Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-16222/11/0170/3
21.08.12 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Дугаренко О.В.,
суддів Щепанської О.А. ,
Кукти М.В.
секретар судового засідання Бондаренко К.С.
за участю сторін:
представник позивача- Приватного підприємства Фірма "Строй-Гарант"- Новікова Ольга Сергіївна, довіреність № 43 від 21.08.12,
представник відповідача- Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі Автономної Республіки Крим- не з'явився,
розглянувши матеріали справи № 2а-16222/11/0170/3 за апеляційною скаргою Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (головуючого судді Шкляр Т.О. ) від 23.01.12
до Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі АР Крим (вул. Р. Люксембург, 20,смт. Кіровське, Кіровський район, Автономна Республіка Крим,97300)
про визнання протиправною та скасування вимоги; визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 23.01.2012 визнано протиправною та скасовано вимогу Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі АР Крим № 286 від 31.10.2011.
Визнано протиправним та скасовано рішення Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі АР Крим № 130 від 09.11.2011.
Також судом вирішено питання щодо розподілу судових витрат.
Не погодившись з зазначеною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 23.01.2012, ухвалити нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.
В судовому засіданні представник позивача заперечував проти задоволення апеляційної скарги, просив залишити без змін рішення суду першої інстанції..
Відповідач явку представника в судове засідання не забезпечив, про дату, час та місце слухання справи повідомлений належним чином.
Відповідно до ч.4 ст.196 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
З матеріалів справи вбачається, що 31.10.11 УПФУ в Кіровському р-ні АР Крим здійснено позапланову перевірку Фірми "Строй-Гарант" з питання правильності нарахування, розрахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 30.05.2009 по 30.09.2011, повноти та своєчасності перерахування авансових платежів у вигляді сум єдиного внеску та інших платежів за період з 30.05.2009 по 28.10.11, а також достовірності відомостей, наданих до Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування за 2009, 2010 р.р., січень-вересень 2011 р., за результатами якої донараховано суму єдиного внеску за ставкою 38,52% - 8861,31 грн., зменшена сума єдиного внеску за ставкою 8,41% - 49,85 грн., про що складено акт № 37-Ю.
31.10.11 УПФУ в Кіровському р-ні АР Крим на адресу Фірми "Строй-Гарант" виставлено вимогу про сплату боргу № Ю-286, а саме недоїмки у розмірі 8861,31 грн.
09.11.11 УПФУ в Кіровському р-ні АР Крим на адресу Фірми "Строй-Гарант" винесено рішення № 130 про застосування штрафних санкцій за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску, яким на підставі п. 3 ч. 11 ст. 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" застосовано штрафні санкції у розмірі 3987,59 грн.
Спеціальним законом, який регулює спірні правовідносини, є Закон України № 2464 від 07.08.2010 "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 12 Закону України № 2464 Пенсійний фонд відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за додержанням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску.
Згідно пункту 1 ч. 2 ст. 6 Закону України № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України № 2464 платниками єдиного внеску є роботодавці, а саме підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому - числі, філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Відповідно до ч. 8 ст. 9 Закону України № 2464 платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом, яким в даному випадку є календарний місяць.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону України № 2464 єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Відповідно до ч.1, 5 ст. 8 Закону України № 2464 розмір єдиного внеску для кожної категорії платників, визначених цим Законом, та пропорції його розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування встановлюються з урахуванням того, що вони повинні забезпечувати застрахованим особам страхові виплати і соціальні послуги, передбачені законодавством про загальнообов'язкове державне соціальне страхування; фінансування заходів, спрямованих на профілактику страхових випадків; створення резерву коштів для забезпечення страхових виплат та надання соціальних послуг застрахованим особам; покриття адміністративних витрат із забезпечення функціонування системи загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Єдиний внесок для платників, зазначених у пункті 1 (крім абзацу сьомого) частини першої статті 4 цього Закону, встановлюється у відсотках до визначеної абзацом першим пункту 1 частини першої статті 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску (за винятком винагороди за цивільно-правовими договорами) відповідно до класів професійного ризику виробництва, до яких віднесено платників єдиного внеску, з урахуванням видів їх економічної діяльності, зокрема за класом професійного ризику виробництва 52 розмір єдиного внеску дорівнює 38,52 %.
Відповідно до ч. 2 ст. 9 Закону України № 2464 обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.
Відповідно до ч.3 ст. 9 Закону України № 2464 обчислення єдиного внеску територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску, звітності, що подається платниками до територіальних органів Пенсійного фонду, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.
Так, згідно з п.2.5.1 акту перевірки встановлено заниження єдиного внеску за ставкою 38,52% на суму 8861,31 грн. (23004,44 грн. * 38,52%) з причини не відображення суми єдиного внеску у графі 3.1, 3.1.1 у звіті за січень 2011 року; завищення за ставкою 8,41% на суму 49,85 грн. з причини застосування пільгової ставки інваліду ОСОБА_3 без надання їм довідки МСЕК, що призвело до відхилення при заповненні рядка 3, 3.1, 3.1.1, 3.1.4 у звітах про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до органів ПФУ за січень 2011 року в порушення ст. 7-9 Закону України № 2464.
Відповідно до п. 3) ч. 11 ст. 25 Закону України № 2464 за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску накладається штраф у розмірі 5 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний базовий звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску.
Судом першої інстанції встановлено, що Фірмою "Строй-Гарант" до УПФУ в Кіровському р-ні АР Крим подано звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за січень 2011 року, згідно з яким нараховано єдиного внеску на суми заробітної плати у загальному розмірі 8682,81 грн., з яких на суми заробітної плати, нарахованої відповідно до класу професійного ризику виробництва (36,76%-49,7%) - 8632,96 грн., на суми заробітної плати працюючим інвалідам (8,41%) - 49,85 грн., про отримання якого в матеріалах справи наявна розписка відповідача від 16.02.11 р. за № 233.
Тобто, з вказаного звіту чітко вбачається, що позивачем при заповненні рядка 3, 3.1, 3.1.1 нараховано та відображено суму єдиного внеску за ставкою 38,52 % у розмірі 8632,96 грн.
Відповідно до головної бухгалтерської книги позивача, зокрема по копії рахунку 651 "Розрахунки по пенсійному забезпеченню", з якої вбачається, що у січні 2011 року позивачем нарахована заробітна плата працівникам підприємства у розмірі 23004,44 грн., на яку нарахований та сплачений єдиний внесок у розмірі 38,52% в сумі 8682,81 грн., на підтвердження чого свідчить копія платіжного доручення № 12 від 07.02.11 р., а також копія відомості про нарахування заробітної плати за січень 2011 року у розмірі 38,52%.
Отже матеріалами справи підтверджується відсутність встановленого відповідачем порушення з боку позивача положень законодавства про єдиний внесок, а відповідно -спростовується наявність недоїмки з нарахування єдиного внеску у розмірі 38,52%.
Правова оцінка, яку суд першої інстанції дав обставинам справи, не суперечить вимогам процесуального і матеріального права, а доводи апеляційної скарги щодо їх неправильного застосування є необґрунтованими.
Судове рішення є законним і обґрунтованим й не може бути скасовано з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.
На підставі викладеного, судова колегія дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.
Керуючись частиною третьою статті 24, статтями 160, 167, частиною першою статті 195, статтею 196, пунктом 1 частини першої статті 198, статтею 200, пунктом 1 частини першої статті 205, статтями 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 23.01.12 у справі № 2а-16222/11/0170/3 залишити без задоволення.
2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 23.01.12 у справі № 2а-16222/11/0170/3 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення. Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України у порядку та в строки, встановлені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст судового рішення виготовлений 27 серпня 2012 р.
Головуючий суддя підпис О.В.Дугаренко
Судді підпис О.А.Щепанська
підпис М.В. Кукта
З оригіналом згідно
Головуючий суддя О.В.Дугаренко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2012 |
Оприлюднено | 11.09.2012 |
Номер документу | 25918945 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні