ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
У Х В А Л А
про залишення позовної за яви без розгляду
21 лютого 2012 р. р. № 2а-14428/11/1370
м. Львів
Львівський окружний адмі ністративний суд у складі:
головуючий-суддя Коморни й О.І.
секретар судового засідан ня Гнилиц я Р.І.
представник позивача Солтис Т .П.
представник відповідача Васил ів О.А.
при розгляді у попередньо му судовому засіданні адміні стративної справи за позовом приватного підприємства «Ін формаційний центр «ІнтерМер ежа»до Управління Пенсійног о фонду України у Галицькому районі м. Львова про зобов' я зання вчинення дій, -
встановив:
Позивач, приватне підприє мство «Інформаційний центр « ІнтерМережа», звернувся 22 гру дня 2011 року до Львівського окр ужного адміністративного су ду з позовом про зобов' язан ня Управління Пенсійного фон ду України у Галицькому райо ні м. Львова повернути на раху нок підприємства суму перепл ати внесків на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування в сумі 16651,58 грн. за пері од 2005 - січень 2011р.
Представником відповідача подано клопотання про засто сування наслідків пропуску с троку звернення до суду, оскі льки позивач пропустив визна чений у ст. 99 Кодексу адмініст ративного судочинства строк звернення до суду.
Представник позивача прот и заявленого клопотання запе речив, вважає, що строк зверне ння до суду не пропущений, оск ільки позивач звертався до в ідповідача 09.06.2011 року із заявою про повернення переплати в с умі 16651,58 грн., на що отримав відм ову згідно листа №9166/05-16 від 16.06.2011 р оку.
Завданням адміністративно го судочинства відповідно до ч.1 ст.2 Кодексу адміністратив ного судочинства України (да лі - КАС України) є захист пра в, свобод та інтересів фізичн их осіб, прав та інтересів юри дичних осіб у сфері публічно -правових відносин від поруш ень з боку органів державної влади, органів місцевого сам оврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень. При цьому у в ідповідності до ч.2 ст. 2 КАС Укр аїни, до адміністративних су дів можуть бути оскаржені бу дь-які рішення, дії чи бездіял ьність суб'єктів владних пов новажень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи безд іяльності Конституцією чи за конами України встановлено і нший порядок судового провад ження.
Адміністративний позов, ві дповідно до ч.1 ст. 99 КАС України , може бути подано в межах стро ку звернення до адміністрати вного суду, встановленого ци м Кодексом або іншими закона ми.
Згідно з ч.2 ст. 99 КАС України д ля звернення до адміністрати вного суду за захистом прав, с вобод та інтересів особи вст ановлюється шестимісячний с трок, який, якщо не встановлен о інше, обчислюється з дня, кол и особа дізналася або повинн а була дізнатися про порушен ня своїх прав, свобод чи інтер есів.
Відповідно до ч. 4 ст.99 КАС Укр аїни, якщо законом передбаче на можливість досудового пор ядку вирішення спору і позив ач скористався цим порядком, то для звернення до адмініст ративного суду встановлюєть ся місячний строк, який обчис люється з дня, коли позивач ді знався про рішення суб'єкта в ладних повноважень за резуль татами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльн ість суб'єкта владних повнов ажень.
Згідно позовних вимог та до лучених до матеріалів справи копій платіжних доручень і р озрахунку суми переплати по страхових внесках, позивач п росить зобов' язати відпові дача повернути переплату в с умі 16651,58 грн. за період з травня 2005 року по січень 2011 року, однак жодних доказів неможливості звернутися до суду у строк ви значений ст. 99 КАС України поч инаючи з травня 2005 року чи наві ть січня 2011 року у матеріалах с прави немає.
У позовній заяві та наданих поясненнях не має посилань н а норму закону, яка передбача є у спірних відносинах можли вість досудового врегулюван ня спору і відповідно до якої суд міг би розцінити подану п озивачем 09.06.2011 року заяву про по вернення переплати в сумі 16651,58 грн. як досудовий порядок вир ішення спору.
Водночас, якщо розцінювати подану позивачем 09.06.2011 року зая ву про повернення переплати в сумі 16651,58 грн. та отриману від відповідача відповідь від 16.06 .2011 року №9166/05-16 досудовим врегулю вання спору, позивачем пропу щено визначений у ч. 4 ст.99 КАС У країни місячний строк зверне ння до суду, доказів поважнос ті причин пропуску строку у м атеріалах справи немає.
До суду позивач звернувся л ише 22.12.2011 року, тобто з пропуско м як встановленого ч.4 ст.99 КАС У країни місячного строку з мо менту отримання відмови відп овідача, так і з пропуском шес тимісячного строку встановл еного ч.2 ст. 99 КАС України з 2005 ро ку, коли позивач повинен був д ізнатися про порушення свого права (долучені позивачем до датки до позовної заяви №6-№13).
Відповідно до положень, зак ріплених статтею 11 КАС Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюються на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості.
Доказами в адміністративн ому судочинстві є будь-які фа ктичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність аб о відсутність обставин, що об ґрунтовують вимоги і запереч ення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильно го вирішення справи. Ці дані в становлюються судом на підст аві пояснень сторін, третіх о сіб та їхніх представників, п оказань свідків, письмових і речових доказів, висновків е кспертів (ст. 69 КАС України).
За правилами, встановленим и ст. 71 КАС України, кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення, крім вип адків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
У ст. 100 КАС України передбаче но можливість поновлення стр оку, пропущеного з поважних п ричин. Однак, закон пов'язує по новлення строку з поважністю причин його пропуску. Проте п ричина пропуску строку є пов ажною, якщо вона відповідає о дночасно усім таким умовам:
1) це обставина або кіль ка обставин, яка безпосередн ьо унеможливлює або ускладню є можливість вчинення процес уальних дій у визначений зак оном строк;
2) це обставина, яка вин икла об'єктивно, незалежно ві д волі особи, яка пропустила с трок;
3) ця причина виникл а протягом строку, який пропу щено;
4) ця обставина підтвер джується належними і допусти мими засобами доказування.
Доказів того, що позивач не знав про порушення своїх п рав починаючи з травня 2005 року та неможливості звернутися до суду в строки встановлені ст.. 99 КАС України позивач не на дав.
Згідно з ч.1 ст. 100 КАС України, адміністративний позов, пода ний після закінчення строків , установлених законом, залиш ається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви т а доданих до неї матеріалів н е знайде підстав для визнанн я причин пропуску строку зве рнення до адміністративного суду поважними, про що постан овляється ухвала.
Відповідно до інформаційн ого листа Вищого адміністрат ивного суду України №1425/11/13-10 від 13.10.2010р., під час вирішення питан ня про відкриття провадження у справі місцевим адміністр ативним судам необхідно пере віряти додержання строку зве рнення до суду. У разі пропуск у такого строку та визнання в казаних особою причин пропус ку строку неповажними місцев ий адміністративний суд пови нен залишити адміністративн ий позов без розгляду.
Якщо провадження у справі б уло помилково відкрито за ад міністративним позовом, пода ним із порушенням строку зве рнення до адміністративного суду, питання про поновлення якого судом не вирішувалося , і про пропуск строку стало ві домо у ході розгляду справи, с уд перевіряє поважність прич ин пропуску строку на зверне ння до суду і в разі визнання ї х неповажними залишає адміні стративний позов без розгляд у.
Суд констатує, що доказів по важності причин неможливост і звернутися до суду починаю чи з травня 2005 року, січня 2011 рок у протягом шести місяців чи п ротягом місяця починаючи з 16.0 6.2011р. (лист відповідача про від мову у поверненні коштів) поз ивачем не надано і такі в мате ріалах справи відсутні.
Кодекс адміністративного судочинства України на відмі ну від Цивільного процесуаль ного кодексу України не пере дбачає підстав для перериван ня строку звернення до суду ч и зупинення перебігу строку звернення до суду.
Згідно з ч. 2 ст. 100 КАС України, позовна заява може бути зали шена без розгляду як на стаді ї вирішення питання про відк риття провадження в адмініст ративній справі без проведен ня судового засідання, так і в ході підготовчого проваджен ня чи судового розгляду спра ви.
Керуючись ст.ст. 99, 100, 165, КАС Укр аїни, суд -
у х в а л и в :
1. Клопотання Управління П енсійного фонду України у Га лицькому районі м. Львова - з адовольнити.
2.Позовну заяву приватного п ідприємства «Інформаційний центр «ІнтерМережа»до Управ ління Пенсійного фонду Украї ни у Галицькому районі м. Льво ва про зобов' язання вчиненн я дій - залишити без розгляду.
Ухвала набирає законної с или в строк та в порядку, перед баченому ст.254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни.
Ухвала може бути оскаржена в строк та в порядку, визначен ому ст.186 Кодексу адміністрати вного судочинства України.
У судовому засіданні огол ошено вступну та резолютивну частини ухвали.
Повний текст ухвали складе но та підписано 24.02.2012р.
Суддя Коморний О.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2012 |
Оприлюднено | 19.03.2012 |
Номер документу | 21910641 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні