Постанова
від 15.02.2012 по справі 2а/1770/66/2012
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2а/1770/66/2012

15 лютого 2012 року 12год. 29хв. м. Рівне

Рівненський окружний ад міністративний суд у складі судді Друзенко Н.В. за участю с екретаря судового засідання Пушкової О.В. та сторін і інши х осіб, які беруть участь у спр аві:

позивача: представник К овальчук В.С.

відповідач 1: представник не прибув,

відповідач 2: представник не прибув,

відповідач 3: представник не прибув,

третьої особи: представник не прибув

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом

Сарненської міжрайонної державної податкової інспек ції (Рокитнівське відділення )

до Дочірнього підприємства "Т рейд лайн Тернопіль", Держав ного реєстратора Печерської районної в місті Києві держа вної адміністрації, Державн ого реєстратора Рокитнівськ ої районної державної адміні страції Рівненської області третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору на стороні відповіда чів - Приватне підприємст во "Апостроф", -

про скасування державної р еєстрації змін до установчих документів , -

ВСТАНОВИВ :

Сарненська міжрайонна д ержавна податкова інспекція (Рокитнівське відділення) зв ернулася в суд з адміністрат ивним позовом до Дочірнього підприємства "Трейд лайн Тер нопіль", Державного реєстрат ора Печерської районної в мі сті Києві державної адмініст рації, Державного реєстратор а Рокитнівської районної дер жавної адміністрації Рівнен ської області про скасування державної реєстрації змін д о установчих документів.

Судом залучено до участі в с праву в якості третьої особи без самостійних вимог на пре дмет спору на стороні відпов ідачів Приватне підприє мство "Апостроф", яке відповід но до спеціального витягу з Є диного державного реєстру юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців являється з асновником Дочірнього підпр иємства "Трейд лайн Тернопіл ь".

Позовні вимоги в повному об сязі підтримані представник ом позивача в судовому засід анні, який на їх обґрунтуванн я покликався на те, що згідно з аписів довідки з Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців Дочірнє підприємство "Тр ейд лайн Тернопіль" змінило м ісцезнаходження з АДРЕСА_1 на АДРЕСА_1. Працівникам и відділу податкової міліції Сарненської МДПІ було здійс нено вихід за такою адресою т а встановлено відсутність пі дприємства за місцезнаходже нням, в результаті чого склад ено акт обстеження місцезнах одження підприємства за юрид ичною адресою. Доводив, що Доч ірнє підприємство "Трейд лай н Тернопіль" при зміні юридич ної адреси, зокрема перереєс трації до АДРЕСА_1, подало Державному реєстратору Пече рської районної в місті Києв і державної адміністрації не достовірні дані, внаслідок ч ого останній вніс до Єдиного державного реєстру юридични х осіб та фізичних осіб-підпр иємців неправдиві відомості щодо місцезнаходження Дочір нього підприємства "Трейд ла йн Тернопіль". В свою чергу, Де ржавний реєстратор Рокитнів ської районної державної адм іністрації Рівненської обла сті без перевірки фактичного знаходження Дочірнього підп риємства "Трейд лайн Тернопі ль" за юридичною адресою, вчин ив запис про взяття на облік д аного підприємства за новою адресою. Вказував, що недосто вірність відомостей про місц езнаходження Дочірнього під приємства "Трейд лайн Терноп іль" унеможливлює здійснення Сарненською МДПІ функцій ко нтролю за повнотою, достовір ністю та своєчасністю сплати підприємством податкових пл атежів до бюджету, проведенн я перевірок, заходів із стягн ення боргу, інших владних упр авлінських функцій визначен их законодавством. За сукупн істю наведених обставин напо лягав на задоволенні позову.

Відповідач 1 - Дочірнє підп риємство "Трейд лайн Тернопі ль", заперечень на адміністра тивний позов не подав, в судов е засідання не прибув, причин и неприбуття суду не повідом ив. На адресу відповідача, що з азначена в Єдиному державном у реєстрі юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців, на дсилались копії ухвал про ві дкриття провадження та призн ачення справи до судового ро згляду, а також повідомлення -виклики до суду. Однак, конвер ти повернулися з відміткою п оштового відділення про відс утність юридичної особи за т акою адресою. Відповідно до ч астини 4 статті 33 КАС України, в ідповідач вважається повідо мленим про дату, час і місце су дового розгляду належним чин ом.

Відповідач 2 - Державн ий реєстратор Печерської рай онної в місті Києві державно ї адміністрації, в судове зас ідання не прибув, подав запер ечення на адміністративний п озов, в якому, просив розгляну ти справу за відсутності реє стратора. У своїх письмових з апереченнях вказав, що держа вні реєстратори здійснюють б удь-які реєстраційні дії з до держанням вимог чинного зако нодавства України виключно з а умов наявності всіх необхі дних документів, передбачени х Законом України "Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємці в" №755-IV від 15.05.2003 року. Перевірка в ідомостей, що вказуються в та ких документах, не належить д о повноважень Державного реє стратора.

Відповідач 3 - Державний ре єстратор Рокитнівської райо нної державної адміністраці ї Рівненської області, в судо ве засідання не прибула, пода ла клопотання, в якому, просил а розглянути справу за її від сутності та заперечення на п озов. У своїх письмових запер еченнях вказала, що передача реєстраційних справ здійсню ється на підставі державної реєстрації відповідних змін до установчих документів юр идичної особи. При цьому, Держ авний реєстратор, який отрим ав реєстраційну справу, зобо в'язаний протягом десяти роб очих днів з дати її прийому по відомити рекомендованим лис том юридичну особу або фізич ну особу - підприємця про змін у місцезнаходження реєстрац ійної справи та внести до Єди ного державного реєстру запи с про зміну місцезнаходження реєстраційної справи.

Третя особа участі предст авника в судовому засіданні не забезпечила, причини непр ибуття суду не повідомила. На її адресу надсилались копії ухвал про відкриття провадж ення та призначення справи д о судового розгляду, а також п овідомлення-виклики до суду. Однак, конверти повернулися з відміткою поштового відді лення про причини невручення . Відповідно до частини 11 стат ті 35 КАС України, третя особа в важається повідомленою про д ату, час і місце судового розг ляду належним чином.

Судом не визнавалася обов' язковою участь сторін в судо вому засіданні.

Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставника позивача в судовом у засіданні, оцінивши докази та всі обставини справи в їх с укупності на підставі чинног о законодавства, суд прийшов до висновку, що позов задово ленню не підлягає.

Згідно з відомостями Єдино го державного реєстру юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців датою державної реє страції Дочірнього підприєм ства "Трейд лайн Тернопіль" є 2 2.05.1998 року, до реєстру відомості внесені 20.04.2005 року (а.с.8, 18). Згідно із статутом в первісній реда кції, вказана юридична особа мала місцезнаходження: м.Тер нопіль, вул.Бродівська,44 (а.с.119-12 4), а до останніх змін - м.Київ, в ул.Щорса,31 (а.с.71-75).

Відповідно до частини 1 стат ті 17 Закону України "Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб підприємц ів" №755-IV від 15.05.2003 року, відомості про юридичну особу або фізич ну особу - підприємця включаю ться до Єдиного державного р еєстру шляхом внесення запис ів на підставі відомостей з в ідповідних реєстраційних ка рток та відомостей, що надают ься юридичними особами держа вному реєстратору за місцезн аходженням реєстраційної сп рави згідно із законодавство м України.

Згідно зі статтею 29 цього ж З акону, для проведення держав ної реєстрації змін до устан овчих документів юридична ос оба повинна подати (надіслат и поштовим відправленням з о писом вкладення) такі докуме нти: заповнену реєстраційну картку на проведення державн ої реєстрації змін до устано вчих документів юридичної ос оби; примірник оригіналу (ксе рокопію, нотаріально засвідч ену копію) рішення про внесен ня змін до установчих докуме нтів. Документ, що підтверджу є правомочність прийняття рі шення про внесення змін до ус тановчих документів; оригіна ли установчих документів юри дичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усі ма змінами, чинними на дату по дачі документів, або копія оп ублікованого в спеціалізова ному друкованому засобі масо вої інформації повідомлення про втрату всіх або частини з азначених оригіналів устано вчих документів; два примірн ики змін до установчих докум ентів юридичної особи у вигл яді окремих додатків або два примірники установчих докум ентів у новій редакції; докум ент, що підтверджує внесення реєстраційного збору за про ведення державної реєстраці ї змін до установчих докумен тів.

А відповідно до частини 14 ці єї статті, державний реєстра тор не пізніше наступного ро бочого дня з дати проведення державної реєстрації змін д о установчих документів юрид ичної особи повинен видати (н адіслати поштовим відправле нням з описом вкладення) заяв нику один примірник оригінал у установчих документів у ст арій редакції з відмітками д ержавного реєстратора про пр оведення державної реєстрац ії змін до установчих докуме нтів та в той же день передати відповідним органам статист ики, державної податкової сл ужби, Пенсійного фонду Украї ни відомості з реєстраційної картки на проведення держав ної реєстрації змін до устан овчих документів юридичної о соби із зазначенням номера т а дати внесення відповідного запису до Єдиного державног о реєстру.

Судом встановлено, що Дочі рнім підприємством "Трейд ла йн Тернопіль" було надано Дер жавному реєстратору Печерсь кої районної в місті Києві де ржавної адміністрації докум енти, обсяг та оформлення яки х повністю відповідає вимога м статті 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб підп риємців" №755-IV від 15.05.2003 року, зокре ма і рішення засновника про з міну місцезнаходження Дочір нього підприємства "Трейд ла йн Тернопіль" і нову редакцію статуту, затверджену цим ріш енням (а.с.57-70).

У відповідності до ц ього, 06.12.2011 року Державним реєст ратором було проведено держа вну реєстрацію змін до устан овчих документів Дочірнього підприємства "Трейд лайн Тер нопіль" шляхом внесення до Єд иного державного реєстру зап ису №26, а також внесено зміни д о відомостей про юридичну ос обу, а саме про зміну місцезна ходження з АДРЕСА_1 на АД РЕСА_1 шляхом внесення до Єд иного державного реєстру зап ису №27 (а.с.8-16).

Доводи позивача про непра вомірність записів, вчинених Державним реєстратором, з ог ляду на їх здійснення без пер евірки місцезнаходження Доч ірнього підприємства "Трейд лайн Тернопіль" судом відхил яються як необґрунтовані, ос кільки Законом України "Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб підпр иємців" №755-IV від 15.05.2003 року на держ авного реєстратора не поклад ено обов'язку перевірки дост овірності наданих відомосте й щодо місцезнаходження юрид ичної особи. Натомість, згідн о з частиною 7 статті 29 цього За кону, державному реєстратору заборонено вимагати докумен ти для проведення державної реєстрації змін до установчи х документів юридичної особи , якщо вони не передбачені час тинами 1-6 цієї статті. Крім тог о, відповідно до частини 3 стат ті 8 цього Закону, відповідал ьність за відповідність уста новчих документів законодав ству несуть засновники (учас ники) юридичної особи, а не дер жавний реєстратор.

У зв'язку з цим, суд приходит ь до висновку, що державна реє страція змін до установчих д окументів Дочірнього підпри ємства "Трейд лайн Тернопіль " здійснена у відповідності д о законодавства України.

Відповідно до статті 30 Зак ону України "Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб підприємців" №755-IV в ід 15.05.2003 року, державний реєстра тор відмовляє у проведенні д ержавної реєстрації змін до установчих документів юриди чної особи за наявності підс тав, встановлених частиною п ершою статті 27 цього Закону. Т акими підставами є невідпові дність відомостей, які вказа ні в реєстраційній картці на проведення державної реєстр ації юридичної особи, відомо стям, які зазначені в докумен тах, що подані для проведення державної реєстрації юридич ної особи; невідповідність у становчих документів вимога м частини третьої статті 8 цьо го Закону; порушення порядку створення юридичної особи, я кий встановлено законом, зок рема: наявність обмежень на з айняття відповідних посад, в становлених законом щодо осі б, які зазначені як посадові о соби органу управління юриди чної особи; невідповідність відомостей про засновників ( учасників) юридичної особи в ідомостям щодо них, які містя ться в Єдиному державному ре єстрі; наявність обмежень що до вчинення засновниками (уч асниками) юридичної особи аб о уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановле ні абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державн ому реєстрі найменування, як е тотожне найменуванню юриди чної особи, яка має намір заре єструватися; використання у найменуванні юридичної особ и приватного права повного ч и скороченого найменування о ргану державної влади або ор гану місцевого самоврядуван ня, або похідних від цих найме нувань, або історичного держ авного найменування, перелік яких встановлюється Кабінет ом Міністрів України; невідп овідність найменування юрид ичної особи вимогам закону щ одо найменування окремих вид ів юридичних осіб (банк, креди тна спілка, недержавний пенс ійний фонд тощо); встановлена іншими законами заборона ви користання у найменуванні юр идичної особи певних терміні в, абревіатур, похідних термі нів. Доказів існування хоча б однієї з таких обставин щодо Дочірнього підприємства "Тр ейд лайн Тернопіль" не надано , а відтак правових підстав дл я відмови у державній реєстр ації змін до установчих доку ментів Дочірнього підприємс тва "Трейд лайн Тернопіль" у Де ржавного реєстратора Печерс ької районної в місті Києві д ержавної адміністрації не бу ло.

Відповідно до частини 1 стат ті 14 Закону України "Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб підприємц ів" №755-IV від 15.05.2003 року, передача р еєстраційних справ здійснює ться в разі зміни місцезнахо дження юридичної особи, змін и місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове м ісцезнаходження юридичної о соби або місце проживання фі зичної особи - підприємця роз ташоване на території іншої адміністративно-територіал ьної одиниці.

Згідно частини 6 цієї ж стат ті, державний реєстратор, яки й отримав реєстраційну справ у, зобов'язаний протягом деся ти робочих днів з дати її прий ому повідомити поштовим відп равленням юридичну особу або фізичну особу - підприємця пр о зміну місцезнаходження реє страційної справи та внести до Єдиного державного реєстр у запис про зміну місцезнахо дження реєстраційної справи .

Відповідно до цього, в день надходження справи Дочірньо го підприємства "Трейд лайн Т ернопіль" до Державного реєс тратора Рокитнівської район ної державної адміністрації Рівненської області, останн ім був внесений запис до Єдин ого державного реєстру під № 29 від 15.12.2011 року про взяття на об лік Дочірнього підприємства "Трейд лайн Тернопіль".

Відповідно жодних неправо мірних дій з боку вказаного в ідповідача судом також не вс тановлено.

Пункт 67.2 статті 67 Податковог о кодексу України, надає прав о органам державної податков ої служби в установленому за коном порядку звертатися до суду про винесення судового рішення щодо скасування держ авної реєстрації змін до уст ановчих документів.

Однак, правовими підстава ми для скасування державної реєстрації змін до установчи х документів, відповідно до ч астини 1 статті 31 Закону Украї ни "Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб підприємців" №755-IV від 15.05.2003 рок у є скасування в судовому пор ядку рішення засновників (уч асників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установ чих документів юридичної осо би, або визнання в судовому по рядку повністю або частково недійсними змін до установчи х документів юридичної особи . Ні рішення засновника Дочір нього підприємства "Трейд ла йн Тернопіль", ні зміни, внесен і ним до статуту даної юридич ної особи, що пов' язані зі зм іною місцезнаходження, на сь огоднішній день в судовому п орядку не оскаржені і не скас овані, а відтак позов податко вого органу щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів Дочі рнього підприємства "Трейд л айн Тернопіль" є передчасним .

Щодо тверджень позивача пр о фактичну відсутність підпр иємства за зареєстрованим мі сцезнаходженням, слід зазнач ити наступне.

Дійсно, працівниками відд ілу податкової міліції Сарне нської МДПІ було здійснено в ихід за юридичною адресою До чірнього підприємства "Трейд лайн Тернопіль" - АДРЕСА_1 , та встановлено відсутність підприємства за місцезнаход женням, в результаті чого скл адено акт від 30.12.2011 року про обс теження юридичного місцезна ходження підприємства згідн о державної реєстрації (а.с.4 н а звороті).

З відібраних пояснень гром адян, які проживають в будинк у за новою адресою реєстраці ї Дочірнього підприємства "Т рейд лайн Тернопіль", а саме ОСОБА_3 та ОСОБА_4 вбачає ться, що вказані громадяни з 20 01 року проживають в приватном у будинку, який належить ОС ОБА_3 на праві приватної вла сності. Договір оренди примі щення з Дочірнім підприємств ом "Трейд лайн Тернопіль" зазн ачені громадяни не укладали (а.с.5-6).

З пояснень голови Кам'янськ ої сільської ради ОСОБА_5 вбачається, що згідно погосп одарської книги Кам' янсько ї сільської ради №1 від 01.01.2011 рок у, будинок за адресою АДРЕС А_1 належить громадянину О СОБА_3 (а.с.7).

Однак вказані обставини сл угували приводом до того, що Р окитнівським відділенням Са рненської МДПІ було надіслан о Державному реєстратору Рок итнівської районної державн ої адміністрації Рівненсько ї області повідомлення №68 від 05.01.2012 року про відсутність юрид ичної особи за місцезнаходже нням. З повідомлення за формо ю №18-ОПП вбачається, що стосов но юридичної особи Дочірньо го підприємства "Трейд лайн Т ернопіль", за адресою АДРЕС А_1 проведено заходи щодо вс тановлення фактичного місце знаходження, за результатами яких встановлено відсутніст ь юридичної особи за місцезн аходженням та фактичне місце знаходження юридичної особи або адреса, за якою здійснюєт ься зв' язок, не встановлено (а.с.17).

Згідно абзацу другого част ини 12 статті 19 Закону України "П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб пі дприємців" №755-IV від 15.05.2003 року, у р азі надходження державному р еєстратору від органу держав ної податкової служби повідо млення встановленого зразка про відсутність юридичної о соби за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов' язаний надіслати рекомендов аним листом протягом п'яти ро бочих днів з дати надходженн я зазначеного повідомлення ю ридичній особі повідомлення щодо необхідності подання д ержавному реєстратору реєст раційної картки.

Відповідно до частини 14 ціє ї статті, у разі неподання юри дичною особою протягом місяц я з дати надходження їй відпо відного повідомлення реєстр аційної картки про підтвердж ення відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного де ржавного реєстру запис про в ідсутність підтвердження за значених відомостей датою, я ка встановлена для чергового подання реєстраційної картк и про підтвердження відомост ей про юридичну особу. Якщо де ржавному реєстратору поверн уто рекомендованого листа, д ержавний реєстратор повинен внести до Єдиного державног о реєстру запис про відсутні сть юридичної особи за її міс цезнаходженням.

На підставі повідомлення Р окитнівського цеху обслугов ування споживачів центру пош тового зв'язку №5 м.Сарни Держа вним реєстратором Рокитнівс ької районної державної адмі ністрації до Єдиного державн ого реєстру юридичних осіб т а фізичних осіб-підприємців було внесено інформацію щодо відсутності Дочірнього підп риємства "Трейд лайн Тернопі ль" за зареєстрованим місцез находженням: АДРЕСА_1.

Згідно частини 2 статті 38 За кону України "Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб підприємців" №755- IV від 15.05.2003 року підставами для п остановлення судового рішен ня щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкр утством юридичної особи, зок рема, є наявність в Єдиному де ржавному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходж енням.

Таким чином, відсутність юр идичної особи за вказаним її місцезнаходженням є виключн о підставою для постановленн я судового рішення щодо прип инення юридичної особи.

Отож, відсутність Дочірнь ого підприємства "Трейд лайн Тернопіль" за місцезнаходже нням згідно чинного законода вства не тягне скасування де ржавної реєстрації змін до у становчих документів.

Враховуючи вищенаведене, п озовні вимоги Сарненської мі жрайонної державної податко вої інспекції (Рокитнівське відділення) задоволенню не п ідлягають.

Керуючись статтями 160-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Сарненській міжрайонні й державній податковій інспе кції (Рокитнівське відділенн я) в позові до Дочірнього підп риємства "Трейд лайн Тернопі ль", Державного реєстратора П ечерської районної в місті К иєві державної адміністрац ії, Державного реєстратора Р окитнівської районної держа вної адміністрації Рівненсь кої області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимо г на предмет спору на стороні відповідачів - Приватне п ідприємство "Апостроф," про ск асування державної реєстрац ії змін до установчих докуме нтів,- відмовити повністю.

Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Апеляційна скарга подаєть ся до Житомирського апеляцій ного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апел яційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається протягом десяти дн ів з дня її проголошення. У раз і проголошення в судовому за сіданні лише вступної та рез олютивної частин постанови, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови.

Суддя Друзенко Н.В.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.02.2012
Оприлюднено20.03.2012
Номер документу21913798
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1770/66/2012

Постанова від 15.02.2012

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 16.04.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Майор Г.І.

Ухвала від 16.04.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Майор Г.І.

Ухвала від 28.08.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Майор Г.І.

Постанова від 15.02.2012

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 26.01.2012

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 11.01.2012

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 11.01.2012

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні