ЯЛТИНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Справа № 2а-470/2008 рік
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 липня 2008 року Ялтинський
міський суд Автономної республіки Крим в
складі: головуючого судді Землягної Г.В., при секретарі Копистко О.М., з участю адвоката ОСОБА_1, розглянувши у
відкритому судовому засіданні в залі суду м. Ялти адміністративну справу за
позовом ОСОБА_2 до виконавчого комітету Ялтинської міської ради про скасування
рішення,
ВСТАНОВИВ:
Позивач
ОСОБА_2, уточнивши свої позовні вимоги, просить суд зобов'язати виконавчий
комітет Ялтинської міської ради внести зміни у рішення №75 від 24 січня 2008
року «Про знесення самочинно зведених гр. ОСОБА_2 конструкцій прибудови у рівні
2-го поверху за адресою: АДРЕСА_1, змінивши його назву у відповідності із
текстом самого рішення. Позовні вимоги мотивовані тим, що виконавчий комітет
Ялтинської міської ради 24 січня 2008 року прийняв назване рішення №75, у
резолютивній частині якого вказано, що міськвиконком зобов'язує ОСОБА_2.
зупинити будівельні роботи за адресою: АДРЕСА_1. При цьому назва рішення
суперечить його змісту, бо мова в ній
йде про знесення прибудови. Вважає, що міськвиконком вийшов за межі своїх
повноважень, оскільки приймати рішення про знесення, навіть самовільних будівель,
він не вправі, оскільки це виключна компетенція суду.
Представник відповідача в судовому засіданні
визнав позов ОСОБА_2. і пояснив, що дійсно назва рішення не відповідає його
змісту.
Вислухавши пояснення осіб, які
беруть участь у справі, вивчивши надані сторонами докази, дослідивши обставини,
що мають значення для правильного вирішення справи, з позиції їх достатності і
взаємного зв'язку у сукупності, суд дійшов наступних висновків.
У відповідності зі ст. 6 Конвенції
про захист прав людини й основних свобод, ратифікованою Верховною Радою України
17 липня 1997 року, кожний при вирішенні питання про його цивільні права і
обов'язки має право на відкритий і справедливий судовий розгляд незалежним і
безстороннім судом. Складовою частиною справедливого судочинства є доступ до
судової процедури з усіма атрибутами контролю за порушеннями з боку суб'єктів
владних повноважень.
Згідно з частиною 2 ст. 55
Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень
органів державної влади та місцевого самоврядування. В цьому відношенні не може
бути будь-яких обмежень або виключень,
оскільки частина 2 ст. 124 Конституції України зазначає, що юрисдикція судів
поширюється на всі правовідносини, які виникають у державі.
Визначаючи компетенцію щодо вирішення
справи, суд виходив з приписів частини 3 ст. 140 Конституції України, зі змісту
якої випливає, що місцева рада є представницьким органом місцевого
самоврядування - суб'єктом, який здійснює владні управлінські функції.
Аналізуючи суб'єктний склад та
характер правовідносин, суд дійшов висновку, що ця справа є публічно-правовим
спором, на який поширюється компетенція адміністративних судів, оскільки у
відповідності до частини 1 ст. 2 КАС України захист прав та інтересів фізичних
та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку
органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і
службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських
функцій є завданням адміністративного судочинства.
Під час розгляду справи судом встановлені наступні факти
та відповідні їм правовідносини.
Виконавчий
комітет Ялтинської міської ради,
рішенням №75 від 24 січня 2008 року вирішив зобов'язати ОСОБА_2.
зупинити проведення будівельних робіт за адресоюАДРЕСА_2; юридичному відділу міської ради підготувати і направити до суду
позивну заяву про знос самочинно збудованої споруди за адресою:АДРЕСА_2;
контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови по
питанням діяльності виконавчих органів ради ОСОБА_3(арк..спр.4).
Однак,
вищевказане рішення виконавчого комітету Ялтинської міської ради, згідно із
наданою копією має назву «Про знос самочинно збудованих грОСОБА_2,
конструкцій прибудови на рівні другого
поверху за адресою:АДРЕСА_2 (арк.спр.4)
Таким чином,
судом встановлено, що назва вищевказаного рішення виконавчого комітету
Ялтинської міської ради суперечить його тексту.
Частина 2 ст. 19 та частина 1 ст. 144 Конституції
України містять імперативне правило, згідно з яким органи влади зобов'язані
діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені
Конституцією та законами України. Ця позиція знайшла своє відображення у змісті
ст. 9 КАС України, в якій зазначено, що суд при вирішенні спору повинен
керуватися принципом законності, відповідно до якого органи публічної влади,
зокрема органи місцевого самоврядування та їхні посадові і службові особи
зобов'язані діяти лише в межах повноважень та у спосіб, що прямо передбачені
законами України.
Статтею 31 Закону України «Про
місцеве самоврядування в Україні» до повноважень виконавчих органів місцевих
органів самоврядування віднесено, зокрема, надання відповідно до законодавства
дозволу на спорудження об'єктів містобудування незалежно від форм власності,
здійснення в установленому порядку державного контролю за дотриманням
законодавства, затвердженої містобудівної документації при плануванні та
забудові відповідних територій, зупинення у випадках, передбачених законом,
будівництва, яке проводиться з порушенням містобудівної документації і проектів
окремих об'єктів, а також може заподіяти шкоди навколишньому природному
середовищу.
Судом
встановлено, що зміст вищевказаного рішення виконавчого комітету Ялтинської
міської ради відповідає нормативним актам, щодо повноважень міськвиконкому, але
його назва суперечить їм, так як виконавчий комітет Ялтинської міської ради не
вправі приймати рішення про знесення самочинно зведених будівель, як вказано в
назві рішення.
Представник
відповідача у судовому засіданні пояснив, що виконавчим комітетом Ялтинської ради рішень про знос самочинно збудованих
споруд позивачем не приймалося.
Сам по собі факт
прийняття виконавчим комітетом рішення в
назві якого є посилання на знос самочинно збудованих споруд порушує
права позивача, так як в компетенцію виконавчого комітету не входить прийняття
рішень про знос самочинно встановлених споруд.
За таких підстав
вимоги позивача ОСОБА_2., щодо покладення на відповідача обов'язку розглянути
питання про внесення змін у назву рішення є законними і обґрунтованими і підлягають
задоволенню.
На
підставі викладеного та керуючись ст.ст. 9,11,70,71,86,159,161,п.7 Перехідних
положень КАС України, ст..ст.19,144 Конституції України, ст.31 Закону України
«Про місцеве самоврядування в Україні», суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні
вимоги ОСОБА_2 задовольнити.
Зобов'язати
виконавчий комітет Ялтинської міської ради на найближчому засіданні внести
зміни у рішення №75 виконавчого комітету Ялтинської міської ради від 24 січня
2008 року вказавши його назву замість «Про знесення самовільно зведених гр.
ОСОБА_2 конструкцій прибудови у рівні другого поверху за адресою: АДРЕСА_1
назву у відповідності із текстом рішення «Про зобов'язання гр. ОСОБА_2.
зупинити будівельні роботи за адресою: АДРЕСА_1.
Стягнути з
виконавчого комітету Ялтинської міської ради на користь ОСОБА_2 судовий збір у
сумі 8 (вісім) гривень 50 копійок.
Постанова
може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її проголошення або з дня
складання постанови в повному обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне
оскарження. Апеляційна скарга на постанову суду подається через Ялтинський
міський суд АРК протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя
Ялтинського міського суду
Г.В..Земляна
ЯЛТИНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Справа № 2а-470/2008 рік
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
(вступна та резолютивна частини)
02 липня 2008 року Ялтинський
міський суд Автономної республіки Крим в
складі: головуючого судді
Землягної Г.В., при секретарі Копистко
О.М., з участю адвоката ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Ялти адміністративну
справу за позовом ОСОБА_2 до виконавчого комітету Ялтинської міської ради про
скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
Зважаючи на
складність у викладені повного тексту
рішення суду, пов'язаного з потребую в
обгрунтованні доводів сторін, на що може бути витраченим значний час , суд
уважає на необхідне проголосити його вступну та резолютивну частин.
На
підставі викладеного та керуючись ст.ст. 9,11,70,71,86,159,161,п.7 Перехідних
положень КАС України, ст..ст.19,144 Конституції України, ст.31 Закону України
«Про місцеве самоврядування в Україні», суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні
вимоги ОСОБА_2 задовольнити.
Зобов'язати
виконавчий комітет Ялтинської міської ради на найближчому засіданні внести
зміни у рішення №75 виконавчого комітету Ялтинської міської ради від 24 січня
2008 року вказавши його назву замість «Про знесення самовільно зведених гр.
ОСОБА_2 конструкцій прибудови у рівні другого поверху за адресою: АДРЕСА_1
назву у відповідності із текстом рішення «Про зобов'язання гр. ОСОБА_2.
зупинити будівельні роботи за адресою: АДРЕСА_1.
Стягнути з
виконавчого комітету Ялтинської міської ради на користь ОСОБА_2 судовий збір у
сумі 8(вісім) гривень 50 копійок.
Постанова
може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її проголошення або з дня
складання постанови в повному обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне
оскарження. Апеляційна скарга на постанову суду подається через Ялтинський
міський суд АРК протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя
Ялтинського міського суду
Г.В..Земляна
Суд | Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2008 |
Оприлюднено | 29.10.2008 |
Номер документу | 2192288 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим
Земляна Г.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні