Ухвала
від 29.09.2011 по справі 2а-1670/2531/11
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 вересня 2011 р. Справа № 2а-1670/2531/11

Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі

Головуючого судді: Гуцала М.І.

Суддів: Зеленського В.В. , П' янової Я.В.

за участю секретаря судово го засідання Трофімової Н.С.

за участю представника по зивача Запорожець В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміще нні Харківського апеляційно го адміністративного суду ад міністративну справу за апел яційною скаргою Товариств а з обмеженою відповідальн істю Торгівельно-технічний ц ентр "Електроприлад" на поста нову від 12.04.2011р. по справі № 2а-167 0/2531/11

за позовом Товариств а з обмеженою відповідальн істю Торгівельно-технічний ц ентр "Електроприлад"

до Кременчуцької об' є днаної державної податкової інспекції у Полтавській обл асті

про визнання протиправ ними і скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИЛА:

Товариство з обмежено ю відповідальністю Торгівел ьно-технічний центр "Електро прилад" (далі по справі - позив ач) звернулось до суду з позов ом до Кременчуцької об' єдна ної державної податкової інс пекції у Полтавській області (далі по справі - відповідач), в якому просило суд:

- визнати протиправними і ск асувати податкові повідомле ня-рішеня № 0007011503/0/2403 від 26.07.2010 року, № 0007011503/1/3340 від 11.10.2010 року, якими позив ачу було визначено податкове зобов'язання за платежем оре ндна плата за землю в розмipi 11211,8 3 грн. та застосовано штрафнi (ф iнансовi) санкцiї в розмipi 5605,92 грн. , а також № 0012121503/2/4409 від 23.12.2010 року, № 00 12121503/3/690 від 16.03.2011 року.

Постановою Полтавського о кружного адміністративного суду від 12.04.2011 року відмовлено в задоволені позову .

Не погодившись з постаново ю суду першої інстанції, пози вачем подано апеляційну скар гу.

В апеляційній скарзі, посил аючись на порушення судом пе ршої інстанції при прийнятті оскаржуваної постанови норм матеріального та процесуаль ного права, позивач просить п останову Полтавського окруж ного адміністративного суду від 12.04.2011 року скасувати та при йняти нове рішення, яким задо вольнити позов в повному обс язі.

В обґрунтування вимог апел яційної скарги позивач, зокр ема, посилається на порушенн я судом першої інстанції при писів Закону України "Про оре нду землі".

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника позивача, пере віривши в межах апеляційної скарги рішення суду першої і нстанції та доводи апеляційн ої скарги, дослідивши матері али справи, вважає, що апеляці йна скарга не підлягає задов оленню з наступних підстав.

Судом першої інстанції вст ановлено, що позивач Товари ство з обмеженою відповіда льністю Торгівельно-техніч ний центр "Електроприлад" (iден тифiкацiйний код 13945203) зареєстро ваний як юридична особа Вико навчим комітетом Кременчуць кої міської ради 06.02.1995 року, що п ідтверджується свідоцтвом п ро державну реєстрацію юриди чної особи серії А00 № 682580.

Позивач перебуває на облік у як платник податків у Креме нчуцькій об'єднаній державні й податковій інспекції.

Товариство з обмеженою в ідповідальністю Торгівельн о-технічний центр "Електропр илад" є орендарем земельної д ілянки комунальної власност і на підставі укладеного із К ременчуцькою міською радою д оговору оренди землі від 24.01.2007 р оку для експлуатації та обсл уговування будівель та спору д комерційного та виробничог о призначення по вул. Переясл авській, 55-А у м. Кременчуці Пол тавської області (зареєстров ано у Кременчуцькому районно му відділенні Полтавської ре гіональної філії ДП “Центр д ержавного земельного кадаст ру при Державному комітеті п о земельних ресурсах за № 04075480002 2 від 05.02.2007 року).

Позивачем було подано до Кр еменчуцької об'єднаної держа вної податкової інспекції п одаткову декларацію орендно ї плати за земельні ділянки д ержавної і комунальної власн ості на 2009 рік, у якій позивачем самостійно нараховано оренд ну плату згідно з договором о ренди земельних ділянок за 2009 рік в розмірі 18094 грн. 78 коп.

13 липня 2010 року Кременчуцько ю об'єднаною державною подат ковою інспекцією проведено відносно позивача документа льну невиїзну перевірку пода ткових декларацій з орендної плати за земельні ділянки де ржавної та комунальної власн ості, в ході якої перевірено п равильність нарахування та с плати позивачем орендної пла ти за земельні ділянки згідн о податкової декларації за 2009 рік та договору оренди землі .

За результатами перевірки складено акт № 3629/15-227/13945203 від 13.07.2010 р оку, в якому зафіксовано пору шення позивачем ст. 21 Закону У країни “Про оренду землі” із змінами, внесеними Законом У країни “Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесен ня змін до деяких законодавч их актів України”, Законом Ук раїни “Про внесення змін до д еяких законодавчих актів Укр аїни” від 03.06.2008 року № 309-VІ, внасл ідок чого занижено суму орен дної плати за землю за січень -грудень 2009 року на загальну су му 11211,83 грн.

За висновками перевірки вк азане порушення виникло у зв 'язку з тим, що орендна плата п о договору оренди землі кому нальної власності у 2009 році по зивачем нараховувалася та сп лачувалася в розмірі 1,5 % від гр ошової оцінки землі, замість встановлених 3 % від грошової оцінки землі.

На підставі акту перевірки № 3629/15-227/13945203 від 13.07.2010 року Кременчу цькою об'єднаною державною п одатковою інспекцією винес ено податкове повідомлення-р ішення № 0007011503/0/2403 від 26.07.2010 року, яки м ТОВ Технічний центр "Електр оприлад" визначено суму пода ткового зобов'язання з оренд ної плати за землю за основни м платежем - 11211, 83 грн. та за штр афними (фінансовими) санкція ми - 5605,92 грн.

Позивач не погодився із вка заним податковим повідомлен ням-рішенням, у зв'язку з чим о скаржив його до Кременчуцько ї об'єднаної державної подат кової інспекції.

За результатами розгляду с карги позивача було прийнято рішення від 01.10.2010 року № 38645/10/25-010 пр о залишення скарги без задов олення та винесено податкове повідомлення-рішення № 007011503/1/3340 від 11.10.2010 року, яким позивачу ви значено суму податкового зоб ов'язання з орендної плати за землю за основним платежем - 11211, 83 грн. та за штрафними (фінан совими) санкціями - 5605,92 грн.

Позивачем було подано до Де ржавної податкової адмініст рації в Полтавській області повторну скаргу на вищевказа не податкове повідомлення-рі шення, за результатами розгл яду якої було прийнято рішен ня № 3274/10/25-016 від 13.12.2010 року, яким под аткові повідомлення-рішення Кременчуцької ОДПІ № 0007011503/0/2403 ві д 26.07.2010 року та прийняте за резу льтатами первинної скарги № 0007011503/1/3340 від 11.10.2010 року були скасов ані в частині визначення поз ивачу донарахованої суми зоб ов'язання (основний платіж) в с умі 3016,88 грн. та штрафних (фінанс ових) санкцій в розмірі 1508,44 грн . В іншій частині вказані ріше ння були залишені без змін.

На виконання вищевказаног о рішення ДПА в Полтавській о бласті 23 грудня 2010 року Кременч уцькою ОДПІ було винесено по даткове повідомлення-рішенн я № 0012121503/2/4409, яким позивачу визнач ено суму податкового зобов'я зання з орендної плати за зем лю в загальному розмірі 12292,43 гр н., у тому числі за основним пл атежем - 8194,95 грн. та за штрафни ми (фінансовими) санкціями - 4097,48 грн.

Не погодившись із вищещазн аченим рішенням, позивач под ав скаргу до Державної подат кової адміністрації України , яка рішенням № 3258/6/25-0215 від 18.02.2011 ро ку була залишена без задовол ення.

16 березня 2011 року Кременчуць кою ОДПІ було винесено подат кове повідомлення-рішення № 0012121503/3/690, позивачу визначено сум у податкового зобов'язання з орендної плати за землю в за гальному розмірі 12292,43 грн., у том у числі за основним платежем - 8194,95 грн. та за штрафними (фіна нсовими) санкціями - 4097,48 грн.

Із усіма вищевказаними под атковими повідомленнями-ріш еннями позивач не погодився та оскаржив їх до суду.

Приймаючи рішення про відм ову в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з т ого, що відповідач діяв не на п ідставі, не в межах повноваже нь та не у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.

Колегія суддів погоджуєть ся з рішенням суду першої інс танції з огляду на наступне.

Щодо податкового повідомл ення-рішення № 0007011503/0/2403 від 26.07.2010 ро ку та податкового повідомлен ня-рішення № 007011503/1/3340 від 11.10.2010 року колегія суддів зазначає так е.

Згідно приписів п. б пп. 6.4.1. п. 6. 4. ст. 6 Закону України від 21.12.2000 № 21 81-III "Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами" податков е повідомлення або податкові вимоги вважаються відкликан ими, якщо контролюючий орган скасовує або змінює раніше п рийняте рішення про нарахува ння суми податкового зобов'я зання (пені і штрафних санкці й) або податкового боргу внас лідок їх адміністративного о скарження.

Приймаючи до уваги ту обста вину, що податкове повідомле ння-рішення № 0007011503/0/2403 від 26.07.2010 рок у та податкове повідомлення- рішення № 007011503/1/3340 від 11.10.2010 року, як ими ТОВ Технічний центр "Елек троприлад" визначено суму по даткового зобов'язання з оре ндної плати за землю за основ ним платежем - 11211, 83 грн. та за штр афними (фінансовими) санкція ми - 5605,92 грн. були змінені внаслі док їх адміністративного оск арження, колегія суддів прих одить до висновку, що вони є ві дкликаними в силу пп. б пп. 6.4.1. п. 6.4. ст. 6 Закону України "Про поря док погашення зобов'язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами", і не можуть бути пре дметом судового розгляду.

Надаючи оцінку оскаржуван им податковим повідомленням - рішенням № 0012121503/2/4409 від 23.12.2010 року та № 0012121503/3/690 від 16.03.2011 року, колегія суддів виходить з наступног о.

Статтею 2 Закону України “П ро плату за землю” від 03 липня 1992 року № 2535-ХІІ, який діяв на мом ент виникнення правовідноси н, встановлено, що використан ня землі в Україні є платним. П лата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати.

У відповідності до п. 8 части ни 1 статті 14 Закону України “П ро систему оподаткування” ві д 25.06.1991 року № 1251-ХІІ ( який діяв на момент виникнення спірних п равовідносин, в редакції, яка діяла з 31.03.2005 року, після внесен ня змін Законом України від 25. 03.2005 року № 2505) плата за землю (зем ельний податок, а також оренд на плата за земельні ділянки державної і комунальної вла сності ) належить до загально державних податків і зборів (обов' язкових платежів) .

Згідно ч. 1 ст. 17 вказаного Зак ону сплата податків і зборів (обов'язкових платежів) прова диться у порядку, встановлен ому цим Законом та іншими зак онами України.

Отже, орендна плата за земел ьні ділянки державної і кому нальної власності відносит ься до загальнодержавних под атків і зборів, порядок нарах ування та сплати якої реглам ентований положеннями Закон у України “Про плату за землю ”, Закону України “Про оренду землі”.

Статтею 13 Закону України “П ро плату за землю” визначено , що підставою для нарахуванн я орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у де ржавній або комунальній в ласності, є договір оренди та кої земельної ділянки.

У відповідності до ст. 13 Зако ну України “Про оренду землі ” від 06.10.1998 року № 161-XIV договір оре нди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний з а плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний стр ок, а орендар зобов'язаний вик ористовувати земельну ділян ку відповідно до умов догово ру та вимог земельного закон одавства.

Згідно ч. 1 ст. 21 Закону Україн и “Про оренду землі” орендна плата за землю - це платіж, яки й орендар вносить орендодавц еві за користування земельно ю ділянкою.

Частиною 4 ст. 21 Закону Україн и “Про оренду землі” в редакц ії, яка діяла до 01.01.2008 року, було п ередбачено, що річна орендна плата за земельні ділянки, як і перебувають у державній аб о комунальній власності, не м оже бути меншою за розмір зем ельного податку , що встановл юється Законом України "Про п лату за землю", та перевищуват и 10 відсотків їх нормативної г рошової оцінки.

Між тим, підпунктом 4 п. 8 розд ілу ІІ Закону України “Про Де ржавний бюджет України на 2008 р ік та про внесення змін до дея ких законодавчих актів Украї ни” від 28.12.2007 року № 107-VІ було внес ено зміни до ч. 4 ст. 21 Закону Укр аїни “Про оренду землі” (набр али чинності з 01.01.2008 року), у зв'яз ку з чим встановлено, що річна орендна плата за земельні ді лянки, які перебувають у держ авній або комунальній власно сті, надходить до відповідни х бюджетів, розподіляється і використовується відповідн о до закону і не може бути менш ою : для земель сільськогоспо дарського призначення - розм іру земельного податку, що вс тановлюється Законом Україн и "Про плату за землю"; для інши х категорій земель - трикратн ого розміру земельного подат ку, що встановлюється Законо м України "Про плату за землю" .

Однак, внесені підпунктом 4 пункту 8 розділу II Закону Укра їни від 28.12.2007 р. N 107-VI, були визнані т акими, що не відповідають Кон ституції України (є неконсти туційними), згідно з рішенням Конституційного Суду Україн и від 22.05.2008 р. N 10-рп/2008.

Проте Законом України “Про внесення змін до деяких зако нодавчих актів” від 03.06.2008 року № 309- VI частина 4 ст. 21 Закону Україн и “Про оренду землі” знову бу ла викладена у редакції, яка п ередбачала аналогічний міні мальний розмір орендної плат и - трикратний розмір земельн ого податку. Відповідно до п. 1 Прикінцевих положень вказан ого Закону, цей Закон наби рає чинності з дня його опубл ікування - 04.06.2008 року та застосо вується з дня втрати чинност і відповідними положеннями р озділу II Закону України "Про Д ержавний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до де яких законодавчих актів Укра їни" . Зазначений Закон не конституційним не визнававс я та є чинним на даний час.

Приймаючи до уваги вищезаз начене, норми податкового за конодавства щодо визначення мінімального розміру орендн ої плати за земельні ділянки державної та комунальної фо рми власності - не менше трикр атного розміру земельного по датку, діяли з 01.01.2008 року по 21.05.2008 р оку (до дня визнання їх консти туційними рішенням Конститу ційного Суду України від 22.05.2008 р . N 10-рп/2008), а також з 22.05.2008 року, тобто протягом всього 2008 року і в по дальшому та підлягали викона нню платниками вказаного под атку.

З огляду на те, що згідно ст. 7 Закону України “Про плату за землю” ставки земельного по датку із земель населених пу нктів, грошову оцінку яких вс тановлено, встановлюються у розмірі 1 відсотка від їх грош ової оцінки, розмір орендної плати за земельні ділянки де ржавної та комунальної власн ості в межах населених пункт ів у 2009 році повинен був склада ти не менше 3 відсотків від гро шової оцінки земель.

Як вбачається з матеріалів справи, договір оренди землі від 24.01.2007 року (зареєстрований 05.02.2007 року за № 040754800022), укладений по зивачем з Кременчуцькою місь кою радою, передбачав розмір орендної плати в сумі 1,5 % грошо вої оцінки землі.

Отже, зміст вказаного догов ору в частині визначення роз міру орендної плати в сумі 1,5 % в ід грошової оцінки землі не в ідповідав вимогам чинного за конодавства у 2009 році, якими бу ло встановлено мінімальний р озмір орендної плати не менш е 3 % від грошової оцінки земел ь.

Між тим, колегією суддів вст ановлено, що зміни до вищезаз наченого договору в частині розміру орендної плати у 2009 ро ці не були внесені, і позивач п ри самостійному нарахуванні орендної плати на 2009 рік у пода тковій декларації виходив із розміру орендної плати по ци м договорам - 1,5 % грошової оці нки землі.

Статтею 14 Закону України “П ро плату за землю” встановле но, що платники земельного по датку, а також орендної плати за земельні ділянки державн ої або комунальної власності (крім громадян) самостійно об числюють суму земельного под атку та орендної плати щорок у за станом на 1 січня і до 1 люто го поточного року подають ві дповідному органу державної податкової служби за місцез находженням земельної ділян ки податкову декларацію на п оточний рік за формою, встано вленою центральним податков им органом, з розбивкою річно ї суми рівними частками за мі сяцями. Подання такої деклар ації звільняє від обов'язку п одання щомісячних деклараці й.

У відповідності до ст. 27 Зако ну України “Про плату за земл ю” контроль за правильністю обчислення і справляння земе льного податку, а також оренд ної плати за земельні ділянк и державної та комунальної в ласності здійснюється орган ами державної податкової слу жби.

Статтею 11 Закону України “П ро державну податкову службу в Україні” (яка діяла на момен т виникнення правовідносин) органам державної податково ї служби у випадках, в межах ко мпетенції та у порядку, встан овлених законами України, на дано право здійснювати докум ентальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податко вих декларацій, звітів та інш их документів, пов'язаних з на рахуванням і сплатою податкі в та зборів (обов'язкових плат ежів) незалежно від способу ї х подачі), а також планові та п озапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності , повноти нарахування і сплат и податків та зборів (обов'язк ових платежів), додержання ва лютного законодавства платн иками податків.

З огляду на те, що у податков ій декларації орендної плати за земельні ділянки державн ої і комунальної власності н а 2009 рік, поданої позивачем до Кременчуцької об'єднаної де ржавної податкової інспекці ї, позивачем самостійно нара ховано орендну плату згідно з договором оренди землі, вих одячи із розміру орендної пл ати в сумі 1,5 % від грошової оцін ки землі в сумі за 2009 рік - 18094 грн . 78 коп., замість встановленого мінімального розміру - 3 % від грошової оцінки землі, перев іркою констатовано факт зани ження розміру орендної плати за 2009 рік в загальному розмірі 11211,83 грн.

Рішенням № 3274/10/25-016 від 13.12.2010 року за результатами розгляду пов торної скарги ДПА в Полтавсь кій області було встановлено , що мінімально визначений за конодавством розмір орендно ї плати за земельну ділянку, н адану позивачу, повинен стан овити 26289,73 грн., і відповідно дон арахована сума податкового з обов'язання повинна складати 8194,95 грн., у зв'язку з чим податко вим повідомленням-рішенням № 0012121503/2/4409 від 23.12.2010 року позивачу бу ло зменшено суму податкового зобов'язання з орендної плат и за землю та визначено її в з агальному розмірі 12292,43 грн., у то му числі за основним платеже м - 8194,95 грн. та за штрафними (фіна нсовими) санкціями - 4097,48 грн.

Отже, колегія суддів приход ить до висновку, що позивач у 2009 році в порушення вимог ст. 21 Закону України “Про оренду з емлі” здійснював нарахуванн я і сплату орендної плати за з емлі комунальної власності п о договорам оренди землі в ро змірі 1,5 % від грошової оцінки з емлі, замість встановлених З аконом 3 % від грошової оцінки, і висновок перевірки про зан иження позивачем у зазначено му періоді суми орендної пла ти за землю з урахуванням ріш ення ДПА в Полтавській облас ті про результати розгляду п овторної скарги на 8194 грн. 95 коп . є законним та обґрунтованим .

Посилання позивача на те, що зміна умов договору оренди з емельної ділянки щодо розмір у орендної плати може здійсн юватися лише за взаємною зго дою сторін, колегія суддів оц інює критично, оскільки орен дна плата за земельні ділянк и державної і комунальної вл асності належить до загальн одержавних податків і зборів , порядок нарахування та спла ти якого регламентований пол оженнями спеціальних Законі в. Тому положення договору ор енди земельної ділянки, які с уперечать вказаним Законам, не можуть застосовуватися.

При цьому колегія суддів ви ходить з того, що податкова по літика держави головним чино м реалізується через систему оподаткування, яка відповід но до п. 1 ч. 2 ст. 92 Конституції Ук раїни встановлюється виключ но законами України.

У рішенні Конституційного Суду України від 16.02.2010 року № 5-рп /2010 у справі за конституційним зверненням Акціонерного тов ариства “Страхова компанія “Аванте” щодо офіційного тлу мачення положень ч. 2 ст. 1 Закон у України “Про систему опода ткування”, ст. 15 Закону Україн и “Про оподаткування прибутк у підприємств”, наголошено, щ о конституційний правовий по рядок у сфері оподаткування ґрунтується на положеннях ч. 1 ст. 67, п. 1 ч. 2 ст. 92 Конституції Укр аїни, згідно із якими кожен зо бов'язаний сплачувати податк и і збори, що встановлюються з аконами України, у порядку і р озмірах, передбачених ними.

У відповідності до пп. 17.1.3. п. 17. 1. ст. 17 Закону України № 2181 (який д іяв на момент виникнення спі рних правовідносин) у разі ко ли контролюючий орган самост ійно донараховує суму податк ового зобов'язання платника податків за підставами, викл аденими у підпункті "б" підпун кту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього З акону, такий платник податкі в зобов'язаний сплатити штра ф у розмірі десяти відсотків від суми недоплати (заниженн я суми податкового зобов'яза ння) за кожний з податкових пе ріодів, установлених для так ого податку, збору (обов'язков ого платежу), починаючи з пода ткового періоду, на який прип адає така недоплата, та закін чуючи податковим періодом, н а який припадає отримання та ким платником податків подат кового повідомлення від конт ролюючого органу, але не біль ше п'ятдесяти відсотків тако ї суми та не менше десяти неоп одатковуваних мінімумів дох одів громадян сукупно за вес ь строк недоплати, незалежно від кількості податкових пе ріодів, що минули.

Отже, колегія суддів, підтве рджує, що при прийнятті судов ого рішення у справі суд перш ої інстанції дійшов вичерпни х юридичних висновків щодо в становлення обставин справи і правильно застосував до сп ірних правовідносин сторін н орми матеріального та процес уального права.

Доводи апеляційної скарги , з наведених підстав, висновк ів суду не спростовують.

Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ст.198, 20 0, п.1 ч.1 ст.205, 206, 209, 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Т овариства з обмеженою відп овідальністю Торгівельно-те хнічний центр "Електроприлад " залишити без задоволення.

Постанову від 12.04.2011р. по спра ві № 2а-1670/2531/11 залишити без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена у каса ційному порядку протягом два дцяти днів з дня складання ух вали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України.

Головуючий суддя Гуцал М.І.

Судді Зеленський В.В.

П' янова Я.В.

Повний текст ухвали вигото влений 04.10.2011 р.

Дата ухвалення рішення29.09.2011
Оприлюднено22.03.2012
Номер документу21996867
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправ ними і скасування податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —2а-1670/2531/11

Ухвала від 18.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 08.08.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 29.09.2011

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Постанова від 12.04.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Л.О. Єресько

Ухвала від 29.03.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Л.О. Єресько

Ухвала від 29.03.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Л.О. Єресько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні