УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 жовтня 2011 р. Справа № 2а-1870/2520/11
Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі
Головуючого судді: Кононе нко З.О.
Суддів: Донець Л.О. , Бондара В.О.
за участю секретаря судово го засідання Попової С.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміще нні Харківського апеляційно го адміністративного суду ад міністративну справу за апел яційною скаргою Кредитної сп ілки "Злата-М" на постанову Сум ського окружного адміністра тивного суду від 04.07.2011р. по спра ві № 2а-1870/2520/11
за позовом Управління Пенсійного фонду України в м . Охтирка Сумської області < С писок > < Текст >
до Кредитної спілки "Зл ата-М" < Текст > < 3 особи > < 3 особа > < за участю > < Т екст >
про стягнення заборгов аності зі сплати фінансових санкцій,
ВСТАНОВИЛА:
Управління Пенсійного ф онду України в м. Охтирка Сумс ької області (далі позивач) зв ернулося до суду з позовом до Кредитної спілки "Злата-М" (да лі - відповідач) про стягнен ня заборгованості зі сплати фінансових санкцій у розмірі 170 грн.
Постановою Сумського окру жного адміністративного суд у від 04.07.2011 року по справі № 2а-1870/2520 /11 позов задоволено.
Стягнуто з відповідача на к ористь позивача заборговані сть зі сплати фінансових сан кцій у розмірі 170 грн.
Не погодившись з судовим рі шенням відповідач подав апел яційну скаргу, в якій просить рішення суду скасувати та пр ийняти нове, яким відмовити в задоволенні позову в повном у обсязі.
В обґрунтування вимог апел яційної скарги посилається н а прийняття судом рішення з п орушенням норм матеріальног о та процесуального права, що призвело до неправильного в ирішення справи.
Позивачем було надано запе речення на апеляційну скаргу відповідача, в якому просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін, посилаючись на те, що су дом першої інстанції повно з ' ясовано всі обставини спра ви, зроблено відповідні висн овки та правильно вирішено д ану справу по суті.
Колегія суддів, вислухавши суддю-доповідача, перевірив ши ухвалу суду першої інстан ції в межах доводів апеляцій ної скарги, дослідивши матер іали справи, вважає, що апеляц ійна скарга не підлягає задо воленню з наступних підстав.
Судом першої інстанції вст ановлено та підтверджено у с уді апеляційної інстанції, щ о відповідач зареєстрований як юридична особа та включен ий до Єдиного державного реє стру юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців, відпов ідно до п.1 ч.1 ст. 14 Закону Україн и «Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня» є страхувальником та зар еєстрована як платник страхо вих внесків у позивача.
Працівниками позивача з 21 б ерезня 2011 року по 25 березня 2011 ро ку була проведена планова пе ревірка відповідача з питань нарахування, обчислення та с плати страхових внесків до П енсійного фонду за період з 01 грудня 2007 року до 31 грудня 2010 рок у і формування та подання від омостей про застрахованих ос іб за 2007 - 2009 роки та за період з 01 с ічня 2010 року по 31 грудня 2010 року, п ро що був складений акт № 14 від 25 березня 2011 року.
Порушення виявлені під час перевірки склали: - в 2009 році по рушено п. 8.3 розділу 8 вимог щодо формування реквізиту 17, 18, 20 "Пор ядку формування та подання о рганам Пенсійного фонду Укра їни відомостей про застрахов ану особу, що використовують ся в системі загальнообов'яз кового державного пенсійног о страхування" затвердженого постановою правління Пенсій ного фонду України від 10 червн я 2004 року № 7-6 та зареєстрованог о в Міністерстві юстиції Укр аїни 10 серпня 2004 року за № 1000/9599 (чи нного на час виникнення спір них правовідносин), щодо розн есення суми фактично нарахов аної заробітної плати, періо д яких більше одного місяця т а суми внеску із заробітної п лати; - в 2010 році порушено п. 3.6 роз ділу 3 вимог щодо формування з віту до органів Пенсійного ф онду, згідно "Порядку формува ння та подання страхувальник ами звіту щодо сум нарахован их внесків на загальнообов'я зкове державне пенсійне стра хування органам Пенсійного ф онду України" затвердженого постановою правління Пенсій ного фонду України від 5 листо пада 2009 року № 26-1 та зареєстрова ного в Міністерстві юстиції України 24 листопада 2009 року за № 1136/17152 (чинного на час виникнен ня спірних правовідносин), що до відображення суми фактичн о нарахованої заробітної пла ти, лікарняних листів в межах максимальної величини.
Задовольняючи позовні вим оги суд першої інстанції вих одив з положень п. 4 ч. 2 ст. 17 Зако ну України "Про загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування" (далі - Закон № 1058-ІV), п. 11.11 та п. 11.14 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрах ованими особами внесків на з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування до П енсійного фонду України, зат вердженої постановою Правлі ння Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. № 21-1 та зареєстровано ї в Міністерстві юстиції Укр аїни 16.01.2004 за № 64/8663 (далі - Інстру кція № 21-1).
Колегія суддів погоджуєть ся з такими висновками суду п ершої інстанції, зазначивши наступне.
Згідно із статтею 64 Закону № 1058-ІУ управління Пенсійного Ф онду України здійснює контро ль за правильним нарахування м, обчисленням та сплатою стр ахових внесків, а також здійс нює контроль за їх цільовим в икористанням.
Згідно частини третьої ста тті 18 Закону №1058-ІУ страхові вн ески є цільовим загальнообов 'язковим платежем, який справ ляється на всій території Ук раїни в порядку, встановлено му цим Законом.
Порядок нарахування, обчис лення та сплати страхових вн есків передбачено статтями 1 9, 20 Закону № 1058-ІV та розділом 5 Інс трукції № 21-1.
Частиною шостою статті 19 За кону № 1058-ІV страхові внески нар аховуються на суми фактичних витрат на оплату праці (грошо вого забезпечення) працівник ів, незалежно від джерел їх фі нансування, форми, порядку, мі сця виплати та використання, а також незалежно від того, чи були зазначені суми фактичн о виплачені після їх нарахув ання до сплати.
Розмір страхових внесків в становлюється згідно Закону України "Про збір на обов' яз кове державне пенсійне страх ування" від 26.06.1997 № 400.
Пунктом 11.11 Інструкції № 21-1 вс тановлено, що платники щоміс яця складають у двох примірн иках розрахунки суми страхов их внесків на загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування, у якому зазначают ь самостійно обчислені сум и страхових внесків.
Відповідно до ч. 6, 12 статті 20 З акону № 1058-ІV страхувальники зо бов'язані сплачувати страхов і внески, нараховані за відпо відний базовий звітний періо д, не пізніше ніж через 20 кален дарних днів із дня закінченн я цього періоду. Базовим звіт ним періодом для відповідача є календарний місяць. Страхо ві внески підлягають сплаті незалежно від фінансового ст ану платника страхових внеск ів.
Відповідно до ч. 2 ст. ст.106 Зако ну № 1058-ІV суми страхових внескі в своєчасно не нараховані та /або не сплачені страхувальн иками у строки, визначені ста ттею 20 цього Закону, в тому чис лі обчислені територіальним и органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених час тиною третьою статті 20 цього З акону, вважаються прострочен ою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недо їмка) і стягуються з нарахува нням пені та застосуванням ф інансових санкцій.
У встановлений законом стр ок страхові внески на загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування за вказани й період відповідач не сплат ив.
Відповідно до п. 5 ч. 9 ст. 106 Зак ону № 1058-ІV, виконавчі органи Пе нсійного фонду застосовують до страхувальників такі фін ансові санкції: за неподання , несвоєчасне подання, поданн я не за встановленою формою а бо подання недостовірних від омостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку та іншої звітності, пе редбаченої законодавством, д о територіальних органів Пен сійного фонду накладається ш траф у розмірі 10 відсотків сум и страхових внесків, які були сплачені або підлягали спла ті за відповідний звітний пе ріод, за кожний повний або неп овний місяць затримки поданн я відомостей, звітності, але н е менше десяти неоподатковув аних мінімумів доходів грома дян, а в разі повторного протя гом року такого порушення - у р озмірі 20 відсотків зазначени х сум та не менше 20 неоподатко вуваних мінімумів доходів гр омадян.
Так, за порушенням п. 4 ч. 2 ст. 17 З акону № 1058-ІV, п.1.5 розд.1 "Порядку ф ормування та подання органам Пенсійного фонду України ві домостей про застраховану ос обу, що використовуються в си стемі загальнообов'язкового державного пенсійного страх ування" затвердженого постан овою правління Пенсійного фо нду України від 10 червня 2004 рок у № 7-6 та зареєстрованого в Мін істерстві юстиції України 10 с ерпня 2004 року за № 1000/9599 (чинного н а час виникнення спірних пра вовідносин), позивачем було в инесено рішення № 80 від 28 берез ня 2011 року про застосування фі нансових санкцій за подання недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку, як им до відповідача було засто совано фінансову санкцію у р озмірі 170 грн.
Відповідно до ч. ч. 2, 15 ст. 106 Зак ону № 1058-ІV суми страхових внеск ів своєчасно не нараховані т а/або не сплачені страхуваль никами у визначені строки вв ажаються простроченою забор гованістю зі сплати страхови х внесків, строки давності що до стягнення недоїмки, пені т а штрафів не застосовується.
Територіальні органи Пенс ійного фонду відповідно до ч . 3 статті 106 Закону № 1058-ІV за форм ою і у строки, визначені правл інням Пенсійного фонду, надс илають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. У разі, якщо страхувал ьник який одержав вимогу тер иторіального органу Пенсійн ого фонду про сплату недоїмк и і протягом десяти робочих д нів після її отримання не спл атив зазначену у вимозі суму недоїмки разом з застосован ою до нього фінансовою санкц ією, включеної до вимоги, або н е узгодив вимогу з відповідн им органом Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судо вому порядку, а також у разі як що страхувальник узгодив вим огу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом деся ти робочих днів після отрима ння узгодженої вимоги, відпо відний орган Пенсійного фонд у звертається в установленом у порядку і подає вимогу про с плату недоїмки до відповідно го підрозділу державної вико навчої служби, а також має пра во звернутися до суду про стя гнення недоїмки.
Позивачем були надіслані в ідповідачу рішення від 28.03.2011 ро ку № 80 на суму 170,00 грн. про застос ування фінансових санкцій та нарахування пені за несплат у (неперерахування) або несво єчасну сплату (несвоєчасне п ерерахування) страхувальник ами страхових внесків, в тому числі донарахованих страхув альниками або органом Пенсій ного фонду та вимоги від 05.05.2011 р оку № Ю 369/1 та від 02.06.2011 року № Ю 369/2 у розмірі 170,00 грн.
Відповідач оскаржив вищез гадане рішення до позивача ш ляхом надіслання на адресу п озивача заперечення від 28 бер езня 2011 року, в якому відповіда ч просив позивача скасувати рішення № 80 від 28 березня 2011 року .
За наслідками розгляду вка заного заперечення, позиваче м на адресу відповідача було направлено відповідь, в якій роз'яснювалось право на оска рження даного рішення відпов ідно до чинного законодавств а.
На момент розгляду справи с ума заборгованості відповід ача становить 170,00 грн., що підтв ерджується розрахунком суми та яка підлягає примусовому стягненню на користь позива ча.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків с уду першої інстанції.
У зв' язку з чим, колегія су ддів, переглянувши, у межах ап еляційної скарги, рішення су ду першої інстанції, вважає, щ о суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставин и справи, ретельно дослідив н аявні докази, дав їм належну о цінку та прийняв законне та о бґрунтоване рішення у відпов ідності з вимогами матеріаль ного та процесуального права .
Відповідно до ст. 195 КАС Украї ни, суд апеляційної інстанці ї переглядає судові рішення суду першої інстанції в межа х апеляційної скарги. Суд апе ляційної інстанції може вийт и за межі доводів апеляційно ї скарги в разі встановлення під час апеляційного провад ження порушень, допущених су дом першої інстанції, які при звели до неправильного виріш ення справи.
Згідно до п. 1 ч.1ст. 198 КАС Украї ни, за наслідками розгляду ап еляційної скарги на постанов у суду першої інстанції суд а пеляційної інстанції має пра во постанову суду залишити б ез змін, а апеляційну скаргу б ез задоволення.
Відповідно до ст. 200 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд апеляційної і нстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову суду - без змін, якщо в изнає, що суд першої інстанці ї правильно встановив обстав ини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм м атеріального і процесуально го права.
Отже, колегія суддів дійшла висновку, що рішення суд перш ої інстанції правильно встан овив обставини справи, ухвал ив судове рішення з додержан ням норм матеріального та пр оцесуального права, тому пос танову не підлягає скасуванн ю, а апеляційна скарга - не пі длягає задоволенню.
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, < 197 > 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративно го судочинства України, коле гія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Кре дитної спілки "Злата-М" залиши ти без задоволення.
Постанову Сумського окруж ного адміністративного суду від 04.07.2011р. по справі № 2а-1870/2520/11 за лишити без змін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена у каса ційному порядку протягом два дцяти днів з дня складання ух вали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України.
Головуючий суддя < підпис > Кононенко З.О.
Судді < підпис >
< підпис > Донець Л.О.
Бондар В.О.
< Список > < Текст >
Повний текст ухвали вигото влений 07.10.2011 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2011 |
Оприлюднено | 23.03.2012 |
Номер документу | 21998279 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Донець Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні