Ухвала
від 03.10.2011 по справі 2а-1870/2520/11
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 жовтня 2011 р. Справа № 2а-1870/2520/11

Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі

Головуючого судді: Кононе нко З.О.

Суддів: Донець Л.О. , Бондара В.О.

за участю секретаря судово го засідання Попової С.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміще нні Харківського апеляційно го адміністративного суду ад міністративну справу за апел яційною скаргою Кредитної сп ілки "Злата-М" на постанову Сум ського окружного адміністра тивного суду від 04.07.2011р. по спра ві № 2а-1870/2520/11

за позовом Управління Пенсійного фонду України в м . Охтирка Сумської області < С писок > < Текст >

до Кредитної спілки "Зл ата-М" < Текст > < 3 особи > < 3 особа > < за участю > < Т екст >

про стягнення заборгов аності зі сплати фінансових санкцій,

ВСТАНОВИЛА:

Управління Пенсійного ф онду України в м. Охтирка Сумс ької області (далі позивач) зв ернулося до суду з позовом до Кредитної спілки "Злата-М" (да лі - відповідач) про стягнен ня заборгованості зі сплати фінансових санкцій у розмірі 170 грн.

Постановою Сумського окру жного адміністративного суд у від 04.07.2011 року по справі № 2а-1870/2520 /11 позов задоволено.

Стягнуто з відповідача на к ористь позивача заборговані сть зі сплати фінансових сан кцій у розмірі 170 грн.

Не погодившись з судовим рі шенням відповідач подав апел яційну скаргу, в якій просить рішення суду скасувати та пр ийняти нове, яким відмовити в задоволенні позову в повном у обсязі.

В обґрунтування вимог апел яційної скарги посилається н а прийняття судом рішення з п орушенням норм матеріальног о та процесуального права, що призвело до неправильного в ирішення справи.

Позивачем було надано запе речення на апеляційну скаргу відповідача, в якому просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін, посилаючись на те, що су дом першої інстанції повно з ' ясовано всі обставини спра ви, зроблено відповідні висн овки та правильно вирішено д ану справу по суті.

Колегія суддів, вислухавши суддю-доповідача, перевірив ши ухвалу суду першої інстан ції в межах доводів апеляцій ної скарги, дослідивши матер іали справи, вважає, що апеляц ійна скарга не підлягає задо воленню з наступних підстав.

Судом першої інстанції вст ановлено та підтверджено у с уді апеляційної інстанції, щ о відповідач зареєстрований як юридична особа та включен ий до Єдиного державного реє стру юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців, відпов ідно до п.1 ч.1 ст. 14 Закону Україн и «Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня» є страхувальником та зар еєстрована як платник страхо вих внесків у позивача.

Працівниками позивача з 21 б ерезня 2011 року по 25 березня 2011 ро ку була проведена планова пе ревірка відповідача з питань нарахування, обчислення та с плати страхових внесків до П енсійного фонду за період з 01 грудня 2007 року до 31 грудня 2010 рок у і формування та подання від омостей про застрахованих ос іб за 2007 - 2009 роки та за період з 01 с ічня 2010 року по 31 грудня 2010 року, п ро що був складений акт № 14 від 25 березня 2011 року.

Порушення виявлені під час перевірки склали: - в 2009 році по рушено п. 8.3 розділу 8 вимог щодо формування реквізиту 17, 18, 20 "Пор ядку формування та подання о рганам Пенсійного фонду Укра їни відомостей про застрахов ану особу, що використовують ся в системі загальнообов'яз кового державного пенсійног о страхування" затвердженого постановою правління Пенсій ного фонду України від 10 червн я 2004 року № 7-6 та зареєстрованог о в Міністерстві юстиції Укр аїни 10 серпня 2004 року за № 1000/9599 (чи нного на час виникнення спір них правовідносин), щодо розн есення суми фактично нарахов аної заробітної плати, періо д яких більше одного місяця т а суми внеску із заробітної п лати; - в 2010 році порушено п. 3.6 роз ділу 3 вимог щодо формування з віту до органів Пенсійного ф онду, згідно "Порядку формува ння та подання страхувальник ами звіту щодо сум нарахован их внесків на загальнообов'я зкове державне пенсійне стра хування органам Пенсійного ф онду України" затвердженого постановою правління Пенсій ного фонду України від 5 листо пада 2009 року № 26-1 та зареєстрова ного в Міністерстві юстиції України 24 листопада 2009 року за № 1136/17152 (чинного на час виникнен ня спірних правовідносин), що до відображення суми фактичн о нарахованої заробітної пла ти, лікарняних листів в межах максимальної величини.

Задовольняючи позовні вим оги суд першої інстанції вих одив з положень п. 4 ч. 2 ст. 17 Зако ну України "Про загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування" (далі - Закон № 1058-ІV), п. 11.11 та п. 11.14 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрах ованими особами внесків на з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування до П енсійного фонду України, зат вердженої постановою Правлі ння Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. № 21-1 та зареєстровано ї в Міністерстві юстиції Укр аїни 16.01.2004 за № 64/8663 (далі - Інстру кція № 21-1).

Колегія суддів погоджуєть ся з такими висновками суду п ершої інстанції, зазначивши наступне.

Згідно із статтею 64 Закону № 1058-ІУ управління Пенсійного Ф онду України здійснює контро ль за правильним нарахування м, обчисленням та сплатою стр ахових внесків, а також здійс нює контроль за їх цільовим в икористанням.

Згідно частини третьої ста тті 18 Закону №1058-ІУ страхові вн ески є цільовим загальнообов 'язковим платежем, який справ ляється на всій території Ук раїни в порядку, встановлено му цим Законом.

Порядок нарахування, обчис лення та сплати страхових вн есків передбачено статтями 1 9, 20 Закону № 1058-ІV та розділом 5 Інс трукції № 21-1.

Частиною шостою статті 19 За кону № 1058-ІV страхові внески нар аховуються на суми фактичних витрат на оплату праці (грошо вого забезпечення) працівник ів, незалежно від джерел їх фі нансування, форми, порядку, мі сця виплати та використання, а також незалежно від того, чи були зазначені суми фактичн о виплачені після їх нарахув ання до сплати.

Розмір страхових внесків в становлюється згідно Закону України "Про збір на обов' яз кове державне пенсійне страх ування" від 26.06.1997 № 400.

Пунктом 11.11 Інструкції № 21-1 вс тановлено, що платники щоміс яця складають у двох примірн иках розрахунки суми страхов их внесків на загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування, у якому зазначают ь самостійно обчислені сум и страхових внесків.

Відповідно до ч. 6, 12 статті 20 З акону № 1058-ІV страхувальники зо бов'язані сплачувати страхов і внески, нараховані за відпо відний базовий звітний періо д, не пізніше ніж через 20 кален дарних днів із дня закінченн я цього періоду. Базовим звіт ним періодом для відповідача є календарний місяць. Страхо ві внески підлягають сплаті незалежно від фінансового ст ану платника страхових внеск ів.

Відповідно до ч. 2 ст. ст.106 Зако ну № 1058-ІV суми страхових внескі в своєчасно не нараховані та /або не сплачені страхувальн иками у строки, визначені ста ттею 20 цього Закону, в тому чис лі обчислені територіальним и органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених час тиною третьою статті 20 цього З акону, вважаються прострочен ою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недо їмка) і стягуються з нарахува нням пені та застосуванням ф інансових санкцій.

У встановлений законом стр ок страхові внески на загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування за вказани й період відповідач не сплат ив.

Відповідно до п. 5 ч. 9 ст. 106 Зак ону № 1058-ІV, виконавчі органи Пе нсійного фонду застосовують до страхувальників такі фін ансові санкції: за неподання , несвоєчасне подання, поданн я не за встановленою формою а бо подання недостовірних від омостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку та іншої звітності, пе редбаченої законодавством, д о територіальних органів Пен сійного фонду накладається ш траф у розмірі 10 відсотків сум и страхових внесків, які були сплачені або підлягали спла ті за відповідний звітний пе ріод, за кожний повний або неп овний місяць затримки поданн я відомостей, звітності, але н е менше десяти неоподатковув аних мінімумів доходів грома дян, а в разі повторного протя гом року такого порушення - у р озмірі 20 відсотків зазначени х сум та не менше 20 неоподатко вуваних мінімумів доходів гр омадян.

Так, за порушенням п. 4 ч. 2 ст. 17 З акону № 1058-ІV, п.1.5 розд.1 "Порядку ф ормування та подання органам Пенсійного фонду України ві домостей про застраховану ос обу, що використовуються в си стемі загальнообов'язкового державного пенсійного страх ування" затвердженого постан овою правління Пенсійного фо нду України від 10 червня 2004 рок у № 7-6 та зареєстрованого в Мін істерстві юстиції України 10 с ерпня 2004 року за № 1000/9599 (чинного н а час виникнення спірних пра вовідносин), позивачем було в инесено рішення № 80 від 28 берез ня 2011 року про застосування фі нансових санкцій за подання недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку, як им до відповідача було засто совано фінансову санкцію у р озмірі 170 грн.

Відповідно до ч. ч. 2, 15 ст. 106 Зак ону № 1058-ІV суми страхових внеск ів своєчасно не нараховані т а/або не сплачені страхуваль никами у визначені строки вв ажаються простроченою забор гованістю зі сплати страхови х внесків, строки давності що до стягнення недоїмки, пені т а штрафів не застосовується.

Територіальні органи Пенс ійного фонду відповідно до ч . 3 статті 106 Закону № 1058-ІV за форм ою і у строки, визначені правл інням Пенсійного фонду, надс илають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. У разі, якщо страхувал ьник який одержав вимогу тер иторіального органу Пенсійн ого фонду про сплату недоїмк и і протягом десяти робочих д нів після її отримання не спл атив зазначену у вимозі суму недоїмки разом з застосован ою до нього фінансовою санкц ією, включеної до вимоги, або н е узгодив вимогу з відповідн им органом Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судо вому порядку, а також у разі як що страхувальник узгодив вим огу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом деся ти робочих днів після отрима ння узгодженої вимоги, відпо відний орган Пенсійного фонд у звертається в установленом у порядку і подає вимогу про с плату недоїмки до відповідно го підрозділу державної вико навчої служби, а також має пра во звернутися до суду про стя гнення недоїмки.

Позивачем були надіслані в ідповідачу рішення від 28.03.2011 ро ку № 80 на суму 170,00 грн. про застос ування фінансових санкцій та нарахування пені за несплат у (неперерахування) або несво єчасну сплату (несвоєчасне п ерерахування) страхувальник ами страхових внесків, в тому числі донарахованих страхув альниками або органом Пенсій ного фонду та вимоги від 05.05.2011 р оку № Ю 369/1 та від 02.06.2011 року № Ю 369/2 у розмірі 170,00 грн.

Відповідач оскаржив вищез гадане рішення до позивача ш ляхом надіслання на адресу п озивача заперечення від 28 бер езня 2011 року, в якому відповіда ч просив позивача скасувати рішення № 80 від 28 березня 2011 року .

За наслідками розгляду вка заного заперечення, позиваче м на адресу відповідача було направлено відповідь, в якій роз'яснювалось право на оска рження даного рішення відпов ідно до чинного законодавств а.

На момент розгляду справи с ума заборгованості відповід ача становить 170,00 грн., що підтв ерджується розрахунком суми та яка підлягає примусовому стягненню на користь позива ча.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків с уду першої інстанції.

У зв' язку з чим, колегія су ддів, переглянувши, у межах ап еляційної скарги, рішення су ду першої інстанції, вважає, щ о суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставин и справи, ретельно дослідив н аявні докази, дав їм належну о цінку та прийняв законне та о бґрунтоване рішення у відпов ідності з вимогами матеріаль ного та процесуального права .

Відповідно до ст. 195 КАС Украї ни, суд апеляційної інстанці ї переглядає судові рішення суду першої інстанції в межа х апеляційної скарги. Суд апе ляційної інстанції може вийт и за межі доводів апеляційно ї скарги в разі встановлення під час апеляційного провад ження порушень, допущених су дом першої інстанції, які при звели до неправильного виріш ення справи.

Згідно до п. 1 ч.1ст. 198 КАС Украї ни, за наслідками розгляду ап еляційної скарги на постанов у суду першої інстанції суд а пеляційної інстанції має пра во постанову суду залишити б ез змін, а апеляційну скаргу б ез задоволення.

Відповідно до ст. 200 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд апеляційної і нстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову суду - без змін, якщо в изнає, що суд першої інстанці ї правильно встановив обстав ини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм м атеріального і процесуально го права.

Отже, колегія суддів дійшла висновку, що рішення суд перш ої інстанції правильно встан овив обставини справи, ухвал ив судове рішення з додержан ням норм матеріального та пр оцесуального права, тому пос танову не підлягає скасуванн ю, а апеляційна скарга - не пі длягає задоволенню.

Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, < 197 > 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративно го судочинства України, коле гія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Кре дитної спілки "Злата-М" залиши ти без задоволення.

Постанову Сумського окруж ного адміністративного суду від 04.07.2011р. по справі № 2а-1870/2520/11 за лишити без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена у каса ційному порядку протягом два дцяти днів з дня складання ух вали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України.

Головуючий суддя < підпис > Кононенко З.О.

Судді < підпис >

< підпис > Донець Л.О.

Бондар В.О.

< Список > < Текст >

Повний текст ухвали вигото влений 07.10.2011 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2011
Оприлюднено23.03.2012
Номер документу21998279
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1870/2520/11

Постанова від 04.07.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Глазько

Постанова від 04.07.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Глазько

Ухвала від 05.05.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Глазько

Ухвала від 03.10.2011

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Постанова від 04.07.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Глазько

Ухвала від 06.06.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Глазько

Ухвала від 05.05.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Глазько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні