копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 липня 2011 р. Справа № 2a-1870/2520/11
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Глазька С.М.,
за участю секретаря судового засідання - Чикалової М.С.,
представника позивача - ОСОБА_1,
представника відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в м. Охтирка до Кредитної спілки "Злата-М" про стягнення заборгованості зі сплати фінансових санкцій у розмірі 170 грн.,-
В С Т А Н О В И В:
Управління Пенсійного фонду України в м. Охтирка звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просить стягнути з Кредитної спілки "Злата-М" заборгованість зі сплати фінансових санкцій у розмірі 170 грн. Свої вимоги позивач мотивує тим, що на підставі п. 5 ч. 9 (чинної на час виникнення спірних правовідносин) ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" за подання недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку, що є порушенням п. 4 ч. 2 ст. 17 (чинної на час виникнення спірних правовідносин) Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", п.1.5 розд.1 "Порядку формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовуються в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування" затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 10 червня 2004 року № 7-6 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 серпня 2004 року за № 1000/9599 (чинного на час виникнення спірних правовідносин) до відповідача було застосовано фінансову санкцію у розмірі 170 грн. Рішення про застосування фінансових санкцій відповідачем не оскаржувалося, однак фінансова санкція у розмірі 170 грн. сплачена не була.
Від представника відповідача надійшло заперечення на позовну заяву (а.с.13) в якому представник відповідача зазначає, що Кредитною спілкою "Злата-М" своєчасно поданий звіт (додаток № 23 "розрахунок сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне страхування") за травень 2009 року, страхові внески, що підлягають сплаті в травні 2009 року перераховані своєчасно, звіт був прийнятий працівником управління Пенсійного фонду України в м. Охтирка без зауважень, про що зроблено запис в журналі № 259 від 16 червня 2009 року і відмітку на бланках звіту.
Звіт за грудень 2010 року теж був зданий своєчасно в електронному вигляді без зауважень, про що свідчить квитанція № 1,2. Кошти на страхові внески були перераховані своєчасно і в повному обсязі.
В судовому засіданні представник позивача вищевказані позовні вимоги підтримав та зазначив, що заборгованість відповідачем залишається непогашеною, тому просив стягнути її в судовому порядку.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував та зазначав, що відповідачем були сплачені всі суми страхових внесків, однак при подачі звіту за травень 2009 року відповідачем було допущене формальне порушення, а саме: не заповнено третій розділ вказаного звіту. Представник відповідача зазначає, що даний звіт був прийнятий працівником управління Пенсійного фонду України в м. Охтирка, а тому він повинен був вказати на порушення які наявні у звіті, оскільки працівником управління Пенсійного фонду України в м. Охтирка цього не було зроблено, то відповідач не повинен нести відповідальність за допущення вказаного порушення. Також представник відповідача зазначає, що рішення про застосування фінансових санкцій було оскаржене відповідачем, однак результатів розгляду скарги відповідач не отримав.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає за необхідне позов задовольнити, виходячи з наступного.
В судовому засіданні встановлено, що Кредитна спілка "Злата-М" зареєстрована як юридична особа та включена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, відповідно до п.1 ч.1 ст. 14 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» є страхувальником та зареєстрована як платник страхових внесків в управлінні Пенсійного фонду України в м. Охтирка, що вбачається зі змісту позовних вимог та підтверджується копією свідоцтва про державну реєстрацію (а.с.6) та поясненнями представників сторін.
З 21 березня 2011 року по 25 березня 2011 року управлінням Пенсійного фонду України в м. Охтирка було проведено планову перевірку Кредитної спілки "Злата-М" з питань нарахування, обчислення та сплати страхових внесків до Пенсійного фонду за період з 01 грудня 2007 року до 31 грудня 2010 року і формування та подання відомостей про застрахованих осіб за 2007 - 2009 роки та за період з 01 січня 2010 року по 31 грудня 2010 року.
За результатами вказаної перевірки було складено акт від 25 березня 2011 року № 14 (а.с.34-42) в якому зазначено, що перевіркою достовірності формування та подання відомостей про застрахованих осіб за 2007 - 2010 роки встановлено:
- в 2009 році порушено п. 8.3 розділу 8 вимог щодо формування реквізиту 17, 18, 20 "Порядку формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовуються в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування" затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 10 червня 2004 року № 7-6 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 серпня 2004 року за № 1000/9599 (чинного на час виникнення спірних правовідносин), щодо рознесення суми фактично нарахованої заробітної плати, період яких більше одного місяця та суми внеску із заробітної плати;
- в 2010 році порушено п. 3.6 розділу 3 вимог щодо формування звіту до органів Пенсійного фонду, згідно "Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованих внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України" затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 5 листопада 2009 року № 26-1 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24 листопада 2009 року за № 1136/17152 (чинного на час виникнення спірних правовідносин), щодо відображення суми фактично нарахованої заробітної плати, лікарняних листів в межах максимальної величини.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 17 (чинної на час виникнення спірних правовідносин) Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", страхувальник зобов'язаний: подавати звітність територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом.
Відповідно до пунктів 11.11 та 11.14 (чинних на час виникнення спірних правовідносин) "Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України" затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 року за № 64/8663, платники, щомісяця складають у двох примірниках розрахунок суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, у якому зазначають самостійно обчислені суми страхових внесків, за формою згідно з додатком 23 цієї Інструкції.
Розрахунки сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування приймаються органом Пенсійного фонду без попередньої перевірки зазначених у них показників.
Таким чином посилання представника відповідача на те, що працівник управління Пенсійного фонду України в м. Охтирка при прийнятті розрахунку сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне страхування повинен перевіряти правильність його заповнення суд вважає безпідставним.
Відповідно до п. 5 ч. 9 (чинної на час виникнення спірних правовідносин) ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників такі фінансові санкції: за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою або подання недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку та іншої звітності, передбаченої законодавством, до територіальних органів Пенсійного фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків суми страхових внесків, які були сплачені або підлягали сплаті за відповідний звітний період, за кожний повний або неповний місяць затримки подання відомостей, звітності, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а в разі повторного протягом року такого порушення - у розмірі 20 відсотків зазначених сум та не менше 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Так, на підставі п. 5 ч. 9 (чинної на час виникнення спірних правовідносин) ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" за подання недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку, що є порушенням п. 4 ч. 2 ст. 17 (чинної на час виникнення спірних правовідносин) Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", п.1.5 розд.1 "Порядку формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовуються в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування" затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 10 червня 2004 року № 7-6 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 серпня 2004 року за № 1000/9599 (чинного на час виникнення спірних правовідносин), управлінням Пенсійного фонду України в м. Охтирка було винесено рішення № 80 від 28 березня 2011 року про застосування фінансових санкцій за подання недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку (а.с.5), яким до Кредитної спілки "Злата-М" було застосовано фінансову санкцію у розмірі 170 грн.
Представник відповідача в судовому засіданні зазначав, що рішення № 80 від 28 березня 2011 року про застосування фінансових санкцій за подання недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку було оскаржене відповідачем шляхом надіслання на адресу управлінням Пенсійного фонду України в м. Охтирка заперечення від 28 березня 2011 року (а.с.44), в якому відповідач просив позивача скасувати рішення № 80 від 28 березня 2011 року, однак результатів розгляду заперечення відповідач не отримав.
Однак такі доводи представника відповідача суд вважає безпідставними, оскільки з матеріалів справи вбачається, що за наслідками розгляду вказаного заперечення відповідача, позивачем на адресу Кредитної спілки "Злата-М" було направлено відповідь (а.с.45), в якій управління Пенсійного фонду України в м. Охтирка роз'яснює відповідачу право на оскарження даного рішення відповідно до чинного законодавства.
Вказана відповідь була отримана відповідачем 04 травня 2011 року, що підтверджується копією повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.46).
Окрім того, в судовому засіданні представник відповідача зазначив, що за порушення викладені в акті перевірки від 25 березня 2011 року № 14 головний бухгалтер Кредитної спілки "Злата-М" був притягнутий до адміністративної відповідальності, яку він не оспорював та сплатив визначений йому штраф.
Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку, що вимоги позивача щодо стягнення з Кредитної спілки "Злата-М" заборгованості зі сплати фінансових санкцій у розмірі 170 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в м. Охтирка до Кредитної спілки "Злата-М" про стягнення заборгованості зі сплати фінансових санкцій у розмірі 170 грн. -задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Кредитної спілки "Злата-М" (і.к.26265983) на користь управління Пенсійного фонду України в м. Охтирка (вул. Жовтнева, 23, м. Охтирка, Охтирський район, Сумська область, 42700, п/р 256043203447 в ТВБВ № 10018/050 філії СОУ ВАТ «Державний ощадний банк України», МФО 337568) заборгованість зі сплати фінансових санкцій у розмірі 170 грн.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя (підпис) С.М. Глазько
З оригіналом згідно
Суддя С.М. Глазько
Повний текст постанови складений 11 липня 2011 року
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2011 |
Оприлюднено | 28.09.2015 |
Номер документу | 50904921 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
С.М. Глазько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні