Ухвала
від 17.01.2012 по справі 2а-1870/4389/11
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 січня 2012 р. Справа № 2а-1870/4389/11

Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі

Головуючого судді: Мельні кової Л.В.

Суддів: Григорова А.М. , Подо байло З.Г.

Справа № 2а-1870/4389/11 суддя доповідач Мельніко ва Л.В.

розглянувши у порядку пи сьмового провадження апеляц ійну скаргу Державної податк ової інспекції в м. Суми на ухв алу Сумського окружного адмі ністративного суду від 30 черв ня 2011 року по справі за подання м Державної податкової інспе кції в м. Суми до Товариства з обмеженою відповідальністю "Лінея-С" про зупинення видатк ових операцій на рахунках, за борону відчуження майна та з обов' язання вчинити дії, -

В с т а н о в и л а:

29.06.2011 року Державна податк ова інспекція в м. Суми зверну лася до Сумського окружного адміністративного суду з под анням до товариства з обмеже ною відповідальністю "Лінея- С" (далі - ТОВ "Лінея-С"), яким прос ить:

1) заборонити відчуження май на товариства з обмеженою ві дповідальністю «Кондитер-пр айм»(40022, м. Суми, вул. Тополянськ а, 12, код ЄДРПОУ 36334574);

2) зобов'язати товариство з обмеженою відповідальністю «Кондитер-прайм»допустити п одаткового керуючого для опи су майна у податкову заставу ;

3) зупинити видаткові операц ії товариства з обмеженою ві дповідальністю «Лінея-С»на р ахунках: 26001060497577, 26002060229614, 26002060229636, 26004055004369, 260060 55005623, 26050060240366, відкритих у Сумській філії ПАТ КБ «Приватбанк»м. С уми; 26007010936101, відкритий у Сумські й філії ПАТ «Альфа-Банк».

Ухвалою Сумського окружно го адміністративного суду ві д 30 червня 2011 року подання Держ авної податкової інспекції в м. Суми повернуто заявнику ос кільки останнім не виконано вимоги ухвали цього ж суду ві д 29.06.2011 року про залишення подан ня без руху.

Не погоджуючись з судовим р ішенням, в апеляційній скарз і Державна податкова інспекц ія в м. Суми, посилаючись на не повне з' ясування судом обс тавин, що мають значення для с прави, порушення норм матері ального та процесуального пр ава, що призвело до неправиль ного вирішення питання, прос ить скасувати оскаржувану ух валу та прийняти нове рішенн я про задоволення подання.

Заслухавши суддю-доповіда ча, розглянувши надані письм ові докази в їх сукупності, до води апеляційної скарги, кол егія суддів вважає, що апеляц ійна скарга підлягає задовол енню, а ухвалу Сумського окру жного адміністративного суд у від 30 червня 2011 року відповід но до положень п. 4 ч. 1 ст. 204 КАС Ук раїни - скасувати, виходячи з н аступного.

Як вбачається з матеріалів справи 29.06.2011 року Державна пода ткова інспекція в м. Суми звер нулася до суду з поданням про зупинення видаткових операц ій на рахунках, заборону відч уження майна та зобов'язання вчинити дії.

Ухвалою Сумського окружно го адміністративного суду ві д 29 червня 2011 року подання пода ткового органу залишено без руху та надано строк для усун ення недоліків шляхом наданн я суду подання, підписаного у повноваженою особою та скріп лене печаткою, належні доказ и наявності повноважень у ос оби, яка підписала подання, на лежні докази дотримання вста новленого строку звернення д о суду з поданням, а в разі йог о пропуску - обґрунтовану зая ву про поновлення строку зве рнення підтверджену відпові дними доказами.

Ухвалою Сумського окружно го адміністративного суду ві д 30 червня 2011 року подання Держ авної податкової інспекції в м. Суми повернуто заявнику ос кільки останнім не виконано вимоги ухвали про залишення подання без руху.

Частиною першою статті 183-3 КА С України (в редакції чинній н а момент звернення до суду), пе редбачено, що провадження у с правах за зверненням органів державної податкової служби при здійсненні ними передба чених законом повноважень зд ійснюється на підставі подан ня таких органів щодо: зупине ння видаткових операцій плат ника податків на рахунках пл атника податків; підтверджен ня обґрунтованості адмініст ративного арешту майна платн ика податків; стягнення кошт ів за податковим боргом.

Провадження у справах, пору шених за поданням податкових органів, поданих на підставі ст. 183-3 Кодексу адміністративн ого судочинства України, є ок ремим видом судового провадж ення, відмінним від загально го (позовного).

Відповідно до пункту 1 части ни четвертої статті 183-3 Кодекс у адміністративного судочин ства України суд ухвалою від мовляє у прийнятті подання у разі, якщо заявлено вимогу, не передбачену частиною першою цієї статті.

Зазначена норма підлягає з астосуванню також у разі, якщ о в поданні вимогу, передбаче ну частиною першою статті 183-3 К одексу адміністративного су дочинства України, поєднано з іншими вимогами, які можуть розглядатися виключно в заг альному порядку позовного пр овадження.

Кодексом адміністративног о судочинства України не пер едбачено можливість одночас ного розгляду справи як у пор ядку позовного, так і в порядк у особливого провадження, вс тановленого статтею 183-3 Кодек су адміністративного судочи нства України. Також Кодекс а дміністративного судочинст ва України не передбачає мож ливості роз'єднання вимог, як і підлягають розгляду в поря дку різних видів провадження .

Так, згідно з підпунктом 20.1.16 с татті 20 Податкового кодексу У країни орган державної подат кової служби звертається до суду щодо зупинення видатков их операцій на рахунках плат ника податків та зобов'язанн я такого платника податків в иконати законні вимоги подат кового керуючого, передбачен і цим Кодексом. Реалізація пр иписів зазначеного підпункт у Податкового кодексу Україн и неможлива шляхом внесення подання з одночасними вимога ми і щодо зупинення видатков их операцій на рахунках плат ника податків, і щодо зобов'яз ання виконати вимоги податко вого керуючого. При цьому вим ога щодо зобов'язання викона ти вимоги податкового керуюч ого підлягає розгляду виключ но в порядку позовного прова дження.

Тому в разі надходження так ого подання суд, за наявності інших вимог, ніж передбачені статтею 183-3 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, своєю ухвалою відмовляє у п рийнятті подання в частині н еналежних вимог, а в решті вим ог вирішує питання про відкр иття провадження.

Статтею 183-3 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни встановлено перелік особл ивих вимог, що пред'являються до подання податкового орга ну, та особливий перелік проц есуальних дій суду, які можут ь учинятися в процесі розгля ду такого подання.

Водночас у частині, що не вр егульована вказаною статтею Кодексу адміністративного с удочинства України, вимоги д о подання визначаються загал ьними нормами, зокрема статт ею 106 цього Кодексу.

Згідно із ч. 1, 2, п. 1 ч. 3 ст. 108 КАС Ук раїни, суддя, встановивши, що п озовну заяву подано без доде ржання вимог, встановлених с таттею 106 цього Кодексу, поста новляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у які й зазначаються недоліки позо вної заяви, спосіб їх усуненн я і встановлюється строк, дос татній для усунення недолікі в. Копія ухвали про залишення позовної заяви без руху неві дкладно надсилається особі, що звернулася із позовною за явою.

Відповідно до підпункту 89.4 с татті 89 Податкового кодексу У країни у разі якщо платник по датків не допускає податково го керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, не обхідних для такого опису, по датковий керуючий складає ак т відмови платника податків від опису майна у податкову з аставу.

Згідно з частиною другою ст атті 183-3 Кодексу адміністрати вного судочинства України по дання подається до суду перш ої інстанції протягом 24 годин з моменту встановлення обст авин, що зумовлюють зверненн я до суду.

При цьому слід враховувати , що на обчислення строків, ус тановлених цією статтею, не поширюються правила статті 103 цього Кодексу. Строки, встан овлені цією статтею, обчисл юються годинами і закінчуют ься із закінченням години, на яку припадає таке закі нчення (ч.10 ст. 183-3 КАС України).

Як вбачається з матеріалів справи, Акт відмови від п ідписання акту не допуску по даткового керуючого до опису майна в податкову заставу №1 с кладено 25.06.2011 року, тобто перебі г процесуального строку звер нення до суду з поданням в час тині вимоги передбаченої п.1 ч .1 ст. 183- Кодексу адміністративн ого судочинства України почи нається з часу складання так ого акта.

Судом першої інстанції не з ' ясовано чи мав місце факт п ропуску процесуального стро ку звернення податкового орг ану з вищевказаним поданням. Суд першої інстанції залиши в поза увагою той факт, що Ак т відмови складено у вихідн ий день 25.06.2011 року, 28 червня - держ авне свято - День Конституц ії України, а отже суд першо ї інстанції також не з'ясував чи мали місце перенесення ро бочих днів.

У зв'язку з чим суд в своїй ух валі від 29 червня 2011 року чітко не визначився у який спосіб с лід усунути недоліки, а саме ч и надати докази дотримання в становленого строку звернен ня до суди чи надати обґрунто вану заяву про поновлення та кого строку.

З урахуванням вищезазначе ного, встановленого під час а пеляційного розгляду, а тако ж вимог ч.2 ст. 11 КАС України, кол егія суддів приходить до вис новку про необхідність скасу вання ухвал Сумського окружн ого адміністративного суду в ід 29 червня 2011 року та від 30 черв ня 2011 року в повному обсязі з на правленням справи до суду дл я розгляду зі стадії вирішен ня питання про відкриття про вадження у справі.

Вимога Державна податкова інспекція в м. Суми щодо розгл яду справи по суті є необґрун тованою, оскільки у суду апел яційної інстанції відсутній обов' язок щодо розгляду сп рави по суті, провадження у як ій ще не відкрито, натомість в ирішення питання про відкрит тя провадження у адміністрат ивній справі, згідно положен ь КАС України, належить виклю чно до компетенції суду перш ої інстанції.

Апеляційний розгляд справ и в порядку письмового прова дження відбувся з підстав ви значених п.п. 1, 2 ч.1 ст. 197 КАС Украї ни.

На підставі наведеного та к еруючись ст.ст. 185, 197, 199, 204 ч. 1 п.4, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного с удочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Держа вної податкової інспекції в м. Суми - задовольнити.

Ухвали Сумського окружног о адміністративного суду від 29 червня 2011 року та від 30 червня 2011 року - скасувати.

Справу направити до Сумськ ого окружного адміністратив ного суду для розгляду зі ста дії вирішення питання про ві дкриття провадження у справі .

Ухвала Харківського апеля ційного адміністративного с уду набирає законної сили че рез п'ять днів після направле ння її копії особам, які берут ь участь у справі, та відповід но до положень ст. 211 КАС Україн и касаційному оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя (підпис) Л.В. Мельнікова

Судді: (підпис) З.Г. Подобайло

(підпис) А.М. Григоров

З оригіналом згідно.

суддя - Мельні кова Л.В.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2012
Оприлюднено26.03.2012
Номер документу22047391
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1870/4389/11

Ухвала від 17.01.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 30.06.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Ухвала від 29.06.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні