Ухвала
від 19.01.2012 по справі 2а-1670/6951/11
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 січня 2012 р. Справа № 2а-1670/6951/11

Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі

Головуючого судді: Філато ва Ю.М.

Суддів: Русанової В.Б. , Подо байло З.Г.

за участю секретаря судово го засідання Букар Х.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміще нні Харківського апеляційно го адміністративного суду ад міністративну справу за апел яційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю торгово- інвестиційної комп анії "Тайгер" на постанову Пол тавського окружного адмініс тративного суду від 19.10.2011р. по с праві № 2а-1670/6951/11

за позовом Товариства з обмеженою відповідальніст ю торгово- інвестиційної ком панії "Тайгер" < Список > < Текс т >

до Державної податково ї інспекції у м. Полтаві < Тек ст > < 3 особи > < 3 особа > < за участю > < Текст >

про визнання дій неправ омірними,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, ТОВ торгово-інв естиційна компанія "Тайгер", з вернувся до суду з адміністр ативним позовом до відповіда чів, Державної податкової ін спекції у м. Полтаві, начальни ка ДПІ у м. Полтаві Лизуна Б.П ., про визнання дій неправом ірними щодо корегування пода ткових зобов'язань з податку на додану вартість та податк ового кредиту з податку на до дану вартість в сумі 79465,00 грн. за жовтень та грудень 2009 року та в изнання протиправною бездія льності начальника ДПІ у м. По лтаві щодо неприйняття подат кового повідомлення-рішення за наслідками проведеної пе ревірки.

Постановою Полтавського о кружного адміністративного суду від 19.10.2011р. по справі №2а-1670/6951 /11 в задоволенні позову було в ідмовлено.

Не погоджуючись з постанов ою Полтавського окружного а дміністративного суду від 19.10 .2011р. по справі №2а-1670/6951/11 позивач п одав апеляційну скаргу, прос ить її скасувати та прийняти нову постанову, якою позов за довольнити, вважає, що судом п ершої інстанції порушені нор ми права.

Відповідач вважає, що поста нова суду першої інстанції в ід 19.10.2011р. по справі №2а-1670/6951/11 прийн ята у відповідності до вимог чинного законодавства, а том у підстави для її скасування відсутні.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши суддю - допо відача та представника позив ача колегія судді встановила , що ДПІ у м. Полтаві в період з 1 1 серпня 2011 року по 17 серпня 2011 рок у проведено позапланову неви їзну перевірку позивача з пи тань правомірності нарахува ння податку на додану вартіс ть позивачем при взаєморозра хунках з ФОП ОСОБА_2 за жов тень 2009 року та ФОП ОСОБА_3 з а грудень 2009 року.

За результатами перевірки податковим органом 17 серпня 2 011 складено акт 6415/23- 1/30207454, в якому з афіксовано порушення позива чем: 1) підпункту 3.1.1 пункту 3.1 ста тті 3, пункту 4.1 статті 4, підпунк ту 7.3.1 пункту 7.3 статті 7 Закону У країни "Про податок на додану вартість", завищено податков і зобов'язання за жовтень 2009 ро ку в сумі 96594,00 грн., за грудень 2009 р оку в сумі 33814,00 грн.; 2) підпункту 7 .4.1, 7.4.5, пункту 7.4, підпункту 7.5.1 пунк ту 7.5 статті 7 Закону України "Пр о податок на додану вартість ", завищено податковий кредит за жовтень 2009 року в сумі 96594,00 гр н., за грудень 2009 року в сумі 33814,00 г рн.

Висновок у акті перевірки з роблено на підставі того, що в ході перевірки податковим о рганом встановлено відсутні сть поставок товарів та укла дання угод з метою настання р еальних наслідків. В зв'язку з тим, що угоди поставки є нікче мними, нікчемний правочин є н едійсним в силу закону, такий нікчемний правочин не створ ює інших юридичних наслідків , крім тих, що пов'язані з його н едійсністю. В даному випадку відсутні як база, так і об'єкт оподаткування податком на д одану вартість.

Колегія суддів вважає, що пі дстави для задоволення апеля ційної скарги відсутні виход ячи з наступного.

1. Стосовно коригування пода ткових зобов'язань з ПДВ та по даткового кредиту на суму 96594,00 грн. за жовтень та на суму 33814,00 г рн. за грудень 2009 року на підста ві акту перевірки, суд виходи ть із наступного.

Відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи держ авної податкової служби мают ь право проводити перевірки платників податків (крім Нац іонального банку України) в п орядку, встановленому цим Ко дексом.

Згідно статті 75 Податкового кодексу України органи держ авної податкової служби мают ь право проводити камеральні , документальні (планові або п озапланові; виїзні або невиї зні) та фактичні перевірки.

Підпунктом 75.1.2 пункту 75.1 стат ті 75 Податкового кодексу Укра їни визначено, що документал ьною перевіркою вважається п еревірка, предметом якої є св оєчасність, достовірність, п овнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодек сом податків та зборів, та яка проводиться на підставі под аткових декларацій (розрахун ків), фінансової, статистично ї та іншої звітності, регістр ів податкового га бухгалтерс ького обліку, ведення яких пе редбачено законом, первинних документів, які використову ються в бухгалтерському та п одатковому обліку і пов'язан і з нарахуванням і сплатою по датків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням яко го покладено на органи держа вної податкової служби, а так ож отриманих в установленому законодавством порядку орга ном державної податкової слу жби документів та податкової інформації, у тому числі за ре зультатами перевірок інших п латників податків. Документа льною невиїзною перевіркою в важається перевірка, яка про водиться в приміщенні органу державної податкової служби .

Документальна позапланова невиїзна перевірка проводит ься посадовими особами орган у державної податкової служб и виключно на підставі рішен ня керівника органу державно ї податкової служби, оформле ного наказом, та за умови наді слання платнику податків рек омендованим листом із повідо мленням про вручення або вру чення йому чи його уповноваж еному представнику під розпи ску копії наказу про проведе ння документальної позаплан ової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце провед ення такої перевірки. Присут ність платників податків під час проведення документальн их невиїзних перевірок не об ов'язкова (пункт 79.2, 79.3 статті 79 По даткового кодексу України).

Статтею 86 вказаного Кодексу передбачено, що результати п еревірок (крім камеральних) о формлюються у формі акта або довідки, які підписуються по садовими особами органу держ авної податкової служби та п латниками податків або їх за конними представниками (у ра зі наявності). У разі встановл ення під час перевірки поруш ень складається акт. Якщо так і порушення відсутні, склада ється довідка.

Акт документальної невиїз ної перевірки складається у двох примірниках, підписуєть ся посадовими особами органу державної податкової служби , які проводили перевірку, та р еєструється в органі державн ої податкової служби протяго м 5 робочих днів з дня, що наста є за днем закінчення установ леного для проведення переві рки строку (пункт 86.4 статті 86 По даткового кодексу України).

Відповідно до пп. 2, 3 Порядку оформлення результатів доку ментальних перевірок з питан ь дотримання податкового, ва лютного та іншого законодавс тва, затвердженого наказом Д ПА України від 22.12.2010 р. № 984, докуме нтальною перевіркою вважаєт ься перевірка, предметом яко ї є своєчасність, достовірні сть, повнота нарахування та с плати усіх передбачених Коде ксом податків та зборів, а так ож дотримання валютного та і ншого законодавства, контрол ь за дотриманням якого покла дено на органи державної под аткової служби, дотримання р оботодавцем законодавства щ одо укладення трудового дого вору, оформлення трудових ві дносин з працівниками (найма ними особами) та яка проводит ься на підставі податкових д екларацій (розрахунків), фіна нсової, статистичної та іншо ї звітності, регістрів подат кового та бухгалтерського об ліку, ведення яких передбаче но законом, первинних докуме нтів, які використовуються в бухгалтерському та податков ому обліку і пов'язані з нарах уванням і сплатою податків т а зборів, виконанням вимог ін шого законодавства, контроль за дотриманням якого поклад ено на органи державної пода ткової служби, а також отрима них в установленому законода вством порядку органом держа вної податкової служби докум ентів та податкової інформац ії, у тому числі за результата ми перевірок інших платників податків.

Результати документальних перевірок оформлюються у фо рмі акта або довідки. У разі вс тановлення під час перевірки порушень складається акт, а у разі відсутності порушень - д овідка.

Акт - службовий документ, як ий підтверджує факт проведен ня документальної перевірки фінансово-господарської дія льності платника податків і є носієм доказової інформаці ї про виявлені порушення вим ог податкового, валютного та іншого законодавства, контр оль за дотриманням якого пок ладено на органи державної п одаткової служби.

Акт перевірки є засобом док ументування дій контролюючо го органу і не встановлює від повідальності для особи, яка допустила недоліки або пору шення, встановлені під час пр оведення перевірки, не тягне відповідних юридичних наслі дків.

Таким чином, акт перевірки н е є рішенням суб'єкта владних повноважень в розумінні ста тті 17 Кодексу адміністративн ого судочинства України, оск ільки не породжує для позива ча певних правових наслідків .

Права позивача можуть бути порушені прийняттям податко вого повідомлення-рішення на підставі акту або ж інших ріш ень, чи вчиненням дій щодо сам остійної зміни податкового з обов'язання платника, проте п одаткові повідомлення-рішен ня за наслідками перевірки н а підставі акта № 6415/23-1/30207454 від 17 се рпня 2011 року у даному випадку п одатковим органом не виносил ись.

Оскільки сам по собі акт не породжує для позивача будь-я ких правових наслідків, а под аткові повідомлення-рішення за наслідками перевірки не п риймались, суд першої інстан ції правомірно дійшов виснов ку про передчасність позовн их вимог про визнання протип равними дій ДПІ у м. Полтаві що до коригування податкових зо бов'язань з податку на додану вартість та податкового кре диту за жовтень, грудень 2009 р. н а підставі висновків акта пе ревірки № 6415/23-1/30207454 від 17.08.2011 р. ТОВ "Т айгер" з питань правомірност і нарахування ПДВ позивачем при взаєморозрахунках з ФОП ОСОБА_2 за жовтень 2009 року т а ФОП ОСОБА_3 за грудень 2009 р .

Тим більше, що доказів кориг ування податкових зобов'язан ь з податку на додану вартіст ь та податкового кредиту в об ліковій картці позивача на п ідставі акта перевірки № 6415/23-1/30 207454 від 17 серпня 2011 року не надано і у судовому засіданні суду а пеляційної інстанції предст авник позивача підтвердив, щ о такі коригування не здійсн ювались. Тобто права позивач а ніяким чином не порушені.

Стосовно коригування відп овідачем відомостей в Систем і автоматизованого співстав лення податкових зобов'язань та податкового кредиту в роз різі контрагентів на рівні Д ПА України, а саме, зменшення о бсягу податкового кредиту по зивача за жовтень 2009 р. на суму в розмірі 96594,00 грн. за господарс ькими операціями з ФОП ОСОБ А_2 та за грудень 2009 р. на суму в розмірі 33814,00 грн. за господарсь кими операціями з ФОП ОСОБА _3

З метою реалізації вимог ро зпорядження Кабінету Мініст рів України від 06.02.2008 р. № 262-р "Про заходи щодо удосконалення си стеми адміністрування подат ку на додану вартість" Департ аментом інформаційно-аналіт ичного забезпечення процесі в оподаткування та Департаме нтом розвитку та модернізаці ї ДПС розроблено систему авт оматизованого співставленн я податкових зобов'язань та п одаткового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА Ук раїни.

Порядок дій підрозділів ор ганів ДПС з використання Сис теми визначається Методични ми рекомендаціями щодо взаєм одії органів Державної подат кової служби при проведенні перевірок податкових деклар ацій з ПДВ з урахуванням інфо рмації розшифровок податков их зобов'язань та податковог о кредиту з податку на додану вартість у розрізі контраге нтів, які затверджені наказо м ДПА України від 18 квітня 2008 ро ку № 266.

Вказані Методичні рекомен дації запроваджуються в орга нах державної податкової слу жби (далі - орган ДПС) з метою уд осконалення адмініструванн я ПДВ, руйнування схем мінімі зації податкових зобов'язань , ліквідації віртуального по даткового кредиту з податку на додану вартість, повноти д екларування податкових зобо в'язань та забезпечення своє часності відшкодування пода тку на додану вартість в умов ах запровадження системи под війного контролю перевірки п одаткової звітності з податк у на додану вартість та подан ня платниками податку на дод ану вартість розшифровок под аткового кредиту та податков их зобов'язань у розрізі конт рагентів.

Згідно пункту 1.3 Методичних рекомендацій для реалізації Методичних рекомендацій ств орені такі програмні продукт и: система формування та пода ння до органу ДПС засобами те лекомунікаційного зв'язку по даткової звітності в електро нному вигляді щодо ведення о бліку розшифрування податко вого кредиту та податкових з обов'язань у розрізі контраг ентів; система приймання та к омп'ютерної обробки податков ої звітності щодо проведення автоматизованого контролю п одаткової декларації з подат ку на додану вартість на райо нному рівні; система автомат изованого співставлення под аткових зобов'язань та подат кового кредиту в розрізі кон трагентів на рівні ДПА Украї ни.

Метою розробки Системи є вд осконалення контролю за прав ильністю формування податко вих зобов'язань та податково го кредиту з ПДВ, оперативне в иявлення платників, що підля гають документальній переві рці.

Об'єктом автоматизації є пр оцес співставлення даних под аткової звітності з ПДВ: розш ифровок податкових зобов'яза нь та податкового кредиту, ро зрахунків коригування сум ПД В контрагентів з використанн ям інформації актів/довідок перевірки платника ПДВ (каме ральної, документальної неви їзної, планової, позапланово ї перевірки) у розрізі контра гентів, донарахованих сум ПД В.

Система призначена для про ведення співставлення подат кових зобов'язань та податко вого кредиту в розрізі контр агентів на центральному рівн і із забезпеченням доступу д о результатів співставлення підрозділам органів державн ої податкової служби на регі ональному та районному рівні для відпрацювання отриманих результатів та використання їх для контрольно- перевіроч ної роботи.

Прикладні функції Системи забезпечують:

- формування та перегл яд переліку платників з резу льтатами автоматизованого с півставлення податкових зоб ов'язань та податкового кред иту за введеними критеріями відбору;

- формування та перегл яд деталізованої інформації з результатами співставленн я податкових зобов'язань та п одаткового кредиту в розрізі контрагентів по обраному пл атнику;

- формування та перегл яд результатів звірки даних декларації з ПДВ з іншими дже релами по обраному платнику;

- формування та перегл яд результатів контролю пода ткової звітності з ПДВ;

- формування та перегл яд зведених результатів авто матизованого співставлення податкових зобов'язань та по даткового кредиту в розрізі контрагентів.

Прийнята та оброблена на ра йонному рівні інформація под аткової звітності з ПДВ у еле ктронному вигляді у визначен і терміни надсилається до це нтральної бази даних податко вої звітності. На центрально му рівні щоденно у міру надхо дження незвірених даних за д опомогою Системи виконуєтьс я автоматизоване співставле ння податкової звітності з П ДВ: 1) автоматизований контрол ь податкової звітності з ПДВ ; 2) автоматизоване співставле ння податкових зобов'язань т а податкового кредиту контра гентів; 3) автоматизована звір ка даних звітності з ПДВ з інш ими джерелами.

Співставлені записи контр агентів "покупець-постачальн ик" автоматизовано аналізуют ься на наявність відхилень, я кі виникають з різних причин (помилки у звітності, невідпо відність даних контрагентів , невідповідність інформації баз даних органів ДПС тощо). З алежно від розміру відхилень та наслідків впливу на обчис лення податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ співставленій парі "покупец ь-постачальник" призначаютьс я певні категорії. Після цьог о виконується оцінка правиль ності обчислення платником п одаткових зобов'язань та под аткового кредиту та віднесен ня платника до певної катего рії залежно від сумарного ро зміру відхилень та категорій записів цього платника.

Після виконання автоматиз ованого співставлення Систе ма забезпечує доступ до його результатів у вигляді екран них звітних форм співробітни кам підрозділів органів ДПС у розрізах регіонів, районів , звітних податкових періоді в тощо для опрацювання резул ьтатів співставлення.

За наслідками перевірки от риманої інформації до Систем и надходять дані щодо резуль татів усунення помилок у зві тності (платником самостійно або працівником підрозділу введення та захисту податков ої звітності) та дані актів пе ревірок платника (камерально ї, документальної).

Система забезпечує формув ання зведеної інформації щод о кількості, суми відхилень П ДВ (на першому етапі) та резуль татів їх опрацювання органам и ДПС (на другому етапі), яка в п одальшому використовується для оцінки роботи підрозділ ів органів ДПС.

Отже система автоматизова ного співставлення податков их зобов'язань та податковог о кредиту в розрізі контраге нтів використовується лише п ідрозділами органів ДПС у св оїй роботі. Здійснене ДПІ у м. Полтаві коригування - зменше ння обсягу податкового креди ту ТОВ "Тайгер" за жовтень 2009 ро ку в розмірі 96594,00 грн. по постача льнику ФОП Давидова В.О та за грудень 2009 року в розмірі 33814 ,00 грн. по постачальнику ФОП ОСОБА_3 в даній Системі, не пр извело до настання для позив ача будь-яких негативних нас лідків.

2. Стосовно вимог позивача щ одо визнання дій начальника ДПІ у м. Полтаві щодо неприйня ття податкового повідомленн я-рішення за актом перевірки № 6415/23-1/30207454 від 17 серпня 2011 року.

Як зазначено в акті перевір ки, у позивача відсутні обґру нтовані підстави для формува ння податкового кредиту внас лідок наявності в господарсь кій діяльності позивача нікч емних правочинів у жовтні 2009 р оку із ФОП ОСОБА_2 та у груд ні 2009 року із ФОП ОСОБА_3, що в свою чергу унеможливлює фо рмування податкових зобов'яз ань, у зв'язку з відсутністю то вару, тому сума податкового з обов'язання ТОВ "Тайгер" за жов тень, грудень 2009 року на загаль ну суму податку на додану вар тість 79465,00 грн. в т.ч. за жовтень 49 320,00 грн., за грудень 30145,00 грн. підля гає відповідному коригуванн ю.

Таким чином перевіркою пов ноти нарахування податку на додану вартість за періоди з 01.10.2009 року по 31.10. 2009 року та з 01 груд ня 2009 року по 31 грудня 2009 року не в становлено його заниження аб о завищення.

Крім того, встановлено зави щення податкових зобов'язань всього у сумі 79465,00 грн., в т.ч. за ж овтень 2009 року - 96594,00 грн., за груде нь 2009 року - 33814,00 грн. та завищення податкового кредиту всього у сумі 79465,00 грн., в т.ч. за жовтень 2009 року - 96594,00 грн., грудень 2009 року - 33814,00 грн.

Проведеною перевіркою не в становлено неправомірне (нео бгрунтоване) застосування пі льги з ПДВ.

Таким чином, встановлюючи в акті перевірки порушення по зивачем, податковий орган за значив, що дані порушення не в плинули на об'єкт оподаткува ння, а саме на суму що підлягає нарахуванню до сплати в бюдж ет, в зв'язку з чим податкове п овідомлення-рішення не винос илось.

Пунктом 2.1 Порядку направле ння органами державної подат кової служби податкових пові домлень-рішень платникам под атків затвердженим Наказом Д ержавної податкової адмініс трації України від 22 грудня 2010 року № 985 передбачено, що орган державної податкової служби визначає суму нарахування (з меншення) грошового зобов'яз ання, зменшення (збільшення) с уми бюджетного відшкодуванн я, та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткува ння податком на прибуток або від'ємного значення суми под атку на додану вартість та ск ладає податкове повідомленн я-рішення у таких випадках:

а) якщо платник податк ів не подає в установлені стр оки податкову декларацію;

б) якщо дані перевірки результатів діяльності плат ника податків свідчать про з аниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових декл араціях, уточнюючих розрахун ках;

в) якщо згідно з податк овим та іншим законодавством особою, відповідальною за на рахування сум податкових зоб ов'язань з окремого податку а бо збору, застосування штраф них (фінансових) санкцій та пе ні, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є орган державно ї податкової служби;

г) якщо рішенням суду, щ о набрало законної сили, особ у визнано винною в ухиленні в ід сплати податків;

ґ) якщо дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податко вого агента, свідчать про пор ушення правил нарахування, у тримання та сплати до відпов ідних бюджетів податків і зб орів, передбачених Кодексом, у тому числі податку на доход и фізичних осіб, таким податк овим агентом;

д) в інших випадках, кол и здійснення такого розрахун ку передбачено статтею 58 розд ілу II Податкового Кодексу.

Жоден із вказаних пунктів т а норми визначені статтею 58 ро зділу II Податкового Кодексу н е можна застосувати до вказа ної ситуації, так як податков им органом не визначено ані п одаткового зобов'язання, ані штрафних санкцій.

Таким чином податковий орг ан не має підстав для винесен ня податкового повідомлення -рішення за наслідками перев ірки позивача з питань право мірності нарахування податк у на додану вартість позивач ем при взаєморозрахунках з Ф ОП ОСОБА_2 за жовтень 2009 рок у та ФОП ОСОБА_3 за грудень 2009 року.

На підставі викладеного ко легія суддів вважає, що суд пе ршої інстанції правильно вст ановив обставини справи та у хвалив судове рішення з доде ржанням норм матеріального т а процесуального права.

Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, < 197 > 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративно го судочинства України, коле гія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Товар иства з обмеженою відповідал ьністю торгово- інвестиційно ї компанії "Тайгер" залишити б ез задоволення.

Постанову Полтавського ок ружного адміністративного с уду від 19.10.2011р. по справі № 2а-1670/6951 /11 залишити без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена у каса ційному порядку протягом два дцяти днів з дня складання ух вали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України.

Головуючий суддя < підпис > Філатов Ю.М.

Судді < підпис >

< підпис > Русанова В.Б.

Подоб айло З.Г.

< Список > < Текст >

Повний текст ухвали вигото влений 24.01.2012 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.01.2012
Оприлюднено26.03.2012
Номер документу22047417
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/6951/11

Постанова від 19.10.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

Ухвала від 11.10.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

Ухвала від 19.08.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

Ухвала від 19.08.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

Ухвала від 19.01.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Філатов Ю.М.

Ухвала від 19.08.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Чеснокова А.О.

Ухвала від 19.08.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Чеснокова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні