УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 січня 2012 р. Справа № 2а-1870/5635/11
Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі
Головуючого судді: Русано вої В.Б.
Суддів: Сіренко О.І. , Любчич Л.В.
за участю секретаря судово го засідання Савченко О.В.
представника відповідача Сай О.М.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у приміщен ні Харківського апеляційног о адміністративного суду адм іністративну справу за апеля ційною скаргою Управління Де ржавної служби охорони при Г УМВС України в Сумській обла сті на постанову Сумського о кружного адміністративного суду від 28.09.2011р. по справі № 2а-1870 /5635/11
за позовом Сумське обл асне відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів
до Управління Державно ї служби охорони при ГУМВС Ук раїни в Сумській області
про стягнення адмініст ративно-господарських санкц ій та пені,
ВСТАНОВИЛА:
Постановою Сумського о кружного адміністративного суду від 28.09.2011р. позов Сумськог о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів задоволено.
Стягнуто з Управління Держ авної служби охорони при УМВ С України в Сумській області на користь Сумського облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів адм іністративно - господарські санкції та пеню в сумі 170 287 грн. 0 6 коп.
В апеляційній скарзі Управ ління Державної служби охоро ни при УМВС України в Сумські й області просить оскаржуван у постанову скасувати, прийн яти нову, якою відмовити в зад оволені позову .
В обґрунтування вимог апел яційної скарги зазначає, що с удом першої інстанції не в по вному обсязі та не належним ч ином з' ясовані обставини, п орушені вимоги Закону Україн и “Про міліцію” ; Положення пр о Державну службу охорони пр и МВС України , затверджене по становою Кабінету міністрів України від 10.08.1993 року № 615 “Про з аходи щодо вдосконалення охо рони об' єктів державної та інших форм власності”; Полож ення про Управління Державно ї служби охорони при УМВС Укр аїни в Сумській області, затв ердженого наказом Департаме нту ДСО при МВС України № 177 від 30.09.2010 року; Закону України “Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні”; Коде ксу законів про працю Україн и, Закону України “Про охорон у праці”; Закону України “Про загальнообов' язкове держа вне соціальне страхування ві д нещасного випадку на вироб ництві та професійного захво рювання від нещасного випадк у на виробництві та професій ного захворювання, які сприч инили втрату працездатності ”, Закону України “Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні”; Закону Укра їни “Про забезпечення саніта рного та епідеміологічного б лагополуччя населення”, що п ривело до невірного вирішенн я справи.
Також зазначив, що відповід ач є підрозділом Міністерств а внутрішніх справ України, в ін не має можливості забезпе чити у повному обсязі належн і умови праці для працівникі в з вадами здоров'я. Зауважує, що висновок Сумського окружн ого адміністративного суду с тосовно того, що норматив роб очих місць повинен розрахову ватися лише з штатного розпи су, і при цьому лише з тих місц ь, на які б могли бути працевла штовані інваліди, є безпідст авним.
Позивач в судове засідання не з' явився, про дату, час та місце розгляду справи повід омлений належним чином.
Представник відповідача в судовому засіданні вимоги а пеляційної скарги підтримав .
Колегія суддів, вислухав су ддю доповідача, пояснення пр едставника відповідача, пере віривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційно ї скарги, дослідив докази по с праві, приходить до висновку , що апеляційна скарга не підл ягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст.195 КАС Украї ни справа розглядається в ме жах апеляційної скарги.
Судом першої інстанції вст ановлено, що Управління Держ авної служби охорони при УМВ С України в Сумській області є госпрозрахунковою органі зацією, що підтверджується П оложенням про Управління Дер жавної служби охорони при УМ ВС України в Сумській област і, затвердженого наказом Деп артаменту ДСО при УМВС Украї ни від 30.09.2010року №177 (а.с. 92-95, 96,97)
Згідно звіту відповідача з а формою 10-ПІ за 2010р. середньооб лікова чисельність штатних п рацівників облікового склад у підприємства у 2010 році стано вила 421 особи, виходячи з чого в ідповідно до ст. 19 Закону, було обраховано норматив числа р обочих місць для працевлашту вання інвалідів для відповід ача - 17 робочих місць. При цьому фактично у 2010 році на підприєм стві працювало 9 інвалідів. С ередня річна заробітна плата штатного працівника станови ть 21 121,14 грн. Таким чином сума ад мінстративно -господарський санкцій становить 170 287,06 грн. (а.с .5).
Задовольняючи позов, суд пе ршої інстанції виходив з тог о, що відповідачем не вжито н еобхідних заходів для недопу щення господарського правоп орушення, щомісячно не подав алися звіти до центру зайнят ості за місцем своєї реєстра ції, нараховані адміністрати вно-господарські санкції доб ровільно не сплачені, а тому з азначена сума підлягає стягн енню в судовому порядку.
Колегія суддів погоджуєть ся з такими висновками суду п ершої інстанції з огляду на н аступне.
Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону України “Про основи соціаль ної захищеності інвалідів” підприємства, установи, орга нізації, фізичні особи, які ви користовують найману працю, зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.
Ст. 19 цього ж Закону встановл ює, що для підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, які використ овують найману працю, устано влюється норматив робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у розмірі чотирьох ві дсотків середньооблікової ч исельності штатних працівни ків облікового складу за рік , а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого м ісця.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я. Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у (ч. 2, 3 ст. 19 Закону).
Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним (ч. 4 ст. 19 Закону).
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, в яких за основн им місцем роботи працює 8 і біл ьше осіб, реєструються у відп овідних відділеннях Фонду со ціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділе нням звіт про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів (ч . 9 ст. 19 Закону).
Тобто, якщо створене місце н е введено в дію шляхом працев лаштування інваліда, то підп риємство, установа чи органі зація не звільняється від об ов'язку щодо сплати адмініст ративно-господарських санкц ій до Фонду на підставі статт і 20 Закону, оскільки зазначена норма не ставить відповідни й обов'язок підприємства, уст анови, організації у залежні сть від будь-яких обставин (ін валіди не направлялись, відс утні вакансії, не відповідні умови праці, інваліди на дані й території не проживають), з я ких інвалід не працює на дано му підприємстві, в установі, о рганізації.
Таким чином, на підприємств о покладається обов'язок по с творенню, виділенню та самос тійному працевлаштуванню ін валідів.
Відповідно до п.1.1 Інструкці ї щодо заповнення форми N 10-ПІ (р ічна) "Звіт про зайнятість і пр ацевлаштування інвалідів", з атвердженої наказом Міністе рства праці та соціальної по літики України від 10 лютого 2007 р. N 42, форма N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштуван ня інвалідів", що заповнюєтьс я за рік, поширюється на всі пі дприємства, установи і орган ізації, у тому числі підприєм ства громадських організаці й інвалідів, фізичних осіб, як і використовують найману пра цю, у яких працює за основним м ісцем роботи від 8 і більше осі б.
Як вбачається з матер іалів справи, відповідачем, н е подавались до Сумського мі ськрайонного центру зайнято сті звіти за формою статисти чної звітності №3-ПН, затвердж еної наказом Державного комі тету статистики №420 від 19.12.2005 рок у, підприємство протягом 2010 ро ку не інформувало центр зайн ятості про наявність вільних робочих місць на підприємст ві та потребу у направленні й ому центром зайнятості інвал ідів для працевлаштування.
Згідно п. 3.3 Інструкції щодо заповнення форми 10-ПІ “З віт про зайнятість та працев лаштування інвалідів”, затве рдженого наказом Міністерст ва праці та соціальної політ ики України від 29 грудня 2004 рок у № 338 у рядку 03 звіту відобража ється кількість інвалідів - штатних працівників, які пов инні працювати на робочих мі сцях, створених підприємство м , відповідно до нормативу ро бочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів , установленого ст. 19 Закону Ук раїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні”.
Відповідно до Порядку пода ння підприємствами, установа ми, організаціями та фізични ми особами, що використовуют ь найману працю, звітів про за йнятість та працевлаштуванн я інвалідів та інформації, не обхідної для організації їх працевлаштування, затвердже ного Постановою Кабінету Мін істрів України від 31 січня 2007 р оку № 70, інформацію про наявні сть вільних робочих місць (ва кантних посад) для працевлаш тування інвалідів роботодав ці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як пл атників страхових внесків на загальнообов'язкове державн е страхування на випадок без робіття за формою, затвердже ною Мінпраці за погодженням з Держкомстатом. Форма 3-ПН від носиться до статистичної зві тності.
Відповідно до ч. 3 ст. 18-1 Закону України “Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні”, державна служба за йнятості здійснює пошук підх одящої роботи відповідно до рекомендації МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та зн ань, з урахуванням його побаж ань.
Відповідно до вищевикладе ного, обов' язок щодо підшук ування і працевлаштування ін валідів покладається на Держ авну службу зайнятості, обов ' язком підприємства залиша ється складення та передання останній звітів про наявніс ть вакантних місць.
Тому на підставі викладено го, колегія суддів дійшла вис новку про наявність підстав для притягнення до відповіда льності УДСО при ГУМВС Украї ни в Сумській області та накл адення на нього адміністрати вно-господарських санкцій за не створення робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів.
Доводи апеляційної скарги про те, що у відповідач є бюдж етною організацією, підпоряд кованою Міністру внутрішні х справ, не має на меті одержа ння прибутку, а також з урахув анням специфіки охоронної ді яльності не має можливості п рацевлаштування інвалідів, к олегія суддів вважає необґру нтованими, оскільки зазначен і обставини не є підставою дл я звільнення відповідача від виконання нормативу робочих місць, відповідно до ст.19 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні»
Судом встановлено та визна ється відповідачем по справі , що відповідач щомісячно, про тягом 2010р. не подавав звіти фор ми №3-ПН про наявність вакансі й до державної служби зайнят ості , тому колегія суддів вва жає, що відповідачем не було в жито всіх належних заходів д ля виконання нормативу робоч их місць, для працевлаштуван ня інвалідів, передбачених З аконом України “Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні” заходи для пр ацевлаштування інвалідів, а тому підстав для звільнення його від відповідальності не вбачається .
Відповідно до ст.200 КАС Украї ни суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу б ез задоволення, а постанову с уду першої інстанції без змі н, як прийняту з дотриманням в имог матеріального та процес уального права.
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Упр авління Державної служби охо рони при ГУМВС України в Сумс ькій області залишити без за доволення.
Постанову Сумського окруж ного адміністративного суду від 28.09.2011р. по справі № 2а-1870/5635/11 за лишити без змін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена у каса ційному порядку протягом два дцяти днів з дня складання ух вали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України.
Головуючий суддя Русанова В.Б.
Судді Сіренко О.І.
Любчич Л.В.
Повний текст ухвали вигото влений 30.01.2012 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2012 |
Оприлюднено | 27.03.2012 |
Номер документу | 22048520 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Русанова В.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні