Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 лютого 2012 р. справа № 2а/0570/1560/2012
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Христоф орова А.Б.
при секретарі Мірошн иченгко А.О.,
за участю
представника позивача Таранова Е.Г.,
представника відповідача не з'явився,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Гор лівської об' єднаної держав ної податкової інспекції до Товариства з обмеженою відпо відальністю «Донстроймаш» п ро стягнення штрафних (фінан сових) санкцій,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач, Горлівська об' єд нана державна податкова інсп екція, звернулась до суду з п озовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Донстроймаш» про стягненн я штрафних (фінансових) санкц ій на суму 165338,00 гривень.
В обґрунтування позовних в имог зазначила, що станом на м омент звернення до суду відп овідач має несплачені до дер жавного бюджету штрафні (фін ансові) санкції за порушення Законів України «Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг», «Про патентуван ня деяких видів підприємниць кої діяльності».
Заборгованість виникла вн аслідок несплати у встановле ний законом строк у повному о бсязі штрафних (фінансових) с анкцій застосованих згідно р ішення № 0000852343 від 06.05.2009 року н а суму 165338,00 гривень.
Вказує, що за наслідками адм іністративного та судового о скарження рішення № 0000852343 в ід 06.05.2009 залишено без змін.
Зазначає, що відповідач не с плачуючи нараховані йому штр афні (фінансові) санкції, пору шує інтереси держави, тому пр осить задовольнити позовні в имоги.
Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримала, просила їх зад овольнити.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився , про дату час та місце розгляд у справи повідомлений належн им чином, заяв про відкладенн я розгляду справи не надавав , причини неявки до суду не пов ідомив.
З огляду на зазначені обста вини, суд вважає за можливе ро зглянути справу за відсутніс ть представника відповідача .
Суд, заслухавши пояснення с торін, що з' явилися, перевір ивши матеріали справи і обго воривши доводи адміністрати вного позову, встановив наст упне.
Горлівська об' єднана дер жавна податкова інспекція (Д алі,- Горлівська ОДПІ), - є суб' єктом владних повноважень.
Відповідач, Товариство з об меженою відповідальністю «Д онстроймаш», (вул. Першотравн ева, 46, м. Горлівка, Донецька обл асть, 84600, ІК,- 30764574),- є юридичною осо бою, знаходиться на податков ому обліку в Горлівській ОДП І.
13 квітня 2009 року начальником Горлівської ОДПІ видані нап равлення № 000432 старшому держав ному ревізору-інспектору П етренко Сергію Володимирови чу та направлення №000431 засту пнику начальника відділу кон тролю за розрахунковими опер аціями Бріжахіну Юрію Федо ровичу на проведення з 13.04.2009р . по 24.04.2009р. планової перевірки Т ОВ “Донстроймаш”за дотриман ням суб' єктами господарюва ння порядку проведення розра хунків за товари (послуги), вим ог з регулювання обігу готів ки, наявності торгових патен тів і ліцензій.
Із зазначеними направленн ями позивач був ознайомлений 14.04.2009р. та один примірник цих на правлень отримав, про що маєт ься відповідна відмітка заві дуючого складом Шарко А.В.
14 квітня 2009 року Горлівською ОДПІ проведено перевірку го сподарської одиниці - склад , що розташований за адресою м . Горлівка, вул. Першотравнева , 46 та належить ТОВ “Донстройм аш”, за дотриманням позиваче м порядку проведення розраху нків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки , наявності торгових патенті в і ліцензій, за наслідками як ої складений акт від 14.04.2009р. бла нк - 000251, який 15.04.2009р. зареєстрова ний в органі Державної подат кової служби за місцем держа вної реєстрації суб' єкта го сподарювання за № 1024/05/03/23/30764574/114 (на далі Акт перевірки № 1024/05/03/23/ 30764574/114 від 14.04.2009р.).
Зазначеним Актом перевір ки № 1024/05/03/23/30764574/114 від 14.04.2009р. встановл ені наступні порушення:
- відсутність викорис таних контрольних стрічок на місці розрахунків;
- не ведення обліку тов ару за місцем їх реалізації (в ідсутність первинних докуме нтів - накладних, товарно-тр анспортних накладних, оборот но-сальдових відомостей, які підтверджують ведення облік у товарів за місцем їх реаліз ації) в розрізі найменувань н аведених у відомості;
- ненадання до перевір ки торгового патенту.
Таким чином, встановлено по рушення п. 10, 12, ст. 3 Закону Украї ни “Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг”та п.1 ст.7 Закону України “Про пат ентування деяких видів підпр иємницької діяльності”.
На підставі Акту переві рки № 1024/05/03/23/30764574/114 від 14.04.2009р. Горлівс ькою ОДПІ прийняті:
- рішення про застосування ш трафних (фінансових) санкцій від 06.05.2009р. №0000852343, яким до позивач а застосовані штрафні (фінан сові) санкції у розмірі 165 338,00 гр н. за порушення п. 10, 12, ст. 3 Закону України “Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг”;
- рішення про застосування ш трафних (фінансових) санкцій від 06.05.2009р. №0000862343, яким до позивач а застосовані штрафні (фінан сові) санкції у розмірі 160,00 грн . за порушення п.1 ст.7 Закону Укр аїни “Про патентування деяки х видів підприємницької діял ьності”.
Статтею 1 Закону України “Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг”, в редак ції чинній на момент виникне ння спірних правовідносин, в становлено, що реєстратори р озрахункових операцій засто совуються фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності або юридичними о собами (їх філіями, відділенн ями, іншими відокремленими п ідрозділами) (далі - суб'єкти п ідприємницької діяльності), які здійснюють операції з ро зрахунків в готівковій та/аб о в безготівковій формі (із за стосуванням платіжних карто к, платіжних чеків, жетонів то що) при продажу товарів (надан ні послуг) у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг, а також уповноваженими б анками та суб'єктами підприє мницької діяльності, які вик онують операції купівлі-прод ажу іноземної валюти.
До окремих форм та умов пров едення діяльності у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг, яким дозволено проводити розрахункові опер ації без застосування реєстр аторів розрахункових операц ій з використанням розрахунк ових книжок та книг обліку ро зрахункових операцій діяльн ість відповідача не належить .
Відповідно до ст. 3 Закону Ук раїни “Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг” встановлено, що суб' єкти пі дприємницької діяльності, як і здійснюють розрахункові оп ерації в готівковій та/або в б езготівковій формі (із засто суванням платіжних карток, п латіжних чеків, жетонів тощо ) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г зобов' язані:
- друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за в иключенням автоматів з прода жу товарів (послуг) контрольн і стрічки і забезпечувати їх зберігання протягом трьох р оків (п.10 ст.3 вказаного Закону);
- вести у порядку, встановле ному законодавством, облік т оварних запасів на складах т а/або за місцем їх реалізації , здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в та кому обліку, за винятком прод ажу товарів особами, які відп овідно до законодавства опод атковуються за правилами, що не передбачають ведення обл іку обсягів реалізованих тов арів (наданих послуг) (п.12 ст.3 вк азаного Закону).
Статтею 17 Закону України “П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг”встано влено, що за порушення вимог ц ього Закону до суб'єктів підп риємницької діяльності, які здійснюють розрахункові опе рації за товари (послуги), за р ішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фіна нсові санкції у таких розмір ах: десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невиконання друку кон трольної стрічки або її незб ерігання протягом встановле ного терміну (п.5 ст.17 вказаного Закону).
У відповідності до ст. 21 зазн аченого Закону, до суб'єктів п ідприємницької діяльності, щ о не ведуть або ведуть з поруш енням встановленого порядку облік товарів за місцем реал ізації та зберігання, застос овується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів за цін ами реалізації, але не менше д есяти неоподатковуваних мін імумів доходів громадян.
Відповідно до ч.1 ст. 7 Закону України “Про патентування де яких видів підприємницької д іяльності”, в редакції чинні й на момент виникнення спірн их правовідносин, встановле но, що торговий патент повине н бути розміщений:
на фронтальній вітрині маг азину, а у разі її відсутності - біля касового апарату;
на фронтальній вітрині мал ої архітектурної форми;
на табличці - для автомагази нів, розвозок та інших видів п ересувної торговельної мере жі, а також для лотків, прилавк ів та інших видів торгових то чок, відкритих у відведених д ля торговельної діяльності;
у пунктах обміну іноземної валюти;
у приміщеннях для надання п ослуг у сфері грального бізн есу та надання побутових пос луг.
Торговий патент має бути ві дкритим та доступним для огл яду.
Відповідно до ст. 8 Закону Ук раїни “Про патентування деяк их видів підприємницької дія льності”, суб' єкти підприєм ницької діяльності, що здійс нюють торговельну діяльніст ь, операції з торгівлі готівк овими валютними цінностями, операції з надання послуг у с фері грального бізнесу та по бутових послуг, за порушення порядку використання торгов ого патенту, передбаченого ч астиною першою статті 7 цього Закону, сплачують штраф у роз мірі вартості торгового пате нту за один календарний міся ць (ч. 1 ст.8 Зазначеного Зак ону).
Штрафи, передбачені зазнач еною статтею, підлягають спл аті порушником у п' ятиденни й термін відповідно до закон одавства (ч. 3 ст.8 зазначеного З акону).
Згідно п. 11 ст. 11 ЗаконуУкраїн и “Про державну податкову сл ужбу в Україні”, в редакції чи нній на момент виникнення сп ірних правовідносин, органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенц ії та у порядку, встановлених законами України, мають прав о застосовувати до платників податків фінансові (штрафні ) санкції, стягувати до бюджет ів та державних цільових фон дів суми недоїмки, пені у випа дках, порядку та розмірах, вст ановлених законами України.
В акті перевірки № 1024/05/03/23/30764574/114 в ід 14.04.2009р. представником позива ча зазначено, що посадовими о собами відповідача були допу щені порушення норм законода вства, зокрема, невручення по садовим особам позивача напр авлення на перевірку; товар б ув отриманий після його опла ти.
Постановою Донецького окр ужного адміністративного су ду від 12.01.2010р. у справі № 2а-18728/09/0570, бу ло повністю відмолено у задо воленні позовних вимог Товар иства з обмеженою відповідал ьністю “Донстроймаш” до Горл івської ОДПІ про визнання не законними дій Горлівської ОД ПІ, що полягають в складанні а кту перевірки за дотриманням суб' єктами господарювання порядку проведення розрахун ків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій від 14.04.2009р.
Вказана постанова залишен а без змін ухвалою Донецьког о апеляційного адміністрати вного суду від 02.07.2010р.
Постановою Донецького окр ужного адміністративного су ду від 03.02.2011 року у справі № 2а-17273/09/ 0570 відмовлено у задоволенні п озову Товариства з обмеженою відповідальністю “Донстрой маш” до Горлівської об' єдна ної державної податкової інс пекції у Донецькій області.
Ухвалою Донецького апеляц ійного адміністративного су ду від 06.04.2011 року постанову Доне цького окружного адміністра тивного суду від 03.02.2011 року у сп раві № 2а-17273/09/0570 залишено без змі н.
Судом встановлено, що штраф ну (фінансову) санкцію за ріше нням від 06.05.2009р. № 0000862343, яким до позивача застосовані штрафн і (фінансові) санкції у розмір і 160,00 грн., відповідачем сплаче но у добровільному порядку, а штрафна (фінансова) санкція з а рішенням № 0000852343 від 06.05.2009 ро ку на суму 165338,00 гривень, станом на момент розгляду справи не сплачено.
Відповідно до ст. 25 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього З акону, підлягають перерахува нню суб'єктами підприємницьк ої діяльності до Державного бюджету України в десятиденн ий термін з дня прийняття орг анами Державної податкової служби України рішення про з астосування таких фінансови х санкцій.
Оскільки відповідачем у вс тановлений законом строк шт рафні (фінансові) санкції у по вному обсязі сплачені не бул и, суд з урахуванням приведен их норм законодавства прихо дить до висновку про необхід ність стягнення з відповідач а суми фінансових санкцій на суму 165338,00 гривень до Державног о бюджету України.
На підставі вищевикладено го, керуючись ст.ст. 17-20, 51, 69-72, 86, 121, 158-164 , 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Задовольнити позов Горлів ської об' єднаної державної податкової інспекції до Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Донстроймаш» про с тягнення штрафних (фінансови х) санкцій на суму 165338,00 гривень.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «До нстроймаш» (вул. Першотравне ва, 46, м. Горлівка, Донецька обла сть, 84600, ІК,- 30764574) штрафну (фінансо ву) санкцію на суму 165338,00 гривень (сто шістдесят п' ять тисяч т риста тридцять вісім) гривен ь на користь держави.
Постанова ухвалена у нарад чій кімнаті та проголошено ї ї вступну та резолютивну час тини у судовому засіданні 22 лю того 2012 року.
Повний текст постанови скл адений 27 лютого 2012 року.
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, а також прийняття пос танови у письмовому провадже нні апеляційна скарга подаєт ься протягом десяти днів з дн я отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, було повідомлено про мо жливість отримання копії пос танови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк н а апеляційне оскарження пост анови суду обчислюється з на ступного дня після закінченн я п'ятиденного строку з момен ту отримання суб'єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.
Суддя Христофоров А.Б.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2012 |
Оприлюднено | 27.03.2012 |
Номер документу | 22088463 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Христофоров А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні