Постанова
від 29.02.2012 по справі 2а/0570/519/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 лютого 2012 р. справа № 2а/0570/519/2012

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 1 1 год. 55 хв.

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Зекунов а Е. В.

при секретарі Коваль ському А.В.

за участю

представника позивача: Березки С.Ю.,

представника відповідача: ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за позовом Жданівського місько го центру зайнятості до Держ авної фінансової інспекції в Донецькій області про визна ння протиправною та скасуван ня вимоги від 15.12.2011 року №43-17-55/2579,

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Жданівський міськ ий центр зайнятості (далі - Ж данівський МЦЗ) звернувся з п озовом до Шахтарського о б' єднаного контрольно-реві зійного відділу (далі - КРВ) пр о визнання протиправною та с касування вимоги від 15.12.2011 року №43-17-55/2579.

В обґрунтування вимог пози вач зазначив, що в період з 25.10.201 1 р. по 17.11.2011 р. Шахтарським об ' єднаним контрольно-ревізі йним відділом проведена рев ізія фінансово-господарсько ї діяльності Жданівського мі ського центру зайнятості за період з 01.01.2009р. по 30.09.2011р., результ ати якої оформлені актом від 22.11.2011р. №43-17/55. За результатами пер евірки відповідачем винесен о вимогу щодо усунення виявл ених ревізією порушень від 15.1 2.2011р. №43-17-55/2579.

Ухвалою від 02.02.2012р. суд за згод ою позивача допустив заміну первинного відповідача Ша хтарський об' єднаний кон трольно-ревізійний відділ на лежним відповідачем - Держав ної фінансової інспекції в Д онецькій області.

Позивач не згоден з вимогою відповідача від 15.12.2011р. №43-17-55/2579, а с аме відносно:

- проведення донарахування та виплат безробітним особа м, які були зайняті на громадс ьких роботах заробітну плату за фактично відпрацьований час в сумі 1421,18 грн. за посадовим и окладами не нижчими, ніж роз мір мінімальної заробітної п лати, встановленого Законом України від 20.10.2009 р. № 1646-І-УІ «Про встановлення прожиткового м інімуму та мінімальної зароб ітної плати» (із змінами та до повненнями), шляхом проведен ня з КП «Світанок», як підприє мством на яке направлялися б езробітні на громадські робо ти, претензійно-позовної роб оти в частині виконання умов договору.;

- відображення дебіторсько ї заборгованості в сумі 5786,51 гр н. Проведення претензійно-по зовної роботи з КЛПУ «Обласн а психіатрична лікарня» щодо повернення коштів Фонду заг альнообов'язкового державно го соціального страхування У країни на випадок безробіття . В іншому випадку стягнути з о сіб, винних у безпідставному перерахуванні коштів на сум у 5786,51 грн., шкоду у порядку та ро змірі встановленому ст. ст. 130-13 6 Кодексу законів про працю Ук раїни;

- відображення дебіторсько ї заборгованості за неповерн утими підзвітними сумами кош тів в сумі 335,21 грн. Проведення п ретензійно-позовної роботи з одержувачами коштів;

- створення технічних умов д ля розташування та монтажу г енератору з метою подальшої експлуатації основного засо бу у господарчій діяльності.

Позивач зазначає що протяг ом 2010 року документи на перера хунок заробітної плати з бок у Комунального підприємства Жданівської міської ради «С вітанок» до Жданівського міс ького центру зайнятості не б ули надані, у зв' язку з чим вв ажав вимоги КРВ необґрунтова ними.

Крім того позивач вказав на те, що прямим підтвердженням фактичного виконання робіт безробітними особами на опла чуваних громадських роботах є акти виконаних робіт, а не ж урнал обліку видачі дезінфік уючих засобів.

Відносно вимоги КРВ щодо ві дображення дебіторської заб оргованості за неповернутим и підзвітними сумами коштів в сумі 335,21 грн., проведення прет ензійно-позовної роботи з од ержувачами коштів, позивач з азначає, що відшкодування ко мпенсаційних витрат на проїз д в даному випадку здійснюва лася на підставі авансових з вітів, до яких додавалися мар шрутні листи та квитки, які є п ервинними документами, що пі дтверджують дійсність проїз ду. Порушення пункту 2.1. розділ у 2 «Положення про документал ьне забезпечення записів у б ухгалтерському обліку», затв ердженого Наказом Міністерс тва фінансів України від 24.05.1995 р оку № 88, на думку позивача, відс утні.

Щодо вимоги про створення т ехнічних умов для розташуван ня та монтажу генератору з ме тою подальшої експлуатації о сновного засобу у господарчі й діяльності позивач зазнача є, що визначення в акті ревізі ї та вимозі щодо усунення вия влених в ході ревізії поруше нь придбання генератору як п орушення, є необґрунтованим висновком, так як посилання н а нормативно - правову базу відсутнє.

Просить визнати протиправ ною та скасувати вимогу відп овідача від 15.12.2011р. №43-17-55/2579.

У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зов, надавши пояснення, анало гічні викладеним у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні проти по зову заперечував. Пояснив, що спірна вимога прийнята відп овідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України. Просить відм овити у задоволенні позову п овністю.

Перевіривши матеріали спр ави, вирішивши питання чи мал и місце обставини, якими обґр унтовувалися вимоги та запер ечення, та якими доказами вон и підтверджуються, чи є інші ф актичні дані, які мають значе ння для вирішення справи, та д окази на їх підтвердження, як у правову норму належить зас тосувати до цих правовідноси н, суд приходить до висновку п ро наступне.

Позивач - Жданівський міс ький центр зайнятості зареєс трований в Єдиному державном у реєстрі юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців, ід ентифікаційний код 25117238, місце знаходження: 86391, Донецька обла сть, м. Жданівка, вул. Кравченк о, буд. 7. Дата та номер запису в Реєстрі - 29.12.1992 року, 1 262 120 0000 000010.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни “Про державну контроль но-ревізійну службу в Україн і”, державна контрольно-реві зійна служба складається з Г оловного контрольно-ревізій ного управління України, кон трольно-ревізійних управлін ь в Республіці Крим, областях , містах Києві і Севастополі, к онтрольно-ревізійних підроз ділів (відділів, груп) в района х, містах і районах у містах.

Згідно до статті 2 Закону Ук раїни “Про державну контрол ьно-ревізійну службу в Украї ни” головним завданням держа вної контрольно-ревізійної с лужби є здійснення державног о фінансового контролю за ви користанням і збереженням де ржавних фінансових ресурсів , необоротних та інших активі в, правильністю визначення п отреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективн им використанням коштів і ма йна, станом і достовірністю б ухгалтерського обліку і фіна нсової звітності в міністерс твах та інших органах викона вчої влади, в державних фонда х, у бюджетних установах і у су б'єктів господарювання держа вного сектору економіки, а та кож на підприємствах і в орга нізаціях, які отримують (отри мували в періоді, який переві ряється) кошти з бюджетів усі х рівнів та державних фондів або використовують (викорис товували у періоді, який пере віряється) державне чи комун альне майно (далі - підконтрол ьні установи), виконанням міс цевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення вия влених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшо му. Результати ревізії викла даються в акті.

У відповідності до ст. 10 Зако ну України “Про державну кон трольно-ревізійну службу в У країни” головному контрольн о-ревізійному управлінню Укр аїни, контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Кри м, областях, містах Києві і Сев астополі, контрольно-ревізій ним підрозділам (відділам, гр упам) у районах, містах і район ах у містах надається право, з окрема:

- перевіряти у підконтрольн их установах грошові та бухг алтерські документи, звіти, к ошториси й інші документи, що підтверджують надходження і витрачання коштів та матері альних цінностей, проводити перевірки фактичної наявнос ті цінностей (грошових сум, ці нних паперів, сировини, матер іалів, готової продукції, уст аткування тощо) (п.1).

- пред'являти керівникам та іншим службовим особам підко нтрольних установ, що ревізу ються, вимоги щодо усунення в иявлених порушень законодав ства з питань збереження і ви користання державної власно сті та фінансів, вилучати в су довому порядку до бюджету ви явлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші пла тежі, ставити перед відповід ними органами питання про пр ипинення бюджетного фінансу вання і кредитування, якщо от римані підприємствами, устан овами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законод авства (п.7).

Підстави та порядок провед ення планової виїзної ревізі ї регулюються ст. 11 Закону Ук раїни “Про державну контрол ьно-ревізійну службу в Украї ни”, відповідно до якої плано вою виїзною ревізією вважаєт ься ревізія у підконтрольних установах, яка передбачена у плані роботи органу державн ої контрольно-ревізійної слу жби і проводиться за місцезн аходженням такої юридичної о соби чи за місцем розташуван ня об'єкта права власності, ст осовно якого проводиться так а планова виїзна ревізія.

Планова виїзна ревізія про водиться за сукупними показн иками фінансово-господарськ ої діяльності підконтрольни х установ за письмовим рішен ням керівника відповідного о ргану державної контрольно-р евізійної служби не частіше одного разу на календарний р ік.

Крім того, відповідно до ста тті 15 Закону України "Про цент ральні органи виконавчої вл ади" (3166-17) та підпункту 64 пункту 4 Положення про Міністерство ф інансів України, затверджено го Указом Президента України від 08.04.2011 N 446 наказом Міністерст ва фінансів України №1236 від 03.10.2 011 року затверджено Положення про державні фінансові інсп екції в Автономній Республіц і Крим, областях, містах Києві та Севастополі, Положення пр о державні фінансові інспекц ії у районах, містах та міжра йонні, об'єднані в районах та містах державні фінансові і нспекції.

Згідно із п. 1 указаного Поло ження Державні фінансові інс пекції в Автономній Республі ці Крим, областях, містах Києв і та Севастополі (далі - Інспек ції) підпорядковуються Держа вній фінансовій інспекції Ук раїни (далі - Держфінінспекці я) та є її територіальними орг анами.

Пунктом 4 Положення визначе но, що Інспекція відповідно д о покладеного на неї завданн я:

здійснює державний фінанс овий контроль за:

використанням і збереженн ям державних фінансових ресу рсів, необоротних та інших ак тивів, правильністю визначен ня потреби в бюджетних кошта х та взяттям зобов'язань, ефек тивним використанням коштів і майна, станом і достовірніс тю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у місце вих органах виконавчої влади , органах місцевого самовряд ування, державних фондах, фон дах загальнообов'язкового де ржавного соціального страху вання, бюджетних установах і суб'єктах господарювання де ржавного сектору економіки, а також на підприємствах, в ус тановах та організаціях, які отримують (отримували у пері оді, який перевіряється) кошт и з бюджетів усіх рівнів, держ авних фондів та фондів загал ьнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використов ували у періоді, який перевір яється) державне чи комуналь не майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням зак онодавства на всіх стадіях б юджетного процесу щодо держа вного і місцевих бюджетів; до триманням законодавства про державні закупівлі; діяльні стю суб'єктів господарської діяльності незалежно від фо рми власності, які не віднесе ні законодавством до підконт рольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі п одання прокурора або слідчог о для забезпечення розслідув ання кримінальної справи.

Відповідно до п. 6 Положення Інспекція має право в устано вленому порядку, зокрема, зді йснювати державний фінансов ий контроль шляхом проведенн я: інспектування у формі план ових та позапланових ревізій певного комплексу чи окреми х питань фінансово-господарс ької діяльності підприємств , установ та організацій, визн ачених у підпункті 4.1 пункту 4 ц ього Положення; державного ф інансового аудиту;перевірки державних закупівель.

Пунктами 45, 46 постанови Кабін ету Міністрів України від 20 кв ітня 2006 р. N 550 «Про затвердження Порядку проведення інспекту вання Державною фінансовою і нспекцією, її територіальним и органами» встановлено, що у міру виявлення ревізією пор ушень законодавства посадов і особи служби, не чекаючи зак інчення ревізії, мають право усно рекомендувати керівник ам об'єкта контролю невідкла дно вжити заходів для їх усун ення та запобігання у подаль шому.

Якщо вжитими в період ревіз ії заходами не забезпечено п овне усунення виявлених пору шень, органом служби у строк н е пізніше ніж 10 робочих днів п ісля реєстрації акта ревізії , а у разі надходження запереч ень (зауважень) до нього - не пі зніше ніж 3 робочих дні після н адіслання висновків на такі заперечення (зауваження) над силається об'єкту контролю п исьмова вимога щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із зазначення м строку зворотного інформув ання.

Про усунення виявлених рев ізією фактів порушення закон одавства цей об'єкт контролю у строк, визначений вимогою п ро їх усунення, повинен інфор мувати відповідний орган слу жби з поданням завірених коп ій первинних, розпорядчих та інших документів, що підтвер джують усунення порушень.

Відповідно до доручення Де ржавної фінансової інспекці ї України від 10.10.2011 року №04-18/15, п.1.1.2. 4 Плану контрольно-ревізійно ї роботи апарату КРУ в Донець кій області на 4 квартал 2011р., п. 1 .1.2.3 плану контрольно-ревізійн ої роботи Шахтарського О КРВ на 4 квартал 2011 року та на пі дставі направлень на проведе ння ревізії, Шахтарським ОКРВ проведено документаль ну ревізію фінансово-господа рської діяльності в Жданівсь кому міському центрі зайнято сті Фонду загальнообов' язк ового соціального страхуван ня на випадок безробіття за п еріод з 01.01.2009р. по 30.09.2011р.

За результатами перевірки складений Акт ревізії № 4 3-17/55 від 22.11.2011р., на який позивачем 02.12.2011 року направлені письмові заперечення.

Листом від 15.12.2011 року Шахтар ський ОКРВ надіслав до Ждан івського ЦМЗ висновок на зап еречення позивача.

15.12.2011р. Шахтарський ОКРВ н аправив до Жданівського МЦЗ вимогу №43-17-55/2579 «щодо усунення в иявлених в ході ревізії пору шень»

Не погодившись з вимогою Шахтарського ОКРВ №43-17-55/2579 Жд анівський міський центр зайн ятості звернувся з адміністр ативним позовом до суду.

Щодо скасування пункту 2 ви моги від 15.12.2011р. №43-17-55/2579.

В акті ревізії КРВ зазначен о, що проведеною зустрічною з віркою у КП «Світанок» встан овлено, що Жданівським МЦЗ фі нансувалися витрати на прове дення громадських робіт у ро змірі основної заробітної пл ати безробітних, які працюва ли на посаді прибиральників території та сплати єдиного внеску на загальнообов'язков е державне соціальне страхув ання.

В ході зустрічної звірки з п итання фактичного нарахуван ня та виплати заробітної пла ти встановлено, що протягом п еріоду з 01.01.2010 року по 30.06.2010 року оп лата праці осіб, зайнятих на г ромадських роботах, здійснюв алась за фактично виконану р оботу за встановленими на пі дприємствами посадовими окл адами пропорційно відпрацьо ваному часу.

Проте, зазначає відповідач в акті перевірки, всупереч За кону України «Про державний бюджет України на 2010 рік» поса дові оклади осіб, зайнятих на громадських роботах були ме ншими за розмір мінімальної заробітної плати, визначеног о Законом України від 20.10.2009 № 1646-І -УІ «Про встановлення прожит кового мінімуму та мінімальн ої заробітної плати».

Шахтарський ОКРВ зазнача є в акті, що пунктом 2.2.1.1 договор ів укладених між Жданівським МЦЗ та КП «Світанок» на орган ізацію та проведення оплачув аних громадських робіт перед бачено, що працівники центру мають право перевіряти дост овірність поданих Роботодав цем розрахунків витрат, а так ож проводити таку перевірку після закінчення строку дії договору.

Тобто, робить висновок Ша хтарський ОКРВ акті переві рки, фінансування витрат на п роведення громадських робіт в КП «Світанок» у вигляді опл ати основної заробітної плат и за посадовими окладами, які встановлені нижче розміру м інімальної заробітної плати , призвело до порушення Ждані вським МЦЗ соціальних гарант ій осіб, які рахуються в облік у установи та мають статус бе зробітних.

Також оплата праці робітни ків, зайнятих на оплачуваних громадських роботах, за факт ично виконану роботу за існу ючими окладами, але не нижче р озміру мінімальної заробітн ої плати, встановленої закон одавством, передбачено і умо вами п. 3.2. договору від 16.03.2009 № 5/51-09, п . 3.3. договорів від 25.01.2010 № 1, від 11.01.2011 № 058311011100006. Договір підписано обо ма сторонами, тобто умови дог овору прийняті кожною із сто рін та повинні виконуватися.

Отже, Шахтарський ОКРВ вважає, що в порушення п. 4 ст. 23 З акону України «Про зайнятіст ь-населення» від 01.03.1991 № 803-ХІІ, п. 1 6, п.18 «Положення про порядок ор ганізації та проведення опла чуваних громадських робіт», затвердженого Постановою Ка бінету міністрів України від 10.09.2008 року № 839 та п. 3.2. договорів ві д 16.03.2009 року № 5/51-09, п. 3.3. договорів ві д 25.01.2010 року № 1, від 11.01.2011 року № 0583110111000 06 укладених з КП «Світанок» на організацію та проведення о плачуваних громадських робі т протягом періоду січень-кв ітень, жовтень 2010 року Жданівс ьким МЦЗ недорахована та не в иплачена сума допомоги безро бітним особам, зайнятих на гр омадських роботах, яка підля гала виплаті, внаслідок випл ати заробітної плати, по поса довим окладам нижчим ніж роз мір мінімальної заробітної п лати на суму 1421,18 грн., у зв'язку з чим КРВ вимагає:

провести донарахування та виплатити безробітним особа м, які були зайняті на громадс ьких роботах заробітну плату за фактично відпрацьований час в сумі 1421,18 грн. за посадовим и окладами не нижчими, ніж роз мір мінімальної заробітної п лати, встановленого Законом України від 20.10.2009 № 1646-І-УІ «Про вс тановлення прожиткового мін імуму та мінімальної заробіт ної плати» (із змінами та допо вненнями), шляхом проведення з КП «Світанок», як підприємс твом на яке направлялися без робітні на громадські роботи , претензійно-позовної робот и в частині виконання умов до говору.

Пунктом 4 Порядку використа ння коштів Фонду загальнообо в' язкового державного соці ального страхування України на випадок безробіття, затве рдженого Постановою Правлін ня Фонду загальнообов' язко вого державного соціального страхування України на випа док безробіття від 16.10.2008 року № 69, встановлено, що перерахуван ня службою зайнятості коштів Фонду роботодавцям, з якими у кладено договори про організ ацію та проведення оплачуван их громадських робіт, здійсн юється на підставі акта вико наних робіт і фактичних витр ат роботодавця на їх оплату.

У зв' язку з прийняттям Дер жавного бюджету України на 2010 рік 27.04.2010 року, яким було затвер джено розміри мінімальної за робітної плати, починаючи з 01. 01.2010 року, Жданівським міським центром зайнятості до Комуна льного підприємства Жданівс ької міської ради «Світанок» було направлено лист від 29.07.2010 року № 02-26/1112 з пропозицією зроби ти перерахунок заробітної пл ати особам, зайнятим на оплач уваних громадських роботах, оформити відповідними докум ентами та надати їх до центру зайнятості.

Протягом 2010 року документи н а перерахунок заробітної пла ти Комунальним підприємство м Жданівської міської ради « Світанок» до Жданівського мі ського центру зайнятості не були надані.

Таким чином, суд приходить д о висновку про виконання Жда нівським міським центром зай нятості відповідних вимог за конодавства щодо необхіднос ті встановлення підстав для перерахування службою зайня тості коштів Фонду роботодав цям, з якими укладено договор и про організацію та проведе ння оплачуваних громадських робіт. Факт звернення Жданів ського міського центру до Ко мунального підприємства Жда нівської міської ради «Світа нок» із листом з пропозицією зробити перерахунок заробіт ної плати особам, зайнятим на оплачуваних громадських роб отах, суд також розглядає як в иконання положень договорів від 16.03.2009 № 5/51-09, від 25.01.2010 № 1, від 11.01.2011 № 058311011100006 укладених Жданівським М ЦЗ з КП «Світанок» та вимог По рядку використання коштів Фо нду загальнообов' язкового державного соціального стра хування України на випадок б езробіття, затвердженого Пос тановою Правління Фонду зага льнообов' язкового державн ого соціального страхування України на випадок безробіт тя від 16.10.2008 року № 69.

На підставі викладеного та аналізу зазначених правових норм суд дійшов висновку, що Ж данівський міський центр зай нятості правомірно здійснюв ав свої права та обов' язки в ідповідно до договорів від 16.0 3.2009 № 5/51-09, від 25.01.2010 № 1, від 11.01.2011 № 058311011100006 т а вимог Порядку використання коштів Фонду загальнообов' язкового державного соціаль ного страхування України на випадок безробіття, затвердж еного Постановою Правління Ф онду загальнообов' язковог о державного соціального стр ахування України на випадок безробіття від 16.10.2008 року № 69, отж е пункт 2 вимоги від 15.12.2011р. №43-17-55/2579 є протиправним та підлягає с касуванню, оскільки винесени й суб' єктом владних повнова жень не обґрунтовано, без ура хування усіх обставин, що маю ть значення при прийнятті рі шення.

Щодо скасування пункту 3.1 ви моги від 15.12.2011р. №43-17-55/2579.

В акті ревізії Шахтарськ ого ОКРВ зазначено, що пров еденою зустрічною звіркою у КЛПУ «Обласна психіатрична л ікарня» встановлено, що Ждан івським МЦЗ фінансувалися ви трати на проведення громадсь ких робіт у розмірі основної та додаткової заробітної пл ати безробітних, які працюва ли на посаді молодших медичн их сестер та сплати єдиного в неску на загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння..

При перевірці дотримання з аконодавства при встановлен ні та виплати доплат особам, з айнятих на громадських робот ах проведено зайве нарахуван ня та виплата доплати до заро бітної плати молодшим медичн им сестрам, зайнятим на грома дських роботах, за використа ння в роботі дезінфікуючих з асобів внаслідок відсутност і підтвердження безпосередн ього використання даними осо бами дезінфікуючих засобів, що є підставою для нарахуван ня доплати.

Як зазначає відповідач в ак ті ревізії, безробітні, які на правлялися на громадські роб оти до лікарняної установи, п рацевлаштовувалися на тимча сово створені робочі місця і відповідно до умов договорі в на організацію та проведен ня оплачуваних громадських р обіт, укладених між Жданівсь ким МЦЗ та КЛПУ «Обласна псих іатрична лікарня» перерахув ання коштів на оплату робіт п роводити згідно актів викона них робіт за фактично викона ну роботу.

Тобто, прямим підтвердженн ям фактичного виконання робо ти безробітними особами на г ромадських роботах, на думку відповідача, є акти виконани х робіт.

Перевіркою в ході зустрічн ої звірки журналів обліку ви дачі дезінфікуючих засобів п о відділенням протягом періо ду з 01.01.2009 по 30.09.2011 встановлено, що особи, які зайняті на громадс ьких роботах, в журналах вида чі дезінфікуючих засобів, як такі що отримували дані засо би не значаться.

Доплата за використання у р оботі дезінфікуючих засобів медичним молодшим - сестрам н араховувалась відповідно до «Умов оплати праці працівни ків закладів охорони здоров' я та установ соціального зах исту населення», затверджени х наказом Міністерством прац і та соціальної політики Укр аїни та Міністерством охорон и здоров'я України від 05.10.2005 № 308/519 , тобто дана доплата, робить ви сновок відповідач, є галузев ою та передбачена для праців ників закладів охорони здоро в'я та установ соціального за хисту населення.

Згідно п. 16. «Положення про по рядок організації та проведе ння оплачуваних громадських робіт», затвердженого Поста новою Кабінету міністрів Укр аїни від 10.09.2008 № 839, зазначає відп овідач в акті ревізії, робото давці можуть встановлювати т а виплачувати галузеві допла ти до заробітної плати за вла сний рахунок.

Відповідно п 2.2.1.1 укладених д оговорів на організацію та п роведення громадських робіт працівники Жданівським МЦЗ мають право перевіряти досто вірність поданих роботодавц ем розрахунків витрат.

Отже, Шахтарський ОКРВ вважає, що в порушення п. 16. «Пол оження про порядок організац ії та проведення оплачуваних громадських робіт», затверд женого Постановою Кабінету м іністрів України від 10.09.2008 № 839, п 3.2, 4.3 Договорів про організаці ю та проведення оплачуваних громадських робіт від 05.03.2009 № 3, в ід 11.01.2011 № 35831101110000 Жданівським МЦЗ п ротягом періоду з 01.01.2009 по 30.09.2011 пр оведені виплати коштів, нада них для організації та прове дення громадських робіт, у за вищених розмірах внаслідок н е достовірності поданих для їх розрахунку даних по випла там додаткової заробітної пл ати на суму 5786,51 грн., у зв'язку з ч им вимагає:

відобразити дебіторську з аборгованість в сумі 5786,51 грн. П ровести претензійно-позовну роботу з КЛПУ «Обласна психі атрична лікарня» щодо поверн ення коштів Фонду загальнооб ов'язкового державного соціа льного страхування України н а випадок безробіття. В іншом у випадку стягнути з осіб, вин них у безпідставному перерах уванні коштів-на суму 5786,51 грн., ш коду у порядку та розмірі вст ановленому ст. ст. 130-136 Кодексу з аконів про працю України.

Фінансування оплачуваних громадських робіт Комунальн ому клінічному лікувально - профілактичному закладу «Об ласна психіатрична лікарня м . Жданівка» Жданівським місь ким центром зайнятості здійс нювалось відповідно до вимог пункту 15 Положення про порядо к організації та проведення оплачуваних громадських роб іт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2009 року № 839, а саме: на оплат у основної та додаткової зар обітної плати, зазначеної у ч астині першій та другій стат ті 2 Закону України «Про оплат у праці» та сплату страхових внесків до державних цільов их фондів.

Згідно підпункту 2.2.1. Інстр укції про статистику зароб ітної плати, затвердженої На казом Держкомстату України в ід 13.01.2004 року № 5 та зареєстрован ої в Міністерстві юстиції Ук раїни 27.01.2004 року № 114/8713, складовою фонду додаткової заробітної плати є доплати та надбавки д о тарифних ставок (окладів, по садових окладів), передбачен их законодавством, в тому чис лі, за роботу у важких і шкідли вих та особо важких і особо шк ідливих умов праці. Дана Ін струкція розроблена відпо відно до Законів України «Пр о державну статистику» та «П ро оплату праці» з урахуванн ям міжнародних рекомендацій у системі статистики оплати праці й стандартів Системи н аціональних рахунків.

Відповідно до вимог абзацу 3 підпункту 1.1. розділу 1 дія І нструкції поширюється на в сіх юридичних осіб та їх відо кремлені підрозділи незалеж но від форм власності й орган ізаційно - правових форм го сподарювання.

Виплату вищевказаної допл ати молодшим сестрам передба чено Колективним договором К омунального клінічного ліку вально - профілактичного за кладу «Обласна психіатрична лікарня м. Жданівка» (що є в ма теріалах справи), атестацією робочих місць за умовами пра ці згідно Порядку, затвердже ного Постановою Кабінету Мін істрів України від 01.08.1992 року № 442.

Крім того, відповідно до вим ог пункту 4 Порядку використа ння коштів Фонду загальнообо в' язкового державного соці ального страхування України на випадок безробіття та зді йснення контролю під час орг анізації оплачуваних громад ських робіт для безробітних, затвердженого Постановою Пр авління Фонду загальнообов' язкового державного соціаль ного страхування України на випадок безробіття від 16.10.2008 ро ку № 69, перерахування коштів Ф онду роботодавцям, з якими ук ладено договори на організац ію та проведення оплачуваних громадських робіт, здійснює ться на підставі акта викона них робіт і даних щодо фактич них витрат роботодавця. Тобт о, прямим підтвердженням фак тичного виконання робіт безр обітними особами на оплачува них громадських роботах є ак ти виконаних робіт (які є в ная вності в матеріалах справи).

За таких обставин, суд вважа є, що посилання Шахтарськог о ОКРВ у вимозі на порушенн я п. 16. «Положення про порядок о рганізації та проведення опл ачуваних громадських робіт» , затвердженого Постановою К абінету міністрів України ві д 10.09.2008 № 839, п 3.2, 4.3 Договорів про орг анізацію та проведення оплач уваних громадських робіт від 05.03.2009 № 3, від 11.01.2011 № 35831101110000 є безпідст авними. Отже п. 3.1 вимоги підляг ає скасуванню.

Щодо скасування пункту 3.2 ви моги від 15.12.2011р. №43-17-55/2579.

В акті ревізії Шахтарськ ого ОКРВ зазначено, що вибі рковою ревізією правильност і та обґрунтованості відшкод ування видатків на службові відрядження, проведеною за п еріод з 01.01.2009 року по 31.12.2010 року шля хом дослідження даних авансо вих звітів та їх співставлен ня з наказами і посвідченням и на відрядження, даними квит анцій, квитків на проїзд вста новлено відшкодування витра т на проїзд по маршрутним лис там, працівникам, робота яких не має роз'їзний (пересувний) характер, а саме: начальнику в ідділу взаємодії з роботодав цями та головному спеціаліст у-бухгалтеру, що не передбаче но колективним договором між адміністрацією та трудовим колективом та без наявності наказу керівника центру на в ідрядження працівників на за гальну суму 335,21 грн., поїздки пр ацівників, при цьому, відбува лися у робочий час та носили р азовий характер (надання зві тів).

Отже, Шахтарський ОКРВ вважає, що в порушення п. 1, 2 роз ділу І «Загальні положення», п.1 розділу II «Порядок відрядж ення в межах України» «Інст рукції про службові відряд ження у межах України та за ко рдон», затвердженої Наказом Міністерства фінансів Украї ни від 13.03.1998 № 59 (із змінами та доп овненнями); п.2.1 розділу 2 «Полож ення про документальне забез печення записів у бухгалтерс ькому обліку», затвердженого Наказом Міністерства фінанс ів України від 24.05.1995р. № 88; Колект ивних договорів між адмініст рацією та трудовим колективо м Жданівського міського цент ру зайнятості на 2006-2013 року, прий нятих на загальних зборах тр удового колективу протоколо м № 4 від .10.03.2006 та № 3 від 23.03.2010, та заре єстрованих в Жданівському УП СЗН за № 95 від 12.04.2006 та за № 150 від 07.04. 2010 у лютому - грудні 2009р., січні - к вітні 2010 працівникам Жданівсь кого міського центру зайнято сті, робота яких не має роз'їзн ий (пересувний) характер, а сам е: начальник відділу взаємод ії з роботодавцями, головний спеціаліст-бухгалтер відділ у фінансів і бухгалтерського обліку, зайво відшкодовано в итрати на проїзд по маршрутн им листам без наявності нака зу по установі на суму 335,21 гри., у зв'язку з чим вимагає:

відобразити дебіторську з аборгованість за неповернут ими підзвітними сумами кошті в в сумі 335,21 грн. Провести прете нзійно-позовну роботу з одер жувачами коштів.

Відповідно до наказу Ждані вського МЦЗ від 28.12.2007 року №265 «Пр о оплату маршрутних листів» встановлена оплата проїзду з а КЕКВ 1140 за маршрутними листа ми напрямком Жданівка-Кіровс ьке, Кіровське-Жданівка, Ждан івка. Оплата проїзду встанов лена у зв' язку із виконання м службових обов' язків стос овно проведення перевірок пі дприємств, звірок, надання зв ітності, отримання виписок з казначейства, які розташова ні в м. Кіровське та м. Жданівк а.

Посадовими особами в наказ і визначені начальники і гол овні спеціалісти відділів фі нансів і бухгалтерського обл іку та взаємодії з роботодав цями, у посадових інструкція х яких, зокрема, передбачено о бов' язок із взаємодії з орг анами державного казначейст ва м. Кіровське та податковою інспекцією м. Кіровське.

Згідно із п. 1.4 наказу Державн ого казначейства України від 25 листопада 2008 р. N 495 Про затвердж ення Інструкції щодо зас тосування економічної класи фікації видатків бюджету та Інструкції щодо застосув ання класифікації кредитува ння бюджету за кодом 1140 "Видатк и на відрядження" пп. «б» встан овлено «придбання службових проїзних квитків та оплата п роїзду за маршрутними листам и».

За таких обставин, суд погод жується із доводами позивача щодо розмежуванням в даному випадку понять відрядження і відшкодування компенсацій них витрат, пов' язаних з вик онанням службових обов' язк ів.

Посилання відповідача в ак ті ревізії на норми законода вства, що регулюють відносин и щодо відряджень є помилков ими, оскільки відшкодування компенсаційних витрат на про їзд в даному випадку здійсню валося на підставі авансових звітів, до яких додавалися ма ршрутні листи та квитки (що є в наявності в матеріалах спра ви), які є первинними документ ами, та підтверджують дійсні сть проїзду.

Отже пункт 3.2 вимоги від 15.12.2011р . №43-17-55/2579 є протиправним та підля гає скасуванню, оскільки вин есений суб' єктом владних по вноважень не обґрунтовано, б ез урахування усіх обставин, що мають значення при прийня тті рішення.

Щодо скасування пункту 4 ви моги від 15.12.2011р. №43-17-55/2579.

В акті ревізії Шахтарськ ого ОКРВ зазначено, що реві зією повноти та своєчасності оприбуткування та цільового використання всіх матеріаль них цінностей встановлено, щ о між Жданівським МЦЗ (Замовн ик) та TOB «Діад» (Постачальник) у кладено договір № 502/55 від 23.11.2010 ро ку на придбання генератора gefi ant dqq 2800 загальною вартістю 8500,0 грн . (з ПДВ).

Жданівським МЦЗ подавалас ь заявка (службова записка ві д 16.07.2010 № 05-15/1068) до Донецького облас ного центру зайнятості щодо збільшення кошторису видатк ів на 2010 рік по КЕКВ 2110 «Придбанн я обладнання і предметів дов гострокового користування» на суму 8300,0 грн. для придбання г енератору у зв'язку з постійн ими перебоями в подачі елект роенергії.

Відповідно до поданої заяв ки внесено зміни до кошторис у по КЕКВ 2110 згідно довідки про зміни до кошторису на 2010 рік ві д 08.10.2010 № 08-3461 Жданівському МЦЗ дод атково затверджені та профін ансовані асигнування на суму 8300,0 грн. по КЕКВ 2110 на придбання г енератору.

Здійснення видатків на опл ату генератора gefіant dqq 2800 в устано ві проведено у грудні 2010 року з а КЕКВ 2110 «Придбання обладнан ня і предметів довгостроково го користування» відповідно до накладної № 10048859 від 07.12.2010 на су му 8500,0 грн.

За даними бухгалтерського обліку Жданівського МЦЗ над ходження генератора gefіant dqq 2800 ві дображено в меморіальному ор дері № 9 за грудень 2010 року та оп рибутковані в повному обсязі на субрахунок 104 «Машини та об ладнання» на суму 7083,33грн.

Генератору gefіant 2800 присвоєно інвентарний номер 10484318 та пере дано в підзвіт матеріально-в ідповідальної особі - заступ нику директора-начальнику ві дділу надання соціальних пос луг з працевлаштування ОСО БА_5 з якою укладено договір про повну матеріальну відпо відальність.

Відповідно до технічних ум ов при введені в експлуатаці ю генератора gefіant dqq 2800 необхідно у приміщенні передбачити ві дповідну вентиляцію, монтаж генератора здійснювати на рі вній горизонтальній поверхн і з твердим покриттям, місце в становлення повинно бути зах ищено від атмосферних опадів .

Для цього Жданівським МЦЗ н аправлена службова записка в ід 26.01.2011 року № 05-15/201 до Донецького обласного центру зайнятості щодо збільшення кошторису в идатків на 2011 рік по КЕКВ 1134 «Опл ата послуг» на суму 7000,0 грн. для здійснення монтажу і запуск у в експлуатацію генератора.

Тобто, робить висновок Ша хтарський ОКРВ, станом на м омент планування здійснення видатків на придбання генер атору, станом на момент уклад ення договору та фактичного його виконання (накладна на п ридбання генератора № 10048859 від 07.12.2010 року), а також при плануван ня та затвердженні кошторису видатків на 2011 рік асигнуванн я на проведення витрат-з монт ажу генератора та доведення його до експлуатаційного ста ну не передбачалося.

В ході ревізії з метою факти чного контролю за використан ням матеріальних цінностей т а станом збереження активів відповідно до наказу директо ра Жданівського МЦЗ від 25.10.2011 № 151 проведено інвентаризацію т а контрольне обстеження гене ратора. За результатами інве нтаризації та контрольного о бстеження встановлено, що ге нератор фактично є в наявнос ті, повністю укомплектований , знаходиться у архівній кімн аті центру не в упаковці, стан ом на момент проведення конт рольного обстеження генерат ор не використовувався у вир обничій діяльності центру та не введено в експлуатацію. Ін вентаризаційний опис та акт контрольного обстеження нав едено у Додатках 34, 39 до акта.

Отже, Шахтарський ОКРВ вважає, що в порушення п.6 Розд ілу І «Загальні положення», п .6 Розділу «Складання, затверд ження та використання коштор ису видатків» «Методики форм ування бюджету Фонду загальн ообов'язкового державного со ціального страхування Украї ни на випадок безробіття», за твердженої наказом Державно го центру Зайнятості від 04.10.2007 № 75 Жданівським МЦЗ протягом пе ріоду з моменту придбання (гр удень 2010 року) та станом на моме нт проведення ревізії, генер атор gefiant dqq 2800 не введено в експлу атацію та не використовувавс я установою у виробничому пр оцесі через технічно не пере дбачених умов розташування т а монтажу, що призвело до прид бання матеріальних ресурсів у грудні 2010 року, що технологіч но не передбачено для викори стання у господарській діяль ності на суму 8500,0 грн., у зв'язку з чим вимагає:

створити технічні умови дл я розташування та монтажу ге нератору з метою подальшої е ксплуатації основного засоб у у господарчій діяльності.

Указана вимога винесена ві дповідачем відповідно до пп. 45, 46 постанови Кабінету Мініст рів України від 20 квітня 2006 р. N 550 «Про затвердження Порядку пр оведення інспектування Держ авною фінансовою інспекцією , її територіальними органам и».

Судом встановлено, що згідн о із договором №14Д-11 від 16.11.2011 рок у, укладеним між Жданівським МЦЗ та ТОВ «Спецбудінвест», о станній зобов' язується ств орити окрему електричну мере жу з метою забезпечення обла днання електричною енергією , що виробляється бензиновим генератором gefiant dqq 2800 та здійсни ти монтаж і запуск в експлуат ацію автономного бензиновог о генератора gefiant dqq 2800.

Наказом Директора Жданівс ького МЦЗ від 16.11.2011 року водія Ж данівського міського центру зайнятості призначено відпо відальним за виконання робіт при експлуатації автономног о бензинового генератору gefiant d qq 2800.

17.11.2011 року комісією Жданівськ ого МЦЗ складено акт про прий мання виконаних робіт з монт ажу бензинового генератору g efiant dqq 2800. Згідно із указаним акто м всі роботи відповідно до до говору проведені із дотриман ням норм пожежної безпеки та без пошкодження електромере жі будівлі. По закінченню роб іт по встановленню бензиново го генератору був проведений пробний запуск в експлуатац ію.

Суд приймає до уваги те, що р евізія була проведена в пері од з 25.10.2011 року по 17.11.2011 року. Тобто в період проведення ревізії існували документи які не бу ли враховані відповідачем.

Наявність договору №14Д-11 від 16.11.2011 року, Наказу Директора Жд анівського МЦЗ від 16.11.2011 року, а кту від 17.11.2011 року підтверджує ф акт введення генератора gefiant dqq 2 800 в експлуатацію.

Щодо використання генерат ора gefiant dqq 2800, суд приймає до уваги пояснення представника пози вача про те, що на час проведен ня ревізії указаний генерато р не використовувався, оскіл ьки в цьому не було необхідно сті.

З огляду на зазначене суд пр иходить до висновку про необ ґрунтованість пункту 4 вимог и від 15.12.2011р. №43-17-55/2579, у зв' язку з ч им скасовує його.

Щодо пунктів 1, 5 вимоги Шах тарського ОКРВ від 15.12.2011р. №43-17- 55/2579.

В пункті першому та п' ятом у Шахтарський ОКРВ вимаг ає від Жданівського МЦЗ опра цювати матеріали ревізії та вжити заходи щодо усунення в иявлених порушень, розглянут и питання щодо притягнення д о матеріальної та дисципліна рної відповідальності винни х осіб; привести бухгалтерсь кий облік у відповідність до вимог чинного законодавства та посилити контроль за фіна нсовою дисципліною.

Суд вважає указані пункти в имоги такими, що пов' язані і з пунктами, які скасовуються судом та є похідними від них.

Зокрема виконання позивач ем п.1, 5 вимоги потребує наявно сті порушень, зазначених в пу нктах 2-4. Оскільки такі поруше ння не підтверджені в судово му засіданні, виконання указ аних пунктів вимоги порушує права та інтереси позивача.

Відповідно до частини 2 ста тті 19 Конституції України орг ани державної влади зобов' я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачений Конституц ією та законами України.

Згідно до частини 1 ст. 69 КАС У країни доказами в адміністра тивному судочинстві є будь-я кі фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявніс ть або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і за перечення осіб, які беруть уч асть у справі, та інші обстави ни, що мають значення для прав ильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом н а підставі пояснень сторін, т ретіх осіб та їхніх представ ників, показань свідків, пись мових і речових доказів, висн овків експертів.

У відповідності статті 71 КА С України, кожна сторона пови нна довести ті обставини, на я ких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, в становлених статтею 72 цього К одексу. В адміністративних с правах про протиправність рі шень, дій чи бездіяльності су б'єкта владних повноважень о бов'язок щодо доказування пр авомірності свого рішення, д ії чи бездіяльності покладає ться на відповідача, якщо він заперечує проти адміністрат ивного позову. в адміністрат ивних справах про протиправн ість рішень, дій чи бездіяльн ості суб'єкта владних повнов ажень обов'язок щодо доказув ання правомірності свого ріш ення, дії чи бездіяльності по кладається на відповідача, я кщо він заперечує проти адмі ністративного позову.

Суд вважає, що позивачем над ані докази, якими він обґрунт овує свої вимоги і вони є нале жними. Доказів, які б спростов ували доводи позивача, відпо відач суду не надав.

З урахуванням зазначених о бставин, суд задовольняє поз ов у повному обсязі.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 8 6, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 254 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Позов Жданівського місько го центру зайнятості до Держ авної фінансової інспекції в Донецькій області про визна ння протиправною та скасуван ня вимоги від 15.12.2011 року №43-17-55/2579 за довольнити повністю.

Визнати протиправною та ск асувати вимогу Шахтарсько го об' єднаного контрольн о-ревізійного відділу від 15.12.20 11 року за №43-17-55/2579 «Щодо усунення виявлених в ході ревізії пор ушень».

Вступну та резолютивну час тини постанови проголошено 2 9 лютого 2012 року у присутності п редставника позивача.

Постанова у повному обсязі виготовлена 05 березня 2012 року.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Строк для подання апеляцій ної скарги стороною або іншо ю особою, яка брала участь у сп раві, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Суддя Зекунов Е. В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.02.2012
Оприлюднено27.03.2012
Номер документу22090545
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/519/2012

Ухвала від 04.04.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С. В.

Ухвала від 26.04.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С. В.

Ухвала від 04.04.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С. В.

Постанова від 29.02.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зекунов Е. В.

Ухвала від 29.02.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зекунов Е. В.

Ухвала від 13.02.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зекунов Е. В.

Ухвала від 13.02.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зекунов Е. В.

Ухвала від 02.02.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зекунов Е. В.

Ухвала від 13.01.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зекунов Е. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні