Ухвала
від 26.04.2012 по справі 2а/0570/519/2012
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Зекунов Е.В.

Суддя-доповідач - Білак С. В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 квітня 2012 року справа №2а/0570/519/2012 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Білак С.В., суддів Гаврищук Т.Г., Дьяченко С.П., секретар судового засідання Варчук О.М., з участю представника позивача Березки С.Ю., представника відповідача Помогаєва А.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 29 лютого 2012 року по справі № 2а-0570/519/2012 за позовом Жданівського міського центру зайнятості до Державної фінансової інспекції в Донецькій області про визнання протиправною та скасування вимоги від 15.12.2011 року № 43-17-55/2579,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач Жданівський міський центр зайнятості звернувся в суд з позовом до Державної фінансової інспекції в Донецькій області про визнання протиправною та скасування вимоги від 15.12.2011 року № 43-17-55/2579.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 29 лютого 2012 року позов було задоволено в повному обсязі.

З рішенням суду першої інстанції не погодився відповідач по справі, подав апеляційну скаргу в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначив, що судом першої інстанції порушено норми матеріального та процесуального права.

Судом повністю встановлено обставини справи, але невірно дано правову оцінку фактам.

Наявність фактів, що встановлені ревізією, за наслідками якої відповідачем було направлено оскаржувану вимогу, підтверджено матеріалами справи.

Щодо оплати громадських робіт у розмірі нижче встановленого розміру мінімальної заробітної плати, посилання суду на наявне листування між центром зайнятості та роботодавцем не є доказом здійснення усіх можливих дій щодо усунення порушення.

Щодо зайво виплаченої доплати за використання дезінфікуючих засобів, посилання суду на дотримання роботодавцем галузевих норм, як єдину підставу виплати доплати є необґрунтованими, оскільки використання дезінфікуючих засобів під час громадських робіт фактично не підтверджено.

Щодо відшкодування видатків на відрядження, то поїздки працівників відбувалися у робочий час та носили разовий характер.

Щодо введення в експлуатацію основних засобів, то первинні бухгалтерські документи, які б підтвердили введення обладнання до експлуатації ревізорам не були надані.

Представник відповідача в судовому засіданні підтримав доводи апеляційної скарги.

Представник позивача в судовому засіданні заперечував проти доводів апеляційної скарги.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, доводи апеляційної скарги представника відповідача, заперечення представника позивача проти доводів апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, вивчивши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не може бути задоволена з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено судом апеляційної інстанції, відповідно до доручення Державної фінансової інспекції України від 10.10.2011 року №04-18/15, п.1.1.2.4 Плану контрольно-ревізійної роботи апарату КРУ в Донецькій області на 4 квартал 2011р., п. 1.1.2.3 плану контрольно-ревізійної роботи Шахтарського ОКРВ на 4 квартал 2011 року та на підставі направлень на проведення ревізії, Шахтарським ОКРВ проведено документальну ревізію фінансово-господарської діяльності Жданівського міського центру зайнятості за період з 01.01.2009р. по 30.09.2011р. За результатами перевірки складено акт ревізії № 43-17/55 від 22.11.2011р., яким встановлено наступні порушення:

Жданівським МЦЗ недорахована та не виплачена сума допомоги безробітним особам, зайнятих на громадських роботах, яка підлягала виплаті, внаслідок виплати заробітної плати, по посадовим окладам нижчим ніж розмір мінімальної заробітної плати на суму 1421,18 грн., чим порушено п. 4 ст. 23 Закону України «Про зайнятість населення», п. 16, п.18 «Положення про порядок організації та проведення оплачуваних громадських робіт», затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 10.09.2008 року № 839 та п. 3.2. договорів від 16.03.2009 року № 5/51-09, п. 3.3. договорів від 25.01.2010 року № 1, від 11.01.2011 року № 058311011100006 укладених з КП «Світанок» на організацію та проведення оплачуваних громадських робіт протягом періоду січень-квітень, жовтень 2010 року;

в порушення п. 16. «Положення про порядок організації та проведення оплачуваних громадських робіт», затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 10.09.2008р. № 839, п 3.2, 4.3 Договорів про організацію та проведення оплачуваних громадських робіт від 05.03.2009р. № 3, від 11.01.2011р. № 35831101110000 Жданівським МЦЗ протягом періоду з 01.01.2009 р. по 30.09.2011р. проведені виплати коштів, наданих для організації та проведення громадських робіт, у завищених розмірах внаслідок не достовірності поданих для їх розрахунку даних по виплатам додаткової заробітної плати на суму 5786,51 грн.;

в порушення п. 1, 2 розділу І «Загальні положення», п.1 розділу II «Порядок відрядження в межах України» «Інструкції про службові відрядження у межах України та за кордон», затвердженої Наказом Міністерства фінансів України від 13.03.1998 р. № 59; п.2.1 розділу 2 «Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. № 88; Колективних договорів між адміністрацією та трудовим колективом Жданівського міського центру зайнятості на 2006-2013 року, прийнятих на загальних зборах трудового колективу протоколом № 4 від .10.03.2006р. та № 3 від 23.03.2010р., та зареєстрованих в Жданівському УПСЗН за № 95 від 12.04.2006р. та за № 150 від 07.04.2010р. у лютому - грудні 2009р., січні - квітні 2010 працівникам Жданівського міського центру зайнятості, робота яких не має роз'їзний (пересувний) характер, а саме: начальник відділу взаємодії з роботодавцями, головний спеціаліст-бухгалтер відділу фінансів і бухгалтерського обліку, зайво відшкодовано витрати на проїзд по маршрутним листам без наявності наказу по установі на суму 335,21 грн.;

п.6 Розділу І «Загальні положення», п.6 Розділу «Складання, затвердження та використання кошторису видатків» «Методики формування бюджету Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття», затвердженої наказом Державного центру Зайнятості від 04.10.2007р. №75 Жданівським МЦЗ протягом періоду з моменту придбання (грудень 2010 року) та станом на момент проведення ревізії, генератор gefiant dqq 2800 не введено в експлуатацію та не використовувався установою у виробничому процесі через технічно не передбачених умов розташування та монтажу, що призвело до придбання матеріальних ресурсів у грудні 2010 року, що технологічно не передбачено для використання у господарській діяльності на суму 8500,0 грн.

15.12.2011р. направлено до позивача вимогу №43-17-55/2579 «щодо усунення виявлених в ході ревізії порушень».

Підстави та порядок проведення планової виїзної ревізії регулюються ст. 11 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні", відповідно до якої плановою виїзною ревізією вважається ревізія у підконтрольних установах, яка передбачена у плані роботи органу державної контрольно-ревізійної служби і проводиться за місцезнаходженням такої юридичної особи чи за місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така планова виїзна ревізія.

Планова виїзна ревізія проводиться за сукупними показниками фінансово-господарської діяльності підконтрольних установ за письмовим рішенням керівника відповідного органу державної контрольно-ревізійної служби не частіше одного разу на календарний рік.

Відповідно до пункту 4 Положення про державні фінансові інспекції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №1236 від 03.10.2011 року (далі Положення), інспекція відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний фінансовий контроль за:

використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у місцевих органах виконавчої влади, органах місцевого самоврядування, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів; дотриманням законодавства про державні закупівлі; діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи.

Відповідно до п. 6 Положення інспекція має право в установленому порядку, зокрема, здійснювати державний фінансовий контроль шляхом проведення інспектування у формі планових та позапланових ревізій певного комплексу чи окремих питань фінансово-господарської діяльності підприємств, установ та організацій, визначених у підпункті 4.1 пункту 4 цього Положення; державного фінансового аудиту; перевірки державних закупівель.

Пунктами 45, 46 постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 р. N 550 «Про затвердження Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами» встановлено, що у міру виявлення ревізією порушень законодавства посадові особи служби, не чекаючи закінчення ревізії, мають право усно рекомендувати керівникам об'єкта контролю невідкладно вжити заходів для їх усунення та запобігання у подальшому. Якщо вжитими в період ревізії заходами не забезпечено повне усунення виявлених порушень, органом служби у строк не пізніше ніж 10 робочих днів після реєстрації акта ревізії, а у разі надходження заперечень (зауважень) до нього - не пізніше ніж 3 робочих дні після надіслання висновків на такі заперечення (зауваження) надсилається об'єкту контролю письмова вимога щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із зазначенням строку зворотного інформування.

Про усунення виявлених ревізією фактів порушення законодавства цей об'єкт контролю у строк, визначений вимогою про їх усунення, повинен інформувати відповідний орган служби з поданням завірених копій первинних, розпорядчих та інших документів, що підтверджують усунення порушень.

Щодо скасування пункту 2 вимоги від 15.12.2011р. №43-17-55/2579, якою необхідно провести донарахування та виплатити безробітним особам, які були зайняті на громадських роботах заробітну плату за фактично відпрацьований час в сумі 1421,18 грн. за посадовими окладами не нижчими, ніж розмір мінімальної заробітної плати, встановленого Законом України «Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати», шляхом проведення з КП «Світанок», як підприємством на яке направлялися безробітні на громадські роботи, претензійно-позовної роботи в частині виконання умов договору, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції про скасування цього пункту з наступних підстав.

Законом України «Про Державний бюджет України на 2010 рік» затверджено розміри мінімальної заробітної плати.

Починаючи з 01.01.2010 року Жданівським міським центром зайнятості до Комунального підприємства Жданівської міської ради «Світанок» було направлено лист від 29.07.2010 року № 02-26/1112 з пропозицією зробити перерахунок заробітної плати особам, зайнятим на оплачуваних громадських роботах, оформити відповідними документами та надати їх до центру зайнятості. Протягом 2010 року документи на перерахунок заробітної плати Комунальним підприємством Жданівської міської ради «Світанок» до Жданівського міського центру зайнятості не були надані.

Жданівський міський центр зайнятості правомірно здійснював свої права та обов'язки відповідно до договорів від 16.03.2009р. № 5/51-09, від 25.01.2010р. № 1, від 11.01.2011р. № 058311011100006 та вимог Порядку використання коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженого Постановою Правління Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття від 16.10.2008 року № 69.

Щодо скасування пункту 3.1 вимоги від 15.12.2011р. №43-17-55/2579, якою необхідно відобразити дебіторську заборгованість в сумі 5786,51 грн., провести претензійно-позовну роботу з КЛПУ «Обласна психіатрична лікарня» щодо повернення коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, в іншому випадку стягнути з осіб, винних у безпідставному перерахуванні коштів на суму 5786,51 грн., шкоду у порядку та розмірі встановленому ст. ст. 130-136 Кодексу законів про працю України колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції про скасування цього пункту з наступних підстав.

Фінансування оплачуваних громадських робіт Комунальному клінічному лікувально-профілактичному закладу «Обласна психіатрична лікарня м. Жданівка» Жданівським міським центром зайнятості здійснювалось відповідно до вимог пункту 15 Положення про порядок організації та проведення оплачуваних громадських робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2009 року № 839, а саме: на оплату основної та додаткової заробітної плати, зазначеної у частині першій та другій статті 2 Закону України «Про оплату праці» та сплату страхових внесків до державних цільових фондів.

Відповідно до вимог пункту 4 Порядку використання коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та здійснення контролю під час організації оплачуваних громадських робіт для безробітних, затвердженого Постановою Правління Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття від 16.10.2008 року № 69, перерахування коштів Фонду роботодавцям, з якими укладено договори на організацію та проведення оплачуваних громадських робіт, здійснюється на підставі акта виконаних робіт і даних щодо фактичних витрат роботодавця. Тобто, прямим підтвердженням фактичного виконання робіт безробітними особами на оплачуваних громадських роботах є акти виконаних робіт, які надані позивачем на час перевірки.

Щодо скасування пункту 3.2 вимоги від 15.12.2011р. №43-17-55/2579, якою необхідно відобразити дебіторську заборгованість за неповернутими підзвітними сумами коштів в сумі 335,21 грн., провести претензійно-позовну роботу з одержувачами коштів колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції про скасування цього пункту з наступних підстав.

Відповідно до наказу Жданівського МЦЗ від 28.12.2007 року №265 «Про оплату маршрутних листів» встановлена оплата проїзду за КЕКВ 1140 за маршрутними листами напрямком Жданівка-Кіровське, Кіровське -Жданівка, Жданівка. Оплата проїзду встановлена у зв'язку із виконанням службових обов'язків стосовно проведення перевірок підприємств, звірок, надання звітності, отримання виписок з казначейства, які розташовані в м. Кіровське та м. Жданівка.

Згідно із п. 1.4 наказу Державного казначейства України від 25 листопада 2008 р. N 495 Про затвердження Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Інструкції щодо застосування класифікації кредитування бюджету за кодом 1140 "Видатки на відрядження" пп. «б» встановлено «придбання службових проїзних квитків та оплата проїзду за маршрутними листами».

Посилання відповідача в акті ревізії на норми законодавства, що регулюють відносини щодо відряджень є помилковими, оскільки відшкодування компенсаційних витрат на проїзд в даному випадку здійснювалося на підставі авансових звітів, до яких додавалися маршрутні листи та квитки, наданими на перевірку, які є первинними документами, та підтверджують дійсність проїзду.

Щодо скасування пункту 4 вимоги від 15.12.2011р. №43-17-55/2579 про необхідність створення технічних умов для розташування та монтажу генератору з метою подальшої експлуатації основного засобу у господарчій діяльності колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції про скасування цього пункту з наступних підстав.

Наявність договору №14Д-11 від 16.11.2011 року, наказу Директора Жданівського МЦЗ від 16.11.2011 року, акту від 17.11.2011 року підтверджує факт введення генератора gefiant dqq 2800 в експлуатацію.

Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України підставами для скасування рішення є порушення судом норм матеріального чи процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про те, що при розгляді справи судом першої інстанції було допущено неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.

Судова колегія дійшла висновку про те, що підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні, а тому відхиляє апеляційну скаргу і залишає судове рішення без змін.

З урахуванням викладеного, керуючись статтями 2, 11, 21, 70, 71, 159, 160, 184, 195, 196, 198 - 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в Донецькій області - залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 29 лютого 2012 року по справі № 2а-0570/519/2012 за позовом Жданівського міського центру зайнятості до Державної фінансової інспекції в Донецькій області про визнання протиправною та скасування вимоги від 15.12.2011 року № 43-17-55/2579 - залишити без змін.

Вступна та резолютивна частина ухвали складена в нарадчій кімнаті та проголошена в судовому засіданні 26 квітня 2012 року, в повному обсязі складена 26 квітня 2012 року.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.

Ухвала суду може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, а в разі складання рішення відповідно до ст.160 КАС України - з дня складання рішення в повному обсязі

Головуючий: С.В. Білак

Судді: Т.Г. Гаврищук

С.П.Дьяченко

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.04.2012
Оприлюднено22.05.2012
Номер документу24096080
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/519/2012

Ухвала від 04.04.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С. В.

Ухвала від 26.04.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С. В.

Ухвала від 04.04.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С. В.

Постанова від 29.02.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зекунов Е. В.

Ухвала від 29.02.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зекунов Е. В.

Ухвала від 13.02.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зекунов Е. В.

Ухвала від 13.02.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зекунов Е. В.

Ухвала від 02.02.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зекунов Е. В.

Ухвала від 13.01.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зекунов Е. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні