Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 березня 2012 р. справа № 2а/0570/724/2012
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 0 9:56
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді
при секретарі Кутафі ній К.Ю.
за участю прокурора Профа тила О.П.
представника позивача Єф імової С.В.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у в м. Донецьку адміністратив ну справу за позовною заявою Донецько-Ясинуватського тр анспортного прокурора в інте ресах держави в особі Головн ої державної інспекції на ав томобільному транспорті Мін істерства транспорту та зв' язку України в особі територ іального управління Головно ї державної інспекції на авт омобільному транспорті в Дон ецькій області до товариства з обмеженою відповідальніст ю ФК «Спецтранс» про стягнен ня фінансових санкцій у розм ірі 1700 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Донецько-Ясинуватського т ранспортного прокурора, який діє в інтересах держави в осо бі Головної державної інспек ції на автомобільному трансп орті Міністерства транспорт у та зв' язку України в особі територіального управління Головної державної інспекці ї на автомобільному транспор ті в Донецькій області зверн увся до Донецького окружного адміністративного суду з по зовом до товариства з обмеже ною відповідальністю ФК «Спе цтранс» про стягнення фінанс ових санкцій у розмірі 1700 грн.
В обґрунтування позовних в имог зазначив, що інспектора ми територіального управлін ня Головної державної інспек ції на автомобільному трансп орті в Донецькій області 29.09.2011 р оку, під час перевірки трансп ортного засобу - марки DAF CF 75.360, д ержномер АН 4940 НК, який належит ь відповідачу, встановлено п орушення чинного законодавс тва України з боку суб' єкта підприємницької діяльності при наданні послуг вантажно го автомобільного транспорт у, про що складено відповідни й акт перевірки № 027379 від 29.09.2011 рок у.
На підставі зазначеного ак ту перевірки, 24.10.2011 року начальн иком територіального управл іння Головавтотрансінспекц ії в Донецькій області Пров оторовим В.П. стосовно ТОВ Ф К «Спецтранс» винесено поста нову № 143287 про застосування фін ансових санкцій в сумі 1700 грн., яку 26.10.2011 року направлено для до бровільного виконання відпо відачу.
Однак, на теперішній час від повідач суму стягнення до де ржавного бюджету України не перерахував, у зв' язку з чим позивач звернувся до суду із позовом, в якому просить стяг нути з ТОВ ФК «Спецтранс» фін ансові санкції у розмірі 1700,00 г рн.
Прокурор та представник по зивача в судовому засіданні підтримали доводи позовної з аяви та просили її задовольн ити.
Відповідачу надсилалась с удова повістка, але конверт п овернувся з відміткою «за за значеною адресою не проживає ». Згідно із ч. 11 ст. 35 КАС України розписку про одержання пові стки (повістку у разі неможли вості вручити її адресату чи відмови адресата її одержат и) належить негайно повернут и до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, я ка не вручена адресату з неза лежних від суду причин, вважа ється, що така повістка вруче на належним чином. За таких об ставин, суд приходить до висн овку, що відповідач був належ ним чином повідомлений про р озгляд справи.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про причини не явки суду не повідомив. Заяв про відкладе ння розгляду справи до суду н е надходило. За таких обстави н, суд вважає за можливе розгл янути справу за відсутності представника відповідача на підставі наявних у справі до казів.
Суд, заслухавши пояснення п рокурора та представника поз ивача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши дока зи у їх сукупності, встановив наступне.
Згідно з п. 2 ст. 121 Конституції України на органи прокурату ри України покладені функції представництва інтересів де ржави в суді.
Відповідно до статті 36-1 Зако ну України «Про прокуратуру» представництво прокуратуро ю інтересів громадянина або держави в суді полягає у здій сненні прокурорами від імені держави процесуальних та ін ших дій, спрямованих на захис т у суді інтересів громадяни на або держави у випадках, пер едбачених законом.
Донецько-Ясинуватський тр анспортний прокурор предста вляє інтереси держави в особ і Головної державної інспекц ії на автомобільному транспо рті Міністерства транспорту та зв' язку України в особі т ериторіального управління Г оловної державної інспекції на автомобільному транспорт і в Донецькій області, оскіль ки його дії спрямовані на зах ист інтересів держави шляхом пред' явлення вимог про стя гнення фінансових санкцій.
Відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю ФК «Спецтранс», є юридичною о собою, дата проведення держа вної реєстрації 12.11.2010р., іденти фікаційний код юридичної осо би: 37320468, однією з видів господар ської діяльності є: діяльніс ть автомобільного вантажног о транспорту, про що свідчить спеціальний витяг з Єдиного державного реєстру юридични х осіб та фізичних осіб-підпр иємців (а.с. 31-33).
У відповідності до п. 2 Поряд ку здійснення державного кон тролю на автомобільному тран спорті, затвердженого постан овою Кабінету Міністрів Укра їни № 1567 від 08 листопада 2006 року, д ержавному контролю підлягаю ть усі транспортні засоби ві тчизняних та іноземних суб' єктів господарювання (далі - транспортні засоби), що здійс нюють автомобільні перевезе ння пасажирів та вантажів на території України.
Пунктом 4 цього Порядку пере дбачено, що державний контро ль на автомобільному транспо рті (далі - державний контроль ) здійснюється посадовими ос обами органу державного конт ролю (далі - посадові особи) шл яхом проведення планових, по запланових та рейдових перев ірок.
Посадовими особами позива ча 29.09.2011 року, під час рейдової п еревірки транспортного засо бу - марки DAF CF 75.360, державний номе р АН 4940 НК, який належить ТО В ФК «Спецтранс», у відповідн ості до свідоцтва про реєстр ацію серія САК № 032613 та викорис товується відповідачем для в антажних перевезень, виявлен о, що останній здійснював пер евезення вантажів без оформл ення документів, перелік яки х, визначений ст. 48 Закону Укра їни «Про автомобільний транс порт», а саме відсутній дозві л, виданий компетентними упо вноваженими органами, який д ає право на рух автомобільни ми дорогами Українами у разі перевезення вантажів з пере вищенням вагових обмежень.
За результатами перевірки складено акт проведення пер евірки додержання вимог зако нодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вант ажів автомобільним транспор том № 027379 від 29.09.2011 року. (а.с. 6).
Як вбачається з акта № 027379 від 29.09.2011 року водій - ОСОБА_3 з даним актом ознайомлений. Ос танній надав пояснення в яки х зазначив, що ТОВ ФК «Спецтра нс» не забезпечив його відпо відними документами.
На підставі акта перевірки прийнято постанову від 24.10.2011 ро ку № 143287 про застосування фінан сових санкцій, згідно якої до відповідача на підставі абз ацу 3 частини 1 статті 60 Закону У країни «Про автомобільний тр анспорт» застосовано фінанс ові санкції у розмірі 1700,00 грн. (а .с. 7).
Про час і місце розгляду спр ави про порушення, вказане в а кті перевірки, відповідач бу в повідомлений належним чино м, про що свідчить копія конве рта (а.с. 28).
Зазначену постанову № 143287 ві д 24.10.2011 року про застосування фі нансових санкцій було направ лено відповідачу згідно п. 29 П орядку здійснення державног о контролю на автомобільному транспорті, про що свідчить с упровідний лист та повідомле ння про вручення поштового в ідправлення (а.с. 8, 11).
Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни "Про автомобільний тра нспорт" від 05.04.2001 № 2344-ІІІ (далі - Закон № 2344) - центральний орган виконавчої влади з питань ав томобільного транспорту заб езпечує проведення державно ї політики на автомобільному транспорті через урядові ор гани державного управління н а автомобільному транспорті , службу міжнародних автомоб ільних перевезень та місцеві органи виконавчої влади і ор гани місцевого самоврядуван ня. У складі центрального орг ану виконавчої влади з питан ь автомобільного транспорту функціонують: урядовий орга н державного управління з пи тань регулювання діяльності автомобільного транспорту; урядовий орган державного уп равління з питань контролю н а автомобільному транспорті . Урядовий орган державного у правління з питань контролю на автомобільному транспорт і здійснює: державний контро ль за додержанням суб'єктами господарювання, які провадя ть діяльність у сфері автомо більного транспорту, вимог з аконодавства про автомобіль ний транспорт, норм та станда ртів законодавчо регульован ої сфери, що визначають орган ізацію перевезення пасажирі в і вантажів автомобільним т ранспортом.
У відповідності до ч. 4 ст. 60 За кону № 2344 від імені центрально го органу виконавчої влади з питань автомобільного транс порту розглядати справи про стягнення у вигляді штрафів за порушення, викладені у цій статті, мають право посадові особи урядового органу держ авного управління з питань к онтролю на автомобільному тр анспорті.
Процедура здійснення держ авного контролю за додержанн ям суб'єктами господарювання , які провадять діяльність у сфері автомобільного тран спорту, за додержанням вимог законодавства про автомобіл ьний транспорт, визначена По рядком здійснення державног о контролю на автомобільному транспорті, затвердженим по становою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2006 № 1567 ( надалі - Порядок).
У пункті 3, 4 Порядку здійснен ня державного контролю на ав томобільному транспорті, зат вердженого постановою Кабін ету Міністрів України від 8 ли стопада 2006 р. № 1567 (далі - Порядо к № 1567) визначено, органами держ авного контролю на автомобіл ьному транспорті (далі - орган и державного контролю) є Голо вавтотрансінспекція, її тери торіальні управління в облас тях, Автономній Республіці К рим, мм. Києві та Севастополі.
Державний контроль на авто мобільному транспорті (далі - державний контроль) здійсню ється посадовими особами орг ану державного контролю (дал і - посадові особи) шляхом пров едення планових, позапланови х та рейдових перевірок.
Згідно пункту 15 Порядку № 1567, п ід час проведення рейдової п еревірки перевіряється: наяв ність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підст аві яких здійснюються переве зення автомобільним транспо ртом; наявність у документах водія відмітки про проходже ння ним медичного огляду та п роведення перевірки технічн ого стану транспортного засо бу перед виїздом на маршрут; в ідповідність зовнішнього і в нутрішнього спорядження (екі пірування) транспортного зас обу встановленим вимогам; ос нащення таксі справним таксо метром; відповідність кілько сті пасажирів, що перевозять ся, відомостям, зазначеним у р еєстраційних документах, або нормам, передбаченим техніч ною характеристикою транспо ртного засобу; додержання во дієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху; на явність у всіх пасажирів кви тків на проїзд та квитанцій н а перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду - відпові дного посвідчення; додержанн я водієм режиму праці та відп очинку, а також вимоги щодо на явності в автобусі двох воді їв у разі перевезення пасажи рів на відстань 500 і більше кіл ометрів; виконання водієм ін ших вимог Правил надання пос луг пасажирського автомобіл ьного транспорту та Правил п еревезень вантажів автомобі льним транспортом в Україні.
Статтею 48 Закону № 2344 передба чено, що автомобільні переві зники, водії повинні мати і пр ед'являти особам, які уповнов ажені здійснювати контроль н а автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожньог о руху, документи, на підставі яких виконують вантажні пер евезення. Документами для юр идичної особи, що здійснює ва нтажні перевезення на догові рних умовах, є: для автомобіль ного перевізника - ліцензія т а документ, що засвідчує вико ристання транспортного засо бу на законних підставах, інш і документи, передбачені зак онодавством України; для вод ія - посвідчення водія відпов ідної категорії, реєстраційн і документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, тов арно-транспортна накладна аб о інший визначений законодав ством документ на вантаж, інш і документи, передбачені зак онодавством України.
У разі перевезення вантажі в з перевищенням габаритних або вагових обмежень, які зді йснюються на договірних умов ах чи для власних потреб, обов 'язковим документом є дозвіл , який дає право на рух автомоб ільними дорогами України, ви даний компетентними уповнов аженими органами.
Згідно із абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344 за порушення законодавст ва про автомобільний транспо рт до автомобільних перевізн иків за надання послуг з пере везень пасажирів та вантажів без оформлення документів, п ерелік яких визначений статт ями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуван их мінімумів доходів громадя н.
Пунктом 21 Порядку № 1567 встано влено, що у разі виявлення в хо ді перевірки транспортного з асобу порушення законодавст ва про автомобільний транспо рт посадовими особами, що про вели перевірку, складається акт за формою згідно з додатк ом 3.
Про результати перевірки т ранспортного засобу (відсутн ість порушення або зазначенн я номера складеного акта) пос адова особа робить запис у до рожньому листі (за наявності такого) із зазначенням дати, ч асу, місця перевірки, свого пр ізвища, місця роботи і посади , номера службового посвідче ння та ставить свій підпис.
Згідно із абз. 2 п. 27 Порядку № 1 567 за наявності підстав керівн ик органу державного контрол ю або його заступник виносит ь постанову про застосування фінансових санкцій, яка офор мляється згідно з додатком 5.
Разом з тим, відповідно до п ункту 28 Порядку № 1567, фінансова санкція повинна бути перера хована суб'єктом господарюв ання на зазначений у постано ві рахунок не пізніше ніж про тягом п'ятнадцяти днів після отримання ним копії постано ви про застосування фінансов их санкцій, про що повідомляє ться орган державного контро лю, посадовою особою якого ви несено відповідну постанов у.
Як вже було зазначено, відпо відача було притягнуто до ві дповідальності за порушення абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «П ро автомобільний транспорт» від 05.04.2001 № 2344-ІІІ, а саме надання послуг вантажних перевезень без оформлення документів, в иданих компетентними уповно важеними органами, які дають право на рух автомобільними дорогами Українами у разі пе ревезення вантажів з перевищ енням вагових обмежень та за стосовано до відповідача фін ансові санкції в сумі 1700,00 грн.
Суду не надано відомостей п ро оскарження постанови про застосування фінансових сан кцій в адміністративному та судовому порядку.
На час розгляду справи дока зів про сплату зазначеної су ми фінансових санкцій відпов ідачем не надано.
За таких обставин, приймаюч и до уваги наведене, а саме те, що суму заборгованості до Де ржавного бюджету України від повідач у встановлені законо давством строки не сплатив, с уд дійшов висновку, що вимоги позивача підлягають задовол енню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідача не підлягають.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 94, 159, 160, 161, 162, 163, 2 54 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Донецько-Ясинуватсь кого транспортного прокурор а в інтересах держави в особі Головної державної інспекці ї на автомобільному транспор ті Міністерства транспорту т а зв' язку України в особі те риторіального управління Го ловної державної інспекції н а автомобільному транспорті в Донецькій області до товар иства з обмеженою відповідал ьністю ФК «Спецтранс» про ст ягнення фінансових санкцій у розмірі 1700 грн. - задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю ФК « Спецтранс», ідентифікаційни й код 37320468 до Державного бюджет у на рахунок 31112106700002, МФО 834016, ОКПО 239 77045, код платежу 21081100 фінансові са нкції у розмірі 1700 (одна тисяча сімсот) грн. 00 коп.
Постанова прийнята у нарад чій кімнаті та проголошено ї ї вступну та резолютивну час тину 06 березня 2012 року.
Постанова виготовлена у по вному обсязі 12 березня 2012 року.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання апеляційної скар ги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.
Постанова набирає законно ї сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 КАС Укра їни, і може бути оскаржена до Д онецького апеляційного адмі ністративного суду через Дон ецькій окружний адміністрат ивний суд у порядку, визначен ому статтею 186 КАС України, шля хом подачі апеляційної скарг и протягом десяти днів з дня ї ї проголошення. У разі застос ування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу апеля ційна скарга подається протя гом десяти днів з дня отриман ня копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Лазарєв В.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2012 |
Оприлюднено | 27.03.2012 |
Номер документу | 22090881 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Лазарєв В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні