ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 березня 2012 року 15:23 Справа № 0870/911/12
Запорізький окружний адміністративний суд у склад і:
головуючого судді Калашни к Ю.В.,
при секретарі судового зас ідання Святенко О.В.
за участю представників:
позивача - ОСОБА_1 (до віреність від 03.02.2012 №21/1);
Федотова І.М. (паспорт НОМЕР_1 від 04.08.1998);
відповідача - ОСОБА_3 ( довіреність від 04.01.2012 №78/10-014)
третьої особи - не з' явив ся,
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовною заявою Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Транспортні Енергетич ні Регіональні Ініціативи»
до Державної податкової ін спекції у Орджонікідзевсько му районі м. Запоріжжя
третя особа державний реєс тратор виконавчого комітету Запорізької міської ради М едведєва Т.О.
про скасування рішення про анулювання реєстрації платн ика ПДВ
ВСТАНОВИВ:
У лютому 2012 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Транспортні Енергетичні Ре гіональні Ініціативи» (далі - ТОВ «Транспортні Енергети чні Регіональні Ініціативи» , позивач) звернулось до суду і з адміністративним позовом д о Державної податкової інспе кції у Орджонікідзевському р айоні м. Запоріжжя (далі - ДПІ у Орджонікідзевському район і, відповідач), в якому, з ураху ванням прийнятих судом уточн ень, просить скасувати рішен ня ДПІ у Орджонікідзевському районі від 21.12.2011 №390 про анулюван ня реєстрації платника подат ку на додану вартість.
Ухвалою суду від 28.02.2012 до учас ті у справі у якості третьої о соби була залучена державний реєстратор виконавчого комі тету Запорізької міської рад и Медведєва Т.О.
У судовому засіданні предс тавники позивача позовні вим оги підтримали у повному обс язі та надали пояснення анал огічні викладеним у позовній заяві. Зокрема вказали, що під час винесення оскаржуваного рішення відповідачем припис и чинного законодавства не п орушені, оскільки позивач пі дтвердив відомості про юриди чну особу після винесення ос каржуваного рішення, то таке рішення підлягає скасуванню . Просили позов задовольнити .
Представник відповідача п роти позову заперечив та над ав пояснення, аналогічні вик ладеним у письмових заперече ннях на позов. Зокрема вказав , що наявність у Єдиному держа вному реєстрі запису про від сутність підтвердження відо мостей про юридичну особу є б езумовною підставою для вин есення податковим органом рі шення про анулювання реєстра ції платника ПДВ. Позов вважа є необґрунтованим та просить відмовити у його задоволенн і.
Третя особа у судове засіда ння не з' явилась, про дату, ча с та місце розгляду справи по відомлялась належним чином, у порядку, встановленому ст.38 КАС України.
На підставі ст. 160 Кодексу адм іністративного судочинства України (далі-КАС України), су дом у судовому засіданні про голошено вступну та резолюти вну частину постанови.
Розглянувши подані докуме нти, заслухавши пояснення ст орін, судом встановлені наст упні обставини.
ТОВ «Транспортні Енергети чні Регіональні Ініціативи» є юридичною особою та зареєс троване виконавчим комітето м Запорізької міської ради 03.0 4.2000.
16.12.2011 третьою особою до Єдино го державного реєстру юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців внесено запис 1 103 144 0012 006374 щодо відсутності підтверд ження відомостей про юридичн у особу - ТОВ «Транспортні Ене ргетичні Регіональні Ініціа тиви».
Із матеріалів справи вбача ється, що указаний запис внес ений третьої особою після по вернення на адресу державног о реєстратора рекомендовано го листа №6910500445961, надісланого по зивачу, про необхідність під твердження відомостей про юр идичну особу. Указаний лист б ув повернений із відміткою в ідділення поштового зв' язк у «за закінченням терміну зб ерігання».
21.12.2011 ДПІ у Орджонікідзевсько му районі щодо позивача вине сене рішення №390 про анулюванн я реєстрації платника податк у на додану вартість. Підстав ою для винесення рішення є «в несення до ЄДР запису про від сутність підтвердження відо мостей про юридичну особу» (п .2 рішення).
Позивач оскаржив указане р ішення до ДПА України в Запор ізькій області, проте рішенн ям від 30.01.2012 скарга позивача зал ишена без задоволення.
В той же час, 05.01.2012, позивач зве рнувся до Українського держа вного підприємства поштовог о зв' язку «Укрпошта» із лис том про надання пояснень щод о повернення 07.12.2011 на адресу дер жавного реєстратора рекомен дованого листа №6910500445961. У листі д о «Укрпошта» позивач вказує, що ТОВ «Транспортні Енергет ичні Регіональні Ініціативи » у 2011 році оформлено послугу п о користуванню абонентською скринькою та досилання коре спонденції.
Українське державне підп риємство поштового зв' язку «Укрпошта» листом від 06.01.2012 №26-13 -7 повідомило позивача, що реко мендований лист №6910500445961 надійш ов до ВПЗ Запоріжжя-35 02.11.2011. У цей час доставку пошти здійснюв ала підмінна листоноша, яка н е знала про наявність заяви н а досилання письмової коресп онденції, адресованої ТОВ «Т ранспортні Енергетичні Регі ональні Ініціативи», а тому в ищеуказаний лист доставлявс я нею за вказаною у листі адре сою. Працівники поштового ві дділення не звернули увагу, щ о від ТОВ «Транспортні Енерг етичні Регіональні Ініціати ви» є заява про досилання пош ти, а тому по закінченню встан овленого терміну зберігання рекомендований лист №6910500445961 бу в повернений за зворотньою а дресою.
Таким чином, позивач не отри мав листа від державного реє стратора з вини працівників відділення поштового зв' яз ку.
04.01.2012 позивач звернувся до де ржавного реєстратора викона вчого комітету Запорізької м іської ради із пакетом докум ентів, необхідних для провед ення реєстраційної дії «Підт вердження відомостей про юри дичну особу».
04.01.2012 державним реєстратор ви конавчого комітету Запорізь кої міської ради до Єдиного д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців внесений запис 1 103 106 0013 006374 « Підтвердження відомостей пр о юридичну особу».
Вважаючи, що ТОВ «Транспорт ні Енергетичні Регіональні І ніціативи» підтверджено пр о відомості про юридичну осо бу, про що міститься запис у Єд иному державному реєстрі юри дичних осіб та фізичних осіб -підприємців, позивач зверну вся до суду із позовом про ска сування рішення ДПІ у Орджон ікідзевському районі від 21.12.201 1 №390 про анулювання реєстраці ї платника податку на додану вартість.
Ураховуючи викладене, всеб ічно і повно з'ясувавши факти чні обставини, на яких ґрунту ється позов, суд вважає позов ні вимоги такими, що не підляг ають задоволенню з наступних підстав.
Відносини, які виникають у с фері державної реєстрації юр идичних осіб, а також фізични х осіб - підприємців регулю є Закон України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців » від 15.05.2003 №755-IV (далі - Закон №755).
Частиною 11 ст.19 Закону №755 вста новлено, що юридична особа зо бов'язана подавати (надсилат и) щороку протягом місяця, що н астає за датою державної реє страції, починаючи з наступн ого року, державному реєстра тору для підтвердження відом остей про юридичну особу реє страційну картку про підтвер дження відомостей про юридич ну особу.
У разі ненадходження в уста новлений ч.11 ст.19 Закону №755 стро к реєстраційної картки про п ідтвердження відомостей про юридичну особу державний ре єстратор зобов'язаний надісл ати поштовим відправленням п ротягом п'яти робочих днів з д ати, встановленої для поданн я реєстраційної картки, юрид ичній особі повідомлення щод о необхідності подання держа вному реєстратору зазначено ї реєстраційної картки (ч.12 ст .19 Закону №755).
У разі надходження державн ому реєстратору від органу д ержавної податкової служби п овідомлення встановленого з разка про відсутність юридич ної особи за її місцезнаходж енням державний реєстратор з обов'язаний надіслати поштов им відправленням протягом п' яти робочих днів з дати надхо дження зазначеного повідомл ення юридичній особі повідом лення щодо необхідності пода ння державному реєстратору р еєстраційної картки.
Відповідно до ч.14 ст.19 цього З акону у разі неподання юриди чною особою протягом місяця з дати надходження їй відпов ідного повідомлення реєстра ційної картки про підтвердже ння відомостей про юридичну особу державний реєстратор п овинен внести до Єдиного дер жавного реєстру запис про ві дсутність підтвердження заз начених відомостей датою, як а встановлена для чергового подання реєстраційної картк и про підтвердження відомост ей про юридичну особу.
Якщо державному реєстрато ру повернуто поштове відправ лення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного де ржавного реєстру запис про в ідсутність юридичної особи з а її місцезнаходженням.
Із матеріалів справи вбача ється, що держаним реєстрато ром до Єдиного державного ре єстру внесений запис про від сутність підтвердження відо мостей про юридичну особу.
Частиною 1 ст.18 Закону №755 вста новлено, що якщо відомості, як і підлягають внесенню до Єди ного державного реєстру, бул и внесені до нього, то такі від омості вважаються достовірн ими і можуть бути використан і в спорі з третьою особою, док и до них не внесено відповідн их змін.
У Витязі з єдиного державно го реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців м іститься реєстраційний запи с 1 103 144 0012 006374 від 16.12.2011 щодо відсутно сті підтвердження відомосте й про юридичну особу.
Відповідно до пп. «ж» п.184.1 ст.1 84 Податкового кодексу Україн и анулювання дії реєстрації платника податку на додану в артість відбувається у разі якщо в Єдиному державному ре єстрі наявний запис про відс утність підтвердження відом остей про юридичну особу.
Пунктом 68.1 ст.68 Податкового к одексу України встановлено, що орган державної реєстраці ї юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців не пізн іше наступного робочого дня з дати державної реєстрації такої особи, державної реєст рації припинення юридичної особи чи підприємницької д іяльності фізичної особи - пі дприємця, внесення будь-яких інших записів до Єдиного дер жавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб - підпр иємців повинен передати від повідному органу державно ї податкової служби повідо млення та відомості з реєс траційної картки про вчинен ня реєстраційних дій, передб ачених законом.
Відповідно до п.п.2.2, 2.3 Порядку взаємодії суб'єктів інформа ційного обміну щодо надання та використання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, затверджен ого Наказом Державного коміт ету України з питань регулят орної політики та підприємни цтва, Державної податкової а дміністрації України, Держав ного комітету статистики Укр аїни від 07.12.2005 № 121/560/406 при здійсне нні обміну на центральному р івні: Держпідприємництво Ук раїни протягом дня, але не пі зніше 10 год. 00 хв. наступного р обочого дня, передає з бази да них Єдиного державного реєст ру суб'єктам інформаційного обміну повідомлення та відом ості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних д ій та підтвердження відомос тей про юридичну особу або ф ізичну особу-підприємця, що надходять до цієї бази від державних реєстраторів. При здійсненні обміну на регіон альному рівні: Держпідприємн ицтво України, державний реє стратор протягом дня, але не пізніше 10 год. 00 хв. наступно го робочого дня, передає з б ази даних Єдиного державног о реєстру суб'єктам інформац ійного обміну регіонально го рівня повідомлення та в ідомості з реєстраційних кар ток про вчинення реєстраційн их дій та підтвердження відо мостей про юридичну особу аб о фізичну особу-підприємця, щ о надходять до цієї бази в ід державних реєстраторів.
Відповідно до приписів п.5.5 П оложення про реєстрацію пла тників податку на додану вар тість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів Украї ни від 07.11.2011 №1394 (далі - Положення), анулювання реєстрації за ініціативою відповідного податкового органу може бут и здійснене на підставах, виз начених у підпунктах "б"-"и" пун кту 184.1 статті 184 розділу V Под аткового кодексу України. Пі дпунктом 5.5.1 п.5.5 цього Положенн я встановлено, що податкові органи здійснюють постійн ий моніторинг платників ПДВ , включених до Реєстру, та пр иймають рішення про анулюва ння реєстрації платників ПД В у разі існування відповідн их підстав.
Підпунктом 5.5.2.11Положення вс тановлено, що рішення про ан улювання реєстрації за іні ціативою податкового орган у приймаються за наявност і відповідних підтвердних д окументів (відомостей). Таким и документами є повідомлення державного реєстратора, ві домості з Єдиного державног о реєстру щодо наявності зап ису про відсутність юридично ї особи або фізичної особ и - підприємця за місцезнаход женням (місцем проживання) а бо запису про відсутність пі дтвердження відомостей про юридичну особу.
Відповідно до пп.5.5.3 Положенн я за наявності зазначених підтвердних документів (ві домостей) податковий орган приймає рішення про анулюв ання реєстрації особи - плат ника ПДВ незалежно від зд ійснення податковим органо м документальних та камерал ьних перевірок такої особи і їх результатів, а також об ов'язку такої особи бути зар еєстрованою та/або нараховув ати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.
Аналізуючи вищевикладені норми суд вважає, що наявніст ь у Єдиному державному реєст рі запису про відсутність пі дтвердження відомостей про юридичну особу є безумовно ю підставою для винесення по датковим органом рішення про анулювання реєстрації платн ика податку на додану вартіс ть.
Із матеріалів справи вбача ється, що у Єдиному державном у реєстрі (витяг від 27.02.2012) наявн ий запис від 16.12.2011 щодо відсутно сті підтвердження відомосте й про юридичну особу - ТОВ «Тра нспортні Енергетичні Регіон альні Ініціативи», а тому ріш ення відповідача від 21.12.2011 про а нулювання реєстрації платни ка податку на додану вартіст ь є правомірним та прийняте у відповідності до вимог чинн ого законодавства.
В той же час, суд не вважає за конною підставою для скасува ння оскаржуваного рішення на явність у Єдиному державному реєстрі запису 1 103 106 0013 006374 від 04.01.20 12 про підтвердження відомост ей про юридичну особу. Так, поз ивач дійсно підтвердив відом ості про юридичну особу, прот е, запис від 16.12.2011 щодо відсутно сті підтвердження відомосте й про юридичну особу у встано вленому законом порядку не с касований та на час розгляду справи судом наявний у Єдино му державному реєстрі юридич ний осіб та фізичних осіб під приємців. Із відповідним поз овом до суду про скасування у казаного запису, на підставі якого винесене оскаржуване рішення, позивач не звертавс я.
Ураховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що рішен ня відповідача від 21.12.2011 про ану лювання реєстрації платника податку на додану вартість є таким, що прийняте на підстав і чинного законодавства. Оск ільки на час розгляду справи у Єдиному державному реєстр і наявний запис, на підставі я кого винесене оскаржуване рі шення, у суду відсутні законн і підстави для скасування рі шення ДПІ у Орджонікідзевськ ому районі від 21.12.2011 про анулюва ння реєстрації платника пода тку на додану вартість.
Відповідно до ст. 19 Конститу ції України органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.
У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни: 1) на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України; 2) з використанням п овноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрун товано, тобто з урахуванням у сіх обставин, що мають значен ня для прийняття рішення (вчи нення дії); 4) безсторонньо (неу переджено); 5) добросовісно; 6) ро зсудливо; 7) з дотриманням прин ципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); 9) з урахуванням права особ и на участь у процесі прийнят тя рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку (ч .3 ст.2 КАС України).
Частиною 1 ст. 11 КАС України в становлено, що розгляд і вирі шення справ в адміністративн их судах здійснюються на зас адах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду с воїх доказів і у доведенні пе ред судом їх переконливості.
Згідно із ч. 1 ст. 71 КАС України , кожна сторона повинна довес ти ті обставини, на яких ґрунт уються її вимоги та заперече ння.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС Укр аїни в адміністративних спра вах про протиправність ріше нь, дій чи бездіяльності суб'є кта владних повноважень обов 'язок щодо доказування право мірності свого рішення, дії ч и бездіяльності покладаєтьс я на відповідача, якщо він зап еречує проти адміністративн ого позову.
Ураховуючи вище викладене , суд вважає, що відповідачем д оведена правомірність оскар жуваного рішення, у зв' язку із чим позовні вимоги не під лягають задоволенню.
Керуючись ст. ст.161-163, 167 КАС Ук раїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову відмо вити повністю.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційн ої скарги, відмови у відкритт і апеляційного провадження а бо набрання законної сили рі шенням за наслідками апеляці йного провадження.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Дніпропетровського ап еляційного адміністративно го суду через Запорізький ок ружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний стро к з дня її проголошення, а в ра зі складення постанови у пов ному обсязі відповідно до ст атті 160 КАС України - з дня отр имання такої постанови, апел яційної скарги, з подачею її к опії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у спра ві.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених ч.4 ст.167 цього Ко дексу, було повідомлено про м ожливість отримання копії по станови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження по станови суду обчислюється з наступного дня після закінч ення п'ятиденного строку з мо менту отримання суб'єктом вл адних повноважень повідомле ння про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Постанову виготовлено у по вному обсязі та підписано 12.03.20 12 року.
Суддя (підпис) Ю.В.Калашник
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2012 |
Оприлюднено | 27.03.2012 |
Номер документу | 22096975 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні