Постанова
від 03.02.2012 по справі 2а-3945/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"03" лютого 2012 р. Справа № 2a-3945/11/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:

Головуючого судді Боброва Ю.О.,

секретаря судового засіда ння Дмитрашко О.М.,

за участю представників ст орін:

позивача - Семківа М.Н. ,

відповідача - Баралецьк ої М.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву

за позовом приватного пі дприємства «Акра Голд»

до державної податково ї інспекції в місті Івано-Фра нківськ

про скасування податко вих повідомлень-рішень від 11.0 7.2011 року за №№0001752302, 0001762302,-

ВСТАНОВИВ:

22.11.2011 року приватне підп риємство «Акра Голд»(надалі - позивач) звернулося до дер жавної податкової інспекції в місті Івано-Франківськ (над алі - відповідач) з адмініст ративним позовом про скасува ння податкових повідомлень-р ішень від 11.07.2011 року за № №0001752302, 0001762302.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем протипр авно, всупереч вимог податко вого та цивільного законодав ства України, без врахування фактичних обставин господар ської діяльності ПП «Акра Го лд»на підставі акту планової виїзної перевірки від 25.06.2011 рок у за №5084/23-2-34844459 винесені податков і повідомлення-рішення від 11.0 7.2011 року за №№0001752302, 0001762302, якими позивачу встановлені зобов' язання зі сплати податку на п рибуток в сумі 70064,00 грн. та подат ку на додану вартість в сумі 13 3239,00 грн., відповідно.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав з підстав, зазна чених в позовній заяві та поя снив суду наступне. У червні-в ересні 2010 року ПП «Акра Голд»м ало господарські відносини з ТОВ «Віктор і Ко». Згідно дого вору з вказаним товариством від 30.06.2010 року №0630 позивачем були отримані товарно-матеріальн і цінності на загальну суму 295 525,50 грн., які перевозилися влас ним транспортом підприємств а - автомобілем марки ЗІЛ-131, р еєстраційний номер АТ6705АМ . За ці товари кошти були опла чені по безготівковому розра хунку. В подальшому всі закуп лені матеріали були використ ані в ході виконання підрядн их робіт на об' єктах ВАТ ЕК « Чернівціобленерго»в Хотинс ькому та Глибоцькому районах Чернівецької області.

У березні 2011 року ПП «Акра Го лд»мало господарські віднос ини з ТОВ «Амела ЛТД». Цьо го місяця згідно договору ві д 01.03.2011 року №01/03/11 підприємством о тримані товарно-матеріальні цінності на загальну суму 249650, 47 грн., які перевозилися тим же транспортом. За товари підпр иємство повністю перерахува ло кошти по безготівковому р озрахунку в квітні 2011 року. Усі матеріали були використані піл час виконання підрядних робіт, замовником яких висту пало ВАТ ЕК «Чернівціобенерг о», на об' єктах енергетично ї компанії в Глибоцькому та В ижницькому районах Чернівец ької області. Матеріали, прид бані в ТОВ «Амела ЛТД»піс ля їх використання списані з гідно актів виконаних робіт за березень 2011 року.

Тому, посилання відповідач а в акті перевірки на норми Ци вільного кодексу України щод о нікчемності чи недійсності угод позивача, укладених з ТО В «Віктор і Ко»та ТОВ «Амел а ЛТД» є безпідставними, не відповідають фактичним обст авинам справи і нормам цивіл ьного законодавства.

Разом з тим, представник поз ивача в судовому засіданні п огодився щодо правомірності нарахування податковим орга ном за результатами перевірк и податку на прибуток у сумі 70 064,00 грн., який не був сплачений п ідприємством з доходів від б анківських операцій при купі влі валюти, а також податку на додану вартість в сумі 24050,00 грн . - при купівлі автомобіля ма рки «Шкода».

У зв' язку з викладеним, про сив скасувати податкове пові домлення-рішення від 11.07.2011 року за №0001762302 в частині встановленн я податковим органом зобов' язань зі сплати ПДВ за операц іями з придбання товарно-мат еріальних цінностей в ТОВ «В іктор і Ко»та ТОВ «Амела Л ТД»на суми 295525,50 грн. та 249650,47 грн., в ідповідно.

Представник відповідача п роти позову заперечила з під став, зазначених у письмових запереченнях та пояснила су ду, що ДПІ в місті Івано-Франкі вськ на підставі акту планов ої виїзної перевірки від 25.06.2011 р оку за №5084/23-2-34844459 правомірно вине сені податкові повідомлення -рішення від 11.07.2011 року за №№0001752302, 0001762302, якими позивачу встано влені зобов' язання зі сплат и податку на прибуток в сумі 70 064,00 грн. та податку на додану ва ртість в сумі 133239,00 грн., відпові дно. Тому, просила суд відмови ти в задоволенні позову повн істю.

Розглянувши матеріали адм іністративної справи, заслух авши пояснення представника позивача і представника від повідача, з' ясувавши всі фа ктичні обставини, на яких ґру нтуються позовні вимоги та з аперечення проти них, дослід ивши і оцінивши докази, суд ус тановив наступне.

Приватне підприємство «Ак ра Голд»зареєстроване як юри дична особа 12.02.2007 року Івано-Фра нківською міською радою, іде нтифікаційний код в ЄДРПОУ 3484 4459. 15.02.2007 року підприємство взя те на податковий облік ДПІ в м істі Івано-Франківськ за №13713 (а .с. 40 т.1).

У травні-червні 2011 року ДПІ в місті Івано-Франківськ пров едена планова виїзна перевір ка позивача з питань дотрима ння вимог податкового та інш ого законодавства за період з 01.04.2008 року по 31.03.2011 року, валютног о законодавства за період з 01. 10.2010 року по 31.03.2011 року, за результ атами якої складений акт від 25.06.2011 року за №5084/23-2-34844459 (а.с. 39-76, 198-231 т.1).

Перевіркою встановлені по рушення позивачем підпункті в 4.1.2, 4.1.3 пункту 4.1, пункту 5.1, підпун кту 5.2.1 пункту 5.2, підпункту 5.5.1 пу нкту 5.5, підпунктів 7.3.1, 7.3.3 пункту 7.3 статті 7, підпункту 11.3.1 пункту 11.3 статті 11 Закону України «Пр о оподаткування прибутку під приємств»від 22.05.1997 року №283/97, із з мінами та доповненнями, в рез ультаті чого встановлено зан иження податку на прибуток в сього в сумі 55628,00 грн.; підпункті в 7.2.3, 7.2.6 пункту 7.2, підпунктів 7.4.1, 7.4. 2, 7.4.4, 7.4.5, пункту 7.4, підпункту 7.5.1 пун кту 7.5 статті 7 Закону України « Про податок на додану вартіс ть»від 03.04.1997 року №168/97-ВР, із зміна ми та доповненнями, та пункті в 198.1, 198.2, 198.6, статті 198, пунктів 201.4, 201.6, 2 01.10 статті 201 Податкового кодек су України, внаслідок чого за перевірений період платнико м занижено податок на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету в сумі 114912,00 грн. (а.с. 75, 218 т.1).

На підставі вказаного акта перевірки ДПІ в місті Івано-Ф ранківськ винесла податкові повідомлення-рішення від 11.07.20 11 року за №№0001752302, 0001762302, якими п озивачу встановлені зобов' язання зі сплати податку на п рибуток в сумі 70064,00 грн. та подат ку на додану вартість в сумі 13 3239,00 грн., відповідно (а.с. 77, 78 т.1).

Розрахунок сум податку на п рибуток та податку на додану вартість, визначений позива чу податковим органом, відоб ражений в досліджених та пер евірених судом довідці ДПІ в місті Івано-Франківськ та ві дповідному додатку до акта п еревірки (а.с. 195-197 т.1).

Разом з тим, у судовому засі данні встановлено, що вказан і вище висновки ДПІ в місті Ів ано-Франківськ, викладені в а кті від 25.06.2011 року за №5084/23-2-34844459 в час тині встановлення позивачем порушень вимог Закону Украї ни «Про податок на додану вар тість»та Податкового кодекс у України щодо заниження под аткових зобов' язань зі спла ти податку на додану вартіст ь за операціями з придбання т оварно-матеріальних цінност ей в ТОВ «Віктор і Ко»та ТОВ « Амела ЛТД»на суми 295525,50 грн. та 249650,47 грн., відповідно, не від повідають фактичним обстави нам справи, нормам Цивільног о кодексу України, податково го та іншого законодавства У країни, виходячи з наступног о.

30.06.2010 року ПП «Акра Голд»укла ло договір за №0630 з ТОВ «Віктор Ко», предметом якого стало пр идбання товарів на загальну суму 295525,50 грн. (а.с. 13 т.1).

01.03.2011 року позивачем укладени й договір за №01/03/11 з ТОВ «Амел а ЛТД»щодо придбання проду кції на загальну суму 249650,47 грн. (а.с. 22-25 т.1).

Судом установлено, що вказа ні договори позивача оформле ні відповідно до вимог закон у, не суперечать нормам Цивіл ьного кодексу України, іншим актам цивільного законодавс тва, а також інтересам держав и і суспільства, його моральн им засадам. Вони не порушують публічний порядок, оскільки не спрямовані на порушення к онституційних прав людини і громадянина, знищення, пошко дження майна фізичної або юр идичної особи, держави чи нез аконне заволодіння ним.

Угоди позивача, укладені з вказаними вище контрагентам и в ході його господарської д іяльності, були направлені н а настання реальних юридични х наслідків - придбання това рів для використання їх у под альшій власній підприємниць кій діяльності підприємства з виконання робіт (надання по слуг) за договорами підряду з ВАТ ЕК «Чернівціобенерго»на об' єктах енергетичної комп анії в Чернівецькій області, що підтверджується дослідже ними судом письмовими доказа ми: договорами підряду на вик онання робіт, актами здачі-пр иймання робіт, кошторисами, д окументами щодо встановленн я ціни за виконання робіт, бан ківськими документами про оп лату робіт тощо (а.с. 119-172 т.1, 1-32 т.2).

Крім того, висновок суду про реальність господарських оп ерації позивача за договорам и з його контрагентами - ТОВ «Віктор Ко»і ТОВ «Амела Л ТД»підтверджений досліджен ими судом документами викона ння вказаних вище господарсь ких договорів. Зокрема: специ фікаціями на товарно-матеріа льні цінності, накладними на отримання товарів, податков ими накладними, банківськими платіжними документами про перерахунок коштів в оплату за товари тощо (а.с. 14-22, 26-31, 99-100, 105-115 т.1) .

На балансі ПП «Акра Голд»пе ребуває транспортний засіб - автомобіль марки ЗІЛ-131, реєст раційний номер АТ6705АМ, 1989 ро ку випуску (а.с. 116 т.1).

Отримання товарів у вказан их контрагентів позивача, кр ім іншого, підтверджується д ослідженими в судовому засід анні подорожніми листами авт омобіля ЗІЛ-131, реєс траційний номер АТ6705АМ ві д 30.06.2010 року та від 30.03.2011 року (а.с. 117, 118 т.1).

Тому, суд не бере до уваги по силання відповідача щодо нем ожливості здійснення позива чем власної господарської ді яльності, оскільки, такі поси лання ґрунтуються лише на пр ипущеннях, не підтверджені н алежними доказами, суперечат ь фактичним обставинам справ и, що встановлені в судовому з асіданні, та є безпідставним и.

Відповідно до вимог частин и 1 стаття 67 Конституції Украї ни кожен зобов' язаний сплач увати податки і збори в поряд ку і розмірах, встановлених з аконом.

Діючим на момент спірних пр авовідносин Законом України «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами»від 21.12.200 0 року № 2181-III (надалі - Закон № 2181) в становлювався порядок погаш ення зобов' язань юридичних або фізичних осіб перед бюдж етами та державними цільовим и фондами з податків і зборів (обов' язкових платежів). З 01.01 .2011 року такий порядок регламе нтований нормами Податковог о кодексу України (надалі - К одекс).

Відповідно до вимог підпун ктів «а», «б»підпункту 4.2.2 пунк ту 4.2 статті 4 Закону № 2181 конт ролюючий орган зобов' язани й самостійно визначити суму податкового зобов'язання пла тника податків у разі якщо: а) платник податків не подає у в становлені строки податкову декларацію; б) дані документа льних перевірок результатів діяльності платника податкі в свідчать про заниження або завищення суми його податко вих зобов'язань, заявлених у п одаткових деклараціях.

Відповідно до підпункту 14. 1.175 пункту 14.1 статті 14 Податково го кодексу України податкови й борг - сума грошового зобо в' язання (з урахуванням штр афних санкцій за їх наявност і), самостійно узгодженого пл атником податків або узгодже ного в порядку оскарження, ал е не сплаченого у встановлен ий цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму тако го грошового зобов' язання.

Статтею 54 Кодексу встанов лено порядок визначення сум податкових зобов' язань. Від повідно до пункту 54.1 вказаної статті визначено, що крім вип адків, передбачених податков им законодавством, платник п одатків самостійно обчислює суму податкового та/або грош ового зобов' язання та/або п ені, яку зазначає у податкові й (митній) декларації або уточ нюючому розрахунку, що подає ться контролюючому органу у строки, встановлені цим Коде ксом.

Згідно пункту 54.3 Кодексу, кон тролюючий орган зобов' язан ий самостійно визначити суму грошових зобов' язань, змен шення (збільшення) суми бюдже тного відшкодування та/або з меншення від' ємного значен ня об' єкта оподаткування по датком на прибуток або від' ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим К одексом або іншим законодавс твом, якщо:

54.3.1. платник податків не пода є в установлені строки подат кову (митну) декларацію;

54.3.2. дані перевірок результа тів діяльності платника пода тків свідчать про заниження або завищення суми його пода ткових зобов' язань, заявлен их у податкових (митних) декла раціях, уточнюючих розрахунк ах.

Порядок формування вало вих витрат і валових доходів підприємства та правовіднос ини позивача зі сплати подат ку на прибуток були регламен товані діючим на той момент З аконом України «Про оподатку вання прибутку підприємств» від 22.05.1997 року №283/97 (надалі - Зако н №283/97), із змінами та доповненн ями.

Пунктом 4.1 статті 4 Закону №2 83/97 визначено, що валовий доход - це загальна сума доходу пл атника податку від усіх виді в діяльності, отриманого (нар ахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріал ьній або нематеріальній форм ах як на території України, її континентальному шельфі, ви ключній (морській) економічн ій зоні, так і за їх межами.

Валовий доход включає:

4.1.1. Загальні доходи від прод ажу товарів (робіт, послуг), у т ому числі допоміжних та обсл уговуючих виробництв, що не м ають статусу юридичної особи , а також доходи від продажу ці нних паперів, деривативів, іп отечних сертифікатів участі , іпотечних сертифікатів з фі ксованою дохідністю, сертифі катів фондів операцій з неру хомістю (за винятком операці й з їх первинного випуску (роз міщення), операцій з їх кінцев ого погашення (ліквідації) та операцій з консолідованим і потечним боргом відповідно д о закону).

4.1.2. Доходи від здійснення ба нківських, страхових та інши х операцій з надання фінансо вих послуг, торгівлі валютни ми цінностями, цінними папер ами, борговими зобов'язанням и та вимогами.

4.1.3. Доходи від операцій, пере дбачених статтею 7 цього Зако ну.

4.1.4. Доходи від спільної діял ьності та у вигляді проценті в, роялті, володіння борговим и вимогами, доходів від здійс нення операцій лізингу (орен ди), а також дивідендів (крім т их, які не підлягають включен ню до валового доходу відпов ідно до підпункту 7.8.6 пункту 7.8 с татті 7 цього Закону).

4.1.5. Доходи, не враховані в обч исленні валового доходу пері одів, що передують звітному, т а виявлені у звітному період і.

4.1.6. Доходи з інших джерел, у то му числі, але не виключно, у ви гляді:

сум безповоротної фінансо вої допомоги, отриманої плат ником податку у звітному пер іоді, вартості товарів (робіт , послуг), безоплатно наданих п латнику податку у звітному п еріоді, крім їх надання непри бутковим організаціям згідн о з пунктом 7.11 статті 7 цього За кону та у межах таких операці й між платником податку та йо го відокремленими підрозділ ами, які не мають статусу юрид ичної особи, крім випадків, ви значених у частині четвертій статті 3 Закону України «Про с писання вартості несплачени х обсягів природного газу»;

сум поворотної фінансової допомоги, отриманої платник ом податку у звітному період і, що залишається неповернен ою на кінець такого звітного періоду від осіб, що не є плат никами цього податку (у тому ч ислі нерезидентів), або осіб, я кі згідно із законодавством мають пільги з цього податку , включаючи право застосовув ати ставку податку нижчу, ніж установлена пунктом 7.2 статті 7 або статтею 10 цього Закону. У разі коли у майбутніх податк ових періодах платник податк у повертає таку поворотну фі нансову допомогу (її частину ) особі, яка її надала, такий пл атник податку збільшує суму валових витрат на суму такої поворотної фінансової допом оги (її частини) за наслідками податкового періоду, в якому відбулося таке повернення. П ри цьому валові доходи таког о платника податку не збільш уються на суму умовно нарахо ваних процентів, а податкові зобов' язання особи, що нада ла поворотну фінансову допом огу, не змінюються як при її ви дачі, так і при її зворотному о триманні. Як виняток з правил а, визначеного цим абзацом, оп ерації з отримання (надання) ф інансової допомоги між платн иком податку та його філіями , відділеннями, іншими відокр емленими підрозділами, що не мають статусу юридичної осо би, розташованими на територ ії України, не призводять до з міни їх валових витрат або ва лових доходів.

Згідно пункту 5.1 статті 5 Зак ону №283/97, валові витрати виробн ицтва та обігу (далі - валові витрати) - це сума будь-яких витрат платника податку у гр ошовій, матеріальній або нем атеріальній формах, здійснюв аних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які пр идбаваються (виготовляються ) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діял ьності.

Підпунктом 5.2.1 пункту 5.2 стат ті 5 Закону № 283/97-ВР визначено що , до складу валових витрат вкл ючаються суми будь-яких витр ат, сплачених (нарахованих) пр отягом звітного періоду у зв 'язку з підготовкою, організа цією, веденням виробництва, п родажем продукції (робіт, пос луг) і охороною праці, у тому ч ислі витрати з придбання еле ктричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обм ежень, установлених пунктами 5.3 - 5.8 цієї статті.

Пункт 5.3 статті 5 Закону № 283/97-ВР містить вичерпний перелік в итрат, що не включаються до ск ладу валових витрат. Так, зокр ема, підпунктом 5.3.9 пункту 5.3 ста тті 5 Закону встановлено, що не належать до складу валових в итрат будь-які витрати, не під тверджені відповідними розр ахунковими, платіжними та ін шими документами, обов'язков ість ведення і зберігання як их передбачена правилами вед ення податкового обліку. Пун ктом 5.11 статті 5 цього ж Закону передбачено, що установлення додаткових обмежень щодо ві днесення витрат до складу ва лових витрат платника податк у, крім тих, що зазначені у цьо му Законі, не дозволяється.

Згідно пункту 5.9 платник под атку веде податковий облік п риросту (убутку) балансової в артості товарів (крім тих, що п ідлягають амортизації, та ці нних паперів), сировини, матер іалів, комплектуючих виробів , напівфабрикатів, малоцінни х предметів (далі - запасів) на складах, у незавершеному вир обництві та залишках готової продукції, витрати на придба ння та поліпшення (перетворе ння, зберігання) яких включаю ться до складу валових витра т згідно з цим Законом (за виня тком тих, що отримані безкошт овно).

Вартість запасів оплачени х, але не отриманих (не оприбут кованих) платником податку - покупцем, до приросту запасі в не включається.

Вартість запасів оплачени х, але не відвантажених (не зня тих з обліку) платником подат ку - продавцем, до убутку зап асів не включається.

У разі коли балансова варті сть таких запасів на кінець з вітного періоду перевищує їх балансову вартість на почат ок того ж звітного періоду, рі зниця включається до складу валових доходів платника под атку у такому звітному періо ді.

У разі коли балансова варті сть таких запасів на кінець з вітного періоду є меншою за ї х балансову вартість на поча ток того ж звітного періоду, р ізниця включається до складу валових витрат платника под атку у такому звітному періо ді.

Нормами пункту 8.3.1 статті 8.3 вк азаного Закону визначено, що сума амортизаційних відраху вань звітного періоду визнач ається як сума амортизаційни х відрахувань, нарахованих д ля кожного із календарних кв арталів, що входять до такого звітного періоду (далі - роз рахункові квартали). Сума амо ртизаційних відрахувань ква рталу, щодо якого проводятьс я розрахунки (розрахунковий квартал), визначаються шляхо м застосування норм амортиза ції, визначених пунктом 8.6 ціє ї статті, до балансової варто сті груп основних фондів на п очаток такого розрахунковог о кварталу. Суми амортизацій них відрахувань вилученню до бюджету не підлягають, а тако ж не можуть бути базою для нар ахування будь-яких податків, зборів (обов' язкових плате жів).

Відповідно до підпункту 11.2.1 пункту 11.2 статті 11 Закону №283/97 да тою збільшення валових витра т виробництва (обігу) вважаєт ься дата, яка припадає на пода тковий період, протягом яког о відбувається будь-яка з под ій, що сталася раніше:

або дата списання коштів з б анківських рахунків платник а податку на оплату товарів (р обіт, послуг), а в разі їх придб ання за готівку - день їх вид ачі з каси платника податку;

або дата оприбуткування пл атником податку товарів, а дл я робіт (послуг) - дата фактич ного отримання платником под атку результатів робіт (посл уг).

Відповідно до підпункту 11.3.1 пункту 11.3 статті 11 Закону №283/97 датою збільшення валового доходу вважається дата, яка п рипадає на податковий період , протягом якого відбуваєтьс я будь-яка з подій, що сталася раніше:

- або дата зарахування кошті в від покупця (замовника) на ба нківський рахунок платника п одатку в оплату товарів (робі т, послуг), що підлягають прода жу, у разі продажу товарів (роб іт, послуг) за готівку - дата ї ї оприбуткування в касі плат ника податку, а за відсутност і такої - дата інкасації гот івки у банківській установі, що обслуговує платника пода тку;

- або дата відвантаження тов арів, а для робіт (послуг) - да та фактичного надання резуль татів робіт (послуг) платнико м податку.

Правовідносини щодо сплат и податку на додану вартість , які виникли у позивача протя гом періоду, що перевірявся п одатковим органом, були регл аментовані нормами Закону Ук раїни «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 року № 168/97-ВР ( надалі - Закону № 168), із змінам и та доповненнями, а з 01.01.2011 року - Податковим кодексом Украї ни.

Статтею 7 Закону №168/97-ВР встан овлювався порядок обчисленн я і сплати податку на додану в артість.

Відповідно до пункту 7.1 цієї статті поставка товарів (роб іт, послуг) здійснюється за

договірними (контрактними ) цінами з додатковим нарахув анням податку на додану варт ість.

Згідно пункту 7.2.1 платник под атку зобов' язаний надати по купцю податкову

накладну , що має містити зазначені окр емими рядками:

а) порядковий номер податко вої накладної;

б) дату виписування податко вої накладної;

в)повну або скорочену назву , зазначену у статутних докум ентах юридичної особи або пр ізвище, ім' я та по-батькові фізичної особи, зареєстрован ої як платник податку на дода ну

вартість;

г) податковий номер платник а податку (продавця та покупц я);

д) місце розташування юриди чної особи або місце податко вої адреси фізичної особи, за реєстрованої як платник пода тку на додану вартість;

е) опис (номенклатуру) товар ів (робіт, послуг) та їх кількі сть (обсяг, об' єм);

є) повну або скорочену назву , зазначену у статутних докум ентах отримувача;

ж) ціну поставки без врахува ння податку;

з)ставку податку та відпові дну суму податку у цифровому значенні;

и) загальну суму коштів, що п ідлягають сплаті з урахуванн ям податку.

Відповідно пункту 7.2.3 податк ова накладна складається у м омент виникнення

податко вих зобов' язань продавця у двох примірниках. Оригінал п одаткової накладної надаєть ся покупцю, копія залишаєтьс я у продавця товарів (робіт, по слуг).

Для операцій,що оподаткову ються і звільнені від оподат кування, складаються окремі податкові накладні.

Податкова накладна є звітн им податковим документом і о дночасно розрахунковим доку ментом.

Податкова накладна випису ється на кожну повну або част кову поставку товарів (робіт , послуг). У разі коли частка то вару (робіт, послуг) не містить відокремленої вартості, пер елік (номенклатура) частково поставлених товарів зазнача ється в додатку до податково ї накладної у порядку, встано вленому центральним органом державної податкової служби України,та враховується у ви значенні загальних податков их зобов'язань.

Платники податку повинні з берігати податкові накладні протягом строку, передбачен ого законодавством для зобов ' язань із сплати податків.

Право на нарахування подат ку та складання податкових н акладних надається виключно особам, зареєстрованим як пл атники податку у порядку, пер едбаченому статтею 9 цього За кону (підпункт 7.2.4 пункту 7.2 стат ті 7 Закону).

Підпунктом 7.2.6 пункту 7.2 статт і 7 Закону встановлено, що пода ткова накладна видається пла тником податку, який поставл яє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту.

7.3. Дата виникнення податков их зобов' язань

Згідно підпункту 7.3.1 пункту 7 .3 статті 7 Закону №168/97-ВР датою в иникнення податкових зобов ' язань з поставки товарів (р обіт, послуг) вважається дата , яка припадає на податковий п еріод, протягом якого відбув ається будь-яка з подій, що ста лася раніше:

або дата зарахування кошті в від покупця (замовника) на ба нківський рахунок платника п одатку як оплата товарів (роб іт, послуг), що підлягають пост авці, а в разі поставки товарі в (робіт, послуг) за готівкові грошові кошти - дата їх опри буткування в касі платника п одатку, а при відсутності так ої - дата інкасації готівков их коштів у банківській уста нові, що обслуговує платника податку;

або дата відвантаження тов арів, а для робіт (послуг) - да та оформлення документа, що з асвідчу є факт виконання роб іт (послуг) платником податку .

Відповідно до вимог підпун кту 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону №168/97-ВР податковий кредит зві тного періоду складається із сум податків, нарахованих (сп лачених) платником податку з а ставкою, встановленою пунк том 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цьог о Закону, протягом такого зві тного періоду у зв' язку з: пр идбанням або виготовленням т оварів (у тому числі при їх імп орті) та послуг з метою їх пода льшого використання в оподат ковуваних операціях у межах господарської діяльності пл атника податку; придбанням (б удівництвом, спорудженням) о сновних фондів (основних зас обів, у тому числі інших необо ротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні кап італьні активи), у тому числі п ри їх імпорті, з метою подальш ого використання у виробницт ві та/або поставці товарів (по слуг) для оподатковуваних оп ерацій у межах господарської діяльності платника податку .

Право на нарахування подат кового кредиту виникає незал ежно від того, чи такі товари ( послуги) та основні фонди поч али використовуватися в опод атковуваних операціях у межа х господарської діяльності п латника податку протягом зві тного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковув ані операції протягом такого звітного періоду.

Якщо у подальшому такі това ри (послуги) починають викори стовуватися в операціях, які не є об' єктом оподаткуванн я згідно зі статтею 3 цього Зак ону або звільняються від опо даткування відповідно до ста тті 5 цього Закону, чи основні фонди переводяться до складу невиробничих фондів, то з мет ою оподаткування такі товари (послуги), основні фонди вважа ються проданими за їх звичай ною ціною у податковому пері оді, на який припадає початок такого використання або пер еведення, але не нижче ціни їх придбання (виготовлення, буд івництва, спорудження).

Нормами підпункту 7.4.2 пункту 7.4 статті 7 Закону встановлено , що не включаються до складу п одаткового кредиту та включа ються до складу валових витр ат сума податку, сплачена пла тником податку при придбанні автомобіля (крім таксомотор ів), що включається до складу о сновних фондів.

Згідно підпункту 7.4.4 пункту 7 .4 статті 7 вказаного Закону, як що платник податку придбава є (виготовляє) матеріальні та нематеріальні активи (послу ги), які не призначаються для їх використання в господарс ькій діяльності такого платн ика, то сума податку, сплачено го у зв'язку з таким придбання м (виготовленням), не включаєт ься до складу податкового кр едиту.

Підпунктом 7.4.5 пункту 7.4 статт і 7 Закону №168/97-ВР встановлено, щ о не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованог о) податку у зв' язку з придба нням товарів (послуг), не підтв ерджені податковими накладн ими чи митними деклараціями (іншими подібними документам и згідно з підпунктом 7.2.6 цього Закону).

Відповідно до підпункту 7.7.1 п ункту 7.7 цього Закону сума под атку, що підлягає сплаті (пере рахуванню) до бюджету або бюд жетному відшкодуванню, визн ачається як різниця між сумо ю податкового зобов'язання з вітного податкового періоду та сумою податкового кредит у такого звітного податковог о періоду.

При позитивному значенні с уми, розрахованої згідно з пі дпунктом 7.7.1 цього пункту, та ка сума підлягає сплаті (пере рахуванню) до бюджету у стр оки, встановлені законом дл я відповідного податкового п еріоду.

При від'ємному значенні сум и, розрахованої згідно з підп унктом 7.7.1 цього пункту, така су ма враховується у зменшення суми податкового боргу з цьо го податку, що виник за поп ередні податкові періоди (у т ому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутност і - зараховується до складу податкового кредиту наступн ого податкового періоду.

Пунктом 1.3 статті 1 Закону №168/9 7-ВР визначено, що платник пода тку - особа, яка згідно з цим З аконом зобов' язана здійсню вати утримання та внесення д о бюджету податку, що сплачує ться покупцем, або особа, яка імпортує товари на митну тер иторію України.

Платники податку, визначен і у підпунктах «а», «в», «г», «д »пункту 10.1 статті 10 вказаного З акону відповідають за дотрим ання достовірності та своєча сності визначення сум податк у, а також повноту та своєчасн ість його внесення до бюджет у відповідно до закону.

З моменту набрання чинност і Податковим кодексом Україн и, правовідносини позивача щ одо сплати ним податку на дод ану вартість, формування под аткового кредиту тощо реглам ентовані нормами цього Кодек су.

Так, відповідно до пункту 198.1 Кодексу право на віднесення сум податку до податкового к редиту виникає у разі здійсн ення операцій з:

а) придбання або виготовлен ня товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територ ію України) та послуг;

б) придбання (будівництво, с порудження, створення) необо ротних активів, у тому числі п ри їх ввезенні на митну терит орію України (у тому числі у зв ' язку з придбанням та/або вв езенням таких активів як вне сок до статутного фонду та/аб о при передачі таких активів на баланс платника податку, у повноваженого вести облік ре зультатів спільної діяльнос ті);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній тери торії України, та в разі отрим ання послуг, місцем постачан ня яких є митна територія Укр аїни;

г) ввезення необоротних акт ивів на митну територію Укра їни за договорами оперативно го або фінансового лізингу.

Згідно пункту 198.2 цієї статті датою виникнення права плат ника податку на віднесення с ум податку до податкового кр едиту вважається:

дата тієї події, що відбулас я раніше:

дата списання коштів з банк івського рахунка платника по датку на оплату товарів/посл уг;

дата отримання платником п одатку товарів/послуг, що під тверджено податковою наклад ною.

Для операцій із ввезення на митну територію України тов арів та з постачання послуг н ерезидентом на митній терито рії України датою виникнення права на віднесення сум пода тку до податкового кредиту є дата сплати (нарахування) под атку за податковими зобов' я заннями згідно з пунктом 187.8 ст атті 187 цього Кодексу.

Датою виникнення права оре ндаря (лізингоотримувача) на збільшення податкового кред иту для операцій фінансової оренди (лізингу) є дата фактич ного отримання об' єкта фіна нсового лізингу таким оренда рем.

Датою виникнення права зам овника на віднесення сум до п одаткового кредиту з договор ів (контрактів), визначених до вгостроковими відповідно до пункту 187.9 статті 187 цього Кодек су, є дата фактичного отриман ня замовником результатів ро біт (оформлених актами викон аних робіт) за такими договор ами (контрактами).

Для товарів/послуг, постача ння (придбання) яких контролю ється приладами обліку, факт постачання (придбання) таких товарів/послуг засвідчуєтьс я даними обліку.

Пунктом 198.3 статті 198 Кодексу в становлено, що податковий кр едит звітного періоду визнач ається виходячи з договірної (контрактної) вартості товар ів/послуг, але не вище рівня зв ичайних цін, визначених відп овідно до статті 39 цього Кодек су, та складається з сум подат ків, нарахованих (сплачених) п латником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 стат ті 193 цього Кодексу, протягом т акого звітного періоду у зв' язку з: придбанням або вигото вленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з ме тою їх подальшого використан ня в оподатковуваних операці ях у межах господарської дія льності платника податку; пр идбанням (будівництвом, спор удженням) основних фондів (ос новних засобів, у тому числі і нших необоротних матеріальн их активів та незавершених к апітальних інвестицій у необ оротні капітальні активи), у т ому числі при їх імпорті, з мет ою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльно сті платника податку.

Право на нарахування подат кового кредиту виникає незал ежно від того, чи такі товари/п ослуги та основні фонди поча ли використовуватися в опода тковуваних операціях у межах господарської діяльності пл атника податку протягом звіт ного податкового періоду, а т акож від того, чи здійснював п латник податку оподатковува ні операції протягом такого звітного податкового період у.

Відповідно до пункту 198.6 стат ті 198 Кодексу не відносяться д о податкового кредиту суми п одатку, сплаченого (нарахова ного) у зв' язку з придбанням товарів/послуг, не підтвердж ені податковими накладними а бо оформлені з порушенням ви мог чи не підтверджені митни ми деклараціями (іншими поді бними документами згідно з п унктом 201.11 статті 201 цього Кодек су).

У разі якщо на момент переві рки платника податку органом державної податкової служби суми податку, які попередньо віднесені до податкового кр едиту, залишаються не підтве рдженими зазначеними цим пун ктом документами, платник по датку несе відповідальність відповідно до закону.

У разі якщо платник податку не включив у відповідному зв ітному періоді до податковог о кредиту суму податку на дод ану вартість на підставі отр иманих податкових накладних , таке право зберігається за н им протягом 365 календарних дні в з дати виписки податкової н акладної.

Порядок оформлення та вида чі податкової накладної регл аментовані нормами статті 201 К одексу.

Так, відповідно до пункту 201.1 цієї статі платник податку з обов' язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу пі дписану уповноваженою платн иком особою та скріплену печ аткою податкову накладну, у я кій зазначаються в окремих р ядках:

а) порядковий номер податко вої накладної;

б) дата виписування податко вої накладної;

в) повна або скорочена назва , зазначена у статутних докум ентах юридичної особи або пр ізвище, ім' я та по батькові ф ізичної особи, зареєстровано ї як платник податку на додан у вартість, продавця товарів /послуг;

г) податковий номер платник а податку (продавця та покупц я);

ґ) місцезнаходження юридич ної особи-продавця або подат кова адреса фізичної особи п родавця, зареєстрованої як п латник податку;

д) повна або скорочена назва , зазначена у статутних докум ентах юридичної особи або пр ізвище, ім' я та по батькові ф ізичної особи, зареєстровано ї як платник податку на додан у вартість, покупця (отримува ча) товарів/послуг;

е) опис (номенклатура) товар ів/послуг та їх кількість, обс яг;

є) ціна постачання без ураху вання податку;

ж) ставка податку та відпові дна сума податку в цифровому значенні;

з) загальна сума коштів, що п ідлягають сплаті з урахуванн ям податку;

и) вид цивільно-правового до говору.

Відповідно до пункту 201.2 стат ті 201 Кодексу форма та порядок заповнення податкової накла дної затверджуються централ ьним органом державної подат кової служби.

Пунктом 201.4 цієї статі встано влено, що податкова накладна виписується у двох примірни ках у день виникнення податк ових зобов' язань продавця. Оригінал податкової накладн ої видається покупцю, копія з алишається у продавця товарі в/послуг.

Згідно пункту 201.6 податкова н акладна є податковим докумен том і одночасно відображаєть ся у податкових зобов' язанн ях і реєстрі виданих податко вих накладних продавця та ре єстрі отриманих податкових н акладних покупця.

Органи державної податков ої служби за даними реєстрів виданих та отриманих податк ових накладних, наданих в еле ктронному вигляді, повідомля ють платника податку про ная вність у такому реєстрі розб іжностей з даними контрагент ів. При цьому платник податку протягом 10 днів після отриман ня такого повідомлення має п раво уточнити податкові зобо в' язання без застосування ш трафних санкцій, передбачени х розділом ІІ цього Кодексу.

Відповідно до пункту 201.7 стат ті 201 Кодексу податкова наклад на виписується на кожне повн е або часткове постачання то варів/послуг, а також на суму к оштів, що надійшли на поточни й рахунок як попередня оплат а (аванс).

У разі якщо частка товарів/п ослуг, послуг не містить відо кремленої вартості, перелік (номенклатура) частково пост авлених товарів/послуг зазна чається в додатку до податко вої накладної у порядку, вста новленому центральним орган ом державної податкової служ би, та враховується при визна ченні загальних податкових з обов' язань.

Пунктом 201.8 встановлено, що п раво на нарахування податку та складання податкових накл адних надається виключно осо бам, зареєстрованим як платн ики податку в порядку, передб аченому статтею 183 цього Кодек су.

Згідно пункту 201.10 статті 201 Ко дексу податкова накладна вид ається платником податку, як ий здійснює операції з поста чання товарів/послуг, на вимо гу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що в ідносяться до податкового кр едиту.

При здійсненні операцій з п остачання товарів/послуг пла тник податку продавець това рів/послуг зобов' язаний над ати покупцю податкову наклад ну після реєстрації в Єдином у реєстрі податкових накладн их.

Нормами пункту 201.11 статті 201 К одексу визначено, що підстав ою для нарахування сум подат ку, що відносяться до податко вого кредиту без отримання п одаткової накладної, також є :

а) транспортний квиток, готе льний рахунок або рахунок, як ий виставляється платнику по датку за послуги зв' язку, ін ші послуги, вартість яких виз начається за показниками при ладів обліку, що містять зага льну суму платежу, суму подат ку та податковий номер прода вця, крім тих, форма яких встан овлена міжнародними стандар тами;

б) касові чеки, які містять с уму отриманих товарів/послуг , загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіска льного номера та податкового номера постачальника). При ць ому з метою такого нарахуван ня загальна сума отриманих т оварів/послуг не може переви щувати 200 гривень за день (без у рахування податку).

У разі використання платни ками для розрахунків із спож ивачами реєстраторів розрах ункових операцій касовий чек повинен містити дані про заг альну суму коштів, що підляга є сплаті покупцем з урахуван ням податку, та суму цього под атку, що сплачується у складі загальної суми.

Порядок обчислення та нако пичення електронними контро льно-касовими апаратами сум податку встановлює Кабінет М іністрів України.

Закон України «Про бухгалт ерський облік та фінансову з вітність в Україні»від 16.07.1999 ро ку № 996-XIV визначає правові заса ди регулювання, організації, ведення бухгалтерського обл іку та складання фінансової звітності в Україні.

Відповідно до вимог частин и 1 статті 9 вказаного Закону п ідставою для бухгалтерсько го обліку господарських опер ацій є первинні документи, які фіксують факти здійснен ня господарських операцій. П ервинні документи повинні бу ти складені під час здійснен ня господарської операції, а якщо це неможливо - безпосе редньо після її закінчення. Д ля контролю та впорядкування оброблення даних на підстав і первинних документів можут ь складатися зведені обліков і документи.

Частиною 2 цієї статті встан овлено, що первинні та зведен і облікові документи можут ь бути складені на паперових або машинних носіях і повинн і мати такі обов'язкові рекві зити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені яког о складено документ; зміст та обсяг господарської операці ї, одиницю виміру господарсь кої операції; посади осіб, від повідальних за здійснення го сподарської операції і прави льність її оформлення; особи стий підпис або інші дані, що д ають змогу ідентифікувати ос обу, яка брала участь у здійсн енні господарської операції .

Підстави та порядок визнан ня недійсності (нікчемності) правочинів встановлені Циві льним кодексом України.

Згідно частини 1 статті 203 Цив ільного кодексу України зміс т правочину не може суперечи ти цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і су спільства, його моральним за садам.

Частиною 1 статті 215 ЦК Україн и встановлено, що підставою н едійсності правочину є недо держання в момент вчинення п равочину стороною (сторонам и) вимог, які встановлені час тинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Коде ксу.

Недійсним є правочин, якщо й ого недійсність встановлен а законом (нікчемний правочи н). У цьому разі визнання таког о правочину недійсним судом не вимагається. У випадках, вс тановлених цим Кодексом, нік чемний правочин може бути ви знаний судом дійсним (частин а 2 статті 215 ЦК України).

Згідно до частини 3 цієї ж ст атті, якщо недійсність право чину прямо не встановлена за коном, але одна із сторін або і нша заінтересована особа зап еречує його дійсність на під ставах, встановлених законом , такий правочин може бути виз наний судом недійсним (оспор юваний правочин).

Відповідно до частини 1 стат ті 216 ЦК України недійсний пра вочин не створює юридичних н аслідків, крім тих, що пов'язан і з його недійсністю.

Згідно частини статті 228 Цив ільного кодексу України прав очин вважається таким, що пор ушує публічний порядок, якщо він спрямований на порушенн я конституційних прав людини і громадянина, знищення, пошк одження майна фізичної або ю ридичної особи, держави, Авто номної республіки Крим, тери торіальної громади, незаконн е заволодіння ним.

Частиною 2 цієї статті встан овлено, що правочин, який пору шує публічний порядок, є нікч емним.

Згідно частини 3 статті 228 ЦК України у разі недодержання вимоги щодо відповідності пр авочину інтересам держави і суспільства, його моральним засадам такий правочин може бути визнаний недійсним. Якщ о визнаний судом недійсний п равочин було вчинено з метою , що завідомо суперечить інте ресам держави і суспільства, то при наявності умислу у обо х сторін - в разі виконання п равочину обома сторонами - в дохід держави за рішенням су ду стягується все одержане н ими за угодою, а в разі виконан ня правочину однією стороною з іншої сторони за рішенням с уду стягується в дохід держа ви все одержане нею і все нале жне - з неї першій стороні на відшкодування одержаного. П ри наявності умислу лише у о днієї із сторін все одержане нею за правочином повинно б ути повернуто іншій стороні , а одержане останньою або нал ежне їй на відшкодування вик онаного за рішенням суду стя гується в дохід держави.

Відповідно до пункту 18 Пост анови Пленуму Верховного суд у України від 06.11.2009 року за №9 «Пр о судову практику розгляду ц ивільних справ про визнання правочинів недійсними»пере лік нікчемних правочинів, як таких, що порушують публічн ий порядок, визначений статт ею 228 ЦК України. Зокрема, таким и правочинами є:

1) правочини, спрямовані на п орушення конституційних пра в і свобод людини і громадяни на;

2) правочини, спрямовані на знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особ и, держави, Автономної Респуб ліки Крим, територіальної гр омади, незаконне заволодіння ним.

Такими є правочини, що пося гають на суспільні, економіч ні та соціальні основи держ ави, зокрема: правочини, спр ямовані на використання всу переч закону комунальної, де ржавної або приватної власно сті; правочини, спрямовані н а незаконне відчуження або незаконне володіння, корист ування, розпорядження об'єкт ами права власності українс ького народу - землею як осн овним національним багатств ом, що перебуває під особли вою охороною держави, її над рами, іншими природними ре сурсами (стаття 14 Конституц ії України); правочини щодо відчуження викраденого май на; правочини, що порушують правовий режим вилучених з о бігу або обмежених в обігу об 'єктів цивільного права тощо .

Усі інші правочини, спрямо вані на порушення інших об' єктів права, передбачені інш ими нормами публічного права , не є такими, що порушують пуб лічний порядок.

При кваліфікації правочин у за статтею 228 ЦК має враховув атися вина, яка виражається в намірі порушити публічний порядок сторонами правочину або однією зі сторін. Доказ ом вини може бути вирок суду , постановлений у кримінальн ій справі, щодо знищення, пош кодження майна чи незаконног о заволодіння ним тощо.

Наслідки вчинення правочи ну, що порушує публічний пор ядок, визначаються загальним и правилами (стаття 216 ЦК Украї ни).

В матеріалах справи відсут ні обставини, встановлені на підтвердження того, що уклад аючи вказані господарські до говори, позивач діяв з метою, я ка є завідомо суперечною інт ересам держави та суспільств а.

Відповідно до вимог частин и 1 статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.

Частиною 2 цієї статті встан овлено, що в адміністративни х справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноваже нь обов' язок щодо доказуван ня правомірності свого рішен ня, дії чи бездіяльності покл адається на відповідача, якщ о він заперечує проти адміні стративного позову.

Податковим органом не дове дено наявності протиправног о умислу при укладанні позив ачем угод у ході його підприє мницької діяльності, оскільк и мета є суб' єктивною ознак ою, притаманною фізичним осо бам, юридичні особи діють чер ез органи управління і, як нас лідок, через фізичних осіб, ко трі входять до складу таких о рганів управління, а тому для встановлення умислу та мети в діях юридичної особи необх ідно довести наявність умисл у та мети в діях фізичних осіб , що діяли від імені відповідн ої юридичної особи.

Доказів на підтвердження ф актів порушення позивачем ус тановленого порядку здійсне ння підприємницької діяльно сті ДПІ в місті Івано-Франків ськ суду не надано.

Окрім того, суд зазначає, що товари, які стали предметом к упівлі-продажу за угодами, ві дносної яких податковим орга ном зроблено висновок щодо ї х нікчемності, не виключені з цивільного обігу, немає й інш их законодавчих обмежень сто совно їх купівлі-продажу.

Таким чином, відсутність на явності в діях хоча б однієї з і сторін угоди умислу на її ук ладання з метою, завідомо суп еречною інтересам держави та суспільства, зумовлює відсу тність підстав для застосува ння визначених в статті 215 та 216 ЦК України правових наслідк ів, пов' язаних із стягнення м виконаного.

Тому, суд вважає безпідстав ними твердження відповідача , що вищезазначені договори у кладені позивачем з метою, як а завідомо суперечить інтере сам держави і суспільства, та є такими, що порушують публіч ний порядок, а тому згідно час тини 1 статті 203, частини 2 статт і 215 ЦК України їх слід вважати нікчемними.

Нормами частини 2 статті 19 Ко нституції України встановле но, що органи державної влади та органи місцевого самовря дування, їх посадові і службо ві особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Посилання представника ві дповідача в судовому засідан ні на пояснення директора ПП «Акра Голд»Іващенка А.В., в яких від повідомляє про збе рігання станом на 31.03.2011 року на складі підприємства товарно -матеріальних цінностей на с уму 295525,50 грн., отриманих від ТОВ «Віктор Ко», суд не бере до ув аги, оскільки, вони оформлені з порушенням вимог закону. Зо крема, у письмовому поясненн і особи відсутні дані про роз ' яснення вимог статті 63 Конс титуції України, попередженн я про кримінальну відповідал ьність за завідомо неправдив е повідомлення про вчинення злочину за статтею 383 КК Украї ни, не зазначено дату, час і мі сце відібрання пояснення, по саду особи, яка опитувала, під стави тощо. Крім того, в поясне нні Іващенко А.В. прямо не вказує та те, що на складі під приємства зберігаються това рно-матеріальні цінності на суму 295525,50 грн., отримані саме ві д ТОВ «Віктор Ко».

Також, суд зазначає, що пози вач не може нести юридичної в ідповідальності за можливі п орушення вимог податкового ч и іншого законодавства його контрагентами, так як нормам и права нашої держави встано влена індивідуальна відпові дальність особи, в тому числі юридичної, за порушення нею в имог того чи іншого закону.

У відповідності до статті 11 Кодексу адміністративного с удочинства України суд розгл ядає адміністративні справи не інакше як за позовною заяв ою, поданою відповідно до цьо го Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд мо же вийти за межі позовних вим ог тільки в разі, якщо це необх ідно для повного захисту пра в, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб про захист яки х вони просять.

Таким чином, проаналізував ши досліджені в судовому зас іданні докази, на підставі но рм, встановлених податковим законодавством та Цивільним кодексом України, що діяли на момент спірних правовідноси н, суд дійшов висновку про те, що висновки ДПІ в місті Івано -Франківськ, викладені в акті від 25.06.2011 року за №5084/23-2-34844459 в частин і встановлення позивачем пор ушень вимог Закону України « Про податок на додану вартіс ть»та Податкового кодексу Ук раїни щодо заниження податко вих зобов' язань зі сплати п одатку на додану вартість за операціями з придбання това рно-матеріальних цінностей в ТОВ «Віктор і Ко»та ТОВ «Ам ела ЛТД»на суми 295525,50 грн. та 24965 0,47 грн., відповідно, не відпові дають фактичним обставинам с прави, нормам Цивільного код ексу України, податкового та іншого законодавства Україн и, а податкове повідомлення-р ішення від 11.07.2011 року за №0001762302 в ча стині збільшення приватному підприємству «Акра Голд»сум и грошового зобов' язання з податку на додану вартість з а основним платежем в розмір і 90862,00 грн. та штрафними (фінансо вими) санкціями в розмірі 12314,50 г рн. 50 коп., а всього - податку на додану вартість в сумі 103176,50 грн . 50 коп. слід визнати протиправ ними та скасувати.

Щодо нарахування податков им органом за результатами п еревірки податку на прибуток у сумі 70064,00 грн., який не був спла чений підприємством з доході в від банківських операцій п ри купівлі валюти, відповідн о до податкового повідомленн я-рішення від 11.07.2011 року за №0001752302, а також податку на додану вар тість - при купівлі автомобі ля марки «Шкода», включеного позивачем до складу основни х фондів підприємства, в сумі 30062,50 грн. (в тому числі - за осно вним платежем в сумі 24050,00 грн. та штрафними (фінансовими) санк ціями в сумі 6012,50 грн.) згідно под аткового повідомлення-рішен ня від 11.07.2011 року №0001762302, то суд вва жає дії податкового органу п равомірними, тому не знаходи ть підстав для задоволення п озовних вимог в цій частині.

На підставі викладеного, су д дійшов висновку про те, що по зов ПП «Акра Голд»ДПІ в місті Івано-Франківськ підлягає з адоволенню в частині визнанн я протиправним та скасування податкового повідомлення-рі шення державної податкової і нспекції в місті Івано-Франк івськ від 11.07.2011 року за №0001762302 щодо збільшення суми грошового з обов' язання з податку на до дану вартість за основним пл атежем в розмірі 90862,00 грн. та штр афними (фінансовими) санкція ми в розмірі 12314,50 грн., а всього - суми податку на додану варті сть в розмірі 103176,50 грн. В задово ленні решти позовних вимог с лід відмовити.

Відповідно до вимог частин и 3 статті 94 КАС України, якщо ад міністративний позов задово лено частково, судові витрат и, здійснені позивачем, прису джуються йому відповідно до задоволених вимог, а відпові дачу - відповідно до тієї част ини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено. Тому , на користь ПП «Акра Голд»слі д стягнути з Державного бюдж ету України понесені ним суд ові витрати в сумі 14,13 грн.

На підставі статті 124 Консти туції України, керуючись ста ттями 11, 94, 158-163, 167 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, суд, -

ПО СТАНОВИВ:

Позов задовольнити ч астково.

Визнати протиправни м та скасувати податкове пов ідомлення-рішення державної податкової інспекції в міст і Івано-Франківськ від 11.07.2011 рок у за №0001762302 в частині збільшення приватному підприємству «Ак ра Голд» (ідентифікаційний к од в ЄДРПОУ 34844459) суми грошового зобов' язання з податку на д одану вартість за основним п латежем в розмірі 90862 (дев' яно сто тисяч вісімсот шістдесят дві) грн. 00 коп. та штрафними (фі нансовими) санкціями в розмі рі 12314 (дванадцять тисяч триста чотирнадцять) грн. 50 коп., а всь ого - суми податку на додану вартість в розмірі 103176 (сто три тисячі сто сімдесят шість) гр н. 50 коп.

В задоволенні решти позовн их вимог - відмовити.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь прива тного підприємства «Акра Гол д» (ідентифікаційний код в ЄД РПОУ 34844459, вулиця Федьковича, бу д. 7 «а», місто Івано-Франківсь к, 76008) судові витрати в сумі 14 (чо тирнадцять) грн. 13 коп.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку. В ідповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинс тва України, апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом десяти днів з дня отрима ння копії постанови.

Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбаченому частиною ч етвертою статті 167 КАС України , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.

Постанова набирає законно ї сили в порядку та строки, вст ановлені статтею 254 Кодексу ад міністративного судочинств а України.

Суддя: /підпис/ Бобров Ю.О.

Постанова в повному обс язі складена 08.02.2012 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.02.2012
Оприлюднено27.03.2012
Номер документу22098637
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3945/11/0970

Постанова від 03.02.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Постанова від 03.02.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 04.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 09.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 24.11.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 25.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 23.07.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Н.М.

Постанова від 03.02.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні