ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 лютого 2012 р. м. Львів № 2а-11333/11/1370
15 год. 50 хв.
Львівський окружний адміністративний суд у скла ді головуючого судді Сподари к Н.І., за участі секретаря суд ового засідання Задорожньої М.М., представника позивача Шведи С.О., представника від повідача Кельбас Р.А., роз глянув у відкритому судовому засіданні адміністративну с праву за позовом товариства з обмеженою відповідальніст ю «Лінапаратсервіс»до держа вної податкової інспекції у Франківському районі м. Льво ва про визнання протиправним та скасування податкового п овідомлення-рішення,
встановив:
Товариство з обмежено ю відповідальністю «Лінапар атсервіс»(далі - ТзОВ «Лінапа ратсервіс») звернулося до Ль вівського окружного адмініс тративного суду з позовною з аявою до державної податково ї інспекції у Франківському районі м. Львова (далі - ДПІ у Франківському районі м. Льво ва) про визнання протиправни м та скасування податкового повідомлення-рішення 15 серпн я 2011 року № 0001242330, яким визначе но суму штрафної (фінансової ) санкції в розмірі 43211,23 грн.
В обґрунтування позовни х вимог позивач покликається на те, що висновок відповідач а, що в авансових звітах відсу тні оформлені належним чином документи, які підтвердили с плату покупцем готівкових ко штів у відповідності до п.7.39 та п.7.41 «Положення про ведення ка сових операцій у національні й валюті в Україні»затвердже ного Постановою НБУ від 15.02.2005 ро ку № 637 (зі змінами та доповненн ями). Крім цього, суб' єктом г осподарювання вівся бухгалт ерський облік, яким підтверд жується сплата покупцем готі вкових коштів та свідчить пр о факт проведення розрахунку між особами. Вважає, що податк овий орган безпідставно визн ачив штрафну (фінансову) санк цію, оскільки не зазначивши ж одного документу, який був ві дсутній при проведенні перев ірки щодо підтвердження факт у сплати готівкових коштів.
Представник позивача в су довому засіданні позовні вим оги підтримала з підстав, вик ладених у позовній заяві, про сила позов задовольнити.
Представник відповідача з аперечила позов з підстав, ви кладених у письмовому запере ченні, які тотожні висновкам акту перевірки від 12.08.2011 року № 1478/23-2/35444295, складеного ДПІ у Франкі вському районі м. Львова за на слідками планової документа льної виїзної перевірки з пи тань дотримання вимог податк ового, валютного та іншого за конодавства за період з 01.04.2008 ро ку по 31.03.2011 року. Вважає оскаржу ване податкове повідомлення -рішення правомірним, оскіль ки при проведення перевірки встановлено порушення підпр иємством ст.1 Указу Президент а «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з р егулювання обігу готівки»в ч астині відсутності в звітах про використання коштів нале жним чином оформлених платіж них документів, які б підтвер джували сплату покупцем готі вкових коштів. Просила в задо воленні позову відмовити пов ністю.
Суд, розглянувши матеріа ли справи, заслухавши поясне ння представників сторін, до слідивши долучені до матеріа лів справи докази, оцінив їх в сукупності та встановив нас тупні фактичні обставини справи:
ТзОВ «Лінапаратсервіс»(і дентифікаційний код 35444295) заре єстровано як юридична особа Виконавчим комітетом Львівс ької міської ради 20.09.2007 року, пе ребуває на обліку платника п одатків в органах державної податкової служби з 25.09.2007 року за № 6649.
ДПІ у Франківському районі м. Львова проводилась планов а документальна виїзна перев ірка з питань дотримання вим ог податкового, валютного та іншого законодавства ТзОВ « Лінапаратсервіс»за період з 01.04.2008 року по 31.03.2011 року. За резуль татами якої складено акт пер евірки від 12.08.2011 року №1478/23-2/35444295 і як наслідок за порушення подат кового законодавства стосов но позивача було прийнято ві дповідачем оскаржуване пода ткове повідомлення - рішення .
Як вбачається із акту пе ревірки, податковим органом зроблено висновок про поруше ння ТзОВ «Лінапаратсервіс»з окрема, пунктів 3.1, 7.39 Положення про ведення касових операці й у національній валюті в Укр аїні, затвердженого Постанов ою Правління НБУ № 637 від 15.12.2004 ро ку, яке полягає в тому, що в ава нсових звітах відсутні оформ лені належним чином документ и, які б підтверджували сплат у покупцем готівкових коштів .
На підставі викладених ви сновків у акті від 12.08.2011 року №1478 /23-2/35444295 ДПІ у Франківському райо ні м. Львова прийнято податко ве повідомлення-рішення від 15.08.2011 року № 0001242330 про застосув ання до ТзОВ «Лінапаратсерві с»штрафних (фінансових) санк цій на суму 43 211,23 грн.
Позивач не погоджуючись з в исновками посадових осіб ДПІ у Франківському районі м. Льв ова та з прийнятим податкови м повідомленням - рішенням, оскаржив вказане рішення в с удовому порядку.
Оцінюючи встановлені обст авини та доводи сторін суд ви ходить з наступних міркувань :
Порядок ведення касових о перацій у національній валют і України підприємствами (пі дприємцями), а також окремі пи тання організації банками ро боти з готівкою визначає Пол оження про ведення касових о перацій у національній валют і в Україні, затверджене Пост ановою Правління Національн ого банку України № 637 від 15.12.2004 р оку та зареєстроване в Мініс терстві юстиції України 13 січ ня 2005 р. за № 40/10320 (далі -Положення № 637).
Порядок оформлення касов их операцій встановлений роз ділом 3 Положення № 637, відповід но до п.3.1 якого касові операці ї оформляються касовими орде рами, видатковими відомостям и, розрахунковими документам и, документами за операціями із застосуванням спеціальни х платіжних засобів, іншими к асовими документами, які згі дно із законодавством Україн и підтверджували б факт прод ажу (повернення) товарів, нада ння послуг, отримання (поверн ення) готівкових коштів.
Порядок здійснення контр олю за дотриманням порядку в едення операцій з готівкою в регульовано розділом 3 Полож ення № 637, відповідно до п.7.4. яког о якщо перевіркою підприємст ва (підприємця) було виявлено порушення, то за її результат ами складається акт про пере вірку дотримання порядку вед ення операцій з готівкою, у як ому викладається зміст поруш ення з відповідним обґрунтув анням.
Згідно п.7.39 та п.7.41 «Положенн я про ведення касових операц ій у національній валюті в Ук раїні»затвердженого Постан овою НБУ від 15.02.2005 року №637 (зі змі нами та доповненнями) визнач ено, що під час перевірок звіт ів про використання коштів д ля вирішення господарських п итань особлива увага приділя ється дотриманню підзвітним и особами встановлених термі нів складання та подання до б ухгалтерії відповідних звіт ів, своєчасність повернення до каси підприємства залишку невикористаних коштів (одно часно з відповідним звітом), н аявність оригіналів підтвер дних документів, їх погашенн я тощо. Під час перевірки прав ильності оформлення видачі г отівки під звіт як на відрядж ення, так і на інші потреби вст ановлюється достовірність п ідтвердних документів, що до даються до звітів про викори стання коштів.
Аналіз наведених норм Пол оження № 637 свідчить про те, що п ри перевірці встановлюється достовірність підтвердних д окументів, що додаються до зв ітів про використання коштів .
Підставою для бухгалтерсь кого обліку господарських оп ерацій, у відповідності до по ложень ч.1 ст.9 даного Закону, є п ервинні документи, які фіксу ють факти здійснення господа рських операцій. Первинні до кументи повинні бути складен і під час здійснення господа рської операції, а якщо це нем ожливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю т а впорядкування оброблення д аних на підставі первинних д окументів можуть складатися зведені облікові документи.
Судом встановлено, що суб' єктом господарювання вівся б ухгалтерський облік, а саме: к ниги «Витрати»за 2008 рік по 2010 рі к, авансові звіти про викорис тання коштів, наданих на відр ядження або під звіт, в яких за значалось підтвердження фак ту витрачання підзвітних сум . Крім цього, належним чином оф ормлені платіжні документи ( квитанції, товарні чеки), які п ідтверджують сплату покупце м готівкових коштів та свідч ать про факт проведення розр ахунку між особами.
Відповідно до п.1.2 Положенн я про ведення касових операц ій у національній валюті в Ук раїні визначено, що касові до кументи - це документи (касо ві ордери та відомості на вип лату грошей, розрахункові до кументи, квитанції програмно -технічних комплексів самооб слуговування, відомості заку півлі сільськогосподарсько ї продукції, інші прибуткові та видаткові касові докумен ти), за допомогою яких відпові дно до законодавства України оформляються касові операці ї, звіти про використання кош тів, а також відповідні журна ли встановленої форми для ре єстрації цих документів та к ниги обліку.
Крім цього, згідно вищевказ аного Положення законодавце м визначено поняття касов ого ордеру - це первинний д окумент (прибутковий або вид атковий касовий ордер), що зас тосовується для оформлення н адходжень (видачі) готівки з к аси. Форми касових ордерів, що використовуються спеціаліз ованими підприємствами та ус тановами Національного банк у України, які не мають оборот ної каси, установлюються від повідним нормативно-правови м актом Національного банку України.
Статтею 2 Закону України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг», перед бачено, що розрахунковий д окумент - документ встанов леної форми та змісту (касови й чек, товарний чек, розрахунк ова квитанція, проїзний доку мент тощо), що підтверджує фак т продажу (повернення) товарі в, надання послуг, отримання (п овернення) коштів, купівлі-пр одажу іноземної валюти, надр укований у випадках, передба чених цим Законом, і зареєстр ованим у встановленому поряд ку РРО або заповнений вручну .
Таким чином, законодавець в изначив вищевказаними норма ми порядок звітування та пер елік документів, які б підтве рджували сплату готівкових к оштів та терміни подання від повідних звітів у бухгалтері ю підприємства.
Як вбачається із вищевказа них звітів та документів, які підтверджують сплату покупц ем готівкових коштів, то дані документи відповідають всім нормам Положення про веденн я касових операцій у націона льній валюті в Україні, що в св ою чергу не давало жодних під став для відповідача накладе ння штрафних санкцій.
За правилами, встановленим и статтею 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах п ро протиправність рішень, ді й чи бездіяльності суб'єкта в ладних повноважень обов'язок щодо доказування правомірно сті свого рішення, дії чи без діяльності покладається на в ідповідача, якщо він запереч ує проти адміністративного п озову.
На підтвердження факту спл ати готівкових коштів за пос луги мобільного зв' язку та використання в господарські й діяльності даних послуг, по зивачем до матеріалів справи з метою додаткового спросту вання висновків акту перевір ки, надано договори про оренд у мобільного телефону для ви робничих потреб від 01.10.2008 року ( а.с.173-174). Умовами договорів про о ренду мобільного телефону дл я виробничих потреб від укла деного фізичною особою ОСО БА_3 з ТзОВ «Лінапаратсерві с»передбачено, що працівник з метою забезпечення на підп риємстві швидкого доступног о та оперативного обміну інф ормацією для здійснення виро бничої діяльності надає в ор енду номер мобільного телефо ну.
Відповідно до умов договор ів укладених ЗАТ «Київстар»з фізичними особами ОСОБА_3 та ОСОБА_4, які є ідентични ми за своїм змістом, оператор надає абоненту послуги стіл ьникового зв' язку стандарт ів GSM-900 та GSM-1800, а абонент користує ться вищевказаними послугам и та своєчасно сплачує їх вар тість оператору на умовах за значених в угоді (а.с. 157-158). Наказ ами № 3/3 від 25.01.2008 року, № 3/4 від 28.10.2008 р оку, № 3/5 від 26.12.2008 року «Про викор истання в господарській діял ьності мобільного зв' язку» надано право працівникам вик ористовувати мобільний зв'яз ок в особистих цілях
Відповідачем не подано жо дного доказу та документу, як ий б свідчив про відсутність належним чином оформлених п латіжних документів, які під тверджують сплату покупцем г отівкових коштів за послуги мобільного зв' язку на суму 43 138,25 грн. , що в свою чергу не дав ало жодних підстав для прийн яття податкового повідомлен ня-рішення від 15.08.2011 року № 000124233 0 про накладення штрафних с анкцій у сумі 43 138,25 грн.
Щодо авансових звітів від 22.02.2010 року на суму 15,78 грн., від 28.03.2012 р оку на суму 42,40 коп., від 07.10.2010 року на суму 14,80 грн. про використан ня коштів на загальну сум у 72,9 8 грн. до яких позивач долучив вантажні декларації, суд зау важує наступне.
Товарно-транспортна накла дна - єдиний для всіх учасникі в транспортного процесу юрид ичний документ, що призначен ий для списання товарно-мате ріальних цінностей, обліку н а шляху їх переміщення, оприб уткування, складського, опер ативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунк ів за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи (нак аз Міністерства транспорту У країни від 14.10.197 року № 363 «Про зат вердження правил перевезень вантажів автомобільним тран спортом України).
Вантажна декларація (товар но - транспортна накладна) за с воїм правовим статусом не на лежить ні до розрахункових д окументів, ні до касових, оскі льки не свідчить про факт про ведення розрахунку між особа ми, а є документом, що фіксує ф акт здійснення господарсько ї операції в бухгалтерському обліку та проведення розрах унків за надання транспортни х послуг. Отже, штрафна санкці я у сумі 72,98 грн. залишається та кою, що винесена правомірно.
Перевіривши оскаржуване п озивачем податкове повідомл ення-рішення ДПІ у Франківсь кому районі м. Львова від 15.08.2011 р оку № 0001242330, суд прийшов до ви сновку, що в частині останнє п рийняте відповідачем без ура хування вимог Положення про ведення касових операцій у н аціональній валюті в Україні , затвердженого Постановою П равління НБУ № 637 від 15.12.2004 року, П одаткового кодексу України.
Відповідно до ст. 94 Кодексу а дміністративного судочинст ва України підлягають відшко дуванню з Державного бюджету України понесені позивачем судові витрати у виді судово го збору в розмірі 1 грн. 70 коп.
Керуючись ст.ст. 17-19, 94, 160-163, 16 7 КАС України, суд -
постановив:
Адміністративний по зов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідом лення-рішення від 15 серпня 2011 р оку № 0001242330 в частині суми 43 138,25 грн.
В задоволені решти позовни х вимог відмовити .
Стягнути з державного бюдж ету на користь товариства з о бмеженою відповідальністю « Лінапаратсервіс»(м. Львів, ву л. Тролейбусна,10/46; ідентифікац ійний код 35444295) 1(одну) грн. 70 (сімде сят) коп.
Апеляційну скаргу на пост анову суду першої інстанції може бути подано протягом де сяти днів з дня отримання коп ії постанови, виготовленої в повному обсязі. Апеляційна с карга подається до адміністр ативного суду апеляційної ін станції через суд першої інс танції, який ухвалив оскаржу ване судове рішення. Копія ап еляційної скарги одночасно н адсилається особою, яка її по дає, до суду апеляційної інст анції.
У разі подання апеляційн ої скарги судове рішення, якщ о його не скасовано, набирає з аконної сили після поверненн я апеляційної скарги, відмов и у відкритті апеляційного п ровадження або набрання зако нної сили рішенням за наслід ками апеляційного проваджен ня.
Повний текст постанови с кладено 05 березня 2012 року.
Суддя Сподарик Н.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.02.2012 |
Оприлюднено | 28.03.2012 |
Номер документу | 22102159 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні