Постанова
від 27.03.2012 по справі 2а/0570/1807/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 березня 2012 р. с права № 2а/0570/1807/2012

Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді Буряк І. В.

при секретарі Телешові В.О .

за участю представників с торін:

позивача: Ламз ін В.Б.

відповідача: О СОБА_2 (дов.)

розглянувши у відкритому с удовому засіданні

позовну заяву Комуна льного підприємства зеленог о будівництва Калінінського району м. Донецька

до Державної податко вої інспекції у Калінінськом у районі м. Донецька

про визнання відмови незаконною, зобов'язання вчи нити певні дії

ВСТАНОВИВ:

Комунальне підприємство з еленого будівництва Калінін ського району м. Донецька (над алі - позивач) звернулось до Донецького окружного адміні стративного суду із позовом до Державної податкової інсп екції у Калінінському районі м. Донецька (надалі - відпові дач, ДПІ у Калінінському райо ні м. Донецька) про визнання ві дмови відповідача у видачі с відоцтва платника єдиного по датку, викладеної у листі від 19.01.2012р. №2624/15-113, незаконною; зобов'я зання відповідача видати сві доцтво про право сплати 5% єдин ого податку.

Позов мотивовано відмовою відповідачем у видачі свідо цтва платника єдиного податк у, що надана на підставі пп. 291.5.5 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України. В обґрунтування поз овних вимог позивач посилаєт ься на відсутність у нього ст атутного капіталу та неналеж ність органів місцевого само врядування до суб' єктів гос подарювання.

Позивач у судовому засідан ні від 27.03.2012р. позовні вимоги пі дтримав надав суду відповідн і пояснення та просив позов з адовольнити повністю.

Відповідач надав письмові заперечення на позовну заяв у, якими просив відмовити у за доволенні позовних вимог, вв ажаючи, що незалежно від наяв ності чи відсутності статутн ого капіталу єдиним засновни ком позивача є орган місцево го самоврядування, який не є п латником єдиного податку.

Представник відповідача у судовому засіданні від 27.03.2012р. проти задоволення позовних в имог заперечував з підстав н аведених у наданих письмових запереченнях.

Суд, заслухавши пояснення п редставників сторін, перевір ивши матеріали справи і обго воривши доводи адміністрати вного позову, дійшов наступн их висновків.

10.04.2001р. позивача зареєстрован о у якості юридичної особи, ід ентифікаційний код 31445599, місце знаходження: 83023, м. Донецьк, вул . Харитонова, 16, організаційно -правова форма за КОПФГ - ком унальне підприємство, про що зазначено у довідці № 543078 з ЄДР ПОУ.

Позивача створено на підст аві розпорядження міського г олови від 28.02.2001р. №280.

Згідно статуту позивача, за твердженого розпорядженням Донецького міського голови від 29.03.2001р. №443, майно підприємств а є міською власністю та закр іплюється за підприємством н а праві повного господарсько го відання. Органом, уповнова женим керувати майном підпри ємства, є виконавчий комітет міської ради.

У вказаному статуті відсут ні відомості про формування статутного капіталу.

Листом від 10.01.2012р. №2 позивач зв ернувся до відповідача із за явою про застосування спроще ної системи оподаткування із обранням четвертої групи.

До вказаної заяви позиваче м доданий розрахунок доходу за попередній календарний рі к, що передує року переходу на спрощену систему оподаткува ння.

На зазначену заяву відпові дачем надана відповідь від 19.0 1.2012р. № 2624/15-113, якою позивача повід омлено про те, що він не може б ути платником єдиного податк у у зв' язку із тим, що його єд иним засновником є орган міс цевого самоврядування, який не є платником єдиного подат ку, що на думку податкового ор гану не дозволяє позивачу бу ти платником єдиного податку згідно пп. 291.5.5 п. 291.5 ст. 291 Податков ого кодексу України.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством.

Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов'я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України.

Пунктом 291.3 ст. 291 Податкового кодексу України встановлено , що юридична особа чи фізична особа - підприємець може само стійно обрати спрощену систе му оподаткування, якщо така о соба відповідає вимогам, вст ановленим цією главою, та реє струється платником єдиного податку в порядку, визначено му цією главою.

Згідно пп. 2 п. 291.4 зазначеної с татті, четверта група - цеюри дичні особи - суб'єкти господа рювання будь-якої організаці йно-правової форми, які протя гом календарного року відпов ідають сукупності таких крит еріїв: середньооблікова кіль кість працівників не перевищ ує 50 осіб; обсяг доходу не пере вищує 5000000 гривень.

За приписами пп. 298.1.1 п. 298.1 ст. 298 П одаткового кодексу України, для обрання або переходу на с прощену систему оподаткуван ня суб'єкт господарювання по дає до органу державної пода ткової служби заяву.

Пунктом 299.8 ст. 299 Податкового кодексу України встановлено , що у разі відмови у видачі св ідоцтва платника єдиного под атку орган державної податко вої служби зобов'язаний нада ти протягом 10 календарних дні в з дня подання суб'єктом госп одарювання заяви письмову вм отивовану відмову, яка може б ути оскаржена суб'єктом госп одарювання у встановленому п орядку.

У відповідності до пп. 1 п. 299.9 с т. 299 Податкового кодексу Укра їни, підставами для прийнятт я органом державної податков ої служби рішення про відмов у у видачі суб'єкту господарю вання свідоцтва платника єди ного податку є невідповідніс ть такого суб'єкта господарю вання вимогам статті 291 цієї г лави.

Підпунктом 291.5.5 п. 291.5 ст. 291 Подат кового кодексу України перед бачено, що не можуть бути плат никами єдиного податку суб'є кти господарювання, у статут ному капіталі яких сукупніст ь часток, що належать юридичн им особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює аб о перевищує 25 відсотків.

Статтею 80 Цивільного кодекс у України встановлено, що юри дичною особою є організація, створена і зареєстрована у в становленому законом порядк у.

Частиною 2 ст. 81 Цивільного ко дексу України встановлено, щ о юридичні особи, залежно від порядку їх створення, поділя ються на юридичних осіб прив атного права та юридичних ос іб публічного права.

Юридична особа публічного права створюється розпорядч им актом Президента України, органу державної влади, орга ну влади Автономної Республі ки Крим або органу місцевого самоврядування.

Згідно ч. 1 ст. 62 Господарсько го кодексу України, підприєм ство - самостійний суб'єкт гос подарювання, створений компе тентним органом державної вл ади або органом місцевого са моврядування, або іншими суб 'єктами для задоволення сусп ільних та особистих потреб ш ляхом систематичного здійсн ення виробничої, науково-дос лідної, торговельної, іншої г осподарської діяльності в по рядку, передбаченому цим Код ексом та іншими законами

У відповідності до ч. 4 ст. 63Го сподарського кодексу Україн и, унітарне підприємство ств орюється одним засновником, який виділяє необхідне для т ого майно, формує відповідно до закону статутний капітал , не поділений на частки (паї), з атверджує статут, розподіляє доходи, безпосередньо або че рез керівника, який ним призн ачається, керує підприємство м і формує його трудовий коле ктив на засадах трудового на йму, вирішує питання реорган ізації та ліквідації підприє мства. Унітарними є підприєм ства державні, комунальні, пі дприємства, засновані на вла сності об'єднання громадян, р елігійної організації або на приватній власності засновн ика.

Частиною першою ст. 78 Господ арського кодексу України вст ановлено, що комунальне уніт арне підприємство утворюєть ся компетентним органом місц евого самоврядування в розпо рядчому порядку на базі відо кремленої частини комунальн ої власності і входить до сфе ри його управління.

Згідно ч. 1 ст. 16 Закону Україн и «Про місцеве самоврядуванн я в Україні», органи місцевог о самоврядування є юридичним и особами і наділяються цим т а іншими законами власними п овноваженнями, в межах яких д іють самостійно і несуть від повідальність за свою діяльн ість відповідно до закону.

Таким чином, Комунальне під приємство зеленого будівниц тва Калінінського району м. Д онецька - це комунальне уніта рне підприємство, яке створе не органом місцевого самовря дування, який є юридичною осо бою та не є платником єдиного податку, і входить до сфери йо го управління.

Суд вважає правомірною від мову відповідача у видачі св ідоцтва платника єдиного под атку, викладену у листі від 19.01. 2012р. №2624/15-113, у зв' язку із встанов ленням передбаченого пп. 291.5.5 п . 291.5 ст. 291 Податкового кодексу У країни обмеження.

На підставі наведеного, Суд вважає позовні вимоги таким и, що не підлягають задоволен ню.

Керуючись ст. ст. 11, 17, 69-72, 86, 87, 94, 128, 158-1 63, 167, 254 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. У позові Комунального під приємства зеленого будівниц тва Калінінського району м. Д онецька до Державної податко вої інспекції у Калінінськом у районі м. Донецька відмовит и повністю.

2. Постанова набирає законно ї сили порядку передбаченом у ст. 254 КАС України

3. Постанова прийнята у нара дчій кімнаті, вступна та резо лютивна частина проголошена у судовому засіданні 27 березн я 2012 року, повний текст виготов лено 2 квітня 2012 року.

4. Постанова може бути оскар жена до Донецького апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Донецький окружний адмі ністративний суд. Копія апел яційної скарги одночасно над силається особою, яка її пода є, до суду апеляційної інстан ції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня отримання копії поста нови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, було повідомлено про мо жливість отримання копії пос танови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк н а апеляційне оскарження пост анови суду обчислюється з на ступного дня після закінченн я п'ятиденного строку з момен ту отримання суб'єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду

Суддя Буряк І. В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.03.2012
Оприлюднено02.04.2012
Номер документу22224697
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/1807/2012

Ухвала від 12.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 12.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 27.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 06.03.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Троянова О.В.

Ухвала від 13.01.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Троянова О.В.

Ухвала від 30.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 11.05.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 20.04.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Постанова від 18.05.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін А. А.

Ухвала від 20.04.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін А. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні