Постанова
від 19.03.2012 по справі 2а-5700/11/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 березня 2012 року 2а -5700/11/1070

приміщення суду за адр есою: м. Київ, бул. Лесі Украї нки, 26 ,

час прийняття постанови : 18 год. 20 хв.

Київський окружний адміні стративний суд у складі:

головуючого судді Лиска І.Г.

при секретарі Васковець М.С.

за участю:

представника позивача: Якубовського Д.Є.

представника відповідача Літвінова О.А.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Укрбудсфера"

до Державної податкової інспекції у Вишг ородському районі Київської області

про визнання протипр авними дії начальника упра вління оподаткування юриди чних осіб Державної податков ої інспекції у Вишгородсько му районі ОСОБА_4 та відс утність компетенції (повнова жень) щодо визнання угод нікч емними при здійсненні,

в с т а н о в и в:

Товариство з обмежено ю відповідальністю "Укрбудсф ера" звернулось до Київськог о окружного адміністративно го суду з адміністративним п озовом до Державної податков ої інспекції у Вишгородськом у районі Київської області п ро визнання протиправними д ії начальника управління о податкування юридичних осі б Державної податкової інспе кції у Вишгородському район і ОСОБА_4 та відсутність к омпетенції (повноважень) щод о визнання угод нікчемними п ри здійсненні документально ї перевірки та складанні акт у перевірки від 30.09.2011 року №678/15-2/ 37496460.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що На чальником відділу адмініст рування ПДВ управління опод аткування юридичних осіб ДП І у Вишгородському районі Ки ївської області ОСОБА_4 п роведено невиїзну документа льну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрбудсфера" з питань дотрим ання вимог податкового закон одавства з податку на додану вартість за червень 2011 року, пр о що складено Акт від 30.09.2011 р. № 678/1 5-2/37496460, відповідно до якого прав очини укладені TOB «Укрбудсфер а»з контрагентами порушують публічний порядок, супереча ть інтересам держави та сусп ільства, вчинені удавано з ме тою приховування сплати пода тків третіх осіб.

Вказані порушення на думку відповідача виникли у зв'язк у з тим, що в ході аналізу мате ріалів податкової звітності , реєстраційних документів, з вітів та інших документів, вс тановлено відсутність необх ідних умов для досягнення ре зультатів відповідної підпр иємницької, економічної діял ьності в силу відсутності уп равлінського та технічного п ерсоналу, оборотних коштів, в иробничих активів, складськи х приміщень, транспортних за собів.

TOB «Укрбудсфера»вважає, пр отиправними дії начальника управління оподаткування юридичних осіб Державної под аткової інспекції у Вишгоро дському районі ОСОБА_4 та відсутність компетенції (по вноважень) щодо визнання уго д нікчемними при здійсненні документальної перевірки та складанні акту перевірки в ід 30.09.2011 року №678/15-2/37496460, тому позива ч звернувся до суду.

У судовому засіданні предс тавник позивача Якубовськ ий Д.Є. позовні вимоги підтр имав у повному обсязі та прос ив суд позов задовольнити. По яснив, що позивачем оскаржую ться лише дії начальника уп равління оподаткування юри дичних осіб Державної податк ової інспекції у Вишгородсь кому районі ОСОБА_4 та ві дсутність компетенції (повно важень) щодо визнання угод ні кчемними при здійсненні доку ментальної перевірки за резу льтатами якої складено акт перевірки від 30.09.2011 року №678/15-2/37496 460. Правомірність проведення перевірки та інші висновки перевірки позивачем не оска ржуються.

Представник відповідача Літвінов О.А. у судовому з асіданні заперечував проти позовних вимог з підстав, заз начених у письмових заперече ннях на позов. Пояснив, що про ведення невиїзної документа льної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрбудсфера" з питань дотрим ання вимог податкового закон одавства з податку на додану вартість за червень 2011 року ві дбулося відповідно до вимог чинного законодавства. Подат ковим органом при складанні акта дотримано вимоги чинног о законодавства, а тому проси в у задоволені адміністратив ного позову відмовити у повн ому обсязі.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, всебічно і по вно з' ясувавши фактичні обс тавини, на яких ґрунтується п озов, оцінивши докази, які маю ть юридичне значення для роз гляду справи і вирішення спо ру по суті, заслухавши предст авників сторін, суд вважає вс тановленими наступні обстав ини та відповідні їм правові дносини.

Товариство з обмеженою від повідальністю «Укрбудсфера »є юридичною особою, що зареє стрована Вишгородською рай онною державною адміністрац ією Київської області 14.02.2011р., н омер запису в Єдиному держав ному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємц ів 1 334 102 0000 003521, що підтверджується Свідоцтвом про державну реє страцію юридичної особи Сер ії А01 № 335708.

На підставі частини (п.)1 ст. 11 Закону України від 4 грудня 199 0 року № 509-ХІІ „Про державну под аткову службу в Україні" н ачальником управління опода ткування юридичних осіб ДПІ у Вишгородському районі ОС ОБА_4 згідно із п.п.20.1.4, 20.1.6 п.20.1 ст. 20, п 75.1 ст75 Податкового кодексу У країни від 02.12.2010 року №2755-VI провед ено невиїзну документальну п еревірку Товариство з обмеже ною відповідальністю "Укрбуд сфера", код за ЄДРПОУ 37496460 з пита нь дотримання вимог податков ого законодавства з податку на додану вартість за червен ь 2011 року.

За результатами перевірки було складено Акт від 30.09.2011 рок у № 678/15-2/37496460 про дотримання вимо г податкового законодавств а з податку на додану вартіст ь ТОВ «Укрбудсфера»за черве нь 2011 року.

У ході перевірки було вст ановлено: «Згідно ст. 203, п.1 та п.2 , ст. 215, ч. 1 ст. 216, ст. 228 Цивільного Ко дексу України по операціям п родажу товарів, робіт, послуг встановлено ознаки нікчемн ості правочинів між TOB «Укрбу дсфера»та TOB «Торгбудкомплек с -ЛТД»та підприємствами - по купцями та постачальниками.

Відповідно до частини 1, 5 ст . 203 , п. 1, 2 ст. 215, ст. 228 Цивільного Ко дексу України, зазначені пра вочини мають ознаки нікчемн ості та є нікчемними - в силу з акону. Правочини укладені ТО В «Укрбудсфера»з контрагент ами порушують публічний пор ядок , суперечать інтересам д ержави та суспільства , вчине ні удавано з метою приховув ання сплати податків треті х осіб. Перевіркою встановле но відсутність поставок тов арів та укладання угод з мет ою настання реальних наслід ків. В зв' язку з тим, що угоди поставки є нікчемними, нікче мни правочин є недійсним в си лу закону, такий нікчемний пр авочин не створює інших юрид ичних наслідків , крім тих, що пов' язані з його недійсніс тю. В даному випадку відсутн і як база так і об' єкт опода ткування податком на додану вартість.»

Вказані висновки акту пере вірки є правомірними у зв' я зку з наступним.

Відділом податкової мілі ції ДПІ у Вишгородському рай оні Київської області в рамк ах відпрацювання підприємст ва TOB «Укрбудсфера»було здійс нено наступні заходи.

Здійснено виїзд на реєстра ційну адресу підприємства (м . Вишгород, промисловий майда н «Карат», буд-5Ф, прим.1) та вста новлено, що підприємство за д аною адресою не знаходиться. Складено довідку про відсут ність за місцем реєстрації TOB «Укрбудсфера»від 20.09.2011 року № 20 23.

20.09.2011 року керівник підприємс тва TOB «Укрбудсфера»Рясной Олексій Вікторович надав п ояснення , в якому зазначено: « Місце проживання (місце проп иски) : м. Київ, вул. А Бучми, 3, кв .33. Фактично TOB «Укрбудсфера» розташовано за адресою : м. Виш город промисловий майдан «Ка рат», буд-5Ф, прим.1. ( таблички, ви віски відсутні, автотранспор т, складські приміщення у TOB «У крбудсфера»відсутні.). З прив оду взаємовідносин TOB «Укрбуд сфера»та TOB «Торгбудкомплекс -ЛТД»можу пояснити, що вказан е підприємство було залучено як субпідрядник, та укладавс я за адресою : м. Вишгород пром исловий майдан «Карат», буд-5Ф , прим.1. Під час укладання угод и зі сторони TOB «Торгбудкомпле кс - ЛТД»виступав керівник вк азаного підприємства ОСОБ А_6. Які ще роботи фактично ви конувались TOB «Торгбудкомпле кс-ЛТД»по даному майданчику йому не відомо, той факт за рах унок яких трудових ресурсів та техніки TOB «Торгбудкомплек с ЛТД»були виконані роботи й ому також не відомо. Роботи TOB « Торгбудкомплекс ЛТД»були ви конані у визначені договором строки.»

На підтвердження фінанс ово-господарських взаємовід носин з ТОВ «Торгбудкомплекс - ЛТД»платником до податково го органу надано копії перви нних документів, а саме: догов ір на виконання робіт та нада ння послуг № 0501-П від 04.05.2011 року; до говір №0503-Т від 04.05.2011 року.

У всіх видаткових накладни х, податкових накладних та до говору поставки значиться ос оба яка відвантажила товар т а підписала зазначені первин ні документи - ОСОБА_6.

Оригіналів первинних доку ментів (платіжні доручення, в иписки банку, векселі тощо) що до підтвердження здійснення розрахунків між TOB «Укрбусфер а»та TOB «Торгбудкомплекс-ЛТД» , інформації щодо відсутност і/наявності (регістри бухгал терського обліку) заборгован ості між TOB «Укрбудсфера»та TOB « Торгбудкомплекс- ЛТД»та будь -яких інших первинних докуме нтів бухгалтерського та пода ткового обліку щодо взаємові дносин між TOB «Укрбудсфера»та TOB «Торгбудкомплекс- ЛТД»до п еревірки не надано.

На адресу ДПІ у Вишгородс ькому районі Київської облас ті 29.09.2011 року надійшов висново к спеціаліста від Науково - до слідного експертно - криміна лістичного центру при ГУМУС України в Київській області № 282 від 28.09.2011 року, у відповіднос ті до якого підписи в договор ах (№ 0501-Т від 04.05.2011 року, №0503-Т від 04.05. 2011 року) та податкових накладн их, виданих TOB «Торгбудкомплек с - ЛТД»в графі «Керівник підп риємства підпис», а саме: № 3046 в ід 30.06.2011, № 3045 від 30.06.2011 року, № 3027 від 30.0 6.2011 року, № 3026 від 30.06.2011 року, № 3044 від 30.06.2011 року, № 3041 від 30.06.2011 року, № 3040 від 30.06.2011 року, № 3039 від 30.06.2011 року, № 3038 ві д 30.06.2011 року, № 3037 від 30.06.2011 року, № 3036 в ід 30.06.2011 року, № 3035 від 30.06.2011 року, № 3034 від 30.06.2011 року, № 3033 від 30.06.2011 року, №30 32 від 30.06.2011 року, № 3031 від 30.06.2011 року , № 3030 від 30.06.2011 року, № 3029 від 30.06.2011 року, № 3025 від 30.06.2011 року, № 3024 від 30.06.2011 року , № 3022 від 30.06.2011 року, № 3021 від 30.06.2011 рок у, № 3020 від 30.06.2011 року, № 3019 від 30.06.2011рок у, № 3018 від 30.06.2011 року, № 3017 від 30.06.2011 ро ку, № 3016 від 30.06.2011 року, № 3015 від 30.06.2011 р оку, № 3014 від 30.06.2011 року, № 3013 від 30.06.2011 року, № 3012 від 30.06.2011 року, № 3011 від 30.06.2 011 року № 3010 від 30.06.2011, № 309 від 30.06.2011 рок у, № 308 від 30.06.2011 року, № 307 від 30.06.2011 рок у, № 295 від 29.06.2011 року, № 294 від 29.06.2011 рок у, № 293 від 29.06.2011 року, № 292 від 29.06.2011 рок у, № 291 від 29.06.2011 року, № 282 від 28.06.2011 рок у, № 281 від 28.06.2011року, № 2310 від 23.06.2011 рок у, № 239 від 23.06.2011 року, № 227 від 22.06.2011 рок у, № 226 від 22.06.2011 року, № 225 від 22.06.2011 рок у , № 219 від 21.06.2011 року, № 204 від 20.06.2011 рок у, № 154 від 15.06.2011 року, № 146 від 14.06.2011 рок у, № 145 від 14.06.2011 року, № 79 від 07.06.2011 рок у, № 78 від 07.06.2011 року, № 77 від 07.06.2011року , № 76 від 07.06.2011 року, № 75 від 07.06.2011 року , № 66 від 06.06.2011року, № 65 від 06.06.2011 року, № 64 від 06.06.2011 року, № 14 від 01.06.2011 року виконані не гр. ОСОБА_6, а ін шою особою.

Так, відповідно, нормами ста тті 202 Цивільного Кодексу Укра їни визначено, що правочином є дія особи, спрямована на на буття, зміну або припинення ц ивільних прав і обов'язків.

Згідно з частиною першою с татті 215 Цивільного Кодексу Ук раїни підставою недійсності правочину є недодержання в м омент вчинення правочину сто роною (сторонами) вимог, встан овлених частинами 1-3, 5, 6 статті 203 цього Кодексу.

Нормами статті 203 Цивільно го Кодексу України встановле но, що особа, яка вчиняє правоч ин, повинна мати необхідний о бсяг цивільної дієздатності ; волевиявлення учасника пра вочину має бути вільним і від повідати його внутрішній вол і; правочин має бути спрямова ний на реальне настання прав ових наслідків, що обумовлен і ним.

Згідно наданих пояснень к ерівником підприємства щодо транспортування товарів вст ановлено, що у TOB «Укрбудсфера »відсутні на балансі транспо ртні засоби, немає можливост і встановити вид такого тран спорту, розмір витрат, особу, я ка понесла дані витрати, можл ивість здійснення таких опер ацій та віддаленості контраг ентів один від одного.

До перевірки не надано перв инні документи, що підтвердж ують наявність трудових ресу рсів у TOB «Укрбудсфера», які пр иймали участь у прийманні то вару від постачальника. Тако ж не надано первинні докумен ти щодо підтвердження фактич ного зберігання товарів.

Не надано первинні докумен ти щодо фактичного отримання послуг по організації наван тажувально-розвантажувальн их робіт (місце надання послу г, назва товарів, які навантаж увались-розвантажувались, ки м фактично виконані послуги (трудові ресурси) тощо); послуг з пакування, сортування (назв а товарів, місце виконання та ких робіт (послуг), ким фактичн о виконані послуги (трудові р есурси) тощо).

Крім того, відповідно до ста тті 13 Закону України від 17.05.2001р. № 2406- 111 «Про підтвердження відпо відності»із змінами та допов неннями, постачальник зобов' язаний: реалізовувати продук цію за умови наявності у доку ментах, згідно з якими йому пе редано відповідну продукцію , реєстраційних номерів серт ифіката відповідності чи сві доцтва про визнання відповід ності та/або декларації про в ідповідність, якщо це встано влено технічним регламентом на відповідний вид продукці ї; припиняти реалізацію прод укції, якщо вона не відповіда є вимогам нормативних докуме нтів, зазначеним у деклараці ї про відповідність або у сер тифікаті відповідності чи св ідоцтві про визнання відпові дності.

Сертифікатів якості до перевірки TOB «Укрбудсфера»та кож не надано.

Таким чином, правові за сади регулювання, організаці ї, ведення бухгалтерського о бліку та складання фінансово ї звітності в Україні виз начаються Законом України ві д 16.07.99 № 996-ХІУ «Про бухгалтерськ ий облік та фінансову звітні сть в Україні»із змінами та доповненнями (далі - Закон № 996 - XIV).

Відповідно до статті 2 Закон у № 996 - XIV визначено, що сфера дії вказаного Закону поширюєтьс я на всіх юридичних осіб ство рених відповідно до законода вства України, незалежно від їх організаційно - правових ф орм і форм власності, які зобо в'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законода вством.

Бухгалтерський облік є обо в'язковим видом обліку, який в едеться підприємством. Фінан сова, податкова, статистична та інші види звітності, що вик ористовують грошовий вимірн ик, ґрунтуються на даних бухг алтерського обліку (пункт 2 ст атті 3 Закону № 996 - XIV).

Згідно статті 4 Закону № 996 - XIV о дним із основних принципів н а яких ґрунтується бухгалте рський облік є принцип прева лювання сутності над формою, а саме: «... операції обліковую ться відповідно до їх сутнос ті, а не лише виходячи з юридич ної форми».

Згідно з частиною другою ст атті 6 Закону № 996 - XIV, регулюван ня питань методології бухгал терського обліку та фінансов ої звітності здійснюється Мі ністерством фінансів Україн и, яке затверджує національн і положення (стандарти) бухга лтерського обліку, інші норм ативно - правові акти щодо вед ення бухгалтерського обліку та складання фінансової зві тності.

Відповідно до частини трет ьої статті 8 Закону № 996-ХІУ відп овідальність за організацію бухгалтерського обліку та з абезпечення фіксування факт ів здійснення „ всіх господа рських операцій у первинних документах, збереження оброб лених документів, регістрів і звітності протягом встанов леного терміну, але не менше т рьох років, несе власник (влас ники) або уповноважений орга н (посадова особа), який здійсн ює керівництво підприємство м відповідно до законодавств а та установчих документів.

Крім того, частиною восьмою статті 9 Закону № 996 - XIV визначен о, що відповідальність за нес воєчасне складання первинни х документів і регістрів бух галтерського обліку та недос товірність відображених у ни х даних несуть особи, які скла ли та підписали ці документи .

Також визначено, що керівни к підприємства зобов'язаний створити необхідну умови для правильного ведення бухгалт ерського обліку, забезпечити неухильне виконання всіма п ідрозділами, службами та пра цівниками, причетними до бух галтерського обліку, правомі рних вимог бухгалтера щодо д отримання порядку оформленн я та подання до обліку первин них документів (частина шост а статті 8 Закону № 996-ХІУ).

Відповідно до пункту 1 статт і 9 Закону № 996-ХІУ підставою для бухгалтерського обліку госп одарських операцій є первинн і документи, які фіксують фак ти здійснення господарських операцій. Первинні документ и повинні бути складені під ч ас здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закі нчення. Для контролю та впоря дкування оброблення даних на підставі первинних документ ів можуть складатися зведені облікові документи.

Термін «первинний докуме нт»визначено статтею 1 Закон у № 996-ХІУ, а саме це - документ, як ий містить відомості про гос подарську операцію та підтве рджує її здійснення.

Відповідно до пункту 2 статт і 9 Закону № 996-ХІУ первинні та з ведені облікові документи мо жуть бути складені на паперо вих або машинних носіях і пов инні мати такі обов'язкові ре квізити: назву документа (фор ми); дату і місце складання; на зву підприємства, від імені я кого складено документ; зміс т та обсяг господарської опе рації, одиницю виміру господ арської операції; посади осі б, відповідальних за здійсне ння господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші да ні, що дають змогу ідентифіку вати особу, яка брала участь у здійсненні господарської оп ерації.

Підпунктом 1.2 пункту 1 Положе ння про документальне забезп ечення записів у бухгалтерсь кому обліку, затвердженого н аказом Міністерства фінансі в України від 24.05.1995р. № 88 і зареєс трованого в Міністерстві юст иції України від 05.06.1995 р. за № 168/704 в редакції, що діяла на дату зді йснення фінансово - господар ських операцій (далі - Положен ня № 88) визначено, що господарс ькі операції відображаються в бухгалтерському обліку ме тодом їх суцільного і безпер ервного документування. Запи си в облікових регістрах про вадяться на підставі первинн их документів, створених від повідно до вимог даного Поло ження.

Підпунктом 2.1 пункту 2 Положе ння № 88 встановлено, що первин ні документи - це письмові сві доцтва, що фіксують та підтве рджують господарські операц ії, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (вл асника) на їх проведення.

Господарські операції - це ф акти підприємницької та іншо ї діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'яз ань і фінансових результатів .

Підпунктом 2.4 пункту 2 Положе ння № 88 передбачено, що первин ні документи (на паперових і м ашинозчитуваних носіях інфо рмації) для надання їм юридич ної сили і доказовості повин ні мати такі обов'язкові рекв ізити: назва підприємства, ус танови, від імені яких складе ний документ, назва документ а (форми), код форми, дата і місц е складання, зміст господарс ької операції та її вимірник и (у натуральному і вартісном у виразі), посади, прізвища і п ідписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення госп одарської операції і складан ня первинного документа.

Відповідно до підпункту 2.16 п ункту 2 Положення № 88 забороня ється приймати до виконання документи на операції, що суп еречать законодавчим та норм ативним актам.

Таким чином, первинні докум енти, які складені суб'єктами господарської діяльності на операції, що суперечать зако нодавчим і нормативним актам , та такі що не відповідають су тності і не несуть доказовос ті відносно змісту здійснено ї операції, не є документами, я кі можуть бути підставою для відображення в облікових ре гістрах бухгалтерського та п одаткового обліку. Описані в акті копії документів, склад ені між ТОВ «Укрбудсфера»та ТОВ «Торгбудкомплекс», є нед ійсними та нікчемними.

Вимоги до податкової накла дної визначені наказом ДПА У країни від 21.12.2010 № 969, зареєстрова ний в Міністерстві юстиції У країни 29 грудня 2010 р. за № 1401/18696, із з мінами та доповненнями (далі - Порядок № 969), а саме: передбаче но, що податкову накладну скл адає особа, яка зареєстрован а як платник податку в податк овому органі та якій присвоє но індивідуальний податкови й номер платника податку на д одану вартість .

В пункті 18 Порядку №969 вказан о всі складені примірники по даткової накладної підписую ться особою, уповноваженою п латником податку здійснюват и постачання товарів/послуг, та скріплюються печаткою та кого платника податку - прода вця.

Згідно пункту 201.1 статті 201 Под аткового кодексу - платник по датку зобов'язаний надати по купцю (отримувачу) на його вим огу податкову накладну.

Згідно пункту 201.6 статті 201 Под аткового кодексу - податкова накладна є податковим докум ентом і одночасно відображає ться у податкових зобов'язан нях і реєстрі виданих податк ових накладних продавця та р еєстрі отриманих податкових накладних покупця.

Згідно пункту 201.8 статті 201 Под аткового кодексу - право на на рахування податку та складан ня податкових накладних нада ється виключно особам - зареє строваним як платники податк у.

Згідно пункту 198.6 ст.198 Подат кового кодексу до податковог о кредиту не відносяться сум и податку, сплаченого (нарахо ваного) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтвердж ені податковими накладними а бо оформлені з порушенням ви мог чи не підтверджені митни ми деклараціями (іншими поді бними документами згідно з п .201.11 ст. 201 цього Кодексу).

У разі якщо на момент переві рки платника податку органом державної податкової служби суми податку, які попередньо віднесені до податкового кр едиту, залишаються не підтве рдженими зазначеними цим пун ктом документами, платник по датку несе відповідальність відповідно до закону.

Згідно пункту 200.1 ст.200 Подат кового кодексу сума податку, що підлягає сплаті (перераху ванню) до Державного бюджету України або бюджетному відш кодуванню, визначається як р ізниця між сумою податкового зобов'язання звітного (подат кового) періоду та сумою пода ткового кредиту такого звітн ого (податкового) періоду. При позитивному значенні суми, р озрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті , така сума підл ягає сплаті (перерахуванню) д о бюджету у строки, встановле ні цим розділом.

Крім того, за визначенням пі дпункту 185.1 Податкового кодек су об'єктом оподаткування є о перації з поставки товарів т а послуг, місце надання яких з находиться на митній територ ії України. Визначальною озн акою оподатковуваної податк ом на додану вартість господ арської операції є місце над ання товару покупцю, з фактом якого поставка вважається в иконаною.

Відповідно до пункту 8 та 9 ро зділу 3 Порядку заповнення і п одання податкової деклараці ї з податку на додану вартіст ь, затвердженого наказом ДПА України від 25.01.2011 № 41, зареєстров аного в Міністерстві юстиції України від 16.02.2011 за № 197/18935 із змін ами та доповненнями (далі - Пор ядок № 41) платник податку само стійно обчислює суму податко вого зобов'язання, яку зазнач ає в декларації. Дані, наведен і в декларації, мають відпові дати даним бухгалтерського т а податкового обліку платник а.

Податкова звітність повин на бути підписана керівником платника податку або уповно важеною особою , а також особо ю, яка відповідає за ведення б ухгалтерського обліку та под ання податкової декларації д о органу державної податково ї служби. У разі ведення бухга лтерського обліку і подання податкової декларації безпо середньо керівником платник а податку така податкова дек ларація підписується таким к ерівником та особою яка відп овідає за ведення бухгалтерс ького обліку.

Порядком № 41 передбачено, щ о показники додатків до пода ткової декларації повинні ко респондуватись з даними відп овідної декларації.

Крім того, згідно ст. 201.14 та 201.15 П одаткового кодексу платники податку зобов'язані вести ок ремий облік операцій з поста чання товарів/ послуг які під лягають оподаткуванню, а так ож які не є об'єктом оподаткув ання та звільненні від опода ткування згідно з цим розділ ом.

Зведені результати такого обліку відображаються у под аткових деклараціях, форма я ких встановлюється у порядку , передбаченою статтею 46 цьог о Кодексу. Платник податку ве де реєстр виданих та отриман их в електронному вигляді , у я кому зазначаються порядкови й номер податкової накладної , дата її виписки (отримання), з агальна сума постачання та с ума нарахованого податку , а т акож реєстраційний номер пла тника податку - продавця , який видав податкову накладну та кому платнику. Форма і порядо к заповнення реєстру виданих та отриманих податкових вст ановлюється відповідно до ви мог розділу II Податкового код ексу.

Таким чином, оформлення TOB «У крбудсфера»договору на вико нання робіт та надання послу г № 0501-Т від 04.05.2011 року , та первинн их документів щодо придбання товарів від TOB «Торгбудкомпле кс-ЛТД », є нікчемним, без намі ру здійснення господарської діяльності, реальною метою я кого є надання фінансових по слуг, безтоварних операцій щ о не може бути спрямоване на р еальне настання правових нас лідків та суперечить зазначе ним вище нормам Цивільного К одексу України.

Враховуючи вищезазначене та те, що TOB «Торгбудкомплекс -Л ТД»є основним постачальнико м TOB «Укрбудсфера», у червні 2011 р оку перевіркою правомірно в становлено відсутність дока зів фактичного отримання TOB «У крбудсфера»товарно-матеріа льних цінностей від постачал ьників та їх подальше відван таження на адресу контрагент ів.

Згідно ст. 228 Цивільного коде ксу України правочин вважаєт ься таким, що порушує публічн ий порядок, якщо він був спрям ований на порушення конститу ційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошко дження майна фізичної або юр идичної особи, держави. Автон омної Республіки Крим, терит оріальної громади, незаконне заволодіння ним.

Згідно п. 19 ст. 2 Бюджетного ко дексу України доходи бюджету - усі податкові, неподаткові т а інші надходження на безпов оротній основі, справляння я ких передбачено законодавст вом України (включаючи транс ферти, дарунки, гранти);

Згідно ст. 9 Бюджетного ко дексу України доходи бюджету класифікуються за такими ро зділами: податкові надходжен ня, неподаткові надходження, доходи від операцій з капіта лом, трансферти.

Згідно ч. 2 ст. 9 вказаного Код ексу податковими надходженн ями визнаються передбачені п одатковими законами України загальнодержавні і місцеві податки, збори та інші обов'яз кові платежі.

Несплачений підприємствам и - покупцями TOB «Укрбусфера»п одаток на додану вартість, вн аслідок неправомірного форм ування податкового кредиту ч ерез укладання нікчемних пра вочинів, є дохідною частиною державного бюджету, власніс тю держави.

Таким чином, укладені угоди між TOB «Укрбудсфера»та постач альниками і покупцями супере чать моральним засадам суспі льства, порушують публічний прядок і згідно ст. 228 Цивільно го кодексу України і мають о знаки нікчемних.

Стаття 234 ЦК України визнача є, що фіктивним є правочин, яки й вчинено без наміру створен ня правових наслідків, які об умовлювалися цим правочином

Ст.235 ЦК України визначає, що якщо правочин вчинений сторо нами для приховання іншого п равочину (удаваний правочин) , відносини сторін регулюють ся правилами щодо правочину, який сторони насправді вчин или.

Ст.13 ЦК України визначає, щ о при здійсненні цивільних п рав особа повинна додержуват ись моральних засад суспільс тва. Не допускається зловжив ання правом. У разі недодержа ння цих вимог, суд може зобов'я зати особу припинити зловжив ання своїми правами.

Удаваною угодою, є угода , яка не має іншої очевидної ек ономічної мети крім податков ої вигоди - зменшення податко вих зобов'язань або їх перене сення на іншого суб'єкта. В так ому випадку укладена угода є удаваною (номінальною) і факт ично має на меті іншу угоду (фа ктичну) - угоду, яка має метою в иключно податкову вигоду.

Податкова вигода не може р озглядатись в якості самості йної ділової мети. Тому, якщо п ід час перевірки встановлюєт ься, що головною метою, пересл ідуваною платником податку, було одержання доходу винятк ово або переважно за рахунок податкової вигоди, зокрема з меншення податкових зобов'яз ань, за відсутності наміру зд ійснювати реальну підприємн ицьку діяльність, у визнанні обґрунтованості її одержанн я має бути відмовлено.

Податкова вигода може бути визнана необґрунтованою, зо крема, у випадках, якщо для ціл ей оподаткування операції вр аховані не відповідно до їх д ійсного економічного змісту або враховані операції, не об умовлені розумними економіч ними або іншими причинами (ці лями ділового характеру). Под аткова вигода не може бути ви знана обґрунтованою, якщо во на виникає не у зв'язку із здій сненням реальної підприємни цької або іншої економічної діяльності.

У зв'язку з всіма фактами які були наведені вище, а саме : неможливість фактичного зд ійснення TOB «Укрбудсфера»гос подарських операцій через ві дсутність майна та інших мат еріальних ресурсів, економіч но необхідних для здійснення операцій з купівлі-продажу; в ідсутність необхідних умов д ля досягнення результатів ек ономічної діяльності у зв'яз ку з відсутністю основних фо ндів, складських приміщень, т ранспортних засобів, трудови х ресурсів; порушення ч. 1 ст. 203, ч .1 ст.207, ст. 215 , п 1 ст. 216, ст. 228, ЦК Украї ни в частині недодержання ви мог зазначених статей в моме нт вчинення правочинів, які н е спрямовані на реальне наст ання правових наслідків, що о бумовлені ними по правочинах , здійснених TOB «Укрбудсфера»з постачальниками та покупцям и; єдиною метою проведення до кументування фактично не зді йснених господарських опера цій по отриманню продукції в ід TOB «Укрбудсфера»- до його по купців, є отримання податков ої вигоди для контрагентів TOB «Укрбудсфера», і як наслідок несплата платежів до бюджет у.

Враховуючи вищенаведен е - усі операції купівлі-прода жу TOB «Укрбудсфера»не спричин яють реального настання прав ових наслідків, а отже - мають ознаки нікчемності по ланцю гу до «вигодонабувача».

Отже, перевіркою правомірн о було встановлено що згідн о ст. 203, п.1 та п.2, ст. 215, ч. 1 ст. 216, ст. 228 Ц ивільного Кодексу України по операціям продажу товарів, р обіт послуг встановлено озна ки нікчемності правочинів м іж TOB «Укрбудсфера»та TOB «Торгб удкомплекс -ЛТД»та підприємс твами - покупцями та постачал ьниками.

Відповідно до пунктів 1, 2, 3 т а 9 частини третьої статті 2 Ко дексу адміністративного суд очинства України у справах щ одо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб' єктів вл адних повноважень адміністр ативні суди перевіряють, чи п рийняті (вчинені) вони: на підс таві, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією України , з використа нням повноваження усіх обста вин, що мають значення для при йняття рішення (вчинення дії ), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття р ішення.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної вл ади та органи місцевого само врядування, їх посадові особ и, зобов'язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС Укр аїни встановлено, що в адміні стративних справах про проти правність рішень, дій чи безд іяльності суб'єкта владних п овноважень обов'язок щодо до казування правомірності сво го рішення, дії чи бездіяльно сті покладається на відповід ача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи вищезазначен е, суд дійшов висновку, що нача льник управління оподаткув ання юридичних осіб Державн ої податкової інспекції у Ви шгородському районі ОСОБ А_4 під час проведення неви їзної документальної переві рки Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Укрбудсфер а" з питань дотримання вимог п одаткового законодавства з п одатку на додану вартість за червень 2011 року діяла відпов ідно до вимог чинного законо давства, нею дотримано вимог и чинного законодавства, а то му позовні вимоги є необґрун тованими та такими, що не підл ягають задоволенню.

Відповідно до частини дру гої статті 94 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, якщо судове рішення ухвал ене на користь сторони - суб ' єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторон и всі здійснені нею документ ально підтверджені судові ви трати, пов' язані із залучен ням свідків та проведенням с удових експертиз. Відповідач не надав суду доказів понесе ння ним судових витрат, тому п ідстави для присудження на й ого користь судових витрат в ідсутні.

Керуючись статтями 9, 11, 14, 69-72, 86, 94 , 159 - 163, 167, 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д,

п о с т а н о в и в:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відп овідальністю "Укрбудсфера" д о Державної податкової інсп екції у Вишгородському район і Київської області про визн ання протиправними дії нач альника управління оподатк ування юридичних осіб Держа вної податкової інспекції у Вишгородському районі ОС ОБА_4 та відсутність компет енції (повноважень) щодо визн ання угод нікчемними при зді йсненні документальної пере вірки та складанні акту пере вірки від 30.09.2011 року №678/15-2/37496460- відм овити

Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст року подання апеляційної ска рги, якщо скаргу не було подан о в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасова но, набирає законної сили піс ля повернення апеляційної ск арги, відмови у відкритті апе ляційного провадження або на брання законної сили рішення м за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на поста нову суду подається до Київс ького апеляційного адмініст ративного суду через Київськ ий окружний адміністративни й суд протягом десяти днів з д ня отримання копії постанови .

Суддя Лиска І.Г.

Дата виготовлення і пі дписання повного тексту пост анови - 22 березня 2012 р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.03.2012
Оприлюднено05.04.2012
Номер документу22284714
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5700/11/1070

Ухвала від 11.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Постанова від 19.03.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 18.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 21.02.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 23.01.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 16.08.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кучма А.Ю.

Постанова від 19.03.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні