Постанова
від 19.03.2012 по справі 2а-5700/11/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 березня 2012 року 2а-5700/11/1070

приміщення суду за адресою: м. Київ, бул. ОСОБА_1, 26 ,

час прийняття постанови : 18 год. 20 хв.

Київський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Лиска І.Г.

при секретарі Васковець М.С.

за участю:

представника позивача: ОСОБА_2

представника відповідача ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрбудсфера"

до Державної податкової інспекції у Вишгородському районі Київської області

про визнання протиправними дії начальника управління оподаткування юридичних осіб Державної податкової інспекції у Вишгородському районі ОСОБА_4 та відсутність компетенції (повноважень) щодо визнання угод нікчемними при здійсненні,

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрбудсфера" звернулось до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Вишгородському районі Київської області про визнання протиправними дії начальника управління оподаткування юридичних осіб Державної податкової інспекції у Вишгородському районі ОСОБА_4 та відсутність компетенції (повноважень) щодо визнання угод нікчемними при здійсненні документальної перевірки та складанні акту перевірки від 30.09.2011 року №678/15-2/37496460.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Начальником відділу адміністрування ПДВ управління оподаткування юридичних осіб ДПІ у Вишгородському районі Київської області ОСОБА_4 проведено невиїзну документальну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрбудсфера" з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за червень 2011 року, про що складено Акт від 30.09.2011 р. № 678/15-2/37496460, відповідно до якого правочини укладені TOB «Укрбудсфера»з контрагентами порушують публічний порядок, суперечать інтересам держави та суспільства, вчинені удавано з метою приховування сплати податків третіх осіб.

Вказані порушення на думку відповідача виникли у зв'язку з тим, що в ході аналізу матеріалів податкової звітності, реєстраційних документів, звітів та інших документів, встановлено відсутність необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського та технічного персоналу, оборотних коштів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів.

TOB «Укрбудсфера»вважає, протиправними дії начальника управління оподаткування юридичних осіб Державної податкової інспекції у Вишгородському районі ОСОБА_4 та відсутність компетенції (повноважень) щодо визнання угод нікчемними при здійсненні документальної перевірки та складанні акту перевірки від 30.09.2011 року №678/15-2/37496460, тому позивач звернувся до суду.

У судовому засіданні представник позивача ОСОБА_2 позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд позов задовольнити. Пояснив, що позивачем оскаржуються лише дії начальника управління оподаткування юридичних осіб Державної податкової інспекції у Вишгородському районі ОСОБА_4 та відсутність компетенції (повноважень) щодо визнання угод нікчемними при здійсненні документальної перевірки за результатами якої складено акт перевірки від 30.09.2011 року №678/15-2/37496460. Правомірність проведення перевірки та інші висновки перевірки позивачем не оскаржуються.

Представник відповідача ОСОБА_3 у судовому засіданні заперечував проти позовних вимог з підстав, зазначених у письмових запереченнях на позов. Пояснив, що проведення невиїзної документальної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрбудсфера" з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за червень 2011 року відбулося відповідно до вимог чинного законодавства. Податковим органом при складанні акта дотримано вимоги чинного законодавства, а тому просив у задоволені адміністративного позову відмовити у повному обсязі.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши представників сторін, суд вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрбудсфера»є юридичною особою, що зареєстрована Вишгородською районною державною адміністрацією Київської області 14.02.2011р., номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 1 334 102 0000 003521, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серії А01 № 335708.

На підставі частини (п.)1 ст.11 Закону України від 4 грудня 1990 року № 509-ХІІ „Про державну податкову службу в ОСОБА_1" начальником управління оподаткування юридичних осіб ДПІ у Вишгородському районі ОСОБА_4 згідно із п.п.20.1.4, 20.1.6 п.20.1 ст.20, п 75.1 ст75 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI проведено невиїзну документальну перевірку Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрбудсфера", код за ЄДРПОУ 37496460 з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за червень 2011 року.

За результатами перевірки було складено Акт від 30.09.2011 року № 678/15-2/37496460 про дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість ТОВ «Укрбудсфера»за червень 2011 року.

У ході перевірки було встановлено: «Згідно ст. 203, п.1 та п.2, ст. 215, ч. 1 ст. 216, ст. 228 Цивільного Кодексу України по операціям продажу товарів, робіт, послуг встановлено ознаки нікчемності правочинів між TOB «Укрбудсфера»та TOB «Торгбудкомплекс -ЛТД»та підприємствами - покупцями та постачальниками.

Відповідно до частини 1, 5 ст. 203 , п. 1, 2 ст. 215, ст. 228 Цивільного Кодексу України, зазначені правочини мають ознаки нікчемності та є нікчемними - в силу закону. Правочини укладені ТОВ «Укрбудсфера»з контрагентами порушують публічний порядок , суперечать інтересам держави та суспільства , вчинені удавано з метою приховування сплати податків третіх осіб. Перевіркою встановлено відсутність поставок товарів та укладання угод з метою настання реальних наслідків. В зв'язку з тим, що угоди поставки є нікчемними, нікчемни правочин є недійсним в силу закону, такий нікчемний правочин не створює інших юридичних наслідків , крім тих, що пов'язані з його недійсністю. В даному випадку відсутні як база так і об'єкт оподаткування податком на додану вартість.»

Вказані висновки акту перевірки є правомірними у зв'язку з наступним.

Відділом податкової міліції ДПІ у Вишгородському районі Київської області в рамках відпрацювання підприємства TOB «Укрбудсфера»було здійснено наступні заходи.

Здійснено виїзд на реєстраційну адресу підприємства (м. Вишгород, промисловий майдан «Карат», буд-5Ф, прим.1) та встановлено, що підприємство за даною адресою не знаходиться. Складено довідку про відсутність за місцем реєстрації TOB «Укрбудсфера»від 20.09.2011 року № 2023.

20.09.2011 року керівник підприємства TOB «Укрбудсфера»ОСОБА_5 надав пояснення , в якому зазначено: «Місце проживання (місце прописки) : АДРЕСА_1. Фактично TOB «Укрбудсфера»розташовано за адресою : м. Вишгород промисловий майдан «Карат», буд-5Ф, прим.1. ( таблички, вивіски відсутні, автотранспорт, складські приміщення у TOB «Укрбудсфера»відсутні.). З приводу взаємовідносин TOB «Укрбудсфера»та TOB «Торгбудкомплекс-ЛТД»можу пояснити, що вказане підприємство було залучено як субпідрядник, та укладався за адресою : м. Вишгород промисловий майдан «Карат», буд-5Ф, прим.1. Під час укладання угоди зі сторони TOB «Торгбудкомплекс - ЛТД»виступав керівник вказаного підприємства ОСОБА_6. Які ще роботи фактично виконувались TOB «Торгбудкомплекс-ЛТД»по даному майданчику йому не відомо, той факт за рахунок яких трудових ресурсів та техніки TOB «Торгбудкомплекс ЛТД»були виконані роботи йому також не відомо. Роботи TOB «Торгбудкомплекс ЛТД»були виконані у визначені договором строки.»

На підтвердження фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «Торгбудкомплекс - ЛТД»платником до податкового органу надано копії первинних документів, а саме: договір на виконання робіт та надання послуг № 0501-П від 04.05.2011 року; договір №0503-Т від 04.05.2011 року.

У всіх видаткових накладних, податкових накладних та договору поставки значиться особа яка відвантажила товар та підписала зазначені первинні документи - ОСОБА_6.

Оригіналів первинних документів (платіжні доручення, виписки банку, векселі тощо) щодо підтвердження здійснення розрахунків між TOB «Укрбусфера»та TOB «Торгбудкомплекс-ЛТД», інформації щодо відсутності/наявності (регістри бухгалтерського обліку) заборгованості між TOB «Укрбудсфера»та TOB «Торгбудкомплекс- ЛТД»та будь-яких інших первинних документів бухгалтерського та податкового обліку щодо взаємовідносин між TOB «Укрбудсфера»та TOB «Торгбудкомплекс- ЛТД»до перевірки не надано.

На адресу ДПІ у Вишгородському районі Київської області 29.09.2011 року надійшов висновок спеціаліста від Науково - дослідного експертно - криміналістичного центру при ГУМУС України в Київській області № 282 від 28.09.2011 року, у відповідності до якого підписи в договорах (№ 0501-Т від 04.05.2011 року, №0503-Т від 04.05.2011 року) та податкових накладних, виданих TOB «Торгбудкомплекс - ЛТД»в графі «Керівник підприємства підпис», а саме: № 3046 від 30.06.2011, № 3045 від 30.06.2011 року, № 3027 від 30.06.2011 року, № 3026 від 30.06.2011 року, № 3044 від 30.06.2011 року, № 3041 від 30.06.2011 року, № 3040 від 30.06.2011 року, № 3039 від 30.06.2011 року, № 3038 від 30.06.2011 року, № 3037 від 30.06.2011 року, № 3036 від 30.06.2011 року, № 3035 від 30.06.2011 року, № 3034 від 30.06.2011 року, № 3033 від 30.06.2011 року, №3032 від 30.06.2011 року, № 3031 від 30.06.2011 року , № 3030 від 30.06.2011 року, № 3029 від 30.06.2011 року, № 3025 від 30.06.2011 року, № 3024 від 30.06.2011 року, № 3022 від 30.06.2011 року, № 3021 від 30.06.2011 року, № 3020 від 30.06.2011 року, № 3019 від 30.06.2011року, № 3018 від 30.06.2011 року, № 3017 від 30.06.2011 року, № 3016 від 30.06.2011 року, № 3015 від 30.06.2011 року, № 3014 від 30.06.2011 року, № 3013 від 30.06.2011 року, № 3012 від 30.06.2011 року, № 3011 від 30.06.2011 року № 3010 від 30.06.2011, № 309 від 30.06.2011 року, № 308 від 30.06.2011 року, № 307 від 30.06.2011 року, № 295 від 29.06.2011 року, № 294 від 29.06.2011 року, № 293 від 29.06.2011 року, № 292 від 29.06.2011 року, № 291 від 29.06.2011 року, № 282 від 28.06.2011 року, № 281 від 28.06.2011року, № 2310 від 23.06.2011 року, № 239 від 23.06.2011 року, № 227 від 22.06.2011 року, № 226 від 22.06.2011 року, № 225 від 22.06.2011 року , № 219 від 21.06.2011 року, № 204 від 20.06.2011 року, № 154 від 15.06.2011 року, № 146 від 14.06.2011 року, № 145 від 14.06.2011 року, № 79 від 07.06.2011 року, № 78 від 07.06.2011 року, № 77 від 07.06.2011року, № 76 від 07.06.2011 року, № 75 від 07.06.2011 року, № 66 від 06.06.2011року, № 65 від 06.06.2011 року, № 64 від 06.06.2011 року, № 14 від 01.06.2011 року виконані не гр. ОСОБА_6, а іншою особою.

Так, відповідно, нормами статті 202 Цивільного Кодексу України визначено, що правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав і обов'язків.

Згідно з частиною першою статті 215 Цивільного Кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, встановлених частинами 1-3, 5, 6 статті 203 цього Кодексу.

Нормами статті 203 Цивільного Кодексу України встановлено, що особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності; волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі; правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

Згідно наданих пояснень керівником підприємства щодо транспортування товарів встановлено, що у TOB «Укрбудсфера»відсутні на балансі транспортні засоби, немає можливості встановити вид такого транспорту, розмір витрат, особу, яка понесла дані витрати, можливість здійснення таких операцій та віддаленості контрагентів один від одного.

До перевірки не надано первинні документи, що підтверджують наявність трудових ресурсів у TOB «Укрбудсфера», які приймали участь у прийманні товару від постачальника. Також не надано первинні документи щодо підтвердження фактичного зберігання товарів.

Не надано первинні документи щодо фактичного отримання послуг по організації навантажувально-розвантажувальних робіт (місце надання послуг, назва товарів, які навантажувались-розвантажувались, ким фактично виконані послуги (трудові ресурси) тощо); послуг з пакування, сортування (назва товарів, місце виконання таких робіт (послуг), ким фактично виконані послуги (трудові ресурси) тощо).

Крім того, відповідно до статті 13 Закону України від 17.05.2001р. № 2406- 111 «Про підтвердження відповідності»із змінами та доповненнями, постачальник зобов'язаний: реалізовувати продукцію за умови наявності у документах, згідно з якими йому передано відповідну продукцію, реєстраційних номерів сертифіката відповідності чи свідоцтва про визнання відповідності та/або декларації про відповідність, якщо це встановлено технічним регламентом на відповідний вид продукції; припиняти реалізацію продукції, якщо вона не відповідає вимогам нормативних документів, зазначеним у декларації про відповідність або у сертифікаті відповідності чи свідоцтві про визнання відповідності.

Сертифікатів якості до перевірки TOB «Укрбудсфера»також не надано.

Таким чином, правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в ОСОБА_1 визначаються Законом України від 16.07.99 № 996-ХІУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в ОСОБА_1»із змінами та доповненнями (далі - Закон № 996 - XIV).

Відповідно до статті 2 Закону № 996 - XIV визначено, що сфера дії вказаного Закону поширюється на всіх юридичних осіб створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно - правових форм і форм власності, які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.

Бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку (пункт 2 статті 3 Закону № 996 - XIV).

Згідно статті 4 Закону № 996 - XIV одним із основних принципів на яких ґрунтується бухгалтерський облік є принцип превалювання сутності над формою, а саме: «... операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми».

Згідно з частиною другою статті 6 Закону № 996 - XIV, регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється Міністерством фінансів України, яке затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, інші нормативно - правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності.

Відповідно до частини третьої статті 8 Закону № 996-ХІУ відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення „ всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів.

Крім того, частиною восьмою статті 9 Закону № 996 - XIV визначено, що відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи.

Також визначено, що керівник підприємства зобов'язаний створити необхідну умови для правильного ведення бухгалтерського обліку, забезпечити неухильне виконання всіма підрозділами, службами та працівниками, причетними до бухгалтерського обліку, правомірних вимог бухгалтера щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів (частина шоста статті 8 Закону № 996-ХІУ).

Відповідно до пункту 1 статті 9 Закону № 996-ХІУ підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Термін «первинний документ»визначено статтею 1 Закону № 996-ХІУ, а саме це - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Відповідно до пункту 2 статті 9 Закону № 996-ХІУ первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Підпунктом 1.2 пункту 1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. № 88 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.1995 р. за № 168/704 в редакції, що діяла на дату здійснення фінансово - господарських операцій (далі - Положення № 88) визначено, що господарські операції відображаються в бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів, створених відповідно до вимог даного Положення.

Підпунктом 2.1 пункту 2 Положення № 88 встановлено, що первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів.

Підпунктом 2.4 пункту 2 Положення № 88 передбачено, що первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.

Відповідно до підпункту 2.16 пункту 2 Положення № 88 забороняється приймати до виконання документи на операції, що суперечать законодавчим та нормативним актам.

Таким чином, первинні документи, які складені суб'єктами господарської діяльності на операції, що суперечать законодавчим і нормативним актам, та такі що не відповідають сутності і не несуть доказовості відносно змісту здійсненої операції, не є документами, які можуть бути підставою для відображення в облікових регістрах бухгалтерського та податкового обліку. Описані в акті копії документів, складені між ТОВ «Укрбудсфера»та ТОВ «Торгбудкомплекс», є недійсними та нікчемними.

Вимоги до податкової накладної визначені наказом ДПА України від 21.12.2010 № 969, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2010 р. за № 1401/18696, із змінами та доповненнями (далі - Порядок № 969), а саме: передбачено, що податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку в податковому органі та якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість .

В пункті 18 Порядку №969 вказано всі складені примірники податкової накладної підписуються особою, уповноваженою платником податку здійснювати постачання товарів/послуг, та скріплюються печаткою такого платника податку - продавця.

Згідно пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу - платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу податкову накладну.

Згідно пункту 201.6 статті 201 Податкового кодексу - податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.

Згідно пункту 201.8 статті 201 Податкового кодексу - право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам - зареєстрованим як платники податку.

Згідно пункту 198.6 ст.198 Податкового кодексу до податкового кредиту не відносяться суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з п.201.11 ст. 201 цього Кодексу).

У разі якщо на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, які попередньо віднесені до податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до закону.

Згідно пункту 200.1 ст.200 Податкового кодексу сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду. При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті , така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.

Крім того, за визначенням підпункту 185.1 Податкового кодексу об'єктом оподаткування є операції з поставки товарів та послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України. Визначальною ознакою оподатковуваної податком на додану вартість господарської операції є місце надання товару покупцю, з фактом якого поставка вважається виконаною.

Відповідно до пункту 8 та 9 розділу 3 Порядку заповнення і подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від 25.01.2011 № 41, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 16.02.2011 за № 197/18935 із змінами та доповненнями (далі - Порядок № 41) платник податку самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає в декларації. Дані, наведені в декларації, мають відповідати даним бухгалтерського та податкового обліку платника.

Податкова звітність повинна бути підписана керівником платника податку або уповноваженою особою , а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до органу державної податкової служби. У разі ведення бухгалтерського обліку і подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником та особою яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку.

Порядком № 41 передбачено, що показники додатків до податкової декларації повинні кореспондуватись з даними відповідної декларації.

Крім того, згідно ст. 201.14 та 201.15 Податкового кодексу платники податку зобов'язані вести окремий облік операцій з постачання товарів/ послуг які підлягають оподаткуванню, а також які не є об'єктом оподаткування та звільненні від оподаткування згідно з цим розділом.

Зведені результати такого обліку відображаються у податкових деклараціях, форма яких встановлюється у порядку , передбаченою статтею 46 цього Кодексу. Платник податку веде реєстр виданих та отриманих в електронному вигляді , у якому зазначаються порядковий номер податкової накладної , дата її виписки (отримання), загальна сума постачання та сума нарахованого податку , а також реєстраційний номер платника податку - продавця , який видав податкову накладну такому платнику. Форма і порядок заповнення реєстру виданих та отриманих податкових встановлюється відповідно до вимог розділу II Податкового кодексу.

Таким чином, оформлення TOB «Укрбудсфера»договору на виконання робіт та надання послуг № 0501-Т від 04.05.2011 року , та первинних документів щодо придбання товарів від TOB «Торгбудкомплекс-ЛТД », є нікчемним, без наміру здійснення господарської діяльності, реальною метою якого є надання фінансових послуг, безтоварних операцій що не може бути спрямоване на реальне настання правових наслідків та суперечить зазначеним вище нормам Цивільного Кодексу України.

Враховуючи вищезазначене та те, що TOB «Торгбудкомплекс -ЛТД»є основним постачальником TOB «Укрбудсфера», у червні 2011 року перевіркою правомірно встановлено відсутність доказів фактичного отримання TOB «Укрбудсфера»товарно-матеріальних цінностей від постачальників та їх подальше відвантаження на адресу контрагентів.

Згідно ст. 228 Цивільного кодексу України правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він був спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави. Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним.

Згідно п. 19 ст. 2 Бюджетного кодексу України доходи бюджету - усі податкові, неподаткові та інші надходження на безповоротній основі, справляння яких передбачено законодавством України (включаючи трансферти, дарунки, гранти);

Згідно ст. 9 Бюджетного кодексу України доходи бюджету класифікуються за такими розділами: податкові надходження, неподаткові надходження, доходи від операцій з капіталом, трансферти.

Згідно ч. 2 ст. 9 вказаного Кодексу податковими надходженнями визнаються передбачені податковими законами України загальнодержавні і місцеві податки, збори та інші обов'язкові платежі.

Несплачений підприємствами - покупцями TOB «Укрбусфера»податок на додану вартість, внаслідок неправомірного формування податкового кредиту через укладання нікчемних правочинів, є дохідною частиною державного бюджету, власністю держави.

Таким чином, укладені угоди між TOB «Укрбудсфера»та постачальниками і покупцями суперечать моральним засадам суспільства, порушують публічний прядок і згідно ст. 228 Цивільного кодексу України і мають ознаки нікчемних.

Стаття 234 ЦК України визначає, що фіктивним є правочин, який вчинено без наміру створення правових наслідків, які обумовлювалися цим правочином

Ст.235 ЦК України визначає, що якщо правочин вчинений сторонами для приховання іншого правочину (удаваний правочин), відносини сторін регулюються правилами щодо правочину, який сторони насправді вчинили.

Ст.13 ЦК України визначає, що при здійсненні цивільних прав особа повинна додержуватись моральних засад суспільства. Не допускається зловживання правом. У разі недодержання цих вимог, суд може зобов'язати особу припинити зловживання своїми правами.

Удаваною угодою, є угода, яка не має іншої очевидної економічної мети крім податкової вигоди - зменшення податкових зобов'язань або їх перенесення на іншого суб'єкта. В такому випадку укладена угода є удаваною (номінальною) і фактично має на меті іншу угоду (фактичну) - угоду, яка має метою виключно податкову вигоду.

Податкова вигода не може розглядатись в якості самостійної ділової мети. Тому, якщо під час перевірки встановлюється, що головною метою, переслідуваною платником податку, було одержання доходу винятково або переважно за рахунок податкової вигоди, зокрема зменшення податкових зобов'язань, за відсутності наміру здійснювати реальну підприємницьку діяльність, у визнанні обґрунтованості її одержання має бути відмовлено.

Податкова вигода може бути визнана необґрунтованою, зокрема, у випадках, якщо для цілей оподаткування операції враховані не відповідно до їх дійсного економічного змісту або враховані операції, не обумовлені розумними економічними або іншими причинами (цілями ділового характеру). Податкова вигода не може бути визнана обґрунтованою, якщо вона виникає не у зв'язку із здійсненням реальної підприємницької або іншої економічної діяльності.

У зв'язку з всіма фактами які були наведені вище, а саме: неможливість фактичного здійснення TOB «Укрбудсфера»господарських операцій через відсутність майна та інших матеріальних ресурсів, економічно необхідних для здійснення операцій з купівлі-продажу; відсутність необхідних умов для досягнення результатів економічної діяльності у зв'язку з відсутністю основних фондів, складських приміщень, транспортних засобів, трудових ресурсів; порушення ч. 1 ст. 203, ч.1 ст.207, ст. 215 , п 1 ст. 216, ст. 228, ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених TOB «Укрбудсфера»з постачальниками та покупцями; єдиною метою проведення документування фактично не здійснених господарських операцій по отриманню продукції від TOB «Укрбудсфера»- до його покупців, є отримання податкової вигоди для контрагентів TOB «Укрбудсфера», і як наслідок несплата платежів до бюджету.

Враховуючи вищенаведене - усі операції купівлі-продажу TOB «Укрбудсфера»не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже - мають ознаки нікчемності по ланцюгу до «вигодонабувача».

Отже, перевіркою правомірно було встановлено що згідно ст. 203, п.1 та п.2, ст. 215, ч. 1 ст. 216, ст. 228 Цивільного Кодексу України по операціям продажу товарів, робіт послуг встановлено ознаки нікчемності правочинів між TOB «Укрбудсфера»та TOB «Торгбудкомплекс -ЛТД»та підприємствами - покупцями та постачальниками.

Відповідно до пунктів 1, 2, 3 та 9 частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України , з використанням повноваження усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи вищезазначене, суд дійшов висновку, що начальник управління оподаткування юридичних осіб Державної податкової інспекції у Вишгородському районі ОСОБА_4 під час проведення невиїзної документальної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрбудсфера" з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за червень 2011 року діяла відповідно до вимог чинного законодавства, нею дотримано вимоги чинного законодавства, а тому позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Відповідно до частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони -суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз. Відповідач не надав суду доказів понесення ним судових витрат, тому підстави для присудження на його користь судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 9, 11, 14, 69-72, 86, 94, 159 - 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

п о с т а н о в и в:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрбудсфера" до Державної податкової інспекції у Вишгородському районі Київської області про визнання протиправними дії начальника управління оподаткування юридичних осіб Державної податкової інспекції у Вишгородському районі ОСОБА_4 та відсутність компетенції (повноважень) щодо визнання угод нікчемними при здійсненні документальної перевірки та складанні акту перевірки від 30.09.2011 року №678/15-2/37496460- відмовити

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Лиска І.Г.

Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 22 березня 2012 р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.03.2012
Оприлюднено28.05.2015
Номер документу44349320
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5700/11/1070

Ухвала від 11.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Постанова від 19.03.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 18.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 21.02.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 23.01.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 16.08.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кучма А.Ю.

Постанова від 19.03.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні