Постанова
від 23.03.2012 по справі 2а/1570/4406/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/1570/4406/2011

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 березня 2012 року

Одеський окружний адміні стративний суд у складі коле гії судді:

головуючого судді Пот оцької Н.В.,

судді Іван ов Е.А.

судді Юхте нко Л.Р.

при секретарі Пар овенко І.П.

за участю сторін:

представника позивача (за довіреністю) ОСОБА_1

представника відповідача (за довіреністю) ОС ОБА_2

представника відповідача (за довіреністю) ОС ОБА_3

представника відповідача (за довіреністю) не з' явився

розглянувши у відкр итому судовому засіданні спр аву за адміністративним позо вом товариства з обмеженою в ідповідальністю «ВІНСТІЛ»д о державної податкової інспе кції у Київському районі м. Од еси Одеської області Державн ої податкової служби, відділ у державних реєстраторів вик онавчого комітету Одеському міської ради, Державної пода ткової служби України про ви знання протиправними дій, ск асування акту індивідуально ї дії та зобов' язання вчини ти певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного ад міністративного суду зверну лося товариство з обмеженою відповідальністю «ВІНСТІЛ» із зазначеним позовом, мотив уючи позовні вимоги тим, що 20.05. 2011 року рішенням №14279/15-02/212 Державн ої податкової інспекції у Ки ївському районі м. Одеси було анульовано реєстрацію платн ика податку на додану вартіс ть ТОВ «ВІНСТІЛ». Підставою д ля анулювання реєстрації пла тника податку на додану варт ість позивача став запис дер жавного реєстратора про відс утність підтвердження відом остей про юридичну особу. ТОВ «ВІНСТІЛ»вважає, що вищевка заний запис не відповідає ді йсності з наступних підстав.

Згідно статті 17 Закону Укра їни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців», відомості щодо місцезнаходження юриди чної особи повинні міститися в Єдиному державному реєстр і юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, тому зазна чення цих відомостей в реєст раційній картці юридичної ос оби є обов'язковим. Відповідн о до статті 1 вказаного Закону про реєстрацію місцезнаходж ення юридичної особи - адреса органу або особи, які відпові дно до установчих документів юридичної особи чи закону ви ступають від її імені.

Частиною другою статті 99 Ци вільного кодексу України виз начено, що виконавчий орган т овариства може складатися з однієї або кількох осіб. Відп овідно до статті 29 ЦКУ місце п роживання фізичної особи - жи тловий будинок, квартира, інш е приміщення, придатне для пр оживання в ньому (гуртожиток , готель тощо), у відповідному населеному пункті, в якому фі зична особа проживає постійн о, переважно або тимчасово. TOB « ВІНСТІЛ»з моменту реєс трації знаходиться за адресо ю: АДРЕСА_1, що є адресою реє страції і місцезнаходження д иректора, який згідно устано вчих документів є одночасно виконавчим органом товарист ва. Згідно п. 12, 14 ст.19 Закону Укра їни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців», у разі надх одження державному реєстрат ору від органу державної под аткової служби повідомлення встановленого зразка про ві дсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, держа вний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендовани м листом протягом п'яти роб очих днів з дати надходження зазначеного повідомленн я юридичній особі повідом лення щодо необхідності пода ння державному реєстратору р еєстраційної картки. У раз і повернення до державного р еєстратора рекомендованого листа з відміткою відділенн я зв'язку про відсутність юри дичної особи за вказаною адр есою або неподання юридич ною особою протягом місяця з дати направлення їй відпові дного повідомлення реєстрац ійної картки про підтверджен ня відомостей про юридичну о собу, державний реєстратор п овинен внести до Єдиного дер жавного реєстру запис про ві дсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або за пис про відсутність підтверд ження відомостей про юридичн у особу. Що стосується внесен ня запису до єдиного державн ого реєстру про відсутність TOB «ВІНСТІЛ»за вказаною адрес ою, то відділом державних реє страторів Одеської міської р ади не було дотримано вимог с т.19 Закону України «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в», оскільки повідомлення ре комендованим листом про підт вердження реєстраційних від омостей від державного реєст ратора на адресу товариства не надсилалось. Також слід за значити, що з оглянутої реєст раційної справи позивача, вб ачається, що серед документі в які зібрані в ній відсутній рекомендований лист з відмі ткою відділення зв'язку про в ідсутність TOB «ВІНСТІЛ»за міс цезнаходженням.

*

У судовому засіданні пред ставник позивача посилаючис ь на обставини викладені в ут очненому позові та пояснення х, наданих у судовому засідан ні, вимоги підтримала у повно му обсязі та просила задовол ьнити їх у повному обсязі.

Представник відповідача /в ідділ державних реєстраторі в виконавчого комітету Одесь кої міської ради/ у судовому з асіданні позовні вимоги не в изнав, пояснивши, що вона у сво їх діях керувалася Законом У країни «Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб підприємців»№755-ІV.

В судовому засіданні відпо відач зазначила, що внесення запису про відсутність підт вердження відомостей про юри дичну особу вноситься держав ним реєстратором у разі не подання юридичною особою про тягом місяця з дати надходже ння їй відповідного повідомл ення. Державним реєстрато ром повідомлення встановлен ого зразка було надіслано на адресу позивача, у зв' язку з чим відповідач вважає д ії державного реєстратора ви конавчого комітету Одеської міської ради Тищенко І.В. законними та такими, що відпо відають вимогам чинного зако нодавства України.

Представник відповідача /Д ПІ у Київському районі м. Одес и/ у судовому засіданні позов ні вимоги не визнав, посилаюч ись на обставини, викладені в запереченнях на адміністрат ивний позов, відповідно до як их ДПІ вважає, що рішення №14279/15-0 2/212 від 25.05.2011 року про анулювання реєстрації ПДВ винесене пра вомірно, відповідно до пп. «ж» п. 184.1 ст. 184 розділу V податкового Кодексу України та п.п. «ж»п.1 р озділу V «Положення про реєст рацію платника ПДВ», затверд женого Наказом Державної под аткової адміністрації Украї ни 22.12.2010 року №978.

В обґрунтування своєї пози ції представник ДПІ у Київсь кому районі м. Одеси зазначив , що 20.05.2011 року податкова отрима ло відомості із ЄДР щодо відс утності юридичної особи ТОВ «ВІНСТІЛ»за адресою. Відпові дно до постанови КМУ від 30.06.2005 р оку №534 «Про делегування Держа вній податковій адміністрац ії повноваження на затвердже ння Порядку проведення інвен таризації платників податку на додану вартість», наказом ДПА в Одеській області від 20.09. 2005 року №463 «Про проведення інв ентаризації платників подат ку на додану вартість», розпо рядження ДПІ у Київському ра йоні м. Одеси від 28.03.2009 року №91-р (з і змінами та доповненнями), з м етою виключення з Реєстру пл атників податку на додану ва ртість тих платників, які не в ідповідають критеріям, визна ченим Податковим Кодексом Ук раїни від 02.12.2010 року №2755 - VI, ДПІ у Київському районі м. Одеси бу ло проведено інвентаризацію платників податку на додану вартість та комісією з інвен таризації та ліквідації плат ника ПДВ було прийнято рішен ня про анулювання реєстрації платника ТОВ «ВІНСТІЛ»у зв' язку з тим, що в ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців наявний запис про ві дсутність підтвердження від омостей про юридичну особу. У зв' язку з чим, ДПІ у Київсько му районі м. Одеси Одеської об ласті Державної податкової с лужби вважає адміністративн ий позов необґрунтований та просив в задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

Представник ДПА України до суду не з'явився, був повідомл ений належним чином, про що св ідчить повідомлення про вруч ення поштового відправлення за №01627036. В силу частини 8 статт і 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена з а адресою, внесеною до відпов ідного державного реєстру.

З урахуванням викладених о бставин, суд вважає, що вжив вс і залежні від нього заходи дл я повідомлення відповідачів належним чином про час і місц е розгляду судової справи дл я забезпечення реалізації ни ми права на судовий захист св оїх прав та інтересів.

Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставника позивача, представ ника відповідача, оцінивши н адані докази в їх сукупності , проаналізувавши положення чинного законодавства, суд в важає за необхідне задовольн ити адміністративний позов п овністю з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України, органи держав ної влади й органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' язані діяти ли ше на підставі й в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

При вирішенні даного спору суд бере до уваги приписи ч.1 с т.2 КАС України, відповідно до якої завданням адміністрати вного судочинства є захист п рав, свобод та інтересів фізи чних осіб, прав та інтересів ю ридичних осіб у сфері публіч но-правових відносин від пор ушень з боку органів державн ої влади, органів місцевого с амоврядування, їхніх посадов их і службових осіб, інших суб 'єктів при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавства, в то му числі на виконання делего ваних повноважень.

Відповідно до абзацу п' я того статті 1 Закону України в ід 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців», місц езнаходженням юридичної осо би є адреса органу або особи, я кі відповідно до установчих документів юридичної особи ч и закону виступають від її ім ені.

Також слід зазначити, що крі м Закону України «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в»визначення місцезнаходже ння юридичної особи міститьс я також і у Податковому кодек сі України.

Згідно зі статтею 16 цього За кону від 15.05.2003 №755-IV, з метою забезп ечення органів державної вла ди та учасників цивільного о бороту достовірною інформац ією про юридичних осіб та фіз ичних осіб (підприємців) ство рюється Єдиний державний реє стр, який містить відомості щ одо місцезнаходження юридич ної особи, дати та номеру запи сів про проведення державної реєстрації юридичної особи, дати та номери записів про вн есення змін до нього, дати вид ачі або заміни свідоцтва про державну реєстрацію, дані пр о установчі документи, дати т а номери записів про внесенн я змін до них, про відсутність юридичної особи за її місцез находженням, тощо.

Відповідно до статті 17 вказ аного Закону в Єдиному держа вному реєстрі містяться відо мості про місцезнаходження ю ридичної особи, а також про ві дсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про ві дсутність підтвердження від омостей про юридичну особу.

Частиною одинадцятою стат ті 19 Закону від 15.05.2003 №755-IV визначе но, що юридична особа зобов' язана подавати (надсилати) що року протягом місяця, що наст ає за датою державної реєстр ації, починаючи з наступного року, державному реєстратор у для підтвердження відомост ей про юридичну особу відпов ідну реєстраційну картку про підтвердження відомостей пр о юридичну особу.

Відповідно до частини дван адцятої статті 19 Закону від 15.05 .2003 №755-IV, у разі ненадходження в у становлений частиною одинад цятою цієї статті строк реєс траційної картки про підтвер дження відомостей про юридич ну особу державний реєстрато р зобов' язаний надіслати ре комендованим листом протяго м п' яти робочих днів з дати, в становленої для подання реєс траційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необ хідності подання державному реєстратору зазначеної реєс траційної картки. Також, вказ аною нормою визначено, що у ра зі надходження державному ре єстратору від органу державн ої податкової служби повідом лення встановленого зразка п ро відсутність юридичної осо би за її місцезнаходженням, д ержавний реєстратор зобов' язаний надіслати рекомендов аним листом протягом п' яти робочих днів з дати надходже ння зазначеного повідомленн я юридичній особі повідомлен ня щодо необхідності подання державному реєстратору реєс траційної картки.

В силу частини 14 статті 19 цьо го Закону, у разі неподання юр идичною особою протягом міся ця з дати надходження їй відп овідного повідомлення реєст раційної картки про підтверд ження відомостей про юридичн у особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного де ржавного реєстру запис про в ідсутність підтвердження за значених відомостей датою, я ка встановлена для чергового подання реєстраційної картк и про підтвердження відомост ей про юридичну особу.

Тобто, законодавцем чітко в изначено підстави внесення з апису до Єдиного державного реєстру про відсутність юрид ичної особи за місцезнаходже нням.

Судом встановлено та матер іалами справи підтверджено, що 07.04.2011 року державним реєстра тором, згідно статті 19 Закону від 15.05.2003 №755-IV, у зв' язку з отрим анням від ДПІ у Київському ра йоні м. Одеси повідомлення №290 2/395 про відсутність ТОВ «ВІНСТ ІЛ»за адресою, вказаною у уст ановчих документах (форма № 18- ОПП) ТОВ «ВІНСТІЛ»був надісл аний лист - повідомлення про необхідність у місячний стр ок (до 14.05.2011 року) підтвердити ре єстраційні відомості про юри дичну особу ТОВ «ВІНСТІЛ»(а/с . 36). Зазначений лист був направ лений позивачу простою корес понденцією, що підтверджуєть ся реєстром поштового відпра влення(а/с. 37).

Відповідно до ст. 19 Закону Ук раїни № 755-IV «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців»держ авний реєстратор надсилає ре комендованим листом повідом лення щодо необхідності пода ння державному реєстратору р еєстраційної картки на підст аві повідомлення від органу державної податкової служби встановленого зразка (форма -18-ОПП) про відсутність юридич ної особи за її місцезнаходж енням.

З урахуванням викладеного , суд дійшов до висновку, що пр и направлені листа позивачу, державний реєстратор поруши в приписи ст.. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців»

В судовому засіданні встан овлено та державним реєстрат ором підтверджено, що Держав ним реєстратором повідомлен ня про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням було надіслано на адресу TOB «В ІНСТІЛ», а саме: АДРЕСА_1.

Проживання представника п озивача ОСОБА_1 за адресою : АДРЕСА_1. підтверджуєтьс я копією паспорту з відмітко ю про реєстрацію місце прожи вання. Саме ОСОБА_1 і є дире ктором ТОВ «ВІНСТІЛ»

Однак, в судовому засіданні встановлено, що повідомленн я щодо необхідності подання державному реєстратору реєс траційної картки позивач не отримував.

Відповідно до «Положенн ям про реєстрацію платників податку на додану вартість», затвердженим наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 22.12.2010 року N 978, зареє строваним в Міністерстві юст иції України 29.12.2010 за N 1400/18695 (далі - П оложення) державна податкова адміністрація України зобов 'язує забезпечити належний р івень взаємодії між структур ними підрозділами органів де ржавної податкової служби пр и проведенні процедури анулю вання реєстрації платників П ДВ, по яких в Єдиному державно му реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з роблено запис про відсутніст ь юридичної особи або фізичн ої особи за її місцезнаходже нням, враховуючи вимоги, визн ачені "Алгоритмом організаці ї роботи органів державної п одаткової служби щодо відпра цювання платників ПДВ, які ві дсутні за зареєстрованим міс цезнаходженням, з метою анул ювання реєстрації платників ПДВ згідно із підпунктом "е" п ункту 9.8 статті 9 Закону", доведе ним на регіональні ДПА телег рамою від 09.07.2010 p. N 13694/7/29-1017.

Згідно вищенаведеного Алг оритму, підрозділи інформати зації формують переліки плат ників ПДВ, які відсутні за зар еєстрованим місцезнаходжен ням, окремо по кожному реєстр аційному стану та передають їх підрозділам оподаткуванн я для підготовки запитів. Під розділи оподаткування готую ть запити на встановлення мі сцезнаходження та передають їх підрозділам податкової м іліції. Підрозділи податково ї міліції за результатами пр оведених заходів у разі невс тановлення місцезнаходженн я готують службові записки п ро відсутність платників под атків за місцезнаходженням т а передають їх підрозділам р еєстрації та обліку платникі в податків та підрозділам оп одаткування. Підрозділи реєс трації та обліку платників п одатків щодо платників ПДВ, я кі відсутні за зареєстровани м місцезнаходженням, направл яють державному реєстратору повідомлення про відсутніст ь юридичної особи за місцезн аходженням за формою N 18-ОПП. Пі дрозділи реєстрації та облік у платників податків здійсню ють постійний моніторинг пла тників податків, щодо яких на правлено повідомлення за фор мою N 18-ОПП, та відомостей, які н адходять від державного реєс тратора. У разі отримання від омостей щодо внесення до Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців запису про відсут ність платника ПДВ за зареєс трованим місцезнаходженням невідкладно подають проп озиції щодо анулювання реєст рації платника ПДВ комісії, у твореній відповідно до розпо рядження керівника податков ого органу згідно з Положенн ям про реєстрацію платників ПДВ, затвердженим наказом Де ржавної податкової адмініст рації України від 22.12.2010 року N 978, з ареєстрованим в Міністерств і юстиції України 29.12.2010 за N 1400/18695 с кладають акти про анулювання реєстрації платників ПДВ.

Порядок направлення держа вному реєстратору повідомле ння про відсутність юридично ї особи за її місцезнаходжен ням органом державної податк ової служби встановлено розд ілом XII Порядку обліку платник ів податків і зборів, затверд женого наказом Державної под аткової адміністрації Украї ни від 22.12.2010 р. N 979 та зареєстрован ого в Міністерстві юстиції У країни 30.12.2010 р. за N 1439/18734 (далі - Поря док).

Відповідно до пункту 12.2 розд ілу XII Порядку у разі виявленн я факту відсутності платника податків за його місцезнахо дженням (місцем проживання) с кладається акт перевірки міс цезнаходження (місця прожива ння) платника податків та про водиться робота із з'ясуванн я фактичного місця розташува ння (місцезнаходження, місця проживання) платника податк ів, відповідальних та пов'яза них осіб.

У разі неможливості вручен ня платнику податків довідки , свідоцтва, листа чи будь-яког о іншого документа, направле ного органом державної подат кової служби, у зв'язку з відсу тністю платника податків за місцезнаходженням (місцем пр оживання), замість акта перев ірки місцезнаходження (місця проживання) платника податк ів оформляється довідка про неможливість вручення докум ента платнику податків із за значенням причин та додаванн ям відповідних документів (з а наявності).

Якщо запит формується засо бами АІС «РПП», то до Єдиного б анку даних про платників под атків - юридичних осіб та Реєс тру самозайнятих осіб відпов ідного рівня автоматично вно сяться дані про подання запи ту (змінюється стан платника податків). Якщо запит формуєт ься без використання АІС «РП П», то копія запиту надається до підрозділу реєстрації та обліку платників податків д ля внесення відповідної відм ітки до названих баз даних (зм інюється стан платника подат ків).

Запити на встановлення міс цезнаходження (місця прожива ння) оформлюються на кожного платника податків окремо.

Підрозділ реєстрації та об ліку платників податків не п ізніше наступного робочого д ня після отримання від підро зділу податкової міліції інф ормації щодо встановлення мі сцезнаходження (місця прожив ання) платника податків готу є та надає керівнику (заступн ику керівника) органу держав ної податкової служби пропоз иції щодо зміни стану платни ка податків у вигляді перелі ку для затвердження із зазна ченням стану платника, який в несено до Єдиного банку дани х про платників податків - юри дичних осіб або Реєстру само зайнятих осіб, та нового стан у. До переліку додаються нада ні підрозділом податкової мі ліції матеріали щодо встанов лення місцезнаходження (місц я проживання) платників пода тків, зазначених у переліку.

Як вбачається з матеріалі в справи, ДПІ у Київському рай оні м. Одеси 08.04.2011 року направил а до податкової міліції запи т за №2091/1502 на встановлення місц езнаходження (місце проживан ня) платника податку. Податко ва міліція на запит податков ого органу надала довідку ві д 07.04.2011 року про встановлення фа ктичного місцезнаходження (м ісце проживання) платника по датків за №346/26, відповідно до я кої місцезнаходження позива ча не встановлено.

07.04.2011 року ДПІ у Київському ра йоні м. Одеси, на підставі дові дки вищевказаної довідки, ви несено висновок про доцільні сть /недоцільність направлен ня державному реєстратору по відомлення про відсутність ю ридичної особи за місцезнахо дженням за формою №18-ОПП за №532.

У зв' язку з вищевикладени м, суд вважає за доцільним заз начити, що запит ДПІ у Київськ ому районі м. Одеси датований 08.04.2011 року, відповідь на запит (д овідка №346/26) датована 07.04.2011 року, т а висновок зроблений податко вим органом - 07.04.2011 роком, що став ить під сумнів дії податково ї міліції щодо встановлення фактичного місцезнаходженн я ТОВ «ВІНСТІЛ»та дії ДПІ у Ки ївському районі м. Одеси щодо винесення вказаного висновк у.

Згідно відомості із ЄДР щод о юридичної особи ТОВ «ВІНСТ ІЛ», 20.05.2011 року о 16:31:26 були отриман і відомості «144-Внесення інфор мації щодо відсутності підтв ердження відомостей про юрид ичну особу», які були імпорто вані до АІС «РПП»20.05.2011 року о 16:31:26 та оброблені 23.05.2011 року о 11:53:36.

28.09.2009 року розпорядженням ДПІ у Київському районі м. Одеси № 91-р про затвердження складу ко місії з анулювання свідоцтв платників ПДВ - юридичних ос іб у новій редакції затвердж ено склад комісії з анулюван ня свідоцтв платників ПДВ - юридичних осіб ДПІ у Київськ ому районі м. Одеси у новій ред акції. Комісією було встанов лено, що в єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фі зичних осіб підприємців зроб лено запис про відсутність підтвердження відомостей пр о юридичну особу ТОВ «ВІНСТ ІЛ», що підтверджено електро нною відомістю держреєстрат ора ВК ОМР від 20.05.2011 року №15561440008028335, і нших відомостей щодо зміни с тану платника до ДПІ не надхо дило. На підставі перелічени х документів та відповідно д о п.п. «ж»п.184.1 ст. 184 розділу V Пода ткового кодексу України, ком ісією було прийнято рішення про анулювання свідоцтва пла тника податку № 276 від 01.04.2011 року.

Згідно розділу V п. 5, п.п. 5.1, 5.2, 5.3, 5.4 . 5.5 «Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість», затверджено го Наказом ДПА України від 22.12.2 010 р. № 978 та зареєстрованого у Мі ністерстві юстиції України 2 9.12.2010 р. за №1400/18965 -, податкові орган и здійснюють постійний моніт оринг платників ПДВ, включен их до Реєстру, та приймають рі шення про анулювання реєстра ції платників ПДВ у разі існу вання відповідних підстав.

Рішення про анулювання реє страції за ініціативою подат кового органу приймаються за наявності відповідних підтв ердних документів (відомосте й). Такими документами є: повід омлення державного реєстрат ора, відомості з Єдиного держ авного реєстру щодо наявност і запису про відсутність юри дичної особи або фізичної ос оби - підприємця за місцезнах одженням (місцем проживання) або запису про відсутність п ідтвердження відомостей про юридичну особу (підстава - п ідпункт “ж” пункту 184.1 статті 18 4 розділу V Кодексу) (5.2.11).

За наявності зазначених пі дтвердних документів (відомо стей) податковий орган прийм ає рішення про анулювання ре єстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення по датковим органом документал ьних та камеральних перевіро к такої особи і їх результаті в, а також обов' язку такої ос оби бути зареєстрованою та/а бо нараховувати чи сплачуват и податок на додану вартість відповідно до законодавства .

Рішення про анулювання реє страції платника ПДВ за ініц іативою податкового органу о формляється за формою № 6-РПДВ (додаток 6). Таке рішення склад ається у двох примірниках ко місією, утвореною відповідно до розпорядження податковог о органу, та підписується кер івником податкового органу. У рішенні про анулювання реє страції платника ПДВ обов'яз ково вказується підстава для такого анулювання з посилан ням на відповідні норми Коде ксу.

Дата підписання рішення пр о анулювання реєстрації плат ника ПДВ вважається днем при йняття такого рішення. Рішен ня про анулювання реєстрації платників ПДВ у день підписа ння реєструються у журналі о бліку рішень про анулювання реєстрації платників ПДВ за формою № 6-РЖ (додаток 7). Номер р ішення відповідає порядково му номеру запису в цьому журн алі.

Один примірник рішення зб ерігається в обліковій справ і (реєстраційній частині) пла тника податків. Документи чи копії документів, на підстав і яких податковий орган прий няв рішення про анулювання р еєстрації, мають бути додані до цього примірника рішення .

Протягом трьох робочих дні в після дня анулювання один п римірник рішення про анулюва ння реєстрації платника ПДВ надсилається податковим орг аном особі, реєстрацію якої а нульовано, за місцезнаходжен ням або місцем проживання та кої особи, вказаним у Свідоцт ві, або за наявності відомост ей про комісію з припинення (л іквідатора, ліквідаційну ком ісію тощо) такої особи - за мі сцезнаходженням комісії. При мірник рішення про анулюванн я реєстрації платника ПДВ ув ажається надісланим (вручени м) платнику ПДВ, якщо його наді слано листом з повідомленням про вручення або передано пі д розписку самому платнику п одатку чи Представнику платн ика.

Якщо податковий орган або п ошта не може вручити платник у податку примірник рішення про анулювання реєстрації пл атника ПДВ у зв'язку з незнахо дженням посадових осіб, відм овою прийняти таке рішення, н езнаходженням за місцезнахо дженням (місцем проживання) п латника податку, то працівни к того структурного підрозді лу, яким надсилалось таке ріш ення, на підставі інформації від структурного підрозділу , до функцій якого входить реє страція вхідної та вихідної кореспонденції, або на підст аві іншої інформації оформля є відповідну довідку, у якій в казує причину, що призвела до неможливості вручення примі рника рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Заз начена довідка разом з примі рником рішення про анулюванн я реєстрації, що не був вручен ий, долучається до облікової справи (реєстраційної части ни) цього платника. Примірник рішення, що не був вручений, м оже бути переданий під розпи ску самому платнику податку чи Представнику платника в р азі письмового або усного зв ернення до податкового орган у, де зберігається облікова с права платника податків.

Якщо анулювання реєстраці ї здійснюється за ініціативо ю податкового органу, платни к податку зобов'язаний повер нути податковому органу Свід оцтво та всі засвідчені копі ї Свідоцтва разом із супрові дним листом протягом 20 календ арних днів від дня прийняття рішення про анулювання.

Згідно п. 12., 14 ст.. 19 Закону Укр аїни «Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»у разі над ходження державному реєстра тору від органу державної по даткової служби повідомленн я встановленого зразка про в ідсутність юридичної особи з а її місцезнаходженням держа вний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендовани м листом протягом п'яти роб очих днів з дати надходження зазначеного повідомленн я юридичній особі повідом лення щодо необхідності пода ння державному реєстратору р еєстраційної картки. У раз і повернення до державного р еєстратора рекомендованого листа з відміткою відділенн я зв'язку про відсутність юри дичної особи за вказаною адр есою або неподання юридич ною особою протягом місяця з дати направлення їй відпові дного повідомлення реєстрац ійної картки про підтверджен ня відомостей про юридичну о собу державний реєстратор по винен внести до Єдиного держ авного реєстру запис про від сутність юридичної особи за її місцезнаходженням або зап ис про відсутність підтвердж ення відомостей про юридичну особу

В судовому засіданні держа вним реєстратором не запереч увався факт того, що повідо млення щодо необхідності под ання державному реєстратору реєстраційної картки надсил алося на адресу позивача про стою кореспонденцією, та від омостей про отримання чи л иста з відміткою відділення зв'язку про відсутність юрид ичної особи за вказаною адре сою відсутне. Як вбачаєтьс я з матеріалів справи позива ч кореспонденцію отримує за адресою, зазначеною в ЄДР, а са ме: АДРЕСА_1

Згідно з пунктом 68.1 статті 68 розділу II Кодексу орган держ авної реєстрації юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців не пізніше наступного р обочого дня з дати державної реєстрації такої особи, держ авної реєстрації припинення юридичної особи чи підприєм ницької діяльності фізичної особи - підприємця, внесення б удь-яких інших записів до ЄДР повинен передати відповідно му органу державної податков ої служби повідомлення та ві домості з реєстраційної карт ки про вчинення реєстраційни х дій, передбачених Законом.

Відповідно до пунктів 2.2, 2.3 ро зділу 2 «Порядку взаємодії су б'єктів інформаційного обмін у щодо надання та використан ня відомостей з Єдиного держ авного реєстру юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців», затвердженого наказом Державного комітету України з питань регуляторної політ ики та підприємництва, Держа вної податкової адміністрац ії України, Державного коміт ету статистики України від 07.1 2.2005 р. N 121/560/406 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 16.12.2005 р. за N 1523/11803, Держпідприємни цтво України, державний реєс тратор протягом дня, але не пі зніше 10 год. 00 хв. наступного ро бочого дня, передає з бази дан их ЄДР суб'єктам інформаційн ого обміну повідомлення та в ідомості з реєстраційних кар ток про вчинення реєстраційн их дій, що надходять до цієї ба зи від державних реєстраторі в (у тому числі про внесення до ЄДР запису про відсутність ю ридичної особи за її місцезн аходженням або запису про ві дсутність підтвердження від омостей про юридичну особу).

На підставі затвердженого керівником (заступником кер івника) переліку, підрозділ р еєстрації та обліку платникі в податків вносить відповідн і зміни щодо стану платника п одатків до Єдиного банку дан их про платників податків - юр идичних осіб або Реєстру сам озайнятих осіб.

Якщо за результатами заход ів щодо встановлення фактичн ого місцезнаходження юридич ної особи підрозділами подат кової міліції буде підтвердж ено відсутність такої особи за місцезнаходженням або вст ановлено, що фактичне місцез находження юридичної особи н е відповідає зареєстрованом у місцезнаходженню, структур ні підрозділи органу державн ої податкової служби вносять пропозиції у вигляді виснов ку керівнику (заступнику кер івника) органу державної под аткової служби про доцільніс ть/недоцільність направленн я державному реєстратору пов ідомлення про відсутність юр идичної особи її за місцезна ходженням.

У разі прийняття керівнико м (заступником керівника) орг ану державної податкової слу жби рішення про направлення державному реєстратору пові домлення про відсутність пла тника податків за місцезнахо дженням, підрозділ реєстраці ї та обліку платників податк ів формує та надсилає держав ному реєстратору повідомлен ня про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою № 18-ОПП.

З приписів зазначених вище нормативних актів вбачаєтьс я, що суб' єктами владних пов новажень /ДПІ у Київському ра йоні м. Одеси та відділу держа вних реєстраторів виконавчо го комітету ОМР не дотримано передбаченого переліку дій, для встановлення правових п ідстав щодо винесення рішенн я про анулювання свідоцтва п латника податку.

Відповідно до пп. «ж»п. 184.1 ст . 184 розділу V податкового Кодек су України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка провод иться шляхом виключення з ре єстру платників податку і ві дбувається у разі якщо в Єдин ому державному реєстрі юриди чних осіб та фізичних осіб пі дприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її міс цезнаходженням (місцем прожи вання) або запис про відсутні сть підтвердження відомосте й про юридичну особу.

Частиною першої статті 71 Ко дексу адміністративного суд очинства України, кожна стор она повинна довести ті обста вини, на яких ґрунтуються її в имоги та заперечення, крім ви падків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Частиною другою статті 71 Ко дексу адміністративного суд очинства України передбачен о, що в адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.

Таким чином, обов' язок дов едення обставин, які стали пі дставою для внесення запису, який оскаржується, покладен о на відповідача.

Враховуючи вищенаведене, с уд дійшов висновку про проти правність дій державного реє стратора відділу державних р еєстраторів виконавчого ком ітету Одеської міської ради щодо внесення запису до Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб - підприємців про відсутність відомостей про позивача від 20.05.2011 № 1№15561440008028335 є протиправним та таким, що підлягає скасуванн ю, оскільки внесений з поруше нням вимог чинного законодав ства, у зв' язку з чим рішення ДПІ у Київському районі м. Оде си за №14279/15-02/212 від 20.05.2011 року винесе не на підставі вищевказаного запису державного реєстрато ра є протиправним та підляга є скасуванню.

Частиною першою статті 94 Ко дексу адміністративного суд очинства України передбачен о, якщо судове рішення ухвале не на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноваже нь, суд присуджує всі здійсне ні нею документально підтвер джені судові витрати з Держа вного бюджету України (або ві дповідного місцевого бюджет у, якщо іншою стороною був орг ан місцевого самоврядування , його посадова чи службова ос оба).

Статтями 11, 71 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що кожна с торона повинна довести ті об ставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а с уд згідно ст. 86 цього Кодексу, о цінює докази, які є у справі, з а своїм внутрішнім переконан ням, що ґрунтується на їх безп осередньому, всебічному, пов ному та об' єктивному дослід женні.

Керуючись ст.ст. 6-8, 71, 86, 128, 158-163, 167 КА С України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відпо відальністю «ВІНСТІЛ»до дер жавної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси О деської області Державної по даткової служби, відділу дер жавних реєстраторів виконав чого комітету Одеському місь кої ради, Державної податков ої служби України про визнан ня протиправними дій, скасув ання акту індивідуальної дії та зобов' язання вчинити пе вні дії - задовольнити повні стю.

Визнати неправомірним дії Відділу державних реєстрато рів Виконавчого комітету Оде ської міської ради щодо реєс трації в Єдиному державному реєстрі запису про внесення інформації про відсутність п ідтвердження відомостей про юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальніст ю «ВІНСТІЛ»(код 35241332), від 19.05.2011 рок у №10025587680.

Скасувати з моменту реєстр ації в Єдиному державному ре єстрі запис про внесення інф ормації про відсутність підт вердження відомостей про юри дичну особу - Товариство з обм еженою відповідальністю «ВІ НСТІЛ»(код 35241332).

Визнати протиправними дії ДПІ у Київському районі м. Оде си щодо анулювання 20.05.2011 року ре єстрації ТОВ «ВІНСТІЛ»(код 3524 1332) як платника податку на дода ну вартість

Скасувати рішення виконую чого обов' язки керівника ДП І Київському районі м.Одеси В .Г. Попова ДП№14279/15-02/212 від 20.05.2011 року про анулювання реєстрації п латника податку на додану ва ртість Товариства з обмежено ю відповідальністю «ВІНСТІЛ »(код 35241332) з моменту його прийня ття.

Зобов' язати Державну под аткову службу України віднов ити реєстрацію ТОВ «ВІНСТІЛ» (код 35241332) як платника податку на додану вартість в реєстрі пл атників податку на додану ва ртість з первинної дати реєс трації, з 10.07.2007 року.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного ад міністративного суду через с уд першої інстанції шляхом п одачі в 10-денний строк з дня пр оголошення постанови апеляц ійної скарги, або в порядку ч.2 ст. 186 КАС України.

Головуючий суддя /підпис / Потоцька Н.В.

Судді Іванов Е.А.

Юхтенко Л.Р.

Адміністративний по зов товариства з обмеженою в ідповідальністю «ВІНСТІЛ»д о державної податкової інспе кції у Київському районі м. Од еси Одеської області Державн ої податкової служби, відділ у державних реєстраторів вик онавчого комітету Одеському міської ради, Державної пода ткової служби України про ви знання протиправними дій, ск асування акту індивідуально ї дії та зобов' язання вчини ти певні дії - задовольнити повністю.

Визнати неправомірним дії Відділу державних реєстрато рів Виконавчого комітету Оде ської міської ради щодо реєс трації в Єдиному державному реєстрі запису про внесення інформації про відсутність п ідтвердження відомостей про юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальніст ю «ВІНСТІЛ»(код 35241332), від 19.05.2011 рок у №10025587680.

Скасувати з моменту реєстр ації в Єдиному державному ре єстрі запис про внесення інф ормації про відсутність підт вердження відомостей про юри дичну особу - Товариство з обм еженою відповідальністю «ВІ НСТІЛ»(код 35241332).

Визнати протиправними дії ДПІ у Київському районі м. Оде си щодо анулювання 20.05.2011 року ре єстрації ТОВ «ВІНСТІЛ»(код 3524 1332) як платника податку на дода ну вартість

Скасувати рішення виконую чого обов' язки керівника ДП І Київському районі м.Одеси В .Г. Попова ДП№14279/15-02/212 від 20.05.2011 року про анулювання реєстрації п латника податку на додану ва ртість Товариства з обмежено ю відповідальністю «ВІНСТІЛ »(код 35241332) з моменту його прийня ття.

Зобов' язати Державну под аткову службу України віднов ити реєстрацію ТОВ «ВІНСТІЛ» (код 35241332) як платника податку на додану вартість в реєстрі пл атників податку на додану ва ртість з первинної дати реєс трації, з 10.07.2007 року.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дачі в 10-денний строк з дня про голошення постанови апеляці йної скарги, або в порядку ч.2 с т. 186 КАС України.

23 березня 2012 року.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.03.2012
Оприлюднено05.04.2012
Номер документу22286117
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/4406/2011

Ухвала від 10.06.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 10.06.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 06.09.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 12.06.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 26.04.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Постанова від 23.03.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні