Справа № 2а/1570/3915/2011
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 березня 2012 року
Одеський окружний адмініс тративний суд в складі:
головуючого судді Марина П.П.,
за участю секретаря Борцової С.І.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом фі рми «Вілюс»сільськогоспода рського товариства з обмежен ою відповідальністю до Розді льнянської міжрайонної держ авної податкової інспекції О деської області Державної по даткової служби про скасуван ня податкового повідомлення - рішення №0000112307 від 22.03.2011 року, як им на фірму «Вілюс»сільськог осподарське товариство з обм еженою відповідальністю нак ладено штрафні (фінансові) са нкції у сумі 126 090,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Фірма «Вілюс»сільськог осподарське товариство з обм еженою відповідальністю зв ернулось до Одеського окружн ого адміністративного суду з позовними вимогами до Розді льнянської міжрайонної держ авної податкової інспекції О деської області Державної по даткової служби про скасуван ня податкового повідомлення - рішення №0000112307 від 22.03.2011 року, як им на фірму «Вілюс»сільськог осподарське товариство з обм еженою відповідальністю нак ладено штрафні (фінансові) са нкції у сумі 126 090,00 грн. Свої вим оги позивач обґрунтовує тим, що висновок податкового орг ану щодо порушення позивачем п. 12 ст.3 Закону України «Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг» є неправомі рним оскільки позивачем у по вній відповідності до чинног о законодавства ведеться обл ік товарних запасів, зокрема наявні всі документи на вияв лені під час перевірки 23 350 кг. б орошна. Крім цього, перевірка фірми «Вілюс» сільськогоспо дарського товариства з обмеж еною відповідальністю пров едена с численними порушення ми.
У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав та просив суд задовольни ти його у повному обсязі, поси лаючись на обставини, виклад ені у позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні проти за доволення позовних вимог зап еречував, пояснивши, що співр обітниками Роздільнянської МДПІ Одеської області Держа вної податкової служби прове дена перевірка виробничих та складських приміщень, розта шованих за адресою: Одеська о бласть, Роздільнянський райо н, с. Єгорівка, що належать фір мі «Вілюс»сільськогосподар ському товариству з обмежено ю відповідальністю. Перевірк ою виявлено, що підприємство м не ведеться у порядку, встан овленому законодавством, обл ік товарних запасів на склад і за місцем реалізації, а саме : на момент перевірки відсутн і накладні, товарно - трансп ортні накладні та інші докум енти на товар (мука житня у кіл ькості 22350 кг.) на загальну суму 63045,00 грн. що є порушенням поз ивачем п.12 ст. З Закону України «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг». У зав ' язку з чим, податковим орга ном правомірно винесено по даткове повідомлення - ріше ння №0000112307 від 22.03.2011 року, яким за в иявлені порушення на фірму « Вілюс»сільськогосподарськ е товариство з обмеженою від повідальністю накладено штр афні (фінансові) санкції у су мі 126 090,00 грн., а тому підстави для скасування зазначеного пові домлення - рішення відсутні .
Суд, заслухавши пояснення у часників процесу, дослідивши матеріали справи та надані д окази, всебічно та повно з' я сувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, пр оаналізувавши положення чин ного законодавства, встанови в наступні факти та обставин и.
Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Подат кового кодексу України орга ни державної податкової служ би мають право проводити кам еральні, документальні (план ові або позапланові; виїзні а бо невиїзні) та фактичні пере вірки. При цьому, згідно п.п. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 75.1.3. фактичною вважаєть ся перевірка, що здійснюєтьс я за місцем фактичного прова дження платником податків ді яльності, розташування госпо дарських або інших об'єктів п рава власності такого платни ка. Така перевірка здійснюєт ься органом державної податк ової служби щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, п орядку здійснення платникам и податків розрахункових опе рацій, ведення касових опера цій, наявності документа, що п ідтверджує державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців відпові дно до закону, ліцензій, патен тів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакци зних товарів, дотримання роб отодавцем законодавства щод о укладення трудового догово ру, оформлення трудових відн осин з працівниками (наймани ми особами).
Вимоги щодо порядку органі зації та проведення фактични х перевірок передбачені норм ами ст. 80 Податкового кодексу України.
Допуск посадових осіб орга нів податкової служби до про ведення фактичної перевірки здійснюється згідно із ст. 81 ц ього Кодексу.
Непред' явлення платнику податків, його посадовим (слу жбовим) особам або особам, як і фактично проводять розраху нкові операції, направлення на проведення перевірки або пред' явлення направлення, о формленого з порушенням вимо г, встановлених п. 81.1 ст. 81 Подат кового кодексу України, є під ставою для недопущення посад ових осіб органу державної п одаткової служби до проведен ня документальної виїзної аб о фактичної перевірки. Відмо ва платника податків та/або п осадових (службових) осіб пла тника податків (його предста вників або осіб, які фактично проводять розрахункові опер ації) від допуску до перевірк и на інших підставах не дозво ляється.
У разі відмови платника под атків та/або посадових (служб ових) осіб платника податків (його представників або осіб , які фактично проводять розр ахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб ор гану державної податкової сл ужби до проведення перевірки складається акт, який засвід чує факт відмови.
При пред'явленні направлен ня платнику податків та/або п осадовим (службовим) особам п латника податків (його предс тавникам або особам, які факт ично проводять розрахункові операції) такі особи розпису ються у направленні із зазна ченням свого прізвища, імені , по батькові, посади, дати і ча су ознайомлення.
У разі відмови платника под атків та/або посадових (служб ових) осіб платника податків (його представників або осіб , які фактично проводять розр ахункові операції) розписати ся у направленні на перевірк у посадовими (службовими) осо бами органу державної податк ової служби складається акт, який засвідчує факт відмови . У такому випадку акт про відм ову від підпису у направленн і на перевірку є підставою дл я початку проведення такої п еревірки.
Тривалість фактичної пере вірки не повинна перевищуват и 10 діб з правом продовження н а строк до 5 діб за підстав, виз начених пунктами 82.3.1 та 82.3.2 Пода ткового кодексу України.
Судом встановлено, що фірма «Вілюс»сільськогосподарсь ке товариство з обмеженою ві дповідальністю є власником виробничих та складських при міщень, розташованих за адре сою: Одеська область, Розділь нянський район, с. Єгорівка (а. с. 125 - 134).
Відповідно до наказу від 18.02. 2011 року №186 «Про проведення фак тичної перевірки»(а.с.167), на під ставі направлення від 18.02.2011 рок у №1924-70 (а.с.168), співробітниками Ро здільнянської МДПІ Одеської області Державної податково ї служби з 25.02.2011 року по 04.03.2011 року проведена фактична перевірк а виробничих та складських п риміщень, розташованих за ад ресою: Одеська область, Розді льнянський район, с. Єгорівка , що належать фірмі «Вілюс»сі льськогосподарському товар иству з обмеженою відповідал ьністю (код ЄДРПОУ 19201333) (далі - фі рма «Вілюс»СТОВ) з метою здій снення контролю за дотриманн ям порядку щодо здійснення п латниками податків розрахун кових операцій, ведення касо вих операцій, наявності ліце нзій, патентів, свідоцтв, у том у числі свідоцтв про державн у реєстрацію, виробництва та обігу підакцизних товарів, д отримання роботодавцем зако нодавства щодо укладання тру дового договору, оформлення трудових відносин з працівни ками (найманими особами).
Наказ від 18.02.2011 року №186 «Про пр оведення фактичної перевірк и»та направлення від 18.02.2011 року №1924-70 на проведення фактичної перевірки отримані 25.02.2011 року д иректором фірми «Вілюс»СТОВ - Бондаренко А.О.
За результатами перевірки складено акт фактичної пер евірки № 21/15/24/23/19201333 від 04.03.2011 року (а.с . 169-170).
Перевірка була розпочата о 11 год. 00 хв. 25.02.2011 року та закінчен а 14 год. 00 хв. 04.03.2011 року. Проведена в присутності директора фір ми «Вілюс»СТОВ - Бондаренк о А.О., який ознайомився з акт ом перевірки та отримав його примірник, про що свідчить йо го підпис про отримання на пр имірнику акту перевірки.
Під час проведення перевір ки податковим органом виявл ено, що в порушення вимог п. 1 2 ст. 3 Закону України «Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг»підприємством не ведеться у порядку встано вленому законодавством, облі к товарних запасів на складі за місцем їх зберігання та ре алізації, а саме: на складі вия влено 23350 кг. житньої муки на за гальну суму 63045,00 грн. на яку відс утні накладні, товарно - тр анспортні накладні, та будь - які документи, які б підтверд жували ведення обліку товарн их запасів. Додаток №1 від 04.03.2011 р оку з підписом начальника в иробництва додані до акту пе ревірки (а.с. 171).
Згідно зазначеного додатк у до акту перевірки №1 від 04.03. 2011 року щодо повноти оприбутк ування, реалізації та фактич них залишків запасів (товарн о - матеріальних цінностей) фірми «Вілюс»СТОВ встановл ено не обліковані залишки то варно - матеріальних ціннос тей -23350 кг. житньої муки на за гальну суму 63045,00 грн.
Згідно розписки та пояснен ня начальника виробництва фірми «Вілюс»СТОВ - Сидоре нко О.Г. від 04.03.2011 року, станом н а 04.03.2011 року на складі підприємс тва знаходиться житня мука у загальній кількості 23350 кг., у тому числі: мука з м. Кременч ук, Полтавської області. Накл адні та товарно - транспортн і накладні на складі відсутн і, так як вони зберігаються в б ухгалтерії у м. Одеса (а.с. 80-81).
На підставі порушень, встан овлених актом перевірки № 21/15/24 /23/19201333 від 04.03.2011 року, Роздільнянсь кою МДПІ Одеської області Де ржавної податкової служби пр ийнято податкове повідомлен ня - рішення № 0000112307 від 22.03.2011 року, яким за порушення п. 12 с т. 3 Закону України «Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг» фірмі «Вілюс»С ТОВ визначено штрафні (фіна нсових) санкцій у сумі 126 090,00 грн . (а.с.17).
Доказів того, що з дати скла дання акту № 21/15/24/23/19201333 від 04.03.2011 р оку до дати прийняття податк овим органом податкового пов ідомлення - рішення № 0000112307 від 22.03.2011 року, фірмою «Вілюс»С ТОВ до Роздільнянської МДПІ Одеської області Державної п одаткової служби надавались будь - які документи, які б пі дтверджували ведення обліку товарних запасів на виробни чих та складських приміщення х розташованих за адресою: Од еська область, Роздільнянськ ий район, с. Єгорівка, представ ником позивача до суду не над ано.
Підставою для прийняття податкового повідомлення - рішення № 0000112307 від 22.03.2011 року став висновок податкового органу зазначений в акті пер евірки № 21/15/24/23/19201333 від 04.03.2011 року про порушення позивачем вимог п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг»а сам е: неведення у порядку встано вленому законодавством, облі ку товарних запасів на склад і за місцем їх реалізації на з агальну суму 63045,00 грн.
Відповідно до п.12 ст. З Зако ну України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг»суб'єкти підприємницько ї діяльності, які здійснюють розрахункові операції в гот івковій та/або в безготівков ій формі (із застосуванням пл атіжних карток, платіжних че ків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуги) у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг зобов'яз ані вести у порядку, встановл еному законодавством, облік товарних запасів на складах та або за місцем їх реалізаці ї, здійснювати продаж лише ти х товарів, які відображені в т акому обліку, за винятком про дажу товарів особами, які від повідно до законодавства опо датковуються за правилами, щ о не передбачають ведення об ліку обсягів реалізованих то варів (наданих послуг).
Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг »облік товарних запасів фізи чною особою - суб'єктом підпри ємницької діяльності ведеть ся у порядку, визначеному чин ним законодавством, а юридич ною особою (її філією, відділе нням, іншими відокремленим п ідрозділом) - у порядку, визнач еному відповідним національ ним положенням (стандартом) б ухгалтерського обліку. Облік ведеться з урахуванням особ ливостей, встановлених для с уб'єктів малого підприємства .
Обов'язок із ведення обліку товарних запасів не застосо вується до осіб, які відповід но до законодавства оподатко вуються за правилами, що не пе редбачають ведення обліку пр идбаних або проданих товарів .
Відповідно до п. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітніст ь в Україні»бухгалте рський облік є обов'язкови м видом обліку, який ведеть ся підприємством. Фінансо ва, податкова, статистична та інші види звітності, що викор истовують грошовий вимірник , ґрунтується на даних бухгал терського обліку.
Відповідно до п.п. 1, 3, 5 ст. 9 Зак ону України «Про бухгалтерсь кий облік та фінансову звітн ість в Україні»підставою для бухгалтерського обліку госп одарських операцій є первинн і документи, які фіксують фак ти здійснення господарських операцій. Первинні документ и повинні бути складені під ч ас здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закі нчення. Для контролю та впоря дкування оброблення даних на підставі первинних документ ів можуть складатися зведені облікові документи.
Крім цього згідно листа ДПА України №4364/7/23-7017/159 до документі в, що є підставою для оприбутк ування товару, як правило, нал ежать накладні та товаро - т ранспортні накладні.
Враховуючи вищезазначен е, суд дійшов висновку, що згід но приписів Закону України « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»фірм ою «Вілюс»СТОВ у зв' язку зі зберіганням та продажем тов ару, має вестись у порядку, встановленому законодавств ом, облік товарних запасів на складі, а тому, позивачем порушено вимоги п. 12 ст. 3 Зако ну України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг».
Згідно ст. 20 Закону України « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»до суб 'єктів підприємницької діяль ності, що здійснюють реаліза цію товарів, які необлікован і у встановленому порядку, за стосовується фінансова санк ція у розмірі подвійної варт ості необлікованих товарів з а цінами реалізації, але не ме нше десяти неоподатковувани х мінімумів доходів громадян .
Судом встановлено, що подат ковим органом за вказане пор ушення застосовано до позива ча штрафна (фінансова) санкці я у сумі 126090,00 грн. (63045,00 грн. Х 2).
Частиною 3 ст. 2 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни встановлено, що у спра вах щодо оскарження рішень, д ій чи бездіяльності суб' єкт ів владних повноважень адмін істративні суди перевіряють , чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення.
Частиною 2 ст. 71 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни передбачено, що в адмін істративних справах про прот иправність рішень, дій чи без діяльності суб' єкта владни х повноважень обов' язок щод о доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіял ьності покладається на відпо відача, якщо він заперечує пр оти адміністративного позов у.
Згідно з ч. 1 ст. 9 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни суд при вирішенні спр ави керується принципом зако нності, відповідно до якого о ргани державної влади, орган и місцевого самоврядування, їхні посадові і службові осо би зобов' язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни, а згідно зі ст. 105 КАС Укр аїни позивач має право, зокре ма, вимагати скасування або в изнання нечинним рішення від повідача - субєкта владних п овноважень повністю чи окрем их його положень.
Згідно ст. 86 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім п ереконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебі чному, повному та об'єктивном у дослідженні.
Приймаючи до уваги вищеви кладене, оцінюючи надані док ази в сукупності, суд вважає, щ о відповідач діяв у межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією України та законами України, а саме, в ідповідачем - Роздільнянськ ою МДПІ Одеської області Дер жавної податкової служби за порушення фірмою «Вілюс»сіл ьськогосподарським товарис твом з обмеженою відповідаль ністю п. 12 ст. З Закону Україн и «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг»а са ме: неведення у порядку встан овленому законодавством, обл іку товарних запасів на скла ді за місцем їх зберігання та реалізації на загальну суму 63045,00 грн. правомірно винесен о податкове повідомлення - р ішення №0000112307 від 22.03.2011 року, яким н а фірму «Вілюс»сільськогосп одарське товариство з обмеже ною відповідальністю наклад ено штрафні (фінансові) санкц ії у сумі 126 090,00 грн., а тому позов ні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягают ь.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 94, 159 - 164, 167, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
У задоволенні адмін істративого позову фірми «Ві люс» сільськогосподарськог о товариства з обмеженою від повідальністю до Роздільнян ської міжрайонної державної податкової інспекції Одеськ ої області Державної податко вої служби про скасування по даткового повідомлення - рі шення №0000112307 від 22.03.2011 року, яким на фірму «Вілюс» сільськогоспо дарське товариство з обмежен ою відповідальністю накладе но штрафні (фінансові) санкці ї у сумі 126 090,00 грн. - відмовит и повністю.
Постанову може бути оскар жено до Одеського апеляційно го адміністративного суду шл яхом подання апеляційної ска рги до адміністративного су ду апеляційної інстанції чер ез суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної с карги одночасно надсилаєтьс я особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апел яційна скарга на постанову с уду першої інстанції подаєть ся протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі засто сування судом частини третьо ї статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письм овому провадженні апеляційн а скарга подається протягом десяти днів з дня отримання к опії постанови.
Повний текст постанови скл адено та підписано суддею 07 березня 2012 року.
Суддя /підпис/ П.П.Марин
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.03.2012 |
Оприлюднено | 05.04.2012 |
Номер документу | 22286583 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Марин П. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні