Ухвала
від 05.11.2010 по справі 2а-12302/08/0570
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Галатіна О.О.

Суддя-доповідач - Нікулі н О.А.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 листопада 2010 року справа №2а-12302/08/0570 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Ш евченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Нікуліна О.А.

суддів Радіонової О.О ., Жаботинська С.В.

при секретарі судового зас ідання Дегтярьов ій А.М.

за участю:

представника позивача Нед ашковського В.М.

представник а відповідача не з' явився

розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн і скарги Державної податково ї інспекції у Ворошиловськом у районі міста Донецька та То вариства з обмеженою відпові дальністю «Солді-Донбас» на постанову Донецького окружн ого адміністративного суду в ід 14 вересня 2010 року по справі № 2а-12302/08/0570 за позовом Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Солді-Донбас» до Державно ї податкової інспекції у Вор ошиловському районі міста До нецька про визнання недійсни ми податкових повідомлень-рі шень та рішень про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій ,-

В С Т А Н О В И Л А :

У червні 2008 року пози вач звернувся з адміністра тивним позовом до відповіда ча про визнання недійсними п одаткових повідомлень-рішен ь та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкці й.

Постановою Донецьког о окружного адміністративно го суду від 14 вересня 2010 року по справі № 2а-12302/08/0570 позов товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Солді-Донбас» до Держа вної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. До нецька про визнання недійсни ми податкових повідомлень-рі шень та рішень про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій було задоволено частков о, а саме:

визнано частково нед ійсним податкове повідомлен ня-рішення Державної податко вої інспекції у Ворошиловськ ому районі м. Донецька № 0001322340/0 в ід 5 травня 2008 року на суму 11 890, 50 грн. (одинадцять тисяч вісімс от дев' яносто) грн. 50 коп.;

визнано частково нед ійсним податкове повідомлен ня-рішення Державної податко вої інспекції у Ворошиловськ ому районі м. Донецька № 0001332340/0 в ід 5 травня 2008 року на суму 60 922,5 г рн. (шістдесят тисяч дев' ятс от двадцять дві грн. 50 коп.);

визнано частково нед ійсним податкове повідомлен ня-рішення Державної податко вої інспекції у Ворошиловськ ому районі м. Донецька № 0001392340/0 в ід 5 травня 2008 року на суму 9 222 г рн. (дев' ять тисяч двісті два дцять дві грн.);

визнано недійсним по даткове повідомлення-рішенн я Державної податкової інспе кції у Ворошиловському район і м. Донецька № 0006261740/0 від 5 травн я 2008 року на суму 1693,5 грн. (одна т исяча шістсот дев' яносто тр и грн. 50 коп.);

визнано недійсним рі шення про застосування штраф них (фінансових) санкцій Держ авної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. До нецька № 0001532344 від 5 травня 2008 року на суму 33251,85 грн. (тридця ть три тисячі двісті п' ятде сят одна грн. 85 коп.);

В задоволені інших по зовних вимог відмовлено.

З постановою суду пер шої інстанції не погодився я к позивач так і відповідач та звернулися з апеляційними с каргами на неї, в яких зазнач ено, що суд першої інстанції порушив норми матеріальног о та процесуального права вн аслідок чого неправильно вир ішив справу, вважають, що по станова підлягає скасуванню .

Заслухавши доповідь судді-доповідача, представн ика позивача, обговоривши до води апеляційних скарг, коле гія суддів дійшла висновк у, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню.

Товариство з обмежен ою відповідальністю «Солді-Д онбас» є юридичною особою, за реєстроване 03.03.1997 виконавчим к омітетом Донецької міської р ади, ідентифікаційний код - 24656946, що підтверджується Свідо цтвом про державну реєстраці ю юридичної особи серії А00 № 3128 55.

Товариство з обмежен ою відповідальністю «Солді-Д онбас» здійснює свою діяльні сть на підставі Статуту, затв ердженого протоколом загаль них зборів учасників № 12 від 31.0 3.2008.

Державною податковою інспекцією у Ворошиловськом у районі м. Донецька було пров едено виїзну планову перевір ку з питань дотримання вимог податкового, валютного та ін шого законодавства товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Солді-Донбас» за період з 01.10.2004 року по 30.09.2007 року за резул ьтатами якої складено Акт від 15.04.2008 рік № 730/23-5/24656946.

На підставі акту пере вірки, податковим органом бу ли прийняті наступні податко ві повідомлення-рішення та р ішення про застосування штра фних (фінансових) санкцій:

- податкове повідомле ння-рішення № 0001322340/0 від 05.05.2008, яким визначено суму податкового зобов' язання з податку на п рибуток на загальну суму 47965 гр н., у тому числі за основним пл атежем - 31977,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 15988, 50 грн.;

- податкове повідомле ння - рішення № 0001332340/0 від 05.05.2008, як им визначено суму податковог о зобов' язання з податку на додану вартість на загальну суму 64 327,50 грн., у тому числі за ос новним платежем - 42 885 грн., за ш трафними (фінансовими) санкц іями - 21442,50 грн.;

- податкове повідомле ння-рішення № 0001392340/0 від 05.05.2008, яким зменшено суму бюджетного ві дшкодування з податку на дод ану вартість та визначено до сплатити суму податку у розм ірі 9 306,00 грн. та штрафні (фінансо ві) санкції - 4653 грн.;

- податкове повідомле ння-рішення № 0006261740/0 від 05.05.2008, яким визначено суму податкового зобов' язання з податку з до ходів найманих працівників н а загальну суму 1693,50 грн., у тому числі за основним платежем - 564,50 грн., за штрафними (фінансов ими) санкціями - 1 129 грн.;

- рішення про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій № 0001532344 від 05.05.2008, яким з астосовано штрафні (фінансов і) санкції у сумі 33251,85 грн. за пор ушення «Положення про веденн я касових операцій у націона льній валюті в Україні»;

- рішення про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій № 0001402340 від 05.05.2008, яким з астосовано штрафні (фінансов і) санкції у сумі 5355,19 грн. за пор ушення «Порядку визначення р озміру збитків від розкрадан ня, нестачі, знищення (псуванн я) матеріальних цінностей».

Податковим повідомл енням-рішенням № 0001322340/0 від 05.05.2008 в ідповідач визначив позивачу суму податкового зобов' яза ння з податку на прибуток при ватних підприємств на суму у розмірі 47965,50 грн., у тому числі: з а основним платежем - 31977,00 грн ., за штрафними (фінансовими) с анкціями - 15988,50 грн.

Як вбачається з Акт у перевірки, позивачем, в по рушення вимог п. 5.1 Закону Укра їни «Про оподаткування прибу тку підприємств», не здійсне но коригування валових витр ат по кредиторській заборгов аності, по якій минув строк по зовної давності, оскільки по зивачем не здійснено компенс ацію вартості товарів (робіт , послуг), які він отримав від п родавців товарів (робіт, посл уг) у зв' язку з чим, підстав д ля віднесення вартості цих т оварів (робіт, послуг) до валов их витрат немає, оскільки їх в артість не відповідає визнач енню валових витрат, наведен ому у п. 5.1 Закону України «Про о податкування прибутку підпр иємств», а саме: відніс до скла ду валових витрат суми товар ів (робіт, послуг), які були отр имані безоплатно, згідно дог оворів по яких минув строк по зовної давності з ТОВ «Ареал а», ТОВ «Диант», ЗАТ «Дружківс ький метисний завод», ПП «Лав р», ДПРА «Вікна реклами», ПФ «Е ліс», ТОВ «ЛТД Елмарк», ЗАТ «Га нза-Україна», КП «Донецькміс ьковдоканал», ТОВ «Центр екс пертних систем», ТОВ «Лик», ТО В «Грифон-Н», що призвело до бе зпідставного завищення вало вих витрат за 3 квартали 2006 року на суму 4525,00 грн., за 2006 рік на суму 7883,00 грн., у першому кварталі 2007 р оку на суму 95,00 грн., у І півріччі 2007 року на суму 95,00 грн., за 3 кварт али 2007 року на суму 4815 грн.

Стаття 4 Закону Україн и «Про оподаткування прибутк у підприємств» визначає поня ття валового доходу та види д оходів, які включає валовий д охід.

Виходячи зі змісту по ложень п. 4.1 ст.4 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» під валовим до ходом слід розуміти загальну суму доходу платника податк у від усіх видів діяльності, о триманого (нарахованого) про тягом звітного періоду в гро шовій, матеріальній або нема теріальній формах як на тери торії України, її континента льному шельфі, виключній (мор ській) економічній зоні, так і за їх межами.

Так, до валового доходу включаються доходи з інших джерел, у тому числі, але не виключно, у вигляді: сум бе зповоротної фінансової допо моги, отриманої платником по датку у звітному періоді, вар тості товарів (робіт, послуг), безоплатно наданих платнику податку у звітному періоді, к рім їх надання неприбутковим організаціям згідно з пункт ом 7.11 статті 7 цього Закону та у межах таких операцій між пла тником податку та його відок ремленими підрозділами, які не мають статусу юридичної о соби, крім випадків, визначен их у частині четвертій статт і 3 Закону України "Про списанн я вартості несплачених обсяг ів природного газу" (пп.4.1.6 п.4.1 ст .4 Закону).

Згідно п.п. 1.22.1. п.1.22 ст .1 Закону України «Про оподатк ування прибутку підприємств » до безповоротної фінансово ї допомоги належать суми заб оргованості платника податк у перед іншою юридичною чи фі зичною особою, що залишилася нестягнутою після закінченн я строку позовної давності.

Відповідно до п. 5.1. ст. 5 З акону України «Про оподаткув ання прибутку підприємств» в алові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - с ума будь-яких витрат платник а податку у грошовій, матеріа льній або нематеріальній фор мах, здійснюваних як компенс ація вартості товарів (робіт , послуг), які придбаваються (в иготовляються) таким платник ом податку для їх подальшого використання у власній госп одарській діяльності.

Згідно з п. п. 5.2.1. п. 5.2. ст. 5 Закону України «Про опода ткування прибутку підприємс тв» до складу валових витрат включаються суми будь-яких в итрат, сплачених (нараховани х) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, орган ізацією, веденням виробництв а, продажем продукції (робіт, п ослуг) i охороною праці, у тому числі витрати з придбання ел ектричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обм ежень, встановлених пунктами 5.3 -5.7 цієї статті.

Пунктами 5.3. - 5.7. Закону У країни „Про оподаткування пр ибутку підприємств" встановл ені обмеження щодо включення певних витрат до складу вало вих. Суд зауважує, що зазначен і норми Закону не містять заб орони відносно включення до складу валових витрат вартос ті отриманих товарів, робіт, п ослуг.

Положеннями п. 11.2. ст. 11 З акону України «Про оподаткув ання прибутку підприємств» р егламентовано, що датою збіл ьшення валових витрат виробн ицтва (обігу) вважається дата , яка припадає на податковий п еріод, протягом якого відбув ається будь-яка з подій, що ста лася раніше: або дата списанн я коштів з банківських рахун ків платника податку на опла ту товарів (робіт, послуг), а в р азі їх придбання за готівку - д ень їх видачі з каси платника податку; або дата оприбуткув ання платником податку товар ів, а для робіт (послуг) - дата фа ктичного отримання платнико м податку результатів робіт (послуг).

Позивач, отримавши на підставі вищевказаних догов орів товари, правомірно та у в ідповідності до вимог п. 11.2. ст. 11, п.5.1, пп. 5.2.1 п.5.2 ст. 5 Закону Україн и «Про оподаткування прибутк у підприємств» відніс їх вар тість до складу валових витр ат у податковому періоді, на я кий припадала певна подія, ос кільки усі договори на які по силається відповідач в акті перевірки, є платними, а строк оплати за отриманий товар об умовлений настанням певних п одій за умовами договору.

Закон України «Про оп одаткування прибутку підпри ємств» не ставить в залежніс ть право платника податку на включення вартості отримани х товарів по першій події до с кладу валових витрат від їх о плати в майбутньому, а відтак установлення додаткових обм ежень щодо віднесення витрат до складу валових витрат пла тника податку, крім тих, що заз начені у цьому Законі, не дозв оляється.

Діючим Законом Украї ни «Про оподаткування прибут ку підприємств» не передбаче на норма, яка б зобов' язувал а платника податку зменшуват и або коригувати валові витр ати на суми товарів, віднесен их ним до валових витрат по пе ршій з подій (оприбуткування послуг), у разі неоплати послу г у межах строку позовної дав ності та віднесення такої кр едиторської заборгованості до валового доходу відповід но до вимог п.4.1.6 п.4.1 ст.4 Закону.

Як вбачається з Акт у перевірки, позивачем в по рушення п. п. 5.3.2 та п. 8.4 Закону про прибуток позивачем включено до складу валових витрат у 2 к варталі 2005 р. витрати, пов' яза ні з оплатою геодезичних роб іт із землеустрою у сумі 3787,50 гр н., згідно договору від 06.06.2005 рок у, укладеного з ТОВ «Землі Дон басу».

На підставі листа Яси нуватської райдержадмініст рації від 23.03.2005 року № 01-13-397 позива ч отримав дозвіл на розробку технічної документації із з емлеустрою щодо складання до кументів, що посвідчують пра во на земельну ділянку.

ТОВ «Землі Донбасу» в иконало геодезичні роботи на земельній ділянці Асоціації по виробництву сільськогосп одарських культур «Рост» Спа ртаківської сільської ради п ід розміщення виробничої баз и позивача.

Відповідач вважає, на звані витрати є витратами, як і пов' язані з придбанням ос новних фондів (земельної діл янки на території Спартаківс ької сільської ради), вони пов инні збільшувати балансову в артість відповідної групи ос новних фондів.

Крім того, як встановл ено у Акті перевірки, пози вачем в порушення п.п 5.3.2 та п. 8.4 З акону включено до складу вал ових витрат у 2 кварталі 2007 р. ви трати пов' язані з оплатою р обіт з нормативної грошової оцінки земельної ділянки у с умі 1031,03 грн. згідно договору ві д 16.04.2007 року № 849, укладеного з ДП « Центр державного земельного кадастру» (підрядник), останн ій виконав роботи з норматив ної оцінки земельної ділянки позивача для розміщення вир обничої бази, що розташована за межами населених пунктів Спартаківської сільської ра ди Ясинуватського району Дон ецької області.

Також, позивачем вклю чено до складу валових витра т у 3 кварталі 2007 році витрати п ов' язані з оплатою робіт за топографічну зйомку у сумі 565 5,89 грн. згідно договору від 23.05.2007 року, укладеного з ДП «Центр д ержавного земельного кадаст ру» (підрядник), останній вико нав роботи з топографічної з йомки ділянки на території А вдіївської міськради (промпл ощадки).

Вказані витрати на ду мку податкового органу є вит ратами, пов' язаними з придб анням основних фондів (земел ьної ділянки), вони повинні зб ільшувати балансову вартіст ь відповідної групи основних фондів.

Згідно із 5.3.2. п. 5.3 ст. 5 Закону, до складу валових ви трат не включаються витрат н а придбання, будівництво, рек онструкцію, модернізацію, ре монт та інші поліпшення осно вних фондів та витрати, пов'яз ані з видобутком корисних ко палин, а також з придбанням не матеріальних активів, які пі длягають амортизації, згідно із статтями 8 і 9 та підпунктом 7.9.4 цього Закону.

Відповідно до п.п. 8.1.2 п. 8 .1 ст. 8 Закону, амортизації підл ягають витрати на: придбання основних фондів та нематері альних активів для власного виробничого використання, вк лючаючи витрати на придбання племінної худоби та придбан ня, закладення і вирощування багаторічних насаджень до п очатку плодоношення; самості йне виготовлення основних фо ндів для власних виробничих потреб, включаючи витрати на виплату заробітної плати пр ацівникам, які були зайняті н а виготовленні таких основни х фондів; проведення всіх вид ів ремонту, реконструкції, мо дернізації та інших видів по ліпшення основних фондів; ка пітальні поліпшення землі, н е пов'язані з будівництвом, а с аме: іригація, осушення, збага чення та інші подібні капіта льні поліпшення землі.

Під основними фондам и слід розуміти матеріальні цінності, що призначаються п латником податку для викорис тання у господарській діяльн ості платника податку протяг ом періоду, який перевищує 365 к алендарних днів з дати введе ння в експлуатацію таких мат еріальних цінностей, та варт ість яких перевищує 1000 гривен ь і поступово зменшується у з в'язку з фізичним або моральн им зносом (п.п. 8.2.1. п. 8.2 ст. 8 Закону) .

Земельні ділянки по я ким здійснено витрати, пов' язані з оплатою геодезичних робіт із землеустрою, витрат и на виконання роботи з норма тивної оцінки земельної діля нки та витрати пов' язані з о платою робіт за топографічну зйомку не належить до основн их фондів ТОВ «Солді-Донбас» .

Вказані роботи були п ридбані (замовлені) з метою по дальшого використання у госп одарській діяльності платни ка податку.

Оскільки земельна ді лянка не належить до основни х фондів товариства, а вказан і роботи були придбані з мето ю подальшого використання у господарській діяльності, то витрати, пов' язані з їх опла тою амортизації не підлягают ь.

Суд прийшов до прави льного висновку про недійсн ість спірного податкового по відомлення-рішення, а саме:

- у частині щодо понесе них витрат на оплату геодези чних робіт із землеустрою на суму податкового зобов' яза ння у розмірі 947,00 грн. та на суму фінансових санкцій у розмір і 473,50 грн.;

- у частині щодо понесе них витрат на виконання робо ти з нормативної оцінки земе льної ділянки на суму податк ового зобов' язання у розмір і 258,00 грн. та на суму фінансових санкцій у розмірі 129,00 грн.;

- у частині щодо понесе них витрат пов' язаних з опл атою робіт за топографічну з йомку на суму податкового зо бов' язання у розмірі 1414,00 грн. та на суму фінансових санкці й у розмірі 707,50 грн.

Як встановлено у Ак ті перевірки, позивачем в п орушення п.п 5.3.2 та п. 8.4 Закону вк лючено до складу валових вит рат у 2 кварталі 2007 року, витрат и, пов' язані з облаштування території бази позивача у су мі 8533,00 грн., а саме: очищення тер иторії бази, навантаження та вивіз сміття згідно договор у від 16.06.2007 року № 075/07, укладеного з ПП «Зодчій» (виконавець).

Так, згідно із 5.3.2. п. 5.3 ст. 5 Закону, до складу валових ви трат не включаються витрат н а придбання, будівництво, рек онструкцію, модернізацію, ре монт та інші поліпшення осно вних фондів та витрати, пов'яз ані з видобутком корисних ко палин, а також з придбанням не матеріальних активів, які пі длягають амортизації, згідно із статтями 8 і 9 та підпунктом 7.9.4 цього Закону.

Під терміном «основн і фонди» слід розуміти матер іальні цінності, що признача ються платником податку для використання у господарські й діяльності платника податк у протягом періоду, який пере вищує 365 календарних днів з да ти введення в експлуатацію т аких матеріальних цінностей , та вартість яких перевищує 10 00 гривень і поступово зменшує ться у зв'язку з фізичним або м оральним зносом (п.п. 8.2.1. п. 8.2 ст. 8 З акону).

Очищення території б ази, навантаження та вивіз см іття було здійснено ПП «Зодч ій» (виконавець) згідно уклад еного договору від 16.06.2007 року № 075/07. Останній виконав роботи з очищення території виробнич ої бази, яка належить ТОВ «Сол ді Донбас», від сміття та його вивезення, за адресою м. Авдії вка, про. Ясинуватський, 55.

Дані витрати відсутн і у переліку наведеному у п.п. 5.3.2. п. 5.3 ст. 5 та п. 8.4 ст. 8 Закону.

Суд правильно встан овив правомірність віднесе ння позивачем витрат на очищ ення території бази, наванта ження та вивіз сміття згідно договору від 16.06.2007 року № 075/07, укл аденого з ПП «Зодчій» (викона вець) до складу валових витра т на підставі пп. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Зако ну.

Яке вбачається з Ак ту перевірки, позивачем у п орушення п.п. 5.2.1. п. 5.2 ст. 5, п.п. 5.3.2. п. 5. 3 ст. 5, п.п. 8.1.2. п. 8.1 ст. 8 Закону Украї ни «Про оподаткування прибут ку підприємств» у рядку 04.1 «Ви трати на придбання товарів» Декларації з податку на приб уток за 2005 рік з урахуванням ут очнюючого розрахунку від 24.03.200 6 року № 19346 відображена передпл ата у сумі 12153 грн., перерахован а згідно платіжного дорученн я № 3818 від 07.12.2005 ТОВ «Алекс Авто» з а запчастини та ремонт автот ранспорту. Дана операція від ображена у бухгалтерському о бліку бухгалтерською провод кою: Д-т 152 «Придбання (виготовл ення) основних засобів» - К-т 685 «Розрахунки з іншими кредито рами».

В наслідок порушення , завищення валових витрат за 2005 рік склало у розмірі 12153,00 грн.

Згідно пп. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону до складу валових вит рат включаються суми будь-як их витрат, сплачених (нарахов аних) протягом звітного пері оду у зв'язку з підготовкою, ор ганізацією, веденням виробни цтва, продажем продукції (роб іт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбан ня електричної енергії (вклю чаючи реактивну), з урахуванн ям обмежень, установлених пу нктами 5.3 - 5.7 цієї статті.

Так, п.п. 5.3.2. п. 5.3 ст. 5 Закон у визначено, що до складу вало вих витрат не включаються ви трат на придбання, будівницт во, реконструкцію, модерніза цію, ремонт та інші поліпшенн я основних фондів та витрати , пов'язані з видобутком корис них копалин, а також з придбан ням нематеріальних активів, які підлягають амортизації, згідно із статтями 8 і 9 та підп унктом 7.9.4 цього Закону.

Відповідно до п.п. 8.1.2 п. 8 .1 ст. 8 Закону, амортизації підл ягають витрати на: придбання основних фондів та нематері альних активів для власного виробничого використання, вк лючаючи витрати на придбання племінної худоби та придбан ня, закладення і вирощування багаторічних насаджень до п очатку плодоношення; самості йне виготовлення основних фо ндів для власних виробничих потреб, включаючи витрати на виплату заробітної плати пр ацівникам, які були зайняті н а виготовленні таких основни х фондів; проведення всіх вид ів ремонту, реконструкції, мо дернізації та інших видів по ліпшення основних фондів; ка пітальні поліпшення землі, н е пов'язані з будівництвом, а с аме: іригація, осушення. збага чення та інші подібні капіта льні поліпшення землі.

Під терміном "основні фонди" слід розуміти матеріа льні цінності, що призначают ься платником податку для ви користання у господарській д іяльності платника податку п ротягом періоду, який переви щує 365 календарних днів з дати введення в експлуатацію так их матеріальних цінностей, т а вартість яких перевищує 1000 г ривень і поступово зменшуєть ся у зв'язку з фізичним або мор альним зносом (п.п. 8.2.1. п. 8.2 ст. 8 Зак ону).

Як вбачається з п.п. 3.2 С татуту товариства, до його ос новних напрямків діяльності , у тому числі відносяться вну трішні та зовнішні перевезен ня вантажів та пасажирів авт омобільним транспортом.

Позивач не довів то го, що автомобілі не використ овуються у господарській дія льності товариства, а витрат и на запчастини та ремонт авт отранспорту здійснювались д ля доведення їх до стану, в яко му вони придатні для подальш ого продажу.

Суд прийшов до висно вку, про правомірність спірн ого податкового повідомленн я-рішення у цій частині, а саме : на суму податку у розмірі 3038,00 г рн. та на суму фінансових санк цій у розмірі 1519 грн.

У Акті перевірки в становлено, що позивачем пор ушено п.п. 5.9 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» № 334/94-ВР від 28.12.1994 р. , п. 3.1 р. 3 «Порядку складання дек ларації з податку на прибуто к», затвердженого наказом ДП А України від 29.09.2003 року № 143, а сам е: занижено вартість запасів , використаних в господарськ ій діяльності, задекларовани х у Додатку К1/1 (рядок А1/4) до Декл арації з податку на прибуток за 1 квартал 2007 року на суму 12704,00 г рн., за півріччя 2007 на суму 46093 грн . внаслідок не врахування вар тості товарів у сумі 12704,00 грн., я кі були списані з балансу в зв ' язку з крадіжкою: внаслідо к заниження вартості запасів , які значились на балансі під приємства по рахунку 20 «Вироб ничі запаси» та були списані на рахунок 152 «Придбання (виго товлення) основних засобів» у сумі 33389,00 грн., в зв' язку з рем онтами (модернізацію) основн их засобів.

Заниження валового д оходу склало у 1 кварталі 2007 рок у на суму 12704,00 грн., півріччі 2007 на суму 46 093 грн., але платником под атку було самостійно виправл ено у Декларації з податку на прибуток за 3 квартали 2007 року, але не виконав п. 17.2 ст. 17 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » та порушено п. 3.1 р. 3 Порядку ск ладання декларації з податку на прибуток.

Пунктом 17.2. ст. 17 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » визначено, що платник подат ків, який до початку його пере вірки контролюючим органом с амостійно виявляє факт заниж ення податкового зобов'язанн я минулих податкових періоді в, зобов'язаний:

а) або надіслати уточн юючий розрахунок і сплатити суму такої недоплати та штра ф у розмірі п'яти відсотків ві д такої суми до подання таког о уточнюючого розрахунку,

б) або відобразити сум у такої недоплати у складі де кларації з цього податку, що п одається за наступний податк овий період, збільшену на сум у штрафу у розмірі п'яти відсо тків від такої суми, з відпові дним збільшенням загальної с уми податкового зобов'язання з цього податку.

Якщо після подачі дек ларації за звітний період пл атник податків подає нову де кларацію з виправленими пока зниками до закінчення гранич ного строку подання декларац ії за такий самий звітний пер іод, то штрафи, визначені у цьо му пункті, не застосовуються .

При самостійному дон арахуванні суми податкових з обов'язань адміністративні ш трафи не накладаються.

Згідно з п. 3.1 р. 3 «По рядку складання декларації з податку на прибуток», затвер дженого наказом ДПА України від 29.09.2003 року № 143, декларація ск ладається із заголовної та д вох основних частин і десяти додатків, з яких сім (К1 - К7) пода ються щокварталу, у тому числ і за рік, а три (Р1 - Р3) подаються в иключно за рік. Додаток К1 скла дається з двох частин - К1/1 та К1 /2. Частина К1/2 заповнюється пла тниками податку, які нарахов ують амортизаційні відрахув ання на суму витрат, пов'язани х із видобутком корисних коп алин. У разі, якщо окремі рядки декларації не заповнюються через відсутність відповідн их операцій, платники податк у не подають податковому орг ану передбачені відповідним рядком декларації додатки.

У заголовній частині декларації відображаються п овна назва підприємства (від повідно до установчих докуме нтів), зареєстрованого в уста новленому порядку, ідентифік аційний код, код виду економі чної діяльності, місцезнаход ження та номер телефону плат ника (факс, електронна адреса - за бажанням). В основній част ині та в додатках показники в ідображаються на підставі но рм, установлених Законом N 334 та Законом України від 22 травня 2003 року N 889-IV "Про податок з доході в фізичних осіб" (далі - Закон N 8 89).

Факт самостійного ви правлення позивачем помилки доведений та не оспорюється .

Виправлена помилка у Декларації за ІІ квартал 2007 ро ку була віднесена до Додатку К 1/1 (рядок 14), а також у 8 рядку де кларації не була відображена сума штрафу, нарахована плат ником самостійно у зв'язку з в иправленням помилки, а саме: (р . 7 х 0,05).

За таких обставин, суд підтвердив правомірність визначення порушення у цій ч астині у спірному податковом у повідомленні-рішенні.

У Акті перевірки в становлено, що відповідно ві домостей нарахування аморти зації за період 1-й квартал 2005 р оку, 4-й квартал 2005 року, амортиз аційні відрахування за 2005 рік складають 255300,00 грн. Згідно рядку 7 декларації з податку н а прибуток за 2005 рік (від 09.11.2005 № 12924 9 з урахуванням уточнюючого р озрахунку від 24.03.2006 № 19345) амортиз аційні відрахування задекла ровані у сумі 253900,00 грн. Таким чи ном, завищення амортизаційни х відрахувань за 2005 рік склало 6300,00 грн.

Згідно із п.п. 8.6.1. п. 8. 6. ст. 8 Закону України «Про опод аткування прибутку підприєм ств» норми амортизації встан овлюються у відсотках до бал ансової вартості кожної з гр уп основних фондів на почато к звітного (податкового) пері оду в такому розмірі (в розрах унку на податковий квартал):

група 1 - 2 відсотки;

група 2 - 10 відсотків;

група 3 - 6 відсотків;

група 4 - 15 відсотків.

Платник податку може прийняти рішення про застос ування інших норм амортизаці ї, що не перевищують норм, визн ачених цим підпунктом.

Зазначене рішення:

приймається платнико м податку до початку звітног о податкового року та не може бути змінене протягом таког о року;

доводиться до відома податкового органу разом із поданням декларації за перш ий квартал такого звітного п одаткового року.

Для платників податк у, визнаних монополістами зг ідно із законом, сума амортиз аційних відрахувань не є обо в'язковою складовою тарифів, інших видів цін на їх послуги .

Відповідно до п. 3.1. р. 3 «П орядку складання декларації з податку на прибуток підпри ємства», затвердженого наказ ом Державної податкової адмі ністрації України від 29 берез ня 2003 р. N 143 (зареєстрований в Мін істерстві юстиції України 8 к вітня 2003 р. за N 271/7592), декларація ск ладається із заголовної та д вох основних частин і десяти додатків, з яких сім (К1 - К7) пода ються щокварталу, у тому числ і за рік, а три (Р1 - Р3) подаються в иключно за рік. Додаток К1 скла дається з двох частин - К1/1 та К1 /2. Частина К1/2 заповнюється пла тниками податку, які нарахов ують амортизаційні відрахув ання на суму витрат, пов'язани х із видобутком корисних коп алин. У разі, якщо окремі рядки декларації не заповнюються через відсутність відповідн их операцій, платники податк у не подають податковому орг ану передбачені відповідним рядком декларації додатки.

У заголовній частині декларації відображаються п овна назва підприємства (від повідно до установчих докуме нтів), зареєстрованого в уста новленому порядку, ідентифік аційний код, код виду економі чної діяльності, місцезнаход ження та номер телефону плат ника (факс, електронна адреса - за бажанням). В основній част ині та в додатках показники в ідображаються на підставі но рм, установлених Законом N 334 та Законом України від 22 травня 2003 року N 889-IV "Про податок з доході в фізичних осіб" (далі - Закон N 8 89).

Порядок заповнення д одатків К2, К4, К5, К6, К7, Р1, Р2, Р3 визн ачається формами цих додаткі в. Показники, відображені в де кларації та у відповідних до датках з однаковим кодом ряд ків, повинні збігатися. Особл ивості використання показни ків додатка К1 визначено в ряд ках таблиці цього розділу з к одами 01.2, 04.2, 04.10, 04.12, 07, а додатка К3 - у р ядку з кодом 01.4.

Згідно деклараці ї з податку на прибуток сума а мортизаційних відрахувань с тановить 253900,00 грн. Проаналізув авши картки рахунку наявні у матеріалах справи та дані Акту перевірки, а саме Табл иця 18, суд погоджується з висн овком податкового органу щод о відхилення розміру амортиз аційних відрахувань за 2005 рік на суму у розмірі 6300,00 грн.

Суд правильно встан овива правомірність спірно го податкового повідомлення у цій частині, а саме за поруш ення п. 5.9 ст. 5, п.п. 8.6.1 п. 8.6 ст. 8 Закон у України «Про оподаткування прибутку підприємств» на су му основного платежу у розмі рі 7586,00 грн. та фінансових санкц ій на суму у розмірі 3793,00 грн. (зг ідно розрахунку фінансових с анкцій до податкового повідо млення-рішення № 0001322340/0 від 05.05.2008).

Як встановлено в акт і перевірки (арк. Акту перевір ки 32-33) позивачем, в порушення п .п. 7.2.6 п. 7.2. ст. 7 Закону України «Пр о податок на додану вартість » був нарахований податковий кредит без отриман ня податк ової накладної на підставі к асових чеків РРО, коли загаль на сума придбаних, товарів ві д постачальників перевищува ла 200 грн. за день (без урахуванн я ПДВ);

- загальна сума ПДВ, як а може бути врахована за день до податкового кредиту на пі дставі касових чеків РРО, не п овинна перевищувати 40,00 грн.;

- нарахування податко вого кредиту без отримання п одаткової накладної на підст аві касових чеків РРО, коли за гальна сума придбаних товарі в від постачальників перевищ увала 200 грн. за день (без урахув ання ПДВ), є неправомірним.

Згідно п.п. 7.2.6. п. 7.6 ст. 7 Закону України «Про по даток на додану вартість» по даткова накладна видається п латником податку, який поста вляє товари (послуги), на вимог у їх отримувача, та є підставо ю для нарахування податковог о кредиту. Як виняток з цього п равила, підставою для нараху вання податкового кредиту пр и поставці товарів (послуг) за готівку чи з розрахунками ка ртками платіжних систем, бан ківськими або персональними чеками у межах граничної сум и, встановленої Національним банком України для готівков их розрахунків, є належним чи ном оформлений товарний чек, інший платіжний чи розрахун ковий документ, що підтвердж ує прийняття платежу постача льником від отримувача таких товарів (послуг), з визначення м загальної суми такого плат ежу, суми податку та податков ого номера постачальника.

У разі відмови з боку постачальника товарів ( послуг) надати податкову нак ладну або при порушенні ним п орядку її заповнення отримув ач таких товарів (послуг) має п раво додати до податкової де кларації за звітний податков ий період заяву зі скаргою на такого постачальника, яка є п ідставою для включення сум ц ього податку до складу подат кового кредиту. До заяви дода ються копії товарних чеків а бо інших розрахункових докум ентів, що засвідчують факт сп лати податку внаслідок придб ання таких товарів (послуг).

Отримання такої скарги є підставою для прове дення позапланової виїзної п еревірки такого постачальни ка для з'ясування достовірно сті та повноти нарахування н им зобов'язань з цього податк у за такою цивільно-правовою операцією.

Підставою для на рахування податкового креди ту без отримання податкової накладної також є:

транспортний кв иток, готельний рахунок або р ахунок, який виставляється п латнику податку за послуги з в'язку, інші послуги, вартість яких визначається за показн иками приладів обліку, що міс тять загальну суму платежу, с уму податку та податковий но мер продавця, за винятком тих , в яких форма встановлена між народними стандартами;

касові чеки, які містять суму поставлених тов арів (послуг), загальну суму на рахованого податку (з визнач енням фіскального номера, ал е без визначення податкового номера постачальника). При ць ому з метою такого нарахуван ня загальна сума поставлених товарів (послуг) не може перев ищувати 200 гривень за день (без урахування податку на додан у вартість).

З вказаної норми вбач ається, що Закон дозволяє фор мувати податковий кредит по будь-яким платіжним чи розра хунковим документам, у тому ч ислі і по чекам РРО, за умови щ о у них зазначені сума податк у та податковий номер постач альника у межах 10000,0 грн. на день . Якщо ж податковий номер не за значений у розрахунковому до кументі, то можливе форму ван ня податкового кредиту за ум ови, що це касовий чек, та у сум і, що не перевищує 40,0 ПДВ на ден ь.

ТОВ «Солді-Донбас» фо рмувало податковий кредит по розрахунковим документам, у яких податковий номер поста чальника зазначений, то обме ження у сумі ПДВ 40,00 грн. на день в цьому випадку не застосову ється. Вказана обставини під тверджується документами на явними у матеріалах справи.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що від повідач не довів правомірніс ть своїх дій при здійснені до нарахування позивачу податк у на додану вартість у сумі 42885, 00 грн. податковим повідомленн ям-рішенням № 0001332340/0 від 05.05.2008.

Безпідставність дона рахування податку на додану вартість обумовлює безпідст авність застосування штрафн их (фінансових) санкцій за спі рним податковим повідомленн ям-рішенням у сумі 13848,50 на підст аві підпункту 17.1.3 пункту 17.1. ста тті 17 Закону України “Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державним цільовими фондами”.

На підставі сум , визначених у накладних, а сам е: № 571 від ТОВ «ДиСтарТрейд», № 341 від ПП «Емалъ-98», № 411 від ПП «Ем аль - 98», № 957 від ТОВ «Ди Отар Тре йд», № 0606 від ВКФ у формі ТОВ «Об рій», №1219 від ТОВ «Ди Стар Трейд », № 1325 від ТОВ «Ди Стар Трейд», № 0893 від ВКФ у формі ТОВ «Обрій» позивачем був сформований по датковий кредит.

Суд встановив, що форма вказаних накладних не відповідає формі, яка була чи нна у І кварталі 2005 року, форма затверджена Наказом ДПА Укра їни від 30.05.97 N 165 "Про затвердження форм податкової накладної, к ниги обліку придбання та кни ги обліку продажу товарів (ро біт, послуг), порядку їх заповн ення та податковим органом було правомірно встановлено безпідставне включення суд вказаних у накладних до скла ду податкового кредиту.

На підставі сум и, визначеної у накладній № 627 в ід 27.04.2005 позивачем, у тому числі був сформований податковий кредит.

Згідно п. 12 По рядку до розділу І податково ї накладної вносяться дані в розрізі номенклатури постав ки товарів (послуг), а саме:

п. 12.3. графа 4 - одини ця виміру товарів (послуг) - гр н., шт., кг, м, см, м куб., см куб., л то що;

п. 12.4. графа 5 - кільк ість (об'єм, обсяг) поставки то варів, послуг;

У разі, якщо посл уги не мають таких показникі в, а вимірюються лише у вартіс ному вираженні, у графі 5 указу ється: "послуга/проценти тощо ";

п. 12.5. графа 6 - ціна п оставки одиниці продукції бе з урахування податку на дода ну вартість;

п. 12.6. графа 7 - база о податкування товарів (послуг ), які підлягають оподаткуван ню податком на додану вартіс ть за ставкою 20 %.

Суд правильно в важав, що податковим органом правомірно встановлено вказ ане порушення та в зв' язку з чим зробив висновок про п равомірність висновку подат кового органу про безпідстав не включення суми вказаної у накладній до складу податко вого кредиту.

На підставі сум , визначених у накладних (№ 3462 в ід ЧП «Консоль», № 3576 від ЧП «Ко нсоль», №3575 від ЧП «Консоль», № 2424 від ОАО «Павлограджилстрой », № 3887 від ОАО «Павлограджилст рой» позивачем був сформова ний податковий кредит.

Так, спірні право відносини регулюються Закон ом України «Про податок на до дану вартість» та Наказом ДП А України від 30.05.97 N 165 "Про затвер дження форм податкової накла дної, книги обліку придбання та книги обліку продажу това рів (робіт, послуг), порядку їх заповнення" (далі - Порядок), як им затверджено порядок запов нення податкової накладної ( зареєстрований в Міністерст ві юстиції України 23 червня 1997 р. за N 233/2037).

Суд першої інст анції правильно встановив, що у них відсутні обмеження щ одо виготовлення зразка пода ткової накладної з позначкою «Дублікат» та приходить до висновку про недійсність сп ірних податкових повідомлен ь-рішень у цій частині, а саме: на суму податку у розмірі 19066,00 г рн. та на суму фінансових санк цій у розмірі 9533,00 грн. та на суму податку у розмірі 12918,00 грн. та н а суму фінансових санкцій у р озмірі 6459,00 грн.

Як вбачається з Акт у перевірки (арк. акту перев ірки 34) відповідачем встановл ено порушення п.п. 4.2.9 п. 4.2. ст. 4 Зак ону України «Про податок з до ходів фізичних осіб» №889-1У від 22.05.03 - не утримано податок з сум и грошового відшкодування ви трат робітника без наданих п ідтверджуючих документів у 2 005- 2006 роках, а саме: до авансових звітів підзвітних осіб не пр икладені документи які б під твердили оплату готівковими коштами в оригіналі витрати вказані у звіті підзвітної о соби, а це мо гли б бути прибут кові касові ордери, розрахун кові квитанції встановленої форми, пронуме ровані друкар ським способом, утримуючі не обхідні реквізити і зареєстр овані в ДПІ, або касові чеки, у зв' язку з чим донараховано податок з доходів фізичних о сіб в сумі 547,47 грн.

Згідно із п. 4.2 ст. 4 З акону України «Про податок з доходів фізичних осіб» (нада лі Закон) до складу загальног о місячного оподатковуваног о доходу включаються, у тому ч ислі дохід, отриманий платни ком податку від його працеда вця як додаткове благо (4.2.9 п. 4.2. с т. 4 Закону) (за винятками, перед баченими пунктом 4.3 цієї статт і), а саме у вигляді

а) вартості використа ння житла, інших об'єктів мате ріального або нематеріально го майна, наданих платнику по датку у безоплатне користува ння, за винятком, коли таке над ання зумовлене виконанням пл атником податку трудової фун кції чи передбачене нормами трудового договору (контракт у) або відповідно до закону, у встановлених ними межах, а та кож за винятком користування автомобільним транспортом, наданих платнику податку йог о працедавцем-резидентом, як ий є платником податку на при буток підприємств;

б) вартості майна та ха рчування, безоплатно отриман ого платником податку, крім в ипадків, визначених у підпун кті 5.4.1 пункту 5.4 статті 5 Закону України "Про оподаткування п рибутку підприємств";

в) вартості послуг дом ашнього обслуговуючого перс оналу, безоплатно отриманих платником податку, включаючи працю підпорядкованих осіб, а також осіб, що перебувають н а військовій службі чи є заар ештованими або ув'язненими.

Під терміном "послуги домашнього обслуговуючого п ерсоналу" розуміються послуг и з побутового обслуговуванн я фізичної особи, членів її сі м'ї або від імені чи за їх дору ченням - будь-якої третьої осо би, включаючи ремонт або спор удження об'єктів рухомого чи нерухомого майна, що належат ь таким особам або використо вуються ними;

г) суми грошового або м айнового відшкодування будь -яких витрат або втрат платни ка податку, крім тих, що підляг ають обов'язковому відшкодув анню згідно із законом за рах унок бюджету або звільняютьс я від оподаткування згідно з цим Законом;

д) суми фінансової доп омоги, включаючи суми боргу п латника податку, анульованог о кредитором за його самості йним рішенням, не пов'язаним з процедурою банкрутства;

е) вартості безоплатн о отриманих товарів (робіт, по слуг), а також суми знижки з ці ни (вартості) товарів (послуг), що перевищує звичайну, розра ховану за правилами визначен ня звичайних цін (у розмірі та кої знижки), крім випадків, пер едбачених пунктом 4.3 цієї стат ті.

Якщо додаткові блага надаються у формах, відмінни х від грошової, об'єкт оподатк ування обчислюється за прави лами, визначеними пунктом 3.4 с татті 3 цього Закону.

Якщо додаткові блага надаються особою, що не є прац едавцем платника податку, чи особою, яка діє від імені або за дорученням такого працеда вця, то такі доходи прирівнюю ться з метою оподаткування д о подарунків з їх відповідни м оподаткуванням.

Суд прийшов до прави льного висновку, що вона не р озповсюджується на спірні пр авовідносини, оскільки вона визначає лише дохід, отриман ий як додаткове благо.

Обставини встановлен і у Акті перевірки спрост овуються наданими позивачем на підтвердження здійснення витрат документами (т. 1, а.с. 153-197) .

Згідно Акту перев ірки (арк. акту перевірки 33) від повідачем встановлено поруш ення п.п. 6.3.2 п. 6.3 ст. 6 Закону Украї ни «Про податок з доходів фіз ичних осіб» та п. 4 Порядку над ання документів та їх складу при застосуванні податкової соціальної пільги, затвердж еного Постановою КМУ № 2035 від 26 .12.2003 - неправомірно застосован а податкова соціальна пільга к доходу робітника у місяці, в якому він припинив трудові в ідносини з роботодавцем, а са ме у 2005 році, у зв' язку з чим до нараховано податок у сумі 17,03 г рн. Підставою для здійснення розрахунку суми податкового зобов' язання (застосування штрафних фінансових санкцій ) є: п.п. «б» п.п. 4.2.2. п. 4.2 ст. 4, п. п. 17.1.9 п. 17. 1 ст. 17 Закону України «Про пор ядок погашення зобов'язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами».

Як вбачається з розра хунку правильності обчислен ня суми податку з доходів фіз ичних осіб (Таблиця № 26 акту пе ревірки) ОСОБА_4 був звіль нений 30.11.2005. Сума його доходу у л истопаді 2005 року склала 482,50 грн. з урахуванням соціальної пі льги було сплачено податок з доходів фізичних осіб у розм ірі 45,70 грн.

Податковий орган вва жає, що позивачем згідно із п.п . 6.3.2 п. 6.3 ст. 6 Закону України «Про податок з доходів фізичних о сіб» та п. 4 Порядку надання до кументів та їх складу при зас тосуванні податкової соціал ьної пільги, затвердженого П остановою КМУ № 2035 від 26.12.2003, була невірно застосована соціаль на пільга при обчисленні сум и податку з доходів фізичних осіб.

Так, згідно із п.п. 6.3.2. п. 6. 3 ст. 6 Закону платник податку п одає працедавцю заяву про са мостійне обрання місця засто сування податкової соціальн ої пільги (далі - заява про зас тосування пільги) за формою, в изначеною центральним подат ковим органом.

Податкова соціальна пільга починає застосовуват ися до нарахованих доходів у вигляді заробітної плати з д ня отримання працедавцем зая ви платника податку про заст осування пільги. Пільга не за стосовується до доходу, нара хованого до моменту отриманн я такої заяви, крім випадків, з азначених у підпункті 6.3.3 цьог о пункту.

Платник податку, який змінює за самостійним рішен ням місце отримання податков ої соціальної пільги, зобов'я заний надати працедавцю за п опереднім місцем її застосув ання заяву про відмову від та кої пільги (далі - заява про ві дмову від пільги) за формою, ви значеною центральним податк овим органом. Така заява не по дається, якщо платник податк у припиняє трудові відносини з таким працедавцем з будь-як их підстав, а також у випадках , визначених у підпункті 6.3.3 цьо го пункту.

Працедавець відображ ає у складі річної податково ї звітності всі випадки отри мання заяв платників податку про застосування пільги та з аяв про відмову від такої піл ьги.

Податкова соціальна пільга застосовується за міс цем отримання платником пода тку основного доходу (визнач еним у трудовій книжці) на дат у набрання чинності цим пунк том, без подання заяви про зас тосування пільги.

Порядок надання таки х документів та їх склад визн ачається Кабінетом Міністрі в України.

Згідно із п. 4 Поряд ку надання документів та їх с клад при застосуванні податк ової соціальної пільги, затв ердженого постановою Кабіне ту Міністрів України від 26 гру дня 2003 р. N 2035, пільга починає заст осовуватися працедавцем з по даткового місяця, в якому пла тник податку подав працедавц ю заяву про її застосування з відповідними документами, і зупиняється з податкового м ісяця, в якому платник податк у подав заяву про відмову від пільги або припинив трудові відносини з таким працедавц ем.

Пунктом 1.7. статті 1 Зако ну України «Про податок з дох одів фізичних осіб» визначен о, що звітний податковий пері од - проміжок часу, який розпоч инається з першого календарн ого дня першого місяця таког о періоду та закінчується ос таннім календарним днем оста ннього місяця такого періоду . Для місячного податкового п еріоду перший та останній мі сяці збігаються.

Відповідно до ст. 3 нав еденого Закону, об' єктом оп одаткування у даних правовід носинах є загальний оподатко вуваний дохід нарахований (в иплачений) на користь платни ка податку протягом звітного податкового періоду (далі - оп одатковуваний дохід) (п. 1.6 ст. 1 З акону).

Податковим органом зроблено невірний висновок п ро незастосування пільги у л истопаді 2005 року, оскільки ден ь припинення трудових віднос ин припадає на перше число на ступного місяця, тобто позив ач не мав права застосовуват и соціальну пільгу при обчис ленні податку з доходів фізи чних осіб з грудня 2005 року.

Рішенням відповідач а № 0001532344 від 05.05.2008 до позивача застосовано суму штрафних (ф інансових) санкцій у розмірі 33251,85 грн.

Як вбачається з Акт у перевірки (арк. акту перев ірки 46, 48), позивачем порушені п . 2.6, п. 3.1, п. 3.2 «Положення про веден ня касових операцій у націон альній валюті в Україні» у ча стині несвоєчасного оприбут кування готівки у касу підпр иємства у сумі 5808,10 грн., у частин і проведення готівкових розр ахунків без надання одержува чем коштів платіжного докуме нта, який би підтверджував сп лату покупцем готівкових кош тів на загальну суму 4211,35 грн.

Згідно контрольн ої стрічки за 03.02.2006 по РРО, фіска льний № 0562003976, зага льна сума виторгу складає 3108,10 грн. та по Р РО фіскальний № 50562004128 загальна сума виторгу складає 2700,00 грн . Вказана сума у касу підпри ємства оприбуткована 04.02.2006 (фіс кальні звітні чеки № 675 та № 556 зр облено 04.02.2006р.).

До авансових зв ітів підзвітних осіб не прик ладені документи, які б підтв ердили оплату готівковими ко штами, в оригіналі витрати вк азані у звіті підзвітної осо би, а це мо гли б бути прибутко ві касові ордери, розрахунко ві квитанції встановленої фо рми, пронуме ровані друкарсь ким способом, утримуючі необ хідні реквізити і зареєстров ані, або касові чеки.

Крім того, бланки розрахункових документів СП Д, що використовуються при пр оведенні роз рахункових опер ацій без застосування РРО, по винні виготовлятися за затве рдженими зразками відповідн о до постанови Кабшету Мініс трів України від 19.04.93р. № 283 і інши ми нормативними актами пере дбаченими п.2.6 «Положення про форму і зміст розраху нкових документів».

Разом з тим, ст. 238 Г осподарського кодексу Украї ни визначено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення го сподарської діяльності до су б'єктів господарювання можут ь бути застосовані уповноваж еними органами державної вла ди або органами місцевого са моврядування адміністратив но-господарські санкції, тоб то заходи організаційно-прав ового або майнового характер у, спрямовані на припинення п равопорушення суб'єкта госпо дарювання та ліквідацію його наслідків.

Види адміністра тивно-господарських санкцій , умови та порядок їх застосув ання визначаються цим Кодекс ом, іншими законодавчими акт ами. Адміністративно-господа рські санкції можуть бути вс тановлені виключно законами .

Так, згідно зі ст . 250 Господарського кодексу Ук раїни, адміністративно-госпо дарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта госп одарювання протягом шести мі сяців дня виявлення порушенн я, але не пізніше як через один рік з дня порушення цим об'єкт ом встановлених законодавчи ми актами правил здійснення господарської дія льності, к рім випадків, передбачених з аконом.

Штрафні (фінанс ові) санкції в сумі 33251,85 грн. зас тосовані податковим органом до позивача поза межами стро ку, визначеного ст. 250 ГУ Украї ни, у зв' язку з чим, оспорюван е рішення про застосування ш трафних (фінансових) санкцій є недійсним.

Рішенням відповідач а № 0001402340/0 від 05.05.2008 до позивача за стосовано суму штрафних (фін ансових) санкцій у розмірі 5355,19 грн.

Як встановлено у Ак ті перевірки, при перевірці фактів нестач та крадіжок то варно-матеріальних цінносте й згідно бухгалтерських доку ментів, а саме: відповідно до Акту інвентаризації від 26.05.2006 встановлена нестача това рів на суму 12704,01 грн.

У липні 2006 році позивач ем було подано заяву та матер іали до Куйбишевського район ного суду м. Донецька «Про при тягнення до карної відповіда льності фізичних осіб - ОС ОБА_5 та ОСОБА_6.».

Збитки, завдані позив ачу, відшкодовані винними ос обами шляхом внесення в касу готівки на суму 20600,00 грн. (ОСОБ А_5 - приходний ордер №581 від 21.05 .2007р.-10300,00 грн., ОСОБА_6 - приходн ий ордер № 1160 від 29.09.2007р. -10300,00 грн.), ал е сума відшкодованих збитків у розмірі 5355,19 грн. до Державног о бюджету України перерахова ні не були.

Згідно п. 2 Порядку розмір збитків від розкрада ння, нестачі, знищення (псуван ня) матеріальних цінностей в изначається за балансовою ва ртістю таких цінностей (з вир ахуванням амортизаційних ві драхувань), але не нижче 50 відс отків балансової вартості на момент встановлення такого факту з урахуванням індексів інфляції, які визначає щоміс яця Держкомстат, відповідног о розміру податку на додану в артість та розміру акцизного збору за формулою:

Р3 = [(Бв - А) х Іінф + ПДВ + Аз б] х 2 + Вп + Вр,

де Р3 - розмір збитків (у гривнях); Бв - балансова варті сть на момент встановлення ф акту розкрадання, нестачі, зн ищення (псування) матеріальн их цінностей (у гривнях); А - амо ртизаційні відрахування з да ти початку експлуатації (у гр ивнях); Іінф - загальний індекс інфляції, який розраховуєть ся з дати початку експлуатац ії на підставі визначених що місяця Держкомстатом індекс ів інфляції; ПДВ - розмір подат ку на додану вартість (у гривн ях); Азб - розмір акцизного збо ру (у гривнях); Вп - фактичні вит рати підприємства для віднов лення пошкоджених або придба ння нових матеріальних цінно стей (у гривнях); Вр - фактична в артість робіт з відновлення (витрати на доставку матеріа лів і усунення пошкоджень) за цінами на день вчинення прав опорушення (у гривнях).

Показники Вп та Вр зас тосовуються для визначення р озміру збитків від розкрадан ня, нестачі, знищення (псуванн я) матеріальних цінностей та відповідних витрат, необхід них для відновлення пошкодже них або придбання нових мате ріальних цінностей на безпер ервно діючих підприємствах, в установах і організаціях, д е таке відновлення необхідне для подальшого продовження роботи.

Пунктом 10 цього ж Поря дку визначено, що із сум, стягн утих відповідно до цього Пор ядку, здійснюється відшкодув ання збитків, завданих підпр иємству, установі і організа ції з урахуванням фактичних витрат підприємства на відно влення пошкоджених або придб ання нових матеріальних цінн остей та вартості робіт з їх в ідновлення. Залишок коштів п ерераховується до державног о бюджету.

За таких обставин, суд приходить до висновку, про пр авомірність оспорюваного рі шення про застосування штраф них (фінансових) санкцій.

З урахуванням викла деного колегія суддів вважа є, що суд першої інстанції дотримався норм матеріальн ого та процесуального права під час вирішення справи, т обто відсутні підстави для с касування або зміни судово го рішення.

На підставі викладе ного, керуючись ст. 198, 200, 205, 206 КАС України, колегія суддів ,-

УХВАЛИЛА:

Апеляційні скарги Де ржавної податкової інспекці ї у Ворошиловському районі м іста Донецька та Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Солді-Донбас» на постанов у Донецького окружного адмін істративного суду від 14 верес ня 2010 року по справі № 2а-12302/08/0570 - з алишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративног о суду від 14 вересня 2010 року по с праві № 2а-12302/08/0570 - залишити без змін.

Ухвала за наслідками апеляційного перегляду наб ирає законної сили з момен ту проголошення та може бут и оскаржена до Вищого Адмі ністративного суду Україн и протягом 20 днів з дня скла дення у повному обсязі.

Ухвала у повному обся зі складена 05 листопада 2010 ро ку.

Головуючий О.А.Нікулін

Судді О.О.Радіо нова

С.В .Жаботинська

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2010
Оприлюднено04.04.2012
Номер документу22294693
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12302/08/0570

Ухвала від 18.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 18.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 18.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 18.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 05.11.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Ухвала від 05.11.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Постанова від 14.09.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні