8/405-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
01033 м. Київ, вул. Комінтерну,16 т. 230-31-77
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"14" жовтня 2008 р. Справа №8/405-08
За позовом Комунального підприємства Київської обласної ради „Білоцерківводоканал”, м. Біла Церква
до відповідача Комунального підприємства Білоцерківської міської ради Житлово-експлуатаційної контори №4, м. Біла Церква
про спонукання до укладення договору,
Суддя Чорна Л.В.
Представники:
від позивача: Гром О.І. –довір. №41 від 16.01.2008р. –нач. юр. відділу;
Гаркуша С.П. –довір. №427 від 13.10.2008р. –нач. відділу збуту та маркетингу;
від відповідача: Кір‘єва А.В. –довір. б/н від 29.09.2008р. - представник.
суть спору:
Предмет спору викладений в ухвалі від 30 вересня 2008р.
Відповідач позов не визнає, посилаючись на п. 4 ч. 1 ст. 7 Закону України „Про житлово-комунальні послуги”, „Порядок визначення виконавця житлово-комунальних послуг у житловому фонді”, затвердженого Наказом Держжитлокомунгоспу України від 25.04.2005р. №60, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.05.2005р. за №541/10821, тридцять першою сесією Білоцерківської міської ради Київської області четвертого скликання прийнято рішення від 23.12.2005р. №388 „Про визнання виконавця послуг з утримання будинків і споруд при будинкових територій, послуг з ремонту, приміщень, будинків, споруд. А також визначення виконавця централізованого опалення, централізованого постачання холодної та гарячої води централізованого водовідвеня у житловому фонді комунальної власності територіальної громади м. Біла Церква”, зі змінами внесеними рішенням тридцять п‘ятої сесії Білоцерківської міської ради Київської області четвертого скликання від 06 березня 2006р. №470 „Про внесення змін до рішення 31-ї сесії міської ради від 23.12.2005р. №388 „Про визначення виконавця послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, а також визначення виконавця централізованого опалення, централізованого постачання холодної та гарячої води централізованого водовідведення у житловому фонді комунальної власності територіальної громади м. Біла Церква”, п. 2 ч. 1 ст. 13, ч. 4 ст. 19, ст. 21 Закону України „Про житлово-комунальні послуги”, ст. 1, ст. 4, ч. 1 ст. 19 Закону України „Про питну воду та питне водопостачання”.
Щодо змісту договору відповідач посилається на невідповідність істотних умов договору вимогам встановленим чинним законодавством, при цьому відповідач посилається на п. 8 „Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної води і водовідвення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення”, затверджених постановою КМУ від 21.07.2005р. №630, ст. 628, ч. 1 ст. 638 Цивільного кодексу України, ст. 26 Закону України „Про житлово-комунальні послуги”.
Щодо визначення в тексті договору холодної води в якості товару відповідач зазначає, що централізоване постачання холодної та гарячої води –є послуга, спрямована на задоволення потреб споживача у холодній та гарячій воді, яка надається виконавцем з використанням внутрішньо будинкових систем холодного та гарячого водопостачання.
Позивачем заявлено клопотання про внесення змін до договору, у зв‘язку із набранням законної сили Наказу Міністерства з питань житлово-комунального господарства України №126 від 14.05.2008р. „Про затвердження Методики розроблення технологічних нормативів використання питної води житлово-експлуатаційними підприємства й організаціями”.
Клопотання не обґрунтоване, задоволенню не підлягає, оскільки є тільки проект. Зазначене може обговорюватись сторонами на стадії укладення договору.
Позов підлягає задоволенню.
судом встановлено:
Листом №1-03/407 від 03.06.2008р. комунальне підприємство Київської обласної ради „Білоцерківводоканал” (позивач) надіслав комунальному підприємству Білоцерківської міської ради Житлово-експлуатаційної контори №4 (відповідач) два примірника проекту договору про постачання холодної води та надання послуг з водовідвення.
Листом №385 від 24.06.2008р. відповідач відмовив позивачу у підписанні вказаного договору, свою відмову відповідач мотивував тим, що він не може бути стороною даного виду договору, невідповідність істотних умов та те, що холодна вода, яка поставляється водоканалом не є товаром.
Відповідно ст. 19 Закону України „Про питну воду та питне водопостачання” послуги з питного водопостачання надаються споживачам підприємством питного водопостачання на підставі договору з підприємствами, установами або організаціями, у повному господарському віданні або оперативному управлінні яких перебуває житловий фонд і до обов'язків яких належить надання споживачам послуг з питного водопостачання та водовідведення.
Договір про надання послуг з питного водопостачання укладається безпосередньо між підприємством питного водопостачання або уповноваженою ним юридичною чи фізичною особою і споживачем, визначеним у частині першій цієї статті.
Згідно п. 2.1. Статут відповідача метою створення підприємства є забезпечення нормального функціонування жилих будівель та прибудинкових територій протягом усього періоду їх використання за призначенням, надання послуг по утриманню будинків і споруд та прибудинкових територій для задоволення потреби фізичної чи юридичної особи щодо забезпечення експлуатації та/або ремонту жилих та нежилих приміщень, будинків і споруд, комплексів будинків і споруд, а також утримання прилеглої до них (прибудинкової) території відповідно до вимог нормативів, норм стандартів, порядків і правил згідно із законодавством, мінімізація витрат на це з міського бюджету.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 13 Закону України „Про житлово-комунальні послуги” залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги поділяються на, зокрема комунальні послуги (централізоване постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо).
Відповідно до вимог п. 11.1.1 Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення, систему внутрішнього водопроводу призначено для подачі води до санітарно-технічних приладів та пожежних кранів. До неї належить: ввід у будівлю, водомірний вузол, розподільча мережа, стоянки, підводки до санітарно-технічних приладів, пожежних кранів, запірно-регулююча та водорозбірна арматура.
Залежно від місцевості умов ця система може також включати насосні підвищувальні установки, запасні та регулюючі ємності. Межею внутрішньої системи водопроводу є зовнішня поверхня стіни будівлі. Зазначені функції не входять до повноважень позивача, тому він звернувся до відповідача із пропозицією укласти договір.
Відповідно до ст. 19 Закону України „Про житлово-комунальні послуги” відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.
Відповідно до ст. 20 Закону України „Про питну воду та питне водопостачання” істотними умовами договору про надання послуг з питного водопостачання є: режим надання послуг; обсяги питного водопостачання за нормативами питного водопостачання; порядок надання послуг з водовідведення; розмір та порядок оплати послуг централізованого водопостачання і водовідведення; права та обов'язки сторін договору; відповідальність сторін договору.
У договорі про надання послуг з питного водопостачання повинні бути зроблені посилання на нормативні документи, на підставі яких здійснюватиметься питне водопостачання.
За згодою сторін договору про надання послуг з питного водопостачання у ньому можуть бути зазначені інші умови.
Відповідно до ст. 181 Господарського кодексу України Господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками. Допускається укладення господарських договорів у спрощений спосіб, тобто шляхом обміну листами, факсограмами, телеграмами, телефонограмами тощо, а також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень, якщо законом не встановлено спеціальні вимоги до форми та порядку укладення даного виду договорів.
Проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.
За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором. Протокол розбіжностей відповідачем не складався.
Щодо типового договору, зазначене не має обов‘язкового характеру, оскільки він є примірним.
Крім того, усталені, тривалі господарські зв‘язки, що діяли не менше 2-х років, не можуть бути порушені в односторонньому порядку ні однієї із сторін. Споживачеві за загальними нормами належить право вибору постачальника. За повідомленням позивача він є єдиним виробником та постачальником даного виду продукту.
Щодо укладення договору безпосередньо з громадянами (субабонентами), то договори укладаються між водопостачальником та споживачем (абонентом), установки якого безпосередньо приєднані до трас постачальникам. Таким розподільником є відповідач.
За таких обставин вимоги обґрунтовані, матеріалами справи доведені, підлягають задоволенню.
Зважаючи на викладене, керуючись ст. ст. 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
вирішив:
Зобов‘язати комунальне підприємство Білоцерківської міської ради Житлово-експлуатаційну контору №4 (код ЄДРПОУ 20609358, 09100, вул. Сквирське шосе, 256, м. Біла Церква, Київська область) укласти договір про постачання холодної води та надання послуг з водовідведення з комунальним підприємством Київської обласної ради „Білоцерківводоканал” (код ЄДРПОУ 35615226, 09100, вул. Сухоярська, 14, м. Біла Церква, Київська область) на умовах позивача.
Стягнути з комунального підприємства Білоцерківської міської ради Житлово-експлуатаційну контору №4 (код ЄДРПОУ 20609358, 09100, вул. Сквирське шосе, 256, м. Біла Церква, Київська область) на користь комунального підприємства Київської обласної ради „Білоцерківводоканал” (код ЄДРПОУ 35615226, 09100, вул. Сухоярська, 14, м. Біла Церква, Київська область) 85(вісімдесят п‘ять)грн. 00коп. державного мита та 118(сто вісімнадцять)грн. 00коп. інформаційних.
Наказ видати після набрання рішення законної сили.
Рішення вступає в законну силу після закінчення десятиденного строку з дня його належного оформлення і підписання, і може бути оскаржено в апеляційному або касаційному порядку.
Суддя Чорна Л.В.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2008 |
Оприлюднено | 05.11.2008 |
Номер документу | 2233738 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Чорна Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні