ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
27 березня 2012 р. (11:57) Справа №2а-12261/11/0170/9
Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим у складі головуючо го судді Гаманка Є.О., при секр етарі Сироватському М.С., розг лянув у відкритому судовому засіданні адміністративну с праву за адміністративним по зовом
Товариства з обмеженою від повідальністю "Герне-Крим"
до Відділу державної реєст рації юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців Викона вчого комітету Сімферопольс ької міської ради АР Крим
Державної податкової інсп екції в м. Сімферополі АР Крим
про визнання протиправним и дій, визнання протиправним та скасування рішення та спо нукання до виконання певних дій
Представники сторін:
представник другого відпо відача ДПІ в м. Сімферополі - ОСОБА_1, довіреність № 6/10-0 від 01.03.12р.;
представник позивач - ОСО БА_2, довіреність № б.н. від 25.09.1 1р.;
представник першого відпо відача - не з'явився.
Товариство з обмеженою від повідальністю "Герне-Крим" зв ернулося до Окружного адмін істративного суду АР Крим з п озовом до відповідачів про в изнання протиправними дій ві дділу державних реєстраторі в виконавчого комітету Сімфе ропольської міської ради АР Крим щодо внесення запису № 188 21430006017420 від 12.09.2011 року в Єдиному дер жавному реєстрі юридичних ос іб про відсутність ТОВ "Герне -Крим" за його місцезнаходжен ням; скасування з моменту реє страції в Єдиному державному реєстрі запису № 18821430006017420 від 12.09.201 1 року про відсутність ТОВ "Гер не-Крим" за його місцезнаходж енням; визнання протиправним та скасування рішення Держа вної податкової інспекції в м. Сімферополі від 13.09.2011 року № 480 /15-2 про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість; зобов' язання Держа вної податкової інспекції в м. Сімферополі поновити ТОВ "Г ерне-Крим" як платника податк у на додану вартість та включ ити його до реєстру платникі в податку на додану вартість .
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що 13.09.2011 року Державна по даткова інспекція в м. Сімфер ополі АР Крим прийняла рішен ня N 480/15-2, яким анулювала реєстра цію платника податку на дода ну вартість ТОВ "Герне-Крим" на підставі пп. "ж " п. 184.1 ст. 184 ПК Укра їни. Позивач вважає, що наведе не рішення є протиправним, ос кільки відсутні встановлені законодавством підстави для анулювання реєстрації платн ика податку на додану вартіс ть, а запис № 18821430006017420 від 12.09.2011 року про відсутність ТОВ "Герне-Кр им" за його місцезнаходження м не відповідає дійсності.
У письмових поясненнях за п озовом відповідач 2 повідоми в суду, що позовні вимоги не ви знає тому, що надіслана позив ачем картка форми №6 була офор млена з порушенням ч.2 ст. 8 Зако ну України "Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців", тому відповідачем згідно п.13 ст. 19 н аведеного Закону, документи позивача залишені без розгля ду. Враховуючи викладене, в по дальшому державним реєстрат ором було зроблено запис № 1882143 0006017420 від 12.09.2011 року в ЄДР про відсу тність ТОВ "Герне-Крим" за його місцезнаходженням.
У запереченнях на позов, що надані відповідачем 1, ДПІ в м. Сімферополі просить суд у за доволенні позову відмовити т ому, що спірне рішення про ану лювання реєстрації платника податку на додану вартість Т ОВ "Герне-Крим" прийнято на під ставі запису в ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців № 18821430006017420 від 12.09.2011 року про в ідсутність ТОВ "Герне-Крим" за його місцезнаходженням.
У засідання суду, що відбуло ся 24.01.12р., представник позивача надав письмові пояснення, у я ких зазначив, що реєстраторо м не було направлено позивач у повідомлення про залишення без розгляду документів над аних позивачем.
У судовому засіданні, що від булося 27.03.12р., представник пози вача наполягав на задоволені позовних вимог у повному обс язі, представник відповідача 2 заперечував проти позову з п ідстав, що викладені у письмо вих запереченнях. Відповідач 1 явку представника не забезп ечив, надіслав клопотання пр о розгляд справи у відсутніс ть представника, на підставі матеріалів справи.
Розглянувши матеріали спр ави, вислухавши пояснення пр едставників сторін, дослідив ши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою від повідальністю "Герне-Крим" (ЄД РПОУ 35236102) зареєстровано Балак лавською районною державною адміністрацією у м. Севастоп олі як юридична особа, дані вн есені до Єдиного державного реєстру підприємств і органі зацій України, про що видано С відоцтво про державну реєстр ацію юридичної особи А01 №243567.
Судом з' ясовано, що 10 червн я 2010р. позивачем було отримано нове свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи А01 №297350, де підставою зміни свід оцтва було зазначено зміна м ісцезнаходження юридичної о соби. Відповідно до свідоцтв а від 10.06.2010 року, місцезнаходжен ня юридичної особи позивача було зазначено за адресою: 95000, АРК, м. Сімферополь, проспект К ірова, будинок 29/1, офіс 422.
26 червня 2007 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Герне-Крим" взято на облік пл атника податків в органах де ржавної податкової служби (а .с.26).
Судом також з' ясовано, що д о вересня 2011 року ТОВ "Герне-Кри м" було взято на облік, у тому ч ислі як платник податку на до дану вартість.
ВПМ ДПІ в м. Сімферополі 05.08.2011 р оку було складено довідку пр о встановлення фактичного мі сцезнаходження платника под атків ТОВ "Герне-Крим" (місцез находження: 95000, АРК, м. Сімфероп оль, проспект Кірова, будинок 29/1, офіс 422, керівник Орлов Дми тро Олександрович) за підпи сом начальника підрозділу по даткової міліції.
Суд зазначає, що в тексті до відки вказано про проведення працівниками необхідних та достатніх заходів щодо встан овлення місцезнаходження пл атника податків. При цьому до відка містить відмітку в пун кті 3 (у формі V), в якому за формо ю наданої довідки зазначено “Місцезнаходження платника податків не встановлено та/а бо встановлено, що суб' єкт г осподарювання зареєстрован ий на осіб, які до діяльності ю ридичної особи або фізичної особи-підприємця жодного від ношення не мають, вжито всіх з аходів передбачених пунктом 4.13 розділу IV Положення"; відміт ки та записи в інших розділах щодо встановлення місцезнах одження платника податків ві дсутні.
Згідно з вимогами ст.1 Закон у України “Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців” в ід 15.05.2003 року №755-IV місцезнаходже ння юридичної особи - адреса о ргану або особи, які відповід но до установчих документів юридичної особи чи закону ви ступають від її імені (далі - в иконавчий орган).
Суд зазначає, що Положення п ро організацію взаємодії під розділів податкової міліції з іншими структурними підро зділами органів державної по даткової служби для встановл ення місцезнаходження платн ика податків затверджено нак азом Державної податкової ад міністрації України від 17.05.2010 р оку №336 (далі - Положення).
Згідно з пунктом 1.3 вказаног о Положення виконавцем запит у щодо встановлення місцезна ходження платника податків є працівники підрозділів пода ткової міліції, які здійснюю ть заходи із встановлення мі сцезнаходження (місця прожив ання) платника податків.
В пункті 1.4 Положення вказан о, що визначення (місця прожив ання фізичної особи) та (місце знаходження юридичної особи ) вживаються відповідно до За кону України "Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців" ві д 15 травня 2003 року №755-IV.
Проаналізувавши вказане П оложення суд встановив, що пі сля отримання зазначеного за питу підрозділ податкової мі ліції при прийнятті рішення про організацію підрозділом податкової міліції заходів для встановлення місцезнахо дження платника податків (пу нкт 4.1.1 Положення) повинен:
- обов'язково здійснити вихі д за адресою платника податк ів і у разі незнаходження за а дресою платника податків, як що платник податків зареєстр ований за адресою приміщення , в якому розташовано виробни цтво, офіси тощо, необхідно оп итати власника приміщення-ор ендодавця (за згодою) щодо оре нди та місцезнаходження плат ника податків, вказаного у за питі (пояснення або рапорт) (п. 4.2 Положення);
- у разі встановлення, що зас новники та посадові особи не пов'язані з утворенням та гос подарською діяльністю платн ика податків - передати кер івнику органу ДПС службову з аписку та матеріали (п.4.2 Полож ення);
- за даними адресного бюро М ВД України встановити місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновн иків платника податків (захо ди оформити довідкою або рап ортом п.4.3 Положення), за встано вленими адресами здійснити в иїзди та опитати засновників і керівників платника подат ків (за згодою) щодо фактичног о місцезнаходження платника податків та документів фіна нсово-господарської діяльно сті (заходи оформити пояснен ням або рапортом - п.4.5 Положе ння);
- за необхідності співробіт ник податкової міліції зверт ається із письмовим запитом до відповідного структурног о підрозділу органів ДПС про отримання інформації щодо д жерел доходів засновників і керівників платника податкі в (п.4.4 Положення);
- проводяться інші заходи, я кі не суперечать чинному зак онодавству, з метою встановл ення місцезнаходження платн ика податків; кожний проведе ний захід оформлюється докум ентально (довідкою або рапор том - пункти 4.7, 4.8 Положення).
Пунктом 4.12 вказаного Положе ння встановлено, що запит на в становлення місцезнаходжен ня (місця проживання) платник а податків вважається викона ним, якщо:
місцезнаходження платника податків встановлено, що під тверджено виходом на відпові дну адресу та оформлено доку ментально;
встановлено, що платник под атків зареєстрований на осіб , які не пов'язані з утворенням та господарською діяльності платника податків, та вжито в сіх заходів, передбачених п.4.1 3 розділу IV Положення.
Як вказано в довідці підроз ділу податкової міліції ДПІ в м. Сімферополі АРК від 05.08.2011 ро ку працівниками податкової м іліції були проведені необхі дні та достатні заходи щодо в становлення місцезнаходжен ня платника податків ТОВ "Гер не-Крим", однак зазначена дові дка не містить ані переліку в казаних заходів, ані зазначе ння причин, з яких можливо зро бити висновок, що вказані зах оди є достатніми для встанов лення місцезнаходження плат ника податків. Більш того, в ма теріалах справи взагалі відс утні відомості про проведенн я опитування керівників підп риємства, про таке опитуванн я не повідомлено і представн иками сторін.
Суд зазначає, що в довідці з азначено про виконання вимог п.4.13 Положення. Відповідно до з азначеного пункту у разі вжи ття заходів для визначення м ісцезнаходження та встановл ення, що засновники і посадов і особи не пов'язані з утворен ням та господарською діяльні стю платника податків, підро зділ податкової міліції:
службовою запискою повідо мляє структурний підрозділ Д ПС, який ініціював заходи, про встановлення ознак фіктивно сті платника податків;
ініціює зміну стану платни ка податків з "10" - запит на вста новлення місцезнаходження (м ісце проживання) на "23" - місцезн аходження не встановлено або "32" - фактичну адресу не встанов лено, юридична адреса масово ї реєстрації;
повідомляє структурний пі дрозділ органу ДПС який ініц іював заходи про їх припинен ня щодо встановлення місцезн аходження платника податків та передає керівнику органу ДПС службову записку та мате ріали відповідно до вимог п. 2. 3.1 Порядку взаємодії структур них підрозділів органів держ авної податкової служби під час підготовки та супроводже ння справ у судах і ведення пр етензійно-позовної роботи, з атвердженого наказом ДПА Укр аїни від 22.02.2008 №106 "Про організаці ю роботи юридичних підрозділ ів в органах державної подат кової служби", із змінами;
матеріалів до юридичного п ідрозділу для проведення від повідної позовної роботи;
виконує доручення юридичн ого підрозділу та супроводжу є матеріали у судах.
Судом встановлено, що згідн о з пунктами 4.10 та 4.11 Положення п ідрозділ податкової міліції має право на проведення захо дів щодо встановлення місцез находження платника податкі в на протязі 10 днів, при цьому з азначений термін за рішенням керівника підрозділу податк ової міліції може бути продо вжений до 30 днів з дати отрима ння запиту. Термінове повідо млення іншого підрозділу - ін іціатора запиту про встановл ення місцезнаходження платн ика податків - протягом насту пного робочого дня - обов' яз кове лише у випадку встановл ення місцезнаходження таког о платника податків.
Однак з тексту довідки від 0 5.08.2011 року встановлено, що викон ання вказаних заходів відбул ося у той же день, як і зроблен о запит. Також суд зазначає, що ДПІ в м. Сімферополі АРК під ч ас розгляду справи не надано і доказів того, що під час про ведення вказаних заходів вст ановлено, що засновники і пос адові особи не пов'язані з утв оренням та господарською дія льністю ТОВ "Герне-Крим".
Позивач звертає увагу суду на те, що ним своєчасно подава лися до органу податкової сл ужби за місцем його реєстрац ії звіти, податкові декларац ії з податку на додану вартіс ть, відповіді на всі надані ли сти та кореспонденцію, відсу тня заборгованість з ПДВ.
Суд звертає увагу на те, що з тексту рішення ДПІ в м. Сімфер ополі АРК від 16.09.2011 року №480/15-2 про анулювання реєстрації платн ика податків - ТОВ "Герне-Кри м", вбачається, що позивачем по давались декларації з ПДВ пр отягом ІІІ кварталу 2010р. до сер пня 2011 року (включно).
Крім того, суд вважає необхі дним звернути увагу відповід ача на те, що в довідці про вст ановлення підрозділом подат кової міліції ДПІ в м. Сімферо полі АРК місцезнаходження по зивача не зазначено про те, як і саме особи повідомили прац івникам податкової міліції п ро відсутність позивача за в казаною адресою.
З врахуванням переліку зах одів, встановлених Положення м, необхідності опитування п рацівників ТОВ "Герне-Крим", до кази проведення якого суду н е надані та про проведення як ого взагалі не повідомлено п редставниками сторін, а тако ж з врахуванням кількості за ходів, що необхідно виконати , та відсутності в матеріалах справи доказів проведення б удь-якого з них (зокрема, і опи тування осіб, що займають вка зані приміщення), суд критичн о ставиться до вищенаведеної довідки, та не визнає її належ ним доказом відсутності пози вача за юридичною адресою.
Згідно з пунктом 12.5 Порядку о бліку платників податків і з борів, затвердженого наказом Державної податкової адміні страції України від 22.12.2010 р. №979 (з ареєстровано в Міністерстві юстиції України 30.12.2010 р. за №1439/18734) , якщо за результатами заході в щодо встановлення фактично го місцезнаходження юридичн ої особи підрозділами податк ової міліції буде підтвердже но відсутність такої особи з а місцезнаходженням або вста новлено, що фактичне місцезн аходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направл ення до відповідного державн ого реєстратора повідомленн я про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням з а ф. №18-ОПП (додаток 21) для вжиття заходів, передбачених части ною восьмою статті 19 Закону. К опія повідомлення підшиваєт ься до реєстраційної частини облікової справи платника п одатків. Про направлення так ого повідомлення вноситься з апис до журналу обліку повід омлень про відсутність юриди чної особи за місцезнаходжен ням за ф. №19-ОПП (додаток 22). Судом встановлено, що ДПІ в м. Сімфе рополі АРК на адресу Державн ого реєстратора було направл ено повідомлення від 06.08.2011 року №993/29-0 про відсутність юридичн ої особи за місцезнаходження м, яке, було ним отримано 08.08.2011 ро ку.
Суд зазначає, що відносини, які виникають у сфері держав ної реєстрації юридичних осі б, а також фізичних осіб - під приємців, регулюються Законо м України “Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців” в ід 15.05.2003 року №755-IV (надалі станом н а дату виникнення спірних ві дносин - Закон №755).
Відповідно до ст.1 Закону №755 державний реєстратор - посад ова особа, яка відповідно до ц ього Закону від імені держав и здійснює державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців; Єдиний де ржавний реєстр юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів (далі - Єдиний державний реє стр) - автоматизована система збирання, накопичення, захис ту, обліку та надання інформа ції про юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців; місц езнаходження юридичної особ и - адреса органу або особи, як і відповідно до установчих д окументів юридичної особи чи закону виступають від її іме ні (далі - виконавчий орган).
Згідно ч.1 ст.4 Закону №755 держа вна реєстрація юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів - засвідчення факту створе ння або припинення юридичної особи, засвідчення факту наб уття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєст раційних дій, які передбачен і цим Законом, шляхом внесенн я відповідних записів до Єди ного державного реєстру.
Відповідно до частини 1 стат ті 17 Закону №755 відомості про юр идичну особу або фізичну осо бу - підприємця включаються д о Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на п ідставі відомостей з відпові дних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юри дичними особами державному р еєстратору за місцезнаходже нням реєстраційної справи зг ідно із законодавством Украї ни.
Згідно з частинами 1 та 5 стат ті 16 Закону №755 єдиний державни й реєстр створюється з метою забезпечення органів держав ної влади, а також учасників ц ивільного обороту достовірн ою інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підпри ємців з Єдиного державного р еєстру. Єдиний державний реє стр створюється і ведеться с пеціально уповноваженим орг аном з питань державної реєс трації, який є його розпорядн иком та адміністратором.
Частиною 5 ст.17 Закону №755 вста новлено, що в Єдиному державн ому реєстрі містяться також відомості про відсутність юр идичної особи за її місцезна ходженням, про відсутність п ідтвердження відомостей про юридичну особу, а також відом ості про зарезервовані найме нування юридичних осіб.
Відповідно до приписів ст.18 , 19 Закону №755 відомості про від сутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезн аходженням (місцем проживанн я) або запис про відсутність п ідтвердження відомостей про юридичну особу відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженн ям (місцем проживання) або зап ис про відсутність підтвердж ення відомостей про юридичну особу вносить до Єдиного дер жавного реєстру державний ре єстратор.
Згідно частині 11 ст.19 Закону юридична особа зобов'язана п одавати (надсилати) щороку пр отягом місяця, що настає за да тою державної реєстрації, по чинаючи з наступного року, де ржавному реєстратору для під твердження відомостей про юр идичну особу реєстраційну ка ртку про підтвердження відом остей про юридичну особу.
Відповідно до ч.12 ст.19 Закону у разі ненадходження в устан овлений частиною одинадцято ю цієї статті строк реєстрац ійної картки про підтверджен ня відомостей про юридичну о собу державний реєстратор зо бов'язаний надіслати рекомен дованим листом протягом п'ят и робочих днів з дати, встанов леної для подання реєстрацій ної картки, юридичній особі п овідомлення щодо необхіднос ті подання державному реєстр атору зазначеної реєстрацій ної картки. У разі надходженн я державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встанов леного зразка про відсутніст ь юридичної особи за її місце знаходженням державний реєс тратор зобов'язаний надіслат и рекомендованим листом прот ягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного пов ідомлення юридичній особі по відомлення щодо необхідност і подання державному реєстра тору реєстраційної картки.
Судом встановлено, що на вик онання вимог Закону №755 Держав ним реєстратором Виконавчог о комітету Сімферопольської міської ради АР Крим на юриди чну адресу позивача: 95000, АРК, м. С імферополь, проспект Кірова, будинок 29/1, офіс 422, було направл ено повідомлення від 10.08.2011 року про необхідність надання до 10.09.2011р. Державному реєстратору картки підтвердження реєстр аційних відомостей у зв' язк у з отриманням від державної податкової адміністрації по відомлення про відсутність ю ридичної особи за місцезнахо дження (а.с.29).
Як свідчать матеріали спра ви вказане повідомлення було отримано позивачем, у зв' яз ку із чим позивач направив на адресу Державного реєстрато ра Катренко І.О. супроводж увальний лист (отримано 25.08.11р.), яким підтвердив свої реєстра ційні відомості про юридичну особу, додавши картку реєстр аційних відомостей (форма №6). Також, у наведеному листі поз ивач підтвердив, що юридична і фактична адреса ТОВ "Герне-К рим" - м. Сімферополь, проспект Кірова/вул. Леніна, 29/1, офіс № 422 (а .с.30-31).
Як на підставу для відмови у позові відповідач 1 посилаєт ься на те, що надіслана позива чем картка форми №6 була оформ лена з порушенням ч.2 ст. 8 Закон у України "Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців", тому відповідачем згідно п.13 ст. 19 на веденого Закону, документи п озивача залишені без розгляд у (повідомлення від 29.08.11р. №11/01-05/6914) .
Судом встановлено, що Держа вним реєстратором Виконавчо го комітету Сімферопольсько ї міської ради АР Крим до Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб - підприємців 12.09.2011р. № 18821430006017420 було внесено запис щодо відсутно сті юридичної особи - ТОВ "Герн е-Крим" - за її місцезнаходженн ям.
Внесення вказаного запису до Єдиного державного реєст ру підтверджено Витягом з Єд иного державного реєстру юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 13.09.2011 року, п редставниками сторін не оспо рюється та не заперечується.
Відповідно до вимог підпун кту “ж”п.184.1 ст.184 Податкового ко дексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрац ії платника податку, яка пров одиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: в Єд иному державному реєстрі юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис п ро відсутність юридичної осо би або фізичної особи за її мі сцезнаходженням (місцем прож ивання) або запис про відсутн ість підтвердження відомост ей про юридичну особу.
Судом встановлено, що 13.09.2011 ро ку ДПІ в м. Сімферополі АРК бул о прийнято рішення №480/15-2 про ан улювання реєстрації платник а податку на додану вартість ТОВ "Герне-Крим" (код ЄДРПОУ 3523610 2); в зазначеному рішенні вказа но, що воно прийнято у зв' язк у з внесенням до Єдиного держ авного реєстру запису про ві дсутність ТОВ "Герне-Крим" за м ісцезнаходженням №18821430006017420 від 12.09.2011 року (а.с.33).
Відповідно до ч. 13, ч.14 ст.19 Зако ну №755, державний реєстратор з алишає реєстраційну картку п ро підтвердження відомостей про юридичну особу без розгл яду, про що повідомляє заявни ка у випадках, передбачених ч астиною шостою цієї статті, т а у порядку, встановленому ча стиною сьомою цієї статті. У р азі неподання юридичною особ ою протягом місяця з дати над ходження їй відповідного пов ідомлення реєстраційної кар тки про підтвердження відомо стей про юридичну особу держ авний реєстратор повинен вне сти до Єдиного державного ре єстру запис про відсутність підтвердження зазначених ві домостей датою, яка встановл ена для чергового подання ре єстраційної картки про підтв ердження відомостей про юрид ичну особу.
Згідно ч. 7 ст.19 Закону №755, якщо документи про внесення змін до відомостей про юридичну о собу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, залишен і без розгляду, державний реє стратор видає (надсилає пошт овим відправленням з описом вкладення) не пізніше наступ ного робочого дня з дати їх на дходження заявнику відповід не повідомлення із зазначенн ям підстав залишення без роз гляду та подані документи.
Відповідно до ч. 8 ст.19 Закону №755, у разі якщо документи, що п одавалися для внесення змін до відомостей про юридичну о собу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, залишил ися без розгляду, заявник мож е повторно звернутися до дер жавного реєстратора в загаль ному порядку після усунення причин, що були підставою для залишення зазначених докуме нтів без розгляду.
Суд звертає увагу на те, що в ідповідач 1 у якості доказу на дсилання позивачу повідомле ння про залишення документів без розгляду посилається на журнал реєстрації вихідних документів, але доказів надс илання позивачу наведеного п овідомлення у спосіб визначе ний ч. 7 ст.19 Закону №755 суду не на дано.
На підставі викладеного, су д приходить до висновку, що Де ржавним реєстратором не було дотримано порядок внесення змін до відомостей про юриди чну особу - ТОВ "Герне-Крим", я кі містяться в Єдиному держа вному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в.
Згідно з ч.1 ст.2 КАС України з авданням адміністративного судочинства є захист прав, св обод та інтересів фізичних о сіб, прав та інтересів юридич них осіб у сфері публічно-пра вових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб' єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлює, що органи держ авної влади та органи місцев ого самоврядування, їх посад ові особи зобов' язані діяти на підстава, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.
Оцінюючи правомірність ді й та рішень органу власних по вноважень, суд керується кри теріями, закріпленими у ст.2 КА С України, які певною мірою ві дображають принципи адмініс тративної процедури, які пов инні дотримуватися при реалі зації дискреційних повноваж ень владного суб' єкта, вста новлюючи чи прийняті (вчинен і) ним рішення (дії): 1) на підста ві, у межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваженн я надано; 3) обґрунтовано, тобт о з урахуванням усіх обстави н, що мають значення для прийн яття рішення (вчинення дії); 4) б езсторонньо (неупереджено); 5)д обросовісно; 6) розсудливо; 7) з д отриманням принципу рівност і перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінац ії; 8) пропорційно, зокрема з до триманням необхідного балан су між будь-якими несприятли вими наслідками для прав, сво бод та інтересів особи і ціля ми, на досягнення яких спрямо ване це рішення (дія); 9) з урахув анням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом ро зумного строку.
Суд зазначає, що відповідно до ч.1 ст.18 Закону №755 якщо відомо сті, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєст ру, були внесені до нього, то т акі відомості вважаються дос товірними і можуть бути вико ристані в спорі з третьою осо бою, доки до них не внесено від повідних змін.
Згідно з ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обов' я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.
Відповідачем 1 не доведено с уду правомірність дій щодо в несення запису № 18821430006017420 від 12.09.2011 року в Єдиний державний реєс тр юридичних осіб про відсут ність юридичної особи - Тов ариства з обмеженою відповід альністю "Герне-Крим" за її міс цезнаходженням, а як наслідо к, не доведено правомірність рішення Державної податково ї інспекції в м. Сімферополі в ід 13.09.2011 року № 480/15-2 про анулюванн я реєстрації платника податк у на додану вартість Товарис тва з обмеженою відповідальн істю "Герне-Крим" ЄДРПОУ 35236102.
З матеріалів справи вбачає ться, що ДПІ в м. Сімферополі, п риймаючи спірне рішення керу валось інформацією з ЄДР, але запис № 18821430006017420 від 12.09.2011 року про в ідсутність юридичної особи - Товариства з обмеженою відп овідальністю "Герне-Крим" за ї ї місцезнаходженням є протип равним та підлягає скасуванн ю, у зв'язку з чим вказане ріше ння також є протиправним та п ідлягає скасуванню.
Відповідно до частини 2 стат ті 11 суд може вийти за межі поз овних вимог тільки в разі, якщ о це необхідно для повного за хисту прав, свобод та інтерес ів сторін чи третіх осіб.
Приймаючи до уваги, що позив ач невірно зазначив позовні вимоги, що викладені у п.3 прох альної часини позову (про ска сування запису, а не про визна ння його протиправним та ска сування, як це передбачено дл я актів індивідуальної дії) с уд вважає можливим в цій част ини вийти за межи позовних ви мог, оскільки це необхідно дл я повного захисту прав та інт ересів сторін по справі.
Враховуючи викладене суд в важає за необхідне визнати п ротиправними дії Відділу дер жавної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців Виконавчого комітету С імферопольської міської рад и АР Крим щодо внесення запис у № 18821430006017420 від 12.09.2011 року в Єдиний д ержавний реєстр юридичних ос іб про відсутність юридичної особи - Товариства з обмеже ною відповідальністю "Герне- Крим" за її місцезнаходження м; визнати протиправними та с касувати запис Державного ре єстратора Виконавчого коміт ету Сімферопольської місько ї ради АРК №18821430006017420 від 12.09.2011 року про відсутність юридичної о соби - Товариства з обмежен ою відповідальністю "Герне-К рим" (95000, АРК, м. Сімферополь, про спект Кірова, будинок 29/1, офіс 4 22; ЄДРПОУ 35236102) за її місцезнаход женням та рішення Державної податкової інспекції в м. Сім ферополі від 13.09.2011 року № 480/15-2 про анулювання реєстрації платн ика податку на додану вартіс ть Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Герне-Крим" Є ДРПОУ 35236102.
Позовні вимоги про зобов' язання Державної податкової інспекції в м. Сімферополі по новити ТОВ "Герне-Крим" як плат ника податку на додану варті сть та включити його до реєст ру платників податку на дода ну вартість задоволенню не п ідлягають з наступних підста в.
Як вказано вище, порядок про ведення процедури реєстраці ї та анулювання реєстрації п латника податку на додану ва ртість визначено Положенням про реєстрацію платників по датку на додану вартість, зат вердженим наказом ДПА Україн и від 22.12.2010р. №978, зареєстрованого в Міністерстві юстиції Укра їни 29.12.2010р. за №1400/18695 (далі Положенн я).
Відповідно до п. 6 зазначено го Положення, рішення про ану лювання реєстрації платника ПДВ за ініціативою податков ого органу може бути оскарже не відповідно до чинного зак онодавства.
Згідно п.п.6.2 п.6 Положення, під ставою для внесення до Реєст ру запису про відміну анулюв ання реєстрації, що відбулас ь за ініціативою податкового органу, є рішення суду, яке на брало законної сили, або ріше ння податкового органу про в ідміну анулювання реєстраці ї та скасування свого рішенн я про анулювання реєстрації платника ПДВ. Рішення із копі ями відповідних документів н аправляються до центральног о органу державної податково ї служби для розгляду та внес ення відповідних змін до Реє стру. Рішення податкового ор гану про відміну анулювання реєстрації та скасування ріш ення про анулювання реєстрац ії платника ПДВ викладається з описом ситуації, посилання м на Кодекс, зазначенням моти вів та обґрунтувань прийнятт я такого рішення, оформляєть ся на бланку та підписується керівником такого органу чи особою, яка виконує його обов 'язки.
У зв' язку з викладеним, суд приходить до висновку, що поз овні вимоги про зобов' язанн я Державної податкової інспе кції в м. Сімферополі поновит и ТОВ "Герне-Крим" як платника податку на додану вартість т а включити його до реєстру пл атників податку на додану ва ртість є передчасними, в зв' язку з чим позовні вимоги в ці й частині не підлягають задо воленню.
За таких підстав позовні ви моги підлягають частковому з адоволенню.
Під час судового засідання оголошені вступна та резолю тивна частини постанови. Пос танова складена у повному об сязі 02.04.12р.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 94,160-163 КАС України , суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов з адовольнити частково.
2. Визнати протиправними дії Відділу державної реєстраці ї юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчог о комітету Сімферопольської міської ради АР Крим щодо вне сення запису № 18821430006017420 від 12.09.2011 ро ку в Єдиний державний реєстр юридичних осіб про відсутні сть юридичної особи - Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Герне-Крим" за її місце знаходженням.
3. Визнати протиправним та с касувати запис Державного ре єстратора Виконавчого коміт ету Сімферопольської місько ї ради АРК №18821430006017420 від 12.09.2011 року про відсутність юридичної о соби - Товариства з обмежен ою відповідальністю "Герне-К рим" (95000, АРК, м. Сімферополь, про спект Кірова, будинок 29/1, офіс 4 22; ЄДРПОУ 35236102) за її місцезнаход женням.
4. Визнати протиправним та с касування рішення Державної податкової інспекції в м. Сім ферополі від 13.09.2011 року № 480/15-2 про анулювання реєстрації платн ика податку на додану вартіс ть Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Герне-Крим" Є ДРПОУ 35236102.
5. У задоволенні решти позов них вимог відмовити.
6. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Това риства з обмеженою відповіда льністю "Герне-Крим" (95000, АРК, м. С імферополь, проспект Кірова, будинок 29/1, офіс 422; ЄДРПОУ 35236102) су дові витрати зі сплати судов ого збору в розмірі 3 гривні 40 к опійок.
Постанова набирає законн ої сили через 10 днів з дня її пр оголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну част ину постанови або справу роз глянуто у порядку письмового провадження, постанова наби рає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Гаманко Є.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 27.03.2012 |
Оприлюднено | 06.04.2012 |
Номер документу | 22369144 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Гаманко Є.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні