Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-12261/11/0170/9
23.05.12 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Санакоєвої М.А.,
суддів Яковенко С.Ю. ,
Іщенко Г.М.
секретар судового засідання Рузова А.О.
за участю:
представника відповідача Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби - Лук'янець О.Ю.,
розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Гаманко Є.О. ) від 27.03.12 по справі № 2а-12261/11/0170/9
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Герне-Крим" (пр-т. Кірова, буд.29/1, офіс 422)
до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради (пр. Кірова, 52,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95000)
до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби (вул. М. Залки, 1/9,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95053)
про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування рішення та спонукання до виконання певних дій,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27.03.12 адміністративний позов - задоволено частково.
Визнані протиправними дії Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим щодо внесення запису № 18821430006017420 від 12.09.2011 року в Єдиний державний реєстр юридичних осіб про відсутність юридичної особи -Товариства з обмеженою відповідальністю "Герне-Крим" за її місцезнаходженням.
Визнаний протиправним та скасований запис Державного реєстратора Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АРК №18821430006017420 від 12.09.2011 року про відсутність юридичної особи -Товариства з обмеженою відповідальністю "Герне-Крим" (95000, АРК, м. Сімферополь, проспект Кірова, будинок 29/1, офіс 422; ЄДРПОУ 35236102) за її місцезнаходженням.
Визнано протиправним та скасовано рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі від 13.09.2011 року № 480/15-2 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Герне-Крим" ЄДРПОУ 35236102.
У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Стягнено з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Герне-Крим" судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 3 гривні 40 копійок.
Не погодившись з постановою суду, представник Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби звернувся до Севастопольського апеляційного адміністративного суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27.03.12, прийняти нову постанову.
Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
Представник відповідача - Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби, у судовому засіданні підтримав апеляційну скаргу у повному обсязі.
Інші сторони у судове засідання не з'явилися, про дату, час і місце судового засідання були повідомлені належним чином та своєчасно.
Відповідно до частини четвертої статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що 10 червня 2010р. позивачем було отримано нове свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи А01 №297350, де підставою зміни свідоцтва було зазначено зміна місцезнаходження юридичної особи. Відповідно до свідоцтва від 10.06.2010 року, місцезнаходження юридичної особи позивача було зазначено за адресою: 95000, АРК, м. Сімферополь, проспект Кірова, будинок 29/1, офіс 422.
26 червня 2007 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Герне-Крим" взято на облік платника податків в органах державної податкової служби (а.с.26).
ВПМ ДПІ в м. Сімферополі 05.08.2011 року було складено довідку про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків ТОВ "Герне-Крим" (місцезнаходження: 95000, АРК, м. Сімферополь, проспект Кірова, будинок 29/1, офіс 422, керівник Орлов Дмитро Олександрович) за підписом начальника підрозділу податкової міліції.
В тексті довідки вказано про проведення працівниками необхідних та достатніх заходів щодо встановлення місцезнаходження платника податків. При цьому довідка містить відмітку в пункті 3 (у формі V), в якому за формою наданої довідки зазначено "Місцезнаходження платника податків не встановлено та/або встановлено, що суб'єкт господарювання зареєстрований на осіб, які до діяльності юридичної особи або фізичної особи-підприємця жодного відношення не мають, вжито всіх заходів передбачених пунктом 4.13 розділу IV Положення"; відмітки та записи в інших розділах щодо встановлення місцезнаходження платника податків відсутні.
Згідно з вимогами ст.1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" від 15.05.2003 року №755-IV місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).
В пункті 1.4 Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 17.05.2010 року №336 (далі - Положення) вказано, що визначення (місця проживання фізичної особи) та (місцезнаходження юридичної особи) вживаються відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15 травня 2003 року №755-IV.
Отже, після отримання зазначеного запиту підрозділ податкової міліції при прийнятті рішення про організацію підрозділом податкової міліції заходів для встановлення місцезнаходження платника податків (пункт 4.1.1 Положення) повинен:
- обов'язково здійснити вихід за адресою платника податків і у разі незнаходження за адресою платника податків, якщо платник податків зареєстрований за адресою приміщення, в якому розташовано виробництво, офіси тощо, необхідно опитати власника приміщення-орендодавця (за згодою) щодо оренди та місцезнаходження платника податків, вказаного у запиті (пояснення або рапорт) (п.4.2 Положення);
- у разі встановлення, що засновники та посадові особи не пов'язані з утворенням та господарською діяльністю платника податків -передати керівнику органу ДПС службову записку та матеріали (п.4.2 Положення);
- за даними адресного бюро МВД України встановити місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків (заходи оформити довідкою або рапортом п.4.3 Положення), за встановленими адресами здійснити виїзди та опитати засновників і керівників платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності (заходи оформити поясненням або рапортом -п.4.5 Положення);
- за необхідності співробітник податкової міліції звертається із письмовим запитом до відповідного структурного підрозділу органів ДПС про отримання інформації щодо джерел доходів засновників і керівників платника податків (п.4.4 Положення);
- проводяться інші заходи, які не суперечать чинному законодавству, з метою встановлення місцезнаходження платника податків; кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом - пункти 4.7, 4.8 Положення).
Пунктом 4.12 вказаного Положення встановлено, що запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків вважається виконаним, якщо:
місцезнаходження платника податків встановлено, що підтверджено виходом на відповідну адресу та оформлено документально;
встановлено, що платник податків зареєстрований на осіб, які не пов'язані з утворенням та господарською діяльності платника податків, та вжито всіх заходів, передбачених п.4.13 розділу IV Положення.
Як вказано в довідці підрозділу податкової міліції ДПІ в м. Сімферополі АРК від 05.08.2011 року працівниками податкової міліції були проведені необхідні та достатні заходи щодо встановлення місцезнаходження платника податків ТОВ "Герне-Крим", однак зазначена довідка не містить ані переліку вказаних заходів, ані зазначення причин, з яких можливо зробити висновок, що вказані заходи є достатніми для встановлення місцезнаходження платника податків.
Крім того, в довідці зазначено про виконання вимог п.4.13 Положення. Відповідно до зазначеного пункту у разі вжиття заходів для визначення місцезнаходження та встановлення, що засновники і посадові особи не пов'язані з утворенням та господарською діяльністю платника податків, підрозділ податкової міліції:
службовою запискою повідомляє структурний підрозділ ДПС, який ініціював заходи, про встановлення ознак фіктивності платника податків;
ініціює зміну стану платника податків з "10" - запит на встановлення місцезнаходження (місце проживання) на "23" - місцезнаходження не встановлено або "32" - фактичну адресу не встановлено, юридична адреса масової реєстрації;
повідомляє структурний підрозділ органу ДПС який ініціював заходи про їх припинення щодо встановлення місцезнаходження платника податків та передає керівнику органу ДПС службову записку та матеріали відповідно до вимог п. 2.3.1 Порядку взаємодії структурних підрозділів органів державної податкової служби під час підготовки та супроводження справ у судах і ведення претензійно-позовної роботи, затвердженого наказом ДПА України від 22.02.2008 №106 "Про організацію роботи юридичних підрозділів в органах державної податкової служби", із змінами;
матеріалів до юридичного підрозділу для проведення відповідної позовної роботи;
виконує доручення юридичного підрозділу та супроводжує матеріали у судах.
Згідно з пунктами 4.10 та 4.11 Положення підрозділ податкової міліції має право на проведення заходів щодо встановлення місцезнаходження платника податків на протязі 10 днів, при цьому зазначений термін за рішенням керівника підрозділу податкової міліції може бути продовжений до 30 днів з дати отримання запиту. Термінове повідомлення іншого підрозділу - ініціатора запиту про встановлення місцезнаходження платника податків - протягом наступного робочого дня - обов'язкове лише у випадку встановлення місцезнаходження такого платника податків.
Однак з тексту довідки від 05.08.2011 року встановлено, що виконання вказаних заходів відбулося у той же день, як і зроблено запит.
З тексту рішення ДПІ в м. Сімферополі АРК від 16.09.2011 року №480/15-2 про анулювання реєстрації платника податків -ТОВ "Герне-Крим", вбачається, що позивачем подавались декларації з ПДВ протягом ІІІ кварталу 2010р. до серпня 2011 року (включно).
Крім того, в довідці про встановлення підрозділом податкової міліції ДПІ в м. Сімферополі АРК місцезнаходження позивача не зазначено про те, які саме особи повідомили працівникам податкової міліції про відсутність позивача за вказаною адресою.
Як вбачається з матеріалів справи, на виконання вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" від 15.05.2003 року №755-IV (надалі станом на дату виникнення спірних відносин -Закон №755), Державним реєстратором Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим на юридичну адресу позивача: 95000, АРК, м. Сімферополь, проспект Кірова, будинок 29/1, офіс 422, було направлено повідомлення від 10.08.2011 року про необхідність надання до 10.09.2011р. Державному реєстратору картки підтвердження реєстраційних відомостей у зв'язку з отриманням від державної податкової адміністрації повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходження (а.с.29).
Як свідчать матеріали справи вказане повідомлення було отримано позивачем, у зв'язку із чим позивач направив на адресу Державного реєстратора Катренко І.О. супровідний лист (отримано 25.08.11р.), яким підтвердив свої реєстраційні відомості про юридичну особу, додавши картку реєстраційних відомостей (форма №6). Також, у наведеному листі позивач підтвердив, що юридична і фактична адреса ТОВ "Герне-Крим" - м. Сімферополь, проспект Кірова/вул. Леніна, 29/1, офіс № 422 (а.с.30-31).
Крім того, Державним реєстратором Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців 12.09.2011р. № 18821430006017420 було внесено запис щодо відсутності юридичної особи - ТОВ "Герне-Крим" - за її місцезнаходженням.
Відповідно до вимог підпункту "ж"п.184.1 ст.184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
13.09.2011 року ДПІ в м. Сімферополі АРК було прийнято рішення №480/15-2 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "Герне-Крим" (код ЄДРПОУ 35236102); в зазначеному рішенні вказано, що воно прийнято у зв'язку з внесенням до Єдиного державного реєстру запису про відсутність ТОВ "Герне-Крим" за місцезнаходженням №18821430006017420 від 12.09.2011 року (а.с.33).
Відповідно до ч. 13, ч.14 ст.19 Закону №755, державний реєстратор залишає реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу без розгляду, про що повідомляє заявника у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, та у порядку, встановленому частиною сьомою цієї статті. У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Згідно ч. 7 ст.19 Закону №755, якщо документи про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, залишені без розгляду, державний реєстратор видає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження заявнику відповідне повідомлення із зазначенням підстав залишення без розгляду та подані документи.
Відповідно до ч. 8 ст.19 Закону №755, у разі якщо документи, що подавалися для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, залишилися без розгляду, заявник може повторно звернутися до державного реєстратора в загальному порядку після усунення причин, що були підставою для залишення зазначених документів без розгляду.
На підставі викладеного, суд першої інстанції прийшов до правильного висновку, що Державним реєстратором не було дотримано порядок внесення змін до відомостей про юридичну особу -ТОВ "Герне-Крим", які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
З матеріалів справи вбачається, що ДПІ в м. Сімферополі, приймаючи спірне рішення керувалось інформацією з ЄДР, але запис № 18821430006017420 від 12.09.2011 року про відсутність юридичної особи -Товариства з обмеженою відповідальністю "Герне-Крим" за її місцезнаходженням є протиправним та підлягає скасуванню, у зв'язку з чим вказане рішення також є протиправним та підлягає скасуванню.
Судова колегія погоджується з правильним висновком суду першої інстанції, що позовні вимоги про зобов'язання Державної податкової інспекції в м. Сімферополі поновити ТОВ "Герне-Крим" як платника податку на додану вартість та включити його до реєстру платників податку на додану вартість є передчасними, в зв'язку з чим позовні вимоги в цій частині не підлягають задоволенню.
Зважаючи на наведене, колегія суддів дійшла висновку, що правова оцінка, яку дав суд першої інстанції обставинам справи, не суперечить чинному законодавству, нормам матеріального та процесуального права, тому постанова Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27.03.2012 підлягає залишенню без змін, апеляційна скарга - залишенню без задоволення.
Керуючись статтями 195, 196, пунктом 1 частини першої статті 198, ст.ст. 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 27.03.12р. по справі № 2а-12261/11/0170/9 - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 27.03.12р. по справі № 2а-12261/11/0170/9 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 28 травня 2012 р.
Головуючий суддя підпис М.А.Санакоєва
Судді підпис С.Ю. Яковенко
підпис Г.М. Іщенко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя М.А.Санакоєва
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2012 |
Оприлюднено | 02.08.2012 |
Номер документу | 25467825 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Гаманко Є.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні