ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 березня 2012 р. № 2а-13234/11/1370
Львівський окружний адмін істративний суд у складі кол егії:
головуючого - судді Лунь З .І., суддів Качур Р.П., Москаля Р. М.,
за участю
секретаря судового засіда ння Івашків В.І.,
представників сторін:
від позивача: Кордонець М .Г.,
від відповідача 1: Цицик О. І.,
відповідача 2: Курило С.В. ,
від третьої особи: Курило С.В.,
розглянув у відкритому су довому засіданні адміністра тивну справу за Товариства з обмеженою відповідальністю «Українські страви»до Держа вної податкової інспекції у Залізничному районі м. Львов а, Державної податкової служ би України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог н а предмет спору на стороні ві дповідачів: Державна податко ва служба у Львівській облас ті про визнання протиправним та скасування рішення про ан улювання реєстрації платник а податку на додану вартість , відміну анулювання реєстра ції платника податку на дода ну вартість та зобов' язання вчинити дії.
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Українсь кі страви»звернулося до суду з позовом до Державної подат кової інспекції у Залізнично му районі м. Львова, Державної податкової служби України, т ретя особа, яка не заявляє сам остійних вимог на предмет сп ору на стороні відповідачів: Державна податкова служба у Львівській області про визн ання протиправним та скасува ння рішення про анулювання р еєстрації платника податку н а додану вартість, відміну ан улювання реєстрації платник а податку на додану вартість та зобов' язання вчинити ді ї.
Позовні вимоги позивач обґ рунтував тим, що дії відповід ача щодо прийняття рішення п ро анулювання свідоцтва плат ника податку на додану варті сть не відповідають вимогам Податкового Кодексу України , Положенню про реєстрацію пл атників податку на додану ва ртість, а тому є підставою для скасування такого рішення і , відповідно, зобов' язання в чинити дії.
У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, просив задовольнити поз овні вимоги з підстав та моти вів, викладених у позовній за яві.
Представник відповідача 1 - Державної податкової інспек ції у Залізничному районі м. Л ьвова в судовому засіданні п роти заявлених позовних вимо г заперечив з мотивів, виклад ених у письмовому запереченн і від 01.02.2012 року №9/10-008, зазначив, що подання позивачем пода ткової звітності з ПДВ свідч ить про відсутність постачан ня товарів протягом 12 послідо вних податкових місяців (жов тень 2010 року - вересень 2011 року ) відповідно до п. 184.1 (и) ст. 184 ПК Ук раїни. В задоволенні поз ову просить відмовити.
Представник відповідача 2 - Державної податкової служби України та третьої особи - Де ржавної податкової служби у Львівській області в судовом у засіданні проти заявлених позовних вимог заперечила з мотивів, викладених у письмо вому запереченні від 01.02.2012 року . Вважає посилання позивача н а неможливість застосування Податкового кодексу України на правові відносини, що вини кли до його введення в дію в ча стині застосування п. 184.1 (и) ст. 1 84 ПК України безпідставними.
Заслухавши пояснення пр едставників сторін, дослідив ши та оцінивши докази, які маю ть значення для справи, суд вс тановив наступне.
31 жовтня 2011 року Державною п одатковою інспекцією у Заліз ничному районі м.Львова прий нято Рішення №178 про анулюванн я реєстрації платника податк у на додану вартість ТзОВ «Ук раїнські страви», зареєстров аного платником податку добр овільно , індивідуальний под атковий номер 1915996813034, Свідоцтво №100303647, початок дії 01.10.2010 року, вида не Державною податковою інсп екцією у Залізничному районі м. Львова (далі- Рішення), склад ене комісією, яка створена ві дповідно до Розпорядження ДП І у Залізничному районі м. Льв ова від 27.12.2010 року №43-Р.
Рішенням встановлено, що по зивач подає податкові деклар ації з податку на додану варт ість протягом періоду з 01.10.2010 ро ку по 30.09.2011 року з показниками п ро обсяги постачання товарів /послуг, що становить 87485,00 грн. т а постачання товарів/послуг іншим платникам податку за о станні 12 календарних місяців 28046, 0 грн., що сукупно становить менше 50 % загального обсягу по стачання товарів/послуг. На п ідставі зазначеного комісіє ю зроблено висновок про наяв ність законних підстав для а нулювання реєстрації платни ка податку на додану вартіст ь ТзОВ «Українські страви»на підставі п. 184.1 (и) ст. 184 ПК Україн и.
Відповідно до Рішення дат ою анулювання реєстрації пла тника податку на додану варт ість є 31.10.2011 року.
Відповідно до положень абз ацу «и»пункту 184.1 статті 184 Пода ткового кодексу України, яки й набрав чинності з 1 січня 2011 р оку, реєстрація діє до дати ан улювання реєстрації платник а податку, яка проводиться шл яхом виключення з реєстру пл атників податку і відбуваєть ся у разі якщо: обсяг постачан ня товарів/послуг платниками податку, зареєстрованими до бровільно, іншим платникам п одатку за останні 12 календарн их місяців сукупно становить менше 50 відсотків загального обсягу постачання.
Вирішуючи спір по суті суд з азначає, що до набрання чинно сті Податковим кодексом Укра їни, правовідносини з привод у анулювання реєстрації плат ника податку на додану варті сть були визначені пунктом 9.8 статті 9 Закону України «Про п одаток на додану вартість»№ 168/97-ВР від 03.04.1997р., відповідно до я кого, реєстрація діє до дати ї ї анулювання, яка відбуваєть ся у випадках, якщо:
а) платник податку, який до м ісяця, в якому подається заяв а про анулювання реєстрації, є зареєстрованим згідно з по ложеннями підпункту 2.3.1 пункт у 2.3 статті 2 цього Закону більш е двадцяти чотирьох календар них місяців, включаючи місяц ь реєстрації, та має за останн і дванадцять поточних календ арних місяців обсяги оподатк овуваних операцій, менші за в изначені зазначеним підпунк том;
б) ліквідаційна комісія пла тника податку, оголошеного б анкрутом, закінчує роботу аб о платник податку ліквідуєть ся за власним бажанням чи за р ішенням суду (фізична особа п озбувається статусу суб'єкта господарювання);
в) особа, зареєстрована як п латник податку, реєструється як платник єдиного податку а бо стає суб'єктом інших спрощ ених систем оподаткування, я кі визначають особливий поря док нарахування чи сплати по датку на додану вартість, від мінний від тих, що встановлен і цим Законом, чи звільняють т аку особу від сплати цього по датку за рішенням суду або з б удь-яких інших причин;
г) зареєстрована як платник податку особа обирає відпов ідно до цього Закону спеціал ьний режим оподаткування за ставками, іншими, ніж зазначе ні у статті 6 та статті 8-1 цього Закону;
ґ) особа, зареєстрована як п латник податку, не надає пода тковому органу декларації з цього податку протягом двана дцяти послідовних податкови х місяців або подає таку декл арацію (податковий розрахуно к), яка (який) свідчить про відс утність оподатковуваних пос тавок протягом такого період у, а також у випадках, визначен их законодавством стосовно п орядку реєстрації суб'єктів господарювання;
д) установчі документи особ и, зареєстрованої як платник податку, за рішенням суду виз нані недійсними;
е) в Єдиному державному реєс трі юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців зроблен о запис про відсутність юрид ичної особи або фізичної осо би за її місцезнаходженням.
Анулювання реєстрації на п ідставах, визначених у підпу нктах «б» - «е»цього пункту, зд ійснюється за ініціативою ві дповідного податкового орга ну або такої особи.
Вказаною нормою було визна чено вичерпний перелік підст ав, за яких орган державної по даткової служби мав право пр овести анулювання реєстраці ї платника ПДВ. При цьому, у За коні України «Про податок на додану вартість»була відсут ня норма, яка б встановлювала таку підставу для анулюванн я реєстрації платника ПДВ як «обсяг постачання товарів/п ослуг платникам податку, інш им платникам податку за оста нні 12 календарних місяців сук упно становить менше 50 відсот ків загального обсягу постач ання».
Відтак, у період з 01.10.2010 року (п очаток періоду, який перевір явся відповідачем) по 01.01.2011 року ( момент набрання чинності По датковим кодексом України) з аконодавством України не бул о визначено правопорушення - постачання товарів/послуг і ншим платникам податку за ос танні 12 календарних місяців, щ о сукупно становить менше 50 % з агального обсягу постачання товарів/послуг, за яке передб ачена відповідальність у фор мі анулювання свідоцтва плат ника ПДВ.
Прикінцевими положеннями Податкового кодексу України передбачено, що цей Кодекс на бирає чинності з 1 січня 2011 року . При цьому його норми, за зага льним правилом, застосовують ся до тих правовідносин, що ви никли після набрання ним чин ності.
Виходячи із вищевикладени х положень суд дійшов виснов ку, що юридичні норми Податко вого кодексу України, які вст ановлюють нові права й обов'я зки чи заборони, розповсюджу ють дію на правовідносини, що склалися після набрання ним и чинності.
Відтак, правові відносини з участю позивача, на які пошир юється норма абзацу «и»пункт у 184.1 статті 184 Податкового коде ксу України, виникли починаю чи з моменту набрання чиннос ті Податковим кодексом Украї ни, тобто з 01.01.2011 року. Відтак, вис новок комісії, викладений у Р ішенні про те, що позивачем з 0 1.10.2010 року по 30.09.2011 року з показник ами про обсяги постачання то варів/послуг, що становить 87485,0 0 грн. та постачання товарів/по слуг іншим платникам податку за останні 12 календарних міся ців 28046, 0 грн., що сукупно станови ть менше 50 % загального обсягу постачання товарів/послуг, є таким що зроблений не на підс таві, визначеній законом.
Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України в а дміністративних справах про протиправність рішень, дій ч и бездіяльності суб'єкта вла дних повноважень обов'язок щ одо доказування правомірнос ті свого рішення, дії чи безді яльності покладається на від повідача, якщо він заперечує проти адміністративного поз ову.
Відповідачем не надано нал ежних та достатніх доказів в обґрунтування правомірност і винесеного ним рішення.
Таким чином, висновок, викл адений у рішенні про наявніс ть законних підстав для анул ювання реєстрації платника п одатку на додану вартість Тз ОВ «Українські страви»на під ставі п. 184.1 (и) ст. 184 ПК України є н еправомірним, тому Рішення п ідлягає скасуванню.
Відповідно до норм Положе ння про реєстрацію платників податку на додану вартість, з атвердженого наказом Мініст ерства фінансів України від 07.11.2011 №1394, (далі - Положення) формув ання та ведення реєстру плат ників податку на додану варт ість здійснює центральний ор ган державної податкової слу жби, ким є Державна податкова служба України (п. 2.3. Положення ).
Регіональні податкові орг ани, в даному спорі Державна п одаткова служба у Львівській області, здійснюють організ ацію роботи з передавання зм ін і доповнень до Реєстру до ц ентрального органу державно ї податкової служби та підпо рядкованих районних податко вих органів.
Пунктом 2.6. Положення передб ачено, що районні податкові о ргани здійснюють: приймання заяв, контроль за повнотою да них щодо відповідності норма тивним документам; обробку д аних заяв та документів щодо реєстрації, перереєстрації, анулювання свідоцтв та анул ювання реєстрації платників ПДВ, виключення із реєстру су б'єктів спеціального режиму оподаткування; формування фа йлів для передавання до регі ональних податкових органів ; приймання файлів з регіонал ьних баз з присвоєними індив ідуальними податковими номе рами та номерами свідоцтв пр о реєстрацію платників ПДВ; в идачу, заміну свідоцтв про ре єстрацію платників ПДВ та за свідчення їх копій; виконанн я функцій адміністратора баз и даних районного рівня (нако пичення, аналіз даних, контро ль за достовірністю та актуа лізацією даних, зберіганням, захистом їх, контроль за прав ом доступу тощо); моніторинг п латників ПДВ, включених до Ре єстру; формування бази даних платників ПДВ районного рів ня.
Як передбачено п. 5.6.1. Положен ня, підставою для внесення до Реєстру запису про відміну а нулювання реєстрації, що від булась за ініціативою податк ового органу, є рішення суду, я ке набрало законної сили, або рішення податкового органу про відміну анулювання реєст рації та скасування рішення про анулювання реєстрації пл атника ПДВ. Рішення із копіям и відповідних документів нап равляються до центрального о ргану державної податкової с лужби для розгляду та внесен ня відповідних змін до Реєст ру.
Згідно з п. 5.6.2. цього Положенн я, у разі відміни рішення про а нулювання реєстрації, якщо і нше не визначено судовим ріш енням, податковий орган вида є платнику ПДВ нове Свідоцтв о (за новим номером) замість ст арого Свідоцтва на підставі реєстраційної заяви з познач кою "Перереєстрація" та рішен ня про відміну анулювання ре єстрації. При цьому дата реєс трації платником ПДВ не змін юється, а датою початку дії но вого Свідоцтва та датою анул ювання старого Свідоцтва є д ата внесення відповідного за пису до Реєстру.
Враховуючи зазначене, суд д ійшов висновку про обґрунтов аність позовної вимоги про з обов'язання внести запис про відміну анулювання реєстрац ії позивача, як платника ПДВ Д ержавною податковою службою України як адміністратором даного реєстру.
При прийнятті постанови су д також виходив з того, що анул ювання реєстрації позивача п латником ПДВ, здійснене орга ном державної податкової слу жби з порушенням норм закону , може негативно вплинути на с татус позивача як суб' єкта господарської діяльності. Ві дтак, належним способом відн овлення права позивача є зал ишення за позивачем свідоцтв а №100303647 про реєстрацію платник а податку на додану вартість , виданого ДПІ у Залізничному районі м. Львова 01.10.2010 року.
Відповідно до частини дру гої статті 19 Конституції Укра їни органи державної влади т а органи місцевого самовряду вання, їх посадові особи зобо в' язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.
Таким чином, суд дійшов висн овку, що позовні вимоги є підс тавними та обґрунтованими, з огляду на що позов підлягає з адоволенню в повному обсязі.
Судові витрати у формі суд ового збору в розмірі 28 грн. 23 к оп. підлягають стягненню з Де ржавного бюджету України на користь позивача відповідно до ст. 94 КАС України.
Керуючись ст.ст. 7-11, 14, 69-71, 86, 87, 94, 158, 160- 163, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та ск асувати рішення ДПІ у Залізн ичному районі м. Львова № 178 пр о анулювання реєстрації плат ника податку на додану варті сть від 31.10.2011 року.
Відмінити анулювання реєс трації платника податку на д одану вартість - Товариства з обмеженою відповідальністю «Українські страви»з 31.10.2011 рок у.
Зобов' язати Державну под аткову службу України внести запис до реєстру платників п одатку на додану вартість пр о відміну анулювання реєстра ції платника на додану варті сть - Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Українськ і страви»з 31.10.2011 року, без видач і Товариству з обмеженою від повідальністю «Українські с трави»нового свідоцтва плат ника податку на додану варті сть.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Українські страви»(7 9018, м. Львів, вул. Городоцька, 112; ід ентифікаційний код 19159683 ) 28 (двад цять вісім) грн. 23 коп. судового збору.
Постанова набирає зак онної сили в строк та в порядк у, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинс тва України.
Апеляційна скарга подаєт ься до Львівського апеляційн ого адміністративного суду в строк та в порядку, передбаче ному ст. 186 Кодексу адміністра тивного судочинства України .
В судовому засіданні прого лошено вступну та резолютивн у частину постанови.
Повний текст постанови скл адено 16.03.2012 року
Головуючий суддя З.І. Л унь
Суддя Р.П. Качур
Суддя Р.М. Москаль
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2012 |
Оприлюднено | 06.04.2012 |
Номер документу | 22373517 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Лунь Зоряна Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні