Головуючий у 1 інстанції - Бойко М.І, Тарасенко І.М., Кірієнко В.А.
Суддя-доповідач - Горбен ко К.П.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 серпня 2011 року справа №2а/0 570/3878/2011 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевч енка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого судді Горбенк о К.П.
суддів Лях О.П. , Шишова О.О.
при секретарі - Турко І.Б.,
за участю позивача - ОСО БА_1. - особисто
представника позивача - ОСОБА_2
представника відповідача - Носовського В.В.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу ОСОБА_1. на постан ову Донецького окружного адм іністративного суду від 27 кві тня 2011 року у справі № 2а/0570/3878/2011 за позовом ОСОБА_1. до Сектор у міграційної служби у Донец ькій області Державного комі тету України у справах націо нальностей та релігій та Дер жавного комітету України у с правах національностей та ре лігій про скасування рішення Державного комітету України у справах національностей т а релігій, зобов' язання вчи нити певні дії,-
ВСТАНОВИЛА:
ОСОБА_1. до суду з позово м до Сектору міграційної слу жби у Донецькій області Держ авного комітету України у сп равах національностей та рел ігій та Державного комітету України у справах національн остей та релігій про скасува ння рішення Державного коміт ету України у справах націон альностей та релігій, зобов' язання вчинити певні дії.
В обґрунтування позову поз ивач посилається на неправом ірну відмову відповідачів у наданні йому статусу біженця при наявності для цього вста новлених законом умов.
Вимоги мотивує тим, що в раз і повернення до Республіки Ірак на нього чекає жорсто ка фізична розправа з боку пр ибічників терористичних кла нів та сунітських фанатиків зі складу членів колишньої п олітичної партії БААС, яка бу ла опорою режиму в Іраку п ід час керування державою С аддамом Хусейном. Працюючи представником Іракського те леканалу «Аль-Салам» в Украї ні постійно подавав у своїх р епортажах правду відносно по літичного протистояння в Р еспубліці Ірак. Крім того, в разі повернення в Ірак, у нього є обґрунтовані побоюв ання стати жертвою пересліду вань з боку сунітських екстр емістів за його професійну с півпрацю в якості журналіста та члена Міжнародної громад ської організації «Гром», ст вореної відповідно до вимог законодавства України та зар еєстрованої Міністерством ю стиції України.
Постановою Донецького окр ужного адміністративного су ду від 27 квітня 2011 року в задово ленні позову відмовлено.
Не погодившись з винесеною постановою позивачем подано апеляційну скаргу до Донець кого апеляційного адміністр ативного суду, в якій просили скасувати постанову суду пе ршої інстанції та ухвалити н ове рішення, яким задовольни ти позовні вимоги. Доводи апе ляційної скарги обґрунтовую ть невірним застосуванням с удом при винесенні рішення н орм матеріального права.
Колегія суддів, засл ухавши доповідь судді-допові дача, вислухавши пояснення с торін, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, встанов ила наступне.
Судами І та апеляційної інс танції встановлено, що позив ач ОСОБА_1. за даними особо вої справи № 2010DON00010-01 за вищою осв ітою є інженером та журналіс том, прибув в Україну в 2006 р. за б ізнес-візою, працював як пред ставник телеканалу «Аль-Сала м» в Донецькій філії з термін ом дії посвідчення до 01.01.2011 р., пр оживає за адресою:АДРЕСА_1 . Позивач офіційно не одружен ий, проте 20.09.2010 р. між ним та грома дянкою України ОСОБА_3 укл адений шлюб за шаріатом.
17 вересня 2010 року позивачем д о сектору міграційної служби у Донецькій області була под ана заява про надання статус у біженця, оскільки позивач п обоюється стати жертвою пере слідувань через приналежніс ть до соціальної групи - журна ліст. Позивач є громадянином Іраку, за національністю - араб, за віросповіданням - мусульманин-суніт (за анкето ю від 17.09.2010 р. та протоколом спів бесіди від 21.09.2010 р). Причиною нео бхідності отримання статусу біженця позивач визначає оз наки: релігійні (відповідно д о позовної заяви позивач за с воїми релігійними поглядами визначає себе як шиїта) та пер еслідування за професійну ді яльність та за належність до певної соціальної групи (нал ежність до соціальної групи - журналіст).
З 2006 р. до 17 вересня 2010 р. позивач не звертався до сектору мігр аційної служби у Донецькій о бласті з заявами про надання статусу біженця, що не запере чується позивачем. Однак, зна чна тривалість проміжків час у між виїздом з країни громад ської належності, прибування м в Україні та часом зверненн я із заявою про надання стату су біженця свідчить про відс утність у позивача обґрунтов аних побоювань стати жертвою переслідувань.
Також колегією суддів було встановлено, що позивач ОС ОБА_1., за довідкою від 16.03.2011 р. (т ермін дії довідки з 16.03.2011 р. по 31.03. 2012 р.), з 2010 р. є членом Міжнародної громадської організації «Гр ом», яка діє на підставі Стату ту, затвердженого установчою конференцією МГО «Гром» ( про токол від 22.09.2009 р.) та зареєстров ана Міністерством юстиції Ук раїни (наказ № 1515/5 від 20.08.2009 р., свід оцтво про реєстрацію об' єдн ання громадян від 20.08.2009 р. № 3170, дер жавна реєстрація юридичної о соби МГО «Гром» здійснена ви конавчим комітетом Донецько ї міської ради 06.10.2009 р., ідентифі каційний код 36695035, місцезнаход ження: 83101, Україна, Донецька об ласть, м. Донецьк, вул.. Куйбише ва, 31). Згідно зі ст. 2 Статуту осн овною метою МГО «Гром» є задо волення та захист законних т а спільних інтересів своїх ч ленів. Діяльність МГО «Гром» поширюється на територію Ук раїни та Хашимітського Кор олівства Йорданії.
Посилання Позивача на те, що він працюючи представником Іракського телеканалу «Аль-С алам» в Україні постійно под авав у своїх репортажах прав ду відносно політичного прот истояння в Республіці Ірак є реальним та обґрунтовани м побоюванням стати жертвою переслідувань за його профес ійну діяльність в якості жур наліста та члена Міжнародної громадської організації «Гр ом» не знайшли свого підтвер дження за матеріалами справи .
Колегія суддів погоджуєть ся з висновком суду про відмо ву в задоволенні позовних ви мог з наступних підстав.
Відповідно до абзацу 2 стат ті 1 Закону України «Про біжен ців» особі може бути наданий статус біженця у разі побоюв ання стати жертвою пересліду вань за ознаками раси, вірос повідання, національності, г ромадянства (підданства), нал ежності до певної соціальної групи або політичних переко нань.
За результатами співбесід и та вивчення наданих позива чем доказів, сектором міграц ійної служби в Донецькій обл асті в порядку повноважень, в изначених статтею 7 Закону Ук раїни «Про біженців», здійсн ений висновок щодо недоцільн ості прийняття рішення про н адання статусу біженця гром адянину Іраку ОСОБА_1., піс ля чого особова справа позив ача була направлена Відпові дачеві 2 для прийняття остато чного рішення.
Відповідно до статті 14 Зако ну України «Про біженців» рі шення за заявою про надання с татусу біженця приймається с пеціально уповноваженим цен тральним органом виконавчої влади у справах міграції про тягом місяця з дня отримання особової справи заявника та письмового висновку органу міграційної служби, який роз глядав заяву. У разі потреби с трок прийняття рішення може бути продовжено керівником с пеціально уповноваженого це нтрального органу виконавчо ї влади у справах міграції, ал е не більше ніж до трьох місяц ів. Спеціально уповноважений центральний орган виконавчо ї влади у справах міграції мо же вимагати додаткової інфор мації від органу міграційної служби, який здійснював розг ляд заяви. У разі виникнення с умнівів щодо достовірності і нформації, потреби у встанов ленні справжності і дійсност і документів спеціально упов новажений центральний орган виконавчої влади у справах м іграції має право звертатися з відповідними запитами до М іністерства внутрішніх спра в України, Міністерства зако рдонних справ України, Служб и безпеки України, інших орга нів державної влади, органів місцевого самоврядування та об'єднань громадян, які можут ь сприяти встановленню справ жніх фактів стосовно особи, о собова справа якої розглядає ться.
Рішенням Державного коміт ету України у справах націон альностей та релігій від 22 лют ого 2011 року № 162-11 Позивачеві від мовлено в наданні статусу бі женця згідно абзацу п' ятого статті 10 Закону України «Про біженців», як особі, стосовно якої встановлено, що умови, пе редбачені абзацом другим ста тті 1 цього Закону, відсутні.
Умови, за яких статус біженц я не надається, встановлені с таттею 10 Закону України «Про б іженців», відповідно до якої статус біженця не надається особі:
- яка вчинила злочин проти м иру, воєнний злочин або злочи н проти людства і людяності, я к їх визначено у міжнародном у праві;
- яка вчинила тяжкий злочин неполітичного характеру за м ежами України до прибуття в У країну з метою набуття стату су біженця, якщо таке діяння в іднесено Кримінальним кодек сом України до тяжких злочин ів;
- яка винна у вчиненні дій, що суперечать меті та принципа м Організації Об'єднаних На цій;
- стосовно якої встановлено , що умови, передбачені абзацо м другим статті 1 цього Закону , відсутні;
- яка до прибуття в Україну б ула визнана біженцем або отр имала притулок в іншій країн і;
- яка до прибуття в Україну з наміром набути статусу біже нця перебувала в третій безп ечній країні. Дія цього абзац у не поширюється на дітей, роз лучених з сім'ями, а також на о сіб, які народилися чи постій но проживали на території Ук раїни, а також їхніх нащадків (дітей, онуків).
Колегія суддів погоджу.тьс я з висновком суду першої інс танцій про те, що спірне рішен ня є конкретним, оскільки поз ивачу відмовлено у наданні с татусу біженця відповідно до статті 10 зазначеного Закону я к особі, стосовно якої встано влено, що умови, передбачені а бзацом другим статті 1 цього З акону, відсутні.
Я к вбачається з матеріалів сп рави та пояснень представник а відповідача, спірне рішенн я було прийнято з урахування м того, що в протоколах співбе сід з позивачем та даними, які він повідомив, є значні проти річчя, а також недоведеністю тих обставин, на які посилавс я позивач.
Відповідно до статті 11 Зако ну України «Про біженців» до заяви про надання статусу бі женця додаються документи і матеріали, що можуть бути док азом наявності умов для набу ття такого статусу.
З огляду на вищевикладене, к олегія суддів приходить до в исновку, що основним критері єм у визначенні статусу біже нця є реальне та обґрунтован е побоювання особи стати жер твою переслідувань.
За даними Всесвітньої мере жі Інтернет щодо умов перебу вання та військово-політично ї обстановки у Іраку у кра їні мають місце озброєні нап ади, теракти та інші насильни цькі дії, в тому числі відносн о журналістів. Ситуація в пла ні безпеки в Іраку за 2010 рі к характеризується зниження м рівня озброєного насильств а. У листопаді 2005 р. була прийня та Конституція Іраку, яка гарантує захист свободи на г ідності особистості , свобод у висловлювання думки та сло ва, пересування і вибору місц я проживання та інше. Уряд І раку сприяє поверненню біж енців на Батьківщину, для чог о надає їм матеріальну допом огу.
Приймаючи до уваги, що згідн о положень Закону України «П ро біженців» не має значення , чи склалися обґрунтовані по боювання стати жертвою перес лідування за однією з вищена ведених умов чи за декільком а, колегія суддів згодна з суд ом першої інстанції що, належ ність позивача до певної соц іальної групи (належність до соціальної групи - журналі ст), не може бути обґрунтовано ю умовою побоювання стати же ртвою переслідування.
Таким чином, суд першої інст анції дійшов до вмотивованог о висновку про те, рішення Дер жавного комітету у справах н аціональностей та релігій в ід 22 лютого 2011 року № 162-11 про відм ову у наданні статусу біженц я громадянинові Іраку ОСО БА_1. прийнято обґрунтовано .
Враховуючи навед ене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правил ьно встановив обставини спра ви та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріал ьного і процесуального права .
Керуючись ст. ст. 195-196, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206 Кодексу адм іністративного судочинства України, колегія суддів
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу ОСОБА_ 1. на постанову Донецького о кружного адміністративного суду від 27 квітня 2011 року у спр аві № 2а/0570/3878/2011 - залишити без задоволення.
Постанову Донець кого окружного адміністрати вного суду від 27 квітня 2011 року у справі № 2а/0570/3878/2011 за позовом ОСОБА_1. до Сектору міграці йної служби у Донецькій обла сті Державного комітету Укра їни у справах національносте й та релігій та Державного ко мітету України у справах нац іональностей та релігій про скасування рішення Державно го комітету України у справа х національностей та релігій , зобов' язання вчинити певн і дії - залишити без змін.
Вступна та резолютив на частини ухвали постановле но в нарадчій кімнаті та прог олошено у судовому засіданні 04.08.2011р. Повний текст ухвали скл адено 09.08.2011р.
Ухвала суду апеляційної ін станції за наслідками перегл яду набирає законної сили з м оменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адм іністративного суду України протягом двадцяти днів піс ля набрання законної сили су довим рішенням суду апеляцій ної інстанції.
Головуючий: Горбенко К.П.
Судді: Лях О.П.
Шишов О.О.
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.08.2011 |
Оприлюднено | 12.04.2012 |
Номер документу | 22403258 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Горбенко К.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні