Постанова
від 14.10.2010 по справі 2а-18941/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Савченко С.В.

Суддя-доповідач - Шишов О .О.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 жовтня 2010 року справ а №2а-18941/10/0570

приміщення суду за адресою : 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого: Шишова О. О.

суддів Сіваченк о І.В., Дяченко С.П.

при секретарі судового зас ідання: Козловій О .М.

за участю представника від повідача Ярошев ич І.С.

розглянувши апеляційну ск аргу Державного п ідприємства «Донецький наук ово-дослідний та проектний у ніверситет землеустрою»

на постанову Дон ецького окружного адміністр ативного суду від 27 серпня 2010 р оку по справі № 2а-18941/10/0570

за позовом Держ авної інспекції з контролю з а цінами в Донецькій області

до Державного пі дприємства «Донецький науко во-дослідний та проектний ун іверситет землеустрою»

про стягнення за боргованості

В С Т А Н О В И Л А:

У липні 2010 року Державної ін спекції з контролю за цінами в Донецькій області звернул ось з адміністративним позов ом до ДП «Донецький науково-д ослідний та проектний універ ситет землеустрою», в якому п росили суд стягнути з відпов ідача в доход бюджету суму за стосованих економічних санк цій у розмірі 40164,18 грн. відповід но до рішення позивача від 01.06.2 010 року № 194 за порушення держав ної дисципліни цін, яка підля гає зарахуванню до державног о бюджету.

В обґрунтування позову пос илається на те, що позивачем б ула проведена планова переві рка Державного підприємства «Донецький науково-дослідни й та проектний університет з емлеустрою» з питання дотрим ання державної дисципліни ці н при формуванні, встановлен ні та застосуванні тарифів (п лати) на роботи із землеустро ю та земельно-кадастрової ро боти, роботи та послуги пов`яз ані з оформленням документів , в тому числі, які посвідчують право власності на земельні ділянки при передачі їх безо платно у власність громадян України. За результатами про веденої перевірки було прий нято рішення від 01.06.2010 р. № 194 про з астосування економічних сан кцій за порушення державної дисципліни цін на загальну с уму 40 164,18 грн. Відповідно до вим ог чинного законодавства раз ом з рішенням відповідачу бу ло направлено претензію від 01.06.2010 р. № 05-04\194-194.

Постановою Донецького окр ужного адміністративного су ду від 27 серпня 2010 року по справ і № 2а-18941/10/0570 позов задоволений в повному обсязі.

Стягнуто з Державного підп риємства «Донецький науково -дослідний та проектний унів ерситет землеустрою» (83049, м. До нецьк, вул. Куйбишева, 75-В, р\р 2600614104 в обл. дирекція Райффа йзен Банк Аваль м. Донецьк, М ФО 335076, код ОКПО 00689183, індивідуаль ний податковий номер 006891805669) сум у економічних санкцій у розм ірі 40 164(сорок тисяч сто шістде сят чотири) грн. 18 коп. в доход б юджету на р/р 31116106700008 в УДК Куйбиш евського району м. Донецьк, од ержувач - УДК Куйбишевськог о району м. Донецьк, код ЄДРПОУ 34687187, банк одержувача - ГУДКУ в Донецькій області, МФО 834016, код надходжень за бюджетною кла сифікацією 21081100.

З постановою суду не погоди лось ДП «Донецький науково-д ослідний та проектний універ ситет землеустрою» та зазнач или, що судом першої інстанці ї при прийнятті рішення були порушені норми матеріальног о та процесуального права. В а пеляційній скарзі вказано, щ о документів згідно ст.107 КАС У країни не отримували, тому бу ли позбавлені можливості на здійснити захист свої прав. Т акож вказали, що судом першої інстанції не враховано, що ві дповідачем були понесені дод аткові витрати на враховані розділом 4 Наказу № 97. Просили с касувати постанову суду перш ої інстанції та відмовити в з адоволенні позову.

У судовому засіданні предс тавник відповідача підтрима в доводи апеляційної скарги в повному обсязі.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, п еревіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляц ійної скарги, встановила нас тупне.

Згідно з ч.2 і ч.3 ст.13 Закону Ук раїни "Про ціни і ціноутворен ня" контроль за додержанням д ержавної дисципліни цін здій снюється органами, на які ці ф ункції покладено Урядом Укра їни; державні органи, що здійс нюють контроль за цінами, та ї х посадові особи мають права , виконують обов'язки і несуть відповідальність, передбаче ні Законом України "Про держа вну податкову службу в Украї ні", кpім повноважень, передбач ених пунктами 6 -9 статті 11 вказа ного Закону.

Статтею 14 Закону України "Пр о ціни і ціноутворення" перед бачена відповідальність за п орушення державної дисциплі ни цін: вилучення в доход відп овідного бюджету суми необґр унтовано одержаної виручки т а стягнення штрафу.

Повноваження та компетенц ія відповідача визначена пос тановою Кабінету Міністрі в України від 13 грудня 2000 року N 1819, якою затверджено Положенн я про Державну інспекцію з ко нтролю за цінами. Відповідно до цього Положення Державна інспекція з контролю за ціна ми (далі "Держцінінспекція") є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінекономіки і підпорядкову ється йому; Держцінінспекція має серед інших право: провод ити в органах виконавчої вла ди, Раді Міністрів Автоно мної Республіки Крим, підпри ємствах, установах та органі заціях незалежно від форми в ласності перевірки бухгалте рських документів, книг, звіт ів, калькуляцій та інших доку ментів, пов'язаних з формуван ням, встановленням і застосу ванням цін і тарифів; у межах с воєї компетенції вимагати ві д керівників та посадових ос іб opганів виконавчої влади, пі дприємств, установ та органі зацій, які перевіряються, усу нення виявлених порушень пор ядку формування, встановленн я і застосування цін і тарифі в; приймати рішення про вилуч ення до відповідного бюджету сум всієї необґрунтовано од ержаної підприємством, устан овою, організацією виручки у результаті порушення держав ної дисципліни цін та штрафу у двократному її розмірі, а та кож звертатись з позовами до судів про стягнення з підпри ємств, установ та організаці й зазначених сум у разі невик онання ними рішень державних інспекцій з контролю за ціна ми.

Державною інспекцією з кон тролю за цінами в Донецькій о бласті була проведена планов а перевірка Державного підпр иємства «Донецький науково-д ослідний та проектний універ ситет землеустрою» з питання дотримання державної дисцип ліни цін при формуванні, вста новленні та застосуванні тар ифів (плати) на роботи із земле устрою та земельно-кадастров ої роботи, роботи та послуги п ов`язані з оформленням докум ентів, в тому числі, які посвід чують право власності на зем ельні ділянки при передачі ї х безоплатно у власність гро мадян України.

На підставі акту від 25 травн я 2010 року № 306 , за результатами п роведеної перевірки було пр ийнято рішення від 01.06.2010 р. № 194 пр о застосування економічних с анкцій за порушення державно ї дисципліни цін на загальну суму 40 164,18 грн., яким встановлен о порушення, а саме: застосува ння вільних цін за умови запр овадження для них режиму дер жавного регулювання; включен ня в структуру цін, що регулюю ться, непередбачених законод авством націнок в розмірі з в ідс. за період з 15.05.2009 р. по 25.05.2010 р. Т аким чином відповідачем було порушено розміри оплати зем ельно - кадастрових робіт т а послуг, затверджених спіль ним наказом Державного коміт ету України по земельних рес урсів, Міністерства фінансів , Міністерства економіки Укр аїни від1 5.06.2001 р. № 97\298\124 із змінами , внесеними наказами від 24.12.2001 р . № 213\593\319 та від 18.06.2002 р. № 66\438\1777, з якої безпідставно отримана сума виручки у розмірі 13388,06 грн. та шт раф у двократному розмірі не обґрунтовано отриманої суми виручки у розмірі 26776,12 грн. Зага льна сума економічної санкці ї складає 40 164,18 грн.

Разом з рішенням відповіда чу було направлено претензію від 01.06.2010 р. № 05-04\194-194, які були отрим ані підприємством 07.06.2010 р.

Статтею 6 Закону України "Пр о ціни та ціноутворення" вста новлено, що в народному госпо дарстві застосовуються віль ні ціни і тарифи, державні фік совані та регульовані ціни і тарифи.

У статті 4 Закону України "Пр о ціни і ціноутворення" Кабін ет Mністрів України: визначає перелік продукції, товарів і послуг, державні фіксовані т а регульовані ціни і тарифи н а які затверджуються відпові дними органами державного уп равління, крім сфери телеком унікацій; визначає повноваже ння opганів державного управл іння в галузі встановлення і застосування цін (тарифів), а також по контролю за цінами (т арифами).

Постановою Кабінету Mіні стрів України від 01 листопа да 2000 року N 1619 затверджений Поря док виконання земельно-кадас трових робіт та надання посл уг на платній основі державн ими органами земельних pecypcів. ( далі - Порядок).

Згідно п.2 вказаного Порядку , передбачено, що виконання зе мельно-кадастрових робіт та надання послуг здійснюється на платній основі, відповідн о до поданих заяв та укладени х договорів.

Пунктом 5 Порядку передбаче ний перелік види земельно-ка дастрових робіт і послуг, які Державні органи земельних pecy pcів можуть виконувати та нада вати на платній основі.

Відповідно п.6 Порядку, вико нання земельно-кадастрових р обіт та надання послуг,

ва ртість яких не встановлено, з дійснюється за цінами, визна ченими договорами. При цьому розмір оплати цих робіт і пос луг не повинен перевищувати реальної вартості їх підгото вки.

Спільним наказом Державно го комітету по земельних рес урсах України, Міністерством фінансів України, Міністерс твом економіки України від 15.0 6.2001 № 97/298/124 затверджено Розміри о плати земельно-кадастрових р обіт та послуг, які зареєстро вано в Міністерстві юстиції України 10.07.2001 за N 579/5770. (далі - Наказ від 15.06.2001) .

Згідно п.1 Розмірів земельно -кадастрових робіт та послуг , затверджених наказом Держк омзему України, Міністерства фінансів України, Міністерс тва економіки України від 15.06.20 01 р. № 97/298/124, зареєстрованих в Мін істерстві юстиції України 10.07 .2001 року за № 579/5770 (далі - Наказ № 97) р озміри оплати земельно-кадас трових робіт та послуг засто совуються державними органа ми земельних ресурсів та рек омендовані для застосування підприємствами, організація ми, проектними інститутами, в ишукувальними експедиціями , госпрозрахунковими групами та іншими підприємницькими структурами незалежно від фо рм власності та відомчої нал ежності на всій території Ук раїни. Виконання земельно-ка дастрових робіт та надання п ослуг, вартість яких не встан овлено, здійснюється за ціна ми, визначеними договорами.

Так п.3 Наказу № 97 передбачає, що вартість земельно-кадаст рових робіт та послуг визнач ається на основі індексів ви значення кошторисної вартос ті проектних та вишукувальни х робіт калькуляційним (по ел ементним) методом та вартост і людино-дня.

До того ж розділ 4.3. Наказу № 97 передбачає застосування до в артості виконання грошової о цінки земельної ділянки заст осування коефіцієнту, який в раховує складність робіт, у р озмірі передбаченому таблиц ею 4.11. Наказу № 97, який з боку поз ивача у його розрахунках не з астосовується.

Щодо включення в структуру вартості землевпорядної док ументації послуг, згідно п. 5 Н аказу № 97 витрати на проведенн я обов'язкової державної екс пертизи, не враховані розмір ами земельно-кадастрових роб іт та послуг, і визначаються в конкретних умовах додатково згідно з угодою на проведенн я робіт, а з урахуванням вимог розділу 8 Наказу № 97 вартість в иконання експертизи всіх вид ів земельно-кадастрових та з емельно-оцінних робіт устано влюється в розмірі 3% від загал ьної вартості даного виду ро біт, але не менше 20 грн.

Під час розгляду були надан і договори на виконання земл евпорядних робіт.

Оскільки відповідач під ча с розгляду справи присутнім не був, відповідно частини 2 ст атті 195 КАС яка визначає, що суд апеляційної інстанції може дослідити докази, які не досл іджувалися у суді першої інс танції, з власної ініціативи або за клопотанням осіб, які б еруть участь у справі, якщо ви знає обґрунтованим ненаданн я їх до суду першої інстанції або необґрунтованим відхиле ння їх судом першої інстанці ї, колегія вважає за можливе д ослідити надані договори.

У судовому засіданні встан овлено, що з метою відповідно го відшкодування витрат, які не враховані Наказом № 97, варт ість таких витрат розраховув алась відповідачем згідно фа ктично понесених витрат з ур ахуванням цін на проектні і в ишукувальні роботи з землеус трою і земельному кадастру, з атверджених Держагропромом СРСР 1986 р., Збірника цін на вишу кувальні роботи для капіталь ного будівництва, затверджен ий Держбудом СРСР 1982 р., ДБН Д.1.1-7-2 000. Правила визначення вартост і проектно-вишукувальних роб іт для будівництва, що здійсн юється на території України, затверджені наказом Держбуд ом України від 14.12.2000 р. № 285. Застос ування відповідачем вартост і людино-днів та підвищуваль них коефіцієнтів, передбачен их вказаними нормативними ак тами викликане суто об'єктив ними причинами, а саме не відп овідність вартості грошової оцінки земельної ділянки не сільськогосподарського при значення, розрахованої згідн о Наказу № 97, фактичним витрат ам відповідача за цей обсяг р обіт за відсутності відповід ного бюджетного відшкодуван ня такої різниці, оскільки ві дповідач є госпрозрахункови м підприємством, без врахува ння інфляційних процесів в к раїні за період з 2001 року до 2010 р оку (дев'ять років) і т. і.

Згідно укладених договорі в на виконання земельно-када стрових та земельно-оцінних робіт замовники таких робіт погоджуються відшкодовуват и відповідачу його фактичні витрати, які понесені ним за п роведення експертизи, тобто відповідно до умов таких уго д замовники фактично доручаю ть відповідачу здійснити екс пертизу та погоджуються відш кодувати такі фактичні витра ти.

Статтями 6 і 627 ЦК України пер едбачено, що сторони є вільни ми в укладенні договору, вибо рі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших ак тів цивільного законодавств а, звичаїв ділового обороту, в имог розумності та справедли вості. Такі договори є чинним и та не визнанні у встановлен ому законодавством порядку н едійсними, у зв'язку з чим є об ов'язковими до виконання йог о сторонами.

Вимоги Закону України «Про державну експертизу землевп орядної документації», зокре ма стаття 39 не забороняє відшк одування витрат замовника ек спертизи за рахунок осіб, для яких фактично виконуються т акі роботи.

Пунктом 3 частини 1 статті 202 К АС України встановлено, що пі дставами для скасування пост анови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення ново го рішення є невідповідність висновків суду обставинам с прави.

Виходячи з вищевикладеног о, колегія суддів вважає, що су д першої інстанції неправиль но встановив обставини справ и, оскільки ДП «Донецький нау ково-дослідний та проектний університет землеустрою» в ідповідно до вимог законодав ства встановив ціни за викон ання робіт, тому при таких обс тавинах апеляційну скаргу не обхідно задовольнити, постан ову суду, згідно ст. 198 КАС Украї ни, скасувати та прийняти нов у постанову суду, якою в задов оленні позову відмовити.

Повний текст ухвали вигото влений 19 жовтня 2010 року.

Керуючись статтями 24, 160, 167, 184, 195, 196, 197, 198, 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Державн ого підприємства «Донецький науково-дослідний та проект ний університет землеустрою » на постанову Донецького ок ружного адміністративного с уду від 27 серпня 2010 року по спра ві № 2а-18941/10/0570 - задовольнити.

Постанову Донецького окру жного адміністративного суд у від 27 серпня 2010 року по справі № 2а-18941/10/0570 - скасувати.

В задоволенні позову Держа вної інспекції з контролю за цінами в Донецькій області д о Державного підприємства «Д онецький науково-дослідний т а проектний університет земл еустрою» про стягнення забор гованості - відмовити.

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України складен ня рішення у повному обсязі в ідкласти на строк - до 5 днів.

Рішення набирає законної с или з моменту його проголоше ння та може бути оскаржено бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України про тягом 20 днів з дня складення в повному обсязі.

Головуючий суддя О.О.Шишов

Судді: І.В.Сіваченко

С.П .Дяченко

Дата ухвалення рішення14.10.2010
Оприлюднено12.04.2012
Номер документу22430617
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-18941/10/0570

Ухвала від 18.09.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 18.09.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 14.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов О.О.

Постанова від 14.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов О.О.

Постанова від 27.08.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Савченко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні