Постанова
від 29.11.2011 по справі 2а-10909/10/0470
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Павловький Д.П.

Суддя-доповідач - Чебано в О.О.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 листопада 2011 року сп рава №2а-10909/10/0470

приміщення суду за адресою : 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Чебанов а О.О.

суддів Старосуда М.І. , Юрч енко В.П.

розглянувши в порядку пис ьмового провадження апеляці йну скаргу Державної судової адміністрації України, Міні стерства фінансів України н а постанову Дніпропетровськ ого окружного адміністратив ного суду від 19 листопада 2010 р. у справі № 2а-10909/10/0470 за позовом ОСОБА_2 до Державної судов ої адміністрації України, Де ржавного казначейства Украї ни, Міністерства фінансів Ук раїни, третя особа Дніпропе тровський апеляційний адмін істративний суд про визнанн я бездіяльності незаконною т а зобов' язання вчинити певн і дії,-

ВСТАНОВИЛА:

ОСОБА_2 07 вересня 2010 року з вернувся до Дніпропетровськ ого окружного адміністратив ного суду з позовом до Держав ної судової адміністрації Ук раїни, Державного казначейст ва України, Міністерства фін ансів України третя особа Дніпропетровський апеляц ійний адміністративний суд про визнання бездіяльності н езаконною та зобов' язання в чинити певні дії, в якому про сив визнати неправомірною бе здіяльність Державної судов ої адміністрації України ще неприйняття заходів для повн ого фінансування заробітної плати судді ОСОБА_2 з 01 січ ня 2010 року з розрахунку посадо вого окладу в розмірі 9,8 мінім альних заробітних плат, вста новлених Законом на момент п роведення виплат та інших ви заробітної плати, передбаче них діючим законодавством.

Визнати неправомірною без діяльність Міністерства фін ансів України, ще неприйнятт я заходів для повного фінанс ування заробітної плати ОС ОБА_2 з 01 січня 2010 року з розрах унку посадового окладу в роз мірі 9,8 мінімальних заробітни х плат станом на момент прове дення виплат відповідно до п .4 постанови Кабін Міністрів У країни № 865 від 03.09.2005р. "Про оплату праці суддів".

Зобов'язати Державне казна чейство України (01014, м Київ, вул . Бастіонна, 6, і ЄДРПОУ 20055032) прове сти видатки з Державного бюд жету України, передбач Держа вній судовій адміністрації У країни (01021, м Київ, вул. Липська, 18/5, код ЄДРПОУ 09744400) за бюджетною програмою «Виконання рішень судів» на погашення заборго ваності по заробітній платі судді ОСОБА_2 за період з 01 січня 2010 року по 1 серпня 2010 року у розмірі 20 583,16 грн. (без урахува ння утриманого податку з дох одів фізичних осіб та інших о бов'язкових платежів).

Стягнути з Державної судов ої адміністрації України з є диного рахунку Державі бюдже ту України № 35213015004024, відкритого у Державному казначействі Ук раїни МФО 820172, передбаченого на «Виконання рішень судів на к ористь суддів», заборгованіс ть по заробітній платі за пер іод з 1 вересня 2009 року по 1 серпн я 2010 року на користь ОСОБА_2 у розмірі 20 583,16грн., з якої необх ідно здійснити відповідні ут римання податку з доходів фі зичних осіб та інших обов'язк ових платежів.

Постановою Дніпропет ровського окружного адмініс тративного суду від 19 листопа да 2010 року позовні вимоги були задоволені повністю.

Не погодившись з рішенням с уду першої інстанції, Держав на судової адміністрації Укр аїни, Міністерство фінансів України оскаржили його в апе ляційному порядку і просили апеляційний суд скасувати це рішення і прийняти нове, яким відмовити в задоволенні поз овних вимог, посилаючись на п орушення судом першої інстан ції норм матеріального та пр оцесуального права, не відпо відність висновків суду обст авинам справи.

В обґрунтування заявлених в апеляційній скарзі вимог а пелянт зазначив, що кошторис и на відповідні бюджетні рок и подавалися згідно норм пос танови Кабінету Міністру Укр аїни від 03 вересня 2005 року №865 “П ро оплату праці та щомісячне грошове утримання суддів, до якої не внесені зміни в зв' я зку з прийняттям судами ріше нь. Однак, на теперішній час су дові рішення, на які посилавс я суд першої інстанції скасо вані. Міністерство фінансів також оскаржило рішення суд у першої інстанції та просил о скасувати його і прийняти н ове, яким відмовити в задовол енні позовних вимог, посилаю чись на порушення судом перш ої інстанції норм матеріальн ого та процесуального права.

Сторони до суду апеляційно ї інстанції не з'явилися, про д ату час та місце розгляду спр ави повідомлені належним чин ом. Апелянти письмово просил и розглянути справу за відсу тності їх представника.

Колегія суддів, перевіривш и доводи апеляційної скарги матеріалами справи, встанов ила наступне.

Позивач ОСОБА_2, прац ює суддею Дніпропетровськог о апеляційного адміністрати вного суду, що підтверджуєть ся Указом Президента України №342/2008 від 11.04.2008 року, яким його при значено суддею Дніпропетров ського апеляційного адмініс тративного суду у межах п»ят ирічного строку.

Заробітна плата пози вача обчислювалася виходячи з розміру мінімальної зароб ітної плати 332 грн., встановлен ої станом на 21 грудня 2005 року, бе з урахування підвищення міні мальної заробітної плати на підставі законів України про Державний бюджет України на 2008-2010 роки.

Позивач отримував на дбавку за вислугу років у роз мірі 15 відсотків від посадово го окладу з урахуванням надб авки за кваліфікаційний клас , яка передбачена при стажі ро боти від 5 до 10 років згідно Нак азу Голови суду №110 від 13.05.2008 року .

Згідно з частиною третьою с татті 11 Закону України "Про ст атус суддів" (у редакції, чинні й на час виникнення спірних п равовідносин) гарантії незал ежності судді, включаючи зах оди його правового захисту, м атеріального і соціального з абезпечення, передбачені цим Законом, поширюються на всіх суддів України і не можуть бу ти скасовані чи знижені інши ми нормативними актами Украї ни і Автономної Республіки К рим.

Статус суддів, відповідно д о пункту 14 частини першої стат ті 92 Конституції України, визн ачається виключно законами У країни.

Відповідно до частини перш ої статті 126 Конституції Украї ни, Конституція і закони Укра їни повинні гарантувати неза лежність і недоторканість су ддів.

Збереження існуючого стат усу суддів, недопущення його скасування або звуження йог о змісту та обсягу є однією з о сновоположних гарантій неза лежності суддів.

Незалежність та недоторка ність суддів гарантується на данням їм відповідно до Зако ну України "Про статус суддів " спеціальних умов матеріаль ного та соціально-побутового забезпечення. Згідно зі стат тею 44 вказаного Закону заробі тна плата судді, як складова й ого матеріального і соціальн о-побутового забезпечення, є елементом статусу судді. Вон а складається з посадового о кладу, премій, доплат за квалі фікаційні класи, надбавок за вислугу років та інших надба вок. Розміри посадових оклад ів суддів встановлюються у в ідсотковому відношенні до по садового окладу Голови Верхо вного Суду України і не можут ь бути меншими від 50 відсотків його окладу. У свою чергу поса довий оклад судді не може бут и меншим від 80 відсотків посад ового окладу голови суду, в як ому працює суддя.

У такий спосіб законодавец ь диференційовано вирішив пи тання про оплату праці судді в, які здійснюють правосуддя , та суддів, які виконують ще й обов'язки на адміністративн их посадах, з тим, що б досягти справедливого співвідношен ня в оплаті праці в залежност і від обсягу виконуваної роб оти.

Іншого законодавчого акту з питань оплати праці суддів немає.

Згідно з частиною другою ст атті 8 Закону України "Про опла ту праці" умови та розміри опл ати праці працівників устано в та організацій, що фінансую ться з державного бюджету, ви значаються Кабінетом Мініст рів України.

На виконання вказаного Зак ону, 30 червня 2005 року та 03 вересн я 2005 року Кабінет Міністрів Ук раїни прийняв постанови № 514 "П ро оплату праці Голови, першо го заступника Голови та заст упника Голови Верховного Суд у України", згідно з абзацом др угим пункту 1 якої посадовий о клад Голови Верховного Суду України з 01 червня 2005 року стан овив 15 розмірів мінімальної з аробітної плати, та № 865 "Про опл ату праці суддів", якою затвер джена Схема посадових окладі в голови та заступника голов и судової палати, голови Війс ькової судової колегії, секр етаря Пленуму та суддів Верх овного Суду України, керівни ків та суддів вищих спеціалі зованих судів, Апеляційного суду України, апеляційних та місцевих судів.

Постанова Кабінету Мініст рів України від 03 вересня 2005 ро ку № 865 повинна була набрати чи нності з 01 січня 2006 року. Однак, д о набрання чинності вказаною постановою Кабінету Міністр ів України від 21 грудня 2005 року № 1243 "Питання оплати праці вищи х посадових осіб України, окр емих керівних працівників ор ганів державної влади і орга нів місцевого самоврядуванн я та суддів" було зафіксовано розрахункову величину для о бчислення посадових окладів працівників певних установ, що фінансуються з бюджету, у т ому числі й суддів, у розмірі в становленої мінімальної зар обітної плати - 332 грн.

Постановою від 31 грудня 2005 ро ку № 1310 "Про внесення змін до по станови Кабінету Міністрів У країни від 03 вересня 2005 року № 865 ", постанову доповнено пункто м 41, згідно з яким також встано влено, що розміри посадових о кладів, передбачені постанов ою від 03 вересня 2005 року № 865, вста новлюються виходячи з розмір у мінімальної заробітної пла ти 332 грн. і у подальшому при під вищенні мінімальної заробіт ної плати їх перерахунок не п ровадиться. Такі зміни були в несені до постанови від 03 вере сня 2005 року № 865 до набрання нею ч инності.

При обчисленні посадового окладу з якості сталої (розра хункової) величини Кабінет М іністрів України використав встановлений з 01 вересня 2005 ро ку Законом України "Про держа вний бюджет України на 2005 рік" р озмір мінімальної заробітно ї плати 332 грн., що виключало мож ливість її збільшення у випа дку підвищення розміру мінім альної заробітної плати.

Як вбачається зі Схем посад ових окладів голови та засту пника голови судової палати, голови Військової судової к олегії, секретаря Пленуму та суддів Верховного Суду Укра їни, керівників та суддів вищ их спеціалізованих судів, Ап еляційного суду України, апе ляційних та місцевих судів к ількість розмірів мінімальн ої заробітної плати при обчи сленні посадового окладу суд дів складає від 8,5 до 12,5, що значн о перевищує розміри мінімаль ної заробітної плати та прож иткового мінімуму, а також ро змір посадових окладів багат ьох працівників установ, які фінансуються з державного б юджету. Різниця у розмірах посадових окладів голови суд у та судді цього суду складає менше ніж 20 відсотків, а тому, о клад судді є більшим ніж 80 від сотків від посадового окладу голови суду.

Крім того, у зв'язку з прийня ттям Кабінетом Міністрів Укр аїни зазначених постанов збі льшено оклади суддям та голо вам судів більш як у шість раз ів.

Отже, вказані Схеми посадов их окладів є такими, що відпов ідають встановленому статте ю 44 Закону України "Про статус суддів" співвідношенню розм ірів посадових окладів Голов и Верховного Суду України, го лів судів та суддів, а встанов лення сталої (розрахункової) величини для обчислення роз мірів посадових окладів судд ів та внесення відповідних д оповнень до постанови Кабіне ту Міністрів України від 03 вер есня 2005 року № 865 відбулося до мо менту набрання нею чинності. Вказана постанова у редакці ї до внесення доповнень згід но з постановою Кабінету Мін істрів України від 31 грудня 2005 року № 1310 не була зведена в дію, а тому суд першої інстанції н е мав підстав для висновку пр о те, що оскаржувані постанов и звужують існуючі гарантії незалежності суддів.

Відповідно до частини друг ої статті 40 Закону України "Пр о статус суддів" суддям, які ма ють кваліфікаційні класи, що встановлюються залежно від посади, стажу, досвіду роботи і рівня професійних знань, на раховуються доплати до посад ових окладів. Наявність у зак онодавстві таких гарантій ві дповідає Європейської харті ї про закон "Про статус суддів " стосовно права суддів на вин агороду в залежності від ста жу, обсягу і характеру посадо вих обов'язків судді.

Проте, спірною постановою К абінету Міністрів України ві д 03 вересня 2005 року № 865 не скасов уються і не змінюються, а навп аки встановлюються надбавки та доплати за виконання особ ливо важливої роботи, за наук овий ступінь, для вирішення с оціально-побутових питань, а також визначено порядок пре міювання тощо.

Не містять у собі усі оскарж увані постанови Кабінету Мін істрів України положень щодо заборони щодо застосування до грошових доходів суддів, я к і доходів інших громадян, ме ханізму їх підвищення шляхом індексації відповідно до по ложень Закону України "Про ін дексацію доходів громадян".

Таким чином, Кабінет Мініст рів України при прийнятті ос каржуваних постанов не зменш ив розрахунок посадових окла дів суддів, а отже, й не обмежи в матеріальний і соціальний захист суддів.

У зв'язку з цим є помилковим твердження позивача про нев ідповідність оскаржуваних п останов Кабінету Міністрів У країни Закону України "Про ст атус суддів" та що їх видання п ризвело до звуження змісту т а обсягу статусу суддів.

Крім того, колегія суддів за значає, що постановою Вищого адміністративного суду Укра їни від 13.04.2011 року задоволено к асаційну скаргу Кабінету Мі ністрів України, постанову О кружного адміністративного суду м. Києва від 21.05.2008 року та ух валу Київського апеляційног о адміністративного суду від 19.08.2009 року, на доводи яких посил ався суд першої інстанції, ск асовано..

Таким чином, колегія суддів вважає, що судом першої інста нції порушено норми матеріал ьного і процесуального права , не повно встановлено обстав ини по справі, що призвело до н еправильного вирішення спра ви.

Керуючись статтями 195, 195 -1, 197, 198, 199, 200, 202, 205, 206, 207, 211, 212,254 Кодексу адм іністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИЛА :

Апеляційні скарги Державн ої судової адміністрації Укр аїни, Міністерства фінансів України на постанову Дніпро петровського окружного адмі ністративного суду від 19 лист опада 2010 р. у справі № 2а-10909/10/0470 (го ловуючий І інстанції Павловь кий Д.П.) за позовом ОСОБА_2 до Державної судової адмін істрації України , Державног о казначейства України , Міні стерства фінансів України т ретя особа Дніпропетровськ ий апеляційний адміністрати вний суд про визнання бездія льності незаконною та зобов' язання вчинити певні дії - з адовольнити.

Постанову Дніпропет ровського окружного адмініс тративного суду від 19 листопа да 2010 р. у справі № 2а-10909/10/0470 скасув ати.

В задоволенні позовних вим ог ОСОБА_2 до Державної с удової адміністрації Україн и, Державного казначейства У країни, Міністерства фінансі в України третя особа Дніпр опетровський апеляційний ад міністративний суд про визн ання бездіяльності незаконн ою та зобов' язання вчинити певні дії-- відмовити у повн ому обсязі.

Постанова суду а пеляційної інстанції за насл ідками апеляційного перегля ду набирає законної сили чер ез п'ять днів після направлен ня її копій особам, які беруть участь у справі та може бути о скаржена до Вищого адміністр ативного суду України протяг ом 20 днів після набрання закон ної сили судовим рішенням су ду апеляційної інстанції.

Колегія суддів О.О. Чеб анов

М.І. Старосуд

В.П. Юрченко

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.11.2011
Оприлюднено12.04.2012
Номер документу22491243
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10909/10/0470

Ухвала від 28.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов Олександр Олегович

Ухвала від 28.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов Олександр Олегович

Ухвала від 28.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов Олександр Олегович

Ухвала від 28.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов Олександр Олегович

Постанова від 29.11.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов О.О.

Постанова від 29.11.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов О.О.

Постанова від 23.12.2010

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Павловський Дмитро Павлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні