Ухвала
від 09.04.2012 по справі 12/27-б-11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

12/27-Б-11

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м. Херсон, вул. Горького, 18

тел. /0552/ 49-31-78, 42-06-22, 32-11-36


ОКРЕМА У Х В А Л А

"09" квітня 2012 р.                                                                  Справа № 12/27-Б-11

Господарський суд Херсонської області у складі судді   Пінтеліної Т.Г.  розглянувши справу  

за заявою:  Державної податкової інспекції  у м. Херсоні

до:  Приватного підприємства "Октан" пр-т. Ушакова, 48, м. Херсон, код ЄДРПОУ 30892740

про визнання банкрутом

в с т а н о в и в:

Постановою від 01 березня 2011року (а.с.52) господарський суд Херсонської                    області визнав відсутнього боржника приватне підприємство «Октан», (м. Херсон,  вул. І.Кулика,143-а, код ЄДПРОУ 30892740) банкрутом, відкрив ліквідаційну процедуру, та  оскільки ініціюючий кредитор не висловив письмової згоди бути ліквідатором відсутнього боржника, ліквідатором суд призначив державний орган з питань банкрутства, згідно ст. 52 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”. Постанова від 01 березня 2011р. не оскаржувалась сторонами та учасниками   провадження, набрала законної сили.

Станом  на 19 грудня 2011р. до  суду  від  ліквідатора  не  надійшли документи про  виконання повноважень. Ухвалою від 19 грудня 2011р. призначив  засідання по справі на  11 січня 2012р., зобов'язав ліквідатора надати всі документів на  підтвердження належного виконання повноважень, згідно ст.ст.22-34 Закону України “Про відновлення платоспроможності  боржника або визнання  його банкрутом”.

Ухвалами  від 11 січня 2012р., від 23 січня 2012р. розгляд справи відкладався. Судове засідання, призначене на 05 березня 2012р. не відбулось у зв'язку з оскарженням державним органом з питань банкрутства ухвали від 23 січня 2012р.                          

Ухвалою від 16 березня 2012р. суд призначив засідання по справі на 27 березня  2012р. на  12:00 год. в залі судових засідань № 211 в приміщенні господарського суду за адресою: м. Херсон, вул.Горького,18, зобов'язав державний орган з питань банкрутства  відділу банкрутства Головного управління юстиції у Херсонській області забезпечити реалізацію процедури банкрутства щодо відсутнього боржника, надати суду всі документів на підтвердження належного виконання повноважень, згідно ст.ст.22-34 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”.                             

В судове засідання 27 березня 2012р. представники державного органу з питань банкрутства (відділ банкрутства Головного управління юстиції у Херсонській області) та  боржника не прибули з невідомих суду причин, про час і місце розгляду справи  повідомлені належним чином .

Станом  на 27 березня 2012р. розглянути та затвердити ліквідаційний баланс відсутнього боржника, визнаного банкрутом 01 березня 2011р., неможливо, оскільки державний орган з питань банкрутства не надав до суду документи про забезпечення (здійснення) ліквідаційної процедури даного боржника відповідно до ст. 52 Закону України “Про відновлення платоспроможності  боржника або визнання його банкрутом”. Ухвалою від 27 березня 2012р. суд відклав розгляд справи на 09 квітня 2012р., повторно зобов'язав державний орган з питань банкрутства відділу банкрутства Головного управління юстиції у Херсонській області  забезпечити реалізацію процедури банкрутства щодо відсутнього боржника, надати суду всі документів на підтвердження належного  виконання повноважень, згідно ст.ст.22-34 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання  його банкрутом”.                             

Проте в судове засідання представники державного органу з питань банкрутства знову не прибули, жодного документу про здійснення повноважень у ліквідаційній процедурі не надали, ліквідаційна процедура відсутнього боржника триває більше 12 місяців.

Відповідно до ст.ст. 2 та 52  Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", державний орган з питань банкрутства забезпечує ліквідаційну процедуру стосовно відсутнього боржника. Згідно п.4 ст.52 Закону, у разі, якщо кредитор не подав до господарського суду клопотання щодо кандидатури арбітражного керуючого (ліквідатора) ухвала господарського суду надсилається державному органу з питань банкрутства, якою зобов'язує протягом семи днів від дати винесення ухвали забезпечити участь у справі ліквідатора з числа працівників  державного органу з питань  банкрутства.    

Судові рішення у даній справі прийняті виключно на підставі чинного Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”   та  обґрунтовані його положеннями та приписами, набрали законної сили.    

Згідно статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах   повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією  та  законами  України. (Офіційне тлумачення положення частини другої статті 19 див. в Рішенні  Конституційного Суду  України  N  7-рп/2009).

За встановленою компетенцією Державна служба України не має повноважень  змінювати або тлумачити норми закону, а текст статті 52 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника  або визнання  його  банкрутом” станом на 09 квітня 2012р. не змінювався Верховною Радою України.    

Відповідно до ст. 42 Господарського кодексу України підприємництво –це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів і отримання прибутку. Ліквідаційна процедура відсутнього боржника не вважається підприємництвом  з метою  досягнення  економічних і соціальних результатів і отримання прибутку, а  державний орган з питань банкрутства   не є суб'єктом підприємництва.

Відповідно до п2. ст. 52 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” (надалі - Закон), господарський суд у двотижневий строк з дня вине сення ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство відсутнього боржника виносить постанову про визнання відсутнього боржника банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру і призначає ліквідатором ініціюючого кредитора   за   згодою  останнього .

Справу про банкрутство порушено за ініціативою ДПІ у м. Херсоні, який не              надав своєї згоди бути ліквідатором, тому у суду відсутні законні підстави для               прийняття рішення про примусове призначення ініціюючого кредитора - ДПІ у м. Херсоні - ліквідатором відсутнього боржника.   

Натомість, відповідно до п. 4. ст.52 Закону, у разі, якщо кредитор не подав до господарського суду клопотання щодо кандидатури арбітражного керуючого (ліквідатора), ухвала господарського суду надсилається державному органу з питань банкрутства, якою зобов'язу ється протягом семи днів від дати винесення ухвали забез печити участь у справі ліквідатора з числа працівників державного органу з питань банкрутства.  

Ухвали про порушення справ про банкрутство своєчасно направляються Херсонському сектору як державному органу з питань банкрутства, який відповідно до   п.2 ст.2 Закону і має забезпечувати проведення ліквідаційної процедури відсутнього боржника.

Отже, статті 2 та 52 Закону України “Про відновлення платоспроможності                           боржника  або визнання  його  банкрутом” прямо передбачають і встановлюють, що                  забезпечення проведення ліквідаційної процедури відсутнього боржника є прямим  обов'язком державного органу з питань банкрутства, якщо ініціюючий кредитор не                  заявив про своє бажання бути ліквідатором. Проте протягом всього строку дії Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника  або визнання його банкрутом” державний орган з питань банкрутства у Херсонській області ухиляється від здійснення    ліквідаційної процедури відсутнього боржника.

Вказані вище факти свідчать про наявність суттєвих недоліків в діяльності                  державного органу з питань банкрутства по виконанню судових рішень та прямих                   вказівок статей 2 та 52 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника  або визнання його  банкрутом”.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 86 та 90 Господарського процесуального кодексу  України, суд

у х в а л и в:

1. З метою усунення порушень діючого законодавства, недопущення їх повторення в майбутньому та притягнення до відповідальності винної посадової особи надіслати дану окрему ухвалу керівнику державного органу з питань банкрутства  в Херсонській області.

2. По закінчені встановленого законом місячного терміну розгляду ухвали та усунення виявлених порушень про вжиті заходи та результати слід повідомити до господарського суду Херсонської області.

Суддя                                                                         Т.Г. Пінтеліна

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення09.04.2012
Оприлюднено19.04.2012
Номер документу22555948
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —12/27-б-11

Ухвала від 03.10.2012

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 09.04.2012

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 28.02.2012

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Картере В.І.

Ухвала від 14.02.2012

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Картере В.І.

Ухвала від 23.01.2012

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 11.01.2012

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 19.12.2011

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

Постанова від 01.03.2011

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 04.02.2011

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні