Рішення
від 17.06.2011 по справі 8/160
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 8/160 17.06.11

за позовом Фізичної особи підприєм ця ОСОБА_1

до Комунального підприємс тва «Київтранспарксервіс»

про визнання недійсною части ни договору № 114-Н від 17.07.2009 р.

Суддя Катрич В.С.

Представники:

Від позивача не з' явились

Від відповідачів ОСОБА_2, дов. №5 від 23.03.11р.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач звернувся до суду з позовною заявою до відпові дача про визнання недійсною частини договору №114-Н від 17.07.2009р .

Позовні вимоги мотивовані тим, що спірний пункт 6 догово ру є недійсним на підставі ст .203, 215 Цивільного кодексу Украї ни, оскільки суперечить ст.6 За кону України «Про третейські суди».

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 29.04.2011р. поруш ено провадження у справі № 8/160 т а призначено розгляд справи на 19.05.2011р.

В судове засідання 19.05.2011 р. пре дставники сторін не з' явили ся, про причини неявки суд не п овідомили.

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 19.05.2011р. відкл адено розгляд справи на 02.06.2011 р.

В судове засідання 02.06.2011 р. пре дставники сторін не з' явили ся, про причини неявки суд не п овідомили.

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 02.06.2011р. відкл адено розгляд справи на 17.06.2011 р.

В судове засідання 17.06.2011р. пре дставник позивача не з' явив ся. Представник відповідача подав суду відзив на позовну заяву в якому проти позову за перечив.

Господарським судом, відпо відно до вимог ст.81-1 ГПК Україн и складено протоколи судових засідань, які долучено до мат еріалів справи.

Розглянувши надані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення уповноваженого пре дставника відповідача, всебі чно та повно з' ясувавши обс тавини, на яких ґрунтуються п озовні вимоги, об' єктивно о цінивши в сукупності докази, які мають значення для розгл яду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

17.07.2009р. між Фізичною особ ою підприємцем ОСОБА_1 та Комунальним підприємством « Київтранспарксервіс»був ук ладений договір №114-Н, відпові дно до якого керуючись Декре том Кабінету Міністрів Украї ни від 20.05.1993р. №56-93 «Про місцеві по датки і збори», рішенням Київ ської міської ради від 28.09.2006р. № 17/74 «Про внесення змін до рішен ня Київської міської ради ві д 17.05.1994р. №9а «Про впровадження з бору за парковку автомобілів в м. Києві», розпорядженням Ки ївської міської державної ад міністрації від 06.08.2004р. №1467 «Про заходи щодо зменшення автомо більних заторів на вулицях т а дорогах м. Києва», відповідн о до Правил паркування транс портних засобів у м. Києві, зат верджених рішенням Київсько ї міської ради від 25.12.2008р. за №1051/10 51, Комунальне підприємство «К иївтранспарксервіс»надає Ф ізичній особі підприємцю О СОБА_1 право на експлуатаці ю 89 (вісімдесяти дев'яти) фіксо ваних місць для паркувания а втотранспортних засобів за а дресами: АДРЕСА_1 машиномі сця; АДРЕСА_2 машиномісць (надалі «Об' єкти»).

Відповідно до п.1.2. договору К омунальне підприємство «Киї втранспарксервіс»у порядку , встановленому нормативними документами, що зазначені в п .1.1. даного Договору, здійснює ф інансово-господарську взаєм одію з Фізичною особою підпр иємцем ОСОБА_1 для організ ації нічного паркування авто мобільного транспорту.

Згідно з п.6.1 договору всі спо ри та неузгодженості, що вини кають з умов цього Договору а бо пов'язані з його виконання м, вирішуються шляхом провед ення переговорів між Сторона ми.

Відповідно до п.6.2 договору в сі спори, розбіжності, вимоги та претензії, які виникають п ри виконанні даного Договору чи у зв'язку з ним або виплива ють з нього, підлягають остат очному вирішенню у Незалежно му третейському суді при Все українській громадській орг анізації «Ліга юридичного за хисту інтересів споживачів» (зареєстрований Міністерств ом юстиції України 14.09.2004 року, с відоцтво № 001-тс.) згідно з його Регламентом, за місцезнаходж енням цього Третейського суд у: м. Київ, вул. Кловський узвіз , 9/2, оф. 70. Рішення Третейського с уду буде остаточним і обов'яз ковим для Сторін та буде вико нуватися ними у зазначені ст роки, які вказані у рішенні Тр етейського суду.

Позивач посилається в обґр унтування своїх вимог на ст.6 З акону України «Про третейськ і суди»в якій встановлено, що третейські суди в порядку, пе редбаченому цим Законом, мож уть розглядати будь-які спра ви, що виникають із цивільних та господарських правовідно син, за винятком, зокрема спра в, однією із сторін в яких є ор ган державної влади, орган мі сцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, і нший суб'єкт під час здійснен ня ним владних управлінських функцій на основі законодав ства, у тому числі на виконанн я делегованих повноважень, д ержавна установа чи організа ція, казенне підприємство.

Відповідно до ст.78 Господар ського кодексу України комун альне унітарне підприємство утворюється компетентним ор ганом місцевого самоврядува ння в розпорядчому порядку н а базі відокремленої частини комунальної власності і вхо дить до сфери його управлінн я. Орган, до сфери управління я кого входить комунальне уніт арне підприємство, є предста вником власника - відповідно ї територіальної громади і в иконує його функції у межах, в изначених цим Кодексом та ін шими законодавчими актами. М айно комунального унітарног о підприємства перебуває у к омунальній власності і закрі плюється за таким підприємст вом на праві господарського відання (комунальне комерцій не підприємство) або на праві оперативного управління (ко мунальне некомерційне підпр иємство). Комунальне унітарн е підприємство не несе відпо відальності за зобов'язанням и власника та органу місцево го самоврядування, до сфери у правління якого воно входить .

Рішенням Київської місько ї ради «Про створення комуна льного підприємства виконав чого органу Київради (Київсь кої міської державної адміні страції) «Київтранспарксерв іс»від 15.03.2007 року N 261/922 створено к омунальне підприємство "Київ транспарксервіс" та віднесен о його до сфери управління ви конавчого органу Київради (К иївської міської державної а дміністрації). Цим же рішення м Київська міська рада затве рдила Статут комунального пі дприємства виконавчого орга ну Київради (Київської міськ ої державної адміністрації) "Київтранспарксервіс" згідно з додатком.

Як вбачається з п.3.1 статуту п ідприємство відповідача ств орене з метою покращення орг анізації дорожнього руху в ч астині впорядкування робіт з паркування, застосування ін формаційних технологій, суча сних технічних засобів орган ізації дорожнього руху, розв итку мережі паркінгів, механ ізованих автомобільних стоя нок, платних місць паркуванн я та інших об'єктів дорожньог о сервісу в місті Києві.

У своїй діяльності підприє мство відповідача керується Конституцією України, закон ами України, постановами та р озпорядженнями Кабінету Мін істрів України, указами та ро зпорядженнями Президента Ук раїни, рішеннями Київради, ро зпорядженнями Київської міс ької державної адміністраці ї, іншими нормативними актам и та цим Статутом. Підприємст во є юридичною особою, має від окремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах б анків, печатку із своїм найме нуванням та ідентифікаційни м кодом, штампи, бланки, емблем у (п. 4.1., 4.2. статуту).

Пунктами 4.3-4.6. статуту передб ачено, що права і обов'язки юри дичної особи комунальне підп риємство "Київтранспарксерв іс" набуває з моменту його дер жавної реєстрації. Підприємс тво несе відповідальність за своїми зобов'язаннями в межа х належного йому майна згідн о з чинним законодавством Ук раїни. Підприємство не несе в ідповідальність за зобов'яза ннями виконавчого органу Киї вської міської ради (Київськ ої міської державної адмініс трації) або іншого центральн ого органу виконавчої влади та місцевого самоврядування . Підприємство самостійно пл анує та здійснює свою діяльн ість.

Статутом Відповідача тако ж передбачено, що комунальне підприємство "Київтранспарк сервіс" має право самостійно планувати свою діяльність і визначати перспективи розви тку, виходячи з укладених дог оворів на виконання робіт і п ослуг; самостійно планувати основні напрямки свого розви тку і визначати стратегію ві дповідно до галузевих, науко во-технічних прогнозів та пр іоритетів, кон'юнктури ринку продукції, товарів, робіт, пос луг та економічної ситуації; здійснювати інвестиційні пр оекти, укладати угоди, набува ти майнові та особисті немай нові права, нести обов'язки, бу ти позивачем і відповідачем у суді, господарському та тре тейському суді (п. 5.1.1-5.1.3 статуту відповідача).

Комунальне підприємство "К иївтранспарксервіс" самості йно здійснює господарську ді яльність у відповідності з в имогами чинного законодавст ва та цього Статуту. Основним узагальнюючим показником фі нансових результатів господ арської діяльності Підприєм ства є прибуток (доход). Планув ання фінансово-господарсько ї діяльності здійснюється Пі дприємством шляхом складанн я у порядку та за формою, що ви значаються виконавчим орган ом Київської міської ради (Ки ївською міською державною ад міністрацією), річних фінанс ових планів, які затверджуют ься Головним управлінням ком унальної власності м. Києва в иконавчого органу Київської міської ради (Київської місь кої державної адміністрації ) (п. 9.1.-9.3. статуту відповідача).

Як визначено в п.15 розділу IIV У казу Президента України «Про заходи щодо впровадження Ко нцепції адміністративної ре форми в Україні»делеговані ф ункції, повноваження - функці ї, повноваження (права і обов'я зки), що їх набуває певний суб' єкт (орган чи посадова особа) ш ляхом передачі йому для вико нання від іншого суб'єкта за в ласним рішенням останнього а бо на підставі норми закону. "Д елегування" означає, як прави ло, передачу функцій, повнова жень на певний час із збереже нням у делегуючого суб'єкта п рава повернути й до власного виконання. Водночас делегую чий суб'єкт набуває право кон тролю за станом і наслідками виконання делегованих функц ій, повноважень; він може тако ж фінансувати із власних кош тів їх здійснення, передават и у користування необхідні д ля цього майнові об'єкти.

Виходячи з зазначених норм та статуту відповідача Кому нальне підприємство «Київтр анспарксервіс»є самостійно ю юридичною особою, має відок ремлене майно, самостійний б аланс, рахунки в установах ба нків, печатку із своїм наймен уванням та ідентифікаційним кодом, несе відповідальніст ь за своїми зобов'язаннями в м ежах належного йому майна, ма є право самостійно укладати угоди, набувати майнові та ос обисті немайнові права, нест и обов'язки, бути позивачем і в ідповідачем у суді, господар ському та третейському суді. Також відповідач не є органо м державної влади, органом мі сцевого самоврядування, або іншим суб'єктом під час здійс нення ним владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, у тому числі на викон ання делегованих повноважен ь, або державною установою чи організацією, казенним підп риємством.

Згідно з ст.626 Цивільного код ексу України договором є дом овленість двох або більше ст орін, спрямована на встановл ення, зміну або припинення ци вільних прав та обов'язків. Як передбачено ст.627 Цивільного кодексу України відповідно д о статті 6 цього Кодексу сторо ни є вільними в укладенні дог овору, виборі контрагента та визначенні умов договору з у рахуванням вимог цього Кодек су, інших актів цивільного за конодавства, звичаїв діловог о обороту, вимог розумності т а справедливості.

Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на р озсуд сторін і погоджені ним и, та умови, які є обов'язковим и відповідно до актів цивіль ного законодавства (ст.628 Циві льного кодексу України).

З наведених норм права, стат уту відповідача та спірних у мов договору вбачається, що с пірний п.6 договору №114-Н від 17.07.200 9р. чинному законодавству Укр аїни не суперечить. За вказан их обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги П озивача є безпідставними та такими, що не підлягають задо воленню.

Виходячи з вищенаведеного та керуючись ст.4, 33, 49, 82-85 Господа рського процесуального коде ксу України, Господарський с уд міста Києва, -

ВИРІШИВ:

У позові відмовити по вністю.

Рішення господарського су ду набирає законної сили від повідно до ст. 85 Господарськог о процесуального кодексу Укр аїни.

Суддя Ка трич В.С.

Рішення підписане 10.04.2012р.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.06.2011
Оприлюднено18.04.2012
Номер документу22604348
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —8/160

Постанова від 20.01.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Пилипенко О.Є.

Рішення від 17.06.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Катрич В.С.

Постанова від 27.03.2012

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Дикунська С.Я.

Ухвала від 07.07.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Скутельник П.Ф.

Рішення від 27.12.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Скутельник П.Ф.

Ухвала від 15.11.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Скутельник П.Ф.

Ухвала від 08.11.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Скутельник П.Ф.

Ухвала від 19.10.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Скутельник П.Ф.

Ухвала від 19.05.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Катрич В.С.

Ухвала від 29.04.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Катрич В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні