ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05.04.12 Справа№ 5015/476/12
За позовом Львівське міське комунальне підприємство «Львівводоканал» м. Львів
До відповідача УАСП ТзОВ «НТОН» м. Львів
Про стягнення 12607,75 боргу
Суддя Довга О.І.
Секретар Скремета О.О.
Представники:
Від позивача ОСОБА_1 - довіреність 36-16 від 15.09.2010 року
Від відповідача ОСОБА_2 - довіреність № 7 від 23.02.2012 року
Представникам сторін роз'яснено їх права та обов'язки передбачені ст. 22 ГПК України та право відводу судді ( ст. 20 ГПК України) . Заяв та клопотань про відвід судді не подано ( не заявлено).
Суть спору:
На розгляді господарського суду Львівської області знаходиться справа за позовом Львівського міського комунального підприємства «Львівводоканал» м. Львів до УАСП ТзОВ «НТОН»м. Львів про стягнення 12607,75 грн. заборгованості.
Представник Позивача в судових засіданнях підтримує позовні вимоги, просить позов задоволити.
Представник Відповідача проти заявлених вимог заперечує з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, просить в задоволені позовних вимог відмовити повністю.
Відповідно до вимог ст. 4-7 ГПК України судові рішення приймаються за результатами обговорення всіх обставин справи.
Принцип об‘єктивної істини, тобто відповідності висновків, викладених у судовому акті, дійсним обставинам справи реалізується також положеннями ст. 43 ГПК України, згідно з якою господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об‘єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Розглянувши подані докази в їх сукупності, заслухавши пояснення представників, створивши, у відповідності до ч. 3 ст. 4-3 ГПК України сторонам, які беруть участь у справі, необхідні умови для встановлення фактичних обставин і правильного застосування законодавства, суд встановив наступне.
Відповідно до п. 3.1.4 Правил приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова (місцеві Правила), п.п.2.1, 2.2 Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України (Державні правила) Позивач має право і зобов'язаний здійснювати контроль за якістю стічних вод, що скидають Підприємства.
Товариство з обмеженою відповідальністю «НТОН»(Відповідач) користується послугами водопостачання та водовідведення і є абонентом ЛМКП «Львівводоканал» (Позивач). Відповідач здійснює, зокрема, скид стічних вод у каналізації м. Львова і сплачує за надані послуги на умовах визначених 21.03.2006р. № 302534 ( Договір), «Правилами приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова»затвердженими рішенням виконкому Львівської міської ради від. 18.09.2002р. № 292 (Правила), іншими чинними нормативно-правовими актами які врегульовують дані правовідносини.
Згідно з Правилами (п. 4.3.1) уповноваженим органом Львівського міськвиконкому стверджено перелік підприємств, Дозвіл на скид для яких надається на підставі доведеного Ліміту на скид забруднювальних речовин в систему міської каналізації. Відповідач внесений у Перелік з 2003р., і перебуває у ньому під № 565 як такий, що розробляє Проект ліміту (п.п. 4.4.1, 4.4.1.1 Правил). Відповідно до Договору (п.2.2.1) та Правил (п. 4.3.3) Відповідач зобов'язаний розробити і погодити Проект Ліміту і на його підставі до вилучення з Переліку отримувати Дозвіл на скид, а також Ліміт на скид (п. 4.5.2). Вказаних вимог Відповідач не виконав, тому на підставі п.п. 4.4.12, 4.5.2, 4.5.2.3, 4.5.2.3.1 Правил Відповідачу доведено Ліміт на скид стічних вод (Тимчасовий Ліміт № 1427, копія додається до матеріалів справи) в допустимих концентраціях у значеннях величин ГДК. Дозвіл на скид при цьому не надається.
Відповідно до Договору (п. 2.2.7) і Правил (п.3.5.1) Відповідач зобов'язаний здійснювати систематичний контроль за фактичними концентраціями забруднювальних речовин в своїх стічних водах. Сф в контрольних колодязях не повинні перевищувати встановлені ДК. Підприємства несуть відповідальність за перевищення фактичних концентрацій над допустимими (п.п. 3.6.3, 9.1 Правил).
На виконання Договору (п. 2.1.3) та Правил (п.п. 3.1.4, 3.2.4, ) Позивачем, в присутності Відповідача, здійснено вибірковий відбір проб стічних вод Відповідача, про що складено Акт № 4178 від 03.08.2011р. (копія додається до матеріалів справи).
На підставі Результату вимірювань № 312 від 12.08.2011р. та відповідно до Правил (п.п. 2.6, 3.2.6), Позивачем зроблено висновок про перевищення в цих пробах встановлених Лімітом (Тимчасовий Ліміт № 1427) значень ДК заліза, аміаку, БСК5, завислих речовин, СПАР, фосфатів, ХСК.
При виявлені перевищень якісних показників стічних вод, відповідно до Правил (п.п. 3.1.5, 9.2.2) та Договору (п.п. 3.6), Водоканал був зобов'язаний нарахувати додаткову плату, а Відповідач зобов'язаний - її сплатити. Згідно Розрахунку № 4116/36 від 26.09.2011р. сума додаткової плати становить 12 607,75 грн.
На Претензію № 4116 Відповідач не відповів, за надісланими з нею відповідними рахунками не сплатив.
Відповідно до п. 4.2 Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів, плата за скид понаднормативних забруднень розподіляється, зокрема, таким чином, що 20% перераховуються Водоканалом до місцевих фондів охорони навколишнього природного середовища, що утворені в складі сільських, селищних, міських бюджетів.
Відповідно до п.п. 9.2,9.2.2 місцевих Правил при виявленні перевищень встановлених ДК (КП > 0.15) Водоканал зобов'язаний в установленому порядку пред'являти Підприємствам претензії та позови про додаткову плату за скид до Міської Каналізації стічних вод з порушенням Правил щодо їх складу та властивостей
Отже, Водоканал зобов'язаний пред'являти претензії і позови на усю суму додаткової плати, 20% якої, у випадку задоволення позову, відповідно до п. 4.2 Рішення, повинно безпосередньо сплачуватись Підприємством на відповідний рахунок міського бюджету (а не нагромаджуватись на рахунках Водоканалу).
Відповідно до листа ДУ «Львівська політехніка»від 28.03.2000р. № 68-50-171, вбачається, що концентрації забруднювальних речовин у відібраних (до 72 годин до початку аналізу) пробах стічних вод залишаються незмінними в часі, або зменшуються залежно від типу забруднювальних речовин. Отже, з плином часу, зміни у фактичних концентраціях забруднень спричиняють тенденцію до зменшення розміру додаткової плати.
Відтак, згідно з п. 4.2 «Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів», затвердженої наказом Держбуду України від 19.02.2002р. № 37, 20% плати за скид понаднормативних забруднень (2 173,75грн.) перераховуються до утвореного в міському бюджеті фонду охорони навколишнього природного середовища.
З врахуванням викладеного суд вважає позов таким, що підлягає до задоволення повністю.
Судові витрати віднести на Відповідача.
Враховуючи наведене та керуючись ст.ст. 11, 509, 526, 610, 611, 625 ЦК України, ст.ст. 64, 82 ГПК України, суд –
В И Р І Ш И В :
1. Позовні вимоги задоволити повністю.
2. Стягнути з УАСП Товариство з обмеженою відповідальністю «НТОН»(79005, м. Львів, вул. Петрушевича Є. пл.,3 МФО 325365, код ЄДРПОУ 14354227) на користь ЛМКП «Львівводоканал»(79017, м. Львів, вул. Зелена,64, МФО 325718, код ЄДРПОУ 03348471) 10 434,00 грн. додаткової плати за скид стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій забруднень, та 1609,50 грн. судового збору.
3. Стягти з УАСП Товариство з обмеженою відповідальністю «НТОН»(79005, м. Львів, вул. Петрушевича Є. пл.,3 МФО 325365, код ЄДРПОУ 14354227) в доход міського бюджету Львова (фонд охорони навколишнього природного середовища м. Львова, рахунок 33110331700002 за кодом бюджетної класифікації: 24062100 «Грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності», банк ГУДКУ у Львівській області, код ЄДРПОУ: 23949066, код МФО 825014) нарахування у розмірі 2 173,75 грн. за скид наднормативних забруднень.
4. Наказ видати відповідно до вимог ст. 116 ГПК України.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повний текст складено 10.04.2012 року
Суддя Довга О.І.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2012 |
Оприлюднено | 19.04.2012 |
Номер документу | 22604759 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Довга О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні