Постанова
від 31.08.2011 по справі 2а-6534/11/0170/23
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

< Список >

ПОСТАНОВА

Іменем України

31 серпня 2011 р. 15:48 Справа №2а-6534/11/0170/23

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі судді Алексєєвої, при секретарі Лапшині В.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Салтівський хлібозавод»

про стягнення заборгованості у сумі 14076,00 грн.

за участю представників:

позивача - представник за довіреністю №04-05 від 14.04.11 р.;

відповідача - не з'явися;

Обставини справи: Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим до Товариства з обмеженою відповідальністю «Салтівський хлібозавод» про стягнення адміністративно-господарських санкцій на незайняті інвалідами робочі місця у 2009 році у сумі 14076,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем несплачені адміністративно-господарські санкції за незабезпечення працевлаштування на одне робоче місце інваліда у 2009 році.

Позивач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення був повідомлений належним чином, надав суду клопотання про розгляд справи за відсутності свого представника.

Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення був повідомлений належним чином, про причини неявки не повідомив.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представника відповідача, оцінивши докази, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідач є юридичною особою, ідентифікаційний код 36165787, державну реєстрацію якого проведено Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради 25.09.2008 року (а.с. 6).

Порядок, підстави та умови участі суб'єктів господарювання в реалізації державний гарантій для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами регулюється Законом України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» від 21.03.1991 року № 875.

Відповідно до статті 19 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» від 21.03.1991 року № 875 (далі - Закон) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону. Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Відповідно до частини 9 статті 19 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Згідно з ч.1 ст.20 Закону роботодавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі чи організації, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним.

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону та Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (далі Порядок), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.07р. №70 адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцями самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч.1 ст.19 Закону. На підприємствах, де працює більш як 15 чоловік, суми штрафних санкцій визначаються у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом, а на підприємствах, де працює від 8 до 15 чоловік, - у розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.

Відповідно до п.4 ст. 20 Закону України В«Про зайнятість населенняВ» підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, та про працівників, які працюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбачено трудовим договором, або не працюють у зв'язку з простоєм виробництва з не залежних від них причин, і в десятиденний строк - про всіх прийнятих працівників у порядку, встановленому законодавством. Несвоєчасна реєстрація або відмова від неї, порушення порядку подання адміністративних даних тягне за собою відповідальність, передбачену законом.

Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005р. № 420, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21.12.2005р. за №1534/11814 затверджена Інструкція щодо заповнення форми звітності №3-ПН В«Звіт про наявність вакансійВ» (далі Інструкція № 420). У абзаці 1 Інструкції щодо заповнення форми звітності №3-ПН В«Звіт про наявність вакансійВ» , зазначено, що відповідно до Закону України В«Про зайнятість населенняВ» підприємства, установи й організації, їх структурні підрозділи та філії незалежно від форми власності та господарювання повинні за наявності вакансій у повному обсязі подавати інформацію про наявність вільних робочих місць (вакансій) центрам зайнятості за місцем їх реєстрації як платника страхових внесків.

Судом встановлено, що відповідач використовує найману працю, та відповідно до Закону подає Кримському республіканському відділенню Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Проте, як вбачається з матеріалів справи, відповідач не надав відповідний звіт позивачу.

Позивачем була проведена перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «Салтівський хлібозавод» з питань виконання реєстрації роботодавця у відділені Фонду, подання роботодавцем до відділення Фонду звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, виконання роботодавцем нормативу робочих місць до працевлаштування інвалідів та оплати суми адміністративно-господарських санкцій та пені.

За результатами перевірки складено Акт від 17.02.11 р.

Вказаною перевіркою встановлено, що середньооблікова чисельність працівників облікового складу підприємства у 2010 році становила 45 осіб; працюючих інвалідів 1; кількість інвалідів, які повинні працювати 2, фонд оплати праці штатних працівників 623000,00грн., середньорічна заробітна плата одного працівника 14067,00грн, сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 14067,00грн.

Відповідно до листа Сімферопольського міського центру зайнятості, (№05-1572 від 31.05.11р.), Товариства з обмеженою відповідальністю «Салтівський хлібозавод» не направлялась інформація у 2010 році щодо вакансій для працевлаштування інвалідів:

26.01.09р. -прибиральник території 1 вакансія;

25.02.09р. -прибиральник території 1 вакансія;

30.03.09р. -діловод 1 вакансія;

21.08.09р.- прибиральник службових приміщень 1 вакансія;

28.09.09р. - прибиральник території 1 вакансія, прибиральник службових приміщень 1 вакансія;

03.09.09р. - прибиральник території 1 вакансія, прибиральник службових приміщень 1 вакансія;

26.10.09р. - прибиральник території 1 вакансія, прибиральник службових приміщень 1 вакансія;

26.11.09р. - прибиральник території 1 вакансія, прибиральник службових приміщень 1 вакансія;

28.12.09р. - прибиральник території 1 вакансія, прибиральник службових приміщень 1 вакансія;

За таких обставин суд дійшов висновку про виконання відповідачем вимог діючого законодавства шляхом створення підприємством робочих місць для працевлаштування інвалідів, систематичне інформування про створення робочих місць для працевлаштування інвалідів центру зайнятості, подання позивачу відомостей про середню річну заробітну плату на підприємстві, середньооблікову чисельність штатних працівників облікового складу та про кількість працюючих інвалідів.

При цьому, враховуючи вищезазначене, не працевлаштування інваліда на створеному відповідачем робочому місці, на якому може використовуватись праця інваліда, сталося не з вини відповідача, а у зв'язку з відсутністю на обліку в центрі зайнятості інвалідів, у зв'язку з чим відсутні підстави для стягнення адміністративно-господарських санкцій.

На підставі викладеного суд вважає, що у задоволенні позовних вимог повинно бути відмовлено.

В судовому засіданні 31.08.11р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Відповідно до ст. 160 КАС України повний текст постанови виготовлено 05.09.11р.

Керуючись ст.ст.160-163, ст.167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову відмовити у повному обсязі

У разі неподання апеляційної скарги, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення (у разі складання постанови у повному обсязі - з дня складення у повному обсязі, у разі проголошення у відсутності особи, яка бере участь у справі -з дня отримання нею копії постанови).

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова може бути оскаржена в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України

Суддя < підпис > Алексєєва Т.В.

< Текст >

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення31.08.2011
Оприлюднено20.04.2012
Номер документу22659500
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6534/11/0170/23

Ухвала від 26.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Постанова від 29.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 18.04.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Щепанська Ольга Анатоліївна

Постанова від 31.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Алексєєва Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні