Ухвала
від 18.04.2012 по справі 2а-6534/11/0170/23
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-6534/11/0170/23

18.04.12 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Щепанської О.А.,

суддів Привалової А.В. ,

Омельченка В. А.

секретар судового засідання Міщенко М.М.

розглянувши апеляційну скаргу Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Алексєєва Т.В.) від 31.08.2011 у справі № 2а-6534/11/0170/23

за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Крилова, 133, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95001)

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Салтівський хлібозавод" (пров. Заводський, 29, кв. 14, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95000)

про стягнення заборгованості у сумі 14076,00 грн.,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 31.08.2011 в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду, позивач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 31.08.2011 та прийняти нове рішення, яким в задоволенні позову відмовити.

Доводи апеляційної скарги мотивовані тим, що оскаржувана постанова прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права.

Сторони явку уповноважених представників в судове засідання, призначене на 18.04.2012 не забезпечили, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином та своєчасно, про причини неявки суд не повідомили.

Згідно з ч. 4 ст. 196 КАС України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

Чинне законодавство не обмежує коло представників осіб, які беруть участь у справі, при апеляційному розгляді адміністративної справи.

На підставі та за правилами ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи, встановила наступне.

Позивач - Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів, звернувся до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Салтівський хлібозавод" про стягнення заборгованості у сумі 14076,00 грн.

Позов мотивовано тим, що відповідачем несплачені адміністративно-господарські санкції за незабезпечення працевлаштування на одне робоче місце інваліда у 2010 році.

Суд першої інстанції у задоволенні позову відмовив.

Судова колегія , обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, позивачем була проведена перевірка ТОВ «Салтівський хлібозавод»з питань виконання реєстрації роботодавця у відділені Фонду, подання роботодавцем до відділення Фонду звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, виконання роботодавцем нормативу робочих місць до працевлаштування інвалідів та оплати суми адміністративно-господарських санкцій та пені, за результатами якої складено Акт від 17.02.2011.

Вказаною перевіркою встановлено, що ТОВ "Салтівський хлібозавод" у відділенні Фонду не зареєстроване, форму 10-ПІ "Звіт працевлаштування інвалідів" за звітний 2010 рік не подано. Також в акті зазначено, що середньооблікова чисельність працівників облікового складу підприємства у 2010 році становила 45 осіб; працюючих інвалідів 1; кількість інвалідів, які повинні працювати 2, фонд оплати праці штатних працівників 623000,00грн., середньорічна заробітна плата одного працівника 14067,00грн, сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 14067,00грн.

Крім того, перевіркою встановлено порушення ст. 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", а саме невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів; неподання форми 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" за 2010 рік, несплата адміністративно-господарських санкцій за 2 робочих місця не зайнятих інвалідами у розмірі 14067,00 грн.

Відповідно до листа Сімферопольського міського центру зайнятості №05-1572 від 31.05.2011 (а.с. 38), ТОВ «Салтівський хлібозавод»не направлялась інформація у 2010 році щодо вакансій для працевлаштування інвалідів.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог суд першої інстанції виходив з того, що заявлені вимоги є передчасними, оскільки відповідач не зареєстрований у Кримському республіканському відділенні Фонду соціального захисту інвалідів, а отже між сторонами не виникло відповідних правовідносин щодо сплати вказаних санкцій.

Доводи апеляційної скарги мотивовані тим, що Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»не пов'язує застосування адміністративно - господарських санкцій з будь-якими обставинами, що перешкоджають працевлаштуванню інвалідів або якщо підприємство не стоїть на обліку в Кримському республіканському відділенні Фонду соціального захисту інвалідів, оскільки вказана відповідальність за своєю природою є альтернативним зобов'язанням і запроваджена державою з метою стимулювання діяльності підприємств по створенню та наданню робочих місць інвалідам.

Таким чином, враховуючи положення Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", на законодавчому рівні імперативно визначено єдиний для всіх роботодавців порядок обчислення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, сум адміністративно - господарських санкції, які повинні бути сплачені, за невиконання законодавства та необхідні заходи по пошуку і працевлаштуванню інвалідів.

Судова колегія вважає необґрунтованими доводи апеляційної скарги з наступних підстав.

Відповідно ч. 7 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" порядок реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, його відділеннях, строки подання йому звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, зарахування кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів, контролю за виконанням нормативів робочих місць та перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо їх реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, його відділеннях, подачі щорічного звіту та сплати ними адміністративно-господарських санкцій, а також надання державній службі зайнятості інформації, необхідної для організації працевлаштування інвалідів, визначаються Кабінетом Міністрів України.

Кабінетом Міністрів України 31.01.2007 прийнято постанову № 70 "Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні"", якою затверджені Порядок реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю; Порядок подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування; Порядок зарахування кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів до нормативу таких робочих місць у господарських об'єднаннях, до складу яких входять підприємства громадських організацій інвалідів; Порядок сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів; Порядок використання суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, що надійшли до державного бюджету; Порядок проведення перевірки підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю.

Згідно п. 2, 3 Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю роботодавці реєструються у відділеннях Фонду за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців. Для реєстрації роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) відділенню Фонду відповідну заяву за формою, що затверджується Мінпраці, та виписку або витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до п. 2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом. Датою надходження звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів вважається дата подання роботодавцем звіту до відділення Фонду, а у разі надсилання його поштою - дата на поштовому штемпелі. Інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

У відповідності до п. 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів (далі - відділення Фонду) за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців на рахунки, відкриті в органах Державного казначейства, до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. Обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів.

Порядок проведення перевірки підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю визначає механізм проведення відділеннями Фонду соціального захисту інвалідів (далі - відділення Фонду) перевірок підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, що використовують найману працю, в яких за основним місцем роботи працює вісім і більше осіб (далі - роботодавці), щодо дотримання ними вимог ст. 19 і 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".

Предметом проведення перевірки є: реєстрація роботодавців у відділеннях Фонду; подання роботодавцями до відділень Фонду звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів; виконання роботодавцями нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів; сплата роботодавцями суми адміністративно-господарських санкцій та пені.

Таким чином. судова колегія дійшла висновку, що суд першої інстанції обґрунтовано відмовив позивачу в позові у зв'язку з тим, що вимоги позивача є передчасними, оскільки відповідач не зареєстрований у Кримському республіканському відділенні Фонду соціального захисту інвалідів і у нього не виникли відповідні правовідносини з позивачем.

Судове рішення є законним і обґрунтованим та не може бути скасовано з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.

Все вищенаведене дає судовій колегії право для висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.

Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Апеляційну скаргу Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів - залишити без задоволення.

2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 31.08.2011 у справі № 2а-6534/11/0170/23 - залишити без змін .

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення постанови в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення постанови в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 23 квітня 2012 р.

Головуючий суддя підпис О.А.Щепанська

Судді підпис А.В.Привалова

підпис В.А.Омельченко

З оригіналом згідно

Головуючий суддя О.А.Щепанська

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.04.2012
Оприлюднено31.05.2012
Номер документу24324449
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6534/11/0170/23

Ухвала від 26.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Постанова від 29.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 18.04.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Щепанська Ольга Анатоліївна

Постанова від 31.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Алексєєва Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні