cpg1251
Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 квітня 2012 р. Справа № 2а/0570/2827/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 11 год. 06 хв.
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Чучко В.М.
при секретарі Піскурєвій Ю.А.
за участю представників: позивача - ОСОБА_1 (довіреність від 16.03.2012 року № 28), відповідача - ОСОБА_2 (довіреність від 12.04.2012 року № б/н)., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою державної податкової інспекції в Петровському районі м. Донецька до Комунального автотранспортного підприємства «Санітарна очистка Петровського району м. Донецька» про стягнення податкового боргу з екологічного податку у розмірі 119 508,75 грн. та податку на додану вартість у розмірі 340 904,91 грн., -
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспекція в Петровському районі м. Донецька звернулася до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою про стягнення податкового боргу з екологічного податку у розмірі 119 508,75 грн. та податку на додану вартість у розмірі 340 904,91 грн. з Комунального автотранспортного підприємства «Санітарна очистка Петровського району м. Донецька» (далі - КАП «Санітарна очистка Петровського району м. Донецька», відповідач).
Ухвалою суду від 12.04.2012 року замінено позивача державну податкову інспекцію в Петровському районі м. Донецька на правонаступника Державну податкову інспекцію у Петровському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби (далі - ДПІ у Петровському районі м. Донецька, позивач).
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач має заборгованість з екологічного податку в сумі 119 508,75 грн., яка виникла з несплатою самостійно нарахованого податкового зобов'язання згідно податкової декларації від 09.11.2011 року № 16297, а також заборгованість з податку на додану вартість в розмірі 340 904,91 грн., яка виникла у зв'язку з несплатою відповідачем узгоджених сум податкових зобов'язань на підставі податкових декларацій з податку на додану вартість за вересень-грудень 2011 року та податкових повідомлень-рішень. Приймаючи до уваги факт несплати відповідачем суми заборгованості у строки, встановлені чинним законодавством України, позивач просить стягнути наведену суму у судовому порядку.
У судовому засіданні представник позивача наведені позовні вимоги підтримав та просив задовольнити у повному обсязі.
Відповідач позовні вимоги визнав у повному обсязі, про що через канцелярію суду надав до матеріалів справи відповідну заяву від 12.04.2012 року. При цьому, одночасно у цій заяві просив розстрочити погашення наведеної суми заборгованості на 60 (шістдесят) місяців.
У судовому засіданні 12.04.2012 року представник відповідача просив суд не розглядати питання щодо розстрочення погашення заборгованості (а.с. 68).
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив.
Комунальне автотранспортне підприємство «Санітарна очистка Петровського району м. Донецька» є юридичною особою, ідентифікаційний код юридичної особи 31928530, місцезнаходження: 83038, Донецька область, м. Донецьк, вул. Магдебурзька, буд. 17. На податковому обліку перебуває в ДПІ у Петровському районі м. Донецька з 01.03.2002 року за № 425.
Судом встановлено, що відповідач самостійно визначив своє податкове зобов'язання по екологічному податку, а саме: за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними та пересувними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об'єкти та розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах у розмірі 119 508,75 грн., яке відповідачем в бюджет не сплачене.
Також відповідач має заборгованість з податку на додану вартість 340 904,91 грн., що складається з наступного:
- на підставі поданих до ДПІ у Петровському районі м. Донецька податкових декларацій з податку на додану вартість (далі - Декларація з ПДВ):
* за вересень 2011 року від 20.10.2011 року № 9009326130 в сумі 65 486,00 грн.;
* за жовтень 2011 року від 21.11.2011 року № 16703 в сумі 55 314,00 грн.;
* за листопад 2011 року від 20.12.2011 року № 9012737654 в сумі 69 882,00 грн.;
* за грудень 2011 року від 19.01.2012 року № 9013919111 в сумі 58 376 грн.;
- на підставі уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за жовтень 2011 року від 28.12.2011 року № 9012990748 в сумі 55 314,00 грн.;
- на підставі уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 28.12.2011 року № 9012990748 в сумі 33 462,00 грн.;
- на підставі уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за грудень 2011 року від 24.01.2012 року № 9001246806 в сумі 2 329,00 грн.;
- на підставі податкових повідомлень-рішень про застосування штрафних санкцій за порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість:
* від 15 грудня 2011 року № 0000871640 на суму 10 081,27 грн.;
* від 26 січня 2012 року № 0000101640 на суму 21 083,96 грн.;
- на підставі податкового повідомлення-рішення від 20 січня 2012 року № 0000081640 на суму 2 073,75 грн. (у т.ч., за основним платежем - 1 659,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 414,75 грн.), прийнятого за результатами акту камеральної перевірки від 07.12.2011 року № 1443/15/31928530.
Судом встановлено, що заборгованість перед бюджетом у відповідача є безперервною. Пп. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (чинного на момент винесення податкових вимог) встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Отже, з метою погашення підприємством заборгованості ДПІ у Петровському районі м. Донецька приймалися заходи, а саме, боржнику направлялись перша податкова вимога від 03.08.2010 року № 1/72 та друга податкова вимога від 03.09.2010 року № 2/84.
Також з матеріалів справи судом встановлено, що ДПІ у Петровському районі м. Донецька прийняте Рішення від 04.10.2010 року № 22/24 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків (КАП «Санітарна очистка Петровського району м. Донецька») в рахунок погашення його податкового боргу.
Вказані заходи не призвели до погашення заборгованості. При цьому, у справі відсутні докази стосовно адміністративного чи судового оскарження дій та актів позивача щодо наведених податкових вимог та включення активів до податкової застави.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Приписами статті 16 Податкового кодексу України (ПКУ) визначені зобов'язання платників податків, один з яких зобов'язує, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
На підставі пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює, зокрема, календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Відповідно до статті 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов'язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою. Строк сплати податку та збору обчислюється роками, кварталами, місяцями, декадами, тижнями, днями або вказівкою на подію, що повинна настати або відбутися. Строк сплати податку та збору встановлюється відповідно до податкового законодавства для кожного податку окремо.
Так, п. 249.1 ст. 249 ПКУ встановлено, що суми податку обчислюються за податковий (звітний) квартал платниками податку (крім тих, які визначені пунктом 240.2 статті 240 цього Кодексу), податковими агентами (які визначені підпунктом 241.2.1 пункту 241.2 статті 241 цього Кодексу). У разі якщо під час провадження господарської діяльності платником податку здійснюються різні види забруднення навколишнього природного середовища та/або забруднення різними видами забруднюючих речовин, такий платник зобов'язаний визначати суму податку окремо за кожним видом забруднення та/або за кожним видом забруднюючої речовини (п. 249.2 п. 249 ПКУ).
Приписами статі 200 Податкового кодексу України визначено, що сума податку на додану вартість, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду (п.200.1 ст. 200 ПКУ). При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом (п.200.2 ст. 200).
У відповідності до статті 203 Податкового кодексу України податкова декларація з ПДВ подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (п. 203.1. ст. 203 ПКУ). Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації (п. 203.2. ст. 203 ПКУ).
З матеріалів справи судом встановлено, що граничні терміни сплати екологічного податку та податку на додану вартість, які відповідач самостійно визначив в Декларації з екологічного податку та Деклараціях з ПДВ сплинули. Станом на день розгляду даної адміністративної справи податковий борг з екологічного податку та податку на додану вартість не сплачений.
Платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п. 110.1 ст. 110 ПКУ), зокрема: фінансову відповідальність (пп. 111.1.1 п. 111.1 ст. 111 ПКУ).
Фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з Податковим кодексом України та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені (п. 111.2 ст. 111 ПКУ).
Відповідно до п. 113.3 ст. 113 Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Штрафні (фінансові) санкції, що нараховані позивачем відповідачу за порушення граничних термінів сплати грошового зобов'язання станом на день розгляду даної справи відповідачем не сплачені.
Податковим кодексом України встановлено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання ( пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
З огляду на наведене, оскільки податкове зобов'язання з екологічного податку та податку на додану вартість КАП «Санітарна очистка Петровського району м. Донецька» не сплачене в установлені чинним законодавством строки, таке зобов'язання є податковим боргом.
Приписами Податкового кодексу України встановлені обов'язки платників податків, такі як, виконання законних вимог контролюючих органів щодо усунення виявлених порушень законів.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач має податковий борг з екологічного податку в сумі 119 508,75 грн. та ПДВ в сумі 340 904,91 грн.
Наведена сума відповідає положенням законодавства, фактичним обставинам справи та відповідачем визнана.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно зі статтею 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до приписів статті 136 Кодексу адміністративного судочинства України (КАСУ) відповідач може визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи. Судове рішення у зв'язку з визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.
Частиною 3 статті 112 встановлено, що у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.
Беручи до уваги до уваги те, що позовні вимоги про стягнення податкового боргу з екологічного податку в сумі 119 508,75 грн. та податку на додану вартість в сумі 340 904,91 грн. відповідач визнав в повному обсязі, про що надав суду письмову заяву, яка є в матеріалах справи, підстав для неприйняття такої заяви у суду відсутня, але, станом на день розгляду цього спору наведена вище сума боргу відповідачем не сплачена, суд дійшов висновку що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню повністю.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158 - 163 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Позов державної податкової інспекції в Петровському районі м. Донецька до Комунального автотранспортного підприємства «Санітарна очистка Петровського району м. Донецька» про стягнення податкового боргу з екологічного податку у розмірі 119 508,75 грн. та податку на додану вартість у розмірі 340 904,91 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків, обслуговуючих Комунальне автотранспортне підприємство «Санітарна очистка Петровського району м. Донецька» (ідентифікаційний код юридичної особи 31928530, місцезнаходження: 83038, Донецька область, м. Донецьк, вул. Магдебурзька, буд. 17) податковий борг по екологічному податку в сумі 119 508,75 грн. (сто дев'ятнадцять тисяч п'ятсот вісім грн.. 75 коп.) та по податку на додану вартість в сумі 340 904,91 грн. (триста сорок тисяч дев'ятсот чотири грн.. 91 коп.).
Вступну та резолютивну частини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті і проголошено в присутності представників сторін 12 квітня 2012 року. Повний текст постанови виготовлений 17 квітня 2012 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги.
В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, з подачею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Суддя Чучко В.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2012 |
Оприлюднено | 20.04.2012 |
Номер документу | 22661987 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов Олег Олексійович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Чучко В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні