Ухвала
від 20.03.2012 по справі 2а-13017/11/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-13017/11/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Амельохін В.В.

Суддя-доповідач: Степанюк А.Г.

У Х В А Л А

Іменем України

"20" березня 2012 р. м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Степанюка А.Г.,

суддів - Кузьменка В.В., Василенка Я.М.

при секретарі - Ліневській В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку ч. 1 ст. 41 КАС України апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «АТ Каргілл»на ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 13.09.2011 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АТ Каргілл»до Спеціалізованої державної податкової інспекції у м. Києві по роботі з великими платниками податків, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення та рішення про результати розгляду скарги, -

ВСТАНОВИЛА:

У вересні 2011 року Товариство з обмеженою відповідальністю «АТ Каргілл»звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Спеціалізованої державної податкової інспекції у м. Києві по роботі з великими платниками податків, Державної податкової служби України про скасування податкового повідомлення-рішення Відповідача 1 № 0000474040 від 18.07.2011 року та скасування рішення Відповідача 2 за результатами розгляду повторної скарги № 15721/6/25-0115 від 30.08.2011 року в частині залишення без розгляду скарги № 5/2011 від 18.08.2011 року.

Ухвалою суду від 13.09.2011 року відмовлено у відкритті провадження у адміністративній справі в частині позовних вимог щодо визнання протиправним та скасування рішення Державної податкової адміністрації України про залишення скарги без розгляду від 30.08.2011 року № 15721/6/25-0115 в частині залишення без розгляду скарги Позивача від 18.08.2011 року № 5/2011. При цьому суд першої інстанції виходив з того, що зазначену заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Не погоджуючись із викладеним в ухвалі рішенням, Позивач оскаржив його в апеляційному порядку. При цьому вважає, що ухала суду не відповідає вимогам законодавства, порушує права Позивача на всебічний і об'єктивний розгляд справи та на прямо встановлене законом право на судове оскарження рішення.

В судовому засідання Представник Позивача апеляційну скаргу підтримав та просив скасувати ухвалу, а справу направити до суду першої інстанції для розгляду по суті.

Представник Відповідача 2 в судовому засіданні заперечував проти задоволення апеляційної скарги та просив залишити ухвалу суду без змін.

Представник Відповідача будучи належним чином повідомлений про дату, час та місце апеляційного розгляду справи в судове засідання не з'явився.

Заслухавши суддю-доповідача, заслухавши пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.

При винесенні зазначеної ухвали суд першої інстанції керувався приписами ст. 109 КАС України. При цьому, суд мотивував своє рішення тим, що рішення Відповідача 2 про залишення скарги без розгляду не породжує правовідносини, що можуть бути предметом спору, оскільки наслідком винесення податковим органом зазначеного рішення є прийняття податкового-повідомлення-рішення, яке може бути оскаржене в судовому порядку .

Колегія суддів не може не погодитися з такими висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Як вбачається з доданих до апеляційної скарги матеріалів, Позивач звернувся до Відповідача 2 із скаргою про скасування податкового повідомлення рішення Відповідача 1 № 0000474040 від 18.07.2011 року та рішення Відповідача 2 № 8076/10/25-114 від 05.08.2011 року.

Рішенням Відповідача 2 № 15721/6/25-0115 від 30.08.2011 року скарги Позивача залишено без розгляду, рішення № 8076/10/25-114 від 05.08.2011 року -без змін, а скарги повернуто. Відповідач приймаючи своє рішення керувався пп. «ґ»п. 14 Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби, затвердженого наказом ДПА України № 1001 від 23.12.2010 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 10/18748 від 06.01.2011 року.

Пп. «ґ»п. 14 вказаного порядку передбачено, що орган державної податкової служби при розгляді скарги платника податків перевіряє правомірність нарахування, здійсненого органом державної податкової служби, у випадках, визначених Податковим кодексом України, або прийняття будь-якого рішення органу державної податкової служби, що оскаржується, і залишає у випадках, передбачених ст. 8 Закону України "Про звернення громадян", скаргу без розгляду та повертає автору.

Позивач не погоджуючись із таким рішенням Відповідача 2 звернувся до суду з позов, зокрема, про скасування рішення Державної податкової адміністрації України № 8076/10/25-114 від 05.08.2011 року.

Відповідно до ч. 1 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.

Згідно п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Таким чином, проаналізувавши вищезазначені норми, та враховуючи, що наслідком винесення Відповідачем 2 рішення про залишення скарги без розгляду є прийняття податкового повідомлення-рішення, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що таке рішення не є рішенням суб'єкта владних повноважень та не породжує правовідносин, що можуть бути предметом судового спору.

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 109 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо, заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Отже, оскільки предметом позову є скасування рішення про залишення скарги без розгляду, що як встановлено судом, не є рішенням суб'єкта владних повноважень та не породжує адміністративних правовідносин, то суд першої інстанції вірно зробив висновок, про необхідність відмовити у відкритті провадження в цій частині.

Враховуючи вищенаведене, колегія суддів приходить до висновку, що між Товариством з обмеженою відповідальністю «АТ Каргілл»та Державною податковою службою України відсутній публічно-правовий спір щодо дій суб'єкта владних повноважень.

За таких обставин, судова колегія дійшла висновку про необґрунтованість вимог апелянта та вважає за необхідне апеляційну скаргу залишити без задоволення, а ухвалу суду першої інстанції -без змін.

Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 17, 109, 199, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «АТ Каргілл»- залишити без задоволення, а ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 13.09.2011 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АТ Каргілл»до Спеціалізованої державної податкової інспекції у м. Києві по роботі з великими платниками податків, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення та рішення про результати розгляду скарги -без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, а якщо її було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі. Касаційна скарга на судові рішення подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 211, 212 КАС України.

Головуючий суддя Степанюк А.Г.

Судді: Кузьменко В. В.

Василенко Я.М

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.03.2012
Оприлюднено25.04.2012
Номер документу23569570
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13017/11/2670

Ухвала від 27.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 05.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Постанова від 22.08.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Саприкіна І.В.

Постанова від 05.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 15.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 20.03.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Степанюк А.Г.

Ухвала від 15.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні