cpg1251 Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-11041/10/11/0170
14.11.11 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Дугаренко О.В.,
суддів Іщенко Г.М. ,
Кучерука О.В.
секретар судового засідання Бєланова О.О.
без участі представників сторін:
розглянувши апеляційні скарги Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в Автономній Республіці Крим, Підприємства "Бюро дорожнього нагляду" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Москаленко С.А. ) від 14.04.11 у справі № 2а-11041/10/11/0170
за позовом Підприємства "Бюро дорожнього нагляду" (вул. Октябрська, 74, м. Джанкой, Автономна Республіка Крим,96100)
до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в Автономній Республіці Крим (вул. Дзержинського, 30, м. Джанкой, Автономна Республіка Крим,96100)
про визнання дій неправомірними, зобов`язання внесення змін в особистий рахунок, визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 14 квітня 2011 року адміністративний позов Підприємства "Бюро дорожнього нагляду" до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в Автономній Республіці Крим про визнання дій неправомірними, зобов`язання внесення змін в особистий рахунок, визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задоволено частково: визнано протиправними дії Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в Автономній Республіці Крим щодо зміни призначень платежів з ринкового збору за період з 16.09.2009 по 07.07.2010; зобов'язано Джанкойську об'єднану державну податкову інспекцію в Автономній Республіці Крим здійснити перерозподіл платежів в особовому рахунку Підприємства "Бюро дорожнього нагляду" з оплати ринкового збору відповідно до їх призначень за період з 16.09.2009 по 07.07.2010; визнано протиправними та скасовано податкове повідомлення - рішення Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в Автономній Республіці Крим № 0031901503/0 від 19.08.2010 в частині визначення Підприємству "Бюро дорожнього нагляду" суми податкового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями з ринкового збору у сумі 15778,77 грн.; визнано протиправними та скасовано податкове повідомлення - рішення Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в Автономній Республіці Крим № 0031911503/0 від 19.08.2010 в частині визначення Підприємству "Бюро дорожнього нагляду" суми податкового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями з ринкового збору у сумі 35392,34 грн. В решті позовних вимог відмовлено.
Стягнуто з Державного бюджету України на користь Підприємства "Бюро дорожнього нагляду" 3,40 грн. судових витрат.
Не погодившись з даною постановою суду, представник відповідача - Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в Автономній Республіці Крим, звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 14 квітня 2011 року та прийняти нове рішення по справі.
Не погодившись з даною постановою суду, представник позивача - Підприємства "Бюро дорожнього нагляду", звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 14 квітня 2011 року та прийняти нове рішення по справі.
Доводи апеляційних скарг мотивовані тим, що постанова суду першої інстанції прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, висновки суду не відповідають обставинам справи, суд не дослідив всі докази у справі та не встановив всіх обставин справи.
Відповідачем проведено невиїзну документальну перевірку з питань сплати позивачем самостійно визначених узгоджених податкових зобов'язань з ринкового збору по терміну сплати 31.08.2009, 30.09.2009, 30.10.2009, 30.11.2009, 30.12.2009, 01.02.2010, 02.03.2010, 30.03.2010, 30.04.2010, 31.05.2010, 3006.2010. За наслідками перевірки складено акт від 04.08.2010 року №2840/1503/24877593, за висновками якого встановлено порушення позивачем вимог п.п 5.3.1 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами»№2181-111 від 21.12.2000 щодо термінів сплати податкового зобов'язання з ринкового збору.
За даними акту, суми податкового зобов'язання, самостійно задекларовані позивачем за вказаний період, сплачені із порушенням законодавчо встановленого терміну сплати сум податку, а саме:
податкові зобов'язання за липень 2009року (граничний строк сплати 30.08.2009р.) фактично сплачені 16.09.09р., 18.09.09р., 21.09.09р., 22.09.09р., 23.09.09р., 25.09.09р., 08.10.09р., 12.10.09р.;
податкові зобов'язання за серпень 2009року (граничний строк сплати 30.09.2009р.) фактично сплачені 12.10.09р., 14.10.09р., 16.10.09р., 20.10.09р., 21.10.09р., 10.11.09р., 11.11.09р., 13.11.09р., 16.11.09р., 18.11.09р.
податкові зобов'язання за вересень 2009року (граничний строк сплати 30.10.2009р.) фактично сплачені 18.11.09р., 20.11.09р., 24.11.09р., 26.11.09р., 11.12.09р., 14.12.09р., 18.12.09р., 21.12.09р., 23.12.09р.
податкові зобов'язання за жовтень 2009року (граничний строк сплати 30.11.2009р.) фактично сплачені 23.12.09р., 24.12.09р., 28.12.09р., 29.12.09р., 29.01.10р., 02.02.10р., 17.02.10р., 22.02.10р., 23.02.10р., 24.02.10р., 25.02.10р., 26.02.10р.
податкові зобов'язання за листопад 2009року (граничний строк сплати 30.12.2009р.) фактично сплачені 26.02.10р., 09.03.10р., 10.03.10р., 11.03.10р., 12.03.10р., 15.03.10р., 16.03.10р., 17.03.10р., 18.03.10р.
податкові зобов'язання за грудень 2009року (граничний строк сплати 01.02.2010р.) фактично сплачені 18.03.10р., 19.03.10р., 22.03.10р., 23.03.10р., 24.03.10р., 31.03.10р., 09.04.10р., 12.04.10р., 13.04.10р., 14.04.10р.
податкові зобов'язання за січень 2010року (граничний строк сплати 02.03.2010р.) фактично сплачені 14.04.10р., 15.04.10р., 16.04.10р., 19.04.10р., 20.04.10р., 22.04.10р.
податкові зобов'язання за лютий 2010року (граничний строк сплати 30.03.2010р.) фактично сплачені 22.04.10р., 23.04.10р., 28.04.10р., 30.04.10р., 11.05.10р., 12.05.10р., 13.05.10р., 14.05.10р.
податкові зобов'язання за березень 2010року (граничний строк сплати 30.04.2010р.) фактично сплачені 14.05.10р., 17.05.10р., 18.05.10р., 19.05.10р., 20.05.10р., 21.05.10р., 25.05.10р., 26.05.10р., 07.06.10р.
податкові зобов'язання за квітень 2010року (граничний строк сплати 31.05.2010р.) фактично сплачені 07.06.10р., 08.06.10р., 09.06.10р., 11.06.10р., 14.06.10р., 15.06.10р.
податкові зобов'язання за травень 2010року (граничний строк сплати 30.06.2010р.) фактично сплачені 01.07.10р., 02.07.10р., 06.07.10р., 07.07.10р.
Відповідно до пп. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону №2181, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.
На підставі акту №2840/1503/24877593 відповідачем прийняті податкові повідомлення-рішення №0031911503/0 від 19.08.2010 та №0031901503/0 від 19.08.2010 про визначення позивачу суми податкового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями з ринкового збору на суму 38835,08грн. та 181276,63 грн. відповідно.
Орган державної податкової служби України, відповідно до ст. 11 Закону України від 04.12.1990 №509-ХІІ «Про державну податкову службу в Україні»не має права визначати або змінювати призначення платежу при сплаті платником податків узгоджених сум податкових зобов'язань.
Згідно з п. 7.7 ст. 7 Закону №2181 податковий борг погашається попередньо погашенню податкових зобов'язань, які не є податковим боргом, у порядку календарної черговості його виникнення, а в разі одночасного його виникнення за різними податками, зборами (обов'язковими платежами) і у рівних пропорціях. Проте порядок такого погашення в Законі не визначений, та не зазначено про те, що вказана заборгованість може погашатись за рахунок інших платежів платника податків.
Аналіз норм Закону №2181 та Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 18.07.2005 N 276, зареєстрований Міністерством юстиції України 02.08.2005 за №843/11123 свідчить, що контроль за справлянням податкових зобов'язань, що здійснюється органами державної податкової служби України, не передбачає прав податкового органу змінювати призначення платежу, визначеного платником податку у платіжних документах та направляти ці суми на погашення податкового боргу попередніх податкових періодів при веденні оперативного обліку платежів до бюджету.
Відповідно до ст. 3 Закону України від 05.04.2001 № 2346-ІІІ «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні»кошти існують у готівковій формі (формі грошових знаків) або у безготівковій формі (формі записів на рахунках у банках).
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні»банк виконує доручення клієнта у точній відповідності з інформацією, що міститься в розрахунковому документі.
Відповідно до ст. 317 ЦК України власник користується своїм майном на свій власний розсуд. Власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном, що встановлено ст. 391 ЦК України. Жодна норма податкового законодавства не наділяє органи державної податкової служби правом розпоряджатися коштами платника податків всупереч його волі, вираженій у призначеннях платежів в платіжних дорученнях, на свій власний розсуд.
Відповідач не надав суду доказів визначеної законом компетенції самостійно визначати цільове призначення платежу, здійсненого платником податків, та зарахування коштів платника на свій розсуд.
Щодо джерел погашення податкового боргу за рішенням органу стягнення необхідно зазначити, що обов'язок юридичної особи щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) припиняється із сплатою податку (ч. 3 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування». Податок, збір (обов'язковий платіж) вважається зарахованим в дохід державного бюджету лише з моменту зарахування на єдиний казначейський рахунок державного бюджету (ч. 5 ст. 50 Бюджетного кодексу України). Відповідно зазначена норма не встановлює право чи обов'язок саме контролюючого органу якимось чином змінювати податкові зобов'язання, в рахунок сплати яких платник податків самостійно спрямував власні кошти.
Суд першої інстанції дійшов висновку про відсутність у відповідача повноважень змінювати призначення платежу, визначене платником податків в платіжних документах та перерозподіляти платежі на інші податкові періоди, ніж ті, які зазначені в платіжних документах
Таким чином, позовні вимоги в частині визнання неправомірними дій відповідача, щодо самосійної зміни призначення платежу, визначеного у платіжних дорученнях за період з 16.09.2009 до 07.07.2010 з ринкового збору та зобов'язання внести відповідні зміни до особистого рахунку позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Щодо платежів, які були здійснені платіжними дорученнями, в яких не зазначено за який саме податковий період здійснюється сплата, то відповідач зарахував такі платежі наступним чином:
- на погашення податкового боргу за липень 2009р. (строк сплати 21.08.09р.) (із визначенням штрафної санкції у розмірі 10%, що склало 1723,51грн.) -п\д від 16.09.09р. у сумі 4956,80грн., від 18.09.09р. у сумі 6241,50грн., 21.09.09р. у сумі 6036,80грн.; (із визначенням штрафної санкції у розмірі 20%, що склало 3133,15грн.) -платіжні доручення від 08.10.09р. у сумі 9955,35грн., від 12.10.09р. у сумі 5710, 40 грн.;
- на погашення податкового боргу за серпень 2009р. (строк сплати 30.09.09р.) (із визначенням штрафної санкції 10%, що склало 1321,85грн.) -п/д від 12.10.09р. у сумі 4220,20грн., від 20.10.09р. у сумі 5936,10грн., від 21.10.09р. у сумі 3062,20грн.;
- на погашення податкового боргу за вересень 2009р. (строк сплати 30.10.09р.) (із визначенням штрафної санкції 10%, що складає 218,06грн.) -платіжне доручення від 20.11.09р. у сумі 2180,60грн.; (із визначенням штрафної санкції 20%, що складає 355,84грн.) -платіжне доручення від 21.12.09р. у сумі 1779,20грн.;
- на погашення податкового боргу за листопад 2009р. (строк сплати 30.12.09р.) (із визначенням штрафної санкції 20%, що складає 4326,49грн.) -платіжні доручення від 11.03.10р. у сумі 5521,18грн., від 12.03.10р. у сумі 3936,46грн., від 15.03.10р. у сумі 3592,70грн., від 16.03.10р. у сумі 3724,63грн., від 17.03.10р. у сумі 2886,72грн., від 18.03.10р. у сумі 1970,78грн. Таким чином на погашення податкового боргу за листопад 2009року відповідачем зараховано платежів на суму 21632,47грн. Однак сума податкового боргу за листопад 2009р. складала 1282,00грн.(36682грн. (сума самостійно визначених податкових зобов'язань з ринкового збору за листопад 2009р.) -35400грн.(сума ринкового збору за листопад 2009р., самостійно погашена позивачем платіжними дорученням із призначення платежу «за листопад 2009р.»);
- на погашення податкового боргу за грудень 2009р. (строк сплати 01.02.10р.) (із визначенням штрафної санкції 20%, що склало 153,08грн.) -платіжне доручення від 18.03.10р.у сумі 765,43грн. Крім того, платежі здійснені самостійно позивачем із зазначенням платежу за грудень 2009р. та з пропущенням граничного строку сплати узгоджених податкових зобов'язань від 31 до 90 календарних днів, а саме п/д від 19.03.10р. у сумі 2586,49грн., від 22.03.10р.у сумі 3900,98грн., від 23.03.10р. у сумі 2045,13грн., від 23.03.10р. у сумі 3007,86грн., від 24.03.10р. у сумі 1846,59грн. були зараховані відповідачем за грудень 2009р. з нарахуванням штрафних санкцій у розмірі 20%.
За таких обставин, відповідач правомірно визначив позивачу штрафні санкції за несвоєчасно сплаченим узгодженим податковим зобов'язанням з ринкового збору за грудень 2009р. у сумі 2830,50грн. (14152,48грн х 20%);
За наявності податкового боргу у позивача відповідач мав право та можливість на підставі п. 10 ст. 10 Закону України від 04.12.1990 року №509-ХІІ «Про державну податкову службу в Україні»звернутися до суду з позовом про стягнення даного боргу.
Суд зазначає, що відповідно до ст. 71 КАС України обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на суб'єкта владних повноважень, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Правомірність застосування штрафної санкції доведено податковим органом за податковим повідомленням рішенням від 19.08.2010р. №0031901503/0 (10% від суми погашеного податкового боргу) у розмірі - 2348,90грн. (808,99грн.+1321,85грн.+218,06грн.) та за податковим повідомленням рішенням від 19.08.2010р. №0031911503/0 (20% від суми погашеного податкового боргу) у розмірі -3442,74грн.(355,84грн.+ 256,40грн.+153,09грн.+2677,41грн.).
Таким чином, податкове повідомлення-рішення №0031901503/0 від 19.08.2010 підлягає визнанню протиправним та скасуванню частково у сумі 15778,77грн. (18127,67грн. -2348,90грн.), податкове повідомлення-рішення №0031911503/0 від 19.08.2010р. підлягає визнанню протиправним та скасуванню частково у сумі 35392,34 (38835,08грн.- 3442,74грн.)
На підставі викладеного, висновок суду першої інстанції про часткове задоволення позову є правомірним.
Правова оцінка, яку суд першої інстанції дав обставинам справи, не суперечить вимогам процесуального і матеріального права, а доводи апеляційної скарги щодо їх неправильного застосування є необґрунтованими.
Судове рішення є законним і обґрунтованим й не може бути скасовано з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.
Все вищеперелічене дає судовій колегії право для висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції залишенню без змін. Керуючись частиною третьою статті 24, статтями 160, 167, частиною першою статті 195, статтею 196, пунктом 1 частини першої статті 198, статтею 200, пунктом 1 частини першої статті 205, статтями 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Апеляційні скарги Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в Автономній Республіці Крим, Підприємства "Бюро дорожнього нагляду" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 14.04.11 у справі № 2а-11041/10/11/0170 залишити без задоволення.
2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 14.04.11 у справі № 2а-11041/10/11/0170 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення. Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України у порядку та в строки, встановлені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст судового рішення виготовлений 21 листопада 2011 р.
Головуючий суддя підпис О.В.Дугаренко
Судді підпис Г.М. Іщенко
підпис О.В.Кучерук
З оригіналом згідно
Головуючий суддя О.В.Дугаренко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2011 |
Оприлюднено | 26.04.2012 |
Номер документу | 23619658 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Москаленко С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні