Рішення
від 11.11.2008 по справі 06/7-90
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

06/7-90

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  

 РІШЕННЯ          

      

від "11" листопада 2008 р.                                                       по справі  № 06/7-90

Суддя господарського суду Волинської області Дем'як В.М., розглянувши справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю “Лучеськ - ТВ”, м. Луцьк

до відповідача Відділу майна міської комунальної власності департаменту економіки Луцької міської ради, м. Луцьк

про внесення змін та доповнень до договору

за зустрічним позовом Прокурора м. Луцька в інтересах держави та територіальної громади м. Луцька в особі відділу майна міської комунальної власності Департаменту економіки Луцької міської ради

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю “Лучеськ –ТВ”

про стягнення орендної плати та розірвання договору оренди нежитлового приміщення № 1067 від 23.05.2007р.

за участю представників сторін:

від ТзОВ “Лучеськ - ТВ”: не прибув

від Відділу майна міської комунальної власності департаменту економіки Луцької міської ради: Шевчук Ю.В. (дов. № 1.1-16/2279 від 30.11.2007р.)

в судовому засіданні взяв участь помічник прокурора м. Луцька – Бурда Д.П. (дов. № 1301 від 15.01.2008р.)

Суть спору:

    позивач  - Товариство з обмеженою відповідальністю “Лучеськ - ТВ” звернувся з позовом до відповідача  - Відділу майна міської комунальної власності департаменту економіки Луцької міської ради та просить внести зміни та доповнення в договір оренди нежитлового приміщення (кінотеатру “Промінь”)  укладеного 23.05.2007р. , загальною площею 2525,7 м.кв., яке знаходиться за адресою: м. Луцьк, пр. Грушевського,2.

      В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що  в процесі виконання умов  цього договору та здійснення господарської діяльності , враховуючи технічний стан  орендованих приміщень,  у орендаря виникла необхідність внесення змін і доповнень до  нього, уточнення деяких позицій, пов'язаних із суттєвою зміною обставин із яких сторони виходили при його укладенні та приведення умов договору у відповідність до існуючого законодавства, яке регламентує порядок передачі майна в оренду.

        З метою забезпечення спільних інтересів сторін, позивач 20.03.2008 року, у відповідності до ст.188 Господарського кодексу України, направив на адресу Відповідача пропозицію про зміну умов Договору та викладення його в новій редакції.

        Пропозиція була отримана Відповідачем 21 березня 2008 року, про що свідчить відмітка про отримання на копії листа за вих. № 2 від 20.03.2008р.

        Однак, відповідь на отриману пропозицію Відповідач не надав.

         Прокурор м. Луцька в інтересах держави та територіальної громади м. Луцька в особі відділу майна міської комунальної власності Департаменту економіки Луцької міської ради подав зустрічний позов та просить стягнути з ТзОВ “Лучеськ - ТВ” в користь відділу майна міської комунальної власності Департаменту економіки Луцької міської ради заборгованість по орендній платі, згідно договору оренди в сумі 295 801 грн. 73 коп.; розірвати вказаний договір; зобов'язати ТзОВ “Лучеськ – ТВ” повернути приміщення кінотеатру “Промінь” Орендодавцю.

        Згідно заяви про збільшення позовних вимог № 413/01-08 від 06.11.2008р., прокурор просить стягнути з відповідача по зустрічному позову – ТзОВ “Лучеськ – ТВ” 786 978,16 грн. заборгованості по орендній платі.

          В обгрунтування позовних вимог посилається на норми ст. 26 Закону України “Про оренду державного та комунального майна”; ст. 782 Цивільного кодексу України; лист Відділу майна міської комунальної власності департаменту економіки Луцької міської ради № 180 від 07.04.2008р.; договір оренди нежитлових приміщень комунальної власності № 1067 від 23.05.2007р.

   Оскільки  заява про збільшення позовних вимог не суперечить ст.22 Господарського процесуального кодексу України, остання підлягає до задоволення.

      ТзОВ "Лучеськ-ТВ",  на вимогу суду, відповідно до ухвал від  24.07.2008р, 31.07.2008р, 02.09.2008р, 23.10.2008р, 11.11.2008р., в судове засідання не з'являвся, причини неявки суду не повідомив,  заявленого позову в суді не підтримав, письмових пояснень, заперечень по суті заявленої зустрічної позовної заяви та доказів щодо мирного врегулювання спору не подав.

      Представник  позивача та прокурор м. Луцька в судовому засіданні вимоги по зустрічному позову підтримали в повному об'ємі.

       Відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України , якщо відзив на позову заяву та витребувані документи суду не подані, справу може бути розглянуто за наявними у ній матеріалами.

     Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника відповідача, прокурора , судом встановлено:

     23 травня 2007р. між Відділом по управлінню майном комунальної власності департаменту економіки Луцької міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю "Лучеськ-ТВ"  укладено договір оренди  приміщення кінотеатру "Промінь", загальною площею 2 527,7 кв.м., що розташоване за адресою м.Луцьк, пр.Грушевського,2.

     За умовами договору, орендар прийняв  приміщення кінотеатру в тимчасове користування без права приватизації  та зміни цільового призначення на строк до 31.12.2016р. з місячною орендною платою 56 961,91 грн.

     Відповідно до ст.180 Господарського кодексу України,  договір  вважається укладеним, якщо між сторонами, у передбачених законом порядку та формі, досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.

       Разом з тим, організаційні та майнові відносини, пов'язані із передачею в оренду майна державних  підприємств та організацій  або  майна, що перебуває у комунальній власності  та використання  такого майна регулюються Законом України  "Про оренду державного та комунального майна" № 2269-ХІІ від 10.04.1992р. з послідуючими змінами та доповненнями.

         Як вбачається із матеріалів справи,  об'єкт оренди    перебуває у комунальній  власності громади  м.Луцька.

     Правомочності щодо володіння та користування  об'єктами комунальної власності  належать  до виключної компетенції органів місцевого самоврядування.

    Таке положення закріплено у статті 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", у якій зокрема  визначено, що органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду. 

      При цьому доцільність, порядок та умови відчуження об'єктів права комунальної власності визначаються відповідною радою. Доходи від відчуження об'єктів права комунальної власності зараховуються до відповідних місцевих бюджетів і спрямовуються на фінансування заходів, передбачених бюджетами розвитку.

      Відділ майна  міської комунальної власності Луцької міської ради діє згідно Положення про відділ, затвердженого рішенням Луцької міської ради від 30.08.2006р. № 5/9. Відповідно до наданих повноважень відділ виступає  орендодавцем нерухомого майна, приймає заяви та готує необхідні документи для розгляду на засіданнях виконкому питань щодо надання  приміщень комунальної власності в оренду.

   Порядок та умови  передачі  об'єктів комунальної власності  м.Луцька  здійснюється на підставі Положення про оренду майна територіальної громади міста Луцька; форма типового договору оренди затверджена рішенням виконавчого комітету Луцької міської ради № 757-1 від 15.11.2007р.

        Як встановлено судом, договір оренди № 1067 від 23.07.2007р.  на право оренди майна комунальної власності укладений із ТзОВ "Лучеськ-ТВ" як із переможцем конкурсу .

    На підставі ст.35 Закону України "Про власність", ст.ст.29,52,59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про оренду державного та комунального майна", рішення Луцької міської ради від 08.09.2006р. № 5/134 "Про врегулювання оренди нерухомого майна територіальної громади м.Луцька"   Луцька міська рада 18.01.2007р. прийняла рішення № 17-17 "Про оренду нежитлового приміщення", зміни до якого внесла  рішенням № 285-1 від 03.05.2007р.

       Згідно останніх,  власник  приміщення кінотеатру вирішив укласти договір оренди приміщення кінотеатру з ТзОВ "Лучеськ-ТВ". При цьому строк дії договору встановлено з 18.01.2007р. до 31.12.2016р.; без права приватизації та зміни його цільового призначення. Розмір орендної плати визначено в сумі 56 961,91 грн. на місяць без ПДВ.

         Судом  встановлено про те, що  і рішення №17-17 від 18.01.2007р.  і рішення № 285-1 від 03.05.2007р.   не  оскаржувались  та набрали законної сили .

     За таких обставин, Відділ майна міської комунальної власності правомірно включив у спірний договір оренди зазначені істотні умови .

     Разом з тим,  суд погодився з доводами позивача щодо внесення змін до  договору  оренди  в частині  забезпечення гарантій  здійснення господарської діяльності , які  закріплені у Конституції України,  Господарському та Цивільному  кодексах України , зокрема тих   які  не   врегульовані рішеннями Луцької міської ради.

       Враховуючи викладене,  суд дійшов висновку про  задоволення вимоги щодо внесення змін до договору оренди  від 23.05.2007р.  частково, зокрема:

     1.Розділ 1 доповнити п.1.5. "Стан Майна на момент укладення договору визначається в акті технічного стану; який комісійно складається за участю представників сторін та є невід"ємною частино: даного договору.          

        2 .Пункт  4.1.2. викласти у такій редакції:          "Завчасно та у письмовому вигляді інформувати Орендаря про зміну методик нарахування орендної плати, зміну її розміру, зміну цін і тарифів на послуги".

         3. Розділ 4 доповнити п.4.1.4. в  такій редакції : "Не втручатися в господарську діяльність Орендаря".

     4.Розділ 4 доповнити п.4.2.10. " Погоджувати у відповідності з договором суборенду приміщень. При цьому сторони погоджують, що періодичне надання Орендарем можливості стороннім суб'єктам  господарської діяльності демонструвати в приміщенні кінотеатру глядачам  кінофільми, показувати концерти, вистави та організовувати проведення інших видовищних заходів не являється суборендою і на їх проведення згода орендаря не потрібна".

       5. Розділ 5 доповнити п.5.1 "Суборендою вважається надання Орендарем площ, орендованих ним нежитлових приміщень іншим юридичним чи фізичним особам для здійснення ними підприємницької діяльності (виготовлення продукції, торгівля, розміщення офісу, прийом громадян, влаштування закладів харчування, надання послуг різного характеру), яке пов"язане з постійною наявністю на орендованих площах засобів підприємницької діяльності, матеріальних цінностей, які не відображені в обліку Орендаря чи наявність фізичних осіб, які здійснюють діяльність в інтересах юридичних осіб і не є працівниками Орендаря (за даними обліку кадрів та виплати заробітної плати)".

     6.Розділ 6 доповнити  п.6.1.3. "Залишити за собою проведені ним поліпшення орендованого майна, якщо вони можуть бути відокремлені від майна без заподіяння йому шкоди".

       7. У розділі 8 п.8.1. виключити.

       8. У розділі 8 п.8.3. виключити

   Водночас, зустрічна позовна вимога прокурора м.Луцька про дострокове розірвання  договору оренди на підставі ст.26 Закону України "Про оренду державного та комунального майна", п.9.3.4 та п.9.4.5. зазначеного договору , оскільки  орендар  має заборгованість по орендній платі більше ніж три місяці  до задоволення не підлягає. При цьому суд виходив із такого.

    Порядок зміни та розірвання  господарських договорів визначено ст.188 Господарського процесуального кодексу України. Відповідно до змісту даної статті зміна та розірвання договорів в односторонньому порядку не допускається.         

     Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції на це другій стороні за договором. Сторона договору, яка  одержала  пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.

        Прокурор  подаючи позов до суду не подав доказів направлення відповідачу пропозиції  щодо розірвання договору та отримання на неї відповіді у встановлені строки, що є  суттєвим для вирішення даного спору.

        Така  правова позиція підтверджена у Постанові Вищого господарського суду України від 10.10.2006р. у справі № 45/92.

       Крім того, як на підставу для дострокового розірвання договору  за рішенням суду , позивач посилається на порушення відповідачем  строків оплати.

           З такими  доводами позивача погодитися не можливо.

     Відповідно до 783 Цивільного кодексу України  підстави права вимагати дострокового розірвання договору найму є вичерпними, а саме , якщо :

1) наймач користується річчю всупереч договору або призначенню речі;

2) наймач без дозволу наймодавця передав річ у користування іншій особі;

3) наймач своєю недбалою поведінкою створює загрозу пошкодження речі;

4) наймач не приступив до проведення капітального ремонту речі, якщо обов'язок проведення капітального ремонту був покладений на наймача.

          Отже, така підстава як  несвоєчасна сплата платежів відсутня.

     На думку суду, п. 3.7 та п. 9.4.5 договору оренди від 23.05.2007 року не відповідають загальним вимогам цивільного законодавства.

         Як вбачається із матеріалів справи ,   орендар  несплатив орендної плати саме за місяці, коли справа  відносно зміни розміру орендної плати  розглядалась господарським судом.

      Водночас, суттєвою обставиною для відмови у задоволенні вимоги про розірвання договору  є те, що договір оренди є довгостроковим  ( до 2016 року).

       Судом  встановлено , що ТзОВ "Лучеськ" використовує орендоване приміщення   тільки за призначенням , систематично  організовуючи  концерти  та  культурні заходи.

    Такі дії орендаря свідчать про його наміри добросовісно користуватись приміщенням  кінотеатру.

       Враховуючи викладене, прокурором та Відділом майна міської комунальної власності не доведено  та не підтверджено належними доказами правових підстав для розірвання договору оренди,  та не доведено наявність неправомірних дій зі сторони орендаря - ТзОВ "Лучеськ-ТВ" , а отже у суду відсутні правові підстави для його розірвання.

      Разом з тим, вимога прокурора м.Луцька про стягнення заборгованості по орендній платі за період з  серпня 2007р.по жовтень 2008р.  в сумі 786 978,16 грн. в т.ч. 657639,25 грн. орендної плати, 75493,71 грн. ПДВ, та 53 845,20 грн. пені   підлягає до задоволення частково в сумі 748764,65 грн. в т.ч. 657639,25 грн. орендної плати, 75493,71 грн. ПДВ, та 15631,69 грн. пені . В позові  про стягнення пені на суму 38 213,51 грн. слід відмовити, як безпідставно заявлені.

          Судом враховано таке.

      Згідно зі ст.759 Цивільного кодексу України, за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майна у користування за плату на певний строк.

        Відповідно до п.5 ст. 762 Цивільного кодексу плата за користування майном вноситься щомісячно, якщо інше не встановлено договором.

         Згідно зі ст. 526  Цивільного кодексу України ,  зобов'язання має виконуватися належним чином і в установлений строк відповідно до умов договору та вимог цього кодексу.

         Разом з тим, матеріалами справи підтверджено, що орендар ТзОВ "Лу4чеськ - ТВ" зобов'язання в частині сплати орендних платежів виконав частково. Як вбачається із розрахунку заборгованості орендної плати, станом на 23.10.2008 року ТзОв "Лучеськ -ТВ" сплатило 338984,52 грн. оренди та 123831,04 грн. ПДВ.

       На день розгляду справи заборгованість по орендній платі складає 750778,52грн.  Зазначену суму заборгованості відповідач не оспорив, доказів їїї сплати суду не подав.

       Враховуючи викладене,  сума  боргу за  оренду кінотеатру в розмірі 750778,52 грн. вт.ч.  657639,25 грн. орендної плати, 75493,71 грн. ПДВ грн. підставна  та підлягає до стягнення.

       Разом з тим,  відповідно до ст. 546, 548  Цивільного кодексу України, виконання зобов'язання  може забезпечуватися неустойкою, якщо це встановлено договором або законом.

      П.8.2. договору оренди від 23.05.2007р. передбачено, що у випадку прострочення термінів оплати “Орендар” повинен сплатити “Орендодавцю” пеню в розмірі  подвійного розміру облікової ставки НБУ, яка діяла  на момент прострочення зобов'язання.

      Разом з тим,  до стягнення неустойки (пені, штрафу) статтею 258 ЦК України встановлюється спеціальна позовна давність в один рік.

       При цьому ,  нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання грошового зобов'язання згідно п.6 ст.232 Господарського кодексу України, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов'язання мало бути виконано.

        В даному випадку, позивачу було відомо про порушення його права в частині оплати по договору оренди  у листопаді 2007 року. А тому термін, за який може бути нарахована пеня, відповідно до п.6 ст. 232 ГК України, встановлений з 01.11.2007р. по 30.04.2008р. Водночас, орендодавцем при подачі зустрічного позову, пеня нарахована за період з листопада 2007 року по жовтень 2008 року, тобто більше ніж за 6 місяців, тобто з порушенням зазначеної норми Закону.

          Крім того, поданий   Відділом майна міської комунальної власності розрахунок пені не відповідає  вимогам  ст.61 Конституції України, відповідно до якої ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення.

       Як вбачається із змісту останнього,  пеня нарахована  на суму  заборгованості поза межами річного строку позовної давності , починаючи в серпня 2007р. та пеня кожного наступного місяця обчислена з врахуванням нарахованої пені у попередньому місяці.

        З врахуванням викладеного, до стягнення підлягає пеня , виходячи із суми орендної плати (в т.ч. ПДВ),  з врахуванням індексу інфляції за кожний окремо місяць, починаючи з листопада 2007р. по квітень 2008р. в сумі 15631,69 грн. У стягненні пені  в розмірі 38213,51 грн. слід відмовити як безпідставно заявленої.

        Судові витрати по справі  розподілити між сторонами відповідно до ст.44 та ст.49 Господарського процесуального кодексу України.

           Враховуючи викладене, керуючись ст.19, ст.61 Конституції України,  ст.180,183,232 Господарського кодексу України, Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", Законом України "Про оренду державного та комунального майна ", ст.44,49,82-85 Господарського процесуального кодексу України,

                                           господарський суд, -

                                                  ВИРІШИВ:

1.Позов про внесення змін в договір оренди, укладений  23.05.2007р. між  Відділом майна міської комунальної власності департаменту економіки Луцької міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю "Лучеськ-ТВ" задовольнити частково, виклавши його в такій редакції :

         1. Предмет договору.

1.1.          Орендодавець передає, а Орендар приймає в тимчасову оренду  без права приватизації 52/100 частки приміщення кінотеатру „Промінь" (літера А-4) загальною площею 2 527.7 кв. м., що розташоване за адресою : м. Луцьк, пр. Президента Грушевського, буд.2(два), (далі за текстом -„Приміщення").

1.2.          Дані, що характеризують Приміщення, яке здається в оренду:

1.2.1.          Загальна площа : 2527,7 кв.м., в т.ч.:

- по підвалу - приміщення 1,2,4, із 11 по 17, із19 по 25 - загальною площею 247.3 кв.м.;

-по 1-му поверху - приміщення   із 60 по 68, 70,71, із 83 по 95, 104, 105 - загальною

площею 1687.4кв.м.;

-по ІІ-му поверху - приміщення 109, із 119по 122, із 124 по 134 - загальною площею 137.7 кв. м.;

-по Ш-му поверху - приміщення із 147 по 157, 168 - загальною площею 339.6кв.м.;

-поІУ-му поверху - приміщення із 169 по 175 - загальною площею 115,7 кв.м.

1.2.2.          Приміщення обладнане інженерними мережами: водопостачання, теплопостачання, електропостачання, водовідведення.

1.3.Вищезазначене Приміщення належить Орендодавцю на праві власності на підставі Свідоцтва про право власності (серія САА №457437), виданого виконавчим комітетом Луцької міської ради 24.05.03року , на підставі його ж рішення від 22.05.2003року за №183. Право власності на нерухоме майно зареєстроване в електронному Реєстрів прав власності на нерухоме майно 23.05.2003року за              № 1197346 (витяг про реєстрацію прав власності на нерухоме майно, виданий КП „Волинське обласне бюро технічної інвентаризації „ 23.05.2003 року №623897).

1.4.Приміщення, що передаються в оренду відповідно до цього Договору, будуть використовуватися Орендарем для    проведення     кіноконцертної       діяльності,

Зміна   цільового   призначення   Приміщення   відбувається   за   згодою   виконавчої комітету Луцької міської ради.

1.5. Стан Майна на момент укладення договору визначається в акті технічного стану;

який комісійно складається за участю представників сторін та є невід"ємною частиною даного договору.

          

          2. Умови передачі та повернення орендованого майна.

2.1.          Початком перебігу строку оренди сторони вважають день підписання акту

приймання-передачі приміщення.

2.2.          Передача Приміщення в оренду не спричиняє передачу Орендарю права власності  на це Приміщення.  Власником  орендованого  Приміщення залишається  Орендодавець,Орендар користується ним протягом строку оренди.

         3. Орендна плата.

3.1.          Орендна плата розраховується згідно з рішенням міської ради від 08.09.2006 рої №5/134 „Про врегулювання оренди нерухомого майна територіальної громади м. Луцьк; зі змінами.У разі введення в дію нової методики розрахунку орендної плати за нежитлові приміщення, Орендар зобов'язаний сплачувати орендну плату у відповідності до нової методики. Зменшення орендної плати за Договором можливе за рішення виконкому Луцької міської ради.

3.2.          Орендна плата визначена в сумі 56 961,91 грн. ( п'ятдесят шість тисяч дев'ятсот шістдесят одна гривня 91 коп.). без ПДВ на місяць.

До орендної плати не включені амортизаційні відрахування, платежі за комунальні послуги та інші платежі по утриманню орендованого Приміщення та приміщень спільної користування в належному стані.

3.3.          Враховуючи наявність інфляційних процесів, орендна плата за кожен місяць

розраховується з врахуванням нового значення індексу інфляції.

3.4.          Орендна плата встановлюється та сплачується у грошовій формі.

3.5.          Орендна плата є платежем, який вносить Орендар Орендодавцеві незалежно від  наслідків господарської діяльності Орендаря.

3.6.          Оплата за оренду здійснюється щомісячно, у вигляді попередньої оплати до 1 (першого ) числа місяця.

3.7.          При заборгованості більше ніж  90 днів, можливе розірвання Договору за вимогою Орендодавця.

      4. Обов'язки Сторін.

4.1. Орендодавець зобов'язується:

4.1.1.          Передати в оренду Приміщення у відповідності з розділом 1 цього Договору згідно акту приймання-передачі Приміщення не пізніше 90 (дев"яносто) календарних днів з дня укладення договору.

4.1.2.          Завчасно та у письмовому вигляді інформувати Орендаря про зміну методик нарахування орендної плати, зміну її розміру, зміну цін і тарифів на послуги.

4.1.3.    Першочергово    повідомляти    Орендаря    про    наміри    провести    відчуження  орендованого приміщення.

4.1.4.Не втручатися в господарську діяльність Орендаря.

4.2. Орендар зобов'язується:

4.2.1.          Використовувати орендоване приміщення за його цільовим призначенням і для діяльності, передбаченої умовами цього Договору.

4.2.2.          Попередньо щомісячно до 1 числа місяця вносити орендну плату та інші платежі в повному обсязі.

4.2.3.          Утримувати орендоване Приміщення в належному стані, для цього виконати  за власні кошти роботи з ремонту;

4.2.4.          Забезпечувати дотримання санітарних та протипожежних норм за свій рахунок, здійснювати необхідні протипожежні та санітарні заходи.

4.2.5.          Підтримувати відповідну температуру в приміщенні, не допускати замерзання

водопровідних та каналізаційних мереж, а також проводити необхідну вентиляцію

Приміщення.

4.2.6.          Оплачувати крім орендної плати, комунальні послуги (водопостачання, каналізацію, електроенергію, газопостачання, центральне опалення, прибирання території, тощо), а також компенсувати загально-будинкові витрати Орендодавця по утриманню інженерних мереж та приміщень спільного користування на умовах окремого договору.

4.2.7.          За рахунок власних коштів застрахувати орендоване Приміщення.

4.2.8.          Проводити в разі потреби, за власні кошти та за погодженням з Орендодавцем у письмовій формі, за його вимогою з відповідними службами міськвиконкому, ремонт приміщення, переобладнання чи перепланування Приміщення, зміну фасадів, розміщення вивісок, тощо.

4.2.9.Забезпечувати доступи в орендовані Приміщення представників Орендодавця для ліквідації та попередження аварій інженерних комунікацій.

4.2.10. Погоджувати у відповідності з договором суборенду приміщень. При цьому сторони погоджують, що періодичне надання Орендарем можливості стороннім суб'єктам господарської  діяльності демонструвати в приміщенні кінотеатру глядачам кінофільми, показувати концерти, вистави та організовувати проведення інших видовищних заходів, не являється суборендою і на їх проведення згода Орендаря не потрібна

4.2.11.В   разі   закінчення  дії Договору  чи  дострокового   його   припинення,  звільнити орендоване приміщення в 10-ти денний термін та передати його Орендодавцю за актом приймання-передачі.

4.2.12.Обов'язок Орендаря по сплаті орендної плати виникає з моменту підписання акту приймання-передачі приміщення.

4.3.    При    проведенні    ремонту    з    власної    ініціативи    Орендар    несе    матеріальну відповідальність за пошкодження, спричинені Приміщенню ремонтом, і за свій рахунок їх ліквідовує.          

4.4.Дотримуватись  при  експлуатації  об"єкту  оренди  і   прилеглої земельної ділянки архітектурних  вимог,  екологічних,  санітарних  і  протипожежних  норм,  передбачених законодавчими актами України, рішеннями міської ради та виконавчого комітету.

4.5. В разі здійснення Орендарем за рахунок власних коштів за згодою Орендодавця поліпшень орендованого приміщення, які неможливо відокремити від майна без заподіяння йому шкоди, Орендодавець не зобов'язаний компенсувати йому зазначені кошти.

          5. Суборенда.

5.1.          Суборендою вважається надання Орендарем площ, орендованих ним нежитлових приміщень іншим юридичним чи фізичним особам для здійснення ними підприємницької діяльності (виготовлення продукції, торгівля, розміщення офісу, прийом громадян, влаштування закладів харчування, надання послуг різного характеру), яке пов"язане з постійною наявністю на орендованих площах засобів підприємницької діяльності, матеріальних цінностей, які не відображені в обліку Орендаря чи наявність фізичних осіб, які здійснюють діяльність в інтересах юридичних осіб і не є працівниками Орендаря (за даними обліку кадрів та виплати заробітної плати).

5.2.          Суборенда нежитлових приміщень оформляється з дозволу виконавчого комітету і на неї укладається окрема угода.

5.3.          Орендар не має права передавати в суборенду більше 50-ти відсотків орендованої площі.

       6. Права Орендаря.

6.1. Орендар має право:

6.1.1.          Самостійно здійснювати господарську діяльність в межах, визначених чинним

законодавством України та цим Договором.

6.1.2.          Орендар не відповідає за зобов'язаннями Орендодавця.

6.1.3.          Залишити за собою проведені ним поліпшення орендованого майна, якщо вони можуть бути відокремлені від майна без заподіяння йому шкоди.

         7. Права Орендодавця.

7.1.          Контролювати наявність, стан, напрямки та ефективність використання майна,

переданого в оренду.

7.2.          Виступати з ініціативою щодо внесення змін у Договір оренди або розірвання в разі погіршення стану орендованого Приміщення внаслідок невиконання або неналежного виконання умов цього Договору.

7.3.          Орендодавець не відповідає за зобов"язаннями Орендаря.

         8. Відповідальність сторін.

8.1. При несвоєчасному внесенні орендної плати ( п.З.б Договору) орендар сплачує

Орендодавцю пеню в розмірі подвійної облікової ставки Нацбанку України на дату

нарахування  пені  від  суми  заборгованості  з  урахуванням  індексації  за  кожен  день прострочення.

8.2.Якщо Орендар після закінчення строку договору у 10-ти денний термін повертає приміщення Орендодавцю з пошкодженням, то відшкодовує заподіяну шкоду в повному розмірі згідно з чинним законодавством України.

8.3.Сплата санкцій, встановлених цим Договором не звільняє Орендаря від виконання покладених на нього обов'язків чи усунення порушень.

Спори, що виникають у ході виконання Договору, вирішуються за згодою сторін.

Якщо згоди не буде досягнуто, матеріали передаються на розгляд до господарського суду.

          9. Строк дії та умови зміни, розірвання або продовження Договору.

9.1.          Термін дії договору встановлюється до 31 грудня 2016 року .

9.2.          Зміна умов договору чи його розірвання проводяться за згодою сторін.

Можливе припинення дії Договору чи його розірвання за вимогою Орендодавця, якщо приміщення надається для розміщення відділів, управлінь та департаментів  міської ради, органів державної влади, але з попередженням Орендаря не менш як за один місяць.

9.3.Договір підлягає достроковому припиненню в таких випадках:

9.3.1.При використанні приміщення не у відповідності до цього Договору.

9.3.2.При невикористанні орендованого  приміщення протягом трьох місяців ( за виключенням погодженого  з орендодавцем терміну для проведення ремонтних робіт).

9.3.3.Якщо Орендар навмисне чи з необережності погіршує стан приміщення.

9.3.4.При заборгованості більше трьох місяців з орендної плати.

9.3.5.При невиконанні зобов'язань по укладених угодах з комунальними службами міста ( теплопостачання, водопостачання,газопостачання, електропостачання, прибирання території, тощо), або при відмові укласти такі угоди.

9.3.6.При виявленні факту суборенди частини приміщення без згоди Орендодавця.

9.3.7.За згодою сторін.

        9.4. Договір оренди припиняється в разі:

9.4.1.Закінчення строку, на який його було укладено.

9.4.2.Загибелі об'єкта оренди.

9.4.3.Банкрутства Орендаря .

9.4.5.Несплати орендної плати протягом 3-х місяців.

9.4.6.Приватизації об'єкта оренди.

9.5. Дія договору припиняється у разі несплати  за оренду  по закінченню року до кінця січня наступного року, непідтримання приміщення в задовільному технічному і санітарному стані.

9.6.В разі закінчення строку дії цього договору орендна плата виплачується орендарем по день фактичної здачі приміщення орендодавцеві.

9.7.У випадку розірвання договору оренди, закінчення строку  його дії та відмови від його продовження, Орендар зобов'язаний повернути  Орендодавцеві приміщення оренди.

9.8.Для продовження договору оренди , Орендар зобов'язаний за 45 днів до закінчення терміну оренди подати у відділ майна міської комунальної власності  департаменту економіки Луцької міської ради заяву на продовження оренди, яка розглядається Орендодавцем у встановленому порядку. Відсутність такої заяви у вказаний термін, розцінюється як відмова від продовження договору оренди.

9.9. Реорганізація як орендодавця так і Орендаря під час дії договору  не є підставою для зміни договору, припинення дії цього договору.

           10. Заключні положення.

10.1.   Взаємини   сторін,   неврегульовані   цим   Договором   регламентуються   чинним законодавством України.

10.2. Цей Договір підлягає реєстрації в Державному реєстрі правочинів.

10.3.          Цей договір складено та підписано у трьох примірниках, які мають однакову юридичну силу, один з яких залишається на зберіганні у справах приватного нотаріуса, за адресою м.Луцьк, вул.Крилова, 7          , інші - видаються Сторонам за Договором.

       2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Лучеськ -ТВ"( 43000, Волинська область, м.Луцьк, вул.Січова,26, код ЄДРПОУ 33075214, р/р 2600000371301 в АТ "Укрінбанк" м.Луцька, МФО 303343)   на користь Відділу майна міської комунальної власності департаменту економіки Луцької міської ради

( 43000, Волинська область, м.Луцьк, пр.Грушевського,1, р/р 37327001005257 Банк ГУДКУ у Волинській області, МФО 803014, код ЄДРПОУ 25816932) 750778,52 грн.   заборгованості , в т.ч. 733 132,96 грн. по орендній платі та 17 645,56 грн. пені .

   3. Змінений договір,  укладений між Відділом майна міської комунальної власності департаменту економіки Луцької міської ради та ТзОВ "Лучеськ - ТВ" , оренди приміщення кінотеатру "Промінь" , розташованого за адресою: м. Луцьк, пр. Грушевського, 2, набирає чинності з 22.11.2008 року.

      4. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Лучеськ -ТВ"( 43000, Волинська область, м.Луцьк, вул.Січова,26, код ЄДРПОУ 33075214, р/р 2600000371301 в АТ "Укрінбанк" м.Луцька, МФО 303343)  в доход державного бюджету   7 530,15 грн. державного мита.

       5. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Лучеськ -ТВ"( 43000, Волинська область, м.Луцьк, вул.Січова,26, код ЄДРПОУ 33075214, р/р 2600000371301 в АТ "Укрінбанк" м.Луцька, МФО 303343)  118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу на користь   УДК у м.Луцьку,  р/р 31217259710002  УДК у м.Луцьку, код одержувача 21741605, МФО 803014, КЕКД 22050000.  

     6. Стягнути з Відділу майна міської комунальної власності департаменту економіки Луцької міської ради  ( 43000, Волинська область, м.Луцьк, пр.Грушевського,1, р/р 37327001005257 Банк ГУДКУ у Волинській області, МФО 803014, код ЄДРПОУ 25816932) 42,50 грн. державного мита в доход державного бюджету України.

         7.В зустрічному позові на суму 38 213,51 грн. відмовити.

     

          Суддя                                                           В.М.Дем'як

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення11.11.2008
Оприлюднено26.11.2008
Номер документу2365410
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —06/7-90

Постанова від 23.09.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Божок В.С.

Ухвала від 28.07.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Божок В.С.

Ухвала від 27.01.2009

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Процик Т.С.

Постанова від 10.02.2009

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Процик Т.С.

Постанова від 10.02.2009

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Процик Т.С.

Ухвала від 27.01.2009

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Процик Т.С.

Рішення від 11.11.2008

Господарське

Господарський суд Волинської області

Дем'як В.М.

Ухвала від 23.10.2008

Господарське

Господарський суд Волинської області

Дем'як В.М.

Ухвала від 07.10.2008

Господарське

Господарський суд Волинської області

Дем'як В.М.

Ухвала від 02.09.2008

Господарське

Господарський суд Волинської області

Дем'як В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні