Постанова
від 09.04.2012 по справі 37/5005/12688/2011
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09.04.2012 року Справа № 37/5005/12688/2011

Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Верхогляд Т.А. (доповідач),

суддів: Білецької Л.М., Тищик І.В.

при секретарі: Шевченко Ю.В.

за участю прокурора Киричок О.О., посвідчення № 112 від 12.07.2010 року.

представники сторін:

від позивача: ОСОБА_1, представник, довіреність №01-17/2/21вих. від 11.01.12;

від відповідача: ОСОБА_2, представник, довіреність №б/н від 09.02.12;

розглянувши апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю зовнішньоторгової фірми «МіКомп»на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 28.11.2011 року по справі № 37/5005/12688/2011

за позовом прокурора Заводського району м. Дніпродзержинська в інтересах держави в особі Дніпродзержинської міської ради,

м. Дніпродзержинськ Дніпропетровської області

до товариства з обмеженою відповідальністю зовнішньоторгової фірми «МіКомп», м. Дніпродзержинськ Дніпропетровської області

про внесення змін до договору оренди, -

ВСТАНОВИВ:

Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 28.11.2011 року у справі № 37/5005/12688/2011 (суддя -Кеся Н.В.) позов задоволено.

Внесено зміни до п. 3.1 договору оренди земельної ділянки від 28.04.2003 року (державна реєстрація №0869 від 19.06.2003 року), укладеного між Дніпродзержинською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю зовнішньоторговою фірма «МіКомп», виклавши його в наступній редакції:

«п. 3.1. Річна орендна плата вноситься «Орендарем»виключно у грошовій формі на рахунок місцевого бюджету. Орендна плата за користування земельною ділянкою встановлюється на рівні чотирикратного розміру земельного податку, що встановлюється Податковим кодексом України».

Стягнуто з відповідача в доход державного бюджету України державне мито у розмірі 85 грн. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у розмірі 236 грн.

Рішення мотивовано тим, що відповідно до ст.ст.651, 652 ЦК України, ст.30 Закону України «Про оренду землі», положення договору можуть бути змінені, зокрема у разі законодавчої зміни граничного розміру орендної плати за землю. Також господарський суд послався на правову позицію Верховного Суду України, викладену у постанові від 27.12.2010 року по справі №27/15-10, необхідність приведення судової практики згідно ст. 111-28 ГПК України у відповідність із рішеннями Верховного Суду України.

Не погодившись з рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій зазначає на порушення господарським судом норм матеріального та процесуального права, неповне дослідження матеріалів справи, неналежну оцінку доказів.

Зазначає, що судом не досліджено виконання позивачем вимог ст. ст.181,188 ГК України щодо порядку зміни умов договору; неправомірно визначено ціну договору, яка є однією з суттєвих його умов. Не досліджено правомірність застосування позивачем коефіцієнту 4 для розрахунку річної орендної плати за землю, оскільки вказаний коефіцієнт застосовується до земель житлової та громадської забудови, що відповідає підрозділу класифікатора 03.07 -для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, яких відповідач на орендованій земельній ділянці не має.

Просить рішення господарського суду Дніпропетровської області у даній справі скасувати, прийняти нове, яким в задоволенні позовних вимог відмовити.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач спростовує доводи апелянта та просить оскаржуване рішення залишити без змін, апеляційну скаргу без задоволення.

Заслухавши представників сторін, прокурора, дослідивши наявні у справі докази, перевіривши повноту встановлення господарським судом обставин справи та правильність їх юридичної оцінки, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав:

З матеріалів справи вбачається, що 28.05.2003 року між позивачем та відповідачем був укладений договір оренди земельної ділянки за адресою: вул. Торгівельна, 2-1 в м. Дніпродзержинську (далі -договір).

Згідно з п.1.2. договору підставою для надання земельних ділянок в оренду є рішення Дніпродзержинської міської ради від 25.03.2003 року № 144-05/XXIV.

Визначено термін дії договору -до 25.03.2013 року.

Відповідно до п.1.3 договору - цільове призначення земельної ділянки: землі оптової торгівлі та складського господарства.

Пунктом 3.1 договору сторони встановили розмір орендної плати 5 169 грн./рік (430,83 грн./міс.).

Відповідно до п. 3.3 договору сторони встановили, що розмір орендної плати щорічно переглядається, зокрема, у випадку і з моменту збільшення розміру ставки земельного податку.

Частиною 2 ст.651 ЦК України передбачено, що договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. В даному випадку п.3.3 договору передбачає таку можливість

Відповідно до ст.2 Закону України «Про плату за землю» плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.

В ст. 21 Закону України «Про оренду землі»вказано, що обчислення розміру орендної плати за землю встановлюється за згодою сторін з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.

Річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності не може бути меншою за розмір земельного податку, що встановлюється Законом України «Про плату за землю»та перевищувати 10 % їх нормативної грошової оцінки.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України»від 03.06.2008 року № 309-УІ внесені зміни до ч. 4, 5 ст. 21 Закону України «Про оренду землі». Було встановлено, що річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній власності, надходить до відповідних бюджетів, розподіляється і використовується відповідно до закону і не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення -розміру земельного податку, що встановлюється Законом України «Про плату за землю», для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Законом України «Про плату за землю».

Закон України «Про плату за землю»втратив чинність 01.01.2011 року, разом із набранням чинності Податковим кодексом України

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України»у зв`язку із прийняттям Податкового кодексу України»були внесені зміни до ст. 21 Закону України «Про оренду землі», а саме: у частині другій слова «до Закону України «Про плату за землю»замінено словами «до Податкового кодексу України», а частину четверту, п`яту і сьому, якими встановлювався розмір орендної плати для різних категорій земель, виключено.

Відповідно до ст. 288 Податкового кодексу України річна сума платежу за орендну плату не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення -розміру земельного податку, що встановлюється Податковим кодексом України; для інших категорій земель -трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Податковим кодексом України. Річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній та комунальній власності, не може перевищувати 12 відсотків їх нормативної грошової оцінки.

Отже, зміни в законодавстві, що регулює правовідносини сторін, і є саме тими істотними умовами, що в розумінні п. 3.3 договору сторін є підставою для внесення до нього змін.

З матеріалів справи вбачається, що 15.12.2010 року Дніпродзержинською міською радою прийнято рішення № 07-02/VI «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ».

Рішенням Дніпродзержинської міської ради від 27.05.2011 року № 116-08/VI «Про плату за землю»встановлено єдині коефіцієнти, що застосовуються до розрахунку річної орендної плати у співвідношенні до земельного податку.

Згідно з додатком до зазначеного рішення, коефіцієнт, що застосовується для розрахунку річної орендної плати за землю визначається відповідно до класифікації видів цільового призначення земель.

Як було зазначено вище, згідно п. 1.3. договору оренди земельної ділянки цільове призначення земельної ділянки, наданої в користування відповідача - розміщення складських приміщень, категорія земельної ділянки -землі оптової торгівлі та складського господарства.

Доводи скаржника про відчуження частини об'єктів, що саме і визначали категорію земельної ділянки, не можуть бути прийняті для спростування висновків судового рішення, оскільки положення договору залишилися незмінні.

Таким чином, згідно додатку до рішення від 27.05.2011 року №116-08/ VI коефіцієнт, що застосовується для розрахунку річної орендної плати для земель житлової та громадської забудови, відповідає підрозділу 03.07 (згідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої Наказом Держкомзему від 23.07.2011 року №548) та становить 4.

Щодо доводів скаржника про порушення позивачем порядку зміни умов договору та відсутність пропозиції відповідно до ст.ст. 181,188 ГК України, то відповідно до рішення позивача №116-08/VІ «Про плату за землю», вирішено орендарям земельних ділянок у зв'язку із затвердженням нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ та введенням її в дію з 01.07.2011 року привести договори оренди землі у відповідність до вимог чинного законодавства України в управлінні земельних відносин міської ради протягом двох календарних місяців.

Відповідно до ст. 144 Конституції України рішення позивача №116-08/VІ є обов'язковим до виконання і є пропозицію, в тому числі і відповідача, щодо зміни умов укладеного договору.

За вказаних обставин колегія суддів не вбачає порушення позивачем вимог ст.ст. 181, 188 ГК України.

При вирішенні спору господарський суд надав належну оцінку доводам та запереченням позивача та відповідача, наявним письмовим доказам, нормам права, що регулюють взаємовідносини сторін, правовій позиції Верховного Суду України, викладеній у постанові від 27.12.2010 року по справі №27/15-10, та дійшов правильного висновку про задоволення позову.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що апелянт відповідно до ст.33 ГПК України не довів законність та обґрунтованість своїх доводів. Тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, оскаржуване рішення -без змін.

Керуючись ст.ст. 99, 101, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу залишити без задоволення.

Рішення господарського суду Дніпропетровської області від 28.11.2011 року у справі № 37/5005/12688/2011 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом двадцяти днів до Вищого господарського суду України.

Головуючий суддя: Т.А. Верхогляд

Суддя: Л.М. Білецька

Суддя: І.В. Тищик

Підписано в повному обсязі 23.04.2012 року.

СудДніпропетровський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення09.04.2012
Оприлюднено26.04.2012
Номер документу23656941
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —37/5005/12688/2011

Постанова від 09.04.2012

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Верхогляд Тетяна Анатоліївна

Ухвала від 23.12.2011

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Бахмат Рауфа Муллахметовна

Рішення від 28.11.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

Ухвала від 15.11.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

Ухвала від 11.10.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні