6/623
УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
————————————————————————————————————————
* 10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, '481-620
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Від "07" листопада 2008 р. Справа № 6/623
Господарський суд Житомирської області у складі:
Головуючого судді
судді Терлецька-Байдюк Н.Я.
судді
за участю представників сторін
від позивача Вікарчук Т.М. - дов.№218 від 07.08.2008р. (в с/з 05.11.2008р.)
від відповідача Левшина А.Г. - дов. №07/08/08 від 07.08.2008р.
від прокурора: Новосад Л.П. - сл.посвідчення №65
в порядку ст.30 ГПК України: Войтко Л.В. - провідний контролер-ревізор КРВ в
Житомирському районі, посвідчення №263 від 02.09.2005р. (в с/з 05.11.2008р.)
Розглянув справу за позовом Прокурора Житомирського району в інтересах держави в особі Оліївськоїсільської ради (с.Оліївка Житомирський район)
до Приватного підприємства "Логістик Плюс" (м. Житомир)
про стягнення 7690,84 грн.
Прокурор звернувся з позовом про стягнення з Приватного підприємства "Укрпродукт Логістик", яке змінило свою назву на Приватне підприємство "Логістик Плюс", на користь Оліївської сільської ради заборгованість за користування земельною ділянкою в сумі 7690,84грн.
Прокурор та представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив з підстав викладених у відзиві на позовну заяву (а.с.17-20) та письмових поясненнях (а.с.89-91, 130-131). Зокрема зазначив, що державною податковою інспекцією в м.Житомирі було проведено планову виїзну документальну перевірку фінансово-господарської діяльності підприємства з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, за результатами якої був складений акт перевірки від 27.08.2007р., згідно з яким порушень при розрахунку орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності не виявлено.
В порядку ст.30 ГПК України в судовому засіданні 29.10.08 та 05.11.08 приймав участь провідний контролер-ревізор КРВ в Житомирському районі, який надав розрахунок орендної плати за 2007рік з врахуванням індексу інфляції.
Заслухавши пояснення прокурора та представників сторін, дослідивши матеріали справи, господарський суд
ВСТАНОВИВ:
У період з 17.03.2008р. по 23.05.2008р. Контрольно-ревізійним відділом у Житомирському районі проведено планову ревізію формування та виконання бюджету Оліївської сільської ради за період з 01.01.2005р. по 29.02.2008р., за результатами якої складено акт за № 07-09/31 від 23.05.2008р. (а.с.92-124).
В акті зазначено, що ревізією, крім іншого, встановлено, що між Оліївською сільською радою та Приватним підприємством "Логістик Плюс" 23.01.2006р. укладено договір оренди земельної ділянки загальною площею 10,0га строком на 10 років. ПП "Логістик Плюс" з дати реєстрації договору оренди 23.01.2006р. і на дату проведення ревізії 01.04.2008р. не сплачено орендної плати на загальну суму 7690,84грн., а саме: за 2006р.- 20,79грн., за 2007р. - 3373,22грн., за 2008р. - 4296,82грн., які прокурор просить стягнути з відповідача.
Дослідивши в сукупності всі обставини та матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, проаналізувавши вимоги чинного законодавства, що регуюють вказані правовідносини, господарський суд дійшов висновку, що позов задоволенню не підлягає з огляду на наступне.
В ході судового розгляду, враховуючи пояснення та розрахунок орендної плати, наданий провідний контролер-ревізор КРВ в Житомирському районі, який проводив перевірку (а.с.15, 146), встановлено, що заборгованість по орендній платі за 2006 рік в сумі 20,79грн. нарахована помилково внаслідок арифметичної помилки.
Заборгованість за 2007 рік в сумі 3373,22грн. розрахована з врахуванням середньорічного індексу інфляції за 2007 рік на підставі п.10 договору оренди.
Орендна плата за 2008 рік відповідачем визначена правильно з врахуванням коефіцієнту індексації грошової оцінки землі. Однак, в зв'язку з тим, що на час ревізії в сільській раді були відсутні докази про перерахування орендної плати, борг становив 4296,82грн. На день розгляду справи вказана сума сплачена з переплатою в сумі 115,00грн.
Таким чином, із суми, заявленої до стягнення, залишився непогашеним борг в сумі 3258,22грн., що становить різницю між сумою нарахувань за 2007 рік - 3373,22грн., і сумою переплати - 115,00грн.
Справляння плати за землю здійснюється відповідно до Закону України від 03.07.92 р. №2535-XII "Про плату за землю" (у редакції Закону України від 19.09.96р. №378/96-ВР зі змінами і доповненнями (далі - Закон №2535-XII).
Відповідно до ст.2 Закону №2535-XII використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.
Статтею 14 цього Закону визначено, що платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Згідно ст.17 Закону №2535-ХІІ податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій деларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Як вбачається з наданих відповідачем податкових декларацій орендної плати за 2006-2008 роки (а.с.30-32), копій платіжних доручень про сплату орендної плати (а.с.37-67) останнім орендна плата сплачена в повному обсязі відповідно до поданих податкових декларацій.
Судом встановлено, що спір стосується нарахованої КРВ орендної плати за 2007 рік в сумі 3373,22грн., яка розрахована з врахуванням середньорічного індексу інфляції за 2007 рік на підставі п.10 договору оренди.
Як зазначалось вище, розмір орендної плати визначається залежно від грошової оцінки земель.
Згідно зі статтею 23 Закону №2535-XII грошова оцінка земельної ділянки проводиться Державним комітетом України по земельних ресурсах за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України. Грошова оцінка земельної ділянки щороку станом на 1 січня уточнюється на коефіцієнт індексації, порядок проведення якої затверджується Кабінетом Міністрів України.
Порядок проведення індексації грошової оцінки затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2000р. №783 "Про проведення індексації грошової оцінки земель" (далі - Порядок).
Відповідно до ст. 3 цієї постанови на Держкомзем України покладено обов'язки повідомляти Раду Міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київську та Севастопольську міські державні адміністрації, Республіканський комітет Автономної Республіки Крим по земельних ресурсах, обласні, Київське та Севастопольське міські управління земельних ресурсів про необхідність щороку індексувати грошову оцінку земель (як сільськогосподарського призначення, так і населених пунктів) на 1 січня відповідного року на коефіцієнт індексації, розрахований відповідно до постанови №783.
Пунктом 1 Порядку визначено, що грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення індексується станом на 1 січня поточного року на коефіцієнт, що визначається за формулою: Ki = [I -10]: 100,
де I - це середньорічний індекс інфляції року, за результатами якого проводиться індексація. Якщо значення Ki не перевищує одиниці, індексація не проводиться.
Представник КРВ в судовому засіданні пояснив, що оскільки в 2007 році коефіцієнт (Кi) був менше одиниці, то індексація не проводиться. Однак, відповідач повинен був вносити орендну плату з урахуванням індексів інфляції за 2007 рік, як це визначено пунктом 10 договору оренди, чого ним зроблено не було. Натомість, сплату відповідачем орендної плати за 2006 та 2008 рік з врахуванням коефіцієнту індексації грошової оцінки землі без застосування індексів інфляції, на думку ревізор КРВ, є правомірною.
Суд вважає, що така позиція представника КРВ не узгоджується з вимогами вказаного вище законодавства.
Індексація розміру орендної плати за землю з урахуванням коефіцієнтів інфляції передбачена статтями 15 та 21 Закону України №161-XIV "Про оренду землі" і є однією із істотних умов договору оренди.
Розмір орендної плати за землі державної та комунальної власності, за земельні частки (паї), землі сільськогосподарського призначення встановлюється в залежності від їх нормативної грошової оцінки, яка щорічно індексується відповідно до постанови КМУ №783 станом на 1 січня поточного року на коефіцієнт, що визначається в залежності від середньорічного індексу інфляції, визначеного за даними Держкомстату України.
Юридичні особи (у т.ч. СПД), повинні самостійно обчислювати суму земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності і щороку індексувати нормативну грошову оцінку земель.
Частиною 3 статті 21 Закону №161-XIV передбачено, що обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з врахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.
Пунктом 10 договору оренди від 23.01.06р., укладеного між сторонами, передбачено, що обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції. Проте, не зазначено за який період.
Тому, обчислюючи орендну плату за 2007 рік, відповідач правомірно врахував середньорічний індекс інфляції за 2006 рік, оскільки на дату подання податкової декларації індекси інфляції за 2007 рік ще не відомі.
Середньорічний індекс інфляції за 2007 рік, який застосований ревізором КРВ при розрахунку орендної плати за 2007 рік, врахований відповідачем при обчисленні розміру орендної плати за 2008 рік, що відповідає приписам зазначеного вище законодавства і умовам договору.
Оскільки відповідачем в 2006 - 2008 роках подавались податкові декларації орендної плати за земельні ділянки на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями, то, керуючись приписами ст.14 Закону №2535-ХІІ, він звільняється від обов'язку подання щомісячних декларацій. Отже, не можуть бути застосовані поточні індекси інфляції для обчислення розміру орендної плати за той рік, за який вона сплачується, як визначено в акті КРВ за 2007 рік.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 33, 43, 44, 49, 82-85 ГПК України, господарський суд , -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову відмовити.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення 10-ти денного строку з дня його підписання, оформленого відповідно до ст.84 ГПК України.
Суддя Терлецька-Байдюк Н.Я.
Дата підписання рішення : 11 листопада 2008 року.
Віддрукувати:
1 - в справу
2,3 - сторонам
4,5 - прокуратурі
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2008 |
Оприлюднено | 26.11.2008 |
Номер документу | 2366538 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Терлецька-Байдюк Н.Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні