Рішення
від 05.11.2008 по справі 01/101-38     
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

01/101-38     

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  

 РІШЕННЯ          

      

від "05" листопада 2008 р.                                                       по справі  № 01/101-38

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-монтажного підприємства "Електросервіс", м.Луцьк

до  відкритого акціонерного товариства "Луцький картонно-руберойдовий комбінат", м.Луцьк

про стягнення 143 829,02 грн.

                                                                                                              Суддя  Якушева І.О.

за участю представників:

від позивача: Кушнірук А.І. (дов. від 21.08.2008р.)

від відповідача: Пивачук Л.В. (дов. №14/03 від 4.01.2008р.)

          В судовому засіданні з 29.10.2008р. по 5.11.2008р. за клопотанням представника відповідача було оголошено перерву для укладення мирової угоди.

Суть спору: позивач в позовній заяві просив стягнути з відповідача 383 267,19 грн., з них: 278 332, 40 грн. заборгованості за виконані на підставі договору №91 від 22.09.2006р. роботи по монтажу кабельної лінії, 11721,58 грн. процентів річних за період з 1.01.2007р. по 27.08.2008р., 93204,20 грн. збитків, завданих інфляцією, за період з 9.02.2007р. по 1.08.2008р.

Заявою від 10.10.2008р. позивач позовні вимоги уточнив: просив стягнути з відповідача 132 959,46 грн., з них:

- 99855,20 грн. заборгованості за виконані на підставі договорів №119 від 11.12.2006р., №91 від 22.09.2006р., №09/10/07 від 9.10.2007р., №132 від 22.10.2007р., роботи та надані послуги;           

- 5920,44 грн. процентів річних за період з 11.03.2007р. по 27.08.2008р.;           

- 27183,82 грн. збитків, завданих інфляцією.

          28.10.2008р. позивачем подано заяву про уточнення позовних вимог, в якій позивач просить стягнути з відповідача 143 829,02 грн., з них :

- 99855,20 грн. заборгованості, в тому числі - 93672,80 грн. заборгованості за виконані на підставі договору №91 від 22.09.2006р. роботи, 3091,20 грн. заборгованості за виконані на підставі договору  №119 від 11.12.2006р. роботи,  3091,20 грн. заборгованості за виконані на підставі №09/10/07 від 9.10.2007р. роботи.

- 5412,16 грн. процентів річних за прострочення платежу за виконані на підставі договору №91 від 22.09.2006р. роботи за період з 16.03.2007р. по 27.08.2008р.;           

- 38561,66 грн. збитків, завданих інфляцією, за прострочення платежу за виконані на підставі договору №91 від 22.09.2006р. роботи за період з 16.03.2007р. по 27.08.2008р.

          Також позивач просить повернути зайво сплачене державне мито в сумі 2321,17 грн.

Відповідач на заяву позивача про уточнення позовних вимог подав відзив б/н від 22.10.2008р., в якому заборгованість на суму 93672,80 грн. за договором №91  від 22.09.2006р. визнав, у задоволенні позову про стягнення 5920,44 грн. процентів річних за період з 11.03.2007р. по 27.08.2008р.; 27183,82 грн. збитків, завданих інфляцією, просить відмовити, посилаючись на таке:

- вимоги позивача грунтуються на невиконанні умов договору № 91 від 22.09.2006 р., а саме на документах:

          - акт приймання-передачі виконаних робіт без № та без дати (за листопад 2006 року), на суму163 212,00 грн.;

           - акт приймання-передачі виконаних робіт без № та без дати (за листопад 2006 року) на суму 36 788,40 грн.;

- акт приймання-передачі виконаних робіт без № та без дати (за січень 2007 року) на суму 99361,20 грн.;

- акт приймання-передачі виконаних робіт без № та без дати (за лютий 2007 року) на суму 128050,80 грн.;

- акт приймання-передачі виконаних робіт без № та без дати (за травень 2007 року) на суму 44960,40 грн..

      Всього по актах - 472 372,80 грн..

      20.11.06р. на виконання умов договору № 91 ВАТ "Луцький КРК" авансом було перераховано кошти в сумі - 200 000 грн., на отриманий аванс позивачем було в листопаді місяці проведено робіт на суму 200 000,40 грн..

В грудні місяці 2006 року на виконання умов договору № 91 ВАТ "Луцький КРК"  авансом було перераховано кошти в сумі - 78 700,00 грн., в грудні місяці 2006 року роботи позивачем не проводились.

В січні місяці 2007 року на виконання умов договору № 91 авансом було перераховано кошти в сумі - 100 000,00 грн., на отриманий протягом грудня 2006 р. - січня 2007 р. аванс позивачем січні місяці проведено робіт на суму 99 361,20 грн..

Станом на 01.02.07 р. ВАТ "Луцький картонно - руберойдовий комбінат" мало позитивне сальдо по розрахунках з позивачем в сумі (178 700,00 - 99 361,20) = 79 338,80 грн..

Протягом місяця лютого 2007 року, позивачем виконано робіт в сумі 128 050,80 грн. з врахуванням залишку перерахованого нами авансу 79 338,80 грн., за роботи виконані в січні місяці 2007 року товариство повинно було до 14.03.07 року сплатити різницю їх вартості в сумі (128 050,80 - 79 338,80) = 48 712,00 грн..;

Тобто, заборгованість товариства за договором № 91  в сумі 48(712,00 грн. утворилась з

15.03.2007року.

Протягом місяця травня 2007 року, позивачем виконано робіт в сумі 44 960,40 грн., тобто, заборгованість товариства за договором № 91 з 15.05.2007року збільшилась на 44 960,40 грн. та загалом склала 93 672,40 коп..  Відповідно до п.п. 5.1. договору передбачено: «5.1. Термін виконання робіт: день перерахування авансу згідно п.4.1., закінчення - 60 днів з моменту перерахування авансового платежу.».

20.11.07р., на виконання умов договору було здійснення перерахування авансу по платіжних дорученнях від 20.11.06р. - 70000,00 грн., 20.11.06р. - 60000,00 грн., 20.11.06р. - 70000,00 грн., всього в сумі 200 000,00 грн..

Відповідно до умов укладеного договору з моменту перерахування авансу позивачем починається проведення робіт, термін закінчення виконання всіх робіт по договору погоджений сторонами - 60 днів, тобто до 22.01.07 року всі роботи по договору повинні бути виконані та здані Замовнику - ВАТ "Луцький картонно - руберойдовий комбінат".

Незважаючи на викладене вище, позивач проводив роботи ще у травні 2007 року, останній акт виконаних робіт за травень місяць 2007 року на суму 44 960,40 грн.. Позивач грубо порушив умови укладеного договору, а саме п. 5.1. прострочивши виконання робіт на строк понад 4 календарні місяці при чому всі роботи по договору так і не було виконано (загальна кошторисна вартість робіт по договору 568188,00 грн.).

В актах виконаних робіт (екземплярах замовника) не вказано дату їх підписання, тобто не можливо встановити фактично встановлений договором строк оплати виконаних робіт.

Умовами договору п. 4.2. замовник сплачує частину виконаних робіт по факту їх виконання на підставі оформлених актів за формою КБ-2 та довідки за формою КБ-3 протягом 10 робочих днів після підписання акта виконаних робіт з урахуванням перерахованого авансу.

При проведенні нарахування штрафних санкцій та інфляційних позивачем це положення договору не враховано.

В розрахунок також включено заборгованість за договорами №09/10/07 на суму - 3 091,20 грн. та № 132 на суму - 3 091,20 грн., які не є предметом розгляду спору, відповідно, розрахунок проведено неправильно.

Зважаючи на викладене вище, те, що неможливо встановити реальну дату підписання актів виконаних робіт та відповідно неправильно проведено розрахунок штрафних санкцій та інфляційних нарахувань.

Станом на 01.09.08р. по договору № 91 від 22.09.2006 р. існує заборгованість ВАТ "Луцький картонно - руберойдовий комбінат" перед позивачем в сумі 93 672,80 грн. Такі дії підприємства зумовлені тим, що ВАТ "Луцький картонно-руберойдовий комбінат" на даний час знаходиться у тяжкому фінансовому становищі, має значну неповернуту дебіторську заборгованість.           Товариством оплачено значну частину виконаних протягом 2006-2007 років робіт, на суму понад 550 000,00 гривень, даний факт свідчить про систематичне проведення розрахунків, а наявність заборгованості зумовлена лише важким фінансовим станом підприємства та об'єктивною економічною ситуацією.

На даний час нами здійснюються усі можливі заходи для повернення коштів за відвантажену продукцію. Проте, станом на сьогодні ВАТ "Луцький картонно-руберойдовий комбінат" ще не отримало належних до виплати коштів від дебіторів товариства, що в свою чергу також спровокувало виникнення заборгованості перед контрагентами підприємства.

Вкрай негативно на діяльності підприємства відображається нестабільна та не прогнозована ситуація, що склалася з головним кредитором товариства - Промінвестбанком, останні 5 місяців спостерігається необгрунтована відмова банку в проведенні платежів товариства, кредитною установою в порушення умов укладеного договору не проводяться навіть бюджетні платежі та виплата заробітної плати.

Ситуація ускладнюється тим, що у ВАТ "Луцький картонно-руберойдовий комбінат" існують значні кредитні зобов'язання перед філією "Відділення Промінвестбанку в м. Луцьк", які на даний час не погашені і мають строковий характер.

Арешт коштів на рахунку підприємства буде мати вкрай важкі та не прогнозовані наслідки для його економічної стабільності, призведе до зупинки виробництва, припинення постачання сировини та енергоносіїв та відповідно до відсутності засобів для погашення існуючої заборгованості.

Товариство не отримувало документів які підтверджують спробу досудового врегулювання спору.

На підставі наведеного, відповідач, посилаючись на п.6 статті 83 ГПК України, просить господарський суд, приймаючи рішення, відстрочити стягнення боргу.

          

          В судовому засіданні з 29.10.2008р. по 5.11.2008р. за клопотанням представника відповідача було оголошено перерву для укладення мирової угоди.

          Проте сторонами не було досягнуто домовленості щодо укладення мирової угоди, а тому спір вирішувався господарським судом по суті.  

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд

встановив:

11.12.2006р. між товариством з обмеженою відповідальністю виробничо--монтажним підприємством «Електросервіс» та відкритим акціонерним товариством «Луцький картонно - руберойдовий комбінат» був укладений договір N119, згідно з п.п.1, 2.1., 3 якого замовник - відкрите акціонерне товариство «Луцький картонно-руберойдовий комбінат» доручає, а підрядник - товариство з обмеженою відповідальністю виробничо - монтажне підприємство «Електросервіс» зобов'язується розробити робочий проект автоматизованої системи комерційного обліку електроенергії (АСКОЕ) ВАТ «Луцький КРК» в м. Луцьк, вул. Карбишева, 3.

Термін виконання робіт - 30 календарних днів після одержання підрядником авансу. У випадку дострокового виконання роботи підрядником сторони визначають порядок приймання та оплати виконаних робіт.

Вартість робіт за даним договором - 3091,20 грн., в т.ч. ПДВ 20% 515,20 грн. відповідно до кошторису, який є невід'ємною частиною договору.

Відповідно до п.3.1. договору замовник перераховує підряднику аванс в розмірі 50% від суми договору.

Відповідно до п.3.2. договору залишок коштів (1545,60 грн.) замовник перераховує підряднику по виставлених рахунках. Остаточний розрахунок замовник проводить на протязі 10-ти банківських днів з моменту підписання акта приймання-передачі виконаних робіт.

На виконання умов договору №119 від 11.12.2006р. позивач виконав підрядні роботи на суму 3091,20 грн. Факт виконання робіт підтверджується актом виконаних робіт на виготовлення робочого проекту автоматизованої системи комерційного обліку електроенергії (АСКОЕ), підписаного сторонами, проте відповідач не оплатив вартості виконаних робіт, заборгованість становить 3091,20 грн.

22.09.2006 року між товариством з обмеженою відповідальністю виробничо- монтажним підприємством «Електросервіс» та відкритим акціонерним товариством «Луцький картонно- руберойдовий комбінат» було укладено договір підряду №91, згідно з п.п.1, 3.1.  якого замовник - відкрите акціонерне товариство «Луцький картонно - руберойдовий комбінат» доручає, а підрядник - товариство з обмеженою відповідальністю виробничо - монтажне підприємство «Електросервіс» зобов'язується виконати відповідно до договору роботи по монтажу кабельної лінії 10 кВ та реконструції ПС - 330/110/10кВ «Луцька - Північна», ВАТ «Луцький КРК» в м. Луцьк, вул. Карбишева, 3.

          Вартість робіт – 568188 грн., в т.ч. ПДВ 20% 94648 грн., з них: монтаж КЛ 10 кВ 348658,00 грн.; монтаж лінії електрозв'язку 5623 грн., реконструкція ПС-330/110/10кВ «Луцька - Північна» 213907 грн.

          Відповідно до п.4.1. протоколу розбіжностей до договору підряду № 91 від 22 вересня 2006р. замовник перераховує підряднику аванс в розмірі 150000  грн. від загальної вартості робіт, погоджених сторонами у локальному кошторисі.

          У відповідності із п. 4.2. договору розрахунок за частину виконаних робіт проводиться замовником по факту їх виконання на підставі оформлених актів за формою №КБ-2В та довідки за формою № КБ-3 протягом 10 робочих днів після підписання акта виконаних робіт з урахуванням перерахованого авансу.

20.11.2006р. ВАТ «Луцький картонно - руберойдовий комбінат» було перераховано 200000 грн. як аванс, що підтверджується платіжними дорученнями №4458 ВК017 від 20.11.2006р.(60000,00 грн.), №4459 ВК017 від 20.112006р. (70000,00 грн.), №4460 ВК017 від 20.11.2006р.(70000,00 грн.)

На виконання умов договору підряду №91 виробничо - монтажне підприємство «Електросервіс» в листопаді 2006р. було виконано підрядних робіт на суму 163212 грн., що підтверджується довідкою про вартість виконаних робіт за листопад 2006р. (форма №КБ-3) та актом приймання виконаних робіт за листопад 2006 року (ф. №КБ-2В.), підписаними сторонами 30.11. 2006р.

На виконання умов договору підряду №91 виробничо - монтажне підприємство «Електросервіс» в листопаді 2006р. було виконано підрядних робіт на суму 36788,40 грн., що підтверджується довідкою про вартість виконаних робіт за листопад 2006р. (форми №КБ-3) та актом приймання виконаних робіт за листопад 2006 року (ф. №КБ-2В.), підписаними сторонами  30.11.2006р.

17.01.2007р. ВАТ «Луцький картонно - руберойдовий комбінат» було перераховано аванс в розмірі 100000 грн., що підтверджується платіжним дорученням N05487 від 17.01.2007р.

На виконання своїх обов'язків ТзОВ Виробничо - монтажне підприємство «Електросервіс» в січні 2007р. були виконані роботи на загальну суму 99361,20 грн. Факт виконання нами робіт та прийняття їх замовником підтверджується довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за січень 2007р. (форма №КБ-3) та актом приймання виконаних робіт за січень 2007 року (ф. №КБ-2В.), підписаними сторонами 30.01.2007р. Після проведення розрахунків залишок коштів на користь ВАТ «Луцький картонно-руберойдовий комбінат» становить 683,80 грн.

На виконання своїх обов'язків ТзОВ Виробничо - монтажне підприємство «Електросервіс» в лютому 2007р. відповідачем були виконані роботи на загальну суму 128050,80 грн., що підтверджується довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за лютий 2007р. (форма №КБ-3), актом приймання виконаних робіт за лютий 2007 року (ф. №КБ-2.), підписаними сторонами 28.02.2007р. Заборгованість за виконані в лютому 2007р. роботи становить 127412 грн.

03.12.2007р. ВАТ «Луцький картонно-руберойдовий комбінат» перераховано кошти в сумі 8700 грн. на погашення заборгованості, що підтверджується платіжним дорученням N03789 с3034 від 03.12.2007р.

20.12.2007р. ВАТ «Луцький картонно-руберойдовий комбінат» перераховано кошти в сумі 70000 грн. на погашення заборгованості, що підтверджується платіжним дорученням N04263 СЬООЗ від 20.12.2007р.

ТзОВ Виробничо - монтажне підприємство «Електросервіс» в травні 2007р. було виконано роботи на загальну суму 44960,40 грн. Факт виконання цих робіт та прийняття їх замовником підтверджується довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за травень 2007р. (форма №КБ-3) та актом приймання виконаних робіт за травень 2007 року (ф. №КБ-2В.), підписаними сторонами 31.05.2007р.

Загальний розмір заборгованості за виконані відповідачем на підставі договору №91 від 22 вересня 2006р. роботи  становить 93672,80 грн. , визнається відповідачем.

9.10.2007р. між товариством з обмеженою відповідальністю виробничо-монтажним підприємством «Електросервіс» та відкритим акціонерним товариством «Луцький картонно - руберойдовий комбінат» було укладено договір №09/10/0, згідно з п.п.1, 2.1., 3, 3.1, 3.2..замовник - відкрите акціонерне товариство «Луцький картонно - руберойдовий комбінат» доручає, а підрядник - товариство з обмеженою відповідальністю виробничо - монтажне підприємство «Електросервіс» зобов'язується розробити робочий проект автоматизованої системи обліку електроенергії (АСОЕ) ВАТ «Луцький КРК» на ЦРП-15(комірки 12,13).

Термін виконання робіт - 30 календарних днів після одержання підрядником авансу. У випадку дострокового виконання роботи підрядником сторони визначають порядок приймання та оплати виконаних робіт.

Вартість робіт складає 3091,20 грн., в т.ч. ПДВ 20% 515,20 грн. відповідно до кошторису, який є невід'ємною частиною договору.

Відповідно до п. 3.1. договору замовник перераховує підряднику аванс в розмірі 50% від суми договору.

Залишок коштів (1545,60 грн.) замовник перераховує підряднику по виставлених рахунках. Остаточний розрахунок замовник проводить на протязі 10-ти банківських днів з моменту підписання акта приймання-передачі виконаних робіт.

На виконання умов договору №09/10/07 ТзОВ виробничо - монтажне підприємство «Електросервіс» було виконано підрядні роботи на суму 3091,20 грн. Факт виконання даних робіт підтверджується актом виконаних робіт на виготовлення робочого проекту автоматизованої системи обліку електроенергії (АСОЕ) в РУ - ЮкВ ЦРП-15, підписаним сторонами. Виконані роботи за даним договором ВАТ «Луцький картонно-руберойдовий комбінат» не оплатив, заборгованість становить 3091,20 грн.

22.10.2007р. між товариством з обмеженою відповідальністю виробничо-монтажним підприємством «Електросервіс» та відкритим акціонерним товариством «Луцький картонно - руберойдовий комбінат» було укладено договір N0132, згідно з п.п.1, 2.1., 3, 3.1., 3.2. якого замовник - відкрите акціонерне товариство «Луцький картонно - руберойдовий комбінат» доручає, а підрядник - товариство з обмеженою відповідальністю виробничо - монтажне підприємство «Електросервіс» зобов'язується розробити робочий проект автоматизованої системи обліку електроенергії (АСОЕ) ВАТ «Луцький КРК» на РП «Луцьк-103»(комірки приєднання ВАТ Луцький КРК).

Термін виконання робіт - 30 календарних днів після одержання підрядником авансу. У випадку дострокового виконання робіт підрядником сторони визначають порядок приймання та оплати виконаних робіт.

Вартість робіт складає 3091,20 грн.,  в т.ч. ПДВ 20% 515,20 грн. відповідно до кошторису, який є невід'ємною частиною договору.

Замовник перераховує підряднику аванс в розмірі 50% від суми договору.

Залишок коштів (1545,60 грн.) замовник перераховує підряднику по виставлених рахунках. Остаточний розрахунок замовник проводить на протязі 10 - ти банківських днів з моменту підписання акта приймання-передачі виконаних робіт.

На виконання умов договору ТзОВ Виробничо - монтажне підприємство «Електросервіс» виконано підрядні роботи на суму 3091,20 грн., що підтверджується актом виконаних робіт на виготовлення робочого проекту автоматизованої системи обліку електроенергії (АСОЕ) в Ру - ЮкВ ПС-110/ЮкВ «Луцьк-103», підписаним сторонами. Виконані роботи за даним договором ВАТ «Луцький картонно-руберойдовий комбінат» оплачено, що підтверджується платіжним дорученням №2800 від 23.10.2007р. на 3091,20 грн.

Враховуючи наведене, залишок заборгованості відповідача за виконані позивачем на підставі договорів №119 від 11.12.2006р., №91 від 22.09.2006р., №09/10/07 від 9.10.2007р. роботи, надані послуги складає 99855,20 грн., підтверджується також актом звірки взаємних розрахунків станом на 30.09.2008р.

Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору.

Відповідно до ст.ст.526, 599 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства.

Зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Відповідно до ч.1, 2 ст. ст.837, ч.1 ст.854 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням  другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.

Якщо договором підряду не передбачена попередня оплата виконаної роботи або окремих її етапів, замовник зобов'язаний сплатити підрядникові обумовлену ціну після остаточної здачі роботи за умови, що роботу виконано належним чином і в погоджений строк або, за згодою замовника, - достроково.

Враховуючи наведене, позовна вимога про стягнення з відповідача 99855,20 грн. заборгованості обґрунтована і підлягає до задоволення.

Як передбачено ст.610 ЦК України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Відповідно до ч.2 ст.625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з врахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення та три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Згідно з останньою заявою про уточнення позовних вимог від 28.10.2008р. (а.с.123-124) позивач за прострочення платежу за виконані на підставі договору №91 від 22.09.2006р. роботи просить стягнути з відповідача:

- 5412,16 грн. процентів річних за період з 16.03.2007р. по 27.08.2008р.;           

- 38561,66 грн. збитків, завданих інфляцією, за період з 16.03.2007р. по 27.08.2008р.

          У відповідності із п. 4.2. договору №91 від 22.09.2006р. розрахунок за частину виконаних робіт проводиться замовником по факту їх виконання на підставі оформлених актів за формою №КБ-2В та довідки за формою № КБ-3 протягом 10 робочих днів після підписання акта виконаних робіт з урахуванням перерахованого авансу.

          Оглядом оригіналів актів виконаних робіт на підставі договору №91 від 22.09.2006р. встановлено, що акти підписані представниками сторін, скріплені печатками, в актах зазначено дати їх підписання. Наведеним спростовуються доводи відповідача про те, що на актах відсутні дати їх підписання.

          Дослідженням факту підписання актів виконаних робіт, документів на підтвердження оплати, розрахунку заборгованості,  а також беручи до уваги умову п. 4.2. договору №91 від 22.09.2006р., встановлено, що відповідачем допущено несвоєчасне виконання грошових зобов'язань за договором  №91 від 22.09.2006р.   

          Враховуючи допущене відповідачем несвоєчасне виконання грошових зобов'язань за договором  №91 від 22.09.2006р., беручи до уваги положення п. 4.2. договору №91 від 22.09.2006р., згідно з яким розрахунок за частину виконаних робіт проводиться замовником по факту їх виконання на підставі оформлених актів за формою №КБ-2В та довідки за формою № КБ-3 протягом 10 робочих днів після підписання акта виконаних робіт з урахуванням перерахованого авансу, позовна вимога про стягнення з відповідача збитків, завданих інфляцією, обгрунтована і підлягає до задоволення за період з 16.03.2007р. по 27.08.2008р. на суму 34612,96 грн., виходячи з поданого на вимогу господарського суду контррозрахунку відповідача (а.с. 132-134), виконаного відповідно до вимог ст.625 ЦК України, "Рекомендацій відносно порядку застосування індексів інфляції при розгляді судових справ" Верховного Суду України №62-97р від 3.04.1997р.

          Крім цього, з відповідача за прострочення виконання грошового зобов'язання за договором №91 від 22 вересня 2006р. на підставі ст.625 Цивільного кодексу України слід стягнути 5412,16 грн. процентів річних за період з 16.03.2007р. по 27.08.2008р. (розгорнутий розрахунок нарахування – а.с. 125).

          В задоволенні решти позовних вимог слід відмовити як заявлених безпідставно.

Щодо клопотання відповідача про відстрочення виконання рішення господарського суду, то підставою для відстрочки виконання рішення господарського суду можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють або роблять його неможливим у строк або встановленим господарським судом способом.

Обставини, на які посилається відповідач на підтвердження неможливості виконання рішення господарського суду, а також скрутного фінансового становища товариства не підтверджені доказами, а тому клопотання відповідача до задоволення не підлягає.

Щодо клопотання позивача про повернення зайво сплаченого державного мита в сумі 2321,17 грн. Згідно з платіжним дорученням №877 від 1.09.2008р. при подачі позову до господарського суду позивачем сплачено 3833 грн. Відповідно до п.1 ч.1 ст.8 Декрету Кабінету Міністрів України "Про державне мито" сплачене державне мито підлягає поверненню частково або повністю у випадку, зокрема, внесення мита в більшому розмірі, ніж передбачено чинним законодавством. В позовній заяві позивач просив стягнути з відповідача 383 267,19 грн. Оскільки згідно з платіжним дорученням № 877 від 1.09.2008р. було сплачено 3833 грн., то розмір сплати державного мита при зверненні з позовом відповідає п.2"а" ст.3 згаданого Декрету.

Щодо доводів позивача про те, що в подальшому позовні вимоги було зменшено, то відповідно до роз'яснення ВГСУ №02-5/78 від 4.03.1998р., якщо позивач завищив ціну позову, або в процесі розгляду спору зменшив позовні вимоги, або господарський суд відмовив у стягненні певних сум, державне мито в цій частині не повертається.

З огляду на викладене, відсутні правові підстави для задоволення клопотання та  повернення державного мита.

Відповідно до ст.49 ГПК України судові витрати слід відшкодувати позивачу пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.193 Господарського кодексу України, ст.ст. 526, 599, 610, 625, 837, 854 Цивільного кодексу України, ст.ст. 44, 49, ст.ст. 82 – 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

в и р і ш и в :

1. Позов задовольнити частково.

2. Стягнути із відкритого акціонерного товариства "Луцький картонно-руберойдовий комбінат" (м.Луцьк, Карбишева, 3, код ЄДРПОУ 00292652) на користь товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-монтажного підприємства "Електросервіс" (м.Луцьк, вул. Єршова, 11а, код ЄДРПОУ 20122892) 99855 грн. 20 коп. заборгованості, 5412 грн. 16 коп. процентів річних,  34612 грн. 96 коп. збитків, завданих інфляцією, а всього 139880 грн. 32 коп.; 1398 грн. 80 коп. витрат, пов'язаних з оплатою державного мита, 114 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

          3. В решті позовних вимог відмовити.

Суддя                                                                                                                        І.О.Якушева

Дата виготовлення повного тексту рішення: 10.11.2008р.

          Суддя                                                           

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення05.11.2008
Оприлюднено26.11.2008
Номер документу2368407
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —01/101-38     

Судовий наказ від 24.11.2008

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева І.О.

Рішення від 05.11.2008

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева І.О.

Ухвала від 22.10.2008

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева І.О.

Ухвала від 24.09.2008

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева І.О.

Ухвала від 08.09.2008

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні