cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 березня 2012 р. Справа №2а-1173/12/0170/3
(15:20) м.Сімферополь
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., при секретарі Желудковій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Приватного підприємства "МИА"
до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення
за участю представників сторін:
від позивача - ОСОБА_1, пасп.,
від відповідача - не з'явився.
Суть справи:
Приватне підприємство "МИА" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 16.01.12 р. № 0000151704.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на протиправність оскаржуваного повідомлення-рішення за підстав, викладених в позовній заяві, зокрема, посилаючись на положення ст. 176, п. 6 підрозділу 10 "Інша перехідні положення" Розділу ХХ Податкового кодексу України.
Відповідачем надано письмові заперечення проти позову за тих підстав, що позивачем порушений порядок подання податкової звітності до контролюючого органу, у зв'язку із чим згідно з вимогами п. 119.2 ст. 119 Податкового кодексу України до позивача застосовано штрафні санкції у розмірі 510,00 грн.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив відмовити в задоволенні позову.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.
Враховуючи вищезазначені обставини, з урахуванням положень ст.ст. 122, 128 КАС України, вивчивши матеріали справи, заслухавши представника позивача, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно ч. 1 ст. 2, ч. 3 ст. 6, п. 7 ч. 1 ст. 3, п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, відповідно до яких визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.
Приватне підприємство "МИА" (ЄДРПОУ 33917981) зареєстровано Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 14.11.2005 р. за адресою місцезнаходження: 95001, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Курчатова/Єфремова, буд. 22/11, про що свідчить довідка статистики, Витяг з ЄДР, наявні в матеріалах справи.
ПП "МИА" узято на облік платника податків 14.12.2005 р. за № 2667.
07.12.11 р. ПП "МИА" подано податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за 3 квартал 2011 року, про прийняття якого контролюючим органом свідчить наявна в матеріалах справи квитанція № 2
29.12.2011 р. ДПІ в м. Сімферополі АР Крим проведено камеральну перевірку неподання розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку, про що складено акт № 20552/17-4/3391.
Згідно з висновками вказаного акту перевірки № 20552/17-4/3391 в порушення пункту 49.2 ст. 49 та п.п. "в" пункту 176.1 ст. 176 Податкового кодексу України, а саме платником податку на доходи фізичних осіб не поданий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку, зокрема не наданий розрахунок за 3 квартал 2011 року при граничному терміні подання 09.11.11 р.
16.01.2012 р. ДПІ в м.Сімферополі АР Крим згідно з п.п. 54.3 ст. 54, відповідно до п. 119.2 ст. 119 Податкового кодексу України, на підставі акту перевірки № 20552/17-4 від 29.12.2011 р., за порушення п. 49.2 ст. 49, п.п. "в" п. 176.1 ст. 176 Податкового кодексу України ПП "МИА" збільшено суму грошового зобов'язання з податку на доходи найманих працівників за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 510,00 грн., про що винесено податкове повідомлення-рішення № 0000151704.
Відповідно до п.п. 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.
Відповідно до п.49.2 ст. 49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Відповідно до п.п. 162.1.3 п. 162.1 ст. 162 Податкового кодексу України платниками податку на доходи фізичних осіб є податковий агент, тобто, згідно з п.п.14.1.180 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність податковим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу.
Відповідно до пп. 70.16.1 Податкового кодексу України податкові агенти безоплатно подають органам державної податкової служби за своїм місцезнаходженням інформацію про дату прийняття на роботу або звільнення з роботи фізичних осіб протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу, а також інформацію, передбачену ст. 51 Податковим кодексом України, а також сум нарахованого та утриманого з них податку.
Відповідно до п. 51.1 ст. 51 Податкового кодексу України податковий агент зобов'язаний подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, а також сум нарахованого та утриманого з них податку органу державної податкової служби за місцем свого обліку.
Відповідно до п. 2.1 Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України 24.12.2010 N 1020, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13 січня 2011 р. за N 46/18784 (далі - Порядок № 1020), податковий розрахунок подається окремо за кожний квартал (податковий період) протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного кварталу. Окремий податковий розрахунок за календарний рік не подається.
Відповідно до абз. в) п. 176.1 ст. 176 Податкового кодексу України платники податку зобов'язані подавати податкову декларацію за встановленою формою у визначені строки у випадках, коли згідно з нормами цього розділу таке подання є обов'язковим.
Зокрема, відповідно до абз. а), абз. б) п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, зобов'язані:
а) своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок;
б) подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до органу державної податкової служби за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності з зазначених питань не допускається.
Вищевказана перевірка проведена як камеральна.
В акті перевірки від 9.12.2011р. встановлено наступне порушення: платником податку на доходи фізичних осіб не поданий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків за 3 кв. 2011р.
Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.
Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні органу державної податкової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.
Таким чином, неможливо провести камеральну перевірку податкової декларації, яку взагалі не подано.
Не подання платником податків в установлений законом строк податкової декларації або розрахунків, якщо їх подання передбачено законом є підставою для проведення документальної позапланової перевірки (підпункт 78.1.2 пункту 78.1 статті 78 ПК України).
Тобто визначення суми грошового зобов'язання з штрафних (фінансових) санкцій (штрафів), застосованих за неподання податкової декларації можливо лише за наслідками документальної перевірки, а не камеральної
Більш того, відповідно до п. 6 підрозділу 10 Розділу ХХ "Інші перехідні положення" Податкового кодексу України не застосовуються фінансові санкції до платників податку на прибуток підприємств та платників податків, що перейшли на загальну систему оподаткування, за порушення податкового законодавства за наслідками діяльності у другому - четвертому календарних кварталах 2011 року.
Вказана норма передбачає, що не застосовуються фінансові санкції стосовно двох категорій платників:
- всі платники податку на прибуток підприємств, стосовно якого з 01 квітня 2011року набрали чинності норми Податкового кодексу України, відповідно з 01 квітня 2011року мають місце особливості справляння податку на прибуток підприємств
- платники податків, що перейшли на загальну систему оподаткування, зі спрощеної системи оподаткування, тобто платники, для яких з набранням чинності Податковим кодексом України, мають місце особливості справляння всіх видів податків.
Норма п. 6 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу України не містить вказання, що фінансові санкції не застосовуються за порушення податкового законодавства, які пов'язані виключно зі сплатою податку на прибуток.
Тобто норма п. 6 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу України розповсюджується на всі порушення податкового законодавства за наслідками діяльності у другому - четвертому календарних кварталах 2011 року, в тому числі - на порушення податкового законодавства, які пов'язані зі сплатою податку на прибуток підприємств, які допущені обома вказаними категоріями платників податків.
У вказаній нормі зроблено додатковий акцент на платниках податків, що перейшли на загальну систему оподаткування, а й відповідно - звільняються від застосування фінансових санкцій за порушення податкового законодавства по всім видам податків.
Згідно з матеріалами справи позивач є платником податку на прибуток, про що свідчить зокрема, подання останнім податкової декларації з податку на прибуток підприємств за ІІ-ІІІ квартали 2011 року 17.10.11 р.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем в порядку ст. 71, 69 КАС України не доведено обґрунтованості прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення про збільшення ПП "МИА" суми грошового зобов'язання з податку на доходи найманих працівників за 3 кв. 2011 року у сумі 510,00 грн.
Позовні вимоги підлягають задоволенню.
У судовому засідання 26.03.12 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. У повному обсязі постанову складено 30.03.12 р.
Керуючись ст.ст. 94, 158, 160-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим від 16.01.2012 р. № 0000151704.
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства "МИА" (ЄДРПОУ 33917981) 32,19 грн. судового збору.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Шкляр Т.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2012 |
Оприлюднено | 03.05.2012 |
Номер документу | 23688251 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Горошко Наталія Петрівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні