ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
11.04.12 місто Севастополь Справа №2а-2704/11/2770
Окружний адміністративний суд міста Севастополя у складі:
головуючого судді - Прохорчук О.В.,
секретар судового засідання - Олійник С.О.,
за участю представників:
позивача -ОСОБА_1, довіреність № 5 від 23.08.2011,
відповідача -ОСОБА_2, довіреність № 4277 від 08.09.2011,
ОСОБА_3, довіреність № 4274 від 08.09.2011,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в місті Севастополі адміністративну справу за позовом ОСОБА_4 до Севастопольської митниці про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення форми "Р" № 12 від 11.07.2011,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_4 звернулась до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з адміністративним позовом до Севастопольської митниці про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення форми "Р" № 12 від 11.07.2011 про визначення суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість з товарів, ввезених громадянами та територію України, у розмірі 26671,63 грн., з яких: за основним платежем - 21337,30 грн., за штрафними санкціями - 5334,33 грн.
Позовні вимоги мотивовані порушенням відповідачем вимог податкового законодавства, що призвело до необґрунтованого збільшення розміру податкового зобов'язання.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 29.08.2011 відкрито провадження у справі. Іншою ухвалою суду від 29.08.2011 закінчено підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 10.11.2011 у справі призначено судову технічну експертизу, проведення якої доручено Харківському науково-дослідному інституту судових експертиз ім. засл. професора М.С. Бокаріуса, провадження у справі зупинено до одержання результатів експертизи.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 15.03.2012 провадження у справі поновлено та призначено до судового розгляду.
Представник позивача у судових засіданнях підтримав позовні вимоги, наполягав на задоволенні позову.
Представники відповідача з позовом не погодились з підстав, викладених у письмових запереченнях.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог з наступних підстав.
Судом встановлено, що ОСОБА_4 у червні-липні 2009 року здійснила ввезення на митну територію України товару «папір санітарно-гігієнічного призначення»від фірми D?s Ticaret A.S.»(Canklaya Gazi Osman Pasa B. 3/4 No: 10/5/7, Izmir/Konak. 052, Туреччина). Зазначений товар ввозився із Туреччини (місто Стамбул) до України (місто Севастополь) морським транспортом і оформлювався у митному режимі імпорт.
Робочою групою Севастопольської митниці, відповідно до вимог статей 11, 15, 41, 69 Митного кодексу України, пункту 41.1 статті 41, підпункту 54.3.6 пункту 54.3, пункту 54.4 статті 54 Податкового кодексу України, Порядку проведення митними органами невиїзних документальних перевірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 71 від 02.02.2011, на підставі наказу Севастопольської митниці від 20.05.2011 № 217 «Про проведення невиїзної документальної перевірки»у період з 23.05.2011 по 31.05.2011 проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів під час ввозу громадянкою України ОСОБА_4 на митну територію України товару «папір санітарно-гігієнічного призначення», оформленого Севастопольською митницею за вантажною митною декларацією від 23.06.2009 № 123000002/9/000402, вантажною митною декларацією від 11.07.2009 № 123000002/9/000459.
У ході перевірки встановлено наступні порушення:
1. Не підтверджено автентичність, а також встановлено недостовірність відомостей, що містяться в документах, які подавалися ОСОБА_4 під час митного оформлення товарів за вантажною митною декларацією від 23.06.2009 № 123000002/9/000402, а саме - в копії комерційного рахунку від 18.06.2009 № 20091489, а також за вантажною митною декларацією від 11.07.2009 № 123000002/9/000459, а саме - в копії комерційного рахунку від 09.07.2009 № 20091510.
2. У порушення вимог статей 81, 249, 259, 267 Митного кодексу України митна вартість товарів, що ввозилися ОСОБА_4 і були оформлені у митному відношенні за вантажними митними деклараціями від 23.06.2009 № 123000002/9/000402, від 11.07.2009 № 123000002/9/000459, була визначена невірно і зменшена на 106686,50 грн.
3. На підставі підпункту 54.3.6 пункту 54.3, пункту 54.4 статті 54 Податкового кодексу України, встановлено, що податкове зобов'язання ОСОБА_4 з податку на додану вартість, яке виникло внаслідок невірного визначення митної вартості імпортованих товарів при їх митному оформленні, сплачено не в повному обсязі. Сума зменшення податкового зобов'язання становить 21337,30 грн.
За результатами перевірки Севастопольською митницею складений акт невиїзної документальної перевірки № 0008/1/123000000/НОМЕР_1 від 06.07.2011.
Пунктом 1 Порядку проведення митними органами невиїзних документальних перевірок, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів № 71 від 02.02.2011 встановлено, що цей Порядок визначає основні вимоги щодо проведення митними органами невиїзних документальних перевірок (далі - перевірка), предметом яких є дані про своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено законом на митні органи.
У відповідності до пунктів 3, 4 Порядку проведення митними органами невиїзних документальних перевірок, перевірка проводиться у разі: виявлення ознак, що свідчать про можливе порушення податкового законодавства за результатами аналізу електронних копій митних декларацій, інформації, що стосується товарів, митне оформлення яких завершено, отриманої від суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності та виробників таких товарів, з Інтернету, наукової літератури, висновків акредитованих відповідно до законодавства експертів тощо; надходження від уповноважених органів іноземних держав документально підтвердженої інформації про непідтвердження автентичності поданих митному органові документів щодо товарів, митне оформлення яких завершено, недостовірність відомостей, що в них містяться, а також запитів стосовно надання інформації про зовнішньоекономічні операції, які здійснювалися за участю суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності - резидентів України.
Перевірка проводиться на підставі письмового розпорядження керівника митного органу або особи, яка його заміщує.
Перевірка проводиться посадовими особами митного органу в приміщенні такого органу за умови надіслання платникові податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особистого вручення йому чи його уповноваженому представникові під розписку письмового повідомлення про дату початку та місце проведення перевірки.
Присутність платника податків під час проведення перевірки необов'язкова.
Абзацом 1 пункту 9 Порядку проведення митними органами невиїзних документальних перевірок, за результатами перевірки складається відповідний акт у двох примірниках, що підписується посадовими особами митного органу, які її проводили, та платником податків.
З матеріалів справи вбачається, що про проведення перевірки Севастопольською митницею ОСОБА_4 повідомлено листом № 02/14-2419 від 20.05.2011, який надіслано рекомендованою кореспонденцією з повідомленням про вручення на адресу позивачки (а.с.77). Вказаний лист повернувся до Севастопольської митниці з відміткою пошти «за закінченням терміну зберігання»(а.с.78).
01.06.2011 за вих. № 02/14-2615 на адресу позивачки для ознайомлення та підписання направлено два примірника акту невиїзної документальної перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів під час ввозу громадянкою України ОСОБА_4 на митну територію України товару «папір санітарно-гігієнічного призначення», оформленого Севастопольською митницею за вантажною митною декларацією від 23.06.2009 № 123000002/9/000402, вантажною митною декларацією від 11.07.2009 № 123000002/9/000459 (а.с.79), який також повернувся з адреси позивачки до митниці з відміткою пошти «за закінченням терміну зберігання»(а.с.80, 81).
06.07.2011 Севастопольською митницею складено акт № 8 про відмову від підписання акту невиїзної документальної перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів під час ввозу громадянкою України ОСОБА_4 на митну територію України товару «папір санітарно-гігієнічного призначення», оформленого Севастопольською митницею за вантажною митною декларацією від 23.06.2009 № 123000002/9/000402, вантажною митною декларацією від 11.07.2009 № 123000002/9/000459 (а.с.89).
Акт невиїзної документальної перевірки № 0008/1/123000000/НОМЕР_1 від 06.07.2011 та акт про відмову від підписання акту про проведення невиїзної документальної перевірки № 8 від 06.07.2011, листом Севастопольської митниці № 02/14-3201 надіслано на адресу позивачки (а.с.90), які також повернулись з адреси позивачки до митниці з відміткою пошти «за закінченням терміну зберігання»(а.с.91, 92).
Відповідно до підпункту 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов'язань, визначених платником податків у митних деклараціях.
11.07.2011 Севастопольською митницею на підставі підпункту 54.3.6 пункту 54.3 статті 54, пункту 123.1 статті 123 Податкового кодексу України прийнято податкове повідомлення форми «Р»№ 12, яким визначено суму податкового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій) за платежами - податок на додану вартість з товарів, увезених на територію України громадянами (код «128»згідно з Класифікатором видів податків, зборів, обов'язкових платежів та інших бюджетних надходжень, затвердженим наказом Державної митної служби України від 07.12.2005 № 1201, код «14010300»згідно з кодами бюджетної класифікації) на загальну суму 26671,63 грн., з яких 21337,30 грн. -за основним платежем, 5334,33 грн. -за штрафними санкціями.
Відповідно до пункту 1.11 статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-III від 21.12.2000 (який був чинним на час здійснення порушення) податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу).
Митна декларація - письмова заява встановленої форми, яка подається митному органу і містить відомості щодо товарів і транспортних засобів, які переміщуються через митний кордон України, необхідні для їх митного оформлення або переоформлення. Митне оформлення - виконання митним органом дій (процедур), які пов'язані із закріпленням результатів митного контролю товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, і мають юридичне значення для подальшого використання цих товарів і транспортних засобів ( пункт 12, 14 статті 1 Митного кодексу України № 92-IV від 11.07.2002).
Згідно з положеннями статті 42 Митного кодексу України під час проведення митного контролю митні органи самостійно визначають форму та обсяг контролю, достатні для забезпечення додержання законодавства України з питань митної справи та міжнародних договорів України, укладених в установленому законом порядку, контроль за дотриманням яких покладено на митні органи.
Частиною 1 статті 81 вказаного Кодексу визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари і транспортні засоби, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до статті 81 Митного кодексу України декларант виконує всі обов'язки і несе у повному обсязі відповідальність, передбачену цим Кодексом, незалежно від того, чи він є власником товарів і транспортних засобів, які переміщуються через митний кордон України, митним брокером чи іншою уповноваженою особою.
Декларант зобов'язаний: здійснити декларування товарів і транспортних засобів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу митного органу пред'явити товари і транспортні засоби для митного контролю і митного оформлення; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних процедур; сплатити податки і збори.
Постановою Кабінету Міністрів України № 574 від 09.06.1997 затверджено Положення про вантажну митну декларацію.
Відповідно до пункту 5 Положення про вантажну митну декларацію, достовірність зазначених декларантом відомостей у ВМД, яка заповнена згідно з діючими правилами та засвідчена ним у встановленому порядку, закріплюється одним з видів митного забезпечення (штамп "Під митним контролем") на всіх аркушах ВМД та реєстраційним номером, а також реєстрацією ВМД у журналі обліку вантажних митних декларацій. Після завершення цієї процедури декларант несе юридичну відповідальність за відомості, зазначені у ВМД. Відповідальність за неточні відомості у ВМД установлюється законодавством.
Статтею 249 Митного кодексу України передбачено, що митна вартість товарів, які переміщуються громадянами через митний кордон України, для цілей нарахування податків і зборів визначається на підставі заяви власника цих товарів чи уповноваженої ним особи за умови надання підтверджувальних документів (товарних чеків, ярликів тощо), які можна ідентифікувати з наявними товарами. При визначенні митної вартості товарів, які переміщуються у несупроводжуваному багажі та вантажному відправленні, крім вартості самих товарів враховується вартість їх страхування та перевезення (фрахту) до моменту перетинання ними митного кордону України.
За відсутності таких підтверджень або у разі наявності обґрунтованих сумнівів щодо достовірності відомостей стосовно заявленої вартості митні органи визначають митну вартість самостійно, на підставі ціни на ідентичні або подібні (аналогічні) товари та відповідно до вимог цього Кодексу.
Згідно зі статтею 259 Митного кодексу України митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є їх ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, обчислена відповідно до положень цього Кодексу.
Відповідно до частини 1 та пункту 5 частини 2 статті 267 Митного кодексу України митною вартістю за ціною договору щодо товарів, які імпортуються, є вартість операції, тобто ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну, скоригована в разі потреби відповідно до частини другої цієї статті. Ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті, - це загальна сума всіх платежів, які були здійснені або які повинні бути здійснені покупцем оцінюваних товарів на користь продавця та/або на користь продавця через третіх осіб, та/або на пов'язаних з продавцем осіб. Такі платежі можуть бути здійснені прямо або опосередковано шляхом переказу грошей, акредитиву, інкасування або за допомогою інших розрахунків (вексель, передача цінних документів тощо). Термін "ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті" стосується тільки ціни оцінюваних товарів. Дивіденди або інші платежі покупця на користь продавця, не пов'язані з оцінюваними товарами, не є частиною митної вартості. Додавання до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті, згідно з цією статтею робляться лише на основі об'єктивних даних, що підтверджуються документально та піддаються обчисленню.
При визначенні митної вартості до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари, додаються подальші витрати, якщо вони не включалися до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті, зокрема витрати на транспортування оцінюваних товарів до аеропорту, порту або іншого місця ввезення на митну територію України.
У зв'язку з сумнівами щодо достовірності документів, які були надані ОСОБА_4 до митного оформлення при декларуванні товару «папір санітарно-гігієнічного призначення для виробництва туалетного паперу: одношаровий з целюлозного волокна у рулонах діаметром 1,05 м -1,20 м; вага 1 рулону 74-105 кг, завширшки 23,50 см з масою 1 кв.м кожного шару 18г», Севастопольською митницею було направлено запит від 17.03.2010 № 18/11-0209-ЕП до Департаменту організації боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Держмитслужби України з метою проведення перевірки наданих до митного оформлення документів на автентичність.
Через Департамент організації боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Держмитслужби України Севастопольською митницею листом № 20/07748 від 25.11.2010 було отримано від митних органів Туреччини документально підтверджені відомості щодо вартісних та кількісних характеристик товару «папір санітарно-гігієнічного призначення», ввезеного громадянкою ОСОБА_4 (код ДРФО НОМЕР_1) на митну територію України від фірми D?s Ticaret A.S.»(Canklaya Gazi Osman Pasa B. 3/4 No: 10/5/7, Izmir/Konak. 052, Туреччина) на т/х «Герої Севастополя»в рейсі № 416 (17.06.2009-22.06.2009) та т/х «Севастополь-1»в рейсі № 10/2009 (з 05.07.2009 по 11.07.2009), та оформленого Севастопольською митницею за вантажними митними деклараціями від 23.06.2009 № 123000002/9/000402, від 11.07.2009 № 123000002/9/000459.
Як вбачається з акту невиїзної документальної перевірки № 0008/1/123000000/НОМЕР_1 від 06.07.2011, для митного оформлення паперу санітарно-гігієнічного призначення, що надійшов на т/х «Герої Севастополя»(прапор -Україна) за коносаментом від 20.06.2009 № 25 було надано комерційний інвойс від 18.06.2009 № 20091489, який надруковано англійською мовою. У вказаному інвойсі зазначено країну походження товару -Туреччина.
Експортний рахунок-фактура від 18.06.2009 І № 238611, що надавався до митних органів Туреччини, має інший номер та відрізняється формою фірмового бланку. Цей рахунок надруковано турецькою мовою, відомості щодо країни походження товарів у ньому відсутні.
Крім того, у рахунках відрізняються відомості щодо фактурної вартості товару і умов поставки.
У копії рахунку від 18.06.2009 № 20091489, що подавалась позивачкою в комплекті документів при митному оформлені товарів за вантажною митною декларацією від 23.06.2009 № 123000002/9/000402 вказано: умови поставки Zeyport, Istanbul»; кількість місць, шт. «240»; вага нетто, кг. «23389»; вага брутто, кг. «не зазначено»; ціна, дол. США за 1 тону «740»; загальна сума за рахунком, дол. США «17307,86».
У копії рахунку від 18.06.2009 І № 238611, що була отримана від митних органів Туреччини вказано: умови поставки Zeytinburnu-Istanbul»; кількість місць, шт. «240»; вага нетто, кг. «23389»; вага брутто, кг. «23389»; ціна, дол. США за 1 тону «1040»; загальна сума за рахунком, дол. США «24324,56».
Митними органами Туреччини було надіслано копію експортної митної декларації від 18.06.2009 № 09340800ЕХ009043, за якою було оформлено експорт даного товару. Відомості щодо отримувача, вартості та ваги товарів у цій декларації відповідають відомостям, які зазначено в експортному рахунку-фактурі від 18.06.2009 І № 238611, а саме:
- графа 8 «Одержувач»: ОСОБА_4, АДРЕСА_1;
- графа 20 «Умови поставки»: FOB Istanbul;
- графа 22 «Валюта та загальна фактура вартість товару»: USD 24324,56;
- графи 35 «Вага брутто товару», 38 «Вага нетто товару»: 23389,00.
Таким чином, не підтверджено автентичність, а також встановлено недостовірність відомостей, що містяться в документах, які подавалися ОСОБА_4 під час митного оформлення товарів за вантажною митною декларацією від 23.06.2009 № 123000002/9/000402, а саме - в копії комерційного рахунку від 18.06.2009 № 20091489, на підставі даних якого визначалася фактурна та митна вартість товару за даною вантажною митною декларацією.
Для митного оформлення паперу санітарно-гігієнічного призначення, що надійшов на т/х «Севастополь-1»(прапор -Україна) за коносаментом від 09.07.2009 № 2 було надано комерційний інвойс від 09.07.2009 № 20091510, який надруковано англійською мовою. У вказаному інвойсі зазначено країну походження товару -Туреччина.
Експортний рахунок-фактура від 09.07.2009 І № 238624, що надавався до митних органів Туреччини, має інший номер та відрізняється формою фірмового бланку. Цей рахунок надруковано турецькою мовою, відомості щодо країни походження товарів у ньому відсутні.
Крім того, у рахунках відрізняються відомості щодо фактурної вартості товару і умов поставки.
У копії рахунку від 09.07.2009 № 20091510, що подавалася в комплекті документів при митному оформлені товарів за вантажною митною декларацією від 11.07.2009 № 123000002/9/000459 вказано: умови поставки Karakoy, Istanbul»; кількість місць, шт. «240»; вага нетто, кг. «23283»; вага брутто, кг. «не зазначено»; ціна, дол. США за 1 тону «740»; загальна сума за рахунком, дол. США «17229,42».
У копії рахунку від 09.07.2009 І № 238624, що була отримана від митних органів Туреччини вказано: умови поставки Karakoy-Istanbul»; кількість місць, шт. «240»; вага нетто, кг. «23283»; вага брутто, кг. «23283»; ціна, дол. США за 1 тону «1040»; загальна сума за рахунком, дол. США «24214,32».
Митними органами Туреччини було надіслано копію експортної митної декларації від 09.07.2009 № 09340800ЕХ010382, за якою було оформлено експорт даного товару. Відомості щодо отримувача, вартості та ваги товарів, у цій декларації відповідають відомостям, які зазначено в експортному рахунку-фактурі від 09.07.2009 І № 238624, а саме:
- графа 8 «Одержувач»: ОСОБА_4, АДРЕСА_1;
- графа 20 «Умови поставки»: FOB Istanbul;
- графа 22 «Валюта та загальна фактура вартість товару»: USD 24214,32;
- графи 35 «Вага брутто товару», 38 «Вага нетто товару»: 23283,00.
Таким чином, не підтверджено автентичність, а також встановлено недостовірність відомостей, що містяться в документах, які подавалися ОСОБА_4 під час митного оформлення товарів за вантажною митною декларацією від 11.07.2009 № 123000002/9/000459, а саме в копії комерційного рахунку від 09.07.2009 № 20091510, підставі даних якого визначалася фактурна та митна вартість товару за даною вантажною митною декларацією.
Під час митного оформлення товарів за вантажними митними деклараціями від 23.06.2009 № 123000002/9/000402, від 11.07.2009 № 123000002/9/000459 на підтвердження кількості та вартості ввезеного товару були подані засвідчені брокером Севастопольської Торгівельно-промислової палати Гріньовим Д.О. копії рахунків від 18.06.2009 № 20091489, від 09.07.2009 № 20091510.
У відповідності до товаросупровідних документів, що подавались під час митного оформлення ввезення товару «папір санітарно-гігієнічного призначення» за вантажними митними деклараціями від 23.06.2009 № 123000002/9/000402, від 11.07.2009 № 123000002/9/000459, а саме інвойсів від 18.06.2009 № 20091489, від 09.07.2009 № 20091510, товар поставлявся на умовах FCA Istanbul (Інкотермс -2000).
Згідно з довідкою капітана т/х «Герої Севастополя»Семерліна А. від 22.06.2009, вартість перевезення однієї тони вантажу на т/х «Герої Севастополя»в рейсі № 416 (з 17.06.2009 по 22.06.2009) становить 45 дол. США.
Згідно з довідкою капітана т/х «Севастополь-1»Тинініки В.Г. від 11.07.2009, вартість перевезення однієї тони вантажу на т/х «Севастополь-1»в рейсі № 10/2009 (з 06.07.2009 по 11.07.2009) становить 45 дол. США.
В обох випадках митна вартість товарів визначалася за першим методом, тобто за ціною договору щодо товарів, які імпортуються (вартість операції).
Митна вартість товарів, що декларувалися за вантажною митною декларацією від 23.06.2009 № 123000002/9/000402, була визначена наступним чином.
Фактурна вартість товару складає 17307,86 дол. США (740 дол. США за 1 тону нетто х 23,389 тон), або 131830,51 грн. (гр. 22, 42 вантажної митної декларації) за офіційним курсом гривні до долара США на дату подання вантажної митної декларації до митного оформлення.
Вартість перевезення вантажу на т/х «Герої Севастополя»становить 1052,51 дол. США. (45 дол. США за 1 тону брутто х 23,389 тон), або 8016,76 грн. за офіційним курсом гривні до долара США на дату подання вантажної митної декларації до митного оформлення.
Митна вартість імпортованих товарів дорівнює 18360,37 доларів США, або 139847,27 грн. (гр. 12, 45 вантажної митної декларації) за офіційним курсом гривні до долара США на дату подання вантажної митної декларації до митного оформлення.
Аналогічно, митна вартість товарів, що декларувалися за вантажною митною декларацією від 11.07.2009 № 123000002/9/000459, була визначена наступним чином.
Фактурна вартість товару складає 17229,42 дол. США (740 дол. США за 1 тону нетто х 23,283 тон), або 131329,53 грн. (гр. 22, 42 вантажної митної декларації) за офіційним курсом гривні до долара США на дату подання вантажної митної декларації до митного оформлення.
Вартість перевезення вантажу на т/х «Севастополь-1»становить 1047,74 дол. США. (45 дол. США за 1 тону брутто х 23,283 тон), або 7986,29 грн. за офіційним курсом гривні до долара США на дату подання вантажної митної декларації до митного оформлення.
Митна вартість імпортованих товарів дорівнює 18277,16 доларів США, або 139315,82 грн. (гр. 12, 45 вантажної митної декларації) за офіційним курсом гривні до долара США на дату подання вантажної митної декларації до митного оформлення.
Враховуючи встановлені перевіркою обставини, а саме: інформацію та копії документів, які отримано від митної адміністрації Республіки Туреччина, відомості щодо вартості перевезення вантажів на т/х «Герої Севастополя»в рейсі № 416 (з 17.06.2009 по 22.06.2009), митна вартість товарів, що були оформлені за вантажною митною декларацією від 23.06.2009 № 123000002/9/000402 визначена наступним чином.
Фактурна вартість товару складає 24324,56 дол. США (1 040,00 дол. США за 1 тону нетто х 23,389 тон), або 185275,31 грн. за офіційним курсом гривні до долара США на дату подання вантажної митної декларації до митного оформлення.
Вартість перевезення вантажу на т/х «Герої Севастополя»становить 1 052,51 дол. США. (45 дол. США за 1 тону брутто х 23,389 тон), або 8016,76 грн. за офіційним курсом гривні до долара США на дату подання вантажної митної декларації до митного оформлення.
Митна вартість імпортованих товарів дорівнює 25377,07 доларів США. З урахуванням курсу долара США на дату митного оформлення, який становив 7,6168 грн. за 1 долар США, встановлена перевіркою митна вартість товарів складає 193292,07 грн.
Згідно з інформацією та копіями документів, які отримано від митної адміністрації Республіки Туреччина, відомостей щодо вартості перевезення вантажів на т/х «Севастополь-1 »в рейсі № 10/2009 (з 06.07.2009 по 11.07.2009), митна вартість товарів, що були оформлені за вантажною митною декларацією від 11.07.2009 № 123000002/9/000459 повинна бути визначена наступним чином:
Фактурна вартість товару складає 24214,32 дол. США (1040,00 дол. США за 1 тону нетто х 23,283 тон) або 184571,23 грн. за офіційним курсом гривні до долара США на дату подання вантажної митної декларації до митного оформлення.
Вартість перевезення вантажу на т/х «Севастополь-1 »становить 1047,74 дол. США. (45 дол. США за 1 тону брутто х 23,283 тон), або 7986,29 грн. за офіційним курсом гривні до долара США на дату подання вантажної митної декларації до митного оформлення.
Митна вартість імпортованих товарів дорівнює 25262,06 доларів США. З урахуванням курсу долара США на дату митного оформлення, який становив 7,6224 грн. за 1 долар США, встановлена перевіркою митна вартість товарів складає 192557,52 грн.
Таким чином, у порушення вимог статей 81, 249, 259, 267 Митного кодексу України, митна вартість товарів, що ввозилися громадянкою України ОСОБА_4 і були оформлені у митному відношенні за вантажними митними деклараціями від 23.06.2009 № 123000002/9/000402, від 11.07.2009 № 123000002/9/000459, була визначена невірно і зменшена на 106686,50 грн.
Перевіркою своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів установлено.
Згідно з даними, які вказано у графах 47, В, С вантажної митної декларації від 23.06.2009 № 123000002/9/000402, під час митного оформлення товарів ввізне мито було нараховане за ставкою 0 %, податок на додану вартість сплачений до Державного бюджету України в сумі 27969,45 грн.
З урахуванням вимог підпункту 54.3.6 пункту 54.3, пункту 54.4 статті 54 Податкового кодексу України, враховуючи встановлення під час перевірки митної вартості товарів в сумі 193292,07 грн., сума митних та інших обов'язкових платежів, що належать до сплати за вантажною митною декларацією від 23.06.2009 № 123000002/9/000402, складає 38658,41 грн., у тому числі: ввізне мито 0,00 грн. (за ставкою 0 %), податок на додану вартість 38658,41 грн. (за ставкою 20 % від бази оподаткування 193 292,07 грн.).
Сума зменшення податкового зобов'язання становить 10688,96 грн., у тому числі за ввізним митом (вид 120) 0,00 грн., за податком на додану вартість (вид 128) 10688,96 грн.
Згідно з даними, які вказано у графах 47, В, С вантажної митної декларації від 11.07.2009 123000002/9/000459, під час митного оформлення товарів ввізне мито було враховане за ставкою 0 %, податок на додану вартість був сплачений до Державного бюджету України в сумі 27863,16 грн. (за ставкою 20 % від бази оподаткування 139315,82 грн.).
З урахуванням 54.3.6 пункту 54.3, пункту 54.4 статті 54 Податкового кодексу України, враховуючи встановлення під час перевірки митної вартості товарів в сумі 192557,53 грн., сума митних та інших обов'язкових платежів, що належать до сплати за вантажною митною декларацією від 11.07.2009 № 123000002/9/000459, складає 38511,51 грн., у тому числі: ввізне мито 0,00 грн. (за ставкою 0 %), податок на додану вартість 38511,51 грн. (за ставкою 20 % від бази оподаткування 192557,53 грн.).
Сума зменшення податкового зобов'язання становить 10648,34 грн., у тому числі за ввізним митом (вид 120) 0,00 грн., за податком на додану вартість (вид 128) 10648,34 грн.
Таким чином, податкове зобов'язання громадянки України ОСОБА_4 з податку на додану вартість, яке виникло внаслідок невірного визначення митної вартості імпортованих товарів при їх митному оформленні, сплачено не в повному обсязі. Сума зменшення податкового зобов'язання становить 21337,30 грн.
Згідно з матеріалами справи позивачка сплатила представнику відділу експортних продажів (Ізмір, Туреччина): за квитанцією № 3498 від 25.07.2009 17307,86 доларів США, за квитанцією № 3867 від 23.08.2009 17229,42 долара США (а.с.107, 108, 119, 120).
Допитана в якості свідка ОСОБА_4 пояснила, що вказані суми були сплачені нею представнику фірми D?s Ticaret A.S.»у Севастополі за отриманий нею товар «папір санітарно-гігієнічного призначення»за ціною, вказаною у вантажних митних деклараціях.
Допитана в якості свідка знайома позивачки ОСОБА_9 підтвердила факт передачі ОСОБА_4 двічі (у липні та серпні 2009 року) близько 17 тисяч доларів США чоловіку турецької національності, що відбувалось у її присутності.
Але, суд критично ставиться до вказаних квитанцій та пояснень свідків, оскільки у квитанціях не міститься будь-яких даних щодо того, за що саме позивачкою сплачені зазначені у них суми та чи є ці суми повною оплатою отриманого товару.
24.02.2012 судовим експертом Харківського науково-дослідного інституту судових експертиз ім. засл. професора М.С. Бокаріуса, на виконання ухвали Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 10.11.2011 про призначення судово-технічної експертизи документів, проведена судово-технічна експертиза документів, за результатами якої зроблений висновок № 12072 від 24.02.2012, а саме:
1.Відтиски овальної печатки фірми D?s Ticaret A.S.»в представлених квитанціях №3498 від 25.07.2009 і № 3867 від 23.08.2009 нанесено рельєфним кліше, виготовленим з дотриманням технології виробництва кліше печаток і штампів, яка застосовується на спеціальних штемпельно-граверних підприємствах.
Зображення відтисків овальних печаток фірми D?s Ticaret A.S.»в наданих на дослідження копіях інвойсів № 20091489 від 18.06.2009 і № 20091510 від 09.07.2009 виконані електрофотографічним способом за допомогою цифрового копіювально-розмножувального апарату (апаратів). Встановити яким способом були нанесені відтиски овальної печатки фірми D?s Ticaret A.S.»у оригіналах інвойсів № 20091489 від 18.06.2009 і № 20091510 від 09.07.2009 не представляється можливим;
2. Бланки наданих на дослідження квитанцій № 3498 від 25.07.2009 і № 3867 від 23.08.2009 виготовлені плоским способом друку за допомогою поліграфічного обладнання - офсетної друкарської машини.
Копії інвойсів № 20091489 від 18.06.2009 і № 20091510 від 09.07.2009 разом з штрихами бланків виконані електрофотографічним способом за допомогою цифрового копіювально-розмножувального апарату (апаратів). Встановити яким способом були виготовлені бланки інвойсів № 20091489 від 18.06.2009 і № 20091510 від 09.07.2009 не представляється можливим;
3. Відтиски овальної печатки в наданих квитанціях № 3498 від 25.07.2009 і № 3867 від 23.08.2009 нанесено одним кліше печатки фірми D?s Ticaret A.S.», а у інвойсах № 20091489 від 18.06.2009 та № 20091510 від 09.07.2009, з яких були зроблені надані на дослідження копії, іншим, подібним за змістом та формою, кліше печатки фірми D?s Ticaret A.S.»;
4. В довіреностях № 00036 та № 00036/05330, з яких були зроблені: надані на дослідження копії, відтиски овальних печаток фірми D??s Ticaret A.S.»не ідентичні (відрізняються по загальним ознаками) відтискам овальних печаток фірми D?s Ticaret A.S.» в наданих квитанціях № 3498 від 25.07.2009 і № 3867 від 23.08.2009 і в інвойсах №20091489 18.06.2009 та №20091510 від 09.07.2009, з яких були зроблені надані дослідження копії.
Серед іншого, представниками відповідача в якості додаткових докази надано суду відповідь фірми D?s Ticaret A.S.»з доданими документами до неї на запит Севастопольської митниці, якою турецька сторона підтверджує, що інвойси від 18.06.2009 № 20091489, від 09.07.2009 № 20091510 та квитанції від 25.07.2009 № 3498, від 23.08.2009 № 3867 є підробними. Платежі по обох продажах були здійснені покупцем безпосередньо виробнику -компанії Kagit ve Seluloz A.S», а отримані кошти було переведено на адресу компанії D?s Ticaret A.S.»компанією g Kagit ve Seluloz A.S». Таким чином, ОСОБА_4 не могла отримати квитанцію безпосередньо від компанії «Yasar D?s Ticaret A.S.».
Судом не приймаються заперечення представника позивачки щодо повноважень особи, що зробила переклад вказаної відповіді (переклад зроблено начальником сектору Севастопольської митниці) оскільки згідно зі статтею 370 Митного кодексу України перекладачем може бути особа, що володіє мовою, знання якої необхідне для здійснення перекладу під час провадження у справі про порушення митних правил. Перекладач зобов'язаний точно і у повному обсязі здійснювати доручений йому переклад, у необхідних випадках брати участь у проведенні процесуальних дій у справі про порушення митних правил. Як перекладач може виступати посадова особа митного органу.
Статтею 69 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Згідно зі статтею 70 цього Кодексу належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Відповідно до частин 1, 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
У ході судового розгляду доводи представника позивача щодо протиправності оскарженого податкового повідомлення Севастопольської митниці не знайшли свого підтвердження та спростовані фактичними обставинами та доказами, наявними у матеріалах справи.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що оскаржуване податкове повідомлення прийнято відповідачем у відповідності до норм діючого законодавства, а тому скасуванню не підлягає.
Враховуючи викладене, позов задоволенню не підлягає.
Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити.
Постанова може бути оскаржена у строки і порядку, встановлені частинами першою, другою статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Суддя О.В. Прохорчук
Постанову складено та підписано в порядку частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України 17 квітня 2012 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2012 |
Оприлюднено | 07.05.2012 |
Номер документу | 23737535 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кобаль Михайло Іванович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Прохорчук О.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Прохорчук О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні