Ухвала
від 03.04.2012 по справі 2а-1670/9502/11
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 квітня 2012 р.Справа № 2а-1670/9502/11 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Любчич Л.В.

Суддів: Сіренко О.І. , Спаскіна О.А.

за участю секретаря судового засідання Зливко І.М.

представника позивача - Пусана Є.В.

представника відповідача - Чирви Є.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Укркомцентр" на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 07.12.2011р. по справі № 2а-1670/9502/11

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Укркомцентр"

до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Полтавської області Державної податкового служби

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИЛА:

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 7 грудня 2011 року в задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Укркомцентр" (далі -ТОВ "НВП "Укркомцентр") до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції у Полтавській області (далі -Кременчуцька ОДПІ) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення було відмовлено.

Не погодившись зданою постановою суду, ТОВ "НВП "Укркомцентр" подано апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просило скасувати оскаржувану постанову та ухвалити нову, якою позовні вимоги задовольнити, а саме: визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Кременчуцької ОДПІ №0007021503/0/2404 від 26.07.2010 року, яким ТОВ "НВП "Укркомцентр" визначено податкове зобов'язання з орендної плати за землю в розмірі 47 458,76 грн., в т.ч. за основним патежем -32 985,75 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями -14 473,01 грн.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги позивач зазначив, що між позивачем та Кременчуцькою міською радою було укладено договори оренди земельних ділянок, умови яких виконувались належним чином та своєчасно проводилась плата за оренду землі відповідно до їх умов. Посиланняж відповідача на порушення позивачем вимог ст. 21 Закону України "Про оренду землі" із змінами внесеними Законом України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 03.06.2008 року №309-VІ є помилковими, оскільки після укладення договору оренди землі повинні діяти саме умови договору оренди.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши доводи апеляційної скарги, правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, дослідивши письмові докази по справі, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що податковий орган дійшов до правомірного висновку про факт заниження позивачем розміру орендної плати за період з січня 2009 року по травень 2010 року у загальному розмірі 32985,75 грн. оскільки позивачем у податкових деклараціях з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, які були подані до Кременчуцької ОДПІ, самостійно, в порушення вимог діючого законодавства, нараховано орендну плату згідно з договором оренди земельної ділянки, виходячи із розміру орендної плати в розмірі меншому ніж встановленої законодавством.

Колегія суддів погоджується з даним висновком суду виходячи з наступного.

Згідно з положеннями ч. 1 ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд апеляційної інстанції переглядає судове рішення в межах апеляційної скарги.

Як вбачається з матеріалів справи, між ТОВ "НВП "Укркомцентр"та Кременчуцькою міською радою Полтавської області було укладено договори оренди земельних ділянок:

- від 25.03.2006 року № 040654800192, земельна ділянка площею 16 023 кв.м., кадастровий № 5310436500:12:003:0085, розташована за адресою: м. Кременчук, вул. Макаренка, 38-6, для експлуатації та обслуговування бази для складування будівельних матеріалів, нормативна грошова оцінка в 2006 році становила 1 053 512,25 грн., строк дії договору до 01.02.2014 року, розмір орендної плати складає 2 % від грошової оцінки землі щорічно (копія в матеріалах справи);

- від 31.08.2007 року № 040754800204, земельна ділянка площею 860 кв.м., кадастровий № 5310436500:08:003:0685, розташована в районі будинку № 46 по вулиці Першотравневій в м. Кременчуці, для будівництва торгово-побутового центру, нормативна грошова оцінка в 2007 році становила 57 112,60 грн., строк дії договору один рік, розмір орендної плати складає 1 % від грошової оцінки землі щорічно (копія в матеріалах справи);

- від 18.04.2007 року № 040754800261, земельна ділянка площею 4 439 кв.м., кадастровий № 5310436500:12:002:0140, розташована за адресою: м. Кременчук, вул. Макаренка, 5, для закінчення реконструкції, експлуатації та обслуговування підприємства по виробництву нетканого полотна, нормативна грошова оцінка в 2007 році становила 364575,07 грн., строк дії договору п'ять років, розмір орендної плати складає 1,5 % від грошової оцінки землі щорічно (копія в матеріалах справи);

- від 18.06.2004 року № 020454800125, земельна ділянка площею 0,5406 га., кадастровий № 5310436500:12:003:0059, розташована за адресою: м. Кременчук, вул. Макаренка, 38-6, для будівництва, експлуатації та обслуговування складів будівельних матеріалів, нормативна грошова оцінка в 2004 році становила 126 932,88 грн., строк дії договору до 01.05.2014 року, розмір орендної плати складає 2 ставки земельного податку щорічно (копія в матеріалах справи);

- від 07.11.2008 року № 040854800230, земельна ділянка площею 20 145 кв. м., кадастровий № 5310436500:10:002:0044, розташована за адресою: м. Кременчук, вуд. 50-річчя СРСР, для закінчення будівництва універсально-громадського комплексу, нормативна грошова оцінка в 2008 році становила 406 727,55 грн., строк дії договору один рік, розмір орендної плати складає 3 % від грошової оцінки землі щорічно (копія в матеріалах справи).

Співробітниками Кременчуцькою ОДПІ у період з 09.07.2010 по 12.07.2010 проведено документальну невиїзну перевірку податкових декларацій з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, за результатами якої складено акт № 3631/15-227/31194567 від 13 липня 2010 року.

З зазначеного акту вбачається, що позивачем порушено статті 21 Закону України «Про оренду землі», внаслідок чого занижено суму орендної плати за землю на загальну суму 32985,75 грн.

Відповідно до ст.. 2 Закону України «Про плату за землю» від 03.07.1992, № 2535-XII ( чинній на час виникнення спірних правовідносин) використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом. Стаття 7 зазначеного Закону передбачає, що ставки земельного податку з земель, грошову оцінку яких встановлено, встановлюються у розмірі одного відсотка від їх грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у частинах п'ятій - десятій цієї статті та частині другій статті 6 цього Закону.

Надаючи оцінку обставинам у справі колегія суддів апеляційної інстанції виходить з того, що статтею 14 Закону України «Про систему оподаткування» ( чинному на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що плата за землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності) відноситься до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів).

Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди, крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Закону України «Про плату за землю» (ст. 21 Закону України «Про оренду землі»).

З копій договорів, які містяться в матеріалах справи вбачається, що позивач сплачував орендну плату у 2009, 2010 роках за землі згідно податкової декларації за земельні ділянки державної та комунальної власності відповідно до договорів оренди землі в розмірах менших ніж встановлених діючим законодавством.

Платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій (ст. 14 Закон України «Про плату за землю» чинній на час виникнення правовідносин).

Колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції стосовно того, що розміри податкових зобов'язань з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності орендовані позивачем є меншими, ніж визначено за результатами перевірки, оскільки при заповненні податкових декларацій платником податку невірно визначено розмір орендної плати, чим порушено вимоги Закону України «Про оренду землі».

При винесенні спірного повідомлення-рішення відповідач посилається на те, що Законом України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28.12.2007 року внесено зміни до частини 4 статті 21 Закону України "Про оренду землі" (набули чинності з 01.01.2008 року), згідно з якими річна орендна плата за земельні ділянки, що перебувають у державній або комунальній власності, надходить до відповідних бюджетів, розподіляється і використовується відповідно до закону і не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється Законом України «Про плату за землю»; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Законом України «Про плату за землю»

Відповідно до Рішення Конституційного Суду України №10-рп/2008 від 22.05.2008 року визнані неконституційними положення Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», а тому зміни до частини 4 статті 21 Закону України «Про оренду землі» того ж змісту повторно були внесені Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 03.06.2008 року і набули чинності 04.06.2008 року.

Підводячи підсумок наведених норм законодавства колегія суддів зазначає, що з 01 січня 2008 року мінімальний розмір річної орендної плати за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності та грошову оцінку яких встановлено, становить 3% від їх грошової оцінки.

Посилання апелянта на те, що розмір орендної плати за землю є умовою договорів оренди не знайшли свого підтвердження, оскільки орендна плата є формою податку на землю, справляння плати за землю є сферою регулювання податкового законодавства, сплата обов'язкових платежів, до яких віднесено і плату за землю (ст. 14 Закону України «Про систему оподаткування» чинного на час виникнення спірних правовідносин) не може залежати від умов договору.

Стаття 67 Конституції України вказує на те, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом, закріплює саме обов'язок, а не зобов'язання.

Підводячи підсумок викладених вище обставин колегія суддів виходить з того, що оскільки збільшення мінімального розміру орендної плати за землю відбулося не у зв'язку з волевиявленням сторін договорів, а у зв'язку зі зміною ставки податку відповідно до закону, то необхідність сплати земельного податку у новому розмірі виникла у позивача незалежно від внесення змін до договорів оренди за ініціативою сторін договору оренди землі.

Зважаючи на те, що у податкових деклараціях з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, поданої позивачем до Кременчуцької ОДПІ, позивачем самостійно нараховано орендну плату згідно з договорами оренди земельних ділянок, яка є меншою за встановлений мінімальний розмір - 3 % від грошової оцінки землі, колегія суддів погоджується з висновком податкового органу про заниження позивачем розміру орендної плати за січень 2009 року - травень 2010 року у загальному розмірі 32985,75 грн.

З огляду на вищезазначене, постанова суду першої інстанції ухвалена з дотриманням норм процесуального права, у відповідності до вимог норм матеріального права, тому колегія суддів вважає, що підстав для її скасування немає.

Інші доводи апеляційної скарги правомірності висновків суду першої інстанції не спростовують.

Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Укркомцентр" залишити без задоволення.

Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 7 грудня 2011р. по справі № 2а-1670/9502/11 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис)Любчич Л.В. Судді (підпис) (підпис) Сіренко О.І. Спаскін О.А. ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Любчич Л.В.

Повний текст ухвали виготовлений 09.04.2012 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2012
Оприлюднено05.05.2012
Номер документу23782137
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/9502/11

Ухвала від 17.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Постанова від 14.08.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 23.01.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 03.04.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Постанова від 07.12.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.Ю. Гарник

Ухвала від 18.11.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.Ю. Гарник

Ухвала від 18.11.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.Ю. Гарник

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні