Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 квітня 2012 р. Справа № 2а/0570/1581/2012
приміщення суду за адресою: м. Донецьк, вул. 50 Гвардійської Дивізії, 17
час прийняття постанови «13» година «00» хвилин
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Голуб В.А.,
судді Бойка М.І.
судді Череповського Є.В.
при секретарі Пітель В.М.,
за участю:
представника позивача не з'явився,
представника відповідача Коваленка А.Г.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду за адресою: м. Донецьк-52, вул. 50-ї Гвардійської дивізії, 17, адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Земельне управління та кадастр м. Донецька» до Державного агентства земельних ресурсів України про скасування наказу № 174 від 27.09.2011 року про визнання ліцензії серії АВ № 332249 недійсною, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Земельне управління та кадастр м. Донецька» звернулось до суду з адміністративним позовом до Державного агентства земельних ресурсів України про скасування наказу № 174 від 27.09.2011 року про визнання ліцензії серії АВ № 332249 недійсною.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуваний наказ був прийнятий на підставі ст. 16 Закону України В«Про ліцензування певних видів господарської діяльностіВ» , а саме не переоформлення ліцензії у зв'язку із зміною місцезнаходження Товариства. Позивач вважає таке рішення відповідача незаконним, оскільки Товариство не змінювало свого місцезнаходження з моменту реєстрації, що підтверджується статутними документами позивача, а також витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
У зв'язку з чим позивач звернувся до суду із даним позовом та просить скасувати вищезазначений наказ Державного агентства земельних ресурсів України.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, надіслав на адресу суду заяву про розгляд справи за його відсутністю.
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, надав заперечення на позов, в яких зазначено що з 31.08.2011 року по 01.09.2011 здійснено позапланову перевірку додержання ліцензійних умов Товариства з обмеженою відповідальністю «Земельне управління та кадастр м. Донецька» місцезнаходження якого: м. Донецьк, пр. Ілліча, буд. 24, кв. 4.
За результатами перевірки складено відповідний акт перевірки від 01.09.2011 № 3.
Комісією 01 вересня 2011 року здійснено виїзд за адресою, яка вказана в реєстраційних документах Товариства з обмеженою відповідальністю «Земельне управління та кадастр м. Донецька» - пр. Ілліча, буд. 24, кв. 4, м. Донецьк. На місці було встановлено, що за даною адресою знаходиться житлове приміщення - квартира, яку придбали господарі два роки тому.
Здійснити позапланову перевірку ліцензіата виявилося неможливим через відсутність Товариства з обмеженою відповідальністю «Земельне управління та кадастр м. Донецька» за адресою, зазначеною у Свідоцтві про державну реєстрацію юридичної особи та ліцензії. Згідно із ст. 16 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» на засіданні Комісії з питань ліцензування робіт із землеустрою, землеоціночних робіт та земельних торгів Держземагентства України ухвалено рішення про визнання недійсною ліцензії серії АВ № 332249 на провадження господарської діяльності щодо проведення землевпорядних та землеоціночних робіт, видану Товариству з обмеженою відповідальністю «Земельне управління та кадастр м. Донецька» 11.09.2007 року. Підставою для визнання недійсною ліцензії є зміна місцезнаходження юридичної особи.
Наказом Держземагентства України від 02.09.2011 року № 174 визнано ліцензію Товариства з обмеженою відповідальністю «Земельне управління та кадастр м. Донецька» (серія АВ № 332249) недійсною. Відповідач вважає, що виносячи оскаржуваний наказ Держземагентство України діяло в межах повноважень та відповідно до чинного законодавства, у зв'язку з чим просить відмовити у задоволенні позовних вимог.
Суд, розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши надані докази, встановив наступне.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Земельне управління та кадастр м. Донецька», є юридичною особою, зареєстровано виконавчим комітетом Донецької міської ради 16.04.2007 року, ідентифікаційний код юридичної особи: 35098736, місцезнаходження: 83017, Донецька область, м. Донецьк, пр-т. Ілліча, буд. 24, кв. 4 (а.с. 71).
Відповідач - Державне агентство земельних ресурсів України - зареєстрований Солом'янською районною в м. Києві державною адміністрацією 15.02.2011 року, ідентифікаційний код юридичної особи - 37552980. Згідно положення «Про Державне агентство земельних ресурсів України», затвердженого Указом Президента України від 08.04.2011 року № 445/2011 (далі -Положення № 445) відповідач (Держземагентство України) є центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України (далі - Міністр), входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин.
У відповідності до п.п. 27 п. 3 Положення № 445, основними завданнями Держземагентства України є, зокрема, проведення у випадках, передбачених законодавством, ліцензування певних видів господарської діяльності та здійснює контроль за додержанням суб'єктами господарювання відповідних ліцензійних умов.
Так, відповідно до наказу Держземагентства України від 15.08.2011 року № 75 (а.с.42) Головним управління Держкомзему у Донецькій області (далі -Управління) 01.09.2011 року здійснено позапланову перевірку додержання ліцензійних умов Товариством з обмеженою відповідальністю «Земельне управління та кадастр м. Донецька», місцезнаходження якого: м. Донецьк, пр. Ілліча, буд. 24, кв. 4. Підставою для проведення перевірки став лист Служби безпеки України від 03.08.2011 року № 8/3/2-7070 (а.с. 44).
Про проведення позапланової перевірки позивача було повідомлено рекомендованим листом Управління від 17.08.2011 року № 01-60-4038/3660-03 (а.с. 48), про що свідчить квитанція Укрпошти щодо прийняття рекомендованого листа від 17.08.2011 № 7221 (а.с. 50). Рекомендований лист повернутий Укрпоштою 22.08.2011 року з відміткою на штампі «вибули» (а.с. 49).
01 вересня 2011 року комісією здійснено виїзд за адресою, яка вказана в реєстраційних документах Товариства з обмеженою відповідальністю «Земельне управління та кадастр м. Донецька» - пр. Ілліча, буд. 24, кв. 4, м. Донецьк. На місці було встановлено, що за даною адресою знаходиться житлове приміщення - квартира, яку придбали господарі два роки тому.
Здійснити позапланову перевірку ліцензіата (позивача) виявилося неможливим через відсутність Товариства з обмеженою відповідальністю «Земельне управління та кадастр м. Донецька» за адресою, зазначеною в свідоцтві про державну реєстрацію юридичної особи та ліцензії.
За результатами перевірки складено відповідний акт перевірки від 01.09.2011 № 2 (а.с. 45-47). Згідно висновків зазначеного акту перевірки, встановлено порушення ст.ст. 16, 17 Закону України В«Про ліцензування певних видів господарської діяльностіВ» з боку Товариства, а саме: зміна місцезнаходження Товариством з обмеженою відповідальністю «Земельне управління та кадастр м. Донецька» без переоформлення ліцензії у порядку та строки, передбачені нормами чинного законодавства.
У зв'язку із вищезазначеним Наказом Держземагентства України від 21.09.2011 № 174 визнано недійсною ліцензію серії АВ № 332249 на провадження господарської діяльності щодо проведення землевпорядних та землеоціночних робіт, видану Товариству з обмеженою відповідальністю «Земельне управління та кадастр м. Донецька» 11.09.2007 року (а.с. 41).
Суд вважає таке рішення відповідача повністю обґрунтованим і таким, що прийнято на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені нормами чинного законодавства України, з огляду на наступне.
У відповідності до п. 2 Положення № 445 Держземагентство України у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства аграрної політики та продовольства України (Мінагрополітики України), іншими актами законодавства України, дорученнями Президента України та Міністра, що повністю кореспондується із ст. 19 Конституції України, згідно якої органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Так, Закон України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» № 1775-III від 01.06.2000 року (далі -Закон № 1775) визначає види господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, порядок їх ліцензування, встановлює державний контроль у сфері ліцензування, відповідальність суб'єктів господарювання та органів ліцензування за порушення законодавства у сфері ліцензування.
Згідно із ст. 16 Закону № 1775 підставами для переоформлення ліцензії є: 1) зміна найменування юридичної особи (якщо зміна найменування не пов'язана з реорганізацією юридичної особи) або прізвища, ім'я, по батькові фізичної особи - підприємця; 2) зміна місцезнаходження юридичної особи або місця проживання фізичної особи - підприємця; 3) зміни, пов'язані з провадженням ліцензіатом певного виду господарської діяльності, вказаного в ч. 3 ст. 9 цього Закону.
У разі виникнення підстав для переоформлення ліцензії ліцензіат зобов'язаний протягом десяти робочих днів подати органу ліцензування заяву про переоформлення ліцензії разом з ліцензією, що підлягає переоформленню, та відповідними документами або їх нотаріально засвідченими копіями, які підтверджують зазначені зміни.
Не переоформлена в установлений строк ліцензія є недійсною.
Статтею 17 Закону № 1775 передбачено, що ліцензіат зобов'язаний повідомляти орган ліцензування про всі зміни даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії. У разі виникнення таких змін ліцензіат зобов'язаний протягом десяти робочих днів подати до органу ліцензування відповідне повідомлення в письмовій формі разом з документами або їх нотаріально засвідченими копіями, які підтверджують зазначені зміни.
На підставі документів, поданих ліцензіатом до органу ліцензування, орган ліцензування може прийняти рішення про анулювання ліцензії у строки, передбачені цим Законом.
Підставою для прийняття рішення про анулювання ліцензії є неможливість ліцензіата згідно з поданими документами забезпечити виконання ліцензійних умов, встановлених для виду господарської діяльності, на який видана ліцензія.
Згідно зі ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» № 755-IV від 15.05.2003 року місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
У відповідності до ст. 93 Цивільного кодексу України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Отже, з вищенаведених норм чинного законодавства вбачається, що місцезнаходженням юридичної особи є те місце, де фактично здійснюється господарська діяльність юридичної особи чи з якого проводиться щоденне її керування.
Як вбачається з матеріалів справи, кореспонденція, надіслана на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «Земельне управління та кадастр м. Донецька» (пр. Ілліча, буд. 24, кв. 4, м. Донецьк) з серпня 2011 року повертається із відміткою В«вибулиВ» .
Таким чином, приймаючи до уваги наведене, а саме те, що юридична особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «Земельне управління та кадастр м. Донецька» не знаходиться за адресою: пр. Ілліча, буд. 24, кв. 4, м. Донецьк, суд робить висновок про те, що підприємство фактично змінило своє місцезнаходження.
Судом не приймаються до уваги посилання представника позивача, як на ознаку протиправності рішення відповідача, на те, що згідно статутних документів та відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю «Земельне управління та кадастр м. Донецька» є пр. Ілліча, буд. 24, кв. 4, м. Донецьк із дня реєстрації, оскільки місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу.
У відповідності до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у відповідності до якої у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
У відповідності до ст.ст. 71, 86 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Згідно ч. 2 статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Беручи до уваги викладене, здійснивши аналіз матеріалів справи та пояснень представників позивача у їх сукупності, суд дійшов висновку, що докази, надані відповідачем у якості заперечень проти позову, є належними доказами у справі, адже вони містять вичерпну інформацію, яка об'єктивно спростовує обґрунтованість позовних вимог.
Таким чином, приймаючи до уваги вищенаведене, а саме те, що позивачем були порушені передбачені нормами чинного законодавства ліцензійні умови щодо не переоформлення ліцензії у зв'язку із зміною місцезнаходження, суд приходить до висновку, що відповідач, виносячи оскаржуваний наказ № 174 від 27.09.2011 року про визнання ліцензії серії АВ № 332249 недійсною, діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відтак, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Земельне управління та кадастр м. Донецька» до Державного агентства земельних ресурсів України про скасування наказу № 174 від 27.09.2011 року є необґрунтованими і такими, що не підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Земельне управління та кадастр м. Донецька» до Державного агентства земельних ресурсів України про скасування наказу № 174 від 27.09.2011 року про визнання ліцензії серії АВ № 332249 недійсною, - відмовити у повному обсязі.
Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частину 27 квітня 2012 року. Постанова виготовлена у повному обсязі 02 травня 2012 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого КАС України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Головуючий суддя Голуб В. А.
Судді Череповський Є.В. Бойко М.І.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2012 |
Оприлюднено | 14.05.2012 |
Номер документу | 23924717 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Голуб В. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні