ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
05 квітня 2012 року 13:39 № 2а-3346/12/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Вєкуа Н.Г. при секретарі судового засідання Денисової О.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Екосвіт Україна»
до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва
про визнання дій протиправними
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Екосвіт Україна»(надалі -позивач, Товариство) звернулось до суду з позовом, в якому просить визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва по проведенню зустрічної звірки, що оформлена актом № 102/3-23-30-37119024 від 03.02.2012 року про неможливість проведення зустрічної звірки, визнати незаконними дії відповідача щодо визнання нікчемними правочинів, укладених позивачем з контрагентами, а також просить зобов'язати податковий орган відкликати спірний акт звірки.
Позовні вимоги мотивовано тим, що дії ДПІ у Голосіївському районі м. Києва є протиправними та такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства України.
Відповідач в судові засідання не прибув, жодних клопотань чи матеріалів від нього на адресу суду не надходило, хоча і був належним чином повідомлений про час та місце судового розгляду справи.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку про часткове задоволення позову виходячи з наступного.
У період з 03.02.2012 р. по 03.02.2012 р. Державною податковою інспекцією у Голосіївському районі м. Києва згідно з п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України здійснено заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ «Екосвіт Україна»код ЄДРПОУ 37119024 з питань підтвердження господарських відносин із платником податків ДП «Трейд лайн Хмельницький»код ЄДРПОУ 25908315 за період з 01.07.2011 р. по 31.07.2011 р.
03.02.2012 р. податковим органом було складено акт №102/3-23-30-37119024 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Екосвіт Україна»щодо підтвердження господарських відносин із платником податків ДП «Трейд лайн Хмельницький»код ЄДРПОУ 25908315 за період з 01.07.2011 р. по 31.07.2011 р.
Згідно висновків акту, відповідач зазначає про відсутність поставок товарів та укладення угод з метою настання реальних наслідків , при цьому ДПІ посилається на те, що господарські операції за липень 2011 р. щодо придбання ТОВ «Екосвіт Україна»товарів (робіт, послуг) у контрагентів постачальників та продаж ТОВ «Екосвіт Україна»товарів (робіт, послуг) на адресу контрагентів - покупців не підтверджуються стосовно врахування реального часу здійснення операцій, відсутності майна, трудових, виробничо-складських приміщень та іншого майна, які економічно необхідні для здійснення господарських операцій.
Також, відповідачем прийшов до висновку, що діяльність позивача та ДП «Трейд Лайн Хмельницький»підпадає під ознаки фіктивної діяльності суб'єкта господарювання, а правочини, які між ними укладались, не спричинили реального настання юридичних наслідків.
Як вбачається з акту №102/3-23-30-37119024 від 03.02.2012 р., нормативною підставою для зустрічної звірки є п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України.
Відповідно до абзацу 2 наведеного пункту зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Абзацом третім передбачено, що зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.п. 6, 7 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. № 1232, у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку. За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
Як встановлено судом, відповідачем не направлено запиту і як наслідок не було отримано від позивача потрібної для звірки інформації. Доказів протилежного відповідачем надано не було. З акту про неможливість проведення зустрічної звірки вбачається, що відповідачем під час складення вказаного акту не здійснювалося співставлення бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, оскільки такі документи у відповідача були відсутні.
В Акті про неможливість проведення зустрічної звірки, викладені висновки з приводу обставин здійснення Товариством господарської діяльності, однак, як встановлено вище, зустрічна звірка фактично не відбулась.
Крім того, в порушення вимог Податкового кодексу України відповідачем було складено Акт, а не довідку, як передбачено вимогами законодавства. Таким чином, за формою Акт про неможливість проведення зустрічної звірки, не відповідає вимогам п. 7 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. № 1232, який встановлює припис про оформлення результатів зустрічної звірки у вигляді Довідки.
Відповідно до п. 1 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. № 1232, зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
З аналізу викладених вище норм суд приходить до висновку про відсутність у податкового органу повноважень по здійсненню в рамках проведення зустрічних звірок контролю за додержанням податкового законодавства. Зустрічна звірка є заходом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби, відповідно до п.73.5 ст. 73 ПК України та, відповідно її віднесенням законодавцем до глави 7 Податкового кодексу України «Інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності органів державної податкової служби». В той час, як функція податкового щодо контролю за дотриманням податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, реалізується останніми шляхом проведення перевірок у випадках та в порядку, встановленому Податковим кодексом України.
Таким чином, викладені в Акті про неможливість проведення зустрічної звірки висновки суб'єкта владних повноважень про порушення позивачем вимог п. 1, п. 5 ст. 203, п. 1, п. 2 ст. 215, п. 1 ст. 216, ст. 228, ст. 626, ст.. 629, ст. 650, ст. 655, ст. 658, ст. 662 Цивільного кодексу України зроблені з перевищенням компетенції органів державної податкової служби України.
Враховуючи викладене вище, суд зазначає, що відповідачем було порушено законодавчо встановлений порядок та спосіб проведення зустрічної звірки, передбачений п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України та Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. №1232.
Вирішуючи спір, суд бере до уваги, що відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Разом з тим, під час розгляду справи належних та допустимих в розумінні ст. 70 КАС України доказів на підтвердження правомірності вчинених дій податковий орган до суду не надав.
Щодо позовних вимог про відкликання акту звірки № 102/3-23-30-37119024 від 03.02.2012 року то суд не вбачає підстав для їх задоволення, оскільки нормами податкового законодавства таких дій, як відкликання акту звірки не передбачено.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 8, 19 Конституції України, ст.ст. 20, 73 Податкового кодексу України, Постановою КМУ "Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок" від 27.12.2010р. № 1232, ст.ст. 11, 12, 51, 71, 72, 94, 158, ст. 159, ст. 160, ст. 161, 162, ст. 163 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Екосвіт Україна» задовольнити частково.
Визнати незаконними дії Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва пов'язані з проведенням зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Екосвіт Україна»щодо підтвердження господарських відносин із платником податків ДП «Трейд Лайн Хмельницький»за липень 2011 року, за результатами якої було складено акт № 102/3-23-30-37119024 від 03.02.2012 року.
Визнати незаконними дії Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва щодо визнання в Акті № 102/3-23-30-37119024 від 03.02.2012 р. нікчемними правочинів, укладених Товариством з обмеженою відповідальністю "Екосвіт Україна".
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили відповідно до ст..254 КАС України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.
Суддя Н.Г. Вєкуа
Дата складення та підписання постанови в повному обсязі -12.04.2012р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2012 |
Оприлюднено | 14.05.2012 |
Номер документу | 23927411 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Вєкуа Н.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні