cpg1251
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-3346/12/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Вєкуа Н.Г.
Суддя-доповідач: Аліменко В.О.
У Х В А Л А
Іменем України
"22" серпня 2012 р. м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді Аліменка В.О.,
суддів Лічевецького І.О., Петрика І.Й.,
при секретарі Белові С.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу відповідача Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва на Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 05.04.2012 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Екосвіт України»до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва про визнання дій протиправними, -
В С Т А Н О В И Л А:
У березні 2012 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Екосвіт України»звернулись до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва, в якому просили суд визнати протиправними дії відповідача по проведенню зустрічної звірки, що оформлена актом № 102/3-23-30-37119024 від 03.02.2012 року про неможливість проведення зустрічної звірки, визнати незаконними дії відповідача щодо визнання нікчемними правочинів, укладених позивачем з контрагентами, а також просить зобов'язати податковий орган відкликати спірний акт звірки.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 05.04.2012 року зазначений адміністративний позов -задоволено частково.
Визнано незаконними дії Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва пов'язані з проведенням зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Екосвіт Україна»щодо підтвердження господарських відносин із платником податків ДП «Трейд Лайн Хмельницький»за липень 2011 року, за результатами якої було складено акт № 102/3-23-30-37119024 від 03.02.2012 року.
Визнано незаконними дії Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва щодо визнання в Акті № 102/3-23-30-37119024 від 03.02.2012 р. нікчемними правочинів, укладених Товариством з обмеженою відповідальністю «Екосвіт Україна».
Не погоджуючись з прийнятою Постановою, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати в повному обсязі Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 05.04.2012 року та постановити нове рішення, яким в задоволені адміністративного позову відмовити.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, перевіривши доводи апеляційної скарги наявними у справі доказами, вивчивши заперечення на апеляційну скаргу, колегія суддів приходить до наступного.
Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем було порушено законодавчо встановлений порядок та спосіб проведення зустрічної звірки, передбачений п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України та Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. №1232.
З вказаними висновками суду першої інстанції колегія суддів погоджується, з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, у період з 03.02.2012 р. по 03.02.2012 р. Державною податковою інспекцією у Голосіївському районі м. Києва згідно з п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України здійснено заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ «Екосвіт Україна»з питань підтвердження господарських відносин із платником податків ДП «Трейд лайн Хмельницький»за період з 01.07.2011 р. по 31.07.2011 р.
03.02.2012 р. податковим органом було складено акт №102/3-23-30-37119024 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Екосвіт Україна»щодо підтвердження господарських відносин із платником податків ДП «Трейд лайн Хмельницький»за період з 01.07.2011 р. по 31.07.2011 р.
Відповідач в акті зазначає про відсутність поставок товарів та укладення угод з метою настання реальних наслідків, при цьому ДПІ посилається на те, що господарські операції за липень 2011 р. щодо придбання ТОВ «Екосвіт Україна»товарів (робіт, послуг) у контрагентів постачальників та продаж ТОВ «Екосвіт Україна»товарів (робіт, послуг) на адресу контрагентів - покупців не підтверджуються стосовно врахування реального часу здійснення операцій, відсутності майна, трудових, виробничо-складських приміщень та іншого майна, які економічно необхідні для здійснення господарських операцій.
Також, відповідач прийшов до висновку, що діяльність позивача та ДП «Трейд Лайн Хмельницький»підпадає під ознаки фіктивної діяльності суб'єкта господарювання, а правочини, які між ними укладались, не спричинили реального настання юридичних наслідків.
Отже, зустрічна звірка є заходом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби, відповідно до п.73.5 ст. 73 Податкового кодексу України та, відповідно її віднесенням законодавцем до глави 7 Податкового кодексу України «Інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності органів державної податкової служби». В той час, функція податкового щодо контролю за дотриманням податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, реалізується останніми шляхом проведення перевірок у випадках та в порядку, встановленому Податковим кодексом України.
Відповідно до п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Так, Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010.року №1232 затверджено Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок.
Пунктом першим Постанови передбачено, що зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Так, за результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін. Відповідно до пп. 6, 7 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1232, у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.
За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
Судом першої інстанції встановлено, що відповідачем не направлено запиту і як наслідок не було отримано від позивача потрібної для звірки інформації. Доказів протилежного відповідачем надано не було. З акту про неможливість проведення зустрічної звірки вбачається, що відповідачем під час складення вказаного акту не здійснювалося співставлення бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, оскільки такі документи у відповідача були відсутні.
В Акті про неможливість проведення зустрічної звірки, викладені висновки з приводу обставин здійснення Товариством господарської діяльності, однак, як встановлено, зустрічна звірка фактично не відбулась.
Крім того, в порушення вимог Податкового кодексу України відповідачем було складено Акт, а не довідку, як передбачено вимогами законодавства.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що Акт про неможливість проведення зустрічної звірки, не відповідає вимогам п. 7 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. № 1232, який встановлює припис про оформлення результатів зустрічної звірки у вигляді Довідки.
Відповідно до п. 2 вказаного Порядку зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
Крім того, колегія суддів зазначає, що пунктом 4.4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених Наказом Державної податкової адміністрації України від 22 квітня 2011 року №236, передбачено, що у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами Державної податкової служби України.
При подальшому залученні суб'єкта господарювання (посадових осіб суб'єкта господарювання) до проведення зустрічної звірки відповідальний підрозділ органу Державної податкової служби забезпечує проведення такої звірки.
Колегія суддів вважає за доцільне зазначити, що порядок дій органів державної податкової служби України під час реалізації владної управлінської функції - контролю за правильністю та повнотою справляння податкових зобов'язань, станом на момент виникнення спірних правовідносин визначений Податковим кодексом України.
З аналізу вищевикладених норм права вбачається, що висновки суб'єкта владних повноважень про порушення товариством вимог ст.228, ст.626, ст.629, ст.650, ст.655 Цивільного кодексу України, викладені в Акті про неможливість проведення зустрічної звірки №102/3-23-30-37119024 від 03.02.2012 р. зроблені з перевищенням компетенції органів державної податкової служби України.
Враховуючи вище наведене, суд апеляційної інстанції не вбачає порушень судом першої інстанції норм матеріального права, на які посилається у апеляційній скарзі позивач, та вважає, що суд повно встановив обставини у справі, яким надав правову оцінку на підставі законодавства, яке врегульовує спірні відносини.
Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись, ст.ст. 2, 41, 160, 196, 197, 198, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу відповідача Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва на Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 05.04.2012 року -залишити без задоволення .
Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 05.04.2012 року - залишити без змін .
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення Ухвали в повному обсязі.
Головуючий суддя Аліменко В.О.
Судді: Лічевецький І.О.
Петрик І.Й.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2012 |
Оприлюднено | 03.09.2012 |
Номер документу | 25817357 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Аліменко В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні