Постанова
від 15.09.2010 по справі 2а-2215/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 вересня 2010 року Справа № 2а-2215/10/1170

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Черниш О.А., при секретарі судового засідання Осиповій Н.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Кіровограді адміністративну справу за позовом Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції до комунального підприємства "Чайка", за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - державного реєстратора виконавчого комітету Кіровоградської міської ради, про припинення юридичної особи, -

В С Т А Н О В И В:

Кіровоградська об'єднана державна податкова інспекція (надалі - Кіровоградська ОДПІ) звернулася до суду з позовом до комунального підприємства "Чайка" (надалі - КП "Чайка") про припинення підприємницької діяльності юридичної особи. Позов мотивований отриманням позивачем від державного реєстратора виконавчого комітету Кіровоградської міської ради відомостей про внесення ним до Єдиного державного реєстру запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

У судовому засіданні представник позивача уточнила позовні вимоги, прохаючи суд припинити юридичну особу відповідача, та надала суду пояснення, аналогічні змісту позовної заяви.

Ухвалою суду від 17.06.10 до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, залучено державного реєстратора виконавчого комітету Кіровоградської міської ради.

У судовому засіданні представник третьої особи пояснив, що відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.

Відповідач повторно у судове засідання не з'явився. Судом рекомендованим листом із зворотнім повідомленням про вручення поштового відправлення направлялися повістки про виклик до суду за адресою відповідача, яка зазначена в позовній заяві, витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, але конверти повернуті відділенням зв'язку УДППЗ "Укрпошта" з відміткою - адресат вибув (а.с. 29, 38).

Згідно з ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Враховуючи, що судові повістки доставлялися за адресою відповідача, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців як його місцезнаходження, однак не вручені з незалежних від суду причин, суд вважає виконаним свій обов'язок щодо повідомлення відповідача про виклик у судові засідання і вирішує справу за його відсутності.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача та третьої особи, дослідивши та оцінивши надані докази, суд встановив такі обставини та дійшов до таких висновків.

Комунальне підприємство "Чайка" (ідентифікаційний код 03054999) з 19.06.92 зареєстроване як юридична особа, з 23.06.92 перебуває на обліку як платник податків у Кіровоградській ОДПІ (а.с. 7, 16).

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулюються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (надалі - Закон).

Частиною 1 ст. 17 Закону передбачено, що відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Відповідно до частин 7 та 8 ст. 19 Закону (в редакції Закону від 15.05.03) не пізніше тринадцяти місяців з дня подачі (надіслання рекомендованим листом) останньої реєстраційної картки, що містить відомості про юридичну особу, юридична особа зобов'язана подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору реєстраційну картку встановленого зразка про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Якщо до Єдиного державного реєстру не внесено запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, то в разі неодержання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу в установлений частиною сьомою цієї статті строк, а також у разі одержання державним реєстратором від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний у строк, що не перевищує десяти робочих днів з дати, яка встановлена для подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, або з дати одержання повідомлення від органу державної податкової служби, направити рекомендованим листом юридичній особі повідомлення про необхідність подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. У повідомленні зазначаються підстава його надіслання, остання дата одержання державним реєстратором реєстраційної картки від юридичної особи або найменування органу державної податкової служби, який надіслав повідомлення про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, та дата цього повідомлення. У разі повернення до державного реєстратора рекомендованого листа з відміткою відділення зв'язку про відсутність юридичної особи за вказаною адресою або неподання юридичною особою протягом місяця з дати направлення їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Оглядом у судовому засіданні реєстраційної справи відповідача, заведеної у Реєстраційній палаті виконавчого комітету Кіровоградської міської ради, встановлено, що 10.12.08 державним реєстратором на адресу відповідача - вул. Преображенська, 88, м. Кіровоград - рекомендованим листом направлено повідомлення про необхідність подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.

У зв'язку з поверненням рекомендованого листа з відміткою відділення зв'язку про відсутність юридичної особи за вказаною адресою державним реєстратором до Єдиного державного реєстру 19.12.08 внесено запис №14441430005000307 про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

З метою обміну між органами державної реєстрації та органами, що беруть на облік суб'єктів господарювання, інформацією про реєстраційні дії щодо останніх, спільним наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, Державної податкової адміністрації України, Державного комітету статистики України від 07.12.05 №121/560/406, постановами Правління Пенсійного фонду України від 07.12.05 №23, Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття від 07.12.05 №368 затверджено Порядок взаємодії суб'єктів інформаційного обміну щодо надання та використання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.12.05 за №1523/11803.

На виконання п.2.10 вказаного Порядку державним реєстратором 22.12.08 до ДПІ у м. Кіровограді, як до суб'єкта інформаційного обміну, направлено відомості щодо внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність КП "Чайка" за його місцезнаходженням відповідно до частини сьомої статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців". (а.с. 8)

Актом Кіровоградської ОДПІ підтверджено, що, починаючи з 26.01.06 відповідач не подавав податкові звіти до ДПІ у м. Кіровограді, заборгованість зі сплати податків та зборів станом на 12.05.10 у відповідача відсутня (а.с.6).

Частиною 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням та неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.

Як передбачено п. 8.6 Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого наказом ДПА України №80 від 19.02.98, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.12.98 за №791/3231, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом, та у разі неподання протягом одного року в органи державної податкової служби податкових декларацій, документів податкової звітності, наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням, керівник органу державної податкової служби приймає рішення відносно платника податків про звернення до суду із позовною заявою про постановлення судового рішення про припинення юридичної особи

Зважаючи на встановлення факту наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням та неподання відповідачем протягом періоду, що перевищує один рік, до державної податкової служби податкових декларацій та документів фінансової звітності, а також, враховуючи повноваження органів державної податкової служби, передбачені ст.ст.10, 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджуються належними доказами та підлягають задоволенню.

Згідно з ч.1 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.

Частинами 5 та 6 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачено що суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк і порядок її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.

У разі, якщо в судовому рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія), державний реєстратор не пізніше трьох робочих днів від дати надходження такого судового рішення вносить до Єдиного державного реєстру запис, в якому вказує як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи керівника органу управління або особу, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, якщо інше не встановлено судовим рішенням.

Оскільки позивачем до суду не було надано пропозиції щодо складу комісії з припинення відповідача, призначення в судовому рішенні такої комісії є неможливим. У цьому разі обов'язок з визначення голови комісії з припинення юридичної особи - КП "Чайка" - покладається на державного реєстратора.

Судові витрати у вказаній справі сторонами не понесені.

Керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 94, 158 - 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції задовольнити.

Припинити юридичну особу комунального підприємства "Чайка" (ідентифікаційний номер 03054999).

Копію постанови в день набрання нею законної сили направити державному реєстратору виконавчого комітету Кіровоградської міської ради для виконання вимог, передбачених ст. ст. 36, 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Постанова суду набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 254 КАС України.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання її копії апеляційної скарги, з одночасним надісланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанцій.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду О.А. Черниш

Повний текст постанови складено 20.09.10.

Дата ухвалення рішення15.09.2010
Оприлюднено17.05.2012
Номер документу24010948
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2215/10/1170

Постанова від 15.09.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 17.06.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Постанова від 15.09.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Постанова від 15.09.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні