ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 8/289 18.08.11
за позовом Відкритого акціонерного товариства "Житомироблпаливо"
до Державного територіально-галузевого об'єднання "Південно-західна залізниця"
Товариства з обмеженою відповідальністю "Донбасвуглерозробка"
про стягнення 3003,49 грн. вартості недостачі товару
Суддя Катрич В.С.
Представники:
від позивача ОСОБА_1 предст. за дов б/н від 07.06.2011 р.
від відповідача 1 ОСОБА_2 предст. за дов. № 2909-НЮ від 25.07.2011 р.
від відповідача 2 не з'явився
ВСТАНОВИВ:
Відкрите акціонерне товариство "Житомироблпаливо" звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом до Державного територіально-галузевого об'єднання "Південно-західна залізниця", Товариства з обмеженою відповідальністю "Донбасвуглерозробка" про стягнення 3003,49 грн. вартості недостачі товару.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 20.06.2011 р. порушено провадження у справі № 8/289, призначено розгляд справи в судовому засіданні, зобов'язано сторони виконати певні дії.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 06.07.2011 р. виправлено описку в ухвалі Господарського суду міста Києва від 20.06.2011 р. в номер справи, а саме замінено № 8/289 на 8/369.
07.07.2011 р. до відділу діловодства Господарського суду міста Києва надійшло клопотання позивача про відкладення розгляду справи.
В судове засідання 07.07.2011 р. представники сторін не з'явилися, вимог ухвали не виконали, про причини неявки суд не повідомили, про час і місце судового засідання були повідомлені судом належним чином.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 07.07.2011 р. відкладено розгляд справи на 28.07.2011 р.
27.07.2011 р. до відділу діловодства Господарського суду міста Києва надійшла телеграма відповідача 2 про відкладення розгляду справи.
До відділу діловодства надійшли документи позивача на виконання вимог ухвали суду.
До відділу діловодства надійшов відзив відповідача 1 по справі.
В судове засідання 28.07.2011 р. представник відповідача 2 не з'явився, про причин неявки суд не повідомив, про час і місце судового засідання був повідомлений належним чином.
28.07.2011 відділом діловодства суду від представника відповідача 1 отримано відзив на позовну заяву клопотав відмовити в задоволені позовних вимог заявлених до відповідача 1, з підстав наведених у відзиві.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 28.07.2012 відкладено розгляд справи до 18.08.2011 р.
Розглянувши подані сторонами матеріали, заслухавши пояснення повноваженого представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, Господарський суд міста Києва -
ВСТАНОВИВ:
За накладною № 52947631 від 15.12.2010 р. зі станції Кураховка Донецької залізниці відповідачем 2 було відправлено на адресу ст. Новоград-Волинський Південно-західної залізниці у напіввагоні № 65332439 вугілля навалом нижче бортів вагою 69 тон. В свою чергу позивачем було перерахувано на розрахунковий рахунок ПП „Дніпроенергія" грошові кошти на загальну суму 78411,00грн. за поставку вищевказаного вугілля, що підтверджується платіжними дорученнями № 1505 від 07.12.2010 р.
За результатами перевірки вантажу була встановлена недостача проти даних, зазначених у залізничній накладній № 52947631 у кількості 3300 кг. Факт недостачі підтверджений комерційним актом № АА 034458 452/7 від 18.12.2010 р., яким засвідчено, що вантаж прибув у справному вагоні, двері та розвантажувальні люка з обох боків закриті, течі вантажу немає, вантаж, якого недостатньо у вагоні поміститися міг. Проте, згідно акту, завантаження нижче бортів становить 40 см., через сніговий покров маркування не проглядається, зліва за рухом потягу над 3-6 люками мають місце поглиблення вантажу довжиною 6 м., шириною - 2 м., глибиною - 0,3 м.. в місці поглиблення маркування та сніговий покров відсутні., хоча в залізничній накладній відправником було зазначено про проморожування вугілля на відкритому складі та маркування вантажу вапном.
Дослідивши наявні в матеріалах справи та надані в судовому засіданні докази в їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з огляду на таке .
Відповідно до п.27 «Правил видачі вантажу» (затверджено Наказом Міністерства транспорту України № 644 від 21.11.2000 року) вантаж вважається доставленим без утрати, якщо різниця між масою, вказаною в пункті відправлення в залізничній накладній, та масою, визначеною на станції призначення, не перевищує норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто. При видачі вантажів, маса яких унаслідок їх властивостей зменшується при перевезенні, норма недостачі (сума норми природної втрати та граничного розходження визначення маси нетто) становить: вантаж - мінеральне паливо - 1%. Таким чином, недостача вантажу з урахуванням природної втрати становить 2610 кг., а вартість недостачі складає 3003,49 грн. (три тисячі три грн. 49 коп.), що підтверджується розрахунком відповідно до «Правил видачі вантажу», договором поставки вугілля №50 від 30.04.2010 року та видатковою накладною №173 від 15.12.2010р.
Частина 5 статті 307 Господарського кодексу України встановлює, що умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб'єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами.
Статтею 314 Господарського кодексу України, яка кореспондується із статтею 23 Закону України «Про залізничний транспорт», встановлено, що перевізник несе відповідальність за втрату, нестачу та пошкодження прийнятого до перевезення вантажу, якщо не доведе, що втрата, ::естача або пошкодження сталися не з його вини.
Згідно із пунктами 110 та 113 Статуту залізниць України залізниця несе відповідальність збереження вантажу від часу його прийняття для перевезення і до моменту видачі одержувачу. 5а незбереження прийнятого до перевезення вантажу залізниці несуть відповідальність у розмірі Фактично заподіяної шкоди.
В той же час пунктом 24. 32 Статуту залізниць України передбачено, що відправник зобов'язаний підготувати вантаж з урахуванням його схоронності під час транспортування і здійснювати навантаження з виконанням Технічних умов. Вантажовідправники несуть відповідальність за всі наслідки неправильності, неточності або неповноти відомостей, зазначених ним у накладній; залізниця має право перевіряти правильність цих відомостей, а також періодично перевіряти кількість та масу вантажу, що зазначаються у накладній.
Окрім того, у відповідності до Правил перевезення вантажів у вагонах відкритого типу (затверджених наказом Мінтрансу України 20.08.2001 року №542 відправник зобов'язаний пересвідчитися, що перевезення у наданому вагоні не призведе до втрати вантажу. Поверхня вантажу у всіх випадках розрівнюється і ущільнюється. З метою забезпечення збереженості всіх вантажів, що перевозяться у вагонах відкритого типу, на їх поверхню відправником наноситься захисне маркування або застосовується покриття плівкою (емульсією) чи інше закріплення верхнього шару вантажу.
Відповідно до параграфу 19 р.1 Технічних умов розміщення та закріплення вантажів на відкритому рухомому складі правильність розміщення та закріплення вантажів перевіряє залізниця.
Таким чином, у зв'язку із невиконанням вищевказаних приписів нормативних актів, Відповідач - 1 та Відповідач - 2 обопільно винні у втраті вантажу: а саме, Відповідач -1 - у не забезпеченні схоронності вантажу від часу його прийняття для перевезення і до моменту видачі одержувачу, а Відповідач - 2 - у неналежному закріпленні вантажу для недопущення втрати під час перевезення,
Враховуючи викладене, приймаючи до уваги пояснення представника позивача та заперечення представників відповідача 1 та відповідача 2, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню.
Відповідно до ст.49 ГПК України витрати по сплаті держмита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу покладаються на відповідача.
Керуючись ст. ст. 33, 49, 82-85 ГПК України,-
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити.
Стягнути з Державного територіально-галузевого об'єднання «Південно-західна залізниця«та Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбасвуглерозробка»3003 на користь Відкритого акціонерного товариства «Житомироблпаливо»(10001, м. Житомир, вул. Ватутіна, 63-а, код ЄДРПОУ 01881706) ( три тисячі три) грн. 49 коп вартості недостачі, 102 (сто дві) грн, 236 ( двісті тридцять шість ) грн витрат на інформаційно-технічного забезпечення.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Видати наказ.
Суддя В.С. Катрич
Дата підписання рішення 11.04.12 р.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.08.2011 |
Оприлюднено | 21.05.2012 |
Номер документу | 24055490 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Катрич В.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні